www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

karpi

Veteran
  • Content Count

    9488
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8
  • Feedback

    100%

karpi last won the day on October 2

karpi had the most liked content!

Community Reputation

2106 Excellent

1 Follower

About karpi

  • Rank
    Veteran

Profile Information

  • Location
    TIMISOARA

Other Information

  • Gear
    degete

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. karpi

    R.I.P. Rodion Rosca

    O alta mare pierdere ! Odihneasca-se in pace! Piasa care se mai difuza la radio " Rodion GA - Stele si lumini
  2. Da este foarte OK . Pentru a obtine o cursa mai lunga se cat si caracteristica de raspuns (Log /Lin etc ) se poate face prin alegerea adecvata pentru profilul " obturatorului " . Se observa ca se poate mari lungimea cursei prin alegerea unui profil mai lung plus caracteristica de raspuns prin forma aleasa . Daca pui un motoras ptr un " obturator " in forma de "morisca " ai efect de wah -pulsator . In anii '70 construiam asemenea effecte ..cu LDR , acum mai am pe undeva un compresor cu LDR . Mai am cateva LDR vechi nefolosite dar nu mai reactioneaza la lumina .. Se pot folosi DIODE sensibile la lumina dar se complica electronica . Cu LDR este OK , eventual se poate pune un potmetru in paralel ptr un reglaj al plajei plus un rezistor semireglabil in serie ca sa aduci in plaja de lucru identica cu cea al potmetrului original .
  3. Piesele mai usoare de la trupele "Shadows" , " Ventures " . Cu acest model de urmat au inceput toti marii chitaristi din anglia !. Apoi incet te orientezi catre ce o sa-ti placa din perioada actuala . Studiind piesele instrumentale ale acestora inveti multe atat muzical cat si stilistic si interpretare . Cum am scris apoi te poti orienta catre stilul lui Jeff Beck / Clapton /Page sau sau catre Les Paul ...din care apoi poti ajunge la Satriani/Vai /Zappa ...sau la ceva aparte ca si Hendrix , Leslie West ....etc Presupun ca vrei chitara solo ,dar chiar daca canti muzica orientata pe vocal prinde bine studierea acestor trupe .Shadows a avut siperioada de trupa vocal instrummentala , iar la inceput erau si trupa de acompaniament pentru Cllif Richard .Asa ca si piesele "vocale " sunt bine de studiat . Poti sa nu canti nicunde si niciodata muzica/piesele acestora ,dar de studiat sunt foarte OK .
  4. SUPER ! excelenta sinteza...si haioasa, in acelasi timp: Exact asa suntem ...haha !
  5. karpi

    Adi Barar R.I.P

    O veste trista pentru toata tara . Bunul meu prieten Adi Barar ne-a parasit ! https://www.g4media.ro/adi-barar-fondator-si-lider-al-trupei-cargo-a-murit-la-varsta-de-61-de-ani.html L-am cunoscut pe cand prin intermediul tobarului Mircea @Jebe Jebelean ,era liderul trupei Autostop care a devenit mai tarziu Cargo . Un om si prieten adevarat ! R.I.P Adi Barar !
  6. Cateva idei din ce am patit facut .. Cand am vrut sa revopsesc chitara mea Reghin (LP) pe care era deja scorjita vopseaua neagra , un prieten restaurator mi-a spus ca " lac de pian " ar fi OK ..din pacate nu am ajuns sa fac rost asa ca am vopsit in negru cu un " bait" sim am lacuit cu lac ptr vopsit auto ...dar nu am " ars " astfel dupa un timp iarasi era "| tocita vopseaua " .Acum am curatat ...dar intre " fibrele " lemnului au ramas urme de negru ..acum de cativa ani sta in aceasta stare chitara , urmeaza sa o restaurez ..Am o cutie de lac ptr lemn , magazinul era chiar langa mine la doi pasi dar nu am ajuns sa-l incerc ..adica sa fac niste teste pe o suprafata de lermn sa vad daca merita sa dau pe chitara cu acesta . Am mai vopsit cu negru apoi am lacuit alta chitara cu lac de parchet apoi am incalzit ( cum se zice am ars ) cu o aeroterma dupa care am slefuit ..aceasta a tinut foarte bine .Dar nu din " spray " ci lac din doua componente care se polimerizeaza si devine mai rezistent .Cel din " spray" ce este ptr reparat ici colo cate o zgarietura pe lacul de pe parchet nu este OK ,i nu se intareste cam niciodata , este lucios dar ramane mai " moale " ever .Dar cine stie ce lacuri noi au aparut . Am mai vopsitsi cu spray " negru mat " , sa tocit dupa un timp scurt . Am tot urmarit pe youtube cum unii vopsesc /lacuiersc chitarele dar nu se stie cat rezista .Dupa experientele mele nu cred ca tin bine in timp .Daca nu este vopseaua " arsa " nu prea tine .Mai mult au tinut pe chitarele ce le-am lacuit cu "Serlac" ( adica nu eu ci prietenul meu tamplar specialist in lacuit /vopsit, dar dupa ce am furat meserie am lacuit si eu cu serlac si a iesit OK si tine bine .Ca si "bait" am folosit " Tus Edding " sau vopsea tipografica . In orice caz poate sunt aici lutieri mai tineri care au incercat noi produse si cunosc si metodologia corecta cum se aplica , " arde " etc ca sa tina ..mai ales pe gatul chitarei .Acum se gasesc multe tipuri de lacuri /vopsele dar trebuie sa ai experienta ca sa stii cum se comporta in timp . Daca ai avea ceva cunostinte la Reghin ar fi OK ..ei au lac ptr lemn foarte OK ,( in afara de chitara mea Reghin (LP) care nu era OK vopsita .Presupun ca nu a fost bine pregatita suprafata din aceasta cauza sa scorojit pe alocuri pe corp unde nici nu prea atingeam )am bass Reghin pe care dupa 40 de ani lacul nu are nici o urma de tocire sau crapaturi , este ca si nou . O idee ar fi sa demontezi cheitele , cureti bine -bine cu spirt medicinal suprafata headstock-ului si aplici folie autoadeziva neagra , remontezi totul cu grije , astfel din fata chitara pare sa aiba gatul negru ,spatele gatului nu-l vede din sala mai nimeni .Astfel scapi mai usor si ramai cu lacul original pe gat care poate este mai OK decat ce poti face acasa cu lacuri necunoscute .
  7. Pai ! Daca esti atent ..de ex. poti masura distantele intre piesele polare ale celor doua doze .Sunt identice . Gatul la " nut " este ingust iar catre " bridge " se lateste ....doza de la bridge este perfect aliniata cu corzile ..insa la doza " neck" corzile nu pot fi perfect pe centrul pieselor polare ( suruburile dozei ,cele de sub corzi ) deoarece distanta dintre corzi scade ..dar doza ca si distanta intre " suruburi-polare" este similara cu cea de la bridge . Adica este normal , asa este la fiecare tip de chitara . Chiar nu am vazut diferente ca si cote de constructie ... intre dozele " neck " si " bridge " , ca si spatiu intre piese polare , toate ce le-am vazut se aliniaza cu spatiile corzilor la "bridge" . In plus in cazul dozelor " humbucker " cu doua bobine alaturate ( cele " clasice " ) nici nu prea conteaza deoarece campul magnetic acopera o arie mai mare dacat dozele " single coil " cu piese polare individuale ptr fiecare coarda . La o chitara bass am observat o scadere a semnalului la o doze " descentrata fata de corzi " cand am splitat " humbucker" -ul ca sa am ton mai bright .Cum cuplam amandoua bobine nu se mai simtea diferenta de volu,m intre corzi .A trebuit sa " mut/centrez doza ( dalta -ciocan , aracet , suruburi etc ) ca sa rezolv balansul de volum intre corzi .. Arata OK chitara ta .Spor la cantat .
  8. Cred ca nu este o problema prea mare . daca era la coarda "1" era mai nasol caci puteai sa tragi coarda de pe tastiera la unele tehnici de cantat . Coarda 6 nici la corzi centrate perfect nu o "intinzi " in sus ci in jos .Asa ca nu cred ca este pericol sa scape de pe gat la cantat . Poti incerca ce au scris colegii de forum , dar cred ca nu este o problema prea grava .
  9. Pai , si coarda metalica o sa aiba un camp magnetic propriu deoarece este un conductor care intersecteaza in miscare liniile de camp magnetic cea ce genereaza curent care va genera un camp magnetic in jurul corzii .Dar efectuleste neglijabil . Cu difuzorul ca si sursa ai campul magnetic al bobinei mobile in " oscilatie " practic si fara magnet permanent ai semnal din bobina dozei .Cu magnetul dozei vei avea semnal mai mare . Fara magnet poti sa ai un semnal foarte slab datorita faptului ca piesele polare raman cu o remanenta magnetica slaba , sau corzile si ele prin manipulare au ajuns sa fie magnetizate astfel pot sa genereze semnal in bobina . Coarda de otzel se magnetizeaza si ramane magnetizata . Poti sa demonstrezi cu o surubelnitza care este din otzel , freci magnetul de varf astfel va fi magnetizata si poti sa atragi piulitele si suruburile ce in unele cazuri este OK iar in alte cazuri enervant cand aduna de toate .... Magnetizarea corzilor poate fi un plus/minus dupa cum polaritatea campului magnetic se vas aduna sau scade fata de cel al magnetului dozei .Dar probabil este neglijabil .Altfel toti ar demagnetiza corzile cu tot felul de metode ca sa ai " tonul " ...hehe Si magnetii dozelor se pot " remagnetiza " daca dupa foarte mult timp pierd din forta initiala prin apropierea/atingerea cu polaritate inversa ( sa se atraga magnetii ) ,sau daca ai piese magnetice prea fortzoase poti sa le slabesti demagnetizand partial prin apropierea/atingerea cu polaritate similara ( se resping magnetii) al unui magnet puternic . Cu pistol de lipit , ce are un traf ( curent alternativ )..se poate incerca demagnetizarea coarzilor sau ale pieselor polare ale dozei .....nu magnetul propriu zis ! Atentie !! sa nu demagnetizezi magnetii dozei ... Magnetii se pot remagnetiza si cu magnet puternic " neodinium ", dar este bine sa nu faci experiente cu dozele care inca functioneaza in parametri.
  10. all-about-pickups http://www.planetz.com/tag/pickups/ de vazut toate " link"-urile la care trimite articolul . Magnetul nu este ptr magnetizarea corzilor , corzile perturba campul magnetic ce trece prin bobina astfel se genereaza curent .Coorzile trebuie sa fie din material feromagnetic ca sa aiba efect asupra campului magnetic . Cu cat mai puternic este magnetul si doza va da semnal; mai mare .Dar se limiteaza taria magnetului la o valoare mai scazuta ca sa nu " franeze" oscilatia corzilor , adica sa nu omoare sustain-ul . Astfel taria megnetului influenteaza atacul , sustainul si timbrul " global /dinamic " al corzi ciupite . Cel mai simplu se pot testa dozele cu un PC cu un soft " analizor de spectru " , , doza se cupleaza la intrarea placi de sunet , in casca pozitionata cu diful pe doza trimiti semnal sinus , sau zgomot alb , si vizualizezi pe ecranul analizorului de spectru .Daca ai diferite doze si diferiti magneti poti sa-ti faci o parere aprox despre ce spectru ce reprezinta daca compari rezultatele in pralel cu auditia facuta cu corzi ciupite . Astfel vezi si amplitudinea si banda raspunsul in frecvente .. Pe genersatorul audio ce il ai in telefon este optiunea "sweep " cu care poti genera toata banda audio de la sa zicem 20Hz la 20000Hz , setezi o viteza de baleiaj mica ca sa " alunece" incet frecventa de la 20Hz la 20Khz si pe osciloscop vei vedea pe rand amplitudinea semnalului dat de doza .Probabil se va ovserva frecventa de rezonanta daca aceasta este in domeniul setat .Pe osciloscop daca setezi "one shot " cu memorate cu viteza de baleiaj ceva mai mica decat cea al generatorului se va vedea toata banda defrecventa .
  11. all-about-pickups http://www.planetz.com/tag/pickups/ De urmarit si likurile din articol pentru explicatii mai detailate ...adica cele din ..">More" Este mult de citit ...analize /diagrame /teorie ..., fiecare sa-si selecteze de citit cea ce este important pentru el .. Cel mai practic link ar fi acesta cu diagrame pentru diferitele posibile cablari .. http://www.planetz.com/wp-content/uploads/2017/08/The-Magnificent-humbucker-coil-tapcoil-split.pdf
  12. Molecular Junctions https://www.nanologaudio.com/blog https://www.google.com/search?q=Nanolog&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjV-7CWj4jtAhUitYsKHbBbAs0Q_AUoAXoECAYQAw&biw=1024&bih=673#imgrc=X32bnQchG3PZsM Shootout - Nanolog Clipping vs Diode Clipping (Subtle, but awesome!) Bineinteles ca acellasi efect de limitare / taiere si " wave shape " poti sa-l realizezi si cu alte circuite ...dar sa zicem ca este mai simplu cu doar o celula " nanolog "( molecular junctions )
  13. Acum am vazut " clopotelul " cu mesaje ... "Nu stiu ce sa zic. Am auzit vreo 3 note dezintonate. Asteptam sa vedem ce parere are Karpi despre Arpi. " Tare !Am auzit vreo 3 note dezintonate....Erau mai multe ! ( din mai multe motive ) Parere ? Nu sunt niciodata multumit cu cea ce si cum cant ,compun etc Nu exista chitarist "cel mai bun " la toate genurile si stilurile , totusi chitaristi ca si cei cu alte instrumente , cauta ceva altfel ceva "nou" inspirandu-se din alte "teritorii" in care nu prea sunt acasa deci se face un compromis si nu au cum sa fie " super " in noile " teritorii" . Exista cativa chitaristi vestiti , renumiti si multi necunoscuti , toti acestia sunt buni fiecare pe felia lui . Am mai scris despre "moda " , nu este prea bine sa fie un chitarist " catalogat " pe un singur gen/stil " la moda " ....trece moda si dispare din " pozitia fruntasa " vine altul cu noua moda ..si tot asa . Problema este cea mai nasoala cand trece moda si chitaristul nu a ajuns sa ajunga in varf , poate sa inceapa sa studieze /aprofundeze noua moda ...daca nu ajunge "in varf " trece si aceasta moda peste el si poate toata viata sa tot " alerge " si sa nu ajunga niciodata . Originalitatea , sau noutatea este /ar fi salvarea .Intr-un " vid " o stagnare cand toata miscarea muzicala stagneaza producatori cauta " altceva " , daca un chitarist este descoperit in aceasta faza are sanse sa ajunga cunoscut de public , daca ajunge vedeta si poate sa-si impuna viziunea peste cea a producatorului ( care impune ce si cum ) ar putea ajunge un chitarist recunoscut in lumea artistica . Sa nu uiti ca este vorvba de muzica ! Nu despre abilitatile tehnice ale instumentistului . Toti , sau majoritatea chitaristilor recunoscuti si considerati super vedete interpreteaza muzica proprie cativa canta si "cover" dar prelucrate in stili personalitate proprie ,Fiecare se poate critica fiecare are si parti pozitive si negative dar au personalitate . Deci cred ca un muzicant /interpret / performer este considerat bun daca pe langa muzicaluitate si abilitati tehnice are o personalitate puternica .Pe de alta parte conteaza mai mult ce compozitii / ce muzica poti sa faci. Urmareste "istoricul '" chitaristilor/trupelor in documentare de pe youtube si poti sa observi multe lucruri similare cu ce am incercat sa descriu plus si alte aspecte .Asculta si muzica compusa cantata de acestia de la inceputiri pana in zilele noastre si astfel poti sa observi cum se dezvoltau dupa ce au ajuns oarecum cunoscuti si puteau sa-si permita sa faca muzica lor cum doreau /simteau ei si nu numai cea cecerea " producatorul" .. Aveti grije cu covid-ul , multa sanatate !
  14. Mi-am zis sa studiez ce poate acest mixer dar nu am rabdare si timp a trecut timpul si am vazut azi intre altele ca am PDF-ul cu X32..... intrebarea este : cate efecte are acest mixer , cate " insert effect" si cate "send-return" ? |Din ce am citit are vre-o 8 efecte care par "send-return " deci ar veni ceva comun ptr toate canalele nu poti sa ai o setare de chorus ptr un canal si alta setare ptr. un alt canal ...si tot asa cu toate . Deci ar ramane efectele "insert" ...cate sunt ? Ptr RECORDING In Zoom R-8 am efecte insert - distorsiuni doar pentru un singur canal , in stereo sunt doar ptr voce si orga . Send return ( comun) toate canalele au reverb /chorus , EQ Doar R16 are pe fiecare canal ..compresor ,reverb /chorus , EQ R24 -are parca pe patru canale efecte proprii separate cred ca toate cele trei au efecte ptr instrument ( chitara , bass ( mono ) doar pe un singur canal .. Ptr. Mixing ./.playback / efectele insert se pot atribui unui singur canal sau pe doua canale cele stereo . Ptr Masterizare ..Algoritmuri de masterizare -stereo pe canalul Master ..dar poti atribui pe orice alte doua perechi de canal algoritmul de master , chiar si pe intrare ptr recording . Dacaa vrei sa folosesti efecte pe mai multe canale trebuie sa faci "downmix" ce rezulta un fisier stereo sau sa faci o copie cu efecte in plus pe un canal liber acesta poate sa fie si mono . La utilizarea ca "Midi Interface " nu functioneaza mixerul este doar o platforma de " butoane " utilizabila sa comanzi DAW-ul . Ca si PC audio interface poti folosi efectele direct ca si fara PC ...apoi in DAW faci restul . Nici nu stiu daca efectele functioneaza cu " routing " din DAW , am avut un mixer Alesis USB 16 ce precis putea dar nu avea rostcand in DAW am VST-uri mult mai performante si mult mai multe ptr fiecare track .Am incercat acum vre-o 10 ani doar sa vad cum este cu " zero latency " era OK dar nu avea rost . X32 pare un mixer mult mai avansat .complex doar trebuie dibuit din user manual cate efecte separate are ..cate chorus , cate delay , cate phaser , filtre etc etc numai daca are multe din fiecare poti folosi direct pe fiecare canal efecte separate . Dar cred ca este un mixer de "teren " ptr imixat trupa live , si nu ptr de ex. mixat muzica electronica cu multe canale si cu multe efecte separat pe fiecare canal .Nu am vazut nici algoritm de masterizare dar poate am "sarit " faza (?") Oricum tragi trackurile din mixer in PC si le prelucrezi postrecording in DAW cea ce este de recomandat ..adica sa ai captarea corecta "raw" ce apoi sa formezi /mixezi dupa cum vrei in DAW .
  15. Exista humbucker ce are dimensiunile dozei singlecoil .Depinde ptr ce vrei alta doza . Poti sa-ti iei si un " two point floating tremolo " ,presupun ca ai vintage tremolo ..cel cu 6 suruburi .Dar nu stiu daca merita instalat pe chitara .Presupun ca ai probleme cu stabilitatea acordajului . Nu vibratorul se dezacordeaza .ci se agatza coarda in nut cand faci bombdive si nu revine in pozitia/tensiunea corecta .In aceste cazuri poti sa tragi de vibrator " in spate " sa fortezi coarda sa revina in pozitia OK . Coarda se dezacordeaza si de la multa " intindere " , se dezacordeaza si daca se acumuleaza murdarie/rugina , trebuie curatita coarda .Corzile nou instalate trebuie " frante" la bridge , se trage de coarda puternic cu mana ca sa se stranga "spirele " pe cheitze sa nu mai cedeze /reaseze cand vei canta , apoi se apasa chiar langa bridge in jos sa se franga pe calus astfel se "stabilizeaza " lungimea activa si nu se va tot dezacorda.Daca nu " frangi" coada noua fenomenul de dezacordare se va opri doar dupa ce se stabilizeaza de la forta tensiuni de acordaj si cantat , ce poate tine o zi doua . La instalarea /schimbarea corzilor se reajusteaza calusul ca sa ai " intonatia " octavei OK .Cu inaintarea in timp coarda va suferi o " imbatranire " ce trebuie compensata din calus ca sa ai octava OK , in timp ajungi la capatul cursei calusului caz in care trebuie schimbata coarda cu una noua ..si se repeta actiunea ... Ce ar fi util un " nut" cu " role " si "locking tuning machines" astfel nu ai nevoie de " menghina" la "nut " si poti sa acordezi chitara " din mers " .Cu menghina patesti in unele cazuri ca acordajul din unele cauze ( schimbare de temperatura etc ..))sa " iasa " din plaja de "fine tuning " si nu mai poti sa intervii in timpul cantatului ..trebuie sa te opresti sa slabesti " menghina " si sa " resetezi " fine tuningul in pozitie mediana , apoi strangi menghina reacordezi chitara ca sa poti sa canti ...astfel ar trebuii mai multe chitare si un " maestru de chitare" care i-ti da alta chitara si regleaza pe cea dezacordata in timp ce tu sa canti . Pentru acasa nu este atat de grava treaba dar pierzi timp cu reglajele de tuning in lkoc sa canti si pierzi inspiratia si poate si cheful .. Poti sa incerci sa " ungi" nut-ul cu " grafit " , vezi pe iutub sunt videouri cum se face cu grafit de la un creion .
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.