• Announcements

    • Cosu

      Noul RGC.ro   21/04/17

      RGC.ro ruleaza acum cea mai noua versiune a Invision Power Board. Versiunea anterioara a Invision Power Board nu mai primeste actualizari de scuritate, acesta fiind motivul principal pentru care am facut upgrade-ul. Functionalitatile cu care sunteti obisnuit ( chatul, sistemul de feedback/rating pentru tranzactii) sunt in continuare functionale dar e posibil ca modul prin care pot fi accesate sa fie usor diferit.   O parte din datele stocate in baza de date trebuie reprocesate si este posbil ca unele informatii sa nu fie imediat disponibile (ratinguri, mesaje private, semnaturi). Reprocesarea va dura aproximativ o zi.   Va rugam sa ne semnalati daca intampinati probleme in a utiliza siteul aici: Cateva modificari/noutati La adaugarea de feedback pentru o tranzactie este necesar sa mentionati un topic. Topicul introduce tastand in casuta aferenta titlul si apo selectand topicul respectiv. In postari se poate folosi caracterul @ urmat de numele unui utilizator pentru a atrage atentia utilizatorului respectiv. In functie de setari, utilizatorul va primi o notificare sau un email. Functia Activity Stream (https://forums.rgc.ro/discover/?do=create) permite crearea de cautari personalizate (topicuri create, postari recente etc).   Va multumim pentru intelegere!   RGC.ro  

karpi

V.I.P.
  • Content count

    9,275
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    39
  • Feedback

    100%

karpi last won the day on June 19 2016

karpi had the most liked content!

Community Reputation

1,948 Excellent

About karpi

  • Rank
    Veteran

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    TIMISOARA

Other Information

  • Scule
    degete

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=386149&T=2253
  1. OK.Dupa multe install si uninstal si iarasi ....am ajuns la o situatie in care in Cubase functioneaza foarte bine "JamVOX VST " si culmea din greseala am constatat ca nu este musai sa aiba interfata "JamVOX Monitor " caci functioneaza si cu "ASIO Full duplex Diriver" al Windows , si cu ASIO de la Zoom R8 , si cu al lui " ASIO JamVOX ", De fapt ca si oricare effect VST ,DAR pot sa cant/inregistrez direct cu efectele si ampsimurile VOX ..cu latentza insesizabila (.de la 4ms la 19ms nu simt nici o latentza )... Soundurile sunt OK si efectele ..sunt mai ptr incepatori dar sunt utilizabile . Softul JamVOX Monitor este unul complex ptr studiat chitara , exersat , scos rifuri , .poti face .un fel de Karaoke ptr chitaristi ,se poate izola chitara sau scoate din BT , are si tobe , si multe posibilitasti ...Daca te inscrii online poti descarca piese BT-uri etc .. Se poate incerca softul ( cu ceva nervi si rabdare cu instalarea ) doua saptamani free . se descarca softul 1,52 apoi dupa instalare ofera automat upgrade la 3.3 in care upgrade este si VST-ul VOX ..daca nu pune " * *,dll:-ul intre cele VST se poate pune manual apoi refresh in DAW si se poate incerca .
  2. OK ! sunt curios de unde poate sa fie -5dB atenuare adica ar fi 1dB / m ?. In tensiune - 6dB reprezinta o atenuare de 1/2 . OK trec la ultima distractie m-a pus dracu sa cumpar in talcioc un JamVOX Monitoring System eu credeam ca il pot folosi si standalone ..apoi vad ca numai cu PC ca si USB inteface . Nu ma prind cum si in ce ordine trebuie instalate softul si driverele ..cand functioneaza cand nu sau foarte distorsionat .. Nu ai avut asa ceva la testat ? Oricum am scos interfata din cutie o sa o montez intr-o cutie mica si in boxa stereo montez un mic amplif de 2x2W ptr anumite monitorizari , de fapt mai mult din hobby ..arata dragutz ..
  3. Chiar vroiam sa intreb daca nu cumva ai decalat tu nivelul in diagrama ptr a deosebi clar curbele .. Oricum pentru cei care vor banda "shnur" cu EQ se compenseaza acea cadere de inalte , dar ptr chitara nu este necesar .. De vazut curbele de raspuns al "tonestack " al diferitelor amplifuri ..Marshall , Fender etc . .In majoritatea cazurilor la inregistrare ma omor sa mentin un ton cu un varf de rezonanta pe la 1,6KHz ca apoi in mix sa fiu nevoit sa cobor pe la 800Hz si inca pare prea deranjant in mix ,, Tot ascult analizez unele din cele mai OK mixari de la trupe ce-mi plac ( soundul pe inregistrari de studio ) au chitarele muuult mai "brown" tot incerc sa ma obisnuiesc sa nu mai trec de 2KHz cu chitarele cu overdrive sau distors . Asa ca 7KHz este suficient si ptr chitara acustica ptr un srumming "transparent " cu inalte matasoase ..Putem considera cabluri perfecte ptr chitara . Fata de mixul , plaja de frecvente ale celorlalte instrumente , tonul mixului ,, chitara destul de "brown" in contrast poate sa pare foarte "bright " cand o analizezi separat este foarte "brown " ..Deci fente de mixerist ,,,Este similar cu efectul din arta grafica cu perceptia culorilor in functie de background sau raport de suprafata .
  4. Adica ptr chitara nu are nici o importanta diferenta dintre aceste cabluri .. Totusi de unde acei -5dB ca nu este atenuator ..? este cam mult . la 10m o fi deja -10dB ? Dar si la celelalte doua exista o atenuare de aprox 0,6dB ( asa ochiometric ) @Razvan S. cablul in circuitul real chitara - amplificare este cam neadaptat si se intampla sa formeze un circuit rezonant .in functie de Z iesire chitara si Z in amplif .
  5. Am reusit de vre-o doua trei ori sa fac JamVOX-ul sa functioneze , cand am ajuns sa i gasesc unde a pus la instalare "...dl " l.urile ptr VST ..iarasi suna a "ring modulator " adica ceva mai bine dacat primele sunete , Este ceva ciudat ..tot i-si pierde USB driverul , ba chiar face "crash" tot PC-ul , apoi urmeaza iiarasi "unistall " ..." , instal " , uograde ..USB driver ASIO si poate functioneaza . Ce am reusit isa vad n Cubase cad a functionat am avut latentza de 4,5ms si la record si la playback , numai ca si interfata USB . Prima data am avut un program ptr setat buffer=ul ..latentza al ASIO driver acum dupa mai multe install/unistall nu mai apare ..>>?? Cu softul JamVox 1.52..functiona OK pana nu am facut acel upgrade la JamVox 3.3 apoi noul USB driver ptr 3.3 ..si am obtinut doar sound de ":ring modulator '"..acum m-am plictisit de install /unistall/install.. Era interesant sa testez in Cubase in formatul VST ..are mai multe amplifuri VOX si tot felul de distorsuri si alte efecte .suna ciudat dar unele sounduri erau OK ptr mine ,unele ce mi se pare ca nu le pot realiza cu distorsurile si ampsimurile ce le am in pedale ,,Am vrut sa incerc in mix cateva sounduri ..dar poate alta data ... Daca cineva are JamVOX monitoring System ..as fi curios care versuune de soft este OK ..daca a utilizat ..si cum dracu se instaleaza ?? Cu nici o scula pe USB cu ASIO propriu sau cel din windows asa ceva nu am mai patit ..IN indicatiile /Sfaturile de instalare doar atat se spuna .."dacca nu este OK ..uninstall si reinstall"( la nesfarsit ??? cand se poate canta ?) hehe
  6. Music News: Eric Clapton: 'Maybe the guitar is over.' | The Current https://www.thecurrent.org/feature/2017/09/11/eric-clapton-guitar-over ..in alta publicatie am citit dasr nu mai stiu care era in care se prezenta ce zice Clapton apoi ,se prezinta nivelul vanzarilor Gibson si Fender care a scazut cu vre-o 15% adica este in declin .. dar spuneau si de faptul ca foarte multi amatori ptr homestudio nu mai investesc in "brand"-uri ci cumpara si clone sau daca vor ceva mai mai comanda la diferiti lutieri ... na ca am gasit http://www.musicradar.com/news/eric-clapton-maybe-the-guitar-is-over
  7. Am fost in talcioc si am cumparat un "JamVOX '" ieftin de tot .Ma gandeam sa-l folosesc ca si un monitor audio "de teren " , am ajuns acasa si vad pe net ca este interfata USB ..cu ceva soft VOX ptr chitaristi ...bineinteles ca am cautat Driverele si softul ..download si "ioc" functioneaza CA PORCUL ..am dezimnstalat , reinstalat , upgrade la un soft mai nou ..etc latentza ca latentza dar distorsiuni ,,ceva de groaza ..de inregistrar nu am reusit doar cerva playback .. Nici o intefata USB ce am sau am avut nu a facut asa ceva ,,si unde pui ca este KORG .?! Am citit de nevoie documentatia data de firma ..pai si ei zic ca nu este OK are tot felul de probleme " rezolvate ,,". Deci zic se poate sterge de pe lista de optiuni .?? .mai sap in zilele urmatoare asa de curiozitate daca totusi nu am dreptate revin . Am desfacut si scos interfata si am cuplat un amplif de 2x2W suna OK de fapt asta vroiam doar ca "JamVOX " nu are optiunea de utilizare "analogica " .. Draga @dani_rosu5 cea mai importanta caracteristica este IMD-ul !!! In fereastra de sus avem doua frecvente sinus , in fereastra de jos sunt aceleasi doua frecvente cu produsele de IMD cauzate de o neliniaritate (am setat un extrem de mic overdrive ceva de 1% ce este insesizabil la inspectarea /aprecierea formei de unda sinusoidala pe osciloscop , dar in analizorul de spectru se vede cate produse de IMD au aparut .. IMD-ul produs de placile de sunet este probabil mai mic mai redus , eu nu am putut regla din efectul folosit o distorsiune ( neliniaritate ) mai mica practic cu doar un pixel am "strambat" curba de raspuns .liniara . ce nici nu se simte nici vizual nici in auditie . Cum programul muzical nu consta din doar doua frecvente sinusoidale se poate deduce ca tot spectul va fi o "padure ' de frecvente inexisente in materialul primar ( adica cele doua frecvente sinus ).. Ganditiva ce padure de semnale "noi nascute " apar cand se mixeaza o sumedenie de frecvente ale unui material orchestral plus ca mai fiecare instrument are un spectru complex ...deci este JALE . Aceste produse de IMD nu se pot "scoate ' cu nimic dupa ce si-au ocupat locul in mix . Poti sa totEQ, compresie ,expandare etc nu va sna nimic ca lumea si persista un "zgomot " ca o apasare ce apare numai icand in mix apar sunetele programului sonor ..in "pauza" e liniste ca nu are ce sa se intermoduleze . Distorsiunile armonice sunt o joaca de copii , un fleac pe langa IMD , dar nu se prea lauda firmele ...similar cu "power compression "' la difuzoare ..alt concept "tabu " la firmele producatoare . Ptr cine nu aude /sesizeaza efectul IMD-ului in mix de fapt nici nu conteaza , dar daca aude ca nu iese ce trebuie acesta este unul din cele mai mari probleme ! Cred ca acesta din link este softul cu care acu cativa ani am tot masurat placi de sunet ca nu reuseam sa fac un mix ..in care sa mentin soundurile dorite si sa si sune cumva . Audio Rightmark http://audio.rightmark.org/download.shtml sau PassMark SoundCheck™ https://www.passmark.com/products/soundcheck.htm Dar precis mai sunt si alte " testere " Iata se gasesc masuratori facute cu scule mai bune .. Scarlett .... http://johnr.hifizine.com/2012/09/focusrite-scarlett-2i2-measurements/ aici date tehnice ptr comparatie cateva placi printre care si "Saffire " https://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/93884-rightmark-audio-benchmark-your-results.html Este bine sa consultati datele tehnice si cele puse de laboratoare " i ndependente " cu valorile masurate dar si discutii/observatii facute de useri cu Scarlett vs, Saffire sau alte placi ..https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjehqmq1arWAhUDJpoKHdhyD3gQFgg9MAI&url=https%3A%2F%2Fwww.reddit.com%2Fr%2Faudioengineering%2Fcomments%2F20ppgm%2Ffocusrite_scarlett_vs_saffire_differences_in%2F&usg=AFQjCNHa2W0GFPIFRUe5EO767a4wU-E70w
  8. Dragi "comeseni" nu va certati , fiecare are dreptul sa-si expuna ce experienta are cu diferite scule . Din pacate fiecare avem experienta destul de limitata , nu putem sa incercam si sa cumparam tot ce apare in domeniu .este binevenita discutia intre forumisti . In ce priveste experienta trebuie multi ani ca sa ajungi la o concluzie dupa upgrade-uri repetate .( plus ceva studiere in domeniu ) Idea ar fi cu ce scule ai obtinut calitatea "maxima " , bineinteles din experienta proprie si nu din "reclame" de ici colo . Indiferent de "brand' sunt multe scule bune si intre cele ieftine .la nivel de amatori . Nu-i vorba de doar "Tonul" este vorba de calitatea conversiei .Un singur ton poate sa sune OK dar in MIX nu poti sa faci mai nimic fara sa-l denaturezi de tot ..si atunci undei tonul ?Practic ai tonul numai singurel .Sau trebuie sa strici tot BT-ul ca sa poti tine acel track cu "Tonul" deci nu iese un MIX bun nici dupa zeci de ore de chinuiala . IMD mare pot avea si sculele analogice , cele pe Tuburi , pe FET pe MOSFET au IMD mai redus ! probabil si din aceasta cauza au tonul mai OK . Interfata trebuie doar sa faca conversia A->D cat mai bine . nu este formator de ton .respectiv sa nu "deformeze" tonul sau sa faca o conversie atat de "murdara " incat trebuie sa "castrezi " tonul ca sa fie utilizabil . Nu am dat exemple de firme / scule neincercate doar acel exemplu cu LoopMachine de ;la Digitech .. Probabil exista si interfete A/D de la Digitech ..dar oare are aceiasi calitate ciu cel din loopmachine ??? Tot ma bate gandul sa incerc unul daca gasesc la cineva sau sa cumpar unul .( probabil produc si interfete ) .asa la risc .. Am lucrat cu Zoom H4 , cu R8 si cu R16 conversia ar fi OK dar nu este atat de curata ca si LoopMachine-ul amintit ...toate au procesor ZFX dar efectele nu suna la fel ! deci aceiasi firma aceleiasi efecte si nu sunt la fel !! in R16 distorsurile nu prea au plaja dinamica pana cand in R8 sunt super , in H4 merge dar nu sunt atat de OK ca si R8 ...etc Deci merge numai pe incercate , Ramane problema IMD-ului ( atat in audio analog cat si in digital ) ce chiar daca il poti masura cu cate un tester=soft ..nu ai o imagine clara cat afecteaza practic "curatenea" inregistrarii si al mixajului .. Daca interfata are si procesor de efecte este Ok este mai comod si practic dar sa aiba si calitatea OK .. Oricum discutam de scule de "homestudio " nu de cele super profesioniste care nu prezinta aceste mici probleme importante .. Doar dupa auditie simpla nu prea poti sa tragi concluzii , trebuie sa vezi cum se pot mixa inregistrarile facute cu o interfata ... Cat despre " latentza " nu convertorul are ltenta mare ci softul din PC , cu ASIO driver al interfetei poate sa aiba aproape "Zero " latentza" ..Se pot accesa si utiliza in mixaj efecte externe Send /Return fara sa auzi/sesizezi latentza ( defazeaza un pic semnalul dar cum este vorba de efect oricum va fi defazat oleaca deci o mica schimbare in timbru poate sa apara dar doar la unele setari si la unele efecte ..oricum neimportanta si insesizabila aceasta defazare am facut teste si am vizualizat /masurat doar din curiozitate si am vazut ca este aproape Zero ) Cu convertoarele din zolele noastre conversia practic nu are latentza sesizabila .ce .se poate considera Zero .chiar si la unele scule mai ieftine . OK mai ramane zgomotul ..dinamica .. dar acum mai toate au dinamica peste 100dB Preampurile ( incorporate ) la unele au un mic zgomot dar sunt acceptabile .daca nu vrei sa inregistrezi seara greierii cum canta . Aceste pream-uri ar fi cealalta problema dar ptr chitaristi poate nu-s atat de importante .
  9. Conteaza n primul rand tipul si calitatea convertoarelor AD si DA . Exista si reviste ( si online ) de specialitate serioase ( nu magazine ce vand produse ) si review /prezentari / proba / discutii -observatii comparative . Dupa frecventa de esantionare si adancime de Bit si oversampling ..cea mai serioasa problema este IMD-ul produs de sistemul respectiv (Inter Modulation Distortion ) . Daca IMD-ul este "mare " este cam greu sa mixezi ceva . Din fericire au scazut preturile si cipurile convertoare au ajuns in multimedia ieftina . Ca si un fapt divers ..cel lmai bun din ce am incercat ( din pacate nu este interfata ) Loop Machine-ul Digitech Jamman Stereo bate din toate ce am folosit si incercat (Creative mai multe tipuri pana la E-mu , Zoom-- H4 --, R8---R16 , Alesis MX16 , diferite placi onboard ..AC97 , AC97HD etc ,,) Fara mixer doar "overdubing "( overdubing= suprainregistrare ..peste materialul deja inregistrat anterior )volumul ales asa dupa apreciere subiectiva cam la "nimereala " fara sa mai pot interveni dupa layer-ele inregistrate ....si ..suna super este "mixat " super se aud instrumentele perfect chiar si cele cu volum mic ( chiar si in MONO ) ce in oricare DAW -mixer abea pot sa scot ceva asemanator doar dupa mult mixaj EQ . compresoare / efecte /masterizare etc .. Si singurul lucru ce asigura aceasta calitate este precis convetorul AD si DA. Presupun ca au fost nevoiti sa asigure calitatea ptr " loop machine " ca sa fie utilizabil . Firmele mai castiga clienti prin "comasarrea" interfetei cu efecte , eventual si preamp ptr microfoane astfel multi nu intreaba de cum e ci convertorul ( mai ales AD ) si cum sta cu IMD -ul . IMD- (Inter Modulation Distortion ) . efect de distorsiune ce produce din amestecul dintre frecventele materialului audio alte frecvente inexistente in materialul original ., plus se amesteca si cu frecventa de esantionare ...\Frecventele "noi " produse de o scula " nu se pot inlatura . Singura sansa ar fi sa te pui sa cauti date , referinte , review-uri discutii ,adevarate si nu cele de reclama comerciala ..Poate dai de o interfata buna si la un pret rezonabil .
  10. Nu te panica , nu este chiar atat de complicat doar sunt multe notiuni pe care inca nu le ai auzit asa ca pare foarte complicat .Odata ce te familiarizezi cu denumiri , jargon tehnic , fenomene acustice ..este simplu . Ptr inceput cand oricum esti in faza de experimentare si invatare /exersare este ok orice microfon nu conteaza atat de mult problemele de acustica/ mod de inregistrare . La inceput oricum vei avea probleme cu formarea vocala a tonurilor a emisiei vocale cu dictia deoarece este una ce auzi intern ( in capul tau ) si alta ce va suna din inregistrare plus inveti utilizarea EQ . compresor , reverb , si alte efecte . Deci nu este necesar ptr inceput sa fie scule super HIFI la inalta fidelitate ..astfel incet pe parcurs vei dobandi experienta si in paralel inveti despre toate problemele ce apar ,respectiv despre rezolvarea acestora .si deja vei stii ce ai nevoie ptr cea ce vrei sa realizezi . Chiar daca ai cel mai profi super HiFi studio nu vei avea rezultate super pana nu inveti /experimentezi /cunosti toate problemele .. Deci poti incepe cu microfonul "multimedia " al PC-ului apoi pe parcurs cand incepi sa "vezi " limitele instalatiei incet "upgradezi " la ceva optim .
  11. Este adevarat ca diferite scule au diferite calitati in cea ce priveste 'filtrele " circuitele de "deparazitare " astfel se poate ca anumita instalatie sa nu aiba aceasta problema . Oricum si din motive de protectie la electrocutare ampliful sau PC-ul trebuie sa fie legat la "impamantare " . Nu este de ;a chitara , si la mine in unele configuratii cu gain exagerat apare aceiasi "efect " . Depinde si de "gain" si de impedanta de intrare , caz in care cum am descris tin mana/palma pe bridge altfel cand prind pe rand notele cu mana stanga in momentul cand nu mai ating nici o coarda la urmatoarea nota hopp pacanitul ..adica mici scantei , poate sa aiba sa se auda in "pauza " si un bazait /brum pe inalte pe la 7KhHz care pot sa-l "reduc " cu "noise-gate" dar pacanitul daca este "mare ' trece de "gate ".. Am uitat sa mentionez ca se intampla cand instalez scule ptr inregistrare fara pamantare in camera , nici la mine nu nu au prizele legata masa . insa PC-ul il am legat la masa la reteaua de apa rece altfel e jale la gain mare si pe clean cu compresorul sau pe distors . Daca la un Strat apare zgomot "mici pacanituri " ce sunt de la pickguard care incarcat electrostatic la atingerea , idem ca si in cazul acesta doar ca electrostatic , produce mici scantei . Scanteile de la "Eddy Current :" sau " Curent Foucault " ( curent de fuga ) de pe sasiul/masa aparatelor este mult mai " mare ' si produce scantei "direct " galvanic in instalastie adica nu doar prin "simpatie " ca si de la "pick guard " plastic -> la instalatie .probabil capacitiv ... In alta ordine de idei ,in video se vede ca chitara nu este miscata , nu se canta note ci doar se ating partile metalice cu mana ,,Deci nu este un contact imperfect ce face figuri cand intra in rezonanta cu vibratiile si " miscarea ' mecanica ar produce intreruperii in circuit ..de "masa" sau " cald " . Este adevarat ca o alta instalatie cu circuit de "deparazitare " mai complex ar putea sa nu produca acei curenti "Eddy /. Foucault" astfel nu apar scanteile la atingere . In conditii de o impedanta de intrare mai mica., un cablu lung poate si cu capacitate ( pF/ml ) mai mare la fel reduce sensibilitatea pe anumite frecvente mai inalte deci atenueaza pacanitul ..Diferite scule pot sa aiba impedante diferite astfel si efectul perturbator poate sa difere .
  12. Ce se aude /vede in videoul postat este lipsa de "pamantare" . Ai ceva tensiune pe sasiul dispozitivului cand pui /atingi cu mana/degetul se formeaza mici scantei=> pacaniturile , deci prin corpul tau se scurge curentul de pe shasiu , adica tu esti "pamantarea ".. Trebuie sa legi sasiul PC-ului si probabil si al amplifului ca sa nu fie diferenta de potential cu un conductor la "masa :" .si va dispare 99% pacaniturile , ceva slab ramane din cauza cablului de chitara ce nu are rezistenta "zero" . dae numai la "gain mare " se va simtii , in acest caz in timpul cantatului trebuie sa ai conntact permanent cu bridge-ul Circuitul se inchide si prin mana stanga dar cand nu atingi corzile apare problema ..mult mai slab daca ai pus sculele "la masa " dar pe inregistrare se poate simtii ..caz in care mai reduci din "gain" , mai inchizi /din Ton si nu ridici mana dreapta de pe calus/vibrator pana cand canti un pasaj ... Normal prizele ar trebui sa aiba pamantare dar daca nu are trebuie sa legi tu ..la "calorifer " de ex ..sau la conducta de apa rece ( conducta din teava metalica nu din PVC _),,sau daca stai la casa trebuie sa faci o "proza de pamant " ,,o teava de metal o bati in pamant . uzidin cand in cand la care legi firul de "masa". .
  13. Nu cred ca este microfon pe "genuri" , un microfon trebuie sa aiba caracteristica de frecvente liniara si sa suporte dinamica mare plus sa furnizeze senal "mare" pe langa zgomot propriu cat mai mic . Un condenser ar fi OK ptr home recording . . Problema ar fi sensibilitatea si dinamica ,si zgomotul propriu +cel al preamplifului / Ca sa nu captezi reflexiile ambientale ( camera in care inregistrezi ) este recomandat sa canti foarte aproape de microfon ca astfel semnalul vocal -util sa fie foarte "mare " fata de reflexiile din camera ce astfel pot fi neglijabile . Dar in acest caz ai nevoie de un sistem "Microfon +preamplif " ce suporta dinamica mare si "'rezista " la varfurile foarte mari de interpretare vocala sau twang -ul chitarei . La un microfon nu prea sensibil esti nevoit ca sa nu faci "overload " in sistemul microfon +preamp trebuie sa canti mai de la distanta . deci sa ajunga semnal vocal mai "slab" ce nu duce in overdive sistemul "microfon+preamp " dar in acest ..caz i microfonul ( acum si cu gain mai mare din preamp, adica sensibilitate crescuta ) va prinde foarte "eficient " si reflexiile din camera . Rezolvare " camera "anechoica " https://www.google.ro/search?q=anechoic+chamber+design&client=firefox-b&dcr=0&tbm=isch&imgil=rerzgaSJcXiKmM%3A%3BbYtJz7tLz1tRVM%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.eeweb.com%252Fblog%252Fdermot_oshea&source=iu&pf=m&fir=rerzgaSJcXiKmM%3A%2CbYtJz7tLz1tRVM%2C_&usg=__xIh57QNXBmAJkHuijGO7cByd3Mo%3D&biw=1024&bih=646&ved=0ahUKEwjE_pTpwILWAhWvbZoKHc6gCdkQyjcIRA&ei=qouoWcSBKq_b6QTOwabIDQ#imgrc=rerzgaSJcXiKmM: De urmarit pe youtube ce "camera anecho"-ica i-si fac amatori din cutii de carton , lighean de plastic etc etc ... captusit cu burete in care posteaza microfonul astfel , pot s dea "gain " mai mare ( amplificarea/( sensibilitatea ) sa cante de la o distanta mai "mare " de la care nu mai este pericol sa treci peste dinamica microfonului , si nici la microfon nu mai ajung semnalele indirecte ( reflexiile din camera de locuit ne "antifonata " /netratata ) https://transom.org/2013/voice-recording-in-the-home-studio/ https://www.pinterest.com/TGMDtalent/diy-home-recording-studio/ .Astfel ai sunetul "clean " pe care odata inregistrat poti sa-l "prelucrezi " in DAW cu compressor , cu EQ cu Reverb ..etc etc in functie de " gen" Unele microfoane " condenser ' cu membrana "mica " relativ ieftine suna binisor .Chiar si unele "electret " suna bine ptr . homerecording .. Cele " condenser " cu "membrana mare " ( large diafragm ) poate au o plaja mai larga catre joase ... Sunt unele electret ce sunt extrem de aproape de cele condenser cu " diafragma mica " . Daca te ai cu otzara electronica sunt multe scheme ptr adaptat electret la intrasrea cu " :phantom power " .Cele electret se pot alimenta si cu o baterie de la 1,5 la 12 V in functie de tip .Cele ce au un adaptor de impedanta cu preamp necesita trensiune mai mare 9012 V , acestea au dinamica mai buna . Capsulele "electret " in general sunt lineare in frecventa , daca sunt adaptate la un preamp bun /fara zgomot suna binisor .Cele multimedia ptr PC au problema ca sunt proiectate sa capteze "voce de telefon " astfel carcasa capsulei este dimensionatra sa scoata in evidenta mediile vocale . Microfoanele "media " ce au doar un burete , unele de la castile "media::" nu coloreaza sunetul au o banda de captare lineara /uniforma in plaja de frecvente ..astfel sun OK si ptr muzica '. https://www.google.ro/search?q=electret&client=firefox-b&dcr=0&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj867rQyYLWAhWrFZoKHSfXAJEQsAQITg&biw=1024&bih=646 Cele cu amplif incorporat sunt si mai bune dau semnal mare cu zgomot foarte redus si au dinamica buna ..se gaseau capsule separat .Casetofoanele ,, microfoane iexterne ptr magnetofon erau echipate cu asemenea microfoane electret ..calitate foarte OK . iata Zoom H4 cu stereo electret in configuratie YX ( pozitia de 46 grade in X ) suna " bestial " Te mai documentezi si vezi de fapt ce ai nevoie .
  14. https://www.chicagomusicexchange.com/products/gibson-les-paul-recording-walnut-1970s-s369 Gibson Les Paul Recording Walnut 1970s (s369) Pare o copie probabil asiatica , Acum vad ca "@bubu ....." a postat deja ...OK aici este si un pret .
  15. Cauti , te documentezi de amplifuri de masina cu etaj final pe MOSFET , gasesti ieftin in talcioc sau undeva pe net. Astfel ai un amplif care precis functioneaza scapi de probleme de oscilatii si alte minuni ce apar la construire. Faci o sursa adecvata etajului final .(.deconectezi circuitul "convertizor DC-DC " care face din 12V. tensiunea necesara de .2x 30 V in cazul a 100W/4Ohm , inainte de condensatoarele "buffer " alimentezi ampliful in aceste puncte . !!) si ai amplif sa zicem de aprox 2 x 100W, unele au si comutator ptr "bridge " daca este necesar sa ataci un singur dif sau o singura boxa .cu aprox 300W. Deci poti folosi de ex. 2x100 STEREO pe doua difuri /boxe sau aprox 300 in "bridge mode " ( in punte ) mono pe un singur dif sau boxa . Se gaseau etaje finale da 2 x 60W pe MOSFET .incapsulate , adica arataca si un integrat mare ce are circuitul cu componente discrete sub carcasa .. Personal am facut un "combo " fara preamp si " Tone Stack " de aprox 50-60W ce il atac direct din iesirea procesorului , deci nu am nevoie de preamplif in procesor oricum sunt o gramada de EQ si tone settings ..etc . L-am alimentat cu 2 x 20V folosit in "bridge "am redus tensiunea ca sa nu-mi rupa diful care rezista la vre-o 60W , am mai montat si in b;ocul alimentator doua condensatoare de 2700uF ca sa ajute pe cele "buffer ' din amplif . Are intrare Hi-Z pe care intru direct din procesor . Am utilizat acest combo in mai multe locatoii -cluburi este OK suna foarte bine . Din necesitate l-am duss si la un concert pe scena mare ( mi-a spus mixeristul ca nu au amplif de chitara deoarece este inchiriat si nu a ajuns inapoi la ei ) asa ca am carat "combo"-ul cu MOSFET , pe scena cand am ajuns vad ca boxa Mrshall era doar ampliful lipsea ....puteam sa duc head-ul de 200W daca stiam ..dar ... Asa ca am cantat cu cei 50W era OK am stat langa boxa ,,..erau faze cand Teo basistul nu ma auzea ..cand "disparea " chitara din boxa de control..la proba de sunet a fost perfect apoi s-a mai incurcat treaba ..hehe .Daca esti curios gasesti pe youtube din acest concert .introduci la search : Going Down _ Arpi Kajtar Band 2013