www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

karpi

Veteran
  • Content Count

    9,466
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3
  • Feedback

    100%

karpi last won the day on December 13 2018

karpi had the most liked content!

Community Reputation

2,078 Excellent

1 Follower

About karpi

  • Rank
    Veteran

Profile Information

  • Location
    TIMISOARA

Other Information

  • Gear
    degete

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. karpi

    R.I.P. Dan Andrei Aldea

    Unul din cei mai buni muzicieni ne-a parasit .O mare pierdere in lumea muzicii . Domnul sa-l odihneasca . https://stirimondene.fanatik.ro/doliu-in-muzica-romaneasca-a-murit-dan-andrei-aldea-fost-lider-sfinx-18477975
  2. karpi

    Doina Alfa Super

    Daca vrei sa schimbi /inlocuiesti Condensatoarele de cuplaj intre Anod si Grila etejului urmator C3,C5,C10, C11, C12 acesta trebuie sa fie ptr. tensiune " mare ' de obicei erau la 800-100V cele din amplifuri . De verificat capacitatea condensatoarelor din Katod .Condensatoarele de decuplaj din katod C2,C4, C9, C12 daca sunt " uscate " si deci au valoarea capacitati mai reduse va fi amnplificarea mai mica . Aprox se pot verifica comparand timpul de incarcare cu un ohm-metru .cu un condensator " nou si OK " Se verifica si rezistoarele din katod ..daca sunt " lungite " de uzura pot avea valoare mai mare decat ce este inscriptionat pe ele acest lucru reduce amplificarea . C15,C16 condensatoarele de filtraj ..daca au capacitatea redusa poti sa ai brum , in plus scade dinamica amplifului caci " nu tin " timp destul tensiunea la putere mare . Daca ai un brum ( nu barrait ci brum de joase 50 /100Hz pote sa fie o nesimetrie ..respectiv cele doua tuburi finale nu au caracteristicile similare/egale ..nu sunt imperechiate .. Spor si multa bafta sa fie bun traful de iesire . Daca cumva este strapuns merita rebbobinat .Cu traf de iesire strapuns ampliful mai functioneaza dar in anumite conditii se aud pacanituri cum se descarca scantei intre spire ce duce la distrugerea trafului pana la urma plus ne se poate folosi ampliful . Atentie ! Si un tub final defect poate produce " pacanituri " deci atentie la identificarea unui eventual defect . Sper ca nu este defect doar eventual unele componente "imbatranite " Spor si multa bafta , tinem pumnii !.
  3. karpi

    Doina Alfa Super

    Daca nu " misca " trebuie trebuie sa se masoare tensiuni sa se verificate trafurile , diodele de redresare , condensatoarele si daca este cazul se inlocuiesc . Bloc de EQ " reglaj de ton " este problematic deoarece scade volumul semnalului . Dar suna bine si fara adica doar cu "tonul " ei ce doar taie inalte ( exact ca si "tonul" din chitara), si folosesti EQ inainte de amplif . Am folosit si eu un timp un astfel de amplif si este foarte OK ..am incercat sa-i pun EQ dar a redus mult volumul asa ca am renuntat. si am folosit preamplif extern cu EQ .Poti folosi orice " Tube driver " .
  4. karpi

    Doina Alfa Super

    In locul sigurantelor sa inserezi cate un bec de 100W /220V pentru proba ..ca sa nu iasa fum ! Sa ai grije la protectia muncii la legarea becurilor sa fie totul izolat ca lumea !!! si totul cat mai bine -fixat ! Atat sasiul cat si cablurile sa fie fixate bine ca nu cumva din greseala sa tragi sa misti de tot ansambul si sa se elibereze vre-un fir ce sa atinga de componente din amlif sau de sasiu sau sa te atingi de firele sub tensiune !! Sa ai difuzor cuplat ..fara difuzor se poate distruge traful de iesire !! In caz de o defectiune majora se vor aprinde becurile si vor prelua tot consumul ...astfel scapa ampliful de la scos fum . Se poate incerca la volum mic cu becurile in loc de sigurante , becurile se vor " aprinde " in functie de pulsatia semnalului de ex muzica .. Apoi daca functioneaza si nu se aude " poc -poc " ,,ce ar fi de la traf de iesire strapuns se poate incerca cu sigurante .. cate o siguranta de 1A ar trebui sa fie OK . Iersirea : 0 - masa si comun iesire 0<->8.... pentru dif de 8 Ohmi...aceasta este iesire ptr dif/boxa. 0<-> 95......pentru "linie de radioficare de 100V " nu folosesti ptr boxa !
  5. Am incercat cu placi de sunet dar trebuia ca DAW-ul sa recunoasca mai multe " placi de sunet " . Cu placa de sunet nu am reusit ..cu doua mixere USB nu am incercat caci nu am avut nevoie , dar precis DAW-ul trebuie sa aiba un ASIO care sa recunoasca ambele agregate USB fiecare are ASIO propriu si nu poti selecta numai unul din lista de drivere ... Poate pe ASIO " GENERIC " ar functiona amadoua placi USB dar ...foarte prost functioneaza si cu doar o singura placa USB . In DAW ai la Optiuni " Device setup " unde alegi care " driver " sa-l utilizezi , acolo trebuie un " ASIO" ..MAI COMPLEX (?). Cauta cu "GOOGLE " " HOW TO USE TWO USB SOUNDCARD " precis gasesti ce si cum .
  6. Diferenta intre "acustica " si " electrica " nu ar trebui sa fie in cea ce priveste " actiunea " in rest tot ce am vazut au dimensiunile la fel ...adica cele acustice si cele electrice " standard " au cam aceleasi dimensiuni la gat ca latime /grosime . Doar la unele electrice am vazut cu gat mai " subtire " , probabil ptr cei cu maini mai mici ca sa poata cuprinde gatul .. La acustica se lasa o actiune mai mare ca sa nu ai frettbuzz ( bazaie coarda pe taste ) deoarece vei ciupi mai puternic daca vrei sa canti solo acustic ..dar asta doar daca ajungi sa interpretezi solo -acustic pe o scena .Oricum pana ajungi la acel nivel mai consumi cateva chitare . La acustica se folosesc corzi mai groase ca sa ai "ton frumos si volum " daca ai reglata chitara nu trebuie sa fie o problema , adica " actiunea " mica /joasa ( distanta corzilor fata de atstiera/taste ). La electrica in anumite stiluri de muzica se folosesc corzi " moi " ptr solouri .Acest lucru pentru o acustica nu este OK ( ptr cantat acustic )deoarece ai volum mic plus corzile " moi " sunt " labartzate " si "' bazaie " pe taste cand ciupesti/ dai mai tatre Dar si la electrica ai tonul frumos /bun ..etc cu corzi " groase " cu corzile " moi " pierzi foarte repede stralucirea tonului ( ca si timbru ) corzile mai " groase " au soundul mai bun mai frumos si mentin acest a timp mai lung pana trebuie schimbate deoarece suna " ca plumbul " .. ( corzile de otzel i-si pierd sunetul frumos . se uzeaza se oxideaza intra murdarie sub matisaj se imbacsesc si " nu mai suna " sau suna " bont " pe lana ca unele ( cele mai subtiri 4;3;2;1 ) se "intind " si nu se mai poate regla " intonatia" sau cum se mai zice octava .si deci trebuie inlocuite cu corzi noi ..carre si ele dupa o perioada se uzeaza ...) De exersat acasa pui ce corzi vrei caci canti "mai fin " si nu ai nevoie de acel volum de " concert -acustic " deci ! Poti sa montezi set de corzi de " 0,9 " folosite la electrice ptr solouri mai rapide , acestea sunt mult mai moi decat cele ptr acustica ..nu ai ton frumos , foarte repede se pierde sunetul frumos al corzilor noi dar ptr exersat este OK . Apoi daca ai nevoie odata poti sa montezi pe acustica corzi de " 11" sau chiar " 13 " daca vrei un sunet/ton frumos ptr solo acustic .Bineinteles chiar obisnuit sa canti zilnic pe electrica sau acustica cu corzi de " 0,9" va trebuii sa exersezi cam o luna cu corzile de " 13" ca te vor durea degetele ..deci este o faza peste care trec cu totii . Exerseaza pe chitara acustica cu corzi de otzel sa te ajute cineva sa reglezi actiunea daca aceasta este prea inalta . Degetele neobisnuite cu cantatul la chitara dor la oricine incepe sa exerseze ...chiar daca esti veteran si nu ai cantat/exersat cateva luni o sa te doara degetele pana nu se obisnuesc din nou cu " apasatul corzilor " Deci incet inveti cea ce doresti ( ar fi bine dupa macar o metoda de chitara si daca se poate cu un profesor sau cu sfaturi /indrumare de la un chitarist mai avansat ) . Invata pe acustica sa-ti formezi o tehnica buna/corecta altfel va trebui sa incepi din nou tot cu o acustica peste ani cand i-ti dai seama ca ai sarit peste bazele cantatului la chitara si cea ce produci pe o electrica nu este chiar OK fara " baza " Depinde de marimea mainilor , de ex mie i-mi convine mai mult sa cant pe o chitara clasica cu gatul mai lat dacat pe o electrica sau acustica . Ptr cantat ciupit cu degetele ar fi fain sa am o electrica cu gatul mai lat .
  7. karpi

    vând O grămadă de efecte DIY

    Observatia cu " nimic nu are cutie " a fost foarte de mult ...dar treaba cu cutiile a ramas ..hehe Cum spunea seful meu .."...in constructiile electronice 90% este mecanica si doar 10 % este partea de electronica .." Numai bine ! Sarbatori Fericite !
  8. karpi

    Soft pentru scos Voci

    Daaaa!! hahaha...iar am muscat ... Dar este OK ..titlul este ciudat dar pentru incepatori care cauta cinformatii despre DAW etc ..este OK .
  9. karpi

    vând O grămadă de efecte DIY

    Wow!!! asta da !! Asta-i o " boala " nu doar un " microb"...hehe @gigimarga "...Deoarece mi-am dat seama ca nici in 100 de ani nu voi avea timp, bani și chef să pun în cutii toate efectele pe care le-am construit, m-am hotărât să le vând/schimb.." Asa este ! Sa nu mai spun de compozitii nu o sa le pot finaliza pe toate cum as dorii cam niciodata , de circuite si mai rau unele le-am si uitat .e gasesc apoi nu stiu care-i treaba cu ele ..caut documentatia "proiectul " ..apoi vad ca de fapt nu amm timp ..si ma apuc sa inregistrez .. Se aduna oricum ,asa se intampla mai ales daca nu doar " copiezi " un circuit .. Acum ( vorba vine ...mai exact de cateva luni ) proiectez un ADSR ptr chitara ce de fapt o sa-l utilizez ptr sintetizatoarele EHX care au cate 9 preseturi astfel la unele sounduri lipseste un bloc de ADSR (Am vrut sa cumpar unul dar cel care merita atentie costa pe la 270 Euro ..si nici nu este ce vreau eu ..).Am ajuns la a cincea versiune fizic si la nu stiu cate pe hartie si simulari , apoi testez efectiv si vad ce este OK si ce nu este OK ptr semnal din chitara ..Deja s-au adunat vre-o zece placi si o sa se mai adune cateva pana finalizez .. Cum a observat fica-mea la varsta de 9 anisori ..ce construieste tata nici una nu are cutie ....hehe Totusi este bine daca faci pentru vanzare ca mai recuperezi ceva din banii investiti caci muzica si electronica este un hobby scump . Spor la vanzare/schimburi si multe constructii de succes !
  10. karpi

    Soft pentru scos Voci

    Totusi ce " voci " vrei sa scoti si de unde din ce ? Ptr homstudio momentan cel ma OK este "Cackewalk ..BandLab " free ..dupa ce Gibson a intrat in probleme .. softul este "Sonar Platinium " fara douia vst "third party " ,care erau parca " Melodyne " s inca unul nu mai stiu care .. in afara de aceste doua softuri are zeci si zeci de plugin -uri VST ptr de toate . Mai nou a aparut la upgrade-uri de pe siteul lor si un soft " VST super "de tobe cu " multe garnituri ". Trebuie sa te inscrii ..primesti " downloader" -ul de la " bandlab " si descarci "Cackewalk " ca si membru ai drept la toate upgadeurile ce mai scot intre timp . Singura problema ese ( valabila si ptr Audacity , ptr Cubase ..Cackewalk ..Pro tool...Sound Forge ..Adobe Audition ) trebuie invatata utilizarea cea ce ia ceva timp si rabdare ...dar fara asta nu se poate Au toate " tutorial " de la instalare , setasre pana la utilizare etc .. Ptr "scos voci " ..ce ar putea insemna ceva soft de Karaoke (?) care sa " anuleze"/atenueze vocile dintr-o piesa .
  11. karpi

    Va rog sa ma ajutati.

    Poti sa pui linistit nu se intampla nimic . Daca apare vre-o problema revii si poti sa ceri sfaturi/indrumari .( daca cumva apar probleme cu " fret buzz " dar nu cred ..mai toate chitarele acustice au " actiunea " din " fabrica " relativ mare asa ca daca pui corzi mai " moi " nu cred ca o sa ai " frettbuzz" Plus poti sa montezi set de corzi de chitara electrica set de "0,9" in locul celor groase adecvate ptr chitara acustica , nu vei avea acel ton frumos dar sunt mult mai " moi ".Cu corzi de nylon trebuie sa canti cu o tehnica putin diferita fata de corzi din otzel ..asa ca daca vrei mai tarziu sa fii obisnuit cu corzile de otzel pui din acestea " moi "/subtiri . De ex. cu corzi de nylon nu poti sa faci " bend-uri " abea poti scoate un "vibrato usor " .raspunsul dinamic la corzile 1:2 :3 este foarte " soft " ..de fapt este OK ptr muzica clasica sau alte genuri de muzica , ceva mai soft .
  12. karpi

    Casca studio

    Personal trag si repet cu casti noname , ieftine , luate din talcioc nici nu stiu cate perechi am..cum se duce cablul cumpar altele ,,...din acestea aleg care este cel mai OK restul care nu-mi plac sunt pentru cablu de schimb .. Pentru mixat am AKG tot din talcioc luate ieftin toate aveau problema de cablul intrerupt .. , mai multe tipuri toate sub denumirea de studio ." de referinta " ..nu suna la fel .asa ca ...dupa ce sa te iei care este " referinta " ?? Practic alegi care i-ti place dinamic si ca raspuns in frecvente ..cele ieftine tip PC media cu cablu ..suna excelent ptr chitara .apoi in mixer DAW cu casti de " referinta " prelucrezi cum doresti . Cu casti multimedia sau cele de larg " consum" chiar de firme vestite sa nu se mixeze caci au banda de frecventa " corectata " .in rest este OK sa asculti muziuca sau sa exersezi ... Este corect sa alegi ceva construit serios , mai toate sunt fabricate de mantuiala , sa se strice ca sa tot cumperi ..hehe
  13. karpi

    Casca studio

    Casti de studio este una si tot felul de casti de ascultat muzica este altceva . Castile de studio " ideal " ar trebui sa aiba o caracteristica Frecventa/amplitudine liniara , sa nu redea nici o frecventa din banda la care a fost proirectata mai tare sau mai incet . @SpiriFlaviu :...Also, poti incerca cu pluginul Morphit de la toneboosters sa iti faci o idee despre cum ar suna multe modele." Intrebarea este Cum > ?Cu ce ? Cu o casca oarecare " de larg consum " neliniara in raspuns de frecvente dar si ca dinamica , cu caracteristici necunoscute ,mult diferita .cum sa auzi cum ar suna celelalte bune sau rele ...??? Numai cu o casca super perfecta ai putea sa faci un fel de comparatie sa auzi cum suna alte branduri /tipuri . Castile de " consum " nu redau liniar banda de frecvente , de ex o firma face un player portabil la care se proiecteaza si o casca .Playerul suna bine numai cu casca proiectata/dedicata ..casca reda de ex un fel de " Loudness " adica basul mult mai tare , inasltele mai tare si mediile slab ..astfel impreuna cu playerul din care au " salvat -facut economie " la piesele ce ar fi facut un filtru adecvat este OK cu castile respective .Cum se strica casca " nu mai suna cu alte casti ..trebuie sa cumperi tot de la firma respectiva acelas tip de casca .. @Koroviev"..Chiar pot sa sun ca n-am reusit niciodata sa fac sa sune procesorul pe boxe la fel de bine cum suna in casti .. " Nu va suna pe amplif la fel ca si in casti .In primul rand se datoreaza conditiilor diferite .In casti de ex nu ai reflexii de pe pereti ..Daca mai ai si semnal cu efecte " stereo " este si mai problematica treaba ca sa ai monitorizare pe scena ce sa sune apropiat ..Sa zicem pe scena doua amplifuri de 100W postate in fata sau lateral ca sa auzi ca si in casti si trebuie sa stai exact intre cele doua difuri /boxe sa nu te indepartezi nici sa nu te apropii caci se schimba soundul perceput ...Vezi pe Steve Vai ..cu trei boxe monitoare in fata sa si doua Marshall in spatele sau ca sa reproduca soundul elaborat in studio ..asa macar pentru sufletul lui ..caci pe fata in PA deja probabil suna mult diferit .. Poti exersa si inregistra cu orice casti DAR daca dupa acea vrei sa mixezi si masterizezi ai nevoie de casti de studio de incredere ce stii ca suna intr-un fel si din experienta stii cum va suna pe boxe .Monitoare /boxe de studio la fel trebuie sa redea foarte fidel materialul inregistrat atat in frecvente cat si dinamic .Ptr diferite scule/boxe este necesara si masterizare diferita precum si in functie suportul utilizat ..mp3 , wav , vinil , CD .. Nici o casca nu este perfecta si nici un set de amplif boxe , dar mixeristul de studio cunoaste instalatia si stie din experienta cum sa seteze /regleze ca sa sune bine si pe scule bune si pe scule mai slabute si p[e telefon si pe PC media ..si stereo si mono ...etc
  14. Lipitura " rece " la masa unui condensator de " filtraj/buffer" ar duce la scaderea tensiunii efective cu " radical din 2 " aprox U/1,42..=> cam cu o treime ar scadea tensiunea efectiva . Fara sarcina nu poate fi cadere de tensiune pe acele rezistoare din fitraj. U= R*i .....fara sarcina " i " este foarte mic datorat doar rezistentei de intrare al voltmetrului ce poate fi de la 1M la 11M in functie de voltmetru .( eventual scurgerilor prin condensatoare ?) Condensatoarele originale erau tot cu 450V ? .Condensatoarele au ele o marja +/- atat la tensiunea de lucru cat si al capacitatii , dar ? ( Am patit cu niste integrate ptr TV erau "clasa H" ptr monitoare de PC montate in TV cu diametru/ecran "mare " .Bineinteles ca ce vroiam sa inlocuiesc se ardeau instantaneu ..ca sa aflu dupa ceva cercetari ca cei de la fabrica selectau IC-urile ce rezistau la tensiune mai mare decat ce era in catalog.A trebuit sa comand IC-uri din germania de la reprezentanta producatorului TV-ului . .O fi si cu condensatoarele acestea din schema ceva similar ? condensatoare " mai ieftine " selectate ptr tensiune de "pornire " usor mai mare ? .Constanta de timp cu 3300 Ohm /33uF poate sa fereasca condensatorul(-le) de primul soc .Dar fara sarcina ? tensiunea urca la valoarea de varf ) Iata o simulare aprox doar ptr a arata ca fara sarcina nu sunt caderi de tensiune ..cei 436uA nu produc o cadere semnificativa .. Micile caderi ce apar sunt de la constanta de timp al filtrelor RC si "sarcina" R int al voltmetrelor . Cum scrie si @ggg in prima microsecunda prin R3 (3300 ohm ) trece un curent de 120-150mA dar instantaneu scade curentul cum se incarca condensatorul .Nu are timp sa "scoata fum " , un consum mai mare si mai lung ca si timp face " fumul " ..ma gandesc numai la C-uri si Tub defect ..(?) Ai montat in serie dupa punte un " bec cu incandescenta de 100W" ? ca sa ai o protectie pana identifici ce se intampla . La un amplif cu 2 xEL34 de aprox 50W aveam un bec de scala de 12V in serie cu tensiunea anodica care palpaia cu consumul tuburilor cum cantam la chitara. care in caz de tuburi defecte sau pe moarte se comporta si ca o siguranta ..se ardea de la un consum mai mare ce putea sa apara de la o defectiune ..un C in scurt , un tub ce intra in disipatie si facea ppoate si scurt ... RA si RB de 33K luate aprox ca si sarcina /consumul unui bloc cu doua triode .. In aceasta "simulare cu sarcina aproximativa" pe R 3300 Ohm ai o cadere de 60V *0,016A = 0,96W cea ce ar putea sa incalzeasca un rezistor de 0,25 sau 0,5W.
  15. Trebuie sa masori curentul Nu scrie in schema daca este separat masurat sau in sarcina (?) este desenat separat fiecare bloc .. Nu scrie cata este tensiunea alternativa al sectiunii trafului ..nu scrie cat curent ar fi in caz normal fara semnal . Ar trebui " brosura de servis" in care este descris absolut totul pana la control si intretinere etc .. pe schema la nodul C5 scrie 390 V si pe C6 375V .o cadere de 15 V pe rezistorul de 5,6K => aprox 2,6mA . Celalalt bloc alimentat de pe C5 tot atata trebuie sa consume in PSF. In total cam 6mA ar trebui sa traca prin R3 . cea ce da aprox 33V cadere pe ea si P=aprox 0,2W . (tu ai masurat pe primul condensator C3 , de dupa rezistorul de 3,3KOhm condensator, valoarea de 500V? in gol ? acolo ar fi tensiunea filtrata cu valoarea cea mai ridicata .) Nu este OK ca fara sarcina sa sara tensiunea la 500V ,de la valoarea de lucru (de pe schema )de 390V .Un tub consuma cativa miliamperi sa presupunem 4mA de tub => 16mA in total , probabil mai putin in PSF (" punctul static de functionare "). Dupa schema in rezistorul R103 de 5,6K ai cadere de 15V deci un curent de 2,67mA ..la cate doua tuburi " biasate "in PSF cam pe aceasta valoare . Pana se incalzesc tuburile inseamna ca tensiunea este de 500V (??) nu ar trebui sa curga curent prin tuburi pana ce nu emite katodul incalzit . Ce ar putea fi DE BANUIT un scurt intr-un tub ce dupa incalzire "dispare " (???) idea buna ar fi sa scoti pe rand cate un tub .. ca sa identifici daca este cazul .. cine stie .. Deci ai un consum exact cand nu ar trebui sa ai , condensatoarele se incarca foarte rapid si nu in 2,3 secunde . Tensiunea la pornire este de 500V ( cea ce este cam mult daca condensatoarele sunt de 450V )apoi odata cu incalzirea tuburilor incepe sa creasca consumul de mA si scade tensiunea la o anumita valoare .Dar pe iesirea [+ ] al punti de diode nu ar trebui sa scada tensiunea .( nodul punteD3 D4 R7 R3 ) . Nu pot sa cred ca se face o infasurare pentru alimentarea tuburilor cu " economizare " ce sa fie " fortata " la curent A/mm^2 prea mare si care sa se incalzeasaca si sa scada tensiunea pe aceasta infasurare la doar 16 mA consum .. deci acolo pe nodul amintit nu ar trebui sa scada tensiunea .Dupa rezistoare da, scade tensiunea in caz de sarcina cuplata . (Aceste condensatoare " buffer " la amplif de putere solid state au valori de zeci de mii de uF ce consuma serios in primele secunde caz in care se protejeaza diodele redresoare si traful cu un circuit " soft start " ,.. dar cazul tau 33uF se incarca " instantaneu " .) 2-3 secunde ? Filamentul incalzeste tubul (katodul )cam in timp ..de 2...secunde Masa cu contact intermitent nu cred ca se poate comporta identic la fiecare pornire ci ar face figuri cand si cand .. Cu masa ? e cu cantec ..daca nu am masa no o sa am nici consum pe acea ramura si nu mai iese fum . Problema sa nu am masa uunde nu trebuie . C avariat sau Tub avariat altele nu prea fac figuri "dinamice " ce in timp apar si dispar ..
×

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.