www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

karpi

Veteran
  • Content Count

    9,427
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3
  • Feedback

    100%

karpi last won the day on December 13 2018

karpi had the most liked content!

Community Reputation

2,062 Excellent

1 Follower

About karpi

  • Rank
    Veteran

Profile Information

  • Location
    TIMISOARA

Other Information

  • Gear
    degete

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Gatul pare sa fie de vina , altfel nu are de ce sa urce tonul . La orice chitara la schimbarea temperaturi ambientale apar probleme de stabilitatea acordajului . Am patit de mai multe ori de am acordat patru cinci ore si nu puteam inregistra asta dupa ce chitara a stat peste noapte in cealalta camera .( conditiile de temperatura din camere sunt diferite dar chiar si in aceiasi camera conteaza daca sta aproape sau departe de fereastra ) . De cateva ori am patito cu " menghina " pe scena ,din cauza reflectoarelor cu becuri " calde " chitara a " iesit " din mica plaja de "acordaj fin ".Dupa aceste patanii nu mai strang menghina ca sa am posibilitatea de a acorda din cheitze . Se poate incerca cum au scris si colegii sa strangi trus-rod -ul . La o chitara am reusit sa stabilizez gatul prin aceasta metoda si chiar cu gatul drept am actiunea OK fara " buzz" .( este o chitara cu un gat "subtire " ce reactiona foarte mult la orice schimbare .)
  2. how to inspect a guitar before buying https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+inspect+a+guitar+before+buying urmareste videourile si vei invata ce si cum .
  3. Parea din poza ce am vazut ca are vibrator ,dar daca este doar ca si Bridge Fix nu are rost nici locking tuners si nici nut grafitat deoarece nu poti face numai "bend " adica intinzi coarda ce este trasa catre bridge din nut asa ca acesta nu are cum sa agatze coarda . Coarda se agata numai in cazul cand vibrezi si slabesti tensiunea corzilor caz in care acestea pot aluneca catre cheitza apoi la revenire se agatza in nut . Ramane cum a scris si @dani-rosu ca la montarea de corzi noi sa le intinzi bine cu mana ( tragi de coarda tare , apesi tare si inainte de bridge ca se se franga sa se culce bine pe bridge ... apoi acordezi ...faci cateva benduri " adanci " ca sa intinzi coarda apoi verifici daca este lasata daca da iarasi tragi cu mana ( ca si la un arc ) si apesi tare inainte de bridge ...iarasi canti /benduri si iarasi verifici daca a ramas acordata ...faci asta pana ramane acordajul .. .Corzile noi tin " intonatia " daca canti mult zilnic timp de cam o luna apoi trebuie sa reglezi intonatia ( octava ) din bridge dupa o vreme corzile subtiri nu se mai pot aduce la intonatia corecta si trebuie inlocuite ..si incepi din nou ..( nu uita sa reglezi intonatia din bridge cu corzile noi daca ai reglat inainte cu corzile uzate ..trebuie sa readuci in pozitia de coarda noua ) Gasesti pe youtube tutoriale ..cauti string change , intonation setting , new string on guitar ..etc
  4. M-am luat cu aspectele mai " ascunse " ale problemei .. Am uitat sa repet inca odata cum se acordeaza o coarda Cea mai simpla si frecventa cauza : Foarte important ...probabil in cele mai multe cazuri cauza problemei cu .." cheitzele nu tin acordajul " O coarda se acordeaza intotdeauna NUMAI de "Jos -> in -> Sus " Din cauza ca daca acordezi de "Sus in Jos" ( slabesti coarda ) intre rotitza dintzata si "melcul" tijei ramane un mic spatiu ( angrenajul rotitza dintzata -melc nu este perfect la nici un mecanism asemanator are un mic " joc " ce apare la schimbarea directiei de actionare.......la unele cheitze se si simte la actionare cand este acel mic " gol " cand melcul nu se rezema de " un dinte" ). Din cauza frecarilor intre tija si "headstock" la acordarea de "Sus in Jos" este/pare momentan o situatie stabila .Dar! cum canti si tragi de coarda aceasta va roti axul -tija care sare pana la blocarea peretelui melcului in rotitza dintata ..astfel coboara " pitch" -ul . acesta este cazul de " nu tine acordajul " !! Sistemul rotita dintzata melc rezista pana la ruperea unui dinte al rotitei , deci cedeaza numai daca SE RUPE !. Am vazut si rotitze cu dinte rupt dupa ce era tocit materialul dintilor .Dintzi au devenit "subtiri" si cedeaza , tija cu melcul fiind din otzel iar dintii din Alama acestia din urma se tocesc si cedeaza ,angrenajul trebuie uns cu vazelina ca sa nu se toceasca prea curand .
  5. " cheitzele " NU EXISTA !! sa nu " tzina " acordajul !! EXCLUS Intre cheile scumpe si cele ieftine este diferenta de fiabilitate si finetze pas de acordaj . indiferent cat de ieftina este cheitza "mentinerea acordajului" este asigurata , cheitza nu se " clinteste " !. Altele pot fi problemele la tine .. 1 gat din material slabutz ce reactioneaza puternic la schimbare de temperatura . 2 corzi uzate ( de fapt tin acordajul dar nu se mai poate regla octava - intonatia ) 3 daca ai vibrator si faci " bomb dive " fara " menghina la pragus " se ppoate aggatza coarda in pragus astfel la " revenire " poate urca " pitch:"-ul sau chiar sa coboare daca se " deranjeaza" infasurarea corzi pe cheita prin slabirea tensiunii corzilor infasurarea se poate deranja si la " revenire " se "rearanjeaza " dar iese din acordaj . 4 corzi din material slabutz poate se "intind " si de la bend-uri si vibrare astfel coboara pitch-ul . cam acestea ar fi cauzele cu acordajul Si cele mai scumpe cheitze si corzi pe cea mai scumpa chitara sedezacordeaza cam din aceste motive . Ptr vibrator este bine sa ai " menghina " sau macar nut ( pragus ) din ceva material grafitat si cheite " blocking tunner ". plus este ok sa ai " fine tuning la bridge " chiar daca nu ai " menghina " la nut sa te acordezi mai usor si rapid in timpul cantatului . Vedetle in pe langa chitare super calitative sau au mai multe chitare ce le schimba in timpul concertului ce le primesc acordate de la " maestrul de chitare " sau se acordeaza in timpul cantatului sau intre piese . De cer crezi ca au super " tunere " in rack sau in pedalier ,sau chiar pe chitara . Fiecare chitara mai mult sau mai putin reactioneaza las conditiile " METEO" la schimbarile de temperatura asa ca trebuie puse pe scena inainte cu ore ca sa se " asezoneze " altfel se termina concertul si chitara inca nu a ajuns la un echilibru termic si o tot acordezi .. etc etc
  6. karpi

    Amplificator cu EL84

    10W se aude ca si o volum dublu fata de 1W , 20W un pic mai mult de dublu fata de 1W Cat de tare se aude la volumul maxim depinde de SPL ( sensibilitatea /randamentul difuzorului ). Datele "citite" de pe indicatorul .scara potmetrului nu sunt relevante deoarece marimea semnalului nu este unul "standardizat ".Adica daca doza da semnal mare ( sau folosesti un preamp -buffer ) poate ajunge ampliful la puterea maxima si in pozitia " 1"din "10" . Daca dai blana sa distorsioneze ( si ai bloc de alimentare bun ) poti ajunge cu un amplif la putere aproape dubla . asa ca un amplif de 2W in blana poate ajunge pe la 3-3,5W siu daca ai un difuzor bun te scoate din casa . In locatii /camera mica ca si dimensiuni degeaba cresti puterea deoarece va creste mult "haul " dincauza multiplelor reverberatii plus undele sonore reflectate si neatenuate ajung in antifaza cu semnalul dircet si se reduce drastic volumul in schimb creste enorm neclaritatea ,ai mai mult "vacarmul " decat presiune sonora .Mai ales joasele se degenereaza apoi unele frecvente vuiesc altele nu se aud ..iese un vacarm . Difuzoare : cele mai ieftine cu SPL 90dB iar celre scumpe si mai bune pana la 110dB la puterea de 1W/ascultate de la 1metru . 90dB<->110dB este o diferenta enorma ..este aproximativ de patru ori mai tare perceptia de volum /tarie acustica . Am vazut prospect de difuri cu SPL 127dB .Inca nu am avut ocazia sa incerc asa ceva .. Deci in cea mai mare parte ,de difuzor depinde cat de tare suna . Ampliful se proiecteaza dupa difuzor ! Primul lucru ar fi sa faci rost de un dif bun cu SPL cat mai mare .
  7. karpi

    Probleme doze pasive

    Cum am descris , incearca cu un fir exterior ...corpul metalic al jackului la bridge / corzi . Daca atinge un puct " hot " , firul poate deslipit ce duce la bridge cand ai face contact extern cu un fir de la masa jackului la corzi ar trebui sa nu mai scoata nici un sunet deoarece se face scurt intre " hot ' si "ground " .Sau in functia de pozitia de reglaj al potmetrelor poti sa ai doar o reducere de volum , invartind potmetrele poti avea diferite rezultate dubioase din caza ca firul s-ar atinge de un punct intermediar la " hot " ..etc Asa ca testul cu un fir extern este cel mai simplu mod de a testa ca sa umbli in instaltia interna . ".....Dar am văzut că nu se aude tot timpul, dar dacă mișc puțin chitara iar începe...." se poate sa fie acel fir ce ar trebui sa fie legat de ground este " in aer " 'deslipit sau poate a fost uitata conectarea din fabrica care poate se atinge de un punct "hot" .astfel mecanic miscand /scuturand chitara cand atinge cand nu atinge punctul "hot "..(?) Trebuie testat in diferitele ipostaze cu un fir exterior . Oricum trebuie testat apoi de un cunoscator cu un Ohm-metru sa verifice continuitatea dozelor si continuitatea liniei de " ground " . Nu am vazut ca vre-o chitara sa aiba " sigilata " placa de acces la potmetre , asa ca daca nu lipesti dezlipesti nimic nu iese din garantie ..
  8. karpi

    Probleme doze pasive

    Este ceva problema cu legarea la "masa" ale corzilor . Acest lucru in mod normal este facut in "interiorul chitarei" prin legarea ( din fabrica ) al unui fir de conexiune intre masa montajului din chitara la calusul ( bridge ) ce este din metal astfe l leaga corzilela masa .Astfel cand pui mana pe corzi trebuie sa "dispara " ( reduce ) " bazaitul ". Trebuie verificat cu un ohmetru daca ai continuitate ( contact electric cu rezistenta "zero" ) intre masa si calus/corzi . Sau poti sa incerci cu unconductor legat in exterior ( infasurat temporar -improvizat ) de masa jack-ului ( corpul metalic al jack-ului nu varful ) al cablului cuplat la chitara, fir conductor ce apoi il atingi " legi " cumva tot temporar de calus ca sa aiba legatura cu corzile ..ar trebui sa dispara efectul de " bazait " . Posibil sa nu aiba firul respectiv din fabrica sau sa fie deconectat sau nu are legatura corespunzatoare la calus etc .. vezi aici mai multe clipuri cu " bridge grounding"-ul https://www.youtube.com/results?search_query=guitar+bridge+grounding
  9. karpi

    Condensatoare SMD echivalente cu Film in PTH

    Nu trebuie sa uitam cum unele scule amplif sau efecte ( foarte multe ) au soundul specific tocmai venite din imperfectiuni . Nu cred ca la intervalul de 100-5000 Hz sa se simta mari diferente intre condensator "film " sau " ceramic " . Acea eventuala cadere de capacitate in functie de marimea tensiuni poate fi compensata montand condensatoare cu capacitate 10-15% mai mare si problema este rezolvata ..asta la cele de cuplaj intre etaje , in cazul unor filtre ar fi o problema schimbarea valorilor in functie de volum /amplitudine ,dar cred ca nu ajung pe condensatoare din circuitul filtrului tensiuni de amplitudinea care sa influenteze prea dramatic . plus nu se simte in raspunsul filtrului acea mica schimbare . In cazul unui amplif HiFi ce costa mii de $$$ nu este " fumos " sa nu fie liniar raspusul dar la chitara nu-i o problema .
  10. Este veche aceasta postare dar sa incerc si eu ceva cat mai simplu poate mai citesc si altii Cmajor si relativa minora A minor au aceleasi note dar Cmaj se canta notele din " tronsonul " ..<----C D E F G A B C D E F G A B C ....--->....de la C la C octava in sus sau in jos ...Am notele din " tronsonul " <------------A B C D E F G A B C D E F G A....---> de la A la A octava in sus sau in jos In C major si Am intervalul de semiton intre B-C si E-F se mentin , astfel gama majora are terta mare intre C-E iar cea relativ minora are terta mica intre A-C Tonalitatea se afla de obicei dupa primul acord al melodiei principale si ultima nota sau ultimul acord din melodia principala . Dar ! Introul si coda pot fi derutante cateodata la unele compozitii care pot avea unele modulatii sau alte rezolvari pana se ajunge la melodie apoi si la coda pot sa urmeze modulari etc asa ca trebuie identificata tema /melodia principala -de baza dupa aceasta putem sa vedem ce tonalitate este .. andreigaroi]"....Inteleg ca nu e chiar ceva batut in cuie..." In muzica noastra exista 12 semitonuri intr-o octava , sunt 14 Octave in muzica . (168 de note / semitonuri ) in functie de care nota este cea "principala " ( tonica ) considerata centrul sonor ..oricare nota din cele 12 semitonuri al unei game poate fi centrul sonor ( tonica ) al unei piese muzicale .
  11. karpi

    Condensatoare SMD echivalente cu Film in PTH

    https://ez.analog.com/dsp/sigmadsp/f/q-a/67344/choosing-capacitors-for-audio-path De fapt in efecte nu ai tensiune mare asa ca " degradatia" valorii capacitatii nu este mare sa zicem 10% , si nici cu eventuala microfonie nu ai probleme poate primul condensator " de intrare " din primul etaj sa fie " film " sau electrolitic sau tantal . De fapt sunt zeci de alte probleme de nonlinearitate intr-un circuit . In cele mai multe pozitii din circuit ai pe condensator doar o fractiune din tensiunea de alimentare ( tensiunea de alimentare in cazul circuitelor integrate este intre 9 pana la si 30V) asa ca nu ajungi nici la ceio 10% de scadere a capacitatii . Poate in cazul circuitelor cu tuburi cu tensiune anodica de 300V ar fi o problema . http://sound.whsites.net/articles/capacitors.htm Discutia cu distorsiunile se refera la conditia de super HiFi ce cred ca nu este cazul la efecte ptr chitara ..
  12. A aparut si o piesa de la repetitii .
  13. Am mai continuat cu o " editare "cu niste precizari dar mai nou forumul inchide " sesiunea " , nu stiu de ce nu avertizeaza? caci cred ca sesizeaza ca se scrie sau nu ? OK Eu as merge pe Zoom R8 sau Boss BR BR 80 dar mai sunt si de la alte firme .. Au absolut de toate de ce ai nevoie . Avantaj net superior fata de orice" doar interfata audio " in acest interval de pret Ai procesor digital cu multe efecte ptr microfon . chitara , chit bass, orga , voce si efgecte ptr masterizare , interfata audio pe USB , drum machine , sequencer DAW intern de sine statator . Doua intrari , 8 canale de mixer DAW intern , doua iesiri Line-Out , iesire casti .Pe card de 32GB aprox 100 ore ptr inregistrare ....Etc etc .. Functioneaza si pe baterii /accumulatoare aprox 6-10 ore sunt portabile cu mufa intrari combinata Jack -Canon cu Phantom Power ptr condenset mic ...selector Line-in --Hi-Z ..etc etc
  14. Doza activa = doza electromagnetica cu camp magnetic relativ " mic " deci sustain mai bun + un preamplif adaptor . exact ca si la dozele piezo de la chitare electroacustice ce au un preamp adaptor Preampul din doza sau cuplat cu un cablu foarte scurt asigura zgomot mult redus fata de ce ar veni prin cablu mai lung de la chitara pana la un " buffer " /adaptor . Dozele active au iesire " Line-Out" de impedanta relativ mica . Asa ca ai nevoie de intrare Line-In si nu de Hi-Z ! Hi-Z este OK pentru chitara cu doze electromagnetice pasive + un cablu de chitara bun /de calitate si nu prea lung ca sa nu se reduca /taie din armonicele inalte . Intrarea de Line- in trebuie sa accepte fara distorsiuni si semnale de la un Synth sau o Orga adica senmnale de nivel " Line" . Cu potmetrul de "Volume .Gain " reglezi /reduci semnalul daca este prea mare .Prin adaptarea buna/corecta nu se simt unele pierderi de inalte ce pot sa apara in functie de pozitia potmetrului .
  15. Corzile se acordeaza intotdeauna de "jos in sus " adica slabesti tensiunea bine sub ton apoi "tragi " in sus tonul pana la inaltimea corecta , dupa care cu mana tragi de coarda (ca si la tras cu arcul) ca sa se intinda bine coarda si sa forteze si cheita sa ajunga in pozitia de blocare a rotatiei ulterioare , daca dupa aceasta " tragere cu arcul " a coborat tonul repeti acordajul corzii pana are stabilitate si dupa ce ai tras de coarda cu mana . Cand tragi de coarda cu mana acest lucru va forta rotirea tijei cheitei astfel ca rotita dintata sa se "rezeme "perfect pe "melc" astfel no o sa mai zbarnaie fiind sub tensiunea exercitata de coarda .. Daca acordezi " de sus in jos " din cheita, va ramane un spatiu mic intre melc si rotita dintata astfel cand canti tensiunea corzi este marita de la ciupit si /sau benduri ( bending - a indoii ..intinde coarda cu degetul ptr efect de vibrato sau slide-in ) se tensioneaza coarda ce va roti tija cheitei respectiv rotita dintata ce se va sarii pana se " culca " pe " melc " . Din aceasta cauza trebuie acordajul sa se faca " de jos in sus" .astfel coarda / roata dintata / melcul este blocat sub tensiunea corzi nu mai are ce sa zbarnaie . Cand acordezi de "sus in jos " de cele mai multe ori ramane un mic spatiu intre roata dintata si melc , tija cheitei este presata de catre coarda tensionata de peretii bucsei din " headstock " tu auzi acordajul OK si pe moment pare corect , dar in aceasta pozitie " instabila " ,mentinuta momentan de frecarea intre tija si bucsa , chiar si o mica tensiune in plus ( de la cantat etc ) va " roti " tija cheitei care astfel "sare " din acea pozitie-instabila pana se blocheaza roata dintata de melc ..astfel va cobora tonul . ( rotirea aceasta este de zecimi de milimetrii dar suficienta ptr o dezacordare ) Zbarnaiala ! cand ramane acel spatiu amintit inseamna ca " melcul " este " in aer " si zbarnaie liber .Chiar simti si intre degete cand acordezi daca tija melcului are joc sau este " fix " .Daca are joc poate sa zbarnaie si bineinteles la tensionarea corzii cand canti se va dezacorda din cauza celor descrise . Probabil lipseste si " vazelina " ce pe langa ungerea angrenajului ar estompa " zbarnaiala " .
×

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.