www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Lampa VS Tranzistor  

62 members have voted

  1. 1. Ce tip de amplificator de chitara (electrica) preferati?



Recommended Posts

Posted (edited)

Gata boss!

 

 

 

Vrei sa ne extindem si pe Europa? Sau poate worldwide?

 

Ha ha haaa ! Nu ești normal !!! Se văd fronturile atmosferice clar pe harta aia . :P

 

 

Hai și io cu concluziile :

 

Pentru o mai mare acuratețe a topicului, numărul de zecimale este foarte important !

 

Lampademp1030r21B0it_zps91048198.jpg

 

:P

 

LE : Se mai face așa în clasele mici sau visul lu' Constantinescu cu calculatoarele-n școli s-a împlinit ?

 

.

Edited by ramurel
Posted (edited)

LE : Se mai face așa în clasele mici sau visul lu' Constantinescu cu calculatoarele-n școli s-a împlinit ?

 

Abia mai stiu eu sa fac impartirea fractiilor zecimale care am facut liceu de informatica si facultate economica. De astia care fac scoala acum sa zici mersi daca stiu sa imparta 32 la 8.

Edited by sam
Posted

Cred ca, relevanta in alegere, este si raportarea mea la modele. L-am vazut pe SRV ca avea corzi de 13, un Vibroverb si un TS, imi place SRV, vreau sa cant ca SRV, deci tind spre echipamentul lui. Hai sa fim seriosi...cati de aici si-au gasit/inventat un sound 100% original si cati sunt imitatori de modele? Paranteza : am un prieten, sa-i zicem Fane. Fane e fan Hemingway. Fane viseaza si el sa ajunga mare scriitor. Hemingway scria pe Moleskine cu nustiu ce stilou scump. Cum a aflat asta, Fane nu mai scrie pe laptop. Cheltuieste o avere pe carnetelele Moleskine. Nici acasa nu mai poate sa scrie. Numai in cafenele. Si-si jura ca daca ajunge in Paris o sa-si scrie "cartea".

 

Forma vs fond. Cum zicea si viobio mai sus. Nu conteaza carnetelul Moleskine si nici pixul atunci cand este un mare scriitor in esenta. Dar mai e si reversul , principiul sincronismului...poate sa iasa ceva si dintr-o imitatie tampa. Cine stie..poate prietenul Fane, cand ajunge la Paris chiar isi va scrie "cartea" si o sa o faca la cel mai inalt nivel.

In concluzia mea suntem maimute. Unii dintre noi se ridica in doua picioare, altii raman in patru labe. Unii raman imitatori de geniu altii devin compozitori de geniu.

Dar sunt sigur ca tot parcursul asta pleaca din imitatie si raportare la modele. Si niciun argument tehnico-stiitnific din lume sau vreun blindtest n-o sa-i darame Vibroverbul de pe lista cumparaturilor unuia de-i obsedat de SRV.

 

si ca sa nu fiu chiar off-topic, permiteti-mi sa ma prezint : sunt o maimuta care incearca sa se ridice macar pe vine...exact acolo unde incepe lampa sa faca un overdrive usor...da usor :)

  • Like 1
Posted

Cred ca, relevanta in alegere, este si raportarea mea la modele. L-am vazut pe SRV ca avea corzi de 13, un Vibroverb si un TS, imi place SRV, vreau sa cant ca SRV, deci tind spre echipamentul lui. Hai sa fim seriosi...cati de aici si-au gasit/inventat un sound 100% original si cati sunt imitatori de modele? Paranteza : am un prieten, sa-i zicem Fane. Fane e fan Hemingway. Fane viseaza si el sa ajunga mare scriitor. Hemingway scria pe Moleskine cu nustiu ce stilou scump. Cum a aflat asta, Fane nu mai scrie pe laptop. Cheltuieste o avere pe carnetelele Moleskine. Nici acasa nu mai poate sa scrie. Numai in cafenele. Si-si jura ca daca ajunge in Paris o sa-si scrie "cartea".

 

Forma vs fond. Cum zicea si viobio mai sus. Nu conteaza carnetelul Moleskine si nici pixul atunci cand este un mare scriitor in esenta. Dar mai e si reversul , principiul sincronismului...poate sa iasa ceva si dintr-o imitatie tampa. Cine stie..poate prietenul Fane, cand ajunge la Paris chiar isi va scrie "cartea" si o sa o faca la cel mai inalt nivel.

In concluzia mea suntem maimute. Unii dintre noi se ridica in doua picioare, altii raman in patru labe. Unii raman imitatori de geniu altii devin compozitori de geniu.

Dar sunt sigur ca tot parcursul asta pleaca din imitatie si raportare la modele. Si niciun argument tehnico-stiitnific din lume sau vreun blindtest n-o sa-i darame Vibroverbul de pe lista cumparaturilor unuia de-i obsedat de SRV.

 

si ca sa nu fiu chiar off-topic, permiteti-mi sa ma prezint : sunt o maimuta care incearca sa se ridice macar pe vine...exact acolo unde incepe lampa sa faca un overdrive usor...da usor :)

rezolvat ''problema'' la tremolo ,fane ??

:)))))))))))))))))))

  • Like 1
Posted (edited)

"Războiul" e între credință și dovezi, cum se întâmplă mereu.

Nu este vorba despre nici un "razboi" . Lucrurile astea au fost discutate si lamurite de mai multe ori in forum. Acum ca va face placere sa redeschideti subiectul ca sa va reanalizati concluziile sau sa va reiterati convingerile si "credinta", este cu totul altceva. Dar totusi nu trebuie uitat care este subiectul acestui topic in care autorul a vrut doar sa stie anumite preferinte fara nici o alta explicatie

Cand se doreste a se discuta stiintific , trebuie venit cu argumente care sa nu ridiculizeze acest termen, stiinta . Eu plec capul de fiecare data cand implic acest cuvant in discutii pt ca rigurozitatea stiintifica este putin cunoscuta .

Povestile spuse aici nu au nici o sustinere stiintifica . Este evident ca se discuta in termeni mistici ,cu orgoliul "credintei" , despre o tehnologie sau alta . Cand se va discuta ,echidistant si fara prejudecati, pe principii si cifre (cum a facut AnalogSound dar nimeni nu are chef sa caute ), poate ca ridicolul dragilor nostrii colegi scientologi , va mai pãli oleacã .

 

 

Edited by ggg
Posted (edited)

 

Si io daca am votat cu tranzistoru' cat primesc? :)

 

Crezi ca aia care-l votau pe Iliescu de buna voie primeau ceva? Doar aia care nu-l votau primeau ca sa-l voteze si ei :)

 

Eu vreau cel puțin 100, pentru că NU am votat...

 

Nu se poate ca dup-aia vrea si 57 si sigur n-o sa recunoasca ca primele litere pe care le-a spus cand era mic au fost PNP sau NPN :)

Edited by sam
Posted (edited)

Vad o confuzie totala ..!

 

Tonul poate fi perfect identic cu orice amplif .

 

Diferentele ar fi ca unele amplifuri sunt proaste din proiectare ,din economie de piese ..schema ieftina ...ce pana la urma se dovedeste OK ptr chitarist .

Cu componente mai bune si schema proiectata corect trebuie sa "strici" ampliful ca sa se comporte ca acel amplif de proasta calitate cu care chitaristul a "realizat" un anumit "ton".

 

Asa ca au proiectat 'pedale' ce sa formeze/simuleze tonul acelor amnplifuri imperfecte .

 

Dar iata ca si in cazul acelor amplifuri de slaba calitate cu tuburi dar cu putere mare ,ca sa cante cu un 'ton" la putere redusa in locatii/scene mici ,au fost nevoiti sa utilizeze formator de ton ...distors ,,cu tranzistoare ( vezi Fuzzface )..din acest moment nu prea conteaza ce amplif final vine dupa distorsionator ...ba chiar vine nevoie de un amplif cat mai liniar in banda "chitara" ca sa ai garantat "tonul" pe o gama mare de nivele de putere ..( adica sa nu se schimbe soundul prea mult intre 5W si 100W pe aceiasi amplif la o cantare caci nu vei mai putea regla tonul dorit ).Sa nu distorsioneze si ampliful de dupa "formator" caci nu mai ai control exact.

 

Restu-s vise ...nu esti Malmsteen sa ai 4 - - - 8 double stack Marshall pe scena nu ai cum sa ai soundul apropiat in concert ..plus si el foloseste "pedale" ...

 

etc etc etc ...de fapt este vorba da alte fenomene electroacustice ce nu mai are rost sa fie reluate .

 

Voturile sunt doar efectul "mitologiei " indiferent daca e Tr sau Tub ...apoi peste anii se mai schimba parerile ....etc

 

Apropos ,....digital poate fi si cu tuburi ! numai ca ....gabarit /consum/pret/....nerentabil ...sa folosesti un procesor cat o camera de 60 m3....dar cine stie ...poate are un ton " mai cald" .

 

Rezultatul votului poate fi util unui sondaj ....ca sa vada cat la % ar trebui sa construiesti pe tuburi si cate pe Tr ...ce sa le poti sa le si vinzi cuiva .

 

Marketing .?

Edited by karpi
  • Like 1
Posted (edited)

mah, trebuie sa aveti in vedere ca in cazul unei explozii nucleare, datorita socului electromagnetic, ampurile pe semiconductori vor fi compromise.

prefer "tuburile" pt ca semnalul are o cale mult mai scurta de la mufa de intrare catre difuzor, luand in calcul toate elementele pasive si active din cale. de aici si o fiabilitate mult mai mare pt tube vs ss.

ps: 99% dontre ampurile cu tuburi de serie suna de *****. 99% dintre ampirile ss nu suna-- si cand se ard, este mai ieftin sa le arunci.

Edited by sorin65
Posted (edited)

Am zis ca nu ma mai bag dar mai e un aspect aici: puterea. S-a mai amintit in treacat ce-i drept dar nu stiu daca s-a facut o delimitare clara.

 

Pana sa ma apuc de cantat si 'afara', am avut/probat fara sa exagerez cred ca spre 20 de combo-uri (~15W) solid-state, in apartament, la volum mediu. Majoritatea sunau ca dracu, pe orice chitara, pe orice chitarist. Nu erau chiar Harley Benton sau alte tiripliciuri, erau Fender, Roland, Line6, Orange, Marshall, spre 1000 ron in magazin. Putin pentru un amplificator (cu tot cu difuzor si incinta) dar probabil destul pentru un chitarist amator...

 

Cand am vazut ca n-o scot la capat, am incercat si amp-uri pe lampi de valori apropiate insa de putere mai mica (~5W), Bugera, Fender, Blackstar, home-made... Diferentele de sunet, de dinamica, de ce vreti voi erau de la cer la pamant (sau cel putin asa percepea urechea mea bleaga). Daca peste multe amp-uri din prima categorie simteam nevoia de BT-uri ca sa astup cat de prost sunau, pe cele din urma cant uneori fara nimic in spate si ma mir cat de bine sunam (si ele si eu). Sunt eu nebun, trebuie sa consult un ORL-ist, am urechea diforma, am ghinion si n-am nimerit inca tranzistorul norocos? Care-i faza?

 

Legat de puteri mari lucrurile se schimba intr-adevar, insa personal de la 60-100W in sus sunt depasit, n-am experimentat, nu stiu ce-i aia... Inca :)

Edited by sam
  • Like 2
Posted (edited)

 

Vorbind serios (si cu asta am sa-mi inchei interventiile in topicul asta ca deja e pierdere de timp) ca sa functioneze placebo trebuie sa si crezi in asta. Eu i-am acordat tranzistorului tot creditul din lume, altfel n-as fi ajuns sa schimb atatea combo-uri solid-state cautandu-l pe cel potrivit. Plus interfete audio, soft-uri si alte bazaconii care iarasi nu m-au convins. Ba mai mult, aveam o parere destul de proasta despre lampa la momentul respectiv si niciun motiv sa renunt la tranzistori. Faptul ca am avut/testat atatea m-a convins insa sa-mi schimb parerea. Si chiar nu sunt genul influentabil care crede in ce zice/face lumea mai mult decat in ce cred eu. Iar daca ce cred eu in situatia de fata se bazeaza pe urechile mele, despre ce vorbim?

 

Nu incerc sa influentez pe nimeni ca n-am nimic la afacere. Insa nu vorbesc din carti ci din experiente personale. Daca si in fata unor evidente, argumentul este 'placebo' inseamna ca viata de zi cu zi e un mare placebo si nu mai exista nimic palpabil, traim intr-o confuzie generala si nu mai putem afirma ca ne place culoarea 'rosu' ca vine altu' si zice ca de fapt verdele ne place mai mult dar nu ne dam noi seama. Hai ma ce dracu...

 

Sa nu uitam ca topicul asta era despre preferinte, nimic altceva.

 

Edit: Si inca ceva apropo de ce zice karpi mai jos, personal nu ma ghidez dupa specificatii, scheme, grafice, osciloscoape, prea putin ma intereseaza ce traf, ce tub, ce final, ce Pnom sau "C"buffer"... Pe mine ma intereseaza ce aud. Iar un chitarist nu trebuie sa fie electronist ca sa prefere un amp sau altul dupa cum nici un sofer nu trebuie sa fie mecanic ca sa prefere o anumita masina.

Edited by sam
  • Like 3
Posted (edited)

Presupunem ca este vorba de Amplif de chitara cu Tuburi sau cu semiconductoare .

 

Nu cred ca majoritatea membriilor rgc.ro pot sa compare caracteristicele a doua componente active

de acelasi tip . ( doua tuburi sau doua tranzistoare ) cu atat mai putin tub -tranzistor , Tr -FET , FET -Tub..etc

Nu cred ca cineva aude diferenta intr un preamp cu tuburi sau Tr sau FET ...faptul ca primul etaj conteaza enorm la adaptare si zgomot este un fapt cunoscut ..calitatea acestuia conteaza foarte mult ...dar la o auditie foarte putini aud/sesizeaza diferente daca ii pui sa asculte si pe schimbi etajele de diferite tipuri .

 

Se poate trage concluzia ca voturile reflecta doar cunostintele "mitologice" in legatura cu tema data .

 

Vorbind de chitaristi "nelelectronisti " , cate amplifuri au incercat , cate tipuri de scheme ?

 

NU au cum sa dea un raspuns valabil general .

 

La fel si cu amplifurile pe semiconductoare ..cate tipuri de circuite /scheme au incercat?

 

 

Ce ar trebui sa cunoasca chitaristi ca sa faca o alegere ? ( in nici un caz sa nu aleaga dupa "vot" de pe un forum ).

 

Votul acesta Tub sau Tranzistor seamana cu

 

Blonda sau Bruna ..care-i mai buna ?

 

Nu berea ,,,femeia . Prima intrebare ar fi cati ani are , ca fata blonda e una iar soacra blonda sau bunica blonda este alta poveste ....etc

 

 

Amplif pe tuburi ...OK ..ce traf retea cu ..ce randament , cati Amm2 este incarcat traful ,redresare tub sau semiconductoare ?

Dupa redresare ce capacitate are "buffer"-ul de filtrare ?

 

Pe scurt ce rezistenta interna are blocul de alimentare , poate acesta sa furnizeze curent ptr a sustine Pnom *2 pe perioada mai "lunga" chiar si dupa 10 minute de cantat la puterea maxima cand incepe sa fiarba totul ?

 

Degeaba ai redresare cu tub , efectul de "compresie de putere "(daca asta ar fi scopul ) nu o sa apara daca ai un C"buffer" de capacitate mare

( am mai scris sacum cativa ani ...cu un simplu bec de 6V 2W intercalat in serie cu sursa de alimentare faci compresia de putere daca ai redresare cu diode semiconductoare si C filtrare mare .) .

 

Daca ai Cbuffer mare acesta compenseaza rezistenta interna relativ "mare" al etajului de redresare + pierderi pe secundarul trafului

 

De interactiunea Tub in clasa B sau A in contratimp +traf de iesire ..tuburile in contratimp produc anumite armonice pare ,traful produce armonice impare ...in ce masura influenteaza fiecare "Tonul" ? depinde de zeci de parametri ale caror efect se schimba odata cu frecventele amplificate cat si cu amplitudinea semnalului ..deci sunt schimbari cu "dinamica"

mare ..exista zeci si zeci de amplifuri fiecare cu schema lui cu componente diferite de calitate diferita + economie la materiale ...(trafuri subdimensionate )

 

Exista zeci si zeci de scheme /proiecte de amplif cu tuburi cat si cu tranzistor ...NU avem cum sa alegem intre cele doua categorii necunoscand de fapt mai nimic despre acestea.

 

Mai citim ici colo si poate ne mai luminam otzara ..

 

Personal am construit si incercat cateva tipuri /scheme /proiecte ..amplifuri , efecte , ....

concluziile sunt

 

Amplif pe tuburi cu traf de retea si traf de iesire are foarte multe kilograme .

 

Amplif cu tranzistoare cu traf de retea si traf de iesire are foarte mullte kilograme .

 

Amp cu Tr fara traf de iesire are kilograme mai putine

 

Amp cu Tr cu alimentare in comutatie este mult mai usor .

 

Amp cu etej final in comutatie + sursa in comutatie este usor ...in zilele noastre cele mai bune ptr transport /gabarit redus etc etc

 

Restul cu "Tonul " este vorba de "formator de ton " ...efectul "colateral " al unui amplif de calitate slabuta utilizat peste regiunea liniarea de lucru ..

 

De ce sa car un "formator de ton" ce are 40Kg cand pot cara un formator de ton de 200 grame cu tot cu baterii ?

 

ptr. presupusa diferenta de 5% in "TON" ..care de fapt pare-se a fi doar "mitologie de internet " indusa de manipulatori .?

 

( Mai exista zeci de probleme tehnice/electronice ce nu se cunosc de catre chitaristi care daca nu se documenteaza corect singura posibilitate ar mai ramane sa mearga la "mama Omida :" sa il indrume ce amplif si ce chitara ar fi OK ....dar daca exista $$$$$ cumparati toate amplifurile si efectele apoi alegeti ce va convine .

Forumul este OK dar nu avem destule date si experiente personale ca sa putem da verdicte "generale" despre doua categorii de "componente" utilizate in amplifuri )

Edited by karpi
  • Like 2
Posted (edited)

 

Vorbind serios (si cu asta am sa-mi inchei interventiile in topicul asta ca deja e pierdere de timp) ca sa functioneze placebo trebuie sa si crezi in asta. Eu i-am acordat tranzistorului tot creditul din lume, altfel n-as fi ajuns sa schimb atatea combo-uri solid-state cautandu-l pe cel potrivit. Plus interfete audio, soft-uri si alte bazaconii care iarasi nu m-au convins. Ba mai mult, aveam o parere destul de proasta despre lampa la momentul respectiv si niciun motiv sa renunt la tranzistori. Faptul ca am avut/testat atatea m-a convins insa sa-mi schimb parerea. Si chiar nu sunt genul influentabil care crede in ce zice/face lumea mai mult decat in ce cred eu. Iar daca ce cred eu in situatia de fata se bazeaza pe urechile mele, despre ce vorbim?

 

Nu incerc sa influentez pe nimeni ca n-am nimic la afacere. Insa nu vorbesc din carti ci din experiente personale. Daca si in fata unor evidente, argumentul este 'placebo' inseamna ca viata de zi cu zi e un mare placebo si nu mai exista nimic palpabil, traim intr-o confuzie generala si nu mai putem afirma ca ne place culoarea 'rosu' ca vine altu' si zice ca de fapt verdele ne place mai mult dar nu ne dam noi seama. Hai ma ce dracu...

 

Sa nu uitam ca topicul asta era despre preferinte, nimic altceva.

 

Edit: Si inca ceva apropo de ce zice karpi mai jos, personal nu ma ghidez dupa specificatii, scheme, grafice, osciloscoape, prea putin ma intereseaza ce traf, ce tub, ce final, ce Pnom sau "C"buffer"... Pe mine ma intereseaza ce aud. Iar un chitarist nu trebuie sa fie electronist ca sa prefere un amp sau altul dupa cum nici un sofer nu trebuie sa fie mecanic ca sa prefere o anumita masina.

Ti-am mai zis si pe pm: depinde in ce conditii le-ai testat pe amandoua: daca ai testat aia 5W lampa prin 1X12, 2X12 e normal sa suna mult mai bine decat un amarat de combo pe tranzistori care are si el acolo un dif de 8 sau 10.

Iarasi, nu-ti pun la indoiala capacitatile auditive, pur si simplu incerc sa zic ca sunt mai multi factori la mijloc decat rahatul ala de lampa. :)

Si un sofer trebuie sa fie mecanic atat cat sa schimbe o roata pe marginea drumului si sa indentifice el de la ce "clancane ceva pe spate"(metafora).

De asemenea ca sa continuam metaforele, sa zicem ca lampile reprezinta rosu aprins si tranzistorii sunt un rosu putin mai stins, nicidecum alta culoare. Nu multi sunt in stare sa distinga asta, desi au pretentia ca o fac(iarasi, nu ma refer la tine).

Si "evidentele" vin din experienta ta personala, care e subiectiva. Cum sunt astea "evidente"? "nu vedeti baaaai, ca eu am auzit?", la modul ala?

Edited by lefmir
Posted (edited)

Deci , ce vedeti si ce auziti nu este adevarat . :D :D :D

Eu zic ca totusi se cam exagereaza . Daca se povesteste despre o experienta personala care nu este intamplatoare (s-a repetat ) si dupa aceea altcineva vine si spune ca este doar o impresie , chiar nu stiu ce ar mai fi de discutat .

Nici in Matrix nu era asa :D :D :D

Edited by ggg
  • Like 1
Posted

Cred ca despre testul asta se vorbeste, nu ? http://forums.rgc.ro/topic/51238-sub-egida-daca-fet-ul-taie-atunci-lampanmoaie/

 

Ca experienta personala: in ultimii ani, cat timp am cantat live, am folosit Fractal Axe-fx direct in PA, acum cand nu mai am trupa live imi permit sa am head pe lampi si 4x12 ca doar nu trebuie sa le car. Ca sunet in the room prefer ampul pe lampi, dar live nimeni n-o sa-si dea seama daca ai un Axe-fx setat bine si bagat direct in PA.

  • Like 2
Posted

Sau un fet la 100v si tub la 100v ca sa fie mai usor de gasit fet :)... asta daca nu vrei sa folosesti "IGBT" si il facem aparat de sudura :))... in fine.

Daca are cineva chef de scenarii de testare sa le puna si in limita timpului disponibil facem teste.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

 

PS: prefer lucrul cu instrumente reale nu virtuale din motive destul de clare si nu imi plac simularile (decat pentru a vedea din avion ce se intampla pe acolo, in digital sunt bune in analogic .. mai au putin) - detinem de detoate si se pot face pe bune (normal ca o sa apara carcoteala stai ca nu e buna lampa asta / nu e bun soclul / nu imi plac condensatorii folositi / nu ai folosit gibson si ai folosit fender ) etc etc.

  • Like 1
Posted (edited)

Da, după cum ziceam, comparăm bateria de ceas cu cea de mașină. Aș vrea să văd și lampa la 9V tensiune anodică.

Am eu , tuburi "ghinda" cu 9V chiar este OK sa distorsioneze , OK pana la urma am 9V*1,42 cu adaptor dar functioneaza si cu baterie .

Este un etaj separat ce il puneam dupa preamp "ceva in stilul MIG distortion for HAMMOND " ...dar nu am mai facut preampliful doar tubul .caci oricum il intercalez intre iesirea Line Out al unui preamp , rolul MIG-ului este doar sa "rotunjeasca "...

 

Am pe undeva si un preamplif MIG complet cu EQ pasiv...nu suna mai bine decat DoctorBoogey cu JFET.

 

Am incercat de toate cel mai rentabil este un procesor bun .cu CAD DeltaSigma 96KHz/24bit x128 oversampling ...procesare pe 96khz/32 bit ce sa aiba si un procesor cu mare putere de prelucrare ca sa nu aiba latenta ( sa aiba un "pitch" effect fara latentza.) sa aiba doua ecouri separate cu posibilitate de setari multiple plus modulare /detune , distors /simulator de "amp" bun ..IMD cat mai mic ..

 

Ptr atmosfera artistica se pot monta stative ptr lumanari cum aveau pianinele in trecut ...sunt chiar mai spectaculoase decat o "lampa" luminata cu un LED ce se monteaza vizibila pe cate o scula cu pretentii ...

Edited by karpi
  • Like 2

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.