liviusnop Posted January 4, 2013 Posted January 4, 2013 (edited) Vox amplux ac30 plus boxe sau vox pathfinder (dar are dif de 8), sau AC4TV daca ai gasi +like la postul de mai sus. Edited January 4, 2013 by liviusnop
Deenman Posted January 4, 2013 Posted January 4, 2013 (edited) Hm un procesor? noile procesoare au si simulare de cabinet ? sa sune totusi a ceva, cam ce recomandati in bugetul de 200 -800 ron second hand? monitoarele pe care le am sunt Maudio av40. Apropo de procesor , pot obtine rezultate mai favorabile cu un procesor comparativ cu amplitube si impulsuri de cabinet? nu cred ca ar fi mari diferente. Sa mai punctez ceva, eu fiind un tip asa :azi ceva maine altceva, schimbator dupa cum ploua , nu o sa cumpar niciodata un produs/chitara/profesor/amplificator nou , inca nu am ajuns sa fiu asa tampit la cap , prefer sa fac niste investigatii si sa cumpar produse la pret de jumate cu garantie , asta fiindca odata si odata sa le pot vinde macar la un pret apropiat cu cel achitat. Era sa uit , daca tot mi se recomanda procesor prin absurd, va rog sa evitam procesoarele care au nitel zgomot de fond , din cauza constructiei sau alimentatorului , nu mi-am pus dejeaba doze single coil noiseless pe chitara , ar fi chiar idiotic sa-mi vajaie chitara ,s -ar putea face chiar un banc pe tema asta, poate ramurel inventeaza ceva. Edited January 4, 2013 by Jig
'mnezău Posted January 4, 2013 Posted January 4, 2013 Eu cele mai mulţumitoare rezultate le-am obţinut cu procesor + impulsuri de cabinet din computer. Toate au simulări de cabinet, doar că nu le prea poţi modifica. Au câteva setări, sunt limitate la capitolul ăsta. Aşa, găseşti foarte multe impulsuri pe net şi ai mai multe posibilităţi. Eu recomand ce am şi ce mi-a plăcut cel mai mult, Zoom G3/G5. Ca şi valoare, mi se par best-buy astea. Stai departe de chestii gen Vox Pathfinder. Chiar nu e cazul. Sunt ok, dar faţă de ce ai tu în momentul ăsta, ar fi un mare pas inapoi.
ValeChitara Posted January 4, 2013 Posted January 4, 2013 Ca procesor eu it recomand Boss GT8, e cam 800 ron SH. In legatura cu zgomotul de fond, are, dar mai mult la drujbe (metale etc.), la cleanuri...nu prea am auzit.
Deenman Posted January 4, 2013 Posted January 4, 2013 Cat de buna gluma ar fi chestia asta?: http://www.thomann.de/ro/zoom_multi_stomp_ms50g.htm
'mnezău Posted January 4, 2013 Posted January 4, 2013 E bun. Are acelaşi procesor ca G3/G5. Dacă n-ai nevoie să şi pedalezi, e ok.
ramurel Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 (edited) ...folosesc si casti 2 perechi ... plus monitoarele.. Înţeleg foarte bine nevoie de "ceva nou", înţeleg şi GAS-ul, însă la condiţiile pe care le ai tu, n-o să poţi bate Amplitube sau Guitar Rig ... Dar, dacă-i musai, io-s tentat să-ţi recomand un amp Kustom de putere medie, din seria Quad sau Dual. Avantaje ?... -clean bun -ieşire căşti -intrare AUX -LINE OUTPUT, SEND şi RETURN FX ( n variante de "colaborare" cu softul din calculator ) . Edited January 5, 2013 by ramurel
Doctor X Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 Jig, parca ziceai ca ai deja un cabinet 1x12". Io as incerca un Lil' Night Train.
Deenman Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 (edited) Nu am cabinet , nu am pedale , le-am vandut . As prefera ceva mic , de aia tot dau link la chestii mici. Cu bugetul nu ma incadreaz sa cumpar head si cabinet. Ma intreb cat de mare diferenta ar fi intre un procesor de ex: zoom g3 fata de amplitube 3 cu impluse hack . D-zeu tu ai testat si varianta VST pc si zoom g 5 sau g3 , sunt diferente majore? Edited January 5, 2013 by Jig
'mnezău Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 E complicat răspunsul. Head-urile high-gain şi modulaţii (flanger, phaser), mi se par mai reuşite în G3. Dacă vreau clean-uri, îmi place mai mult Vox Tonelab. EQ, impulsuri de cabinet şi compresii, mi se par mult mai reuşite pe PC. Dacă n-aş avea Tonelab, aş folosi Amplitube pentru clean-uri. Acum, îţi dai seama, nu pot fi decât subiectiv.
karpi Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 (edited) Deci . Luati ca si model pe Tommy Emmanuel ,Johnny Winter ,David Knopfler si multi altii chitaristi care canta si cu pana si ciupit "concomitent ".. Sa inveti chiitara classica este foarte bine si este adevarat si ca dupa acea "chitara electrica" este floare la ureche ... Bineinteles sa nu luam ca exemplu cand un incepator care a "invatat trei sedinte de classica" si dupa ce nu a reusit nimic zice ca de fapt a fost degeaba si ca nu ia folosit la nimic . Problema ar putea fi in educatie ..daca pe un tanar il "indoctrineaza " un profesor si ii implanteaza sub freza ca numai muzica de chitara classica este OK si cealelalte muzici sunt zgomot ..este alta treaba . De obicei cei cu educatie unilaterala raman la "oile lor" si nu inteleg celelalte forme stiluri genuri de muzica . Asa ca nu cunostintle dobandite sunt "frana " in dezvoltare ca sa poata sa cante orice si la "electrica " ci poate influenta educatiei unilaterale il indeparteaza si pur si simplu nu simpte nu intelege nu-l intereseaza .( dat cei mai multi dupa maturizare i-si schimba parearea ) Cine ajunge sa simta ceva ptr muzica "electrica' automat va folosi avantajul educatiei si va avea un avans imens fata de cei care nu au invatat inca nimic in afara de doua-trei riff-uri si cateva formule ritmice de "gi gi " . Cu "degetele " se poate canta mult mai clar si mai rapid decat cu o singura pana ...bineinteles dupa ceva munca . Cum a scris si @cearny se poate trage concluzia si sustin si eu ai avantaje foarte multe daca stii sa ciupesti si cu degetele. De exemplu poti sa ciupesti corzile la "distanta " una de alta cu o definitie mult mai mare decat ce poti sa faci doar cu o pana , de viteza sa nici nu amintim , deoarece este clara ca pot sa ciupesc si concomitent de ex. coarda 5 si coarda 2 ,,asa ca este clar ca ciupite una dupa alta poate avea o "viteza " foarte mare ....Cu pana trebuie sa traversezi drumul dintre cele doua corzi distante si mai trebuie sa si ciupesti coarda clar si curat ... dar se pierde timp pretios ptr traversarea distantei ...asa ca sunetul va avea de suferit ..etc ...sunt multe avantaje ..Singurul lucru/ problema este sa exersezi si sa inveti sa canti cu degetele ... De obicei cine nu invata sustune ca nu are nevoie , nu trebuie ..ca el face mai bine doar cu pana , ca este mai asa si asa ...povesti . Deci cine a studiat chitara clasica si a invatat de toate ..absolut tot ce a invatat este de invatat si in cazul chitarei electrice. Diferenta majora ar fi in modul tehnic de produs /cantat notele . de modul de .estompare si atac mai ales in cazul distorsiunilor. Se invata si asta de oricine .Deci si chitaristul pur "electric" a invatat acest lucru dupa care trebuie sa invete si partea ce a invatat un chitarist "classic" ... Asa ca pare-se ca este vorba de aceiasi chitara doar ca uni invata intai ce inseamna chitara si muzica apoi invata "gi gi " , alti invata "gi gi " si mai tarziu completeaza treaba cu studiul muzical . Deci este vorba de aceiasi nevoie de pregatire finala .. Edited January 5, 2013 by karpi
BucurAdrian Posted January 6, 2013 Posted January 6, 2013 Salutare ! Am si eu un Vintage V100 si am o problema cu cheitele . Cand dau o nota libera pe E , A sau D zbarnaie cheitele care tin aceste corzi . E ceva ce as putea sa fac sa scap de zbarnait sau trebuie sa le schimb ?
ramurel Posted January 6, 2013 Posted January 6, 2013 Lasă-le să zbârnîie, că-ţi măreşte sustainu' ! ... Glumesc ! Vezi dacă pierzi acordajul, aia contează... Le auzi tu şi-n amplificator ? .
BucurAdrian Posted January 6, 2013 Posted January 6, 2013 Intr-adevar nu se aude in amp dar zbarnaitul ala + fretbuzz ( care domneste pe tot fretboardul meu ) imi provoaca nervi . Oricum poate daca o duc la setat si scap de fretbuzz si raman doar cu bazaitul ala de la chei mi-o mai trece . Dar mam gandit ca trebuie sa fie un motiv si pentru zbarnaitul asta si am zis ca poate se rezolva . Cand tin alea 3 cheite cu mana zbarnaitul dispare , poate pun ceva care sa le tina in loc . In fine , m-ar interesa sa-i fac un upgrade serios . Ma gandeam in mare parte la electronica dar ajuta cu ceva si upgrade la bridge , nut ? Dispun de aproximativ 2000 de lei dar nu as vrea sa ii bag pe toti in upgrade .
FiveseveN Posted January 6, 2013 Posted January 6, 2013 Încearcă să strângi șuruburile respectivelor cheițe (cel de la ax și cele care le fixează pe headstock). În cel mai rău caz se pot schimba cheițele. Cât despre "upgrade", cu ce scop? 1
ramurel Posted January 6, 2013 Posted January 6, 2013 (edited) .... + fretbuzz ( pe tot fretboardul meu ) ... In fine , m-ar interesa sa-i fac un upgrade serios . ... 2000 de lei dar nu as vrea sa ii bag pe toti in upgrade . Aşa zi, bre ! Fretbuzz... Aia e treabă... Da' cum adică, "pe tot freatboardul " ? Chiar peste tot buzz-ăie ? Cât despre upgrade, depinde cât de mare ţi-e interesul, adică pe unde cânţi, pe ce scule... Că aşa, dacă numa' riff-ui acasă, pe soft, aranjează fretboardul şi dă-i bătaie pe ea aşa, dacă alte bube n-are... LE: Cred c-are model cu cheiţe cu mâner de plastic, fără şurub axial ( adică, cam asta-i buba la V100, mânerele tunerelor, în general )... . Edited January 6, 2013 by ramurel
BucurAdrian Posted January 6, 2013 Posted January 6, 2013 aa . Habar n-aveam ca exista model si cu cheite din alt material ) ca asa as fi mentionat ca a mea are vintage tulip tuners sau ceva in genu Chiar ma gandeam ca n-aveam ce le face pentru ca nu aveau niciun surub ca la cheitele de la acustica mea . Faza e ca imi place mult felul cum arata asa . Jimmy Page avea grovere din metal pe les paul-urile lui dar pe al meu nu cred ca ar arata bestial . Corzile oricum nu pot sa zic ca se dezacordeaza chiar asa de grav . Faza cu fretbuzz e ca e din ce in ce mai prezent cu cat urci pe fretboard , pe toate corzile . Nota se aude dar are si foarte mult bazait . Bendurile inalte sunt imposibile , mi se duce nota imediat . In casa cant printr-un zoom g5 bagat intr-un mustang I .Eu cant cel mai des la sala de spectacol a orasului si acolo ma conectez cu procesoru direct la mixerul de acolo . Deocamdata nam avut ocazie prin alte locuri .
EugenRo2001 Posted January 7, 2013 Posted January 7, 2013 Problema zumzaitului cheitelor tine si de felul in care acordezi, intotdeauna acordezi in sus, astfel cheitele vor ramane in tensiune si nu vor zbarnai.
Razvanik Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 Am si eu o intrebare legata de uzura tastelor la chitara electrica.Am observat ca facand vibrato pe anumite corzi o ramas niste dungi cum s-o frecat metal pe metal pe tastele respective.E o chestie normala?
leopold Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 Am si eu o intrebare legata de uzura tastelor la chitara electrica.Am observat ca facand vibrato pe anumite corzi o ramas niste dungi cum s-o frecat metal pe metal pe tastele respective.E o chestie normala? Da, incet-incet se uzeaza.
'mnezău Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 E o chestie normala? Unii au făcut chiar o ştiinţă din asta. 3
Razvanik Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 Da, incet-incet se uzeaza. Si asta inseamna ca daca exersez in mod constant,intr-un an,doi anumite taste o sa se uzeze iremediabil?
'mnezău Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 (edited) Si asta inseamna ca daca exersez in mod constant,intr-un an,doi anumite taste o sa se uzeze iremediabil? Da. Depinde şi din ce material sunt făcute. Cum este făcut aliajul. Unele ţin mai mult, altele mai puţin. Nu e bai, pui deoparte 3-400 lei sau cât o fi şi te duci la cineva să-ţi facă o retastare când se tocesc "iremediabil". Între timp, de la primele urme de uzură, poţi face fret dressing. Asta e un procedeu care îţi aduce toate tastele la acelaşi nivel. După mai multe operaţiuni de genul, va trebui, într-un final, să le schimbi. Oricum, e mult mai ieftin decât retastarea. Edited January 11, 2013 by 'mnezãu
leopold Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 Si asta inseamna ca daca exersez in mod constant,intr-un an,doi anumite taste o sa se uzeze iremediabil? Exact. La mine gasesti gamele La si Mi minor inscriptionate pe grif... si, din motive necunoscute, acordul re major Nu e problema, se "coafeaza" si apoi se schimba tastele cand incep sa deranjeze. De unde si observatia pe care-o capeti de la profi: atunci cand faci vibrato sau benduri sa nu apesi in fretboard CAT POTI; pe de-o parte toci mai iute tastele, pe de alta parte, nici incheieturile nu-s indestructibile. Si ele nu se schimba la fel de simplu si placut ca tastele.
'mnezău Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 Exact. La mine gasesti gamele La si Mi minor inscriptionate pe grif... si, din motive necunoscute, acordul re major Nu e problema, se "coafeaza" si apoi se schimba tastele cand incep sa deranjeze. De unde si observatia pe care-o capeti de la profi: atunci cand faci vibrato sau benduri sa nu apesi in fretboard CAT POTI; pe de-o parte toci mai iute tastele, pe de alta parte, nici incheieturile nu-s indestructibile. Si ele nu se schimba la fel de simplu si placut ca tastele. Cel mai important şi deranjant efect, la apăsatul mai tare decât trebuie, este că îţi sună notele fals.
leopold Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 Cel mai important şi deranjant efect, la apăsatul mai tare decât trebuie, este că îţi sună notele fals. Asta la note curate; la vibrato si bend e foarte posibil sa apesi perpendicular pe tastiera mai tare decat trebuie si totusi sa sune bine nota.
Razvanik Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 Mersi de sfat.Am observat ca am tendinta sa apas cam tare la vibrato,da o sa incerc sa corectez chestia asta ca sa nu ma obisnuiesc prost.
karpi Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 (edited) Mersi de sfat.Am observat ca am tendinta sa apas cam tare la vibrato,da o sa incerc sa corectez chestia asta ca sa nu ma obisnuiesc prost. Nu la vibrato suna fals .Un vibrato chiar de asta este bun de multe ori ca sa nu sune fals o nota lunga ,,,,in anumite conditii .... La note lungi "fixe" da , poate sa sune enorm de fals ..treaba ce se aude la foarte multi chitaristi !dar nu numai din cauze mecanice ci din faptul ca nu aud ca este fals .. Deci otzara logica ... -la un "bend" intind coarda pana unde aud ca este in pitch corect ... -la "vibrato" ai grije sa nu faci un vibrato prea adanc ce poate sa sune fals trece de ex din b3 in 3 ..si tot asa la alte note sensibile in functie de gama /tonalitate ,,, Deci amandoua tehnici merg pe "simtul " tau si chiar cu o chitara usor dezacordata poti sa canti note corecte ...nu canti nota "seaca" de pe pozitia tastei ci alta nota din bend.. Deci chiar in aceste cazuri adancimea de apasare si inaltiea tastei nu au mare rol in producerea tonului corect ... Tastele se tocesc daca apesi foarte tare ,,corzile trebuie curatate sterse dupa cantare si chiar si in timpul cantatului ca sa nu fie abrazive .Mizeria cu rugina /oxizii se intareste si "roade" tastele. Practic la o chitara cu taste normale ( subtiri ) se poate canta perfect pana ajung tastele tocite /uzate pana aproape de nivelul lemnului.Tastele adiacente se slefuiesc "uniform" pe toate portiunile unde se canta si nu ai frettbuzz.. Probleme apar numai la cei care fac numai chitara rhythm si tastele se tocesc "adanc/abrubt" exact sub coarda .Dar la cei care canta solo cu benduri tastele se tocesc cu trecere foarte lina si uniform ... Deci tastele terbuie inlocuite numai dupa ce ajunge aproape la lemn. La tastele Jumbo este alta problema ...deoarece odata cu tocire "varfului tastei " aceasta catre baza este mai lata si in acest fel se "muta" punctul de contact catre bridge ..chiar cu 1-1,5 mm deci se "decalibreaza pozitia corecta ..asa ca la o tocire relativ mica din inaltimea tastei acesta devine o problema.. Edited January 11, 2013 by karpi 1
Razvanik Posted January 12, 2013 Posted January 12, 2013 Cu ce ar fi indicat sa curat corzile?Pana acum le-am sters cu o carpa uscata dupa ce am terminat de cantat.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now