karpi

Veteran
  • Content count

    9,366
  • Joined

  • Last visited

  • Feedback

    100%

Community Reputation

2,002 Excellent

About karpi

  • Rank
    Veteran

Profile Information

  • Location
    TIMISOARA

Other Information

  • Gear
    degete

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. karpi

    Zoom G1on - surprinzător de bun

    Asta inseamna ca sunt de proasta calitate deja din fabrica ... ciudat // Din pacate potmetrele si switch-urile inclusiv contactele " click " sunt de calitate slaba ....nu stiu daca toate cele facute in asia sau doar din umnele " uzine " de productie . La partea de componente " hardware " au deficiente , poate doar in unele "sectii " de productie nu se tine standardul de calitate ..??? Dar poate firmele ce subcontracteaza munca/productia fac " economie ' si accepta piese mai slabe la preturi mai scsazute ./ca sa aiba ei profit mare ..??? ( astfel periclitand firma " ) Ciudat esta ca : China's Huawei 'Growing Up' To Become The World's No. 1 ... - Forbes Unde o fi buba cu componentele " hardware " ?la aceste scule facute / montate in china sau asia .. Inclusiv " jack-urile " mama sunt de groaza ...au lamele foarte " rigide " astfel un Jack mai prost montat tot de pe la ei ..i-si piuerde " bulbul " ce apoi cu mare greutate se poate " extrage | ..daca ai noroc nu trebuie demontata scula ...hehe Oricum Zoom ..electronic este foarte OK ," simularile de amp " sunt OK foarte folosibile , ..procesorul duce doua ecouri cu setari diferite simultan + plus reverbul ..sau alta configuratie ..pitch shift +ecou +reverb .. satisfacator ... As fi mai multumit cu un pitch shift mai sa zicem "Hi-Fi " dar ptr un procesor de scena este OK ..ptr efecte de inregistrare este loc de reverb mai complex si de pitch shift mai calitativ ..cu definitie mai mare .insa acolo deja ai VST-uri calitative ...
  2. karpi

    Zoom G1on - surprinzător de bun

    Daca " sare " va;loarea inseamna ca " rotita " este stricata/uzata / calitate dubioasa Eu am G1n nu sare nimic ,se poate regla/seta orice cursiv si rapid , am facut doar doua preseturi ptr un concert ..acasa tot timpul reglez un singur preset la car schiomb dupa necesitate de toate ..o sa trebuiasca sa fac cateva preseturi ptr un concert dar mai am timp ..OK deci invart de rotitze incontinu si nu-i nici o problema // Calitatea este foarte OK singura treaba este sa stii sa alegi o setare corecta ..sa nu te lasi dus de val cu sounduri in afara regiunii unde de fapt suna o chitara 6+amplif . Nu sunt la fel efectele de la ub tip de Zoom la alt tip de Zoom dar calitatea este mentinuta .. Ca sa tina pretul accesibil fac cutie din plastic ..daca folosesti cu grije este OK ...nu sunt de tavalit ...folosite cu grije i sunt foarte bune .. DAr !La Zoom R8 se utilizeaza foarte mult " rotitza " acum dupa cativa ani sare ..trebuie sa umblu foarte atent deoarece sare aiurea ..ar trebui sa schimb rotitza codificatoare o sa fie nasol sa gasesc de inlocuit ..( asta ptr ca nu am facut preseturi si tot invart de roptita cum am mentionat ...cea ce nu-i OK ..orice " rotitza ' tine o vreme apoi se distruge ...precis este uzata roata dintzata ce asigura pasul exact ....dar avand si Sequencer si LOOP=uri plus valori de 2000secunde la Ecouri ..invarti pana ..se strica ....) Asa ca este bine sa se faca preseturile de " user " ca apoi sa nu mai omori rotitza ....
  3. karpi

    Corzi de chitara

    TAIE ! Cine sau Ce te impiedica ? si faci nod . ......presupun ca sunt corzi de " nylon " . Majoritatea de pe acest forum face la fel ptr chitarele cu " floyd Rose " ..taie inelul corzilor .... Nici nu am vazut prin magazin corzi fara " inel " la capat ... Si nu am mai vazut corzi de nylon cu inel ...hehehe Probabil ca se gasesc dar nu am vazut ..
  4. karpi

    O simpla intrebare....

    Mai exact Scalloped fingerboard /fretboard ..fret-urile raman intacte .. ( cum am inteles eu prima data can dam auzit "escalloped " ...hehe ...fara ciuperci ..) Nu este nevoie de scule sofisticate , trebuie sa ai otzara experienta la prelucrar lemnul ... de fapt hartie abraziva este OK fixata pe "profile din lemn " ..atentie la fret-uri .. GOOGLE :>>>> https://www.google.com/search?q=scalloped+fingerboard&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab Important este sa cauti descriere in care explica " forma " adancirii intre taste .important .din motive de rezistenta gatului si de a nu slabii materialul in care este presat "fret" -ul . Daca nu ai " actiunea foarte joasa .si fara " fret buzz" nu ai nevoie de "scalloped fretboard " Idea era ca in czul cand ai "actiune" foarte joasa nu poti " apuca " cu buricul degetului coarda ptr " bending "..""scallop" -ind asiguri spatiul ca sa poti " apuca " coarda si sa " benduiesti "|.. Insa devine foarte sensibila treaba iin cazul acordurilor ..trebuie sa apesi foarte usor ca sa nu urce " pitch" -ul tonurilor din acord ..dar sa nu ai "fret buzz " sau tonuri " moerte " ..etc etc ... In acest video se vede clar cum sub ce forma se face . Eu zic ca prea aproape de taste ce vad eu dar in principal este OK . Nu trebuie foarte adanc ..doar cu cat ai " coborat actiunea " fata de o setare fara " scalloped" .. deci atentie la forma si pozitia adanciturii ..la corzile groase nu ar sens sa fie adana sau chiar nu trebuie doar nu faci benduri " adanci " primele trei corzi nematisate trebuie sa le poti benduii usoor si precis .
  5. Nu stiu ce format ai postat ...nu-mi reda nici unul din playere sau DAW // OK ..nu conteaza .. Cum descrii pare DIFUZOR DESCENTRAT ....... SAU DIGFUZAOR CU BOBINA MOBILA DEZLIPITA ..SLABITE SPIRELE ...ETC Incearca cu un alt difuzor /boxa
  6. Iaca am ajuns aici la o discutie din 2016 ... Urechea nu oboseste ! Nu se schimba nimic nici chimic nici mecanic in ureche ...Chiar nu are un obturator mecanic sau de alt fel ci ajunge sa te doara la volume foarte mari ..trebuie sa obturezi cu palmele sau sa folosesti dopuri ca sa te protezezi... Creierul are sistem de " compresie " ce fereste de " acumularea semnalelor perturbatoare" si incearca sa selecteze informatia utila . Lucru interesant in cazul filmelor ..actorul sopteste sau vorbeste intr-un mediu relativ zgomotos ...urmarind-ui fata/buzele intelegi ce zice ..daca nu te uiti la imagine zgomotul devine deranjant si intelegi mai greu ce spune ..probabil deoarece creierul nu mai " focalizeaza " ci cauta intre sunete ..sa selecteze ..adaugand imaginea usurreaza aceasta selectie ... "Oboseala "Dupa 0,3secunde automat reduce sensibiulitatea drept care nu mai avem senzatia de sunetul puternic initial . Din acest motiv se utilizeaza sisteme de " ecou " ce intrun anumit domeniu de frecvente in functie repeta semnalul initial cu cativa dB mai slab ce rezulta o noua excitare ptr auz si vom avea impresia de volum mai mare sau " constant /sustinut " . Cu sistemul respectiv de repetitie al sunetului initial se ajunge ca ascultatorul sa aiba senzatia de un volum de 2-3 ori mai puternic . fata de semnaslul fara acest " ecou " .. Iar cu " memorarea " unui sound ..on om " antrenat " retine un sound cateva zeci de minute ...dar ca si memorie mai lunga tine minte caracteristicile principale " .. recunosti vocea unui om pe care l-ai auzit de cateva ori ... Recunosti caracteristica unui ton dat de o chitara tip Strat sau Gibson , timbrul exact mai greu mai ales daca sunetul este din " mijlocul " trupei ..caz in care coloarea sunetului este relativ la sunetele inconjuratoare ..
  7. Am inteles ca vrei sa inregistrezi acasa prin interfata /placa externa sau interna . Poti folosi orice amplif char si cel de " multimedia /home theatre " Ca sa ai un anumit sound la un amplif cu un tubescreamer trebuie sa duci ampliful in overdrive ..10W este cam tare chiar daca difuzorul este cu randament micutz .. Diametrul difuzorului nu influenteaza basii ! doar " Rezistenta de Radiatie " este mai mica si suna mai slab ,..... Dar ! tu captezi de la 2cm cu un microfon deci nu ai problema pierderi de randament in joase . Ca si exemplu poate fi luate castile care cu o membrana de 1" poate sa redea basii mai bine decat multe difuzoare ..problema de obicei castile le au cu inaltele ce necesita o membrana si o bobina mobila foarte usoara intr=un camp magnetic puternic .. Deci teoretic ai putea face un sound bun si cu capsula de casca preluat cu microfonul .. ersonal am incercat de toate si de ex un magnetofon UNITRA pe tuburi cu diful intern oval de vre-o 3W tras cu microfon suna ca un Marschall in focuri .. Oricum acasa /studio cand inregistrezi trebuie sa monitorizezi cu casti cand tragi cate un track nou ..ca sa nu intre pe inregistrare trackurile inregistrate anterior ...deci nu ai nevoie de amplif de 10W ..sau I 100w in overdrive de sa "rupa " difurile poti face asta si cu un dif de 2W cu orice amplif .. Ce ai nevoie este un " formator de ton '" ..un procesor sau de ex un VOX Amplug ..ecou , reverb ..etc oricum o sa pui in mixer-ul DAW-ului .. Daca vrei amplif ce poate fi folosit pe mici scene ce tine piept unui baterist zgomotos .sau sa sperii vecinii .ai nevoie de ceva SPL ..un amplif de 30-50W cu doua difuri foarte bune cu diametrul de 12: ..mai bine ar fi cu 4x12" ..Celestion sau \Eminence cu SPL minim 100dB. Si 97dB SPL ar fi acceptabil DAR ! cel cu 100 dB SPL suna de parca ai putere dubla din amplif .! Ca si putere electrica +3dB este o dublare a puterii!. Din aceast considerent tot aminteste @FiveseveN aici mai sus ..ca DIFUZOARE BUNE !! Dar cumn am descris ..important acest aspect este ptr puterea radiata . Puterea radiata creste odata cu suprafata activa a membranei ..si bineinteles vei auzi si o cresteree in basii . In ala ordine de idei .. poate pentru viitor ' un amplif cu un dif de 12" sa aiba puterea radiata de N SPL acelasi amplif cu 2x12" are puterea radiata N+3Db SPL acelasi amplif cu 4x12" are puterea radiata N+6Db SPL +6 Db se apropie de putere acustica sesizata DUBLA ( +9 sau 10 dB se considera ca DUBLU .IN PUTERE ACUSTICA . dar in teste unii subiecti au raportat ca dubla putere acustica de la +6dB ) In cazul unui "DOUBLESTACK | 8x12" ai un castig in SPL de +9dB ce produce o intensitate acustica dubla fata de un singur dif de 12" .. De aici se poate trage concluzia ca in cazul unui singur dif de 12" ( sau alt diametru ) este de dorit sa aiba SPL cat mai "mare " . La inregistrare nu te intereseaza puterea ci soundul /calitatea ce se poate realiza cu un formator de ton ,,,hardware extern sau cu VST ..daca ai un PC OK ..poti avea sounduri de chitara in realtime cu VST fara latenza .. Am un JamVOX ce nici nu il mai folosesc de cand am primit in upgrade "dll" ul VST cu care pot canta direct cu toate efectele si ampsimurile ..apoi dupa inregisreare pot sa modific ce doresc .. Nu mai lungesc cu alte considerent ..citeste atent incearca sa intelegi logic si practic ca sa stii de ce ai nevoie . Asa de amorul artei ssi eu am 400W ptr chitara cu 4x12" , 4x10" , 1x15" ce daca le-am folosit in concert doar cate un amplif ..de vre-o trei patru ori ..si inca trei combo=uri mici si acelea stau in coltul camerei ca si cel cu 10W este prea puternic in casa ..Dar daca cumperi ca sa stii ca ai un amplif ce fata fata la o adica alege un amplif bun ..numai dupa ce te dumiresti ce trebuie .. Atentie la unele " combo " din cazuze de a face un amplif ieftin utilizeaza difuri " slabute " si limiteaza banda de frecvente ca sa nu distruga joasele diful ..Lucru OK doar ca nu ca suna cea ce astepti cand bagi ceva pedale de distors etc in fata .. Unele combo FENDER au numai soundul lor de care porti sa scapi numai daca intri cu procesorul tau ..formator de sound pe "Effect Return " al "|loop" -ului de efecte astfel ataci direct etajul final si scapi de preampliful si EQ ce limiteaza /formeaza soundiul specific al comboului .. Acele combo-uri cu limmitarea banzii suna foarte biune pe clean/si usor overdive dar ptr distors lipsesc joasele ( in functie de soundul dorit ) Sa aiba etaj de alimentare " fortzos " .la .unele limitarea se bazeaza sipe un etaj de alimentare cu rezistenta interna " mai mare " la care in caz de overdive cade tensiunea si deci limiteaza puterea maxima .. Am reparat un amplif HH combo cu 25w /10" ce avea diodele din puntea redresoare la " LIMITA " cum a cuplat prietenul inca un difuzor extern sa aiba putere radiata mai mare a cauzat o putere electrica dubla ptr final ca rezultat a ars puntea redresoare si astfel a scapat etajul final ...hehe .. Deci sunt multe minuni ..ai rabdare si invata , asculta ce spun altii , dar atentie ..nu mitologii ci despre fiabilitate , putere , cate s-au defectat , ce se strica la unele etc ...incet pana inveti ce si cum ...sapi pe youtube , pe net ..sunt tutoriale , explicatii , tutoriale .. de ex linkul urmator ....este ptr DJ dar gasesti multe raspunsuri ptr Homerecording ..despre " efectele " utilizate ,..combate cu argumente " mitologia " introdusa de " fproducatori " din motive pur comerciale si care nu au nici o baza stiintifica .. La sectiunea VIDEO ai doua clipuri cu explicatii in legatura cu nivelurile de " GAIN " pe etaje .. .www.rane.com/library.html
  8. karpi

    fuzz

    Am testat in EWB functioneaza frumos Pana la 200mV cu gain la minim este aproape " sinus " apoi la gain mai mare sau semnal mai mare se ajunge la limitarea semiperioadei "plus " ..Ca si reglaj pare o trecere lina din sinus in distors ,,ptr cantat nu stiu cum reactioneaza la dinamica chitarei dar oricum se poate rezolva sa ramai intr-o plaja convenabila cu un compresor /limitator ..
  9. karpi

    fuzz

    Jack-ul este "cuplat " gresit pe schema ..respectiv vice cersa ...varful jackului primrste tyensiunea de la batyerie si corpul jackului este cuplat la intrare ... Atentie cei care vor sa construiasca .dupa aceasta schema . Se intapla la desene sa gresesti si eu am pe youtube o schema cu o mica grerseala ..ce am observato dupa luni de zile ..
  10. karpi

    Concertul "pierdut " (album)

    Multumesc pentru sfat si preocupare .ai dreptate . Am vrut sa ma apropii de acel sunet de atunci si nu de unul sterp de studio cum aud foarte multe inregistrari ..chiar acum cateva zile am ascultat o inregistrare din concert ce pe CD nici nu seamana cu ce am auzit eu acolo la concert.dar de loc .si nu este spre mai bine . din aceasta cauza am mentionat treaba cu "dinamica " , cu toate ca probabil si soundul din concert sufera o comprimare la inregistrare dar oricum interpretarea /cantatul este mai dur mai direct .. Soundul oricum este unul intre ce aud eu pe scena si ce am audiat pe inregistrari din concerte pe diferite scule si conditii .. plus soundul este /era ..de hardrock si nu de Metal asa ca trebuia sa am in vedere sa nu schimb soundul sa nu-l fac " mai actual " caci ar fi un "Fake ". am in " cap " soundul de scena ce daca sunt amplificatoare adecvate pe scena este cel mai "tare" sound posibil , soundul ce te inspira si te face sa canti cu simt..Poate in sala nu are acelasi efect in PA deja poate sa sune altfel .. Acela ar fi soundul ce i-mi place . Nu am schimbat mai nimic am incercat sa nu supralicitez cu ce am mai " dobandit experienta : in acesti 40 de ani , am dorit sa redam cum sunam si cum cantam pe atunci.Si textul cat si muzica .este neschimbata . .Aaa, era sa uit .. No 11 " Sa fim azi " este schimbata sonoritatea ..acolo nu erau viori stacatto ci chitara foarte compacta , dura ..si orga cu " attack cu Overtone " usor in overdive asemanator cu pian electric ..nu mi-a iesit cu nici un efect sau VST sunau prea a clopotei de craciun ..hehe ....tot incercand schimband instrumentele MIDI pe acel track acest sound este cel mai potrivit ..are prezenta si nu omoara chitarele acustice si vocea ..aici era muult mai dura chitara cu riful respectiv ..Era cea mai lunga piesa in live avea si solo bass si solo tobe dar pe un Album de " studio " nu are farmec .. ....
  11. karpi

    Concertul "pierdut " (album)

    Am corectat ordinea pieselor ...dar ...acum ceva iarasi am incurcat ..nu a reincarcat piesele ci a facut alt playlist pe pagina principala ... Postez iarasi linkul ( nou ) Lista pieselor este chiar aici ( interesant ) cu scroll se pot accesa toate cele 12piese .
  12. karpi

    Concertul "pierdut " (album)

    Cu multa rabdare sui munca am reusit sa fac un " header picture " ce se potriveste ... Am gasit o poza printre putinele cu toata trupa pe scena ..una din pozele pentru careva afis . Asa arata trupa pe scena in 1977.. sa vad daca apare aici in pagina caci nu gasesc nu merge ..pun link si apare numai un " medalion .. poate de pe facebuk
  13. Dupa 40 de ani am reusit sa intrunim trupa sa facem un album cu piesele unui concert " Zgomotele Orasului " prezentat doar o singura data in Mai 1978 .In acele vremuri nu au aprobat textul si chiar nici titlul acestui concert . Prezentarea a fost la Casa Studentilor din Timisoara ( Mai 1978 ) cu titlul si textul neschimbat .Dupa acesta singura ocazie am realizat un concert" Rock 120" dar si la acela pentru vizionare am prezentat niste piese mai blande comune /slagare iar in concert cantam alte piese . Trupa de rock ".UniverS " din Timisoara "Zgomotele Orasului " -Robi Strumberger -voce,chitara -Mosoarca Gh. -voce & chitara bass -Didi Chiteala -percutie Arpi Kajtar - chitare .( muzica -Arpi @karpi Kajtar ,Text -Stefan Dandu ) Demo record . In 26 Octombrie 2018 o sa sustinem acest concert a doua oara in " Reflektor Venue "" piesele sunt de factura hardrock/bluesrock in spiritul timpului nu am schimbat mai nimic poate suna chiar mai " bland" decat in '78 ( am imbatranit ..hehe ). Albumul se poate audia in linkul acesta , serios sunt curios cum primesc cei tineri muzica compusa acum 40 de ani ...? https://soundcloud.com/karpi-1/sets/zgomotele-orasului
  14. karpi

    Legatura jack nou - no tone - no sound

    Deci am inteles ca ai schimbat doza pe circuitul celelaltei doze si nu "zice nimic " sau nu cum trebuie . Masoara doza bridge ...sa vezi daca nu este intrerupta ...trebuie sa aiba cam ceiasi rezistenta masurata ca si cealalta doza ..ceva KOhmi in functie de tipul dozei . Doze intrerupte pot sa mai dea un semnal slab prin capacitatea " parazitara " in functie de locul intreruperii bobinei . Am doua doze DiMarzio intrerupte si doua capsule AKG la fel ..deci degeaba este firma " DOREL" lucreaza si acolo ...asa ca se poate sa fie si asa ceva .. Masoara doza .
  15. karpi

    Legatura jack nou - no tone - no sound

    Sa verifici daca este cablul/jack-ul de vina puteai sa incerci cu un alt cablu .. Montajul din chitara nu are a face cu un "jack: in scurt ..daca exista asa ceva . Masoara potmetrul/ele ...cu ohm-metru..trebuie sa ai intre masa si iesire o rezistenta ce variaza de la 0 la " maxim " cam la fel cu switch-ul in pozitiile bridge si neck . Potmetrul se poate intrerupe dar asa deodata nu prea am vazut ..mai intai scartzaie ,...incepe sa joace tija/axul ..daca il misti-tragi in sus si in jos cand suna chitara cand nu ...dar asta dupa un anumit timp de uzura plus niste lovituri /bushituri pe potmetru .. Dar cine stie .. Potmetre se gasesc in magazine de componente dar ptr chitara la care trece prin lemnul corpului ttrebuie sa comanzi in magazin de muzicale /sau site-uri online ..deoarece nu prea gasesti potmetre cu filet de prindere suficient de lung .in magazinele de componente .electronice .. Am mai multe Jack-uri in " L " nu au nici o problema ..cu jackurile "drepte " am probleme daca stau cu chitra in fotoliu si nu in picioara cu chitsarele ce au iesire lateral /jos ce se forteaza cand cant si ajunge la fotoliu /scaun etc .. .In cazul celor care au iesire " in sus la 90 grade la fel nu este OK un jack " drept " acesta in caz de fortarepoate face ravagii mari ..rupi lemnul sau placa relativ subtire din plastic La Strat este cea mai OK solutie .... cu jack-ul " ingropat " //