www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Total OFF TOPIC.

 

 

Ce vorbesti bre acolo ?!!! :D

Pai, tu crezi ca am frustrari sau crize de personalitate ???

Vrei sa povestesc despre experientele mele , incepand cu primul amplificator cu ASZ-uri si alte AC-uri in prefinal , facut la Casa Pionierilor prin '75 si terminand cu activitatea mea ca si instrumentist profesionist ??? Sa povestesc despre cum isi desfasura activitatea un chitarist de studio in Germania prin anii '90 .Sau despre experientele muzicale cu Experimental,Metrock, Rosu si Negru , sau Marcel Pavel si...daca mai stau o tzârã imi aduc aminte de mai multe. Sa vorbesc despre mine ??? Nu pot sa-mi asum rolul tau ca in fiecare post , sa ma dau exemplu ;)

Vorbesc dintr-o oarecare experienta dar nu vreau sa impun nimic, nimanui . Nu pot sa spun, "nu luati bah efecte scumpe ca sunt la fel cu alea ieftine,asa am cantat eu toata viata" . Pur si simplu nu am cum, cand imi aduc aminte de primul amplificator cu tuburi , un VOX AC30 de prin 1971 .Facea clar diferenta dintre chitarile care le aveam pe vremea aia , Gibson Les Paul si Aria PRO II . Cu Roland Cube de 60 W (parca) ma intrebam si eu de ce naiba Gibsonul este mai scump decat Aria pt ca sunetul era cam la fel . Cand m-am dus sa cumpar VOX-ul din Brasov si am facut primul test cu chitarile mele , ramasesem,...mut. Nu-mi venea sa cred cum putea evidentia tonul fiecarei chitari in parte. Dar si ce feeling aveam cand imi vibra VOX-ul in spate ! Sunt anumite lucruri care pur si simplu ma impiedica sa am o atitudine asemanatoare cu a ta.

Intotdeauna voi sustine ca pe masura ce un chitarist practica si studiaza mai mult, capata experienta si depaseste autosuficienta. Numai in acel moment un chitarist va da un "Bergenbier" la o parte si va face orice sacrificiu ca sa-si cumpere un Suhr Riot (de exemplu) .

Mai bine numai scriu deloc, decat sa etalez anumite experiente personale , drept adevaruri universale .

 

Cred ca este normal sa dai exemple din experienta ta cand expui parerea ta personala .

Si nu anecdote despre si povestiri din auzite , din ce ar fi facut/patit altii.

 

Nu o sa scriu despre ce cred eu ca ar avea parerea altii .Chiar daca cred ca le-as cunosaste parerea.

 

Deci sa zicem ca trebuie sa-ti asumi si tu cate ceva daca spui o parere si nu dai vina pe altii ...ca asa am auzit ca a spus a facut ..altul .

 

Deci cele mai bune overdrive-uri sunt cele care overdraiv-uiesc .

 

@vaxe

 

Cat despre scule construite pe vremea regimului trecut cand se construia socialismul aveai cui sa vinzi caci erau mmai scumpe sculele de fabrica.

Acu insa de ce sa dea un amator care nu are habar de ton.calitati etc bani mai multi pe scule facute de un "mic producator " ?

Firmele mari au milioane cheltuite pe reclama pe promovare , milioane ptr dezvoltare si proiectare , au sa zicem de toate .

 

Cu ce poate sa le intreaca un " microproducator " eventual cu povestea "Handmade " ..adica fiecare scula este ;luata in mana si ...atent inspectata ,reglata ,modificata etc etc ...adica capacitate de productie foarte redusa ..deci implicit cheltuieli mai mari si rulaj aproape zero !

Deci pret de productie foarte ridicat intr-un cuvant NERENTABIL . Banii ii stau in scule /instalatii,dotari si componente .

 

 

Am un amplif "Jivoi " ( vestitul constructor de amplifuri din Arad ) clona de Marshall de 100W cu 4 xEL34 ..

 

Am cantat o singura data la un club si la cateva repetitii .Este "vintage" bne ..construita prin anii '80 .

 

Daca era un Marshall original din cam aceiasi perioada avea alta cautare si pretuire .

 

Un asemenea amplif pot sa-l vand daca il duc la spectacole si cant cu acesta ca sa demonstreaz cat de bine suna ,numai in acest fel s-ar gasi un amator sa plateasca un pret mai bun .

 

Majoritatea instrumentistilor pe care ii cunosc au cumparat scule originale ca apoi cand vor sa treaca la alte scule sa le poata vanda la un pret bun .

 

Cum mie-mi trebuia putere cat mai mare la chitara si PA a fost cel mai rentabil ptr mine sa cumpar numai difuri bune si microfoane , restul am cumparat si facut rost de componente din care am construit ce trebuia..si bineinteles lazile /boxele .tot noi le-am facut ..

 

Un difuzor costa pe atunci de ex. 150 DM acelasi difuzor intr-o lada cu un " Logo " costa 450 DM .

 

Acest lucru era valabil in acei ani , in zilele noastre nu mai este valabil ..

Mai construiesc de hobby cate ceva cand i-mi vine cate o idee si vreau sa o incerc ...dar nu cred ca intereseaza pe cineva in afara de cativa care au acelasi hobby .

 

 

Acum am facut o inovatie la niste scule ( tot ptr mine caci aveam eu nevoie ) Am pus pe youtube ca sa dau de cativa care se mai pricep si sa -mi dea si mie rezolvare mai profi daca au facut cu MIDI .

..Nu prea intereseaza pe nimeni cu toate ca prin acest lucrui am facut scula utilizabila pe o scara infinit mai mare fata de "strea initiala din fabrica " ..

Dar sunt curios sa vad cati se prind si inteleg despre ce este vorba .

Asta ca sa vezi cati se pricep la ce scule cumpara .!!

Edited by karpi
Posted

Ok...are we still talking bout pedals? :huh:

Tangențial. Dar sunt informații importante printre abureli și digresiuni.

Atâta timp cât în loc să se facă un efort de înțelegere se mută totul la Deșert, să nu fiți surprinși când începe discuția asta din nou.

 

 

Chiar nu cunosc activitatea asta de design şi nu-mi dau seama ce "Fişe de Magazie" şi "Stocuri" şi alte cele aveţi voi pe-acolo, însă chiar nu-mi închipui ca te poţi apropia, ca structură, de o fabrică, de o unitate de producţie, cu tot ceea ce implică asta

Design înseamnă proiectare. Se proiectează de la lucruri mărunte și relativ abstracte (e.g. favicon-ul de la DIYSB pe care l-am făcut eu) la complexe și concrete (e.g. un coleg a lucrat la noile tramvaie ce vor circula în Iași). De unele proiecte se poate ocupa un singur om, cu resurse minime, de altele e nevoie de echipe imense. Amploarea proiectului e dată strict de complexitatea sa, nu contează că e branding, software, mâncare, mașină sau clădire.

 

PS : It is just me sau, într-adevăr, Bandi cam are ghinionul de a avea parte mereu de discuţii aprinse în topicele pe care le deschide în ultima vreme ?

Știi aforismul despre un individ care aruncă o piatră în apă și alți zece care nu pot s-o scoată?

Posted (edited)

Design înseamnă proiectare.

 

Am priceput ! Na, păi într-o fabrică, la şedinţa operativă de dimineaţă se mănâncă proiectarea pe pâine, după care se trece la treabă... :)

 

Şi, pentru că am amintit de dealeri şi distribuţie, am să şi dau un exemplu ( pe care dealtfel l-am mai dat pe undeva pe-aici cu altă ocazie ) : la poarta fabricii de bere din Alba-Iulia, pet-ul de 2.5 de bere are preţul de 3,5 lei, iar în raftul din supermarket are cca 6,5 lei. S-ar putea spune ca la noi nu e prea competitivă infrastructura, însă şi dincolo, reţeaua de distribuţie îi Tata lor ! De-aia probabil, la noi treburile au mers mai prost, asta până să ne prindem că "Reclama e sufletul comerţului !" şi că poţi fi oricât de harnic, da' dacă produci aiurea, pe stoc, o iei la vale sigur...

Ei, dacă tot suntem în "Deşert" şi-i weekend, let's have some fun şi sa adaug o erată la ceea ce scrisăi io mai sus...

respect pentru cei ce se-ncumetă să facă ceva şi mai dau de lucru altor câţiva din jurul lui...

...mi-am dat seama ulterior că a existat cineva care încă e numărul 1 all-time, creatorul celei mai mari "industrii", cel ce-a dat de lucru la miliarde şi miliarde de oameni de-a lungul timpului... Nu spun cine, că nu mai e printre noi [ f'ckin' RIP ], da' sigur e un tip de succes, cu best-seller-uri [ de fapt, unul singur, dar mereu în ediţie revizuită şi adăugită :P ] vândute worlwide ... Nu spun cine ! :) Ghici !

And this one is not on my list...

 

PS : Nu mai folosi termenul de "taxă pe ignoranţă". Sună prea... Adică, eşti prea practic ! Eşti un Tyler Durden modern sau ce ?... Dacă judeci aşa, toţi n-am face decât : go to work, come home, eat, shit, f'ck the wife and beat the kid... :) How about the dreams ? How about havin' fun ? Da, de acord, Marshall mai vinde şi nişte vise, pe lângă calitate, Gibson de asemenea... Ce propui ?

.

Edited by ramurel
  • Like 1
Posted (edited)

Și în caz că ați uitat, răspunsul era "e o taxă pe ignoranță", în lipsa alternativelor care se lasă așteptate.

Adica ceea ce nu intelegi , se numeste ignoranta ?

Daca iti cer acum sa-mi demonstrezi logic , algoritmic ,matematic de ce anumiti pictori au folosit culoarea ocru in operele lor , o faci ??? sau la mijloc este vreo abureala ? sau acest mod artistic de exprimare nu este analog cu muzica ? nu este arta , este un domeniu abstract ?sau discutam despre altceva ? sau nu cunoastem fenomenologia ? sau pur si simplu, asa vrem noi sa fie pt ca asa ne pricepem sa argumentam pt ca numai noi avem argumente, ceilalti sunt "aburitori" .

A mai spus un coleg foarte bine , intr-un alt post. Cand argumentele s-au terminat sau nici macar nu au existat , trebuie neaparat afisata ofensiv si brutal , aceasta aroganta ??? Inca nu te-ai prins ca este principalul motiv pt care se face flame ??? Atitudinea asta de "adevar stiintific" quod erat demonstrandum cu placa de sunet de la PC si folosind tot felul de software-uri mai mult sau mai putin adecvate .Iti spun sincer ca o asemenea habotnicie , inca nu am intalnit .

De ce nu folosesti forumurile cu profil de electronica , daca vrei sa lamuresti ceva strict din punct de vedere tehnic????

Edited by ggg
Posted

In functie de cit poti produce si cit poti vinde iti fixezi marja de profit astfel incit sa mai fii in

business si peste 6 luni. Cind esti un producator mic e imposibil sa ai o marja de profit la fel

de mica cu a unei firme consacrate, care produce si desface in cantitati mari.

Perfect de acord, ăsta e motivul clar și firesc pentru care BOSS vinde pedale la 50 $ și producătorii mici la 100 $. Dar diferența de anvergură tot nu justifică genul de prețuri ridicole despre care vorbesc. Majoritatea "buticarilor" oferă efecte în jur de 100 $ și alții, cu echipe la fel de mari, aceeași tehnologie, aceleași tipuri de efecte, cer 200, 300 sau 500 $. De ce?

 

Gelu, ai luat-o total pe arătură. Tu mă inviți să învăț electronică, eu te invit să înveți estetică. Măcar o boabă, să putem purta o conversație productivă.

Posted (edited)

Majoritatea "buticarilor" oferă efecte în jur de 100 $ și alții, cu echipe la fel de mari, aceeași tehnologie, aceleași tipuri de efecte, cer 200, 300 sau 500 $. De ce?

 

 

Of, of ! Hai, dă-o la disecat !

Numeşte câte unul din fiecare tabără şi hai să luăm la purecat infrastructura fiecăruia. Să vedem care are reţea de distribuţie şi care vinde aiurea online, să vedem care face cercetatre şi care nu ? Ce aştepţi să se spună ? Că unu' îşi stoarce creierii să cerceteze şi Behringeru' copiază ? Asta doreşti să auzi ?

 

.

Edited by ramurel
Posted (edited)

Gelu, ai luat-o total pe arătură. Tu mă inviți să învăț electronică, eu te invit să înveți estetică. Măcar o boabă, să putem purta o conversație productivă.

Eu te invit sa inveti orice este necesar pt a intelege ca exista o relatie si o interactiune intre aparatele astea si modul in care se canta la instrument. Sunetul in sine , ca termen , este ceva relativ . Modul in care raspunde chitara in mana chitaristului (ca sa-si poata forma un ton) folosind acele dispozitive, este deosebit de important .

Din punct de vedere tehnic, ai o schema,cateva componente si gata . Prin masuratori statice , nu poti intelege decat ca un aparat functioneaza corect ,conform unei scheme si a unei proceduri de montaj. Dar cu aceste masuratori , nu vei putea masura alti factori (zgomot de rezistenta, tangenta de pierdere a condensatorilor, reactante in functie de circuit de mase,...etc) care pot influenta ,in final, semnalul initial. Astea sunt certitudini si obliga la interactiune intre factorul tehnic si cel estetic, cum ii spui tu. Nu le poti trata separat . Cand ti-am mai spus de asemenea detalii, m-ai intrebat daca montez piese si dupa horoscop :D . Iti spun foarte sigur(sunt atat de sigur pt ca mi s-a confirmat de catre oameni care lucreaza in domeniu) ca acele companii cu traditie in fabricarea acestor dispozitive pt chitara, iau in considerare, absolut tot, inclusiv rezistivitatea circuitului imprimat.

De ce una este mai scumpa si alta este mai ieftina ??? nu conteaza pt un chitarist. Intotdeauna o va cumpara pe aceea cu care se simte bine, simte sustain in degete, raspunde la flageoleti, este omogen la bending, raspunde la tehnica de legato in functie de cum este obisnuit sa percuteze corzile, raspunde omogen la tapping ,...etc. Inclusiv modul in care un chitarist a invatat sa cante , poate influenta aceasta decizie a cumpararii unor scule care sa-l ajute in momentul in care performeaza.

Dar astea nu se pot intelege, decat daca te apuci de cantat. Ca daca stam de basme, nu ne ajung 7 vieti de acum inainte .

Edited by ggg
Posted

Pe linga aspectul subiectiv al sunetului mai apare si cel al durabilitatii

Evident cã discutãm doar de aspectele obiective precum durabilitatea. Exemple:

 

Devi Ever TBD 300 $

http://farm4.static....49d7df8.jpg?v=0

http://farm4.static....8e83798.jpg?v=0

 

Mid-Fi Electronics Pitch Pirate, 220 $

post-2954-0-91230900-1362148171_thumb.jpg

(Deși Doug Deeper e bãiat de treabã, nu se poate spune cã durabilitatea și profesionalismul sunt punctul forte al acestui efect)

 

Lovepedal Karl Fuzz, 200 $

post-2954-0-16337000-1362148785_thumb.jpg

post-2954-0-97996400-1362148790_thumb.jpg

 

Și favoriții mei, Death By Audio, cu Harmonic Transformer-ul lor la 300 $

31f29261.jpg

 

Pentru cei care n-au înțeles ideea, comparați calitatea construcției cu o pedalã de 130 $ de la TC Electronic:

http://i90.photobucket.com/albums/k243/lenny1dog/P9170147.jpg

http://i90.photobucket.com/albums/k243/lenny1dog/P9170148.jpg

sau una de la oricare producãtor serios.

  • Like 2
Posted (edited)

(zgomot de rezistenta, tangenta de pierdere a condensatorilor, reactante in functie de circuit de mase,...etc) care pot influenta ,in final, semnalul initial. Astea sunt certitudini si obliga la interactiune intre factorul tehnic si cel estetic, cum ii spui tu. Nu le poti trata separat. [...] Iti spun foarte sigur(sunt atat de sigur pt ca mi s-a confirmat de catre oameni care lucreaza in domeniu) ca acele companii cu traditie in fabricarea acestor dispozitive pt chitara, iau in considerare, absolut tot, inclusiv rezistivitatea circuitului imprimat.

Și ce legătură au acești factori exhaustiv electronici cu cântatul?! Trebuie să te apuci de cântat pentru a înțelege proprietățile parazite ale plăcii imprimate și tehnici de layout?

Producătorii exemplificați mai sus se încadrează în categoria celor care iau în considerare absolut totul?

Edited by FiveseveN
Posted

Hm ... nu-i nimic mai josnic dacat sa-ti arati aroganta pentru ca nu esti capabil sa-ti demonstrezi altfel apiniia ... Nu e nimeni obligat sa-ti cumpere clonele. mai mult, nu te-a invitat nimeni sa-ti faci reclama in acest topic, si nu cred ca ai vre-un drept sa jignesti oamenii de pe acest forum. Daca nu-ti convine aici, poti pleca la ... "Londra, Paris, Tokio ..." In rest ... acelasi "respect" pe care il arat sii tu . Cu asta eu am incheiat acesasta discutie.

 

"apiniia ..." mea este ca nu prea ai inteles NIMIC din ce am discutat cu Sorin

Posted (edited)

Evident cã discutãm doar de aspectele obiective precum durabilitatea. Exemple:

 

Devi Ever TBD 300 $

http://farm4.static....49d7df8.jpg?v=0

http://farm4.static....8e83798.jpg?v=0

 

Mid-Fi Electronics Pitch Pirate, 220 $

post-2954-0-91230900-1362148171_thumb.jpg

(Deși Doug Deeper e bãiat de treabã, nu se poate spune cã durabilitatea și profesionalismul sunt punctul forte al acestui efect)

 

Lovepedal Karl Fuzz, 200 $

post-2954-0-16337000-1362148785_thumb.jpg

post-2954-0-97996400-1362148790_thumb.jpg

 

Și favoriții mei, Death By Audio, cu Harmonic Transformer-ul lor la 300 $

31f29261.jpg

 

Pentru cei care n-au înțeles ideea, comparați calitatea construcției cu o pedalã de 130 $ de la TC Electronic:

http://i90.photobuck...og/P9170147.jpg

http://i90.photobuck...og/P9170148.jpg

sau una de la oricare producãtor serios.

Arata oribil in interior,totusi sunt oameni care cumpara asa ceva

 

 

 

Domnilor sa tinem seama de ceva,TOTUL ESTE AFACERE! in afaceri nu exista scrupule ,e regula,investitie minima profit maxim! in afaceri nu se tine seama de "sentimente"

Cam de doi ani am cumparat citeva pedale de la Gabi Tudoran(Analogsound),pentru a seta FX-loop in ampurile construite de mine,pedalele sunt "cintate" intens,acum se afla in pedalierul post-7787-0-70534600-1362151142_thumb.jpglui Dan Sandulescu.

Dan a mai cumparat si el citeva tot de la Gabi,preturile au fost pt toate buzunarele,deci si constructorii mici pot face lucruri de calitate.Nu mai stiu nimic de Gabi,am impresia ca a abandonat construirea de pedale

Edited by viobio
Posted

sa facem un pret de pornire pt o pedala ,in varianta construita de "clonaciul" X ,pentru firmele mari e greu sa faci un cost de productie,de ce? sa ne spuna inginerii din zona

 

deci..sa facem un TS808

carcasa http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p5162_Hammond-Diecast-1550B.html 5,5euro

3 potentiometre http://www.tube-town.net/ttstore/index.php/cat/c227_Alpha-Potentiometer-16-mm-PCB.html 3 euro

2 mufe http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p3508_Switchcraft-12a.html 4 euro

1 mufa alimentare http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p3508_Switchcraft-12a.html 1 euro

1 switch http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p3695_Footswitch-3PDT.html 5 euro

sa mai punem cam 20 euro restul pieselor(tranzistori,conzi,rezistente,integrat,butoane) am pus destul de larg pretul

  • Like 2
Posted (edited)

sa facem un pret de pornire pt o pedala ,in varianta construita de "clonaciul" X ,pentru firmele mari e greu sa faci un cost de productie,de ce? sa ne spuna inginerii din zona

 

deci..sa facem un TS808

carcasa http://www.tube-town...cast-1550B.html 5,5euro

3 potentiometre http://www.tube-town...-16-mm-PCB.html 3 euro

2 mufe http://www.tube-town...hcraft-12a.html 4 euro

1 mufa alimentare http://www.tube-town...hcraft-12a.html 1 euro

1 switch http://www.tube-town...witch-3PDT.html 5 euro

sa mai punem cam 20 euro restul pieselor(tranzistori,conzi,rezistente,integrat,butoane) am pus destul de larg pretul

Am revenit ,eream pe telefon

Componentele costa cam 190lei ,observati ca am ales numai piese de calitate,cu cit se poate vinde o astfel de pedala?? pentru a fi multumit si constructorul si cumparatorul.

Cum am mai spus ,de multe ori e munca patriotica,sa o vinzi cu 250lei nu merita ,daca inventezi alt nume de pedala schimbi citeva valori sa sune "mai altfel" faci promo cu "citeva nume in ale chitarii"(faci si tu cadou citeva pedale) deci marketing,poate reusesti sa vinzi cu un pret mai mare,cistigul vine in timp,cam asa se procedeaza,trebuie sa convingi ca produsul tau e bun.

Pedalele se pot construi si cu componente mai ieftine,in special cele de conectica,comutari,reglaje,dar la un moment vine si reversul,cind suna telefonul sau ai casuta de mail plina de reclamatii ca nu mai functioneaza pedala,hiriie potentiometrii,mufele nu mai fac contact etc,deci diferenta o fac si componentele.

Ce am scris mai sus este pentru pedalele de serie,pentru personalizari se schimba datele,acolo se poate plusa la pret,timpul costa bani,pentru pedale personalizate se lucreaza impreuna cu chitaristul X .

O alta gama de echipamente sunt cele cu semnatura,convingi un nume greu sa faca un clip cu pedala X ,o lauda,o ridica in slavi si o vinzi foaaaarte scump ,e pedala signature Y,ce urmeaza poate fi o mare durere, de ce??

 

ajungi acasa

pedala nu suna ca in clip :spidey::death:

normal

pe clip ai un mp3 de cacao

ala din clip avea o alta chitara,mult diferita de a ta

tu ai alt amp ,nu ca cel din clip

tu ai alte degete ,urechi,indeminare in cintat

 

concluzia

nu toate pedalele suna bine pt toti chitaristii,tine de gustul fiecaruia si de ce echipament are acasa

 

sfat

inainte de a cumpara ORICE echipament,PROBATI in lantul vostru de amplificare

 

:respect::drinka:

Edited by viobio
  • Like 2
Posted

Astfel de estimări am mai făcut și desigur cifrele oferite mai sus sunt foarte generoase (se poate face lejer în 50 lei, nu 190). Nu trebuie ignorate totuși cheltuielile anexe despre care s-a tot discutat mai sus (R&D, manoperă, distribuție, promovare).

Sigur că sunt și mulți producători mici și medii care oferă produse de calitate, distincte, utile, inovatoare și, culmea, la prețuri decente. Dacă s-ar discuta despre astfel de produse și ce le face superioare în loc de infinitele enumerări ale preferințelor personale ar fi minunat.

Posted

Astfel de estimări am mai făcut și desigur cifrele oferite mai sus sunt foarte generoase (se poate face lejer în 50 lei, nu 190). Nu trebuie ignorate totuși cheltuielile anexe despre care s-a tot discutat mai sus (R&D, manoperă, distribuție, promovare).

Sigur că sunt și mulți producători mici și medii care oferă produse de calitate, distincte, utile, inovatoare și, culmea, la prețuri decente. Dacă s-ar discuta despre astfel de produse și ce le face superioare în loc de infinitele enumerări ale preferințelor personale ar fi minunat.

Ai dreptate,in economie se mai practica un artificiu,sa zicem ca o firma are 100 de produse,30 le vinde cu adaos mic,de rulaj,la care are costuri de productie mici,70 le vinde cu pret mult umflat,asa vine cistigul,oricum politicile de vinzare sunt foarte complicate,cam fiecare companie are propria politica,e complicat .... ei stiu ce fac si cum fac,noi dam doar cu presupusul

Eu nu cred in pret decent,atita timp cind se vind si cele scumpe si cele ieftine,piata regleaza totul,sigur toti dorim sa platim totul cit mai ieftin,e omenesc.

Posted

Componentele costa cam X lei ,observati ca am ales numai piese de calitate,cu cit se poate vinde o astfel de ....... pentru a fi multumit si constructorul si cumparatorul.

 

Asta-i la nivel de hobby şi mică "intreprindere"... Eu aştept, acum sau în viitorul apropiat, să expui din experienţa personală, ce-nseamnă o punere în producţie ( vis-a-vis de proiectul amplificatorului tău pus în producţie de Electromagnetica, de exemplu ) şi ce-ar fi însemnat sau ce ar însemna, pe viitor, o astfel de punere în fabricaţie într-o fabrică din "Londra, Paris, Tokio ..." ( poate se lămureşte şi vaxe de diferenţa de preţuri ) ... Ţine, probabil şi de puterea de cumpărare toată activitatea asta...

 

.

Posted (edited)
Și ce legãturã au acești factori exhaustiv electronici cu cântatul?!
Tocmai am spus mai sus . Dar incerc sa-ti mai explic odata printr-un exemplu ipotetic , inspirat dintr-o experienta personala :

-poti copia o schema si te apuci de asamblat . Dupa ce termini , masori tensiuni si faci verificari electrice si observi ca sunt ok.Pui generatorul pe ea, raspunde la sinus , raspunde la limitare si cam atat. Ca altceva nu prea mai ai ce face.Masuratorile dinamice sunt intr-un alt film si nu sunt la indemana oricui din cauza costurilor. Dupa care , o cuplezi la chitara si dai 2-3 acorduri si poate in sine ta iti spui " Eheheee! cam suna cu originalul".Iar in momentul in care vrei sa faci un solo de cateva 8-imi la un bmp=120 , observi ca nu se leaga notele.Te incurca inloc sa te ajute .Simti coarda cum iti vibreaza in deget dar nu se aude cum te-ai astepta, modelat din vibrato si cu sustain aiurea,neomogen , care nu este "fluid". In situatia asta ridici gain-ul, dar constati ca sunetul incepe sa fie un pic mai diferit . Incepe sa bazaie excesiv, sa nu mai poti controla nota, sa fie sunet murdar. Astea sunt lucruri care afecteaza modul de a interpreta .

 

Cu tot respectul pt cei care fac demo la tot felul de scule si le publica pe Youtube, iti dau un inca un exemplu cu doi chitaristi.

- primul, care nu controleaza prea bine corzile din pana , iar sunetul este pe masura .

-iar al doilea care stie exact ce trebuie sa faca cu o chitara .Trebuie urmarit doar pana la momentul in care incepe sa foloseasca boost-ul.

Nu are niciun fel de importanta ca ambii chitaristi canta pe amplificatoare diferite, pt ca diferenta de sound nu provine din acest motiv . Modul in care cel de-al doilea chitarist nuanteaza sunetul , conteaza . El demonstreaza potentialul unei astfel de pedale. Primul demonstreaza doar ca o pedala de drive , bazaie ca un stup de albine . Cu certitudine , la primul chitarist , orice pedala de drive va suna oarecum , similar.

 

Trebuie sã te apuci de cântat pentru a înțelege proprietãțile parazite ale plãcii imprimate și tehnici de layout?

Asta-i concluzia la care ai ajuns ??? La orice montaj electronic, circuitele de masa sunt fatale . Chiar ma astept sa nu ma intrebi , de ce ?

 

Nu doresc sa te contrazic. Sunt intr-adevar si o multime de alte porcarii care se vand la tot felul de preturi . Dar singurul reper care-l avem daca prosusul este ok sau nu, , este piata. Piata ridica sau da de pamant cu orice producator . Posibil sa pacaleasca 1,2...10,200 dupa care dispare.

Edited by ggg
  • Like 1
Posted

Asta-i la nivel de hobby şi mică "intreprindere"... Eu aştept, acum sau în viitorul apropiat, să expui din experienţa personală, ce-nseamnă o punere în producţie ( vis-a-vis de proiectul amplificatorului tău pus în producţie de Electromagnetica, de exemplu ) şi ce-ar fi însemnat sau ce ar însemna, pe viitor, o astfel de punere în fabricaţie într-o fabrică din "Londra, Paris, Tokio ..." ( poate se lămureşte şi vaxe de diferenţa de preţuri ) ... Ţine, probabil şi de puterea de cumpărare toată activitatea asta...

 

.

O sa anunte fabrica la momentul oportun,fooooooooarte curind!

Posted (edited)

Nu are niciun fel de importanta ca ambii chitaristi canta pe amplificatoare diferite, pt ca diferenta de sound nu provine din acest motiv . Modul in care cel de-al doilea chitarist nuanteaza sunetul , conteaza . El demonstreaza potentialul unei astfel de pedale. Primul demonstreaza doar ca o pedala de drive , bazaie ca un stup de albine . Cu certitudine , la primul chitarist , orice pedala de drive va suna oarecum , similar.

 

Asta cu siguranţă, în cele mai multe cazuri contează cel mai mult ăla care pune mâna pe chitară. Oricât ai vedea şi ai fi capabil să înţelegi specificaţiile tehnice, să calculezi diverse valori, când pune utilizatorul final pedala respectivă în lanţul lui şi cântă, doar atunci va putea spune dacă e bună sau nu. Dacă eu cânt pe sculele mele şi îmi place foarte mult cum sună şi-ţi dau chitara ţie, pe fix aceleaşi scule, va suna cu totul diferit.

 

Eu nu cred in pret decent,atita timp cind se vind si cele scumpe si cele ieftine,piata regleaza totul,sigur toti dorim sa platim totul cit mai ieftin,e omenesc.

 

Cu ultima parte a frazei nu sunt de acord. Foarte mulţi sunt siguri că dacă dau 200$ pe o pedală vor suna mai bine decât cu orice altă pedală de 50$. Treaba asta se vede peste tot, în cazul chitarelor, în cazul dozelor. Mereu apar oameni care contrazic regula, cântând pe scule ieftine şi sunând extraordinar. Oricâţi ar apărea, tot nu-l poţi convinge pe ăla din primul exemplu că nu au nimic de pierdut dacă încearcă o pedală mai ieftină şi că nu trebuie să se simtă prost dacă Behringerul pe care doar ce l-au încercat le place mult mai mult decât pedala boutique pe care o aveau. De ce? Asta e firea umană. Ne e greu să înţelegem că dacă dăm 200$ pe o cutie cu un circuit, nu cumpărăm un ton de 200$. Cumpărăm o cutie cu un circuit care va produce un ton. De 50$ cumpăr tot o cutie cu un circuit, care, la rândul ei, produce un ton. Care dintre tonuri îmi va plăcea? De unde naiba să ştiu până nu le încerc pe amândouă???

În general, sculele ieftine nu sunt apreciate la adevărata lor valoare. Un motiv ar fi acela că sunt folosite de persoane care nu au experienţă sau nu au scule potrivite. Chiar şi pe RGC am văzut cazuri, încercau tot felul de pedale pe nişte amplificatoare micuţe, nu le plăceau cum sună, iar concluzia lor era că trebuie să caute alte pedale.

Iarăşi, review-urile de pe youtube, din punctul meu de vedere sunt un mare rahat. Multe dintre ele sunt făcute chiar de producători sau prin intermediul producătorilor, iar majoritatea nu-ţi prezintă toate sculele folosite. Multe companii care fac produse ieftine nu îi dau bani sau nu îi trimit pedale marelui reviewer de pe youtube să le testeze. Mai sunt altele făcute de copchii care şi-au cheltuit alocaţia pe o pedală şi se conving singuri că au făcut cea mai bună alegere pe care o puteau face. În plus, revenim la ce am spus mai sus, chiar dacă ai exact sculele ăluia care face review-ul, nu ai mâinile lui, aşa că, sunt mari şanse să sune foarte diferit. E ca şi cum ţi-aş prezenta un tricou, ţi-ar plăcea la nebunie şi ai face comandă să-l cumperi fără să-ţi spun o măsură. Ar trebui să-l cumperi cu speranţa că sunt şanse să-ţi vină sau nu. Câţi dintre voi ar cumpăra tricouri aşa?

Edited by 'mnezãu
  • Like 2
Posted

Nu cred ca este pusa problema corect ,poate in cateva cazuri particulare se potriveste dar probabil sunt exceptii de la regula..

 

Electronistul ,cercetator/ inovator , are inventia ..are retzeta ..etc ...si o poate populariza la prieteni si la cate un forum ca si rgc.ro ,si iese ce iese .

 

Ca sa "dezvolti un produs" trebuie investitorul , o echipa de marketing ...cercetarea pietei ...abea dupa se poate trece la productie .Cu organizarea productiei se va ocupa un profesionist .

 

Nu electronistul cu gargauni in cap ce viseaza efecte si noi gadget-uri face totul .

Exact cum nu muzicianul face si pe managerul si pe producatorul ... muzicianul canta si compune muzica ..restul este treaba altora ..

 

De ce un ceas de mana costa 100 RON iar alt ceas de mana 40000 Euro .

 

Ignoranta .

 

Nu poate fi fiecare muzician /muzicant si specializat in electroacustica , acest lucru este exploatat de cei cu "marketingul " si exact ca si la toate produsele comerciale pacalesc cat incape si cat merge .

 

In lume dupa o statistica /cercetari reiese ca 50% din medicamentele din farmacii nu au mai nici un efect !

 

Asa ca si in electroacustica afaceristi sunt prezenti de ce ar fi o exceptie .

 

In loc de ignoranta se poate lua in considerare lipsa de cultura generala .Specializrea foarte "ingusta" ...si d'astea.

Posted (edited)

Ai mare dreptate-n tot ce-ai spus, competenta chitaristului chiar e un factor enorm. Mare mare dreptate. Si ca sa adaug ceva, a stii sa-ti acordezi corect chitara. Deja o dam rau pe offtopic dar pentru cine nu prea intuieste despre ce vorbesc sa urmareasca "You Are Tuning Your Guitar Wrong. I Guarantee It. By Scott Grove" . E pe youtube si-are o ora, tipu e cam ciudat da dupa un timp devine placut in felul lui autist :lol: Zice acolo niste chestii la care TOTI ar trebui sa ciulim urechile, daca nu le stim deja. Pe scurt : cand iti acordezi chitara, lovesti corzile la intensitatea la care o sa canti. NU dai usor cu pana o data pe coarda si privesti tunerul 10 secunde . Coarda SOL se acordeaza astfel inca nota SOL# sa fie cu 15 centi FLAT. Coarda RE se acordeaza un strop mai flat de-atat, si la fel pe masura ce mergi in sus. Pe corzile matisate asta e din cauza ca peak-ul trebuie sa fie precis pe nota, nu decay-ul notei. Si corzile alea groase vibreaza puternic. Coarda SOL, spune nenea, se acordeaza asa pe motiv ca asta e fizica instrumentului. Cantand pe distors le acordezi finut ( dar lovind puternic ) pana distorsiunea ce-ti vine din statie suna ca pe disc :lol: INDIFERENT CE SCULE AI. Asta-i cam pe scurt, uitati-va la video. E chiar placut omul, chiar daca vorbeste o ora despre 2,3 chestii.

Edited by Adi91
  • Like 3
Posted

Cu riscul de a reitera ce s-a mai spus si de a bate si eu putin cimpii, pretul pedalelor de care se vorbeste aici nu e dat de cost, ci de piata. Piata care la ei exista, la noi nu. De asta noua ni se par absolut exagerate si scandaloase lucruri care lor li se par acceptabile. In SUA exista suficient de multi oameni care sint dispusi sa plateasca asemenea sume, deoarece raspund la tacticile de marketing folosite in justificarea lor.

Cum a mai spus cineva mai sus, aceste pedale au o componenta aspirationala, se vinde de fapt ideea ca vei suna mai bine si vei cinta mai bine daca le cumperi. Este cea mai clasica tehnica de marketing, o puteti vedea la 99% din reclamele de la tv.

In lumea de azi nu exista practic nici o justificare pentru ca cineva sa produca hand made un asemenea device electronic. Cei care o fac si le si vind o fac tocmai pentru a folosi asta ca selling point, si in concluzie isi vor permite sa exploateze acest selling point cit de mult le va permite piata.

  • Like 3
Posted

Referitor la "hand-made-ul" motiv de lauda al multor companii; chinezii fac treaba asta de la mic la mare si nu se lauda cu treaba asta pt. ca ar da un motiv de indoiala privind calitatea lucrului facut, fiindca si acest "hand-made" este cu doua taisuri, in spatele executiei poate fi un mester cu ani de experienta sau ucenicul sau care mai da si cu oistea-n gard.

In afara de obiectele de artizanat traditionale, nu ma incanta ideea de "hand-made" si prefer lucrul facut "stas", executat pe masini de precizie dupa ce s-a stabilit un flux tehnologic. In felu' asta sunt sigur de calitatea unei chestii si nu mai stau sa gadil o gramada de scule in speranta ca voi nimeri una mai buna cand ele ar trebui sa fie identice.

Lucrul manual este cea mai ieftina varianta de productie dar pt. a nu fi nevoiti sa scada pretul pe acest motiv, producatorii prezinta acest lucru ca pe un imens avantaj.

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.