FiveseveN Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Daca esti atent la piata, numai cei "copy/paste" au preturile mai mici decat cei care le gandesc si fabrica initial. Oare ce ar putea sa insemne asta ? Numai că BOSS, MXR et al au prețuri mici și butocarii cu copii de TS, FF și Electra au prețuri mari. Cum se împacă asta cu teoria ta?
ramurel Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Știm toți (sper) costurile implicate în punerea pe piațã a unui produs. Now you're bluffing ! Mi-e greu sã cred ca ai idee, privind din domeniul tãu de activitate... Am un amic, care e în domeniul software ºi tot ce face, de ani ºi ani, e mereu pe plus. Zero investiție, numai muncã inteligentã, creeazã programe... Adicã, nu mai sunt aºa de sigur cã eºti "pe felie" în subiectul ãsta... No offence, mate ! De acord, te poți lega de situații de genul celor exemplificate de tine, cum e acel ridicol super knob de lemn de 500 $, însa într-un sistem de producție treburile stau mult diferit fața de domeniul în care am înțeles cã activezi. Dacã ar fi sa zica cineva mai în cunoºtințã de cauzã despre asta, cred cã Vio ar fi cel mai aproape, deoarece este, cred, cel mai în temã, datoritã proiectului sãu cu Electromagnetica... . 1
ggg Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Numai că BOSS, MXR et al au prețuri mici și butocarii cu copii de TS, FF și Electra au prețuri mari. Cum se împacă asta cu teoria ta? Acest caz este si mai usor de intuit . Iti dau un exemplu viu , pe mine . Un 12AX7 care-l doresc in anumiti parametrii, ma costa cam 35 USD/tub , adus acasa . Marshall achizitioneaza acelasi tub cu aprox. 7 USD.
sorin65 Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 (edited) @57 - sunt o gramada de studenti care fac saituri pe doua beri sau firme care fac un magazin online cu 150-450 lei, si arata cum vrei tu! tu te incadrezi la categoria "boutique"? eu nu inteleg cum vorbiti de preturi sau cautati justificari cand piata e libera? @vaxe... ce ne facem daca o sa gasesti la Vio un alt amp care o sa-ti placa de zece ori mai mult ca un jcm800? l-ai plati de doua ori mai mult? sau "nu are rostul"? si Dumble repara ampuri la tota lumea pana s-a gandit sa modifice unul care sa nu sune ca o cizma:) el a reusit sa le vanda dupa aceea de 20-30 de ori mai scump. am vazut luna trecuta un mastodont facut de Gelu. ce crezi ca spunea lumea?? "scump, frate, e mult 1000 de coco". si nici macar nu erau curiosi sa-l incerce. in schimb daca pune cineva la vanzare vreun amp boutique, vezi o gramada care se extaziaza imbecil, of course, cu comentul: "respekt!" ce naiba, l-au vazut doar in poze, da' e bun Edited February 28, 2013 by sorin65 8
viobio Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 (edited) @57 - sunt o gramada de studenti care fac saituri pe doua beri sau firme care fac un magazin online cu 150-450 lei, si arata cum vrei tu! tu te incadrezi la categoria "boutique"? eu nu inteleg cum vorbiti de preturi sau cautati justificari cand piata e libera? @vaxe... ce ne facem daca o sa gasesti la Vio un alt amp care o sa-ti placa de zece ori mai mult ca un jcm800? l-ai plati de doua ori mai mult? sau "nu are rostul"? si Dumble repara ampuri la tota lumea pana s-a gandit sa modifice unul care sa nu sune ca o cizma:) el a reusit sa le vanda dupa aceea de 20-30 de ori mai scump. am vazut luna trecuta un mastodont facut de Gelu. ce crezi ca spunea lumea?? "scump, frate, e mult 1000 de coco". si nici macar nu erau curiosi sa-l incerce. in schimb daca pune cineva la vanzare vreun amp boutique, vezi o gramada care se extaziaza imbecil, of course, cu comentul: "respekt!" ce naiba, l-au vazut doar in poze, da' e bun Sorin ,stai linistit in Romania NU EXISTA PIATA pentru ce facem noi, tot ce nu se apreciaza sau vinde la noi ,se vinde un pic mai departe de Ungaria,acolo incepe VESTUL Eu am vindut la Londra ,cinci clone de Fender Champ5C1 cu 420lire!! in Romania le vind cu 700lei!!! noi scriem si mai socializam pe aici,atit...in rest bla bla bla,buzunare goale,ifose,talent 0 si asa mai departe....vorbim discutii,e valabil pt fooooooarte multi de pe forum,dar... e forum si fiecare poate scrie liber ce gindeste tuturor de pe forum Edited February 28, 2013 by viobio 4
FiveseveN Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Mi-e greu să cred ca ai idee, privind din domeniul tău de activitate... Păi domeniul meu de activitate e design de toate felurile, nu "software". Chiar și programa de la facultate, cu toate lacunele ei, include marketing, management și design pentru producție. Chiar și așa, dacă ai impresia că producția de software înseamnă "zero investiție" și costuri anexe ești departe de adevăr. E nevoie de stragegie, design, producție, QA, PR și publicitate, customer support, management și birouri pentru toți oamenii ăștia (care implică totul de la workstations și săli de conferință la femei de serviciu și catering). Și eu sunt cel care n-are idee?! @57 - sunt o gramada de studenti care fac saituri pe doua beri sau firme care fac un magazin online cu 150-450 lei, si arata cum vrei tu! tu te incadrezi la categoria "boutique"? Eu mă încadrez la categoria "profesionist", spre deosebire de tipologiile sus-menționate. Diferența e ca între zidar și arhitect. Culmea-i că mulți buticari nu știu o boabă de electronică, apropos de competențe. Acest caz este si mai usor de intuit . Iti dau un exemplu viu , pe mine . Un 12AX7 care-l doresc in anumiti parametrii, ma costa cam 35 USD/tub , adus acasa . Marshall achizitioneaza acelasi tub cu aprox. 7 USD. OK, asta se încadrează la "componente exotice". În care efecte de la Lovepedal, BJFE, Klon etc. se regăsesc astfel de componente rare, de precizie sau cu alte mofturi care atrag un preț premium? vorbim discutii Da, cred c-am epuizat speranța unei concluzii.
karpi Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Ce misto !!! Daca tu si cu prietenii tai nu ati reusit , concluzia logica (a ta) este ca nu se pot realiza ???? :D Am multi prieteni pe elforum.ro, ca si Vio(bio) de altfel, constructori de amplificatoare care pot starni invidia multor compani de profil din vest . Iar unul dintre ei , constructor de amplificatoare cu semiconductori si care se bucura de succes in tarile nord-europene , este acesta http://www.vicol-audio.ro/ Tu singur cu mana ta ai scris , ca sunt greu de gasit componente cu acelasi beta . Concluzia mea fireasca este ca ar trebui sa si intelegi de ce unele pedale costa mai mult decat altele. In plus firmele constructoare mai au si alte cheltuieli de productie. De obicei componentele nu au o pondere extraordinara in stabilirea pretului de vanzare . Nu stiu cate amplifuri ai facut ce calitati au .nici cine alti ce fac treaba lor .nici nu ma intereseaza nu cred ca m-am legat de acestia cand incearca sa-si faca cunoscute produsele pe rgc.ro .Nu baga pe altii in discutii caci le facem numai deservicii ! Zi numai de tine !! Componentele zici ca "...nu au o pondere semnificativa in pretul de vanzare .." Atunci de ce dracu fac pe iei si baga numai componente de tot rahatu . Se stie este scris negru pe alb istoria amplifului Marshall este o copie proasta a Bassman 10 plus a suferit si inlocuirea tubului final cu altul mai ieftin din Europa fara sa se mai reproiecteze circuitul si asa vai si amar cu un traf de iesire neadecvat . a avut prost noroc ca chiar asa ceva trebuia in acel moment chitaristilor . Mai trebuie si noroc si un timing Totul din considerente de economie , pret de cost cat mai redus. Mai toate amplifurle aveau pe schema notificarea...."Firma i-si rezeva dreptul sa faca orice modificare in schema "..nu a mai scris ,,in functie de ce componente gasesc mai ieftine . Cat ma enervam cand venea la reparat cate un Peavey de anumit tip si vedeam ca schema era complet altceva decat ce schema am facut eu rost .asa ca in loc de reparatii ma apucam sa fac studii si sapaturi sa vad ce pot sa fac ... As putea sa scriu un roman cu cate am vazut . Preturile sunt mai toate bazate pe mistificarii ale brand-urilor gonflate ...mai toate incepand de la cele de "fabrica" pana la cele construite inrt-un mic atelier . Exact cum am eu un TV Philips la care numai denumirea are legatura cu firma vestita .Dupa denumire si pretul ..baietii asiatici au cumparat dreptul asupra denumirii adica "Logo"-ul ce vinde scula . Daca este cerere se vinde nici o problema bine ca nu au E-uri si nu fac colesterol asa ca nu-s periculoase. Dar sa nu curenteze . In ce priveste diferentele intre sculele construite in ateliere mici ,fac pariu ca nu sunt doua la fel .. In primul rand nimeni nu are nevoie de amplifuri de chitara perfect identice . Nici doua amplifuri mono de firma nu sunt identice . Numai amplifuri Stetreo HIFI construite special ptr instalatii profesionale sunt Stereo . La chitara nu ai nevoie de asa ceva . Presupun ca nu ai construit amplif HiFi Stereo si nici nu vei construi si nici mixer de studio cu patru canale identice . si probabil nici doua efecte identice . Nici eu nu mai construiesc , cumpar si gata este OK nu am nevoie de scule de "Super Studio" ..nici bani nu as avea ...2000-40000 $ ptr un compresor de studio ...? sa fim seriosi asa ceva poate la MOTOWN....la....ELL Studio ...La MGM .instalatii ptr...coloane sonore filme 9D....17D...HD super HD ..Dolby Stereo Fix . am cumparat un amplif Stereo Sony niste boxe JVC si Celestion micute dragute sa-i placa nevestei cu cutie asortata la mobilier , acu vrea sa arunc boxele mari ...haha...
TheZKD Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 In primul rand nimeni nu are nevoie de amplifuri de chitara perfect identice . Ai intrebat fiecare chitarist de pe planeta sau doar iti place sa vorbesti in numele altora ? am cumparat un amplif Stereo Sony niste boxe JVC si Celestion micute dragute sa-i placa nevestei cu cutie asortata la mobilier , acu vrea sa arunc boxele mari ...haha... In sfarsit un argument care sa incheie discutia
karpi Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 (edited) Infrastructura firmei ! Şi, în plus, cum se întâmplă şi la majoritatea firmelor foarte mari, ce nu-şi asigură şi desfacerea în mod direct, prin lanţuri de magazine proprii, dealerii... . Ce stiu eu de la niste 'buticari " si de pe site-uri , Pretul de fabricatie este o suma . Pretul de desfacere la poarta fabrici este alta. Pretul propus ptr cei care preiau sa comercializeze ptr primele luni este unul mare ,,,apoi dupa un timp in functie de cerere va scade pretul pana se vand la kilogram .. Cand o firma de desfacere reduce pretul si cu 50% inca este in castig .. Apoi sculele vechi se vand sau se fac cadou firmelor/magaziunelor mici care o sa le vanda incet incet .Firmele mari i-si golesc depozitele ptr a face loc marfurilor noi asteptate si cautate de cumparatori ce au rulaj mare si aduc profit serios... Asa ceva este politica preturilor .Cred ca cea mai mare cheltuiala pana la urma este reclama promovarea . Exact nu stiu toate fentele dar cam atat am retinut din explicatii si porobabil mai exista zeci de fente Ai intrebat fiecare chitarist de pe planeta sau doar iti place sa vorbesti in numele altora ? Ia sa te intreb ..de ce ai nevoie de un amplif Stereo la chitara ? Sau care ar fi caracteristicile amplifurilor stereo de care ai avea nevoi ptr chitara ? In loc de un Amplif Stereo nu se pot folosi doua amplifuri Mono . Poate unele amplifuri mono de calitate daca scrie in prezentare se pot cupla ptr stereo ...dar ramane de vazut . Edited February 28, 2013 by karpi
TheZKD Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Ai scris : In primul rand nimeni nu are nevoie de amplifuri de chitara perfect identice . De unde stii tu ? Mie de exemplu mi-ar placea la nebunie sa am 2 ampuri Exact la fel , depinzand de concert/gig/sala la o anumita distanta unul de celalalt cu stereo tremolo . Pana acum am facut cu 2 amplificatoare diferite si imi place ca suna altfel in fiecare parte , ii un mix frumos , dar cateodata simt nevoia ca cele doua sa fie Exact la fel . Deci exista oameni ( daca te uiti la gear-uri la premier guitar de exemplu ) care au nevoie de 2 amplificatoare exact la fel .
karpi Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 (edited) Ai scris : In primul rand nimeni nu are nevoie de amplifuri de chitara perfect identice . De unde stii tu ? Mie de exemplu mi-ar placea la nebunie sa am 2 ampuri Exact la fel , depinzand de concert/gig/sala la o anumita distanta unul de celalalt cu stereo tremolo . Pana acum am facut cu 2 amplificatoare diferite si imi place ca suna altfel in fiecare parte , ii un mix frumos , dar cateodata simt nevoia ca cele doua sa fie Exact la fel . Deci exista oameni ( daca te uiti la gear-uri la premier guitar de exemplu ) care au nevoie de 2 amplificatoare exact la fel . Mai repet inca odata ... Doua amplifuri Mono la fel si de inalta calitate probabil nu sunt bune ptr auditie Stereofonica . Ptr chitara doua amplifuri la fel dar cu parametri departe de un amplif stereo este OK . Ptr chitara este OK o instalatie ambeofonica cu panoramare .. Ptr concerte nu prea are rost caci nu prea se poate face o instalatie Stereo ce sa fie OK pe toata suprafata ocupata de spectatori .Nici chiar instalatiile fixe super profi din "Movie Theatre " nu sunt Stereo doar multicanal panoramabile .caci nu ai cum sa asiguri campul de auditie stereo ptr toata locurile din sala . Ce pui pe scena ptr monitorizarea chitarei tale este ca sa te simti tu bine intre 4-5 boxe sa ai inspiratie chef de cantat etc ..ce aud colegii si ce se aude in sala este complet altceva . . Deci Over the Drive . Mai este un overdrive bun si vestit pe langa "Bachmann Turner Overdive " ..."Interstelar Overdive " Edited February 28, 2013 by karpi
'mnezău Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Now you're bluffing ! Mi-e greu să cred ca ai idee, privind din domeniul tău de activitate... Am un amic, care e în domeniul software şi tot ce face, de ani şi ani, e mereu pe plus. Zero investiţie, numai muncă inteligentă, creează programe... Adică, nu mai sunt aşa de sigur că eşti "pe felie" în subiectul ăsta... No offence, mate ! De acord, te poţi lega de situaţii de genul celor exemplificate de tine, cum e acel ridicol super knob de lemn de 500 $, însa într-un sistem de producţie treburile stau mult diferit faţa de domeniul în care am înţeles că activezi. Dacă ar fi sa zica cineva mai în cunoştinţă de cauză despre asta, cred că Vio ar fi cel mai aproape, deoarece este, cred, cel mai în temă, datorită proiectului său cu Electromagnetica... Dar nu se leagă nimeni de nimic, rămurel. Că ei vând mult mai scump decât costă să producă efectul, nu-i absolut nici o problemă. Cum am mai spus, vina sau meritul vizavi de preţ, aparţine mereu pieţei. Dacă Boss produce 10.000 de pedale (cifră aruncată aiurea), în 2012, iar în primul trimestru al lui 2013 vinde 6.000 de pedale, poate să-şi mărească capacitatea de producţie sau să mărească preţurile. Asta se aplică la toţi producătorii. De la "buticari" până la marile companii. Problema nu este aici. Că se vând pedale scumpe. Problema este la cei care cumpără, fiind reticenţi când vine vorba de variante mai ieftine care le-ar putea oferi acelaşi rezultat sau chiar rezultate mai bune. Sunt o grămadă care au pedale foarte scumpe în pedaliere, dar n-au încercat şi n-ar încerca niciodată o pedală Behringer. De ce?
FiveseveN Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Exact, n-a zis nimeni că piața liberă n-ar fi o idee bună. Dacă atât le duce capul pe oameni, să plătească. Dar nu veniți să-mi spuneți că "nu degeaba e scump". OK, de ce e? Știm sau doar credem?
ggg Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Sunt o grămadă care au pedale foarte scumpe în pedaliere, dar n-au încercat şi n-ar încerca niciodată o pedală Behringer. De ce? Pt ca nu suna la fel . Un chitarist este ca si un pilot de rally . Un pilot poate fi foarte bun dar total degeaba daca masina nu functioneaza in anumiti parametrii, nu este setata corespunzator. Un pilot mai neexperimentat , nu va face aceste diferente si nici nu le va intelege. Nu stie cum sa-si seteze masina pt a fi mai rapid . De ce am dat acest exemplu ??? Pt ca este vorba despre educarea simturilor , in ambele cazuri . Ambele domenii se bazeaza pe experienta . Poti sa fi burdusit de teorie pana nu practici si nu acumulezi experienta , de fapt , nu se intampla absolut nimic . 1
FiveseveN Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Pt ca nu suna la fel . Bazezi asta pe teste controlate sau anecdotele "piloților"? 1
CernoBill Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Pt ca nu suna la fel . Un chitarist este ca si un pilot de rally . Un pilot poate fi foarte bun dar total degeaba daca masina nu functioneaza in anumiti parametrii, nu este setata corespunzator. Un pilot mai neexperimentat , nu va face aceste diferente si nici nu le va intelege. Nu stie cum sa-si seteze masina pt a fi mai rapid . De ce am dat acest exemplu ??? Pt ca este vorba despre educarea simturilor , in ambele cazuri . Ambele domenii se bazeaza pe experienta . Poti sa fi burdusit de teorie pana nu practici si nu acumulezi experienta , de fapt , nu se intampla absolut nimic . ce inseamna "foarte bun"...?
ggg Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Total OFF TOPIC. Nu stiu cate amplifuri ai facut ce calitati au .nici cine alti ce fac treaba lor .nici nu ma intereseaza nu cred ca m-am legat de acestia cand incearca sa-si faca cunoscute produsele pe rgc.ro .Nu baga pe altii in discutii caci le facem numai deservicii ! Zi numai de tine !! Ce vorbesti bre acolo ?!!! Pai, tu crezi ca am frustrari sau crize de personalitate ??? Vrei sa povestesc despre experientele mele , incepand cu primul amplificator cu ASZ-uri si alte AC-uri in prefinal , facut la Casa Pionierilor prin '75 si terminand cu activitatea mea ca si instrumentist profesionist ??? Sa povestesc despre cum isi desfasura activitatea un chitarist de studio in Germania prin anii '90 .Sau despre experientele muzicale cu Experimental,Metrock, Rosu si Negru , sau Marcel Pavel si...daca mai stau o tzârã imi aduc aminte de mai multe. Sa vorbesc despre mine ??? Nu pot sa-mi asum rolul tau ca in fiecare post , sa ma dau exemplu Vorbesc dintr-o oarecare experienta dar nu vreau sa impun nimic, nimanui . Nu pot sa spun, "nu luati bah efecte scumpe ca sunt la fel cu alea ieftine,asa am cantat eu toata viata" . Pur si simplu nu am cum, cand imi aduc aminte de primul amplificator cu tuburi , un VOX AC30 de prin 1971 .Facea clar diferenta dintre chitarile care le aveam pe vremea aia , Gibson Les Paul si Aria PRO II . Cu Roland Cube de 60 W (parca) ma intrebam si eu de ce naiba Gibsonul este mai scump decat Aria pt ca sunetul era cam la fel . Cand m-am dus sa cumpar VOX-ul din Brasov si am facut primul test cu chitarile mele , ramasesem,...mut. Nu-mi venea sa cred cum putea evidentia tonul fiecarei chitari in parte. Dar si ce feeling aveam cand imi vibra VOX-ul in spate ! Sunt anumite lucruri care pur si simplu ma impiedica sa am o atitudine asemanatoare cu a ta. Intotdeauna voi sustine ca pe masura ce un chitarist practica si studiaza mai mult, capata experienta si depaseste autosuficienta. Numai in acel moment un chitarist va da un "Bergenbier" la o parte si va face orice sacrificiu ca sa-si cumpere un Suhr Riot (de exemplu) . Mai bine numai scriu deloc, decat sa etalez anumite experiente personale , drept adevaruri universale . 2
ggg Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 (edited) ce inseamna "foarte bun"...? In cazul pilotului, inseamna sa fie rapid. In cazul chitaristului este vorba despre stapanirea tehnicii de interpretare . Cand un chitarist incepe sa performeze , nu se mai poate dispensa de anumite lucruri care-i asigura toate conditiile pt a canta cum vrea el , si rapid si cu rafinament, si cu sensibilitate dar si cu imaginatie .Si cate nu ar fi de spus aici. Dar totusi este un topic despre pedale. Edited March 1, 2013 by ggg 1
FiveseveN Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Mai bine numai scriu deloc, decat sa etalez anumite experiente personale , drept adevaruri universale . Ne scuteai de multe discuții gratuite dacă ajungeai la concluzia asta mai devreme.
ggg Posted March 1, 2013 Posted March 1, 2013 (edited) Ne scuteai de multe discuții gratuite dacă ajungeai la concluzia asta mai devreme. Adica este mai bine sa va lase lumea in pace, ca pe nebunii din curtea scolii Va simtiti fericiti in mediul vostru . Eu inca ma minunez cum poti emite tot felul de teorii cand nu ai nici cea mai vaga idee despre ce se intampla cu instrumentul asta. Culmea este ca mai sunt si altii care se uita in "gura" ta . Trebuie tupeu , nu gluma . Eu va zic "Somn Usor" Edited March 1, 2013 by ggg 1
FiveseveN Posted March 1, 2013 Posted March 1, 2013 Eu inca ma minunez cum poti emite tot felul de teorii cand nu ai nici cea mai vaga idee despre ce se intampla cu instrumentul asta. La fel ca Jim Marshall, Leo Fender, Randall Smith, Mike Matthews, Jim Dunlop și mulți alții? A câta oară se folosește falsa premisă conform căreia trebuie să fii chitarist bun pentru a fi tehnician bun? Sau în cazul nostru pentru a discuta rațional despre estetică, percepție, producție și alte lucruri total paralele cu cântatul la chitară.
ggg Posted March 1, 2013 Posted March 1, 2013 (edited) Ca sa va scutesc de orice suferinta , promit ca asta este ultimul meu post Tehnic, nu poti vorbi decat din punct de vedere functional, parametric . Aceste dispozitive sunt facute pt chitaristi . Numai ei le pot aprecia cat le sunt de folos .Asta este si nu ai ce face. Daca vorbeam despre computere era cu totul altceva ....my 2 cent . Edited March 1, 2013 by ggg 1
FiveseveN Posted March 1, 2013 Posted March 1, 2013 Daca vorbeam despre computere era cu totul altceva ....my 2 cent . Se vede cât de bine cunoști problematica. Păi computerele nu pot fi unelte folosite în scopuri estetice? Plus că unele efecte sunt, în mare, computere. Sau ălea digitale n-au "suflet"?
ggg Posted March 1, 2013 Posted March 1, 2013 (edited) Abrevierea PC vine de la "Personal Computer".Un alt computer de uz general a fost Home Computer.Dar un procesor specializat este cu totul altceva .Poate contine instructiuni specializate. It's obvious that you don't have any idea about . Asta ar putea fi o discutie tehnica. Dar chiar o las balta,...finally. Edited March 1, 2013 by ggg
ValeChitara Posted March 1, 2013 Posted March 1, 2013 Da, chiar ar fi cazul sa o lasati balta, sau sa discutati pe privat, ca nu mai are nici o legatura cu topicul... 2
ramurel Posted March 1, 2013 Posted March 1, 2013 (edited) Păi domeniul meu de activitate e design de toate felurile, nu "software". Chiar și programa de la facultate, cu toate lacunele ei, include marketing, management și design pentru producție. Chiar și așa, dacă ai impresia că producția de software înseamnă "zero investiție" și costuri anexe ești departe de adevăr. E nevoie de stragegie, design, producție, QA, PR și publicitate, customer support, management și birouri pentru toți oamenii ăștia (care implică totul de la workstations și săli de conferință la femei de serviciu și catering). Și eu sunt cel care n-are idee?! "Amicul de care ziceam... că nici macăr nu mi-e amic" [ Caragiale ] lucrează de când îl ştiu eu în programe pentru sisteme de contabilitate, gestiuni, etc, în principal, le creează, le implementează şi le adaptează specific pentru fiecare instituţie cu care lucrează şi efectiv, cu excepţia investiţiei iniţiale în calculatorul personal, restul investiţiei e zero ... Restul, tot vine din mintea lui, e un tip briliant ... Alte investiţii ? Cred că doar chiria pe spaţiul firmei şi hârtia de budă pentru WC-ul din sediu... La genul ăsta de lone-wolf-McQuade mă refeream... Toată viaţa mea am avut si-o să am respect pentru cei ce se-ncumetă să facă ceva şi mai dau de lucru altor câţiva din jurul lui... Iar despre producţie mi-e greu să-mi vorbeşti în alt fel decât cel pe care-l ştiu eu... Chiar nu cunosc activitatea asta de design şi nu-mi dau seama ce "Fişe de Magazie" şi "Stocuri" şi alte cele aveţi voi pe-acolo, însă chiar nu-mi închipui ca te poţi apropia, ca structură, de o fabrică, de o unitate de producţie, cu tot ceea ce implică asta, aşa cum de altfel este subiectul ăsta al construcţiei de pedale... Poate doar departamentul de Marketing ar fi o zona comună... Dar, dacă zici că măcar mai dai de lucru altor câţiva din jurul tău cu ceea ce faci, it's fair enough for me... Cheers ! PS : It is just me sau, într-adevăr, Bandi cam are ghinionul de a avea parte mereu de discuţii aprinse în topicele pe care le deschide în ultima vreme ?... Late edit : De fapt, dacă mă gândesc bine, orice topic cu titlul "This is the best shit" va stârni mereu discuţii aprinse... Gusturile, deh... . Edited March 1, 2013 by ramurel
vaxe Posted March 1, 2013 Posted March 1, 2013 (edited) Sorin ,stai linistit in Romania NU EXISTA PIATA pentru ce facem noi, tot ce nu se apreciaza sau vinde la noi ,se vinde un pic mai departe de Ungaria,acolo incepe VESTUL Eu am vindut la Londra ,cinci clone de Fender Champ5C1 cu 420lire!! in Romania le vind cu 700lei!!! noi scriem si mai socializam pe aici,atit...in rest bla bla bla,buzunare goale,ifose,talent 0 si asa mai departe....vorbim discutii,e valabil pt fooooooarte multi de pe forum,dar... e forum si fiecare poate scrie liber ce gindeste tuturor de pe forum Hm ... nu-i nimic mai josnic dacat sa-ti arati aroganta pentru ca nu esti capabil sa-ti demonstrezi altfel apiniia ... Nu e nimeni obligat sa-ti cumpere clonele. mai mult, nu te-a invitat nimeni sa-ti faci reclama in acest topic, si nu cred ca ai vre-un drept sa jignesti oamenii de pe acest forum. Daca nu-ti convine aici, poti pleca la ... "Londra, Paris, Tokio ..." In rest ... acelasi "respect" pe care il arat sii tu . Cu asta eu am incheiat acesasta discutie. Edited March 1, 2013 by vaxe
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now