alexx Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Care suna mai bine, mai prezent? Stiu ca GT100 e un pic mai greu de setat....Line6-ul e mai atractiv din punctul asta de vedere....am avut un XT Live si nu m-a convins....sa trec pe GT100 ?
subliminal Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 aici e mai complicata treaba-boss sunt mult mai rezistente insa este greu sa scoti niste tonuri naturale sau ma rog,cat de cat aproape de realitate.gt-urile sunt recunoscute ca fiind cele mai artificiale procesoare. deasemenea ai destul de butonat pentru a iti face un ton. line 6 in schimb au emulari foarte convingatoare,sunt relativ simplu de folosit dar au avut probleme cu switchurile in trecut.la seria asta ramane de vazut... daca vrei sa folosesti simularile de ampuri mergi clar pe line 6.
Marquess of Orange Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Sincer... daca ai bani de gt100... cumpara-ti un head fain full tube si pe urma ai sa vezi magia. Nu ai cum sa bati tonul unui amp cu un procesor (ma rog... cu niciun procesor din gama de pret gen sub 1000 euro). 3
Popular Post FiveseveN Posted August 16, 2013 Popular Post Posted August 16, 2013 (edited) gt-urile sunt recunoscute ca fiind cele mai artificiale procesoare Poftim?! Cum naiba a ajuns toatã lumea la concluzia asta unanimã dar nu a ajuns la urechile celor de la BOSS? Nu ai cum sa bati tonul unui amp cu un procesor. Altu'! Nene, tu știi care-i diferența dintre un amplificator și un procesor?! Când te-ai dus sã-ți cumperi PC-ul ți-a zis cineva "Ia-ți un PlayStation cã e mai bun pt. jocuri"? PS: pentru cei care citesc doar cãrți de colorat am fãcut o diagramã Venn. Edited August 16, 2013 by FiveseveN 19
subliminal Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Sincer... daca ai bani de gt100... cumpara-ti un head fain full tube si pe urma ai sa vezi magia. Nu ai cum sa bati tonul unui amp cu un procesor (ma rog... cu niciun procesor din gama de pret gen sub 1000 euro). aici era vorba de procesor... dac ai bani de amp alltube mai bine ia-ti axe fx de la fractal.
miki Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Line6 e bestial folosit stereo direct in PA(ce auzi tu aia aude si publicul,degeaba ai un amp pe lampi,felinare,beculetze colorate,daca amplificarea e de cacao)tonurile dual sunt foarte bune.am avut tot ce au scos cei de la Boss/Roland,(seria ME,GT,VG,sintetizatoare cu doza GK)eram multumit pana cand am auzit o filmare/inregistrare live,eram pierdut cu chitara,undeva ,nu se distingea deloc,un Zoom 505 suna mai bine.am avut Line6 Xt,X3 live acum am HD500,e diferenta uriasa fata de modele mai vechi. 3
Marquess of Orange Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 (edited) Intradevar, cu procesorul nu faci hernie si poti face o groaza de lucruri. Si eu am un procesor (chiar Boss) dar e mai mult pentru acasa. Dar DEGEABA face el 100 de lucruri daca le face pe toate PROST si suna sintetic. O pedala analog intr-un amp bun > procesor. De ce oare majoritatea chitaristilor, in special cei consacrati canta pe amp si pedale si nu folosesc GuitarRig? Ca pana la urma e super lejer sa ii dai un download de pe torrent. A fost o simpla impresie nu trebuie sa sari in sus asa. Pana la urma pentru asta e forumul... sa isi mai dea lumea si cu parerea. Cand omul a intrebat care suna mai prezent m-am gandit ca se refera in primul rand la overdrive. Dar nu e bai, oricum in 20 de milioane te incadrezi intr-un pedalboard decent. Sanatate! Edited August 16, 2013 by slashlord03 2
FiveseveN Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 (edited) De ce oare majoritatea chitaristilor, in special cei consacrati canta pe amp si pedale si nu folosesc GuitarRig? De proști Pentru că nu ei le cară Pentru că nu ei le cumpără De ochii lumii Alte motive care nu au nici o legătură cu practicabilitatea sau tonul Și sunt destui care s-au trezit din inerția tradiționalistă și folosesc procesoare. A fost o simpla impresie Din cauza impresiilor nefiltrate apar întrebări cretine precum cea de mai sus. Revenind la subiect... Stiu ca GT100 e un pic mai greu de setat....Line6-ul e mai atractiv din punctul asta de vedere Software-ul (HD500 Edit) de la Line 6 pare mai lucrat și organizat decât librarian-ul de la BOSS. Între interfața fizică a procesoarelor nu văd diferențe fundamentale. Deci da, ar putea fi mai simplu de lucrat cu POD-ul dar în anumite circumstanțe. am avut un XT Live si nu m-a convins Seria HD e categoric diferită. Evident va trebui să încerci unul (sau pe ambele opțiuni) înainte de a putea formula o părere. Edited August 16, 2013 by FiveseveN 5
vektor Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 gt-urile sunt recunoscute ca fiind cele mai artificiale procesoare. Eu imi aduc aminte ca acum cativa ani toata pustimea de pe rgc plangea dupa GT-uri. Interesant cum oscileaza perceptiile in domeniul nostru. 4
Marquess of Orange Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 De proști Pentru că nu ei le cară Pentru că nu ei le cumpără De ochii lumii Alte motive care nu au nici o legătură cu practicabilitatea sau tonul Nu ai spus nimic, acestea nu sunt argumente! ) Acum te poti intoarce la cantatul direct prin P.A.! Parerea mea este ca unui muzician nu ii trebuiesc 1000 de parametri care sa ii tot modifice. Invartind de butoane, esti distras de la ceea ce este cu adevarat important: compozitia muzicala. Cheers, discutia asta deja a deviat si nu am de gand sa citesc jigniri. 3
sorin65 Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 =)) ca un corolar, daca esti destept, ia-ti procesor ca tonul vine de la sine. @57, deci toti artistii consacrati nu dau bani pe scule, nu si le cara, sunt indolenti cand e vorba de tehnologie. uite un link care tie ti-ar folosi, mai ales primul paragraf. http://www.mattschofield.com/gear 3
adipablo Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Ce sa mai vorbim de kemper?In 5,5 kg 300 ampuri,fara diferente audibile intre profiling si amp,chiar si cu setari in functie de degete,cea ce ampul full lampa nu are,ti se potriveste sau nu.Dinozaurii sunt etern aceasi,ce tehnologie?,ce progres? Iar gt 100 a devenit friendly,un ecran pedale,un ecran amp,fara parametrii si butonat aiurea,e easy si suna...bine:) 3
Bogdan2m Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Le-am avut pe ambele. Parerea mea, HD500 e bestial pentru distors, restul tonurilor sunt ok dar ai foarte FOARTE mult de butonat. Boss GT10 e slab rau pe distors, dar la restul tonurilor e cam peste HD500. Diferenta mare in GT10 si 100 e doar la pret, in rest nu au adus cine stie ce imbunatiri care sa justifice costul. Acum depinde de tine, ce vrei sa canti, ce te atrage. 1
lex Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Oameni buni, procesorul poate fi o unealta incredibila, sau poate fi cea mai proasta investitie. Intrebarea este... De ce vrei procesor si ce vrei sa canti cu el? Apoi puteti incepe sa va certati. Sorin Romanescu a folosit ( si probabil inca mai foloseste ) BOSS GT-8, Mike Oldfield a folosit procesoare multi-effect in foarte multe concerte. Conteaza ce faci cu ele, cum le folosesti si in ce le bagi. Orice va suna prost, pardon, "artificial", daca este trecut printr-o linie slaba si nu este setat asa cum trebuie. Nici un efect, fie analog sau digital nu va suna bine brusc cum treci chitara prin el. Si Bogdan2m eu recomand sa incerci amandoua procesoarele fata in fata inainte sa zici ca e diferenta doar de pret , foarte serios iti zic. Stai linistit ca si eu am crezut la fel, dar diferentele sunt foarte mari. 4
Winston Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Nu am avut GT-100, dar daca ar fi sa compar GT-10 cu HD500, as spune ca sunt mult mai multumit de ce scot din HD500. Nu ma refer la fidelitatea cu care emuleaza amp-uri existente, pentru ca nu ma intereseaza asta deloc. Pe de alta parte, eu am pretentii ciudate in ceea ce priveste tonurile - unele dintre pretentii erau satisfacute si de Korg AX1500 mai bine decat de GT-10. In apararea lui GT-10 si lui 100, daca vrei sa le folosesti in bucla, numai pentru efecte, sunt procesoarele indicate. Cred ca au cea mai mare banca de efecte de modulatie. Apropo de soft-uri: HD500 Edit este facut de Line 6, in timp ce Librarian-ul lui GT-10 este facut de utilizatori si a inceput sa fie gazduit de Roland doar de cand a iesit pe piata GT-100 (sa speram ca i-au reparat si erorile). Inca ceva, POD face update-uri periodice (optionale si reversibile) atat pentru Edit, cat si pentru soft-ul interior al procesorului, in al doilea caz inseamnand ca Line6 mai produce cate un efect, amp sau preamp si ti le uploadeaza in banca de efecte prin L6 Monkey. Dar, indiferent in ce directie inclina balanta opiniilor, tu incearca-le pe amandoua inainte sa iei o decizie.
the outsider Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Fratilor va certati degeaba,eu am inceput cu procesoare apoi am ajuns la pedale,apoi iar procesoare,apoi iar pedale,iar procesoare ,iar pedale,ce pot sa spun e atat,avantaje si dezavantaje,conteaza cum iti suna tie bine si punct.Geeeeeez P.S.acuma iar am pedalboard,pana mi se pune pata si imi iau un HD500
Crypto Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 (edited) vox tonelab master race. dar merge si un line6 . Nu mi-a placut niciodata cum raspundeau simulatoarele din seria GT. Ma batea gandul acum ceva vreme, sa iau un line6 rack mount, si sa-l pup cu o putere pe lampi. Edited August 16, 2013 by Cryptopsy
adipablo Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 Ca a venit vorba de roland,eu folosesc roland gr55 synt+procesor,am si clape,am si avioane,si floricele,si bass synt,un fel de home studio la purtator,iar dupa aproape 2 ani de butonat am si sound cinstit de chitara,atit pe distors cit si pe clean.De fapt despre ce vb noi aici?,citi dintre "avizati" au avut sau au ocazia sa cinte la scena mare?Eu nu am vazut niciunul iar din cei care cinta isi vad de treaba lor,nu isi dau cu parerea.La scena mare se cere chitara mai scumpa,ampuri full lampa bune,pedalier dotat,insa la nivel de club,pub,chiar credeti ca face diferenta soundul de pedale sau procesor? Totusi,am un prieten care foloseste hd500 si la scena mare,intr o trupa cunoscuta,si...este multumit:)
FiveseveN Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 La scena mare se cere chitara mai scumpa,ampuri full lampa bune,pedalier dotat Se cere?! Cine dumnezo îți cere? 6
ValeChitara Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 La scena mare se cere chitara mai scumpa,ampuri full lampa bune,pedalier dotat George Patranoiu a cantat si pe scene mari cu un procesor Boss GT8 si nu am auzit pe cineva plangandu-se ca suna prost. Defapt, cu toti muzicieni cu care am vorbit pe tema asta au fost de acord ca el este printre foarte putinii care canta pe procesor si suna foarte bine. Dupa parerea mea, trebuie sa stii cam ce ton vrei sa scoti dintr-un procesor, pentru ca este foarte usor sa iasa un ton oribil. Se poate si din procesoare, dar, cum spuneam, trebuie sa ai ureche si sa iti dai seama ce suna prost. Cu un amp, ne avand atata versatilitate, iesti, intr-un fel, blocat in sunetul lui, care, daca e bun, o sa suni de la binisor la foarte bine (conteaza mana), cu un procesor, avand posibilitatea sa modifici atatea parametrii poti sa stirici mai multe. Asta este parerea mea despre procesoare, cine se pricepe si are ureche, scoate tonuri bune si din ele. 4
alexx Posted August 18, 2013 Author Posted August 18, 2013 Multumesc tuturor pentru sfaturi. Tin sa precizez ca momentan folosesc un jcm900 si un cab Marshalll 4x12+un pedalboard cu efecte analogice. Problema apare cand nu poti lua head-ul si cabinetul cu tine....si te trezesti ca trebuie sa canti pe vreun amp cu tranzistori sau ce stiu eu.....nu intotdeauna te poate multumi rider-ul organizatorului. 2
the outsider Posted August 18, 2013 Posted August 18, 2013 E greu cand trebuie sa cari toate cu tine,stiu ce zic.
adipablo Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Legat de gt 100,nici nu se compara cu seria gt dinainte,si din punctul meu de vedere nici cu line 6. Tocmai am schimbat Rolandu gr 55 pe gt 100, ca si sound cinstit de chitara este impecabil.La repetitii am cintat cu volum mult mai mic decit colegul care are procesor vox pe lampa si totusi ma auzeam foarte clar si bine. Cea ce ma deranjeaza , putine simulari de ampuri clean(desi ajunge unul si bun) si prostul simulator de acustica dupa parerea mea(desi il copiaza pe cel boss).La partea de setari seamana cu roland gr 55,cel putin pe florboard,deci nu am pierdut nimic. A fost surprinzator pentru mine sa gasesc aceleasi ampuri in aceasi ordine ca si la roland gr 55,si in prima faza nediferentiate ca si calitatea a sunetului,pina am descoperit partea de amp dual,t comp(compresor de amp,care nu strica sunetul) si reglajele fine de ton la ampurile custom. Parerea mea este ca au dat rateu cu gt 10,au experimentat chestii noi pe roland gr 55,si le au perfectionat pe gt 100,este un jump calitativ evident pe care il simt in fiecare zi:) 2
Pierre Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Am avut HD500 (nu X), am cantat putin cu GT-100, si nu pot sa zic ca Boss-ul mi-a lasat o impresie "wow". Poate din cauza faptului ca stiam sa configurez bine Pod-ul cand am doar discoperit Boss-ul, asta conteaza. Sunetul Pod-ului mi s-a parut mai "in your face" decat al Boss-ului. Asta zis, ramane o alta varianta, cei de la Zoom care au scos seria G3/G5 care, dupa review-urile, a impresionat destul demult. Perso nu am probat, dar cea ce am auzit mi s-a parut foarte OK.
adipablo Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Mie sunetul de de line 6 mi sa parut foarte "de plastic".syntetic si cumva murdar iar bossu mi se pare foarte natural,foarte aproape de un amp cinstit.Este drept ca eu am invatat indirect sa butonez pe eq parametric cu roland gr 55 si stiu exact ce trebuie sa scot in fata ca sa sune bine.
sam Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 (edited) [...] Parerea mea este ca au dat rateu cu gt 10 [...] Ma mira ce spui pentu ca parerea generala despre GT10 este total opusa. Si cand spun general ma refer la cunoscuti, la colegi de forum precum si la zecile/sutele de review-uri de pe net. Eu am un GT10 insa nu am testat GT-urile anterioare si nici GT100 ca sa pot face comparatie. Caut in schimb un GT100 si chiar sunt curios de diferente (apropo, daca are cineva de vanzare e rugat sa ma contacteze pe privat) Ce stiu cu siguranta e ca BOSS a dat chix cu ME-urile dar asta deja e alta serie si alta poveste. Edited February 19, 2014 by sam
adipablo Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Din ce stiu eu si ma vazut\auzit direct,aceasi chestie ca si la line 6,un sunet sintetic si nenatural,prea putina asemanare cu ampurile pe care le "proceseaza',dar incontestabil balls si prezenta la unele ampuri in contrast cu un sunet linear si sec la altele.La gt 100 toate ampurile simulate suna bine,toate au 'muscatura",prezenta si sustain natural si avind in vedere numarul de pedale(unele bine simulate,altele nu),se pot scoate tonuri f ok,posibilitatile sunt mari. Eu ma refer in primul rind la sunet de live,de cintat cu trupa,in conditii de home studio si de cintat la calculator se poate scoate un sunet bun si din digitech,korg,sau din imensa oferta de vsturi care circula liber pe net. Poate ca sunt subiectiv si o sa imi schimb parerea,cind o sa am ocazia sa compar gt 100 cu un....kemper de exemplu:),insa seria mai veche gt si line 6 am avut ocazia sa vad\aud si....mi se pare ok gt 100. Oricum,duc dorul la avioanele mele de pe roland gr 55 si incerc sa compensez cu ce am,probabil ca in viitor o sa reiau gr 55 si...le combin:)
Blackthorn Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Mie sunetul de de line 6 mi sa parut foarte "de plastic".syntetic si cumva murdar iar bossu mi se pare foarte natural,foarte aproape de un amp cinstit.Este drept ca eu am invatat indirect sa butonez pe eq parametric cu roland gr 55 si stiu exact ce trebuie sa scot in fata ca sa sune bine. Foarte ciudat, am avut HD500 si m-a dat pe spate, daca stii cum sa il reglezi este aproape de amplificatoarele simulate, cu mici exceptii. La seria GT nu am pronunt, tot ce am probat (GT5, 6, 8 si 10) avea acelasi ton in spate si foarte plasticos. Si am probat GT-uri reglate de chitaristi buni, care stiau sa scoata aproape tot din procesor. Din demo-ul pus de tine cu Roland singura concluzie pe care o trag este ca suna foarte clar a procesor, fara dinamica si extrem de digital, departe de tonul de amplifcator pe lampa, In fine, bine ca exista ambele firme, fiecare alege ce i se potriveste mai bine. Pot spune ca dupa ce am renuntat la procesor si am cantat prima data pe un amplificator bun pe lampa mi-am dat seama ca nu stiu sa cant la chitara, ideea de dinamica ma speria, trebuia sa cant extrem de curat pentru ca se auzea tot, iar tonul si nuantele se schimbatu in functie de panatie si intensitate. Dupa ce am invatat sa le folosesc in avantajul meu am ajuns sa cred ca majoritatea procesoarelor te limiteaza ca mijloace de exprimare, desi teoretic ar trebui sa vina cu plusuri, tehnologia digitala in teorie permite cam orice, totul tine de algoritmii folositi. GT 100 este, categoric, altceva decât GT 10. Chiar dacă și acesta din urmă era bun. GT 100 este mult mai ușor de configurat și de folosit (practic, evoluția e ca de la un telefon Nokia Communicator la iPhone: ambele fac, teoretic, cam aceleași lucruri, dar cel de-al doilea e mult mai simplu, mai ușor de folosit și mai performant). Naturalețea tonurilor este incredibilă. Practic (sunt dispus să fac probe blind cu oricine), urechea chitaristului obișnuit nu mai face diferența între tonurile de GT 100 și cele ale ampurilor sau efectelor emulate. Se spune că Boss a făcut, când a scos GT 100, teste blind cu chitariști de prestigiu care folosesc efectele Boss și nu numai că nu au distins efectul digital de cel analog, ci chiar au luat GT 100 drept analog și analogul drept digital. O fi, n-o fi așa, nu știu. Dar eu însumi nu mai pot face diferența și se zice că aș avea ureche bună . De asemenea, este primul procesor digital din cele pe care le-am cunoscut eu care respectă „personalitea” unei chitare și chiar stilul de interpretare (de pildă: un atac mai agresiv al penei se simte ca atare, de pildă, cu o dinamică absolut identică unui amp pe lampă). Single coil-urile sună a single coil, humbucker-urile ca humbucker-uri, Les Paul-ul nu se confundă cu Superstrat-urile ș.a.m.d. Am mai multe varietăți constructive de chitare și fiecare sună așa cum trebuie și așa cum sună pe Vox Night Trainul pe care am cântat în ultimii 3 ani. Firește, e important ce se întâmplă cu tonul de GT 100 după ce iese din GT 100. O instalație PA ieftină și proastă, setată greșit, va face orice să sune prost. Eu am și un pedalboard analog (pe care o să-l vând în curând, în întregime, cu tot cu pedalboard și case), ampul pe lămpi menționat, dar de când am GT 100 nu le mai folosesc deloc pentru că nu le mai simt lipsa. Din păcate, nu mă pot pronunța despre Line 6. Cu Zoom G5, însă, Boss GT 100 nici nu se compară, deși și această nouă generație de la Zoom este mult mai user-friendly și are tonuri mai apropiate de natural. Dacă nu aveți buget de GT 100, Zoom-ul G5 mi se pare o opțiune foarte la îndemână. Și încă o remarcă: nu e cazul să ne luăm după aparențele comerciale. Faptul că găsim, de pildă, efecte Joe Satriani făcute de Vox nu înseamnă că Satriani a cântat vreodată pe ele. La București, anul trecut, avea niște „cutiuțe” greu de identificat, dar sigur nu Vox. Iar ampul era Marshall, deși pe atunci Peavey încă mai vindea seria de ampuri „Joe Satriani”. Sunt mulți artiști care lucrează cu procesoare digitale, chiar dacă nu declară neapărat asta. Fractal-ul, Kemper-ul au deja utilizatori de prestigiu, cum începe să aibă și GT 100(întrebați-l pe Cristi Gram, de pildă) . Digitalul nu mai e ce era în urmă cu 10 ani. Progresele ordinatoarelor fac posibile calcule matematice extrem de complexe și, implicit, reproducerea fidelă a parametrilor sculelor de tip analog/ lampă. Să nu se înțeleagă că îi privesc cu superioritate pe cei care țin la analog/ lampă. Eu însumi am vreo 25 de ani în „branșă” . Dar evidența e evidență. Digitalul devine din ce în ce mai competitiv și are avantaje deloc de neglijat, de la cost la greutate. GT 100 mi-a plăcut atât de mult, încât e primul procesor digital pe care l-am cumpărat. Nici ME 70, nici GT 8 sau 10 nu mă dăduseră pe spate. Ăsta da. Ma bucur sa aud asta, chiar m-ai facut curios. O sa fac cumva sa probez un GT100. Cristi Gram este endorser Boss incepand cu GT6, deci e normal sa cante pe ele din motive ce tin de marketing. Dincolo de asta el este si un chitarist care stie sa sune bine si pe un Behringer V-Amp, la el tonul vine in primul rand din mana, dupa din ce este dupa chitara.
Vladympv Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 (edited) o sugestie ar fi sa incerci si Eleven Rack pt mine a fost scula care m-a trecut de partea cealalta a baricadei )) desi... amp/procesor!?... in functie de multi factori se ia decizia , nu e asa simplu alb/negru am probat si pod xt sau X 3 si hd daca reitn bine numele lor si ceva boss da nu mai tin minte daca nu era alt model si ceva vox parca tone lab si axe fx pe axe fx nu eram dispus sa dau banii, Eleven Rack nu am avut unde proba....asa ca in urma documentarii pe net am laut 11 rack cea mai buna investitie de cand f.. banii eu pe scule si am f o droaie clar sunt multe solutii similare, dar daca poti merita incercat inainte Edited February 19, 2014 by Vladympv
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now