www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

karpi

Veteran
  • Content Count

    9,388
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3
  • Feedback

    100%

karpi last won the day on December 13

karpi had the most liked content!

Community Reputation

2,031 Excellent

About karpi

  • Rank
    Veteran

Profile Information

  • Location
    TIMISOARA

Other Information

  • Gear
    degete

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Inca o piesa "Vino drumete " ( Oameni spun ...) https://www.youtube.com/watch?v=2xbPRMNO7uI
  2. Videoul cu mixaj de cadre de la doua trei camere inca este in lucru este muult de lucru ... Eu am facut doar audio ce credeam ca in cateva ore termin ..hehe..Am lucrat aprox 150 ore la mixazul sunetului a celor patru camere am facut patru versiuni ca dupa zeci de ore de audieri si diferite corectii EQ (pe boxe de banda larga trei seturi diferite cu un amplif stereo "Sony" , amplif multimedia de PC cu si fara subwoofer -doua seturi "Creative ", casti AKG, Philips , si Multimedia de PC ), sa ma intorc la prima versiune ..hehe..e de groaza .(pe telefoane nu am cum sa fac sa sune ..hehe doar cu casti bunicele ) PC-ul meu nu prea duce 4K si nici "2K" (LOL) am facut clipuri cu imaginea doar de la o singura camera am " coborat " pe pamant la 720/580 mpeg2 pentru youtube este OK oricum ei codifica la 360p/mp4. imaginea are mult de suferit . prima piesa ( dupa cea instrumentala de deschidere ) si a doua Mai lucrez si o sa le postez pe toate pe youtube asa prietenii si cine mai este curios poate sa vada cam cum era rockul nostru in anii '70.Din pacate cam in aceasta faza trupa a fost "franata ".
  3. karpi

    Pareri

    Tot inainte! Nu te lasa ,mai audiezi cateva piese in gen , mai citesti asculti analizezi textele ..faci comparatii citesti review si critici si incet incet te mai cizelezi .Atentie si la dictie/emisia vocala ,in acest gen este obligatoriu sa se inteleaga fiecare cuvant . Cum aud pe cat se poate pe inregistrarea ta cam confuza ( telefon ? cam slaba calitatea de conversie ) tu incerci sa redai vocal o sonoritate a unei inregistrari complete ce ai auzit la careva piesa care i-ti este " model " .Adica mi-se pare ca vrei sa sune doar din ce si cum canti cu vocea si reverbul si unele sounduri/rezonante de la chitara care pe o inregistrare se aud " in spatele vocalului " .Tu trebuie sa canti curat clar , chitara cat mai clar apoi dupa inregistrare in DAW ( soft cu mixer virtual ) se mixeaza se filtreaza cu EQ se adauga reverb , spatialitate , la chitara la fel si apare acea " tresa /hall in care unele tonuri traiesc mai departe su umple spatiul .., Asculta mai atent " modelul " si incearca sa " imiti" vocalistul mai ales dictia ( Bob Dylan nu-i chiar un modelulideal dar totusi la el se intelege cea ce pronunta le miorlaie unde se poate dar are grije sa se inteleaga ce zice ..altfel cine ar ma asculta daca nu intelege ce zice ) .Atentie si la chitara .Vocea impreuna cu chitara si otzara de reverb fin da sonoritatea ce o mai dresezi oleaca cu un EQ .. Inregistreaza cu un PC sau laptop cu un microfon multimedia ptr inceput este OK ..cu un DAW .de ex ...Audacity . Inregistrezi chitara cat mai bine pe un track .. Apoi inregistrezi vocea pe alt track folosind chitara inregistrata ca " backtrack " si canti de cate ori vrei /poti ///asculti ..iarasi canti vocal inregitrand apoi asculti ce este OK ce nu ..tot asa pana obosesti sau pare ca este OK .. Cu textele la fel analizeaza mai multe texte de mai multi autori si compara=le vezi ce este OK ce nu ..apoi incerci si tu sa scrii un text dupa model /idei , vezi atmosfera muzicii in legatura cu textul etc etc Dupa multa munca , multe incercari o sa fie tot mai bine si intre timp tot inveti si progresezi ..
  4. karpi

    Fret buzz

    Am uitat sa scriu despre cum poti verifica daca actiunea este prea mica . Pui un capodastru sau daca nu ai fixezi cu altceva corzile apasate pe primul interval ca ele sa fie apasate pe prima tasta (tasta 1) acum verifici actiunea ce va fi la "tasta 2" aceasta ar fi actiunea OK si ptr pozitia open ptr "tasta 1 ".Compari cele doua " actiuni" si vezi daca este diferenta ..respectiv sa nu fie cu open la "tasta 1" actiune mai joasa . Actiunea se poate verifica " compara " inserind intre coarda si tasta de exemplu o pana subtire sau alte " lame " eventual masurate in prealabil cu un micrometru pe youtube am vazut tutorial cu ce grosime trebuie sa aiba ptr anumita grosime si tensiune al corzilor ..oricum la urma trebuie reglata actiunea dupa tipul corzi si dupa frettbuzz. Daca nu ai buzz in cazul acesta cu capodastru in pozitia 1 ..inseamna ca se poate ca la "nut " sa fie prea jos . Dacas ai buzz si in pozitia 1 trebuie reglat prima data incerci din bridge daca iese o actiune prea inalta la "tasta12 " trebuie sa actionezi si " slabind" (usor invarti ..cam 90 grade in sensul invers celui ceasornicar ,slabesti surubul foarte putin ) trusrod-ul apoi reglezi si din bridge .Inainte de a umbla la trusrod verifica actiunea in pozitia 7 cu coarda apasata concomitent pe tastele 1 si 21 ..dupa actionarea de slabire a surubului verifici iarasi sa vezi daca a avut efect.(verifica actiunea in pozitia 7 cu coarda apasata concomitent pe tastele 1 si 21.).daca nu se vede astepti cateva ore ( in functie de lemnul gatului poate dura si o zi sa se :" reaseze" curbura " nou setata .Apoi cand vezi ca este schinbarea dorita reglezi din bridge actiunea si verifici buzz-ul . Ptr actionarea trusrod este bine sa slabesti corzile ca gatul respectiv surubul sa nu fie sub tensiunea maxima apoi dupa actionarea surubului reacordezi corzile .ca sa ai tensiunea corecta asupra gatului ..apoi verifici etc ... Trusrod ...daca nu-i reglat bine la unele gaturi poate sa apara o indoire catre "spate " deci "convexa" cea ce inseamna ca la nut este indoit gatul in jos * catre spate iar mijlocul are " burta " .Deci nu numai ptr tasta12 se regleaza din trusrod ! ci se " indreapta" gatul sau se regleaza o usoara concavitate ca sa nu ai fretbuzz si sa ai actiune joasa si peste pozitiile mai sus de tasta12 . Bineinteles ca actiunea la tasta 12 depinde si de concavitate si de inaltimea bridge si de inaltimea nut-ului dar trebuie un compromis ca sa fie chitara reglata OK ..
  5. karpi

    Fret buzz

    "Actiunea " nu pare prea mica ..de fapt pare OK dupa ce se poate presupune doin imagine , exista niste ' lamele " asemanatoare cu cele ptr verificat " actiunea" la bujiile motoarelor cu acestea poti sa verifici " ca la carte " daca este ok spatiul coarda- prima tasta. In functie de ce si cum vrei sa canti se regleaza " actiunea " ..ptr "solistica " cat mai mica iar ptr "acompaniament " ceva mai mare " actiunea ' m ptr "slide " si mai " mare " etc . Conteaza si cat de tare lovesti/ciupesti coarda si cat de tensionate sunt corzile . Corzi mai groase tensionate chiar si la actiune " mica" buzz-ul este mai "redus ". Corzi mai subtiri poti sa ai "buzz" daca ciupesti mai tare coarda libera ..si apare si " plescaitul " in pozitii mai superioare ..adica trebuie sa ciupesti mai " fin ". Sfatul unui lutier era ca sa se monteze " primma tasta "Zero" daca este posibil , sau sa se monteze un " pragus" reglabil astfe ppoti seta " actiunea" ptr primele taste ,in caz de nevoie . Nu am idee de ce cele mai multe firme vestite nu monteaza prima tasta (Zero) .Am avut mai multe chitare cu tastaZero ..cea ce te scapa de problema bazaitului la primele taste in caz de schimbarea grosimii corzilor ..ridici sau cobori optzara calusul si totul este OK . Si acum am doua chitare cu taste "Zero" un Reghin ( LP) din '72 si chitara "Keiper " ( noname sau multiname ) ce are " nut" din metal cu posibilitatea de a regla actiunea . La celelalte chitare " ma chinui " cu nutul din "plastic " dar ma gandesc serios sa montez " nut reglabil " nu vreau sa " pilesc/adancesc" canalele ptr corzi deoarece daca schimb grosimea potsa am surprize si " buzz " Poate si la tine ..au fost adancite -largite ptr corzi mai groase apoi cu corzi mai subtiri poate sa devina actiunea prea mica in cazul corzilor 6 : 5 : poate si 4 . Actiune prea mare la " nut " duce la note false in primele doua pozitii respectiv " pitch" -ul urca din cauza tensiunii cand apesi coarda de tasta de asta ar fi OK un " nut cu " actiunea " eglabila " . La chitarele cu " actiunea la nut " atent reglata se canta muult mai lejer /usor in primele pozitii ( 1 si 2 ) nu trebuie sa strangi eccesiv coarda ca sa ai ton curat fara " buzz "..la o actiune mai mare si cu corzi groas tensionate abea poti sa canti un C major sau C# major atat de tare trebuie sa strangi ca sa sune acordul curat ..chiar cateodata ma dor degetele de la efortul de a scoate un acord curat .. OK .. Vezi daca lovesti fin mai ai buzz ? Daca nu ai inseamna ca este OK ."Buzz" ul se testeaza cantand normal " fin " altfel la orice chitara daca tragi/lovesti tare iese sunet de "slap " .. Chestia cu refacerea canalelor este OK daca ai dextertitate si rabdare ..vezi si sfaturi/tutoriale pe "youtube " . Metoda " populara " cu superglue +backing soda " faci un amalgam umpli canaleler dupa ce se intareste refaci canalele dupa exemplele din video clipuri de pe youtube . Sau daca poti cumrara " cloroform " , cu acesta poti dizolva pilitura de "stiplex " sau ce denumire are ..un plasitc mai dur si la fel umplii canalele dupa intarire /uscare ..refaci canalele .. Dar prima data testeaza si maniera l de cantat/ciupit/lovit corzile , se poate seta usor de tot si din bara de otel din gat ..si din bridge ..oricum RABDARE ..nu se termina in zece minute ..poate ( in functie de lsamn /gat etc ) este nevoie de o zi doua ptr "reasezarea /revenire " a gatului dupa setarea trusrod -ului ..
  6. Am mixat sunetu de la 5 camere si am adaugat reverb si panoramat cele 4-5 track-uri ..sunetul este astfel mai apropiat de sunetul din sala ..ricum presiunea sonora nu pot sa o redau datorita compresoarelor din camerele de filmat . Eu sunt de vina caci cu primirea invitatilor am uitat sa pornesc ZoomH4 cu care as fi avut sunet perfect , plus unul din prieteni a adus 3 camere dar si el a uitat sa aduca al lui Zoom H6 ...hehe ..asa e cu " deplasarile " .. Cu montajul videoului mai asteptam este muult de lucru sa selectezi scene din 120 GB de filmari .. postez o mostra de mixaj ..oricum mai lucrez ..este o nebunie cu setarea automatizarilor pe trackuri/piesa foarte multe corectii dinamice si de faza si multe altele ca sa " aliniez " cele 5 trackuri ..cel mai greu este ca trebuie sa ascult de zeci de ori sa aud ce am schimbat si tot mai uit ceva " device " cuplat si se strica ceva ..OK ..o sa iasa binisor .. Ziua Zana Iany MVI dsp 01.mp3
  7. Daaa, de la tine am compresorul este foarte OK . Era necesar deoarece Mel 9 nu are compresor pe iesire daca ies fara compresor basii suna de 5 ori mai tare fata de inalte , daca dai fin in coarda suna OK dar daca scapi pana mai tare urla pe corzile groase ce au volum mai mare si tot urca volumul ..hehe..cum se stabileste " pitch" -ul .Cu compresor este OK pot sa pleznesc cat de tare corzile si volumul nnu trece de cel scontat.. Au ajuns si videourile cu sunet si imagine mai buna , doar ca sunt 4K si trebuie prelucrat soundul otzara sa compensam ce a facut compresorul camerei ..prelucrarea video tine mult cu ditamai fisierele ..800M o piesa de 4 minute .
  8. am primit poze ,iata setup-ul de pedale pe astea " dansam " Pe Marshall erau amplificate soundurile de shintetizator iar pe Orange soundul de chitara astfel nu se imbarligau in difuzoare armonicele cand aveam volum mare .
  9. Pai cred ca nu este problema cum stai , de fapt ma durea spatele ca am tras un curent si eram si cu inca un jerseu legat in jurul braului ..hehe . Si la concert am stat pe un scaun de bar ..Numai basistul a stat in picioare el a luat numai o raceala . Oricum asa era mai bine deoarece aveam patru pedale de "expresie " pe care dansam ..una cu synth , una cu strings-orchestra , una cu Hammond+leslie una cu volumul chitarei stand in picioare nu prea mergea chiar daca nu mai aveam probleme cu sciatica incontinu pedalam .. Sunetul este bestial la "ReflektoR Venue " a sonorizat Bogdan Ratz care a fost si vocalist la trupa " Ora H " deci cineva care stia ce si cum ...pe video basul este un pic mai redus din cauza compresorului nefiind prelucrat soundul dupa inregistrare trebuie otzara bass ridicat la auditie .
  10. UniverS repetind "Introul" instrumental ..pentru concertul din 26.10.2018
  11. Concert " Zgomotele Orasului " cantat a singura data in 1978 Mai ..acum a doua oara cu membri trupei reuniti dupa 40 de ani .. Invitam prieteni , colegii de " breasla " de toate varstele in data de 26.10.2018 in Reflektor Venue . ora 19:30 deschiderea usilor si inceperea concertului 20:30 . Probabil va fi si ultimul concert Zgomotele Orasului
  12. karpi

    Hmm, oare in anii 60-70 exista...

    Hmmmm DA si inainte si Hmmm si dupa.de fapt .non stop ... Fara " muzica comerciala " nu ar exista nici " industria muzicala " . Cum a crescut metoda de propagare /promovare a crescut si accesul la " muzicile comerciale " Dar tot dezvoltarii " media " accesul la " muzica /culta / artistica / elitista / etc si ce o mai fi a ajuns peste tot in lume la cei cativa entuziasti doritori de " altceva " / sau ceva altfel , ceva modern ( " modern " pe moment ...si depasit peste doua momente .. vezi nenumaratele valuri de "NEW Wave" .)
  13. karpi

    Monitoare active fara hiss.

    Pai inseamna ca unele sunt " tare " low end . Acel | hiss " vine din primul etaj de amplificare ( daca vine si din celelalte de dupa este tare tare low end ) Am observat "hiss" numai in mixer cand dau gain de microfon la maxim ..asa de curiozitate ..dar in setare normala este liniste . Singura rezolvare este sa se schimbe preampul .Sau sa se utilizeze un preamp extern . Dar pe " Line In " nu ar trebui sa aiba " hiss" nici cel mai low end amplif . Am cateva " Media amplif " 2+1 nu au nici un sasait , unul avea un mic brum pe subwoofer am schimbat condeul de filtraj si este OK .. Pe line in nu trebuie sa ai nici un fel de " zgomot auzibil " Tu dai semnal de lin out deci nu ai nevoie de nici un preamplif sensibil ce sa bage " hiss" . Trebuie sa introduci semnal de "line in " la un nivel maxim admisibil ca sa ai " Raport Semnal /Zgomot " cat mai OK . La monitoare ( ampliful de monitor ) reglezi amplificare cat mai redusa ca sa nu ai " hiss"( auzibil ) pe iesire iar din exterior dai semnalk " line in " de amplitudine ce in zonele " maxime " sa nu distorsioneze . Insa daca monitorul are " hiss" si cu gain in la minim inseamna ca ar trebui alt etaj de preamp .. Chiar nu-mi vine sa cred ca mai exista scule cu asemenea probleme .Recent ptr a regla soundul unui disk mixat am utilizat vre=o 7 amplifuuri de media , 6 casti diferite si o instalatie super profi al unui prieten ca sa rezulte un reglaj ce suna cat se poate pe orice ar asculta cineva CD-ul ..de " hiss ' nu am avut probleme cu nici unul din amplifuri mai toate din cele ieftine " multimedia ' au si iesire de casca direct de pe finali si nici in diferite casti AKG , pHILIPS ,sONY .. si altele noname ..nu se auzea nici un "hiss" Trebuie sa reglezi banda de trecere liniara ..fara nici un EQ sau sa fie " pe Zero " pe line in cu volumul la maxim nu cred ca ar putea avea "hiss" ,...daca are inseamna ca este ceva problema de preamplif ce nu ar trebui sa fie intercalat ..ai nevoie numai de etajul final ce de obicei nu are nici un zgomot ..
  14. karpi

    Decibeli vs watti

    Wow , scuze acum vad ca nu am delimitat explicatiile ptr @VAXE dupa treaba cu semnalul rectangular . Restul a fost ptr initiatorul cu intrebarile si ptr cei mai tineri la inceputuri .. Ma incurc si eu in posturile ce trec de pagina vizibila ..si mai apas aici ceva buton din greseala si dispare internetul ..hehe cred ca ma ating de clapele cu acel "windows" nu am idee ptr ce sunt ..ceva comanda " directa " la net ? ... Am uitat sa mai pun in legatura zona/plaja de overdrive---pana la saturatie ..in exemplul de mai de sus de la 100---200W Aici incep distorsiunile pana la distors maxim ...armonivcele acestui semnal distorsionat difere intre ampliful pe tuburi si ampliful cu tranzistoare. Cu tuburi este mai " miuzical " deoarece are preponderent armonice pare ...cu tranzist este mai disonant la distors mare deoarece produce multe armonice immpare ..+ si alte probleme dar in mare cam asta se intampla . Ampliful cu tuburi si traf de iesire chiar la maxim de distors produce un sound mai " rotund : de asta le place chitaristilor .plus se pot canta acorduri complexe chiar la un grad de distors relativ mare .. Cel cu Tranzistor plaja de overdrive este " scurta " dupa care intra " direct in sdistors " zgariat " sa zicem nemuzical ..nu prea se pot canta acorduri complexe ..se canta doar power chord ..Octava , cvinta , cvarta ..fara tertza ..deoarece a[par intermodulatii suparatoasre ...etc Acest lucru intereseaza mai mult decat " soundul global :: care si el difera la cele doua tipuri de amplif . Se poate imita electronic analogic sau digital cu un procesor dinamica etc al amplifului pe tuburi .. Dar.....cu un amplif pe tranzistoare in caz de " simulare " trebuie sa ramai in plaja liniasra ( sinus ..RMS) ca distorsul si armonicele produse de formatorul de ton sa nu fie " stricate " de etajul final in overdrive .. Adecarul este ca " cei mari " utilizeaza un amplif +difuri ptr soundul principal si altul ptr distors sau "booster"*( ca sa nu strice soundul primului amplif cu intrarea ion distors mai mare ) in plus plus inca un amplif complet ptr efecte ambientale ... ( si efectele ambientyale deformeaza soundul !! ..reverberatia , ecoul .scurt sau .early reflexion ..etc vin in antifaza pe anumite frecvente in funcrtie de defazaj si intarziere reglata ce "strica culoarea si " corpul " soundului .. din aceasta cauza merg baieti pe mai multe amplifuri. Ce am vazut la Clapton dar si la Pete Townsend ..nu stiu ce este ... Doua combo unul langa celalalt ..iar in spatele acestora alte doua ,,la o distanta de aprox 0,5m usor decalate cate stanga sau dreapta ( parca ) cam cu : jumatate de boxa " Nu stiu ce o fi ..o fi de rezerva sau ceva de " dirijat sunetul " ? ( dirijat sunet ...de ex boxele de bass si subbass de la PA suna si catre scena cu aceiasi poutere ca si catre publlic ..ce ce este nasol deoarece te astupa ..200W chitara este posibil sa nu le auzi bine la 3 m de boxa!!! adica nu ai control ca lumea nu ai conditii de cantat cu dinamica muzicala ..trebuie sa pleznesti la maxim pe medii non stop .. Sunt boxe exista ..de bass cu radiatie "directionala" daca nu au sonorizatori pun boxele de bassi ai PA-ului in fata scenei pe jos doua ce bat in faza intercalat cu , una ce bat in antifaza , apoi iarsi dou in faza , apoi alt in antifaza ....etc ..astfel reduc din radiatia catre scena. O fi ceva asemanator si cu cele patru combo pozitionate cum am descris ? Nu am gasit pe net ..explicatii sau referiri la ce e cu acea configuratie de " combo" =uri .....
  15. karpi

    Decibeli vs watti

    "...Toate 4 "undele" respective sunt de aceeasi PUTERE [adica aceeasi diferenta de potential / tensiune, peste aceeasi sarcina, va "trage" un curent de aceeasi intensitate din sursa] ..." Scuze dar una din formele de unda este altfel . Semnalul rectangular are Ueffectiv rectangular = ..Usinus efectiv *1,42 Sau U sin effectiv = (amplitudinea U sin )/1,42 ....adfica 0,707 din valoarea de varf ..(RMS) In cazul semnalului rectangular putem lua Uvirf -virf /2 https://www.electronics-tutorials.ws/accircuits/rms-voltage.html Unde apare figura care ne intereseaza = Puterea W Daca luam de ex . Usin efectiv =20V pe difuzor ( pe Z) Ueffectiv rectangular de aceiasi amplitudine !!! cu umplerea 1/2 = 20*1,42 =28,4V Sa zicem ca avem Z dif =4 Ohm Calculam puterea cu 20V si cu 28,4V ....formula este (U^2)/Z (20*20) /4 =400/4=100W (28,4 *28,4)/4= 806,5/4= 200W !! Deci umplerea mai mare inseamna mai mult curent in timp => putere mai mare . Curentul continu are " umplerea maxima " , incontinu avem curentul maxim ..in timp .. Despre asta se vorbeste ..overdrive ..creste umplerea ..gradual cu cresterea semnalului pana la saturatie ( unde avem semnal aprox rectangular) deci se apropie de dublarea puterii adica aprox catre +3dB diferenta deja auzibila . Colegul cu intrebarea nu a citit sau nu a inteles "diferenta " intre amplif tip "generator de curent " si amplid tip " generator de tensiune " . Schemele de constructie in clasa AB uzuale ptr amplifuriu de chitara pe tranzistoare cu impedanta de iesire " mica " pe tuburi cu impedanta de iesire " mare " deci sistem de adaptare la difuzor " VICEVERSA " NU pot sa aiba acelasi " sound " se comporta diferit in redarea frecventelor pe difuzor .. Este gresita abordarea problemei Toata lumea aude diferente intr amplifuri !!! deci nu trebuie demonstrate ..altceva nici nu vezi , auzi , citesti ,.peste tot lumea cauta sa inteleaga .. Deci problema este DE CE ? de Unde ? apar diferentele . Cateva raspunsuri cu exemple si explicatii simple sunt date aici in topic ...dar mai gasesti acelasi raspuns si descrieri explicati in multe articole anterioare ..pe rgc.ro. Ptr a aprofunda trebuie sa inveti cateva notiuni de fizica si cateva formule de clasa a X-a din Electricitate in cadrul Fizicii . Ptr comparatie NU ai nevoie de calcule cu valori absolute /perfecte ...este destul sa vezi pe Voltmetru daca unul din ampliifuri scoate tensiune mai mare la acelasi semnal de intrare pe etajul final . Masurat cu frecventa sinus de 1KHz deoarece presupunem ca pe aceasta frecventa este OK amplificarea .si aparatele Voltmetre comerciale probabil functioneaza pe aceasta frecventa . Ptr SPL cu microfon ..si cu PC cum am descris . ( presupun ca nu ai Oscilator de AF calibrat , Voltmetru de Audiofrecventa /Joasa frecventa cu functionare " corecta /liniara de la 16Hz la 100KHz si multe altele ptr un Audio Lab .) Am uitat sa precizez ca se poate masura pe diferite frecvente semnalul pe iesire sau SPL-ul in fata difului ...dai din generatorul de semnal pe rand alta frecventa de aceiasi amplitudine constanta si masori pe rand fiecare ..si notezi ..valoarea . 20Hz ...40Hz ...80Hz....200Hz...400Hz...800Hz ...2KHz ...4Khz ....8Khz...16KHz din valorile masurate puse intr-o diagrama /grafic vei obtine banda de trecere ...imaginea cum reda anumite plaje de frecvente respectivul amplif . Dar poti cu PC sa trimiti Zgomot Roz sau si Zgomot Alb ..pe intrarea amplifului ...de pe iesire intri in placa de sunet cu semnalul de pe iesirea amplifului sau de pe microfonul de masurare a SPL ..inregistrezi semnalul ...apoi il analizezi cu Analizorul de spectru .. Nu te intereseaza in acest moment valoarea absoluta Cu semnal rectangular injectat pe intrare apoi vizualizat pe iesire se poate vedea rapid raspunsul " global " in frecvente si poti sa tragi si concluzii despore dinamica amplifului . Mai sunt o droaie de teste , masurari posibile ptr a verifica un amplif , de cativa ani sunt la dispozitie si pe gratis " aparate soft " ptr PC suficient de precise ptr amatori .Ai nevoie de o placa de sunet mai calitativa ..dar in principiu merg cu orice placa de sunet .. Ptr a putea sa folosesti " sculele soft " ptr PC trebuie sa inveti cate ceva . Asta daca este un hobby sa sti tu DE CE ? Daca nu este hobby ..este bine sa stii ca sa nu dai banii aiurea pe "pacaleli mitologice de pe internet " cu sunet organic ..sclipitor , transparent si translucid ,..poate chiar " bio " .. Punete sa exersezi la chitara si lasa astea daca nu ai timp sau rabdare nu este hobby-ul tau ..este bine sa te informezi .dar .nu este nevoie sa dai cu cifre exacte in "audienta " la o discutie , sa stii doar cat sa nu te vanda ...sa nu te pacaleasca .. La nivel mai inalt mai profund chiar nu merge fara fara formule ..fara calcule ...etc Cum crezi ca se realizeaza simulatoarele de amplif analogice sau digitale software sau hardware ? ce suna 99% identic cu zeci de tipuri de amplifuri cu posibilitatea de a face si diferite reglaje specifice ..nu numai soundul global ..
×

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.