www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

karpi

Veteran
  • Content Count

    9,445
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3
  • Feedback

    100%

karpi last won the day on December 13 2018

karpi had the most liked content!

Community Reputation

2,074 Excellent

1 Follower

About karpi

  • Rank
    Veteran

Profile Information

  • Location
    TIMISOARA

Other Information

  • Gear
    degete

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. karpi

    Impro Gibson Vs Fender

    Felicitari ! Faine !
  2. karpi

    Inregistrare Full Band

    "De aici si tind sa cred ca asta cu trasu sec e o prostie. Probabil ca linia din Digico era post eq. Ori asta, ori "acolo sunt banii dvs." Trasul sec /dry inseamna ca nu ai absolut nici un efect pe calea sunetului inregistrat se inregistreaza semnalul venit din microfon .ce post recording poti sa-l formezi cum vrei inclusiv re-amp . Daca in mixerul DiGiCo, au fost folosite insert effect , limitatoare , compresoare , filtru subsonic , EQ dinamice si ce mai are... Toate ecestea daca nu sunt setate adecvat ptr inregistrare ci pentru live -concert denatureaza /coloreaza tonul , schimba anvelopa , dar se schimba si banda de frecventa astfel nu mai ai tonul " dry"| chiar nu ai cum sa refaci soundul original ca apoi sa-l formezi dupa dorinta . Presupun ca putea sa traga " dry" si nu setarile ptr PA unde intervine corectia ptr. raspunsul boxelor /difurilor rezonantele salii eventuale efecte etc ..dar doar presupun .... Daca ai insert si EQ , filtru subsonic doamne fereste send return , ceva reverb , harmoniser , dealay/echo poate chiar stereo /panoramat etc... nu mai ai cum sa repari ceva doar poti sa incerci diferite VST-uri cu speranta sa nu strici si mai mult . Cu toate ca mai toate convertoarele A/D sunt deja foarte performante electronica din jurul cip-urilor AD si DA pot fi problema (?) De fapt toate firmele utilizeaza cam aceleasi cipuri A/D si D/A de la cateva firme producatoare ..AD xxxx , CSxxxx , AKM AK xxxx ,Burr-Brown xxxx toti utilizeaza de la aceste firme "cipul " ( de la Behringer la Motu ) care este OK . Nu cred ca o consola DiGiCo, ar avea probleme cu circuitele poate prea multe efecte on board zeci . sute de compresoare , EQ dinamice si multiband ...setate ??? cum .?. https://www.gearslutz.com/board/geekslutz-forum/542009-audio-interfaces-their-ad-da-chips-listed.html O interfata IO , AES10-MADI cu iesire digitala at fi ideala dar sunt relativ scumpe acum cu USB3 zice-se ca sunt cu de zece ori mai rapide decat sistemul " Firewire800 " . Aceste interfete sistem AES10 pot 24-64 de canale In/Out ..de la Zoom am vazut dar doar cu 8 canale in jur de 400Euro ..Zoom Live Track L 12 zice ca trage simultan 14 track-uri ..500 Euro sau Live Track L20 .zice ca tyrage simultan 22 de canale ..tot 500 euro dar nu este mixer ci doar interfata . .trebuie cautat trebuie sa fie si cu mai multe .Trebuie sa download-ezi user manual sa vezi conectivitatile ...date tehnice . Si cu doua Zoom R16 cuplate ptr 16 canale ajungi putin peste 1000 Euro ..tot este o investitie destul de consistenta Poate ca pentru inceput ar fi OK sa conlucrezi cu un mixerist care are deja scule astfel prin voi i-si face reclama ...o trupa buna ce suna bine si datorita mixeristului . PS. Am o parere foarte proasta in legatura cu preamplifurile din aceste scule sau de pe placile de sunet nu chiar ieftine , care sunt trecute in categoria ' semi pro" . Am construit zeci si zeci de preamplifuri si distorsuri , EQ si efecte diferite cu circuite facute rost de unde se putea , de pe placi de scule dezactivate, nu se gaseau in magazin , rar mai faceam rost din germania , ungaria . Nici un preamp , distors facut din componente nesortate ( nu aveam de unde sa aleg ) nu avea zgomot ce au aceste " noi scule semiprofesionale ..(le zic ei) " , un foarte usor "sssss" cu inaltele la maxim foarte sus la gain maxim fata de "FSSFSSFSSFSS " enorm la multe scule " semipro " .Am construit de mult un procesor analogic cu toate efectele in serie ..nu avea zgomot !! cu piese la nimereala si nu sortate dupa " zgomot " din sute de componente Chiar KIT de preamp de microfon de la RET este mult superior calitativ fata de multe scule cu " brand " .Un preamp de microfon care "suporta " dinamica mare face mult la inregistrare ..biuneinteles cu un microfon adecvat cerintelor .
  3. karpi

    Inregistrare Full Band

    Inregistrarile demo cu " Home Studio " devin tot mai calitative cu implementarea electronicii tot mai avansate care devine " depasita " cum apare tehnologie mai noua ' si ajunge tot mai ieftina .Adica electronica ( mai ales convertoarele A/D si D\A de " generatia tocmai trecuta ) devine /a devenit prezenta in toate gadget-urile . Trebuie luata in considerare si unde /la cine ajunge produsul final , pe ce instalatie se audiaza .Majoritatea asculta pe telefon sau pe Amplif Media al PC , cativa pe "amplif de Home theatre " , nici una nu este ptr muzica la calitatea HiFi . Aici este problema mare !.sa faci sa sune bine si Mono , pe orice fel de telefon , amplif media , instalatii " mediocre " dar si in stereo pe instalatie mai buna .. 99% din cei care asculta muzica nu au " camera ascultat de muzica " dotata cu instalatie HiFi la 100.000-300.000 $. Nu au nici amplif /instalatie cu banda de trecere minima ptr HiFI si foarte departe de o posibila dinamica de macar un headroom de 20dB .bine daca are lumea un headroom de 3dB ( o orchestra simfonica poate interpreta cu o dinamica de 100dB _ cea ce mnicicum nu incape in 3dB headroom ).Cu trupa rock/blues se interpreteaza cu o dinamica mai redusa dar 3dB tot este cam putin .( + 3dB putere electrica inseamna o dublare a puteri pe iesire ).Pentru dublarea acustica este nevoie de +10dB care este o diferenta de puterea de zece ori . Adica sa auzi dublu de tare 10W ai nevoie de 100W . Astfel esti nevoit sa utilizezi compresor ce " impacheteaza " programul in posibilitatile de redare al instalatiei acest lucru duce tot la o "distorsiune de amplitudine " plus circuitele introduc defazaje diferite la frecvente diferite deci distorsiuni de faza ..si nu mai seamana semnalul cu cel original . Nu frecventele nu sunt " traduse " corect ci poate sa apara la unele scule distorsiuni de IMD *( INTER MODULATION DISTORTION ) care produce pe iesirea circuitului '" frecvente in plus " .acest lucru de obicei se prezxinta ca un " zgomot " ce in pauza /lipsa de semnal nu se produce , insa cum apare un semnal complex se produc zeci de frecvente in plus ( produse de intermodulatie ) ce " umple " spatiul si simti ca ceva apasa si nu exista transparenta , nu suna bine /curat etc si nu poti sesiza de uinde vine . Ptr chitara ai nevoie de o banda de 100Hz-5000Hz ptr una acustica 100Hz - max 7000Hz orice convertor actual poate sa prelucreze aceasta banda fara probleme . Frecventa de esantionare necesara ptr max 7000Hz ar fi de 14Khz adica de trei ori mai mica decat calitatea CD cu 41KHz ..asa dar nu aici este problema .Problema mare ar fi intertmodulatia(IMD) dintre frecventa de esantionare si frecventele audio de convertit , adica apar zeci si zeci de frevente ce nu existau in semnalul de pe intrare . La esantionarea cu 192KHz produsele de intermodulatie apar/se pozitioneaza departe de frecventa maxima audio ce se pot filtra astfel mult mai bine . .Este bine sa inregistrezi cu 192KHz 24 bit astfel ai calitatea maxima posibila cu acel dispozitiv apoi cand ai materialul mixat poti sa ramai la 192KHz/24 bit sau 48KHz 24 sau 16 bit ptr video , va suna bine . Inregistrati cu ce recorder aveti si dupa un timp cand ai dobandit experienta si vei vedea ce compromis este cel mai acceptabil din punctuil vostru de vedere .Vei vedea ce setare la ampliful de chitara ce " ton " va ajunge sa sune cum doresti , dupa mixare . Cu orice inregistrati trebuie un timp pana ajungi la unele convingeri ...trebuie sa scapi de unele convingeri poate gresite si sa dobandesti unele noi " reale ": asta cere destul de mult timp . Asa ca dai bataie chiar cu un PC co o interfata chiar si cu doar 4 canale plus ceva mixer analogic extern ,ca sa treci /faci experientele sa verifici ce convingeri le ai bune si care nu fac fata realitatilor...altfel patesti ca multi dfintre noi ..tot cumperi si cumperi noi si mai noi scule si mai moderne /mai bune dupa care ( ani de zile ) mi-am dat seama ca nu sculele erau problema ci aveam niste convingeri ce mi-se pareau solide si de fapt erau tare nerealiste / gresite . Intrebi mixeristii de studio ,pe care-i stii care cum face /drege cu cate un " secret " din care date tu sa faci o sinteza ce se potriveste instalatiei voastre . Oricum am mai taiat din exemple etc tot un roman a iesit ..hehe PS. Atentie la sculele DAW digitale la cele mai multe una se aude in DAW cand mixezi si altceva iese dupa "downmix" si asta sunt convins ca este si la cele mai performante scule .Si din acest motiv pot suna diferit doua DAW-uri de la diferite firme . De exemplu "Adobe Audition " face downmix inainte de redarea materialului din mixerul sau virtuial dar si asa este o diferenta sesizabila intre downmixul final fata de ce se aude in mixerul virtual cu toate trackurile si efectele .In Cubase nu vad sa faca vre-un downmix ptr redare , Cackewalk .Sonar la fel ' mixeaza " din " zbor " si probabil cu unele comprimari al calitatii ca sa poata reda prelucra toate trackurile si efectele VST .Dupa care are nevoie de 5-7 minute la cate o piesa cu mai multe tackuri audio si MIDI plus efectele VST .Presupun ca toate DAW-urile comerciale au aceasta problema mai mult sau mai putin .. Am citi plus am vazut video despre /cu mixeristi care fac MASTER tape si ei fac dupa experienta dobandita deoarece cunosc sculele si fac MASTER-ul diferit ,dupa cum stiu ca va suna dupa " taierea" ptr disk Vinil , compresia si filtrarea ptr castete audio , ptr CD standard , ptr HD audio , ptr Home theatre , DVD HD audio etc si asta dupa multe experimentari ..astfel trebuie sa stii ce setezi si ce va suna dupa downmix si conversii / comprimare ptr video .
  4. karpi

    Inregistrare Full Band

    Colegul nostru doreste sa aiba pe piste separate ! fiecare instrument ,,inclusiv piesele garniturii de toba ca sa poata corecta mixa /corecta dupa inregistrare cat mai multe "elemente ".( de obicei cu Tom-Tom-urile o patesc cand suna prea tare cand nu se aud ..hehe si daca nu le ai pe pista separata te-ai cam ars, restul le mai poti " pacali " din EQ ) Pentru acest lucru ai nevoie de mai multe piste /canale la inregistrare ...deci vre-o 16 canale ar fi suficiente . Cat despre " CALDURA " ...povesti de adormit clientii ca sa fie multumiti cu pe ce au dat banii ... Se trage cat mai "Sec/dry" si cat mai curat , apoi cu efectele vii in mixajul "post recording " adica PE cat se poate " fara CALDURA " . Singurele " efecte " ar trebui sa fie "limitatoare" ptr instrumente iar ptr voce compresor multiband . CALDURA /Spatiul / Adancimea/ , se face din efectele ambientale "post recording " .EQ compresor mutiband , reverb eventual Delay ," side chane"| compresor , tot felul de "3D spreder ". pozitionezi sunetele in spatiu ...adaugi zgomot , distorsiune etc ... Bineinteles este greu pentru muzicanti sa cante " sec " , trebuie rezolvat un compromis ca ei sa auda tonul cu care se simt bine la cantat iar pe inregistrare sa fie cat mai " sec " daca se doreste manipularea ulterioara . Toti artisti se lupta sa nu sune inregistrarea a "' conserva " ...adica sa scape de aceiasi " CALDURA /CANICULA " standard .( uni chiar inregistreaza piesele unui album in mai multe studiouri cu " mixeristii" diferiti ca sa nu sune la fel piesele .. Cu aceasta asa numita "CALDURA " (?).Este acelasi fenomen ca si in cazul cand vad in magazin unii clienti care aleg un set de amplif +difuri ptr. acasa ...si le plac cel mai mult instalatiile ce suna numai si numai "loudness" ( bass +ceva tz tz pe inalte si cat mai putine medii ) caci au " CALDURA " ..asta cred ei ca este HiFi , si sa nu mentionez ca suna in acest fel cu EQ pe Zero ! Acasa mai poti sa exagerezi cu " loudness"-ul si omul este bucuros si fericit ce instalatie HiFi are ..!( Stiu firmele ce se vinde mai bine ) Cu osciloscopul chiar se poate verifica un amplificator , o linie de amplificare ..se pot masura distorsiunile iar cu spectrometru se pot vizualiza produsele de intermodulatie . dar acestea nu inseamna ca nu poti produce un mixaj ce suna aiurea .Si pe cea mai super instalatie poti sa realizezi cel mai prost "sunet " . ( reactia unui amplif ..linie de amplificare etc ..se testeaza cel mai | rapid " cu semnal rectangular ! cu sinusoidal verifici distorsiunea banda de trecere etc ... , Si doar cu un singur semnal rectangular se pot trage concluzii mult mai rapid , la semnalul rectangular se pot observa si " ochiometric " diferente / devieri de la forma initiala ( se vede foarte usor cum se "stramba " . deformeaza de la forma initiala, chiar poti trage conluzii despre balansul de bas/inalte , vezi mai usor oscilatii/rezonante etc etc ) ..pana ce la o sinusoida nu vezi micile devieri de la semnalul original .O instalatie perfecta ar trebui ca pe iesire sa furnizeze semnalul rectangular injectat pe intrare , nealterat ..Putine amplifuri / instalatii sunt capabile de aceasta performanta .Ar mai fi de masurat si reactia la impulsuri ...constanta de timp a cuplajelor ..timpul de revenire dupa un " soc " /overdrive etc ..dar in studio este preferabil sa ramanem sub limita " maxima " ) Nu distorsiunile unui lant de amplificare /prelucrare trebuie sa dea " CALDURA " sau " Transparenta " (si inca " la nimereala ") ci compozitia mai apoi interpretarea si nu in ultimul rand aranjamentul piesei /dinamica etc . Cred ca cel mai important este cum va canta trupa in acel " House " ca apoi cu o minima " corectie " postrecording sa sune live /cald / organic si transparent .. Cred ca nu este greu ptr voi daca cantati in formula voastra , trio .Cred ca 8 canale ar fi suficiente .Poate daca mai aveti invitati trebuie inca cateva canale .Cu prea multa interventie postrecording se poate pierde " caldura " si soundul natural .
  5. karpi

    Inregistrare Full Band

    De ex. cu doua Zoom R 16 sau mai bine cu doua Zoom R24 una (slave)se cupleaza pe interfata celuilalt (master ) ..apoi daca apare o posibila diferenta , o mica intarziere ,din cauza pornirii cu "Start " din recordeul "master " poti sa sincronizezi/corectezi in Cubase odata ce ai ca referinta ce ai tras pe primul recorder ( cel " master " ).Astfel ai 16 canale stereo independente cu DAC . Dar daca ai un mixerist chiar daca nu sunt comandate simultan prin MIDI poate sa porneasca recorderele apoi canalele se pot sincroniza in Cubase sau alt DAW in PC . Este bine ca tobarul sa dea tempoul " count in " inainte de incepera piesei, dar asta poate sa faca si mixeristul cu ceva dispozitiv ce poate sa furnizeze pe canalul de tobe niste semnale ptr sincronul uterior . Ca sa reduci numarul de canale necesare de ex ..tobele le poti trage si altfel , cu grupuri de microfoane prin mici mixere analogice cu 4-6 intrari ....astfel reduci la sa zicem patru grupuri , snare+HH , bass drum , tomuri , cinele
  6. karpi

    Problema sunet microfon

    Invata sa reglezi mixerul ..si este OK . Mixer ce suna mai "metalic" sau mai " lemnos " depinde de cum reglezi tu EQ -ul . La inregistrare nu poti regla singur sunetul ptr vocea ta sau chitara acustica ascultand /monitorizand cu casti ,deoarece tu auzi si direct sunetul vocii tale si vibratia corpului chitarei acustice etc ....pe inregistrare se va auzi foarte diferit de ce ai setat , respectiv ce ai auzit la setare ... Este bine sa te inregistreze in aceste cazuri un "mixerist ",care aude ce si cum mai clar si mai real ..ar fi bine si izolatie fonica ( vezi in video unde sta baiatul ,...intre pereti cu burete " ) Mai bine este ptr ca " mixeristul " sa auda ce a setat in aparataj sa fie "izolat " in alta camera unde aude doar ce vine din microfon si nu se suprapune sunetul " live /direct ..astfel poate regla mai bine vocea , sunetul .. Singur trebuie sa inveti sa utilizezi mixerul apoi faci zeci si zeci de "probe" cu diferite setari care ti-se par OK notezi intr-un caiet apoi le asculti ,..vezi ce nu suna cum doresti ..reglezi usor ca sa corectezi ce ai auzit ca nu este OK ...inregistrezi ..iar asculti si tot asa ..tot asa ...pana ajungi la un compromis satisfacator . Ptr inregistrare vocea o poti trage cu EQ pe " Zero" adica fara EQ ..apoi in mixerul de prelucrare poti sa reglezi cum doresti .Daca ai reglat cu EQ la inregistrare mai tarziu la mixarea /prelucrare in " studio " ( DAW ) se poate sa ai probleme cand vrei sa readuci unele frecvente pe care le-ai atenuat la inregistrare . Cu chitara acustica este o problema sa faci sunetul final cum ti-ai imaginat din motivele aratate anterior ..necesita tot sa capeti experienta si sa stii ce sa setezi ca la final in mixerul DAW /sau analogic studio ..ce o fi sa iasa sonoritastea dorita. Compresorul trebuie utilizat foarte subtil daca vrei sa sune "natural " , de obicei compresoarele simple reduc /comprima toata banda ..astfel basul oprea puternic va fi atenuat dar ! va atenua si inaltele ..compresoarele mai complexe au mai multe reglaje ptr a seta timpi de Atac / Release /Ratio /Threshold si Enchanse ...un filtru de compensat reducerea inaltelor . Mai profi sunt compresoarele multiband ..un fel de EQ -compresoare la care poti regla pe fiecare banda de fecvente setare diferita .. Dupa ce te famiiliarizezi cu setarile poati sa canti la inregistrare ,vocal sau chit acustica cu o anumita dinamica ce apoi o mai fasonezi in DAW .. Ptr cantaret , chitarist se face un sound ce ii convine ...ce aude in monitor /casti ..DAR ! se inregistreaza " Dry" ( sec ) apoi la mixare in studio /DAW se proceseaza corespunzator dorintelor si cerintelor date de respectiva piesa ... La fel in multe cazuri trebuie trasa chitara pe banda liniara si larga ( eventual in unele cazuri limitezi banda la 100 - 7000 Hz in unele cazuri se poate largi si in jos si in sus ...daca doresti anumite somnoritati . Apoi dupa inregistrare intervii cu VST-uri ptr prelucrare /formare ton etc etc ... Live in sala de spectacole /club este alta poveste acolo reglezi totul din mixer caci trebuie sa iesi din el cu " produsul final " . Vezi ce spune tanarul din video ..si mai gasesti multe pe youtube ...
  7. karpi

    schimbat doze-pareri

    Nu cred ca au ceva dozele ce sa nu sune cum trebuie .Am vazut auzit tot felul de combinatii si daca semnalul este in antifaza si de acelasi volum apare acel sound . Pe vremuri ziceam " auto phaser " legam in antifaza doua doze ce aveau potmetru de volum separat fiecare cu dereglarea echilibrului te indepartai de acel sound trecand printr-o serie de " armonice " pana la soundul dozei care rasmanea lcu volumul maxim .. Ai incercat sa setezi " inaltimea " dozelor ? .Daca nu ai acelasi "level " de semnal nu o sa apara acel sound . Sau cea ce nu cred , sa nu fie in faza dozele ..din fabrica nu cred ca se intampla dar ..?
  8. karpi

    "TONUL "

    Multe efecte si circuite utile ptr chhitaristi https://cortocircuito555.wordpress.com/2011/09/23/pedales/#jp-carousel-66
  9. Am cautat sa vad unde am salvat acel EQ S/M ( Side/Midle )de la Voxengo ..inca nu l-am gasit dar parca are denumirea ceva Marvell sau Marbel ..dar poate confund cu atatea plugin-uri .. Insa am gasit altul de care am si uitat "IQ4" ..EQ+compresor pe 4 benzi fiecare cu setari separate , multiple =.EQ peak( band pas ),Low shelf , High shelf / ...Ratio ,Attack ,Release , treshold,gain, Comp down , Comp Up , Exp down , Exp up Filtrele fiecare are si Frecventa centrala ,Q, tip filtru 2P si 4 P -moduri Midle (mono) /Stereo / Side..... Posibilitate de " listen " ptr fiecare canal din cele patru ptr o mai usoara setare .. Atentie sa nu ramai pe listen deoarece nu proceseaza sunetul daca faci downmix .. Seamana cu compresorul din Cubase doar ca este de 4 ori mai complex .. Side chane selectabil (doar intern) actioneaza numai pe Mono dar oricum basul si toba mare este de obicei in centru asa ca este OK .. Are si pdf ptr utilizare nu prea complex dar te ajuta otzara apoi experimentezi . Oricum este suficient unul din aceste EQ compresor multiband cu M/S /Stereo ptr premasterizare .. Daca te uiti ( si este bine sa urmaresti )la videouri pe youtube ,cele cu " sfaturi ptr mixaj " etc ..se dau sfaturi ce VST free se poate utiliza cu succes ..ptr rezultate bune .
  10. Free VST Delay stereo cu phaser si reglaje multiple "NastyDLAmk2 ... Stereo field S/M .....ResqueMK2 sau MSED ...Voxengo MSED compresor + S/M ...DensitymkIII Compresor multiband ..................Nova67P cu SideCh..int /ext /R stereo Side chane compresor ........SideChCompMn si .SideChCompSt Si mai sunt zeci de VST-uri free nu le am instalate deoarece am ales acestea mentionate sunt suficiente .. Linear Phase EQ , ..DVS Leveling Amp , SanfordBassTightener , SanfordReverb , epicVerb_1.5 ,..efecte , ...etc Mai este de la Voxengo un EQ grafic ( dublu ) cu care poti sa setezi compatibilitatea Mono/Stereo ptr "centru " aiun EQ ptr Side ( laterale ) alt EQ grafic ..trebuie sa-l instalez este foarte util la masterizare .daca vrei sa sune bine si pe telefoane de ex ..sau alte playere bluetooth ce auun "stereo" dubios. [cu mentiunea ca la nici unul din compresoare nu functioneaza intrarea " Ext" , nu apare nici un meniu sa cuplez semnal extern .inca mai caut compesor ptr "Side chane " care sa si functioneze.] Nu stiu unde am linkurile dar gasesti cu GOOGLE ..FRE VST ..+ SCRII DENUMIRILE .. unele sunt free all time altele doar o perioada trebuie urmarit ..in Topicul ..." Tonul" poate am postat linkuri dar se poate sa fi postat tot intr-un post al cuiva de pe rgc.ro . Cred ca o mai fi Free " Cackewalk Bandlab " ( este Sonar Platinum fara doua softuri third party Melodyne si inca unul nu masi tin minte care ) are o droaie de VST nici nu le-am incercat inca .. trebuie sa invat cum se seteaza este foarte OK ..doar ca este foarte avansat si diferit de Sonar-ele ce le am avut anterior .Seamana cu Cubase 9 dar este mult mai complex si cu alte combinatii de comenzi ..
  11. karpi

    Floyd Rose

    Ai putea sa "tai" locas pentru o surubelnita normala " plata " ca sa poti folosi pana gasesti unele potrivite . Cu "Hexagonul " este o problema deoarece seturile de chei imbus ce am gasit la noi nu sunt exacte ca masura , unele sunt prea " mari " altele au un joc ..astfel cele cu un joc rotunjesc hexagonul . Nu stiu de ce o fi diferente " inch " /mm (?)
  12. karpi

    Nelamurire

    "..Basurile vechi Squaier nu au fost reușite deloc, eu am pt studiu și repetiții iarna un Squaier Aphinity care e un pic mai reușit, dar nu-mi fac iluzii să mă țină mai mult de 7-8 ani în stare bună, fără să falseze, apoi tastele... Squaier e jucărie ! . .." Asa ceva nu cred ca este posibil ..doar nu se muta pozitia tastelor . La orice chitara in orice categorie de pret /firma ..etc -Se uzeaza o chitara ..se tocesc tastele si poate sa apara un "fret buzz" ( la bass mai rar sau dupa foarta multa uzura _) - crapa ici colo lemnul cum se usca in timp daca acesta era " umed " ( verde ) la data fabricatiei ..mai usor crapa doar lacul cum se " cotracta " lemnul odata cu uscarea . - se poate ca gatul sa se " indoaie " ( mai rar in toate planurile , dar) de obicei din cauza reglajului necorespunzator sa fie " concav" fata de corzi ce se poate rezolva in cele mai multe cazuri din "trus rod "( bara de otzel din gat ) - se poate intrerupe cate o doza ..din cauze de greseli de fabricatie , cu timpul incep sa " scartaie" potmetrele .. - incep sa aiba " joc " suruburile ata cele mecanice cat si cele ptr lemn ..de la multa manevrare de-a lungul utilizarii..setari etc . aici poate sa apartina si uzura mecanismelor de acordaj ..tocire , decalibrari etc .. Dar sa falseze poate numai din cauza ca nu este reglata " octava " din calus ( bridge sadles )..daca nu se mai poate regla inseamna ca coarda este foarte uzata si se schimba cu corzi noi si se regleaza octava ( intonatia i se mai zice ) . Odata cu uzura corzilor trebuie resetata pozitia calusului ca sa se " scurteze" partea activa a corzi ...cand nu se mai poate compensa astfel uzura corzilor acestea trebuie inlocuite si se incepe de la inceput cu reglajul " intonatiei " din calus
  13. karpi

    Intretinere amplificator!!

    Da si spray siliconic este OK . Personal am utilizat ceara ptr pantofi de culoarea adecvata astfel am " ascuns " zgarieturile mai profunde .
  14. karpi

    Intretinere amplificator!!

    Ceara . Chiar si cea ptr pantofi .
  15. karpi

    "TONUL "

    Ce am gasit pe un site la ultimul " capitol" - Other Factors Influencing Pickup Tone https://musicalilluminism.wordpress.com/2009/04/28/vintage-gibson-humbucker-specs-and-general-pickup-tech/ Pe albumul Derek and the Dominos’ Layla , chitara a fost inregistrata cu " finest holy grail gear "un Pignose de 50$
×

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.