andydufresne Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Va rog ajutati-ma si pe mine cu o idee de D#dim (fully diminished, cu tot cu septima dim.) Am o trecere G - D#dim si acum folosesc varianta 320003 - xx1212. Degetul cu care prind solul pe E subtire ramine pivot si prind cu el F#-ul din D#dim. Daca stiti ceva mai simplu, accept sugestii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grekko Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Va rog ajutati-ma si pe mine cu o idee de D#dim (fully diminished, cu tot cu septima dim.) Am o trecere G - D#dim si acum folosesc varianta 320003 - xx1212. Degetul cu care prind solul pe E subtire ramine pivot si prind cu el F#-ul din D#dim. Daca stiti ceva mai simplu, accept sugestii. 2x121x sau x3424x Link to comment Share on other sites More sharing options...
serg10u Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Am si eu o nelamurire. Spuneti voi niste exercitii pentru marirea vitezei la solo (de preferat cu metronom). Si la ce ma ajuta gamele ? Stiu vreo 2 dar nu stiu cum sa le folosesc. HELP ME !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
leopold Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Am si eu o nelamurire. Spuneti voi niste exercitii pentru marirea vitezei la solo (de preferat cu metronom). Si la ce ma ajuta gamele ? Stiu vreo 2 dar nu stiu cum sa le folosesc. HELP ME !!! Iei solo-ul si-l faci, cu metronom la o viteza la care ti-e confortabil - sa zicem 100 bpm. Cresti la 110, repeti pana iese bine. Cresti la 120, samd Gamele te ajuta la multe; probabil ca cel mai mult o sa te intereseze la improvizat. Daca ai un backing track in Re major, poti improviza peste in Re major (sa zicem). Suprinzator, iese mai bine decatin Do major Link to comment Share on other sites More sharing options...
serg10u Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Iei solo-ul si-l faci, cu metronom la o viteza la care ti-e confortabil - sa zicem 100 bpm. Cresti la 110, repeti pana iese bine. Cresti la 120, samd Gamele te ajuta la multe; probabil ca cel mai mult o sa te intereseze la improvizat. Daca ai un backing track in Re major, poti improviza peste in Re major (sa zicem). Suprinzator, iese mai bine decatin Do major Da, dar nu stiu cum sa improvizez, nu stiu de unde sa o iau, si cu metronomul fac doar exercitii de digitatie. Ma ajuta si asta la ceva ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 (edited) Cauti un backing track intr-o gama pe care o stii si orice ai canta peste el in gama respectiva va suna bine (in sensul ca nu va suna fals). Pentru improvizatie vei avea nevoie in schimb si de anumite tehnici (bend-uri, slide-uri, vibrato, hammer on si pull off-uri, tapping si asa mai departe). Toate acestea trebuie studiate separat si mai ales stapanite. Ar fi bine sa-ti alegi si un chitarist preferat si sa-l studiezi. Dupa toate astea improvizatia ar trebui sa vina de la sine. Exemplu de backing track in La minor: Cat despre exercitiile de digitatie, da te ajuta dar nu te bloca in ele adica nu sta cat e ziua de lunga sa faci numai exercitii de digitatie. Marirea vitezei va veni odata cu exercitiul, daca repeti un solo pana il visezi, la un moment dat vei ajunge sa-l faci si foarte repede. Bafta! Edited August 22, 2014 by sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
leopold Posted August 23, 2014 Share Posted August 23, 2014 Da, dar nu stiu cum sa improvizez, nu stiu de unde sa o iau, si cu metronomul fac doar exercitii de digitatie. Ma ajuta si asta la ceva ? Cum sa zic eu, nu sunt inutile, dar te ajuta cam cat te-ar ajuta trasul de fiare sa pilotezi la formula 1. Cat despre improvizatie... na! Multa lume a inceput cu blues-ul. Ca sa simti bine cum vine treaba, pasii ar fi in felul urmator: 1. Inveti pentatonica minora si gama de blues ( e o singura nota-n plus), bine-ar fi macar in primele doua pozitii; 2. Inveti structura clasica a blues-ului de 12 masuri; 3. Daca ai cum inregistra, iti faci tu singurel, cu metronomul alaturi, un backing track lungut, macar de vreo 3 minute jumatate cu blues de 12 masuri intr-o gama oarecare. Majoritatea la inceput o iau in la sau in mi. Daca nu ai cum inregistra, gasesti un astfel de track si canti armonia o data cu el pana-ti intra-n sange atat acordurile cat si ritmul. Ti-as recomanda sa faci treaba asta folosind acorduri cu barre, chiar daca e ceva mai greu la inceput; pe de-o parte inveti sa le iei; pe de alta te invata unde vine pe grif nota care da acordul. In momentul asta trebuie sa stii exact care e locul fiecaruia din acorduri in progresia de blues, dar bine de tot. Si pozitiile pe grif ale notelor respective. Esti gata sa treci mai departe 4. Peste backing track incepi sa canti note. Intai doar nota care da numele acordului, dupa care te mai plimbi de acolo, in gama. Dupa ce faci afacerea asta, esti gata sa treci la lucruri mai subtile. Oprirea sunetului cu mana stanga, cu mana dreapta, cateva tehnici de vibratto, slide-uri, hammer-on si pull-off, legatto-uri, benduri, samd, samd, samd. Evident, metoda merge pentru orice; daca ai backing track intr-o gama, o sa poti improviza solo-ul in gama respectiva. Ti-am propus blues-ul pentru ca e foarte structurat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andydufresne Posted August 23, 2014 Share Posted August 23, 2014 2x121x sau x3424x Mersi, x3424x mi se pare accesibil pentru nivelul meu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
serg10u Posted August 23, 2014 Share Posted August 23, 2014 Cum sa zic eu, nu sunt inutile, dar te ajuta cam cat te-ar ajuta trasul de fiare sa pilotezi la formula 1. Cat despre improvizatie... na! Multa lume a inceput cu blues-ul. Ca sa simti bine cum vine treaba, pasii ar fi in felul urmator: 1. Inveti pentatonica minora si gama de blues ( e o singura nota-n plus), bine-ar fi macar in primele doua pozitii; 2. Inveti structura clasica a blues-ului de 12 masuri; 3. Daca ai cum inregistra, iti faci tu singurel, cu metronomul alaturi, un backing track lungut, macar de vreo 3 minute jumatate cu blues de 12 masuri intr-o gama oarecare. Majoritatea la inceput o iau in la sau in mi. Daca nu ai cum inregistra, gasesti un astfel de track si canti armonia o data cu el pana-ti intra-n sange atat acordurile cat si ritmul. Ti-as recomanda sa faci treaba asta folosind acorduri cu barre, chiar daca e ceva mai greu la inceput; pe de-o parte inveti sa le iei; pe de alta te invata unde vine pe grif nota care da acordul. In momentul asta trebuie sa stii exact care e locul fiecaruia din acorduri in progresia de blues, dar bine de tot. Si pozitiile pe grif ale notelor respective. Esti gata sa treci mai departe 4. Peste backing track incepi sa canti note. Intai doar nota care da numele acordului, dupa care te mai plimbi de acolo, in gama. Dupa ce faci afacerea asta, esti gata sa treci la lucruri mai subtile. Oprirea sunetului cu mana stanga, cu mana dreapta, cateva tehnici de vibratto, slide-uri, hammer-on si pull-off, legatto-uri, benduri, samd, samd, samd. Evident, metoda merge pentru orice; daca ai backing track intr-o gama, o sa poti improviza solo-ul in gama respectiva. Ti-am propus blues-ul pentru ca e foarte structurat. Sper sa ma ajute Tin sa precizez ca am chitara electro-acustica Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erich Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Care e diferenta intre chitarile Vintage v100 IT si AFD in afara de culoare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AddRien Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 AFD-ul are dozele diferite (nu cred că e mare diferență, oricum), corpul, scriu ăștia de la mcmusic că e din Tei (V100 e din mahon) și are locking strap buttons (riscul de a se desprinde din curea e mai mic). Dacă ești fan Slash, mai bine îți iei AFD-ul ca să rezolvi piticul. Dar și mai bine însă, ar fi să mergi în magazin și să le compari tu. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capitanul_Nam Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Se da o bucata bass Ibanez in 5 corzi. Ce corzi se pun pe el ca sa pot sa cant in drop B? (B F# B E) Am incercat deja sa folosesc B-ul gros si sa le tensionez pe celelalte cu 2 semitonuri mai sus si nu e o optiune. Link to comment Share on other sites More sharing options...
'mnezău Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 La bas, cel mai simplu e să-l acordezi standard. Tu ar trebui să fii cu o octavă mai jos decât chitara. Ori, urcând cu două semitonuri, ajungi de fapt în acelaşi octavă cu chitara. În orice caz, cel mai important e să ai nota cea mai joasă corespunzătoare notei de pe chitară, în cazul tău, B. Restul, transpui. Dacă le-ai lăsa jos, n-ar fi destul de tensionate, dacă le-ai urca, ar fi prea tensionate... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mik3Mik3 Posted September 11, 2014 Share Posted September 11, 2014 Am si eu o intrebare.. Nu stiu daca e sau nu de incepatori. Scara harmonica minora trebuie folosita doar peste anumite acorduri? Sau de exemplu am un backing track cu o progresie de acorduri simpla, Sol major, re major, do major, atunci pot sa cant peste ea cu acea scara? Nu am gasit explicatia la asta niciunde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grekko Posted September 12, 2014 Share Posted September 12, 2014 Am si eu o intrebare.. Nu stiu daca e sau nu de incepatori. Scara harmonica minora trebuie folosita doar peste anumite acorduri? Sau de exemplu am un backing track cu o progresie de acorduri simpla, Sol major, re major, do major, atunci pot sa cant peste ea cu acea scara? Nu am gasit explicatia la asta niciunde. Rolul principal al minorului armonic, după cum îi spune și numele, e mai degraba armonic decât melodic. Într-o tonalitate minoră, ridică terța acordului V cu un semiton (ex. in tonalitatea La minor, acordul V (Mi minor) se transforma in Mi7 prin inlocuirea lui Sol cu Sol#). În orice caz colecția de note pe care ți-o dă minorul armonic (1 2 b3 4 5 b6 ♮7) poate fi folosită și melodic, mai ales peste acordurile din exemplul de mai sus (La min. arm. peste La min și Mi7). Progresia ta e majoră (I-V-IV). Dacă vrei să folosești minorul armonic, ai putea încerca sa cânti Mi min. armonic peste Re. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gizas Craist Posted September 14, 2014 Share Posted September 14, 2014 Salut, chitaristi! Eu si fratele meu am vrea sa ne luam 2 chitare ca asta: http://www.soundcreation.ro/fender-squier-sa-105-black-id15885.html Problema mea e ca eu sunt dreptaci, iar el stangaci. Se pot schimba anumite piese pentru a fi ca una de stangaci, sau doar corzile? Sau daca nu, exista o chitara la pret asemanator si de calitate asemanatoare pentru stangaci? Multumesc anticipat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ironside Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 Isuse, poti face schema cu schimbatu' coardelor, sa le pui in ordine inversa, da' am asa o vaga impresie ca vei avea ceva probleme cu intonatia (nu pot spune si in ce il va deranja pe frate-to chestia asta), plus ca tre' sa dai o pila la pragus. A, da. Daca n-a mai cintat pina acu' la chitara, mare diferenta nu va fi daca se apuca sa invete pe chitara normala. Cintatul la chitara nu e predispus genetic astfel incit daca esti stingaci sa nu poti cinta pe chitara normala. Daca stai sa te gindesti, niciuna din miinile tale nu stie ce are de facut, asa ca ramine sa le inveti tu cum vrei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antoniu Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 Salut, chitaristi! Eu si fratele meu am vrea sa ne luam 2 chitare ca asta: http://www.soundcreation.ro/fender-squier-sa-105-black-id15885.html Problema mea e ca eu sunt dreptaci, iar el stangaci. Se pot schimba anumite piese pentru a fi ca una de stangaci, sau doar corzile? Sau daca nu, exista o chitara la pret asemanator si de calitate asemanatoare pentru stangaci? Multumesc anticipat! Posibil sa gasesti si in magazinele din Romania , altfel poti alege de aici , sunt cateva modele apropiate ca pret : http://www.thomann.de/ro/cat.html?gf=chitare_acustice_pt_stangaci&oa=pra&sid=43038d705848efc479dc2c7d92c6ed0e ori SH : http://www.tocmai.ro/chitara-clasica-pt-stangaci-19262787.html?gclid=CICGrIGt48ACFabLtAodBmoALg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gizas Craist Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 Multumesc pentru raspuns. Pana la urma ne-am mai documentat si am decis ca o sa ne luam pe rand chitare, pentru ca e mai bine sa ne luam de calitate buna de la inceput. Chitara asta e buna? http://guitarshop.ro/chitara-electrica-squier-bullet-strat-hss-w-tremolo_p833.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruudi Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 Salut! As vrea sa ma lamuriti cu un lucru. Care sunt diferentele intre aceste 2 chitare? http://www.mcmusic.ro/chitare/electrice/vintage-v2-chitara-electrica-v2.html http://www.mcmusic.ro/chitare/electrice/vintage-v6-chitara-electrica-v6.html In afara faptului ca una e model telecaster iar celalalta stratocaster, am mai observat in descriere ca cea tele are doar 2 doze S-S iar strat S-S-S plus ca materialele din care sunt confectionate partile chitarelor difera. Ce impact au aceste diferente atunci cand vrei sa canti? Multumesc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 Diferentele intre Stratocaster si Telecaster sunt destul de mari atat ca sunet cat si ca feeling insa nu stiu in ce masura pot fi descrise in cuvinte. Gasesti pe youtube o gramada de filmulete comparative. Unul din ele ales la intamplare: Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruudi Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 Multumesc pentru raspuns. M-am uitat la filmuletul sugerat, si la altele de pe youtube. Ambele chitare suna frumos dar parca mai mult imi place suntetul pe care il are Telecaster. Plus ca are bridge fix ceea ce e ok pentru mine (fiind mai neexperimentat cu chitarele electrice). Acum depinde si cum se simt ambele la mana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
veils Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Salut. Care e dif intre acustica si clasica? Sunt incepator si m-ar interesa sa invat sa cant piese de genul One,Turn the page, care se aude mai bine pe genul asta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
EugenRo2001 Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Amandoua sunt acustice dar ne-am obisnuit sa folosim termenul de "acustica" pentru chitarele cu corzi de metal care au griful mai ingust asemanator cu cel de chitara electrica. "Clasica" este chitara cu corzi de nylon, cele trei groase fiind infasurate in metal, care au griful lat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
veils Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Nu am cantat niciodata la un instrument si nici vocal, insa mereu mi-am dorit sa cant la chitara, motiv pentru care scriu acum. Nu imi permit cine stie ce artificiu de chitara, vreau doar o chitara care sa fie foarte buna la raport calitate pret. Buget ~250 RON. Ideea e ca nu doresc o chitara electrica, ci una clasica sau acustica. Nu vreau nici sa cant la show`uri sau ceva de genul, ci doar pentru mine sau prieteni, tocmai de aia as vrea sa ma informati voi asupra uneia care sa fie buna si folosita. Am auzit ca sunt chitari hora,stagg... Imi puteti explica diferenta? Eu spre exemplu sunt fan Metallica si vreau sa cant piese de genul Nothing else matters,Turn the page,etc. Ma gandesc totusi ca nu are importanta ce gen abordezi.( Ma gandesc sa nu iau una care suna mai bine pe un gen decat pe altul )) Nici macar nu stiu daca exista asa ceva sunt VARZA la muzica, dar important e ca sunt f. hotarat sa invat) PS: Inca ceva, daca sunt trecut de adolescenta imi recomandati una 4/4 ca marime probabil.. Nu? Are importanta materialul? Nu vreau sa mi se rupa in mana ) si sper sa se auda destul de clar. Am cunostinte care canta la chitara acustica/clasica si au dat aprox 300 ron pe ele si se aud f bine, insa nu stiu ce model au. Alta nelamurire e legata de forma. Am vazut ca exista forme folk,new yorker,etc. influenteaza sunetul? VA ROG MULT NU VA SUPARATI dar sunt genul de persoana care se documenteaza f. bine inainte sa cumpere ceva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 @veils: In primul rand trebuie sa te hotarasti daca vrei clasica sau acustica. Diferentele dintre ele sunt destul de mari printre care: latimea si curbura grifului, playabilitatea, sunetul, tipul corzilor (nylon sau metal), etc. Toate astea s-au mai explicat pe aici, trebuie doar sa parcurgi topicul asta. Dupa asta trebuie sa te hotarasti daca vrei noua sau second. Abia dup-aia iti pui problema de forma, de materiale, de influenta acestora asupra sunetului. Insa avand in vedere bugetul relativ limitat optiunile se reduc destul de mult. Personal iti recomand o acustica second, inveti pe ea, vezi ce poate (si mai ales ce nu poate) si abia la a 2-a chitara vei sti mai bine ce sa cauti. Fereste-te de marci dubioase si de no name-uri. La 300 ron poti gasi second o acustica decenta Fender, Takamine, Ibanez, Stagg, etc. Nu ti-ar recomanda Delson, Clifton sau alte marci pe care le gasesti la hyper-market. Bafta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
veils Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 (edited) Am ascultat pe youtube si aia acustica mi se pare mai ok, insa nu cred ca e mare diferenta.. Acum vine ideea ca nu vreau la mana a doua pentru ca nu ma pricep si imi e frica sa nu aiba ceva stricat.. nu am incredere in toata lumea. Imi puteti spune site-uri de unde as putea sa iau? acustica /clasoca pana in 250 ron Edited October 16, 2014 by veils Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razvanik Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Salut, Am inceput sa invat solo-ul final de la Back in Black si am descoperit ca avand un stratocaster cu 21 de taste nu pot sa fac bend-urile alea de la final pt ca as mai fi avut nevoie de inca una .Oare sa ma mut pe alta coarda si sa iau aceleasi note acolo sau cum sa fac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrușcaiepuraș Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 De obicei daca trebuie sa faci un bend pe coarda B pe tasta 22 si nu poti ca nu ai 22 de freturi poti sa canti nota aia pe tasta 17 coarda E subtire, insa in contextul din soloului din "back in black" nu prea merge smecheria asta. In plus, in soloul ala vad ca se canta la un moment dat si pe fretul 22 al corzii E. Nota aia cum aveai de gand sa o muti pe alta coarda? Poti sa inlocuiesti partea cu probleme cu o improvizatie sau canta altceva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
unknownjoe Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 @veils: pt ce doresti tu sa canti alegerea corecta este o chitara "acustica" cum ii zici tu, nu una clasica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now