www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dupa ce dai cu racu' la Dream Theater ne ceri noua aprobare, in speranta ca vei scapa de sentimentul de vina/wrong doing. Stii ca nu e bine sa furi, da' iti mai tre' acolo o mica sustinere, pe sistemul "lasa ba, ca nu se observa". La urma urmei, daca toata lumea zice ca e bine, inseamna ca n-ai facut nimic rau, nu? 

 

Furtul e furt, indiferent de cantitatea de material furata. Ca furi 1 ban sau 1 miliard, e acelasi lucru. Ca furi 174 de masuri sau doar una, tot aia e.

 

Ia zi, te-ar deranja daca l-ai prinde pe Pava cu mina in buzunaru' tau daca acolo ai avea doar o moneda de 5 bani?

Repet inca o data ! credeam ca stie cineva legislatia corecta ,doar atat ....dar ...bate vantu....nimeni nu stie,doar presupune

Iris au la o piesa : Baby ,baby tu vei fii a mea

si identica melodia la alta: O iubire alba fara de sfarsit

E aceisasi linie melodica in 2 piese! :) Oare nu si-au dat seama ? :)

Iris au la o piesa : Baby ,baby tu vei fii a mea

si identica melodia la alta: O iubire alba fara de sfarsit

E aceisasi linie melodica in 2 piese! :) Oare nu si-au dat seama ? :)

Posted

Repet inca o data ! credeam ca stie cineva legislatia corecta ,doar atat ....dar ...bate vantu....nimeni nu stie,doar presupune

Iris au la o piesa : Baby ,baby tu vei fii a mea

si identica melodia la alta: O iubire alba fara de sfarsit

E aceisasi linie melodica in 2 piese! :) Oare nu si-au dat seama ? :)

 

nu te-ai prins, in baby, baby tu vei fi a mea, inca nu o agatase pe gagica, in cea de-a doua, s-a prins ca fata nu-l iubeste si ca e " pa interes" si na, daca tot avea omu melodia facuta si borfetu l-a tradus, ce sens ar mai fi avut sa-si bata capu?

  • Like 3
Posted (edited)

Ne-a dat D-zeu doar 12 note..... si toti le calarim intruna  ! :)

Bach ne-a dat 12 note. Poti folosi sisteme de mai multe note. 17, 21... asa, daca ti se pare ca 'it's all been done before' ai mai multe variante neexplorate.

 

Cică maximum 4 măsuri. S-a aberaţ acum câţiva ani la Eurovizion pe tema asta în legătură cu o piesă suspectă. Ce-am spus acuma nu este verificat şi nu luaţi de bun.

 

4 masuri poate fi o piesa intreaga in pop si rock :D - asta inseamna si armonie si melodie si un tempo aproximativ - si s-a intamplat la Coldplay vs. Satriani. N-am auzit sa fi existat vreo sanctiune. Doar un tam-tam mediatic, cu titlul 'coldplay vs. some guy' si o reflexie pe nişa mediatică în care unii ziceau că era compusă de fapt de altcineva - concluzia: http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/Nobody_cares

 

Se fura la greu in toate genurile, mai ales pop si rock, unde se pot rezuma progresiile intr-o pagina si totul se recicleaza din cand in cand. Si apoi, de ce l-ar interesa pe Petrucci ca un nimeni din nush ce tara de lumea a treia i-a furat un intro. Cat sa ceara la proces? Cat sa-i dai din cei 20 de lei pe care ii ceri pe bilet. Ai 20.000 de view-uri pe youtube la piesa aia? 

Daca faci bani, da, dar n-are nicio treaba banii cu muzica, in muzica.

Edited by CiocanelBloodyCIocanel
  • Like 5
Posted

Ne-a dat D-zeu doar 12 note..... si toti le calarim intruna  ! :)

Ne-a dat D-zeu doar 12 note..... si toti le calarim intruna  ! :)

Ne-a dat D-zeu doar 12 note..... si toti le calarim intruna  ! :)

 

Numărul de combinații unice ale celor 12 note e, după calculul lui N. Slonimsky, de ordinul sutelor de milioane, deci n-ar trebui să ne îngrijorăm prea curând că ramânem fără melodii. Limitările țin, mai degrabă, de urechi (obișnuite să asculte cam același lucru) și de mâini (care s-au obișnuit să se miște cam în același fel - mai ales pe chitară!). :)

 

Progresiile de acorduri, chiar și cele "celebre", țin de domeniul public și le poți folosi după bunul plac. Excepție fac progresiile care implică și o linie melodică (de genul unui riff, de exemplu).

 

Dacă, așa cum înțeleg, ai compus respectivele măsuri fara sa știi că ți-au luat-o DT înainte, nu prea are rost sa-ți faci procese de conștiință. Poți schimba două-trei note, păstrând aceeași idee și e ok.

  • Like 2
Posted (edited)

Repet inca o data ! credeam ca stie cineva legislatia corecta ,doar atat ....dar ...bate vantu....nimeni nu stie,doar presupune

Iris au la o piesa : Baby ,baby tu vei fii a mea

si identica melodia la alta: O iubire alba fara de sfarsit

E aceisasi linie melodica in 2 piese! :) Oare nu si-au dat seama ? :)

Iris au la o piesa : Baby ,baby tu vei fii a mea

si identica melodia la alta: O iubire alba fara de sfarsit

E aceisasi linie melodica in 2 piese! :) Oare nu si-au dat seama ? :)

Ca si compozitor poti sa faci ce vrei cu temele tale , daca vrei le refolosesti si in alte  piese , fiecare compozitie de obicei are zeci de variante pana este finisata si una din acestea  se publica .

Daca poti sa-ti incadrezi artistic in opera ta   teme proprii reluate ,cu  aranjamente mai bune sau diferite   de ce nu , acest lucru   denota faptul ca ai inspiratie ai idei cat incape .

 

Daca vor cei de la IRIS  fac zece versiuni cu zece trexte diferite pe aceiasi muzica /melodie  si publicului ii place si accepta totul este super OK !

 

De obicei o piesa nu ajunge finisata niciodata pana nu este publicata o versiune ce devine "modelul A"  , dar artistul are sau ii vin idei mai bune si ar dorii sa publice si pe acestea  .Schimbarile , modificarile pot fi de toate feluriule , aranjament nou , reorchestrare , etc pana la al text .

Multi artisti dupa un hit i-si "copiaza "   cu mici schimbari ca sa reediteze succesul .

Am auzit cateva  piese le trupe ce au aceiasi  BT  si doar textul si usor linia vocala difera  , nu la piese devenite hit ci probabil "cautari" artistice ...

 

Posteaza      pasaje cu idea ta si cu cea din presupusa piesa cu care seamana .Poate "merge" .

Pe de alta parte cum zice un coleg de forum , @Grekko , nu vad acre-i problema in a face schimbari ca sa ocolesti asemanarea .

 

Asa  doar sa discutam  la rece nu are rost .

Edited by karpi
Posted

In privinta unui anume numar de masuri pe care l-ai putea copia fara risc din creatia muzicala a unui autor l-am intrebat pe un chitarist cu multa experienta si mi-a zis sa citesc asta:

http://www.ehow.com/list_5977408_music-plagiarism-laws.html

 

Fara legatura cu plagiatul, stiu de la un foarte bun chitarist roman, care este si compozitor, ca isi inregistreaza la UCMR-ADA primele 8 sau 16 masuri ale fiecarei compozitii, dar asta pentru drepturi de autor, poate din zona asta s-a facut legatura cu un anume numar de masuri ce pot fi copiate fara risc.

Acuma, riscul exista si atunci cand crezi ca toata melodia a creatia ta! Dar cred ca nu e in regula sa ti-l asumi cand deja stii ca o parte nu e a ta.

  • Like 1
Posted

Copiaza tataie fara rusine ca macar tu dai in corzile chitarii. Alti magari posteaza albume intregi pe youtube despre care scriu ca nu detin nici un fel de drepturi dar monetizeaza videoclipul.

 

Exista hotii mult mai mari decat 2-3 masuri si apoi hotii au fost aplaudati si ridicati in slavi si facut mari chitaristi sau muzicieni.

  • Like 1
Posted (edited)

Daca iutubu' ti-l accepta, si ne lasa sa-l vedem, atunci nu-i chiar furaciune :D

 

Acuma, la drept vorbind, paradoxal, cu cat asculti mai multa muzica, cu atat e mai greu sa fii original. Ca isi lasa amprenta in subconstient.

 

Youtube iti accepta inclusiv piesele altor artisti pe care nu ai nici un fel de drept. Da o cautare simpla si o sa vezi.

 

Sunt albume si concerte intregi pe youtube si monetizate bineinteles. Asta cu youtube mare cautator de copyright ii cam rasuflata.

 

In plus nu poate face nimeni nimic impotriva cuiva care posteaza sa zicem un album intreg DT, decat daca cel care raporteaza continutul detine drepturile.

 

Daca nu ma crezi poti sa incerci singur sa vezi cum sta treaba. Doar ce iti pot face? Iti inchid contul si iti faci altul si basta.

Edited by ADIDAS
  • Like 2
Posted

Este acelasi 98% doar ca sa zicem o foarte usoara variatiune .si la ei chitaristul face variatiuni .

 

Pune-te si inregistreaza o ora incercand sa faci variatii pornind de la riful DT ,fa orice fel de  combinatii apoi te pui si asculti ce ai inregistrat ..vei gasi noutati folosibile , o sa vezi ca pana la urma o sa-ti iasa ceva la fel la care nu seamana numai atmosfera si balansul,groove-ul  .Apoi iei acel rif facut de tine si care nu mai este atat de aproape de DT si il inveti .

 

Este un rif ca multe multe altele cu foarte mici schimbari faci altul la fel de bun .

Posted (edited)

Ala-i riful de baza . apoi fac  variatiuni . , riful tau iuintra in categoria de variatiuni la ....

 

Daca asculti ceva Black Sabbath   si Grand Funk Railroad   vei gasi rifuri foarte asemanatoare .

Daca vrei sa compui rifuri trebuie sa asculti multa multa muzica veche -noua ..apoi i-ti va veni de la sine cate un rif .

 

dar cum am scris ...pune-te si inregistreaza ore intregi  si fa diferite combinatii variatiuni ,,,apoi reasculti ce ai facut   dintr-o  greseala dintr-o  recere nereusita cateodata ies noile piese .

 

Nimeni nu compune un rif genial , acesta doar "apare " cand se exerseaza se improvizeaza , important este sa fie inregistrat caci "treci pe langa el" deoarece esti preocupat sa te  indrepti  catre ce crezi tui ca vrei sau canti si nici nu observi cea ce este bun /super /genial .

Neaparat trebuie inregistrat caci din amintire  si daca chiar esti constient si crezi ca-ti amintesti perfect,  daca nu-l scrii sau inregistrezi ...acea tema/riff este dus ..ptr totdeauna .!

 

Cat priveste treba cu acest rif ...faci ce vrei ..este treaba ta .

Edited by karpi
  • Like 1
Posted

nu e identica 100%, dar e 95%, deci pt cei ce o vor asculta e 100% furata ... iti spun de pe acum ca daca asta tie nu-ti seamana a Rite of Passage de la DT, o sa ai mari probleme in cam tot ceea ce vei compune pe viitor pentru ca fie stii bine ca seamana, dar te folosesti de "pixelul albastru" sa arati ca difera acolo un bit, deci nu e furata, fie chiar nu iti dai seama si atunci na ... vei avea probleme fara sa-ti dai seama, de fiecare data.

Posted (edited)

Acum am vrut sa intreb cati ani are Dan Tudor ..ma uit la poza apoi vad ca Dan Tudor o fi din trupa ZaDar  ...ma uit cu GOOGLE  el ar trebui sa fie ....

Am ascultat vizionat cateva piese Zadar  suna bine ...

Daca este chitaristul trupei ZaDar   inseamna ca este o caterinca , daca nu atunci un incepator care nu stie cum sa faca ...

 

Nu cred ca un chitarist dintr-o trupa  ce are oarecare pretentii  se preteaza sa -si atribuie un rif cunoscut dar nici macar al unul al unei trupe  necunoscute .

Deci asta-i de fapt dilema . 

 

Edited by karpi
  • Like 1
Posted

Daca ai o piesa celebra care ti-a lasat o puternica impresie, te poti trezi ca ai bagat intr-o compozitie proprie pasaje din piesa respectiva, fara vreo intentie de a pacali pe cineva, asa ti-a placut la ureche si gata.

 

eu am patit-o cu o piesa de a mea (singura), care a placut multora, si mi-am dat singur seama dupa mult timp ca are aceeasi progresie cu Always de Bon Jovi.

Alt tempo, alta gama , alt gen, dar cam aceeasi progresie.

 

Nu s-a obosit nimeni sa ma dea in judecata. Nu ca mi-ar fi pasat ...

  • Like 1
Posted (edited)

Deci intr-o discutie cu Johann Hentz bass fost Eminenta ,fost Truda ,fost ZadaR  si acu la Vespera zicea ca asta seamana cu A Rite Of Passage de la DT.

 Eu zic ca nu seamana ! 

  Ce ziceti voi ?

 

Seamănă. Iar aia de la DT, la rândul ei seamănă cu o bucată din Perfect Strangers de la Deep Purple. Depinde totuşi şi de context, acum că ne-ai spus, la lansarea piesei o să ne vină în minte. Aşa, ălora care o ascultă fără să facă legătura din prima, probabil le va suna oarecum cunoscut, dar nu vor şti de unde s-o ia. 

 

Cât despre întrebarea originală, ai voie cât îţi permite artistul de la care furi. Dacă ăluia nu-i convine şi se hotărăşte să te târască prin procese, e posibil să aibă de câştigat. Ideea este că nu se pot stabili nişte criterii clare. Cu cât ar fi mai clare, cu atât ar fi mai uşor de fentat. De exemplu, dacă ai spune că n-ai voie să ai aceleaşi note în patru măsuri, ai putea cânta cu un ton mai jos sau ai putea "fura" doar trei măsuri şi ai fi acoperit. 

Edited by 'mnezău
  • Like 1
Posted (edited)

Raspunsul scurt e n-ai. E furt si gata. De furat se fura si se va mai fura, inclusiv nume de trupa, nu intru in detalii.

In practica si daca esti de buna credinta te vei trezi ca o chestie pe care o crezi a fi a ta a fost facuta inainte. Faci in asa fel incit sa fie a ta, schimbi ceva pe-acolo nu calchiezi ceva decit daca asta-ti propui.  Si-o spui/scrii ca atare pe discul care-ti poarta numele.

 

Tine si de gen: daca esti in jazz a parcurge si mai apoi a reinterpreta temele altora, trecind eventual prin copierea (si prezentarea fidela 1/1 a originalului, invatarea stilului lui X,Y,Z) tine de formare si mai apoi si de competenta si nu e deloc blamabil. De la un nivel incolo pe un "standard de jazz" tocmai paradigma jazz-ului este sa vii cu contributia/interpretarea ta la o tema standard. Asta nu e furt, jazz-ul prin definitie e creativitate si spontaneitate pe o tema data. Si se stie a cui e tema. Blues-ul e tot in linia asta.

 

Ca anecdota iti voi da un exemplu romanesc: Sfinx au pe Albumul Albastru o bucata de-i zice "Intr-un cer violet". Buna bucata, foarte faina. A fost o discutie mare si multa daca e sau nu o copie, un calc, o furaciune sau altceva dupa "Golden Brown-The Stranglers". Eu am sustinut ca nu. Altii au sustinut contrariul. Cu argumente care mai de care mai muzicologico-savante sau mai din Pampers/guts/rarunchi, cum doresti sa le spui. Sustin si azi ca sint multe asemanari dar ca e o piesa originala nu furata.

Edited by Posho
  • Like 1
Posted

Pai na...aici mai sus,sunt aceleasi acorduri dar alta linie la voce. pe acordurile astea se mai pot face 8624872472498284409 mil. de linii vocale diferite, asa ca nu se poate spune ca s-a furat,zic eu.

Mie-mi place varianta Sfinx mai mult !

Dar ce sa zicem de tobari ca majoritatea (la rock) bat TUM PA TUM PA ?!!! asta nu-i furat ? :) cine-o fost primu care a batut ritmul asta ? ia nu-l mai folositi ca e furat ! :)))


Doi tipi, in desert, fara femei:
– Ba, ce futem?
– Uite un strut….???
– Pe el, prinde-l, zisera amandoi, si incepura sa il alerge.
Strutul, speriat o lua la fuga. Astia, dupa el. Strutul, mai tare. Astia, dupa el. Cand vazu strutul ca nu are scapare, cum ii ie felul, baga capul in nisip. Tipii, bucurosii, il futura bine si plecara. Strutul, mai astepta un timp, dupa care scoase capul din nisip:
- Haaaaa-haaaaaa, ce prosti. M-au cautat si in cur si nu m-au gasit.

  • Like 1
Posted (edited)

Yes, Sir Wnston :)

Si in opinia mea sint asemanari zdravene intre cele doua. Ritmul in primul rind e ala, partitura de bas iarasi. De acord. Clapele, da, seamana bine. Sintem pe aceeasi pagina, originala 100% nu e, am gresit ce-am scris mai sus.

Melodia? Nu. Solo-ul? Nu. Cred ca diferentele sint suficiente. Evident se poate sa ma insel.

Parca dl. Chifiriuc a vorbit mai cu temei pe tema asta intrebat de Doru Ionescu numind bucata Sfinxului o pastisa. N-am vazut interviul.

Edited by Posho
Posted

Suntem pe aceeasi pagina, dar cu nuanta urmatoare: neoriginala 100% nu este. Linia vocii, de pilda, e suficient de diferita de cea din original. Pe de alta parte, nu s-au putut abtine ca spre sfarsit sa se inspire la voce si din refrenul de la revedere "ne-e-ver, never a frown" cu "dam-vam-bam".

Pastiche nu stiu daca e, pentru ca nu am remarcat alte fraze incorporate in afara celor imprumutate de la Stranglers. Cred ca se poate numi o adaptare, pentru ca e clar ca si-au pus amprenta.

  • Like 2

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.