www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Cosu:

Topicul asta a pornit ca split de aici: http://forums.rgc.ro/topic/82732-cele-mai-bune-overdrive-uri/

 

 

 

=========

 

Ar fi bine sa le incerci dupa ce le faci si cu originalul langa, sa vezi cat de aproape suna. Am probat Wampler Pinnacle clona langa original, clona facuta cu piese de calitate si nu prea erau deloc identice, desi ambele sunau ok. Clona suna mai harsh, tonul era pe acolo, dar parca mult mai brut, mai nefinisat.

Posted

Clona suna mai harsh, tonul era pe acolo, dar parca mult mai brut, mai nefinisat.

Asta nu sună a problemă de electronică :)

 

Răzvane, dacă ești viteaz ai putea încerca un sistem modular care combină mai multe pedale bazate pe aceeași topologie. Nu știu dacă ți-ar fi mai ușor decât să le faci pe toate individual, depinde de modelele la care rămâi în final.

Posted

Răzvane, dacă ești viteaz ai putea încerca un sistem modular care combină mai multe pedale bazate pe aceeași topologie. Nu știu dacă ți-ar fi mai ușor decât să le faci pe toate individual, depinde de modelele la care rămâi în final.

 

o sa ma gandesc, dar nu chiar in viitorul apropiat

 

 

Asta nu sună a problemă de electronică :)

 

 

hai ma :lol: intelegi tu ce vrea sa zica

 

oricum diferentele astea sunt, mai mult ca sigur 90% din cauza ca valorile rezistentelor NU sunt aceleasi, am gasit variatii destule , ca exemplu 4.7K, era 4.3K, sau 470 K era 467K, etc

 

Toate astea cumulate fac diferenta, ce sa mai zic si de modul!! cum sunt route-uite firele! pe langa anumite componente, preiau anumite chestii, dar si calitatea lipiturilor.

Nu e mit sau vrajeala, sau ca are el ceva la cap de nu tine de electronica :lol: , dar cred ca asta a ,,auzit''

 

In alta ordine de idei, se poate face blind test, si atunci surpriza, se schimba treaba. Chiar daca acele diferente tot sunt percepute, NU inseamna ca isi va si da seama care e ,,aia originala'' sau ,,clona'', pt ca s/ar putea in contextul asta sa ii placa sunetul la fel de mult oricare ar fi, iar acea diferenta de bani de ,,brand'' va disparea subit, cand subiectul nu mai are in aria sa vizuala obiectele cu pricina :D

 

just my thought

 

PS: eu VOIT am modificat unele clone sa aibe less this or less that, pt ca pur si simplu nu vroiam sa fie cum era original. (gen in loc de un 220pf cap la pinii 1 si 2 la un 4558, pus un 680 pf, etc)

Posted

Asta nu sună a problemă de electronică :)

 

Răzvane, dacă ești viteaz ai putea încerca un sistem modular care combină mai multe pedale bazate pe aceeași topologie. Nu știu dacă ți-ar fi mai ușor decât să le faci pe toate individual, depinde de modelele la care rămâi în final.

 

Suna mult a probleme de consistenta a valorilor pieselor. Oare de ce un BJFE sau un Klon original costa cat costa? Nu cred ca e doar mitologie, cine are urechea antrenata si amplificator bun poate sa auda bine diferentele, pentru cine tranzistorul e cea mai tare inventie de la roata incoace nu cred ca are rost sa discutam.

 

Acum nu spun ca merita sa platesti 600$ pe o pedala sau 1000$ cum e cazul Klon, dar diferentele se aud si sunt multi chitaristi care dau 400$ pe un Honeybee si sunt foarte fericiti de ce obtin cu ea. Un exemplu este Rares Totu, si nu cred ca poate spune cineva ca el nu are urechea antrenata sau ca este un chitarist prost.

  • Like 1
Posted

Suna mult a probleme de consistenta a valorilor pieselor. Oare de ce un BJFE sau un Klon original costa cat costa? Nu cred ca e doar mitologie, cine are urechea antrenata si amplificator bun poate sa auda bine diferentele, pentru cine tranzistorul e cea mai tare inventie de la roata incoace nu cred ca are rost sa discutam.

 

Acum nu spun ca merita sa platesti 600$ pe o pedala sau 1000$ cum e cazul Klon, dar diferentele se aud si sunt multi chitaristi care dau 400$ pe un Honeybee si sunt foarte fericiti de ce obtin cu ea. Un exemplu este Rares Totu, si nu cred ca poate spune cineva ca el nu are urechea antrenata sau ca este un chitarist prost.

 

si eu mi-as lua un klon original daca as avea banii respectivi. pt simplul motiv ca oricand l-as putea vinde fara sa fiu in pierdere :)

de ce costa klonul atat? pt ca atat costa - e o pedala extraordinara care nu are nicio legatura cu un OD propriu-zis si de fapt nici n-ar avea ce sa caute in tabelul pus de initiatorul topicului.

altfel e vorba doar de valorile componentelor si de clasa de toleranta. mai ales cand e vorba de componentele din reglajul de ton si de caderea de tensiune a diodelor de clipping. valorile nu sunt aceleasi chiar daca e vorba de acelasi lot de componente si au un efect semnificativ in tonul pedalei. de aceea nici doua pedale identice nu suna la fel, pentru o ureche avizata. de aceea se poate modifica orice pedala sa sune "mai bine", pentru chitara, ampul si urechea chitaristului.

  • Like 3
Posted

Suna mult a probleme de consistenta a valorilor pieselor.

Yup, asta zicea și Răzvan și ulterior Sorin.

 

Oare de ce un BJFE sau un Klon original costa cat costa?

Pentru că există oameni dispuși să dea atât pe ele, nimic mai mult. La fel cum sunt dispuși să dea 500 $ pe un buton de potențiometru.

 

Nu cred ca e doar mitologie

Tu poți să crezi ce vrei, noi știm limitele percepției umane, cât de fragilă e legătura acesteia cu realitatea, cât de ușor suntem de păcălit ș.a.m.d.

  • Like 2
Posted

 

:)))))))))))

 

"The signature knobs will have an even greater effect…really amazing! The point here is the micro vibrations created by the volume pots and knobs find their way into the delicate signal path"

 

Nu de mult scriam şi eu, în glumă, pe topicul cu chitarele Vintage, despre îmbunătăţirea sustainului, datorită "mânerelor zbârnîitoare" de la tunerele Wilkinson. :)

 

.

  • Like 1
Posted (edited)

Eu tot nu sunt lamurit cu homemade-urile astea ... vad ca se tot pun scheme identice, toti spun ca se pot face minuni la preturi mici, insa pana acum, eu, nu am vazut un homemade (amp, pedala, etc) cara sa sune identic cu un original ... Cred ca abia atunci putem face o comparatie reala , si nu pe scheme, culori, componente etc .... stiu ca intr-adevar exista criterii cuantificabile, insa din pacate doar "seamana dar ... nu rasare" ... Sau daca imi arata cineva un behringer care sa sune identic cu un ts 808 original, sau un amp homemade care sa sune identic cu un Marshall jcm 800 ... zic si eu ...

 

Daca vrei ca o clona de JCM800 sa sune ca originalul sau mai bine ,"clonaciul" trebuie sa foloseasca componente identice cu cele din original

poate ai probat ceva construit pe genunchi,cu traf de iesire bobinat pe tole "gasite in spatele blocului"

daca se folosesc astea

traf de iesire cumparat ca piesa de schimb post-7787-0-79935800-1361985504_thumb.jpg

sau un traf de iesire de aici http://www.dagnall.co.uk/

tuburi http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p2283_Tung-Sol-EL34---EL34B-Reissue---TT-XMatching.html

condensatori http://www.tube-town.net/ttstore/index.php/cat/c33_Silver-Mica.html http://www.tube-town.net/ttstore/index.php/cat/c77_Electrolytic-axial.html http://www.tube-town.net/ttstore/index.php/cat/c34_Mallory.html

nu are cum sa nu sune ca originalul

Edited by viobio
  • Like 6
Posted (edited)

noi știm limitele percepției umane, cât de fragilă e legătura acesteia cu realitatea, cât de ușor suntem de păcălit ș.a.m.d.

Coane! Mai este vorba si de educatia auzului . Un chitarist , chiar si foarte experimentat , care a cantat o viata numai pe scule construite de el ,i se va parea tare ciudat cand va pune mana prima data pe un Gibson conectat la un Mesa care sa-i urle in spate . Un chitarist care stapaneste bine tehnica interpretarii dar si versat cu tot felul de pedale si amplificatoare, poate sa faca un gear mai nasol sa sune binisor. Dar poate fi si in invers, un incepator sa ai aiba un gear foarte scump , (considerat) foarte bun si totul sa sune foarte prost.

D'aia am zis , ca la un sample publicat pe Youtube trebuie atentie marita la tot felul de detalii, daca vrei sa tragi o concluzie.

Sculele "chitaristice" pot produce nuante de ton diferite , de la un chitarist la altul.

Edited by ggg
  • Like 6
Posted (edited)

Nu uitati de... AUTOSUGESTIE :)

Poate ca unui chitarist cu nume si experimntat daca il pui sa cante pe un amp bun, de firma si un "berghenbier", amplasate putin asa "dupa colt", atat cat sa nu le vada, s-ar putea sa ii placa mai mult ce aude de la bergenbier, mai stii? Insa dupa ce le vede...

Si sa nu uitam ca "multi vad, putini pricep" - daca te duci la mamaruta (hapilica sau cum ii zice) ca te-a invitat sa-i canti cu trupa in emisiune, cati de-acolo si din "aplaudacii" aia stiu ca tu de fapt nu ai chitara Fender, ci doar o copie pe care ai lipit un stiker, si cati isi dau seama ca tu nu ai ts808 ci o clona chinezeasca sau home-made? Sau pe cati ii intereseaza, in afara de propria persoana si inca cativa chitaristi, o mana de oameni...

Edited by alinu_tau
  • Like 1
Posted

Sau pe cati ii intereseaza, in afara de propria persoana si inca cativa chitaristi, o mana de oameni...

Bravo!Exact asta este problema. Publicul nu este interesat absolut deloc care sunt sculele folosesite de un chitarist , pe scena. In schimb reactioneaza la modul cum interpreteaza . O pedala ,un amplificator sau orice altceva , isi atinge scopul daca instrumentistul se simte confortabil cu ele(cum raspunde intregul gear la bending,vibrato,sustain,..etc) in timp ce canta .

  • Like 2
Posted (edited)

Începusem să vorbim ca oamenii mari și apoi iar ați băgat în aceeași oală categorii estetice, tehnice, semiotice și teleologice.

Ce artist cult umblă cu noțiuni absurde precum "sunet bun"?! De câte mii de ori trebuie să repet diferența dintre bun și plăcut?

Edited by FiveseveN
  • Like 1
Posted (edited)

De câte mii de ori trebuie să repet diferența dintre bun și plăcut?

Pai in situatia asta il apreciezi ca bun functional, fiabil,transpotabil,...etc. Iar cu placutul ramane de vazut. :D

Un chitarist de jazz ,sigur va avea probleme daca-l pui sa cante pe un gear pt heavy-metal.

Edited by ggg
Posted (edited)
Daca vrei ca o clona de JCM800 sa sune ca originalul sau mai bine ,"clonaciul" trebuie sa foloseasca componente identice cu cele din original poate ai probat ceva construit pe genunchi,cu traf de iesire bobinat pe tole "gasite in spatele blocului" daca se folosesc astea traf de iesire cumparat ca piesa de schimb post-7787-0-79935800-1361985504_thumb.jpg sau un traf de iesire de aici http://www.dagnall.co.uk/ tuburi http://www.tube-town...-XMatching.html condensatori http://www.tube-town...ilver-Mica.html http://www.tube-town...ytic-axial.html http://www.tube-town...34_Mallory.html nu are cum sa nu sune ca originalul

 

Este foarte posibil, DAR pana acum, eu personal nu am vazut, probat asa ceva.! Daca tu ca si constructor spui ca se poate, poate ne arati si o dovada a acestei afirmatii in afara de vorbe, scheme, etc., (lucruri care dealtfel sunt de neinteles pentru multi dintre chitaristi ..).

Apoi cred ca pretul de cost al unei astfel de lucrari homemade, ar fi peste al unui original, caz in care comparatia nu isi mai are rostul ...

Edited by vaxe
Posted

Apoi cred ca pretul de cost al unei astfel de lucrari homemade, ar fi peste al unui original, caz in care comparatia nu isi mai are rostul ...

Scopul unui amplificator homemade / custom nu e doar de a obține un produs comercial la preț scăzut. În cazul efectelor, unde prețurile sunt mai umflate, poate. Am mai discutat despre asta.

 

 

ON topic

Dacă tot ai deslușit finalitatea acestui thread, mi-o poți explica și mie?

 

asadar, care o fi diferenta intre buticarelile de sute de coco care s-au tot prezentat pe aici si o ieftineala chinezeasca, identica din punct de vedere al circuitului, si, ca sa vezi, identica sau foarte apropiata ca sunet de pedala care e de 10 ori mai scumpa...?

Aștept și eu să ne lămurească oracolii lui Klon și urmașii lui Sean Michael Dunigan.

  • Like 1
Posted (edited)

Cum probabil sunt foarte putini pe rgc.ro dintre electronisti care ai construit de l amagnetofon stereo pan ala boxele HoFi tot lantul electroacustic banuiesc ca nici nu s-au intalnit cu diferite probleme.

 

Am construit vre-o 8-9 etaje preamplif ,ton etc stereo ptr ampliful HiFi . pentru uz propriu !!!

 

Mi-am pus ambitia sa fac un amplif stereo !!!

 

Trebuie sa recunosc ca nu am reusit ,si m-am lasat de sportul acesta ca este complicata treaba .

 

NU am reusit sa fac dou acanale identice nici dupa ce m-am dotat cu aparataj de masurare si control de laborator acustic .

 

Nici nu am auzit la nici un prieten electronist sa reuseasca cu componente discrete .

 

Dupa mai multe incercari am cumparat IC analogic stereo la care reglajele de volum si ton se fac cu un singur potmetru ptr ambele canale L si R , acestea comanda in tensiune "potmetrele active " deci am precizia de "sincron" intre reglajele L si R la nivelul ce-l asigura IC-ul ( circuitul integrat ).

 

Cu piese discrete nu am reusit ,condensatoarele le-am controlat ales in pereche , rezistoareke la fel , amplificarea tranzistoarelor , sensibilitatea integratelor ,

Nu aveam mofturi cu "defazarile" intre canalele L si R ca sa am imaginea stereo cat mai fidela ci doar sa ramana la orice reglaj l afel timbrul in canale .

 

Apoi am construit mixere ,.nici la acestea canalele nu prea le poti face identice .

 

Judecand klogic dupa aceste experiente NU ai cum sa faci doua efecte ce sa sune perfect la fel .

 

In fabrica au componente la comanda cu diferente intre proprietati de 0,1% alese ptr punctele importante .

 

Ca si amator poti avea 100 rezistoare din fiecare valoare si tip 100 condensatoare , 1-- de tranzistoare sau IC-uri.

Daca nu cumperi alese in "pereche" greu gasesti doua tranzistoare sau integrate analogice cu proprieteti identice .

Greu gasesti condensatoare cu proprieteti sau macar cu valori exact la fel ...

 

Asa ca fiecare scuka construita va avea un anumit sound .

 

Ce se poate face este sa faci un fine tuning ce in fabrica la productia in serie nu se face tocmai ca sa compenseze diferenta intre valorile/proprietatile componentelor .

 

 

Ca si exemplu ..

un amplif de studio monitor mono sa zicem costa 1000 Euro

Un amplif stereo costa de la aceiasi firma poate sa coste 6000 Euro .

Deoarece cui doua amplifuri mono probabil nu poti face un amplif stereo el enefiind perfect la fel in tot ce trebuie ...

Edited by karpi
Posted

Este foarte posibil, DAR pana acum, eu personal nu am vazut, probat asa ceva.! Daca tu ca si constructor spui ca se poate, poate ne arati si o dovada a acestei afirmatii in afara de vorbe, scheme, etc., (lucruri care dealtfel sunt de neinteles pentru multi dintre chitaristi ..).

Apoi cred ca pretul de cost al unei astfel de lucrari homemade, ar fi peste al unui original, caz in care comparatia nu isi mai are rostul ...

Am pe drum componentele pt un JCM800 2203-100W cind o sa fie gata te invit sa faci o proba

Tot atunci o sa faci proba si cu o clona de TS808

Proba o sa se faca 'in orb" fara " sa vezi clonele sau originalul,sunt curios daca o sa faci diferenta

Amble clone sunt mai ieftine ca originalele

  • Like 8
Posted

Trebuie sa recunosc ca nu am reusit ,si m-am lasat de sportul acesta ca este complicata treaba .

NU am reusit sa fac dou acanale identice nici dupa ce m-am dotat cu aparataj de masurare si control de laborator acustic .

Nici nu am auzit la nici un prieten electronist sa reuseasca cu componente discrete .

Ce misto !!! Daca tu si cu prietenii tai nu ati reusit , concluzia logica (a ta) este ca nu se pot realiza ???? :D :D :D

Am multi prieteni pe elforum.ro, ca si Vio(bio) de altfel, constructori de amplificatoare care pot starni invidia multor compani de profil din vest . Iar unul dintre ei , constructor de amplificatoare cu semiconductori si care se bucura de succes in tarile nord-europene , este acesta http://www.vicol-audio.ro/

 

Tu singur cu mana ta ai scris , ca sunt greu de gasit componente cu acelasi beta . Concluzia mea fireasca este ca ar trebui sa si intelegi de ce unele pedale costa mai mult decat altele.

In plus firmele constructoare mai au si alte cheltuieli de productie. De obicei componentele nu au o pondere extraordinara in stabilirea pretului de vanzare .

  • Like 3
Posted

Tu singur cu mana ta ai scris , ca sunt greu de gasit componente cu acelasi beta . Concluzia mea fireasca este ca ar trebui sa si intelegi de ce unele pedale costa mai mult decat altele.

Câte din efectele despre care discutăm aici sunt bazate pe BJT-uri, într-o topologie în care e relevantă variația beta-ului?

 

In plus firmele constructoare mai au si alte cheltuieli de productie. De obicei componentele nu au o pondere extraordinara in stabilirea pretului de vanzare .

OK, zi-ne cam ce alte cheltuieli mai are Lovepedal. R&D nu, pentru că totul e furat de la alții. O fi scumpe cursurile la școala de bullshit?

  • Like 1
Posted
Am pe drum componentele pt un JCM800 2203-100W cind o sa fie gata te invit sa faci o proba Tot atunci o sa faci proba si cu o clona de TS808 Proba o sa se faca 'in orb" fara " sa vezi clonele sau originalul,sunt curios daca o sa faci diferenta Amble clone sunt mai ieftine ca originalele

 

De ce nu!

Posted (edited)

Câte din efectele despre care discutăm aici sunt bazate pe BJT-uri, într-o topologie în care e relevantă variația beta-ului?

Pai parca era vorba despre cum se pot face doua pedale sa sune la fel.

Spune cati angajati are compania de care zici si-ti pot estima , burtologic , care sunt costurile de regie. Alte costuri sunt si cele pt vanzare prin canale de distributie. Costuri sunt inclusiv cu "furatul" sau dupa cum denumesc altii, proiectarea ,evaluare tehnologica si a procedurilor de montare. Si cate alte cheltuieli nu sunt intr-o companie care are ca prim scop , productia repetitiva!!!

Edited by ggg
Posted

Păi n-am auzit argumentul încă. Știm toți (sper) costurile implicate în punerea pe piață a unui produs. Întrebarea mea e care din aceste cheltuieli justifică prețurile astronomice ale unor producători.

Cei mai plauzibili candidați ar fi componente exotice (scumpe) sau tehnologie nouă (investiție mare în R&D), dar știm foarte bine că nu e cazul. Chiar dacă ar fi o problemă de consistență, nici dacă măsori și arunci 99 din 100 de tranzistori nu ajungi măcar aproape la un cost de producție comparabil cu prețul cerut.

Posted (edited)

Întrebarea mea e care din aceste cheltuieli justifică prețurile astronomice ale unor producători.

 

Infrastructura firmei ! Şi, în plus, cum se întâmplă şi la majoritatea firmelor foarte mari, ce nu-şi asigură şi desfacerea în mod direct, prin lanţuri de magazine proprii, dealerii...

 

.

Edited by ramurel
Posted (edited)

Știm toți (sper) costurile implicate în punerea pe piață a unui produs.

Uhuhuhhhuuu!!!!.ustura rau asta.Sunt absolut convins ca niciunul dintre noi nu are nici cea mai mica idee . Daca discutam de market in orice faza si din orice punct de vedere, that means business...si batem campii,rau de tot .Te rog sa ma crezi pe cuvant !

Întrebarea mea e care din aceste cheltuieli justifică prețurile astronomice ale unor producători.

Chiar daca pot intui, nu stiu sa spun exact . Daca esti atent la piata, numai cei "copy/paste" au preturile mai mici decat cei care le gandesc si fabrica initial. Oare ce ar putea sa insemne asta ?

Edited by ggg
Posted

Odată ce cumperi nişte componente de 20$, cu tot cu cutie, vopsea, le asamblezi şi le pui pe piaţă cu 2-300$ sau chiar mai mult, trebuie să te bazezi pe ceva ca să poţi vinde. În domeniul ăsta, cum se merge mult pe ideea "orice-i scump e bun", se câştigă bani frumoşi... Preţurile sunt făcute de cumpărători. Odată ce vinzi mai mult decât ai sperat, măreşti preţurile.

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.