www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Intrebare Astept Profesionisti Sa Imi Raspunda


Guest yoRaul92
 Share

Recommended Posts

Și eu ce-am făcut?

 

cutare a fost cel ce-a ars-o cu....

 

Vezi ? În două propoziţii alăturate..."Cine zice altfel decât mine, o arde"...

Tu centrezi, tu dai cu capu' !

Şi mai pui şi poze cu de'ştu' sculat.

 

Plus că eşti şi urât !

Şi dacă rămâi tot aşa de antipatic, o să fii tot virgin încă 10 ani de-acu' înainte...

 

Antipatic, pă lămpi, bine-nţeles...

 

:P

 

 

 

.

Edited by ramurel
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

daca tu nu auzi diferenta eu iti zic , sincer , mai incearca , incetisor ai sa auzi ... eu iti fac blind test cu 2 straturi , unu maple si unu roswood , si daca nu iti nimeresc 8/10 ti le dau sa le pui pe foc . Eu nush ce ascultati voi sau ce ati cantat voi dar astea is lucruri LMC . Pai auzi si cand pui un fel de lampi in preamp si cand pui alt fel ( ECC83 JJ vs ECC83 TESLA s.a.m.d ) Sau un V30 contra un G12 H . Pai din cauza ca nu accepti epitete gen " cald , taios , umflat " etc nu ai cum sa simti diferentele respective

Link to comment
Share on other sites

Dacă tot am ajuns la sample-uri, just for fun: http://milas.spb.ru/...fet_vs_tube.zip

Unii poate știu deja despre "varianta" de JCM800 a lui KMG. având în vedere că sunt deja publicate "rezultatele", încercați să nu trișați dacă vă interesează subiectul.

 

astea is lucruri LMC

Se știe! Pentru nașul mare fără număr terapte hau!

La fel cum se știe că răcești dacă ieși afară iarna în chiloți. Și chiorăști dacă stai aproape de televizor. Și vaccinurile cauzează autism. Și francmasonii conduc lumea. Și homeopatie. Și Feng Shui. Și horoscop. Și Iisus. Și întâlniri de gradul III. Și în 2012 vine sfârșitul lumii.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

Guest Legion

"When art critics get together they talk about Form and Structure and Meaning. When artists get together they talk about where you can buy cheap turpentine." - Pablo Picasso

Link to comment
Share on other sites

 

Nu ma pricep la viori, dar mi-a placut mai mult cum suna clipul 2.

 

In legatura cu subiectul acestui topic, eu unul n-am cum sa-l ajut pe @yoRaul92 daca nu ne spune ce stil canta, ce chitara are, daca ii trebuie pentru acasa, repetitii sau concerte.

In ceea ce priveste subiectul lampi vs. SS/emulari digitale, pot sa va povestesc ceva din experienta personala + ceva concluzii la care am ajuns. La inceput credeam ca daca ai o pedala de distors nervoasa e de ajuns sa suni ca Sepultura. Citisem undeva ca cei de la Korn folosesc Ibanez Smashbox, mi-am cumparat-o si cand am auzit cum suna mi-a venit sa dau cu ea de pamant. Am aflat apoi ca gainul ala suparat venea de fapt dintr-un Mesa Rectifier :lol: , habar n-aveam inainte ce influenta are ampul asupra sunetului. OK, eram pe drumul cel bun numai ca de unde bani de Rectifier ? Asa ca mi-am luat un Hughes&Kettner Warp 1x12 combo - cica o copie SS a sunetului Mesa Boogie. La repetitii sunam mult mai bine decat celalalt chitarist care avea doar o pedala Line 6 Ubermetal cu care intra direct in mixer/PA. Dar la primul concert, cand am dat statia mai tare a sunat ca un bazait de albine, nu ma auzeam in mix, dar in schimb fluiera ca dracu, iar celalt chitarist care a intrat cu pedala intr-un amp pe lampi no-name cu cabinet Marshall 4x12 a sunat de 10000 de ori mai bine. :death: Era clar ca imi trebuie ceva pe lampa si un cabinet mai mare, cu 1x12 nu faci treaba la metal. Dupa ceva timp mi-am luat in sfarsit Mesa Boogie Single Rectifier si un cabinet Marshall - suna bestial, ce sa zic !!! Imi luasem si ceva pedale, eram aranjat, ce mai...La primul concert insa totul s-a dus dracu ! Am carat la alea de mi-au sarit ochii, am facut probele de sunet - totul ok, dar cand am inceput sa cantam n-am mai verificat setarile si volumele de pe canale erau total altfel (probabil ca cineva le-a miscat in inghesuiala aia). Trecand peste asta, cel mai mult m-a enervat tap-dancingul pe care l-am facut pe scena. De exemplu, aveam o piesa la care pe strofa aveam canalul clean + delay + reverb si din asta treceam direct in refren care era canalul de gain + overdrive. Deci in mai putin de o secunda eu trebuia sa dezactivez delayul si verbul, sa schimb canalul ampului si sa activez pedala de overdrive si noise-supressorul, in total 5 apasari. Aveam deja destule motive sa-mi simplific radical rigul. La astea s-au mai adaugat cateva:

- m-a deranjat intotdeauna zgomotul de fond al amplificatoarelor pe lampi, mai ales la gain mare, iar eu asta foloseam,

- la metal iti trebuie amp high-gain si astea sunt in majoritate peste 50W, iar in cluburi canti cu volumul la 2,

- majoritatea celor din public (no offence !) nu isi dau seama de diferenta intre super amp si procesor, asta si datorita PA-urilor de *** ce se gasesc prin cluburi.

Asa ca...am vandut tot si mi-am luat Fractal Axe-FX, cu care viata e mult mai usoara (usor de carat, am preseturi, efecte foarte bune, foarte bun si pentru inregistrat) si in plus am primit intotdeauna complimente pentru tonul de chitara la concertele pe care le-am avut. Totusi, ce zice Dudu e adevarat: feelingul nu e acelasi, dar te obisnuiesti si cu asta... :)

Concluzia ar fi ca am sacrificat un ton mai bun (poate, dar nu e sigur) pentru comoditate, ca sa-mi fac mie viata mai usoara, pentru ca publicul oricum nu e interesat daca sunetul pe care el il aude si ii place iese dintr-un Mesa full-stack sau dintr-un procesor. Daca as fi celebru, as canta in turnee si as avea roadies poate ca as reveni la solutia "traditionala": amp, cabinet, pedale (conectate la un controller, facut preseturi si nici n-as mai dansa, hahaha!). Dar uite ca si nume mari, care isi permit toate astea, s-au lenevit si au trecut pe Fractal, vezi Deftones, Machine Head etc.

In concluzie, trebuie ca fiecare sa se gandeasca bine la avantajele si dezavantajele obiective si la ce o sa foloseasca rigul respectiv, pentru ca sunet bun poti obtine din orice; si daca te auzi bine in mix, publicul e multumit, atunci totul e ok, chiar daca tu nu esti satisfacut 100% ca nu suni ca Metallica.

P.S. Am si un Peavey Classic 30 combo(full-tube) + ceva pedale, cu care cant acasa, cand am chef de blues sau de ceva riffane old-school. :yay:

Link to comment
Share on other sites

Offtopic: Victor, daca e incomod sa apesi pedale, de ce nu adaptezi piesele

pentru live? Publicul, asa cum spui, nu face diferenta dintre un drive bun si

unul prost. Crezi ca va sesiza ca nu ai folosit reverb la piesa 3 si delay la

piesa 5? Simplificarea aranjamentului e o practica des intilnita, chiar si la

case foarte mari. E mai important sa fie trupa perfect sincronizata, decit

nuantele de o anumita subtilitate. Reverbul, in particular, mi se pare o idee

foarte proasta pentru scena, mai ales in conditiile sonore pe care le descrii.

 

Presupun ca s-ar putea face ceva compromisuri in sensul asta, dar sunt pasaje atmosferice, de exemplu, unde daca nu ai toate magariile nu mai suna...Solutia optima la momentul ala era un controller cu mai multe loop-uri pentru pedale, dar nu mai aveam chef sa imi aglomerez si mai mult rigul.

Link to comment
Share on other sites

ggg a fost cel ce-a ars-o cu "calitatea sunetului" și astfel s-a desfãșurat binecunoscuta poveste cu "lampa e intrinsec superioarã", urechi de aur și armonici fragile ce se pierd în structuri cristaline. Îmi pare rãu dar nu pot lãsa în pace astfel de inepții.

Esti incalificabil.

Pai ce vina am ca nu stii sa canti, ca nu ti-ai educat auzul dar cu toate astea vrei sa fi formator de opinie in privinta tonului ....de chitara !? , ca nu intelegi cum functioneaza un MOSFET sau o reactanta capacitiva si ca nu faci analize de sunet la Mesa cu Bruel&Kjaer ...

 

Dar problema ta este alta . Dupa ce arunci cu piatra si te lovesti la caputz, incepi sa arati cu degetul inspre altii . Este jenant .

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

sa ma bag sa nu ma bag ..........

uite, eu acasa cant pe un Line6 Guitarport, si mai nou nici macar prin ala bag chitara direct in placa de sunet si cant cu Poulin sau Amplitube, si pt recording e mai mult decat satisfacator, iar ca bani sa ma ierte al de sus dar e chiar la minima rezistenta.

live cant cu Peavey 5150 & Framus 4X12, ie greu de carat, cant la volum mic cu el fata de cat poate dar ideea e simpla, e singura chestie care ma face sa ma simt bine pe scena, senzatia de forta pe care mi-o da nu se compara cu nimic dupa parerea mea.

alta situatie mai aparte de live este ce fac in cadrul trupei Antarctica, acolo cantam electro, acolo cant pe Zoom G9tt pt ca n-am nevoie de prezenta sau forta pe scena ci doar de ambianta si multe efecte.

asa ca pt gagiul care a deschis topicul : tot ce trebuie sa faci e sa te gandesti bine ce si unde vrei sa canti :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

sa ma bag sa nu ma bag ..........

uite, eu acasa cant pe un Line6 Guitarport, si mai nou nici macar prin ala bag chitara direct in placa de sunet si cant cu Poulin sau Amplitube, si pt recording e mai mult decat satisfacator, iar ca bani sa ma ierte al de sus dar e chiar la minima rezistenta.

live cant cu Peavey 5150 & Framus 4X12, ie greu de carat, cant la volum mic cu el fata de cat poate dar ideea e simpla, e singura chestie care ma face sa ma simt bine pe scena, senzatia de forta pe care mi-o da nu se compara cu nimic dupa parerea mea.

alta situatie mai aparte de live este ce fac in cadrul trupei Antarctica, acolo cantam electro, acolo cant pe Zoom G9tt pt ca n-am nevoie de prezenta sau forta pe scena ci doar de ambianta si multe efecte.

asa ca pt gagiul care a deschis topicul : tot ce trebuie sa faci e sa te gandesti bine ce si unde vrei sa canti :)

 

+1! :respect:

Link to comment
Share on other sites

La ce distanta de sursa sonora masori decibelii? Si la ce inaltime?

 

Cati decibeli furnizeaza o pereche de casti bune? dar o pereche mai proasta?

 

Ce este decibelul asta la urma urmei? Masura tonului de chitara, adica masura "claritatii distorsiunii" (!?), sau cat este de "fluid" si "organic", sau (pe-asta am auzit-o de curand) cat este de "spatial", "penetrant" "definit" "strans" "bogat" "dulce" "lucios" "cristalin"?

Link to comment
Share on other sites

De ce?

Poți explica ca la proști ce înseamnã "dinamic"?

Am un cadou pentru toți lãmparii semidocți, așa, de început de an:

post-2954-0-19293700-1325434423_thumb.jpg

 

din ce scrii in alte topicuri ,rezulta ca esti baiat destept,eu nu am citit aberatii scrise de tine,dar poza si ce ai scris deasupra ei ....

nici eu nu stiu sa cint la chitara dar pot face o diferenta intre un sunet digital si unul analogic ,daca te ocupi cu sonorizari sau cu altceva legat de muzica,cum dracu poti sa scrii asa ceva?? probabil ca esti afonul afonilor sau vrei sa faci un studiu psihologic,vrei sa vezi reactiile oamenilor,tu stii ce ai in cap sau ce urmaresti?!

marea majoritate a chitaristilor adevarati folosesc amplificatoare pe lampi,aia sunt cretini de cinta pe lampi?? tu nu crezi ca au incercat si altceva??

 

o intrebare pentru tine si multi altii :

CUM DRACU SE FACE CA MULTI CHITARISTI ADEVARATI LOGATI PE RGC NU SE BAGA IN ASEMENEA DISCUTII SAU NU POSTEAZA NIMIC??

EREA INTERESANT SA VEDEM CIT DE SEMIDOCTI SUNT SAU DE CE CINTA PE LAMPA

eu ma simt jignit de poza ta!:angry: ,probabil si altii

sincer daca ereai linga mine luai un mare pumn in cap :death:

prefer sa raspund cu aceasi moneda

:respect::rulez:

Link to comment
Share on other sites

Ce este decibelul asta la urma urmei?

Trebuia să spun dB (SPL), scuze :D Nu știu dacă mă absolvă faptul că e o greșeală foarte răspândită.

Vroiam să subliniez faptul că experiența nu e strict sonoră. Faptul că o pereche de căști nu-ți flutură pantalonii și scoate aerul din piept poate fi foarte important, dar n-are nimic de-a face cu "tonul".

 

eu ma simt jignit de poza ta!

Ce-i atât de jignitor la un ECL86?! :D

 

marea majoritate a chitaristilor adevarati folosesc amplificatoare pe lampi,aia sunt cretini de cinta pe lampi??

http://en.wikipedia....ntum_ad_populum

Marea majoritate a oamenilor sunt religioși.

O carte ce ar putea fi utilă: http://www.amazon.co...e/dp/0312359209

 

Presupun că e un fel de investigare psihologică, da.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

vreau sa imi cumpar un combo pt chitara electrica....intrebarea mea e: care sunt mai bune( pe tranzistori, pe lampi, digitale sau hibride) ? si care sunt diferentele intre ele? (eventualele avantaje/dezavantaje) ......VA MULTUMESC ANTICIPAT pt lamurir!!!! cheers!

 

Ia-ti hibrid, salveaza mediul!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Karpi!!! In primul doresc sa-ti urez un an nou mai bun :yay:

 

 

In plus ar trebui specificata si caracterisitica pt transferul de sarcini electrice si care constituie diferenta majora dintre tub si un SS , atat constructiv cat si functional. Totodata este motivul pt care un MOSFET (de exemplu) limiteaza atat de rapid in regim sinus .

 

 

Uite aici ca sa-ti faci o parere, chiar daca se discuta despre cabinete .

!

...si din urmatoarele diagrame afli si de ce se aude ,...cum se aude .

http://www.fileden.c.../SS%2012AX7.pdf

 

 

Deci efectul termic in cazul semiconductoarelor poate fi mult mai rapid acest lucru poate sa induca o "modulare" in semnalul final .

 

OK o fi ,dar asta depinde de semiconductor si de proiectare de conditiile de utilizare .

 

Daca te uiti in jur vezi ca exista diferite tipuri de tranzistoare ...in mare ...JF IF si de Comutatie .

 

Deci daca se proiecteaza componente ptr utilizare in audio si se construiesc etaje finale proiectate corect poti sa ai amplif ideal .

 

Oricum ptr chitara NU conteaza !.

 

Este gonflata si mitologizata informatia ptr aburirea cumparatorilor .

 

 

 

Lui FiveseveN atat pot sa-i spun ...nu poti lupta cu morile de vant !

 

Si nici nu are rost !Se vede cum unii doresc cu ardoare sa fie exploatati ..vor povesti frumoase in care sa creada ...telenuvele .

Inearca sa convingi o muiere ca telenuvela ei preferata este o porcarie un kitch scarbos ....sau pe un fan al manelelor ca ce asculta el nu este arta...

 

Cal la fel este si in cazul nostru cu montatori/demontatorii de doze si specialisti in pene ...

 

 

Din asta fac altii banii, acestia te vor combate mereu caci vrei sa arati adevarul lucru ce dauneaza afacerilor mici sau mari.

 

Este plin net-ul cu inventii fantastice ..surse de energie alternativa ieftina , materiale noi , motoare noi, dispozitive de iluminat moderne noi ....multe din ele sabotate "ascunse", retrase ,retinute , cumparate si puse la pastrare ca nu cumva sa se implementeze ,...deci nu se doreste cunosterea adevarului cand acesta nu convine afaceristilor.

 

Cred ca stii opera rock TOMMY !

Link to comment
Share on other sites

La ce distanta de sursa sonora masori decibelii? Si la ce inaltime?

 

Cati decibeli furnizeaza o pereche de casti bune? dar o pereche mai proasta?

 

Ce este decibelul asta la urma urmei? Masura tonului de chitara, adica masura "claritatii distorsiunii" (!?), sau cat este de "fluid" si "organic", sau (pe-asta am auzit-o de curand) cat este de "spatial", "penetrant" "definit" "strans" "bogat" "dulce" "lucios" "cristalin"?

 

Nu stii nimic ....hahaha.

Acum aprox 40 de anii ne intalneam cu organizatorul de concerte /turnee domnul Slezinger .

Noi trupa stateam chiar in fata unui afis PHOENIX . Pe foaie alb murdar hartie de impachetat pe care tiparit in "degrade" de la negru la rosu .

 

Concert exraordinar

 

P H O E N I X

 

Stereo , Pop ,Moc , Hop , Stereofix ,Audioprim ,Rorck ,Beat

 

Ziua ...Sala ...Ora

 

( bine ..arata muult mai nasol decat ce am incercat eu sa reproduc )

 

 

...noi : Domnu Slezi este un kitch ..si asemenea termeni nici nu exista ....

 

la care el ...cu un singur "zinc" am afis color dei de trei ori mai ieftin !

 

Nu stiu ce inseamna acele "cuvinte" dar suna bine !!!

 

 

Si de fapt avea dreptate ...nimeni nu a venit sa rada de afis ....hahaha

 

Fiind ieftin era pus afis din 10 in 10 m !! Si nu numai in Timisoara , am vazut afisele si la Brasov si la Sibiu etc...pe unde au fost in fata noastra cu o saptamana in turneu si ei ...

 

 

dB nu are dimensiune !! Reprezinta raportul dintre doua valori .

In acest caz al puterii al SPL sau al amplificarii .in tensiune ,,,,etc.

In audio se raporteza la 1mw ( luat ca si Zero dB ) .Este logaritmica scara utilizta ptr a putea reprezenta diferentele enorme de niveluri din audio .

 

Dar mai exista si alta scara tot logaritmica unde incepe cu minimumul la "- 40 dB" .... Zero "0 dB" este la "vol maxim clean" ...+4dB,+6dB,+12 dB peste "clean " astea sunt la un tip de VU metre.Mai sunt si alte tipuri...

 

Dai volum la casti van te doare urechea interioara ( timpanul ) si ce mai este pe acolo precis ai deja peste 115dB pe acele frecvente la care simti durerea.

 

Cine vrea se documenteaza pe paginile de specialitate .

 

In rest legatura ton/dB sa discutat si explicat pe larg si pe rgc.ro la un nivel

mai easy .

 

In link-ul dat de @FiveseveN ai explicatii ...vezi si curbele Munson -Fletcher ..

 

Vezi ce frecvente la cati dB sesizeaza omul la o anumita putere data.

 

Deci cum se schimba SPL asa se schimba si perceptia de "ton".

 

Si cu castile daca mixezi te pacalesti daca nu reglezi aprox la 75dB ..la un SPL mediu la care presupui ca va asculta omul muzica in fata difuzoarelor .

 

Din aceasta cauza trebuie la mixare casti " liniare " scumpe de studio , amplif liniar ...apoi sa prevezi distanta medie de 1,5- 2m la care asculta omul in fata TV-ului de diagonala de 32" acasa in sufragerie daca vrei sa faci o corectie la masterizare ..

 

la fel se intampla si pe scena ...ai plecat la 4 metri de statia ta auzi complet alt sound si aprox cu 12dB semnal mai slab cu -12dB (aprox 1/4 din putere acustica)

Din fata sau si din monitoare vine alt sound ...din care cauza reglezi complet alt ton decat ce se va aude in sala .Urechea ta combina toate sunetele si strici soundul ...deci nu mixeristul ci tu poti sa strici sel mai mult sunetul ...

Daca nu ai wattaj suficient dai "blana' si este dus soundul e veci..

 

Te uiti pe diagrama Munson-Fletcher si se poate deduce de ce se schimba timbrul/tonul.din moment ce cu fiecare dublare de distanta fata de 1m de la difuzor ( deci 2m ,4m ,8m ) scade SPL -ul ,intensitatea sonora ,cu cate -6dB .Deci la 8 metri distanta cam maxima pe o scena medie ...= -18 dB .

Pune-te si cu un ton inregsitrat joaca-te c un EQ ...ia regleaza -18 dB ( fata de volumul maxim ce-l consideri OK.Asculti in casca sau difuzor cum se schimba "ton"-ul.

 

De fapt cel mai sesizabila schimbarea ar fi daca la o piesa muzicala cu multe instrumente ..la capat " faci fade out" ia fii atent cum dispar unele instrumente iar altele raman si parca sunt mixate sa iasa in evidenta ..

Edited by karpi
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

sa scuip mancarea nu alta :lol:

nu mai am sa dau + :lol:

 

 

sa fie si..firma aia stii tu..RoHS =)))))))))))

 

 

Mai Razvane te stiam om serios ...cum poti sa vii cu statiile alea LAGUNA ???????!!!!!!!!

 

Nici nu poti sa compari cu un Marshall , un Fender ,Vox ...pana si un Mesa este mai OK ..de fapt ar vrea sa fie copie de Mesa .

 

Am pe scena intr-un clip o LGUNA ..nici macar nu o auzeam pe scena !! Nici in fata scenei nu se auzea .

 

Ceva se auzea in PA cat a bagat mixeristul ..asta era OK ...dar pe scena nu se auzea .

 

Dupa noi au cantat si altii pe acea statie si la fel nu se auzea bine ..nici tras tare pe PA !!!

 

Odata ce 100W cu boxa cu doua difuri nu se auzea pe svcena omul a dat "blana" si a iesit un sound ce era ca si de "tzanzar " .La proba de sunet avea un sunet de "butoi" ce se vroia ceva sound de Mesa ...stiam ca nu se va auzi seara ....hehe .

 

Dar fiecare regleaza si foloseste ce si cat stie.

 

 

 

aceasta inregistrare este trasa din fata statiilor de chitara ...Laboga ....NU SE AUDE NIMIC !! Si era la amaxim pe clean !!!

 

Eu am cantat pe ACOUSTIC 220W cu 8 difuri .. aveam teoretic +9dB in plus dar tot trebuia sa se auda si el ceva cu 100W PE TUBURI cu 2x12" Eminence ...NU ? Eu am la una din boxe 4x12" difuri cu SPL mai mic ..asa ca sa zicem ca am avut doar +6dB fata de el .

 

Chitarele nu sunt in boxele de control ca suna nasol , boxele PA sunt sus si mai in lateral pe aceasta inregistrare se aude mai ales sunetul direct de pe scena.

 

In alta filmare de langa masa de mixaj se aude doar cat a trebuit mixat din chitara lui Ion ...ptr ritm.

 

Am pe undeva inregistrare de pe scena din fata amplifurilor de chitara ...Ion canta apasat si clar ...dar la 3-4 metri nu se mai auzea statia in discutie.Cum mai putem vorbi de ton ?

 

Sa zicem ca are ton dar nu se aude ?...haha

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stii nimic ....hahaha.

dB nu are dimensiune !! Reprezinta raportul dintre doua valori .

In acest caz al puterii al SPL sau al amplificarii .in tensiune ,,,,etc.

In audio se raporteza la 1mw ( luat ca si Zero dB ) .Este logaritmica scara utilizta ptr a putea reprezenta diferentele enorme de niveluri din audio .

 

Dar mai exista si alta scara tot logaritmica unde incepe cu minimumul la "- 40 dB" .... Zero "0 dB" este la "vol maxim clean" ...+4dB,+6dB,+12 dB peste "clean " astea sunt la un tip de VU metre.Mai sunt si alte tipuri...

 

Nu zici rau... Stii matale ceva, dar din pacate la teorie esti praf... Dar esenta fenomenelor conteaza, teoria este doar pentru chitibusari.

Link to comment
Share on other sites

"Praf" e un cuvânt puternic. Într-adevăr 0 dB (SPL) n-are de-a face cu Wații ci cu presiunea, mai exact 20 µPa: http://en.wikipedia.org/wiki/Auditory_threshold

În audio se folosesc mai multe referințe (de asta trebuie menționat mereu de care dB vorbim): dBm e raportat la acel 1 mW, dBu la 0.775 VRMS, dbV la 1VRMS. Și VU care e cu totul altceva.

Link to comment
Share on other sites

Nu zici rau... Stii matale ceva, dar din pacate la teorie esti praf... Dar esenta fenomenelor conteaza, teoria este doar pentru chitibusari.

 

Ma bucura ca intuiesti despre ce este vorba acesta este si scopul sa intelega toata lumea macar sa-si puna intrebarea :.."oare nu ne trombonesc unii ptr a face profit cat mai consistent ?"

 

Daca simti nevoia asi crezi ca poti .incerca tu sa raspunzi si sa explici chitaristilor in termeni simplii cum sta treaba .

 

Ce am urmarit a fost sa dau un exemplu practic ce-l gasesti pe toate sculele ce au VU-metru ) ca sa vada lumea ce usor ii poti pacali cu termenii si cu diferitele praguri de referinta in acustica /electroacustica .,

Mai putem sa introducem si Intensitatea Sonora , ca sa fie cat mai "clara" treaba.

Intr-o dimensionare , un calcul ..mai apoi intr-un tabel cu date tehnice al testrelor /masuratorilor se poate da "Zero dB " nivelul de zgomot din sala de spectacole ...sau alt nivel de referinta ....considerat OK ptr sistemul de evaluare ..deci se complica treaba .

 

Cu asemenea date aiuresc lumea unii in prospectele si review-urile sculelor .

 

Ptr cei care vor sa aprofundeze ....e stup netul de "praf" , nu-i mare lucru .

 

http://www.sengpielaudio.com/TableOfSoundPressureLevels.htm

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Deci efectul termic in cazul semiconductoarelor poate fi mult mai rapid acest lucru poate sa induca o "modulare" in semnalul final .

 

OK o fi ,dar asta depinde de semiconductor si de proiectare de conditiile de utilizare .

 

In link-ul indicat exista o caracteristica de transfer care explica "bazaiala" care se aude in clip.

Nu am contestat niciodata capabilitatile oricarui MOSFET pt regimul de lucru in impulsuri. Dar in AF discutam de semnal sinus. Bineinteles ca si o "siliconata" poate fi folosita in AF .Dar este alt sunet ,comparativ cu un amarat de tub care a fost special proiectat pt AF .

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

In link-ul indicat exista o caracteristica de transfer care explica "bazaiala" care se aude in clip.

Nu am contestat niciodata capabilitatile oricarui MOSFET pt regimul de lucru in impulsuri. Dar in AF discutam de semnal sinus. Bineinteles ca si o "siliconata" poate fi folosita in AF .Dar este alt sunet ,comparativ cu un amarat de tub care a fost special proiectat pt AF .

 

Intr-un timp mai demult m-am ocupat de studiat ce si cum cu tranzistorii .

 

Cea mai mare si singura problema este arhitectura ( simplista siu ieftina ) utilizata la multe circuite proiectate ptr audio .

 

Cu etaje finale complet simetrice cu circuite ce asigura functionare in dinamica mare fara distorsiuni sa atins calitatea sa zicem "maxima" .( deocamdatam ,ce se inbunatateste continu ...).Problemele cu modularea termica dat fiind masa mica a substratului semiconductor se poate "ocoli" dar costa sa zimem ceva mai mult de exemplu se monteaza 20 de tranzistoare finale in loc de 2 asa ca efectul termic va fi de 10 ori mai mic ....si mai au baietii zeci si zeci de fente ce nici nu le stiim ...!!! .Dar acest fenomen termic nu prea are nimic cu chitara in overdrive ,,,problema se pune la Super HiFi unde ascult ce stiu ce concert simfonic si poate simt cand urmeaza dupa un fortisiimo al intregii orchestre flauturile sau un picolo care vor fi modulate afectate de efectul termic cauzat de semnalul propriu sau de celelalte instrumente acompaniatoare . .

In cazul chitarelor in overdrive cand niciodata nu ai hedroom suficient sunt sute de alte probleme mult mai proeminente ! Nici nu se pue problema aceasta in cazul chitarelor .

La chitara tranzistoare "lenese" in overdrive cu dif de chitara ( max 4500Hz ) suna aproape identic cu o statie proasta pe tuburi .( am testat si am si avut de toate felurile ).

Bu mai suna bine pe difuzor de banda larga ...de asta m-am lovit cand am inceput sa bag chitara pe PA ca sa nu mai car seprat statie la botezurii , nuntii, chefurii ...suna groaznic ..dar am redus inaltele pe canalul de chitara din mixer si era OK .

 

Statiile pe tranzistor su traf de defazaj deja suna foarte aproipat de tub ( NU intereseaza soundul ci comportamentul dinamic )

 

cu doua trafuri ..defazor si traf de iesire nu prea mai poti deosebi cele doua tipuri de statie ...ezista diferenta dar le poti evidentia numai daca le incerci in paralel ..si ar trebui si conditii de ''egalizare /normalizare " ca sa poti face comparatie corecta.

 

Cu MOSFET-uri de putere si cu intrare pe FET la preamp ...aproape ca nu se poate face diferenta .

 

Nici nu prea am cum sa fac diferenta ..doar am comparat aprox cand am cantat cu MOSFET langa VOX AC30 .

 

Comportamentul dinamic este cam la fel ....tot as fi vrut sa fac o statie cu MOSFET si traf de iesire...dar ...trebuie sa ai timp liber ....de fapt am doua trafuri adaptoare 4 sau 8 Ohm la Linie de 600 sau 4-8-16 Ohm .

amandoua duc vre-o 200 W sunt grele ca dracu ..

 

Idea este sa am o statie cat mai mica si usoara cu putere cat mai mare ce sa sune bine ....cu nu ma intereseaza ce ....doar sa sune sa raspunda dinamic cum vreau sa se auda tare pe scena ..

 

Acu i-mi bat capul sa mai iau un Eminence sa-l bag langa celalalt , mi-se pare ca incape in lada sa am + 3dB ce-mi lipseste mai ales in partea de joase cand dau volum mare .

 

Statia asta "combo cu MOSFET" este muult mai usoara decat VOX-AC30 cea ce este un punct important .!!!

 

Am cantat pe mai multe statii mici cu IC pe clean pe la 1/2 din putere toata suna extraordinar si au un raspunsdinamic excelent .

 

Acu ptr cei ce cred numi in Tuburi .

 

Ptr cluburi meic/medii scene mici sala de repetitii .

 

Statie mica de max 20W (sa zicem cu 4x EL84 ) cu 4 x 10" ceva Eminence cu SPL minim 103 dB /1W/1m dar daca e mai mare nu strica .

in acest caz poti sa dai "blana" sa ai overdrive si compresie "naturala" a statiei , dar datorita difuzoarelor cu randament mare si inca 4 bucati ai un SPL sificient .

Daca ai probleme cu gabarit si masa statiei se poate si cu un singur dif dar pierzi 6dB ce le simti mai ales in partea de bass.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.