www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

PS: Tu ai probleme si te plangi pe aici de 11 ani, asa cum singur recunosti, pentru ca nu ai ureche muzicala si nu stii sa canti la niciun instrument. Cand se ivesc subiecte legate de instrumente muzicale, incearca sa intelegi ca discutiile legate de aceste subiecte necesita niste abilitati pe care tu, din pacate, nu le detii, asa ca aceste discutii sunt gratuite doar pentru cei ca tine, lucruri de care ai mai fost atentionat si in trecut. Cu alte cuvinte, asa cum ti-am mai spus-o, mai mult sau mai putin politicos, bati campii si nu pierzi nicio ocazie. 

  • Like 1
Posted
30 minutes ago, StratMan said:

discutiile legate de aceste subiecte necesita niste abilitati

Aham, precum consistența și consecvența. Când m-oi apuca să debitez bălării despre muzică, tehnică și cum tre să se cânte un blues, te invit să-mi dai peste nas. Până atunci, baftă cu "argumentele". :rgcrules:

  • Like 1
Posted (edited)
On 7/2/2017 at 23:58, karpi said:

Pe de alta parte  nu suntem siguri ca esti chitarist , pana nu ne arati ce si cum canti ce sunduri obtii cu ce scule esti doar un comentator de pe margine ..".textier " . Daca nu esti chitarist si mai ales solist la chitara nu prea ai cum sa apreciezi o chitara ..

Il inteleg pe @Stratman  unii tineri nu pot sa invete , numai din propria experienta ajung la o concluzie ( buna sau gresita ) acest lucru inseamna pierdere de timp pretios si un fel de "batut pasul pe loc ".Cand vezi atata ignoranta i-ti pierzi speranta si rabdarea .Totusi de-a lungul anilor am cunoscut si tineri extrem de inteligenti si cu mintea deschisa , acestia au ajuns mai toti in locuri bune in muzica pana ce altii foarte talentat

Nu inteleg de ce in multe discutii apare argumentul asta de genul "bai, da' tu esti chitarist? la ce scula canti si cat de bine? cata scoala muzicala ai facut?" Asta e argumentul etern pe la noi. Il gasesti pe tot felul de forumuri in situatii in care o persoana face ceva (din orice hobby) si posteaza sa ceara pareri. Intentia e faina, realizarea proasta, si ii scrie unu sa taie si el mai drept cartonul. Raspunsul e cu sut in rect ca "bai da tu ai facut vreodata ce fac eu ca sa dai sfaturi? Ia pune aici cat de drept tai tu cartonu' ca altfel nu poti sa comentezi." Sa fim seriosi ca n-avem nevoie de facultatea de chitare electrice ca sa apreciem o scula. Intr-adevar, skill-ul asta se dezvolta in timp, dar aici e cu reversul medaliei uneori. Eu in timp mi-am dat seama ca foarte multe branduri sunt overpriced, nu ca iti aduc perfectiunea.

Asta cu parerile si ca tineretu e de ***** si nu invata suna a discurs comunist. Eu am tot cerut sfaturi (nu aici) si n-au fost conforme cu ce cautam sau imi doream in mai putin de 50% din cazuri. Cea mai comoda chitara pe care o am e un Dean facut in Korea, luat second de aici de pe forum. Inainte sa-l iau am cerut sfaturi in stanga si in dreapta si aproape toti chitaristii cu experienta mi-au zis sa stau departe, ca Dean sunt de cacao/fac chitare proaste/"nu se" merita. Sa iau altceva. Am vrut totusi sa pun mana pe ea si e cea mai comoda scandura pe care o am si e mereu un punct de referinta ca neck shape, freturi si chiar sunet cand vine vorba de mahon. Preferinta si atat. Dar daca tineam cont de experti, poate inca eram la stadiul al care cumparam si vindeam chitare in cautarea instrumentului perfect in loc sa cant.

Un incepator care cere sfaturi aici devine mult mai confuz. Plus ca i se insufla din start ideea ca doar pe Gibson USA si Fender USA isi poate exploata talentul la maxim. Ceea ce e o prostie. Incepatorii trebuie incurajati sa cante, indiferent de instrument. Un setup decent se poate face si pe cea mai ieftina chitara daca nu e facuta in bataie de joc. Si in 2017 pana si chitarele foarte ieftine sunt facute decent. 

 

23 hours ago, apocapsile said:

 oricum ai atâtea de învățat încât chiar nu are importanță ce chitară folosești atâta timp cât te simți bine cu ea și poți obține un sunet decent, care să te motiveze s-o zgândări. Simțitul bine poate fi confort, plăcerea de a te uita la ea (să-ți vină să o ridici și să mai prestezi), chiar orice. Cumva fazele astea cu X versus Y mi se par mai relevante când începi sa te pricepi mai bine și ești în căutări. La  început nu e foarte relevant și după ce ai deja un nume oricum știi ce vrei și nu mai faci atâta caz. Oricum multe chestii sunt ambivalente, cum ar fi un efect care-ți face o mizerie de chitară să sune chiar OK și același efect care-ți gâtuie o chitară de excepție și o face să sune mediocru, precum cealaltă...

THIS!

 

Altfel, nu inteleg de ce trebuie sa fie atata drama la o discutie despre brand-uri. Pai ce inteleg aia tineri si habarnisti cand vin sa se informeze si gasesc balamuc si orgoliu? Intreb ca s-a tot invocat treaba asta mai sus.

Edited by ChurchOfCthulhu
  • Like 2
Posted
Acum 10 minute, ChurchOfCthulhu a spus:

Nu inteleg de ce in multe discutii apare argumentul asta de genul "bai, da' tu esti chitarist? la ce scula canti si cat de bine? cata scoala muzicala ai facut?" Asta e argumentul etern pe la noi. Il gasesti pe tot felul de forumuri in situatii in care o persoana face ceva (din orice hobby) si posteaza sa ceara pareri.

Nu văd nimic neclar aici ! N-ar trebui să ai oarece experienţă în mânuirea unui instrument, ca să scoţi un sound bun din el ? 

E ca şi cum ai fi pocăit, care nu bea, nu fumează ( teoretic), dar îşi dă cu părerea că Bergenbier peste Tuborg, ş.a.

 

Că unele branduri îşi sacrifică reputaţia, confecţionându-şi instrumentele prin tot felul de ţări din lumea a treia, ca să aibă chitare accesibile orice forumist, e altă discuţie !

  • Like 1
Posted (edited)

Ego, mostly. Pentru ca anumiti oameni au investit [ da, investit, adica cu speranta de crestere in valoare in timp, chiar daca e constienta sau nu ] niste sume care pot ajunge ridicole in ceea ce sunt in esenta niste felii de lemn vopsite frumos. 

Don't get me wrong, nu neg existenta diferentelor calitative si nici faptul ca interventia unui lutier bun se simte. Dar exista o chestie care se cheama "Law of diminishing returns", si care este foarte reala si demonstrabila.

Pe langa asta, cred ca am mai zis si eu si altii - cand vorbim de muzica, nu exista "cea mai buna". Indiferent de ce e vorba. Si ce ti se pare tie ideal astazi e posbil sa se schimbe maine. Si daca la tine e valabil, de ce nu ar fi si la altii ? Dar anumiti oameni o iau ca pe un atac la persoana daca le spui ca tie nu iti place ceea ce lor le place. 

Exemplu : pe mine "bluzu" si "jazu" ma plictisesc intr-un hal de nu va puteti imagina. So f'in what ? Am un Jackson si un Ibanez pentru ca astea le-am vrut si astea mi se potrivesc. Si nu sunt entry-uri. Cu banii care i-am dat pe ele puteam sa imi iau un fender am std sau un Gibson LP standard, sau orice altceva in categoria respectiva. Dar nu le-am luat. Pentru ca LPurile pentru mine sunt stupid de incomode. Si configuratia sss pentru mine suna ca ca o armata de tantari turbati. Again, so f'in what ? Probabil in viitor o sa adaug si un ESP la colectie. Sau poate nu.

 

@ramurel, nu vorbim de entry-level. Toata lumea face entry level. Vorbim de chitari midrange si high end cu preturi comparabile.

Oh also. Oricine este calificat sa isi exprime o parere ceva "estetic". Nu trebuie sa fii muzician sa iti displaca o pisea. Trebuie sa ai urechi. Unora le plac manelele. So. F'in. What ? Nu trebuie sa fii chitarist sa consideri o chitara urata. E suficient sa ai ochi.

Edited by vektor
added some things
  • Like 4
Posted
7 minutes ago, ramurel said:

Nu văd nimic neclar aici ! N-ar trebui să ai oarece experienţă în mânuirea unui instrument, ca să scoţi un sound bun din el ? 

E ca şi cum ai fi pocăit, care nu bea, nu fumează ( teoretic), dar îşi dă cu părerea că Bergenbier peste Tuborg, ş.a.

 

Că unele branduri îşi sacrifică reputaţia, confecţionându-şi instrumentele prin tot felul de ţări din lumea a treia, ca să aibă chitare accesibile orice forumist, e altă discuţie !

Ai dreptate. M-am exprimat prost. Logic ca trebuie sa stii cu ce se mananca pentru a putea exprima o parere coerenta, eu voiam doar sa spun ca nu trebuie sa fii cel mai bun instrumentist din lume si nici sa fi terminat conservatorul pentru a putea evalua o chitara sau pentru a avea "voie" sa-ti dai cu parerea. Pentru ca pe acelasi principiu putem divaga la scenariul in care cine n-a construit o chitara e habarnist :))

Posted

Doar o informatie asa, poate inutila...

Cel mai bun chitarist pe care l-am vazut vreodata, este roman. Isi face doctoratul in muzica pe chitara in Anglia. Are formatii semnate in Anglia, la Londra unde e competitia cea mai acerba din lume. Nu are decat o singura postare aici. De acum 7 ani cand a intrebat ceva despre un procesor Behringer si a fost hulit. 

Ah, si pana acum 3 ani chiar a cantat pe o chitara Behringer cu un amp Behringer.

Deci PAREREA mea, este sa va mai relaxati un pic, orice are corzi poate face muzica. Iar cu "nu te-am vazut cantand, nu stim daca esti chitarist" nu va ambalati atata. Unii dintre noi chiar suntem sceptici in a posta aici si mai scriem asa din an in paste cand chiar ni se pare ca s-a intrecut masura.

De asemenea, unii useri care au o anumita stapanire a limbii engleze nu s-au ambalat atat de tare la "fuck fender, fuck gibson, make music" pentru ca sensul acestei sintagme este ca in loc sa te ambalezi atata pentru un brand mai bine faci muzica.

O zi buna tuturor, mai ales tie domnule Stratman, si las-o mai mai moale cu jignirile, noi nu te-am facut nici vacar, nici nu am zis ca ai o ruda cu ochi de sticla...

11 minutes ago, ChurchOfCthulhu said:

Ai dreptate. M-am exprimat prost. Logic ca trebuie sa stii cu ce se mananca pentru a putea exprima o parere coerenta, eu voiam doar sa spun ca nu trebuie sa fii cel mai bun instrumentist din lume si nici sa fi terminat conservatorul pentru a putea evalua o chitara sau pentru a avea "voie" sa-ti dai cu parerea. Pentru ca pe acelasi principiu putem divaga la scenariul in care cine n-a construit o chitara e habarnist :))

Chiar trebuie sa stii? Tata a cantat 1 an la muzicuta toata viata lui. Dar a ascultat toate albumele pe care a putut pune mana si are cel mai ascutit auz dintre toti chitaristii cu care am lucrat. Sigur, nu poate spune nimic de playability dar despre Ton, poate face o compunere ca la limba romana in clasele 5-8

Posted

Am o cunostiinta. Are un Stagg superstrat, un ADA MP-1 si un amp facut de el. Si cu jucariile astea suna mai bine si canta mai bine/frumos/corect/tehnic/etc decat marea majoritate a chitaristilor intalniti sau vazuti de mine. Nu are nici trupa nici inregistrari, singurul motiv pentru care canta e ca lui personal ii face placere. Magic!

 

  • Like 2
Posted
PS: Tu ai probleme si te plangi pe aici de 11 ani, asa cum singur recunosti, pentru ca nu ai ureche muzicala si nu stii sa canti la niciun instrument. Cand se ivesc subiecte legate de instrumente muzicale, incearca sa intelegi ca discutiile legate de aceste subiecte necesita niste abilitati pe care tu, din pacate, nu le detii, asa ca aceste discutii sunt gratuite doar pentru cei ca tine, lucruri de care ai mai fost atentionat si in trecut. Cu alte cuvinte, asa cum ti-am mai spus-o, mai mult sau mai putin politicos, bati campii si nu pierzi nicio ocazie. 

Deci ceea ce spui tu e ca daca nu canti pe strat si nu ai un altar inchinat zeului Fender nu ai ureche muzicala deci automat nu meriti sa canti la chitara. Frumos, stii poate ca ai aceste "abilitati" rare pe care duar cei ce canta pe strat le primesc odata cu chitara in case , dar cred ca iti lipseste o minte deschisa. Cat despre jignit nu o faci direct, cum o facea cel de care te plangeai , dar categoric jignesti cu aroganta ta si lipsa de respect pentru cei ce au opinii diferite fata de a ta . Si ca sa stii nici unul dintre MARI chitaristi nu a absolvit conservatorul chiar multi dintre ei nu aveau habar sa citeasca o partitura exp: David Gimlour (Pink Floyd) am cautat sa iti dau un exemplu de chitarist care folosea si strat . Si nu uita ca Jimi a folosit si un Flying V de la Gibson . Din pacate nici el nu a ramas fidel Strat-ului.

Sent from my Xylo X using Tapatalk

  • Like 1
Posted (edited)

Eu totuși nu pricep o chestiie: de când subiectul a devenit "care brand e cel mai șmecher" și "cine are voie să-și dea cu presupusul sau nu" când totul a pornit de fapt de la "Mie mi se cam pare că Ibanez nu e la fel de vandabil second precum alte mărci, ce părere aveți despre chestia asta?"

Adică, superioritatea închipuită sau practică a vreunei mărci sau a vreunui model e cumva pe dinafara subiectului. Aici e vorba mai mult de cum sunt percepute mărcile, imaginea mărcii în ochii unui potențial cumpărător.

Încercare de a deturna discuția înapoi pe subiect:

În general, eu Ibanez nu aș prea cumpăra în general, nici nou, nici second, în afara unui JEM sau a unei copii LP din seria Art (sau ceva similar).

Dintr-un motiv extraordinar de tâmpit, valabil și pentru Jackson: mi se par (mie, da, nu săriți, e o chestie de gusturi) niște chitare urâte cu spume ca geometrie/formă (în special când vin și în culori cuminți) și oricât de bine s-ar cânta pe ele, nu m-ar tenta să le iau în mână. Pentru mine e o chestie clară de design. Parțial sunt cu creierii spălați de Fender/Squier/Gibson & co, parțial îmi displace numele (da, da, și sigla!) și parțial știu că dacă nu îmi face cu ochiul un design plăcut, n-o să iau chestia aia să cânt pe ea.

La fel, am probleme în a-mi fi drag un ESP, la PRS sunt modele și modele și aș da oricând la schimb un Ibanez de 5xxx lei pe un Dean Soltero sau pe cel mai ieftin SG de la Gibson (poate chiar și Epiphone). Cam asta-i treaba cu mine și Ibanez.

În schimb, arată-mi un Ibanez vopsit în toate culorile posibile, dintre cele mai oribile și s-ar putea să-mi placă. Cumva, împreună cu geometriile în general antipatice, dacă și paint job-ul e destul de sărit de pe fix și tulburător... well, estetica urâtului, așa parcă merge s-o tăvălești puțin.

No, cam astea sunt motivele adevărate pentru care eu aș avea rețineri în a opta pentru un design Ibanez și se opresc cu mult înainte de calitatea componentelor, manevrabilitate, manoperă și alte chestii cu adevărat importante pe care în mod normal le cântărești puțin înainte să cumperi.

:)

Sfatul meu: dacă vreți vandabilitate second, luați un Ibanez bun, dar cât mai urât și anapoda. Cumva, geometria nebună cu paint job cuminte nu poate convinge :D Check attachment.

guit.jpg

Edited by apocapsile
  • Like 1
  • Haha 1
Posted
2 hours ago, iteodordimi said:


Deci ceea ce spui tu e ca daca nu canti pe strat si nu ai un altar inchinat zeului Fender nu ai ureche muzicala deci automat nu meriti sa canti la chitara. Frumos, stii poate ca ai aceste "abilitati" rare pe care duar cei ce canta pe strat le primesc odata cu chitara in case , dar cred ca iti lipseste o minte deschisa. Cat despre jignit nu o faci direct, cum o facea cel de care te plangeai , dar categoric jignesti cu aroganta ta si lipsa de respect pentru cei ce au opinii diferite fata de a ta . Si ca sa stii nici unul dintre MARI chitaristi nu a absolvit conservatorul chiar multi dintre ei nu aveau habar sa citeasca o partitura exp: David Gimlour (Pink Floyd) am cautat sa iti dau un exemplu de chitarist care folosea si strat . Si nu uita ca Jimi a folosit si un Flying V de la Gibson . Din pacate nici el nu a ramas fidel Strat-ului.

Sent from my Xylo X using Tapatalk
 

1. Ceea ce am avut eu de spus sta clar scris in posturile mele de aici, nicidecum ceea ce incerci tu sa insinuezi. Nu am pomenit cuvantul "Fender Strat" niciunde in posturile mele explicative de aici si nici nu am acuzat pe nimeni, daca prefera vreo chitara fabricata de vreun brand sau altul. Se pare ca tu amesteci, cu rea intentie, avatarul meu cu ceea ce am declarat eu in posturile mele.

2. Ceea ce am eu de impartit cu cel caruia ii sari tu (degeaba) in aparare se bazeaza pe niste evidente mai vechi, inregistrate pe forum si cu care, probabil, tu nu esti la curent. Mi se pare absurd ca cineva, care habar nu are sa cante la vreun instrument, sa se bage in seama intr-o discutie despre brand-urile care fabrica astfel de instrumente muzicale elaborand si criterii (absurde) si contrazicandu-se cu oricine, pe orice tema. Oricum, avand in vedere ca eu cunosc bine personajul, nu este prima data si, probabil, nici ultima.

3. "Aroganta" mea, asa cum ai numit-o tu, este, de fapt, sarcasmul pe care mi-l manifest de fiecare data cand cineva da dovada de obraznicie. Chiar si in cazul de fata, iti pot da o replica la acuzatia ta in ceea ce priveste "mintea deschisa" si iti pot raspunde ca este preferabil sa ai o minte mai mult sau mai putin deschisa decat sa n-o ai deloc. Intelege si tu ce poti din chestia asta.

4. Eu consider ca nu e cazul sa faci apologia lipsei de studii muzicale academice a unora dintre marii chitaristi, ei dezvoltandu-se, in general, in medii muzicale foarte bogate dpdv al informatiei muzicale, ceea ce a determinat si o acumulare deosebita din partea lor.  Sa stii ca, iubind muzica, m-am documentat si asupra vietii marilor chitaristi, nu numai in privinta instrumentelor muzicale pe care le-au folosit, motiv pentru care, atentionarile tale, sincer, mi se par superflue.

5. Te-as mai sfatui sa citesti cu atentie, atat ceea ce scriu altii (daca vrei sa intri in discutii cu ei) si sa incerci sa si intelegi ceea ce au de transmis, cat si ceea ce scrii tu insuti, cand le raspunzi. Nu de alta, dar corect se scrie: "doar" si nu "duar",  "MARIchitaristi" si nu "MARI chitaristi", in contextul folosit si, daca tot mi-ai dat exemplul lui, incearca sa-i scrii corect numele "Gilmour" si nicidecum "Gimlour", asa cum ai facut-o tu. Asta apropo de cultura si de respect. Nu de alta, dar nu am dorit, in mod intentionat, sa folosesc cuvantul "agramat".

In incheiere, atat pentru tine, cat si pentru altii ca tine, va declar deschis ca orice alta interpelare din partea voastra, o consider drept o provocare facuta cu rea intentie sau din incapacitatea de a intelege si, ca atare, nu ma mai ntereseaza catusi de putin si nu voi mai raspunde.

 

  • Like 2
Posted
On ‎30‎.‎06‎.‎2017 at 12:59, hidookoo said:

Parerea mea sincera? Nici macar o chitara nu trebuie judecata dupa ce scrie pe headstock. Ca drept dovada ca baietii de la guitar shop la un blind test au ales Squier Bullet strat ca fiind cel mai bun strat din magazin - chiar daca l-au testat impotriva unor custom shopuri.

 

simpatici băieții :respect:

Posted
1. Ceea ce am avut eu de spus sta clar scris in posturile mele de aici, nicidecum ceea ce incerci tu sa insinuezi. Nu am pomenit cuvantul "Fender Strat" niciunde in posturile mele explicative de aici si nici nu am acuzat pe nimeni, daca prefera vreo chitara fabricata de vreun brand sau altul. Se pare ca tu amesteci, cu rea intentie, avatarul meu cu ceea ce am declarat eu in posturile mele.
2. Ceea ce am eu de impartit cu cel caruia ii sari tu (degeaba) in aparare se bazeaza pe niste evidente mai vechi, inregistrate pe forum si cu care, probabil, tu nu esti la curent. Mi se pare absurd ca cineva, care habar nu are sa cante la vreun instrument, sa se bage in seama intr-o discutie despre brand-urile care fabrica astfel de instrumente muzicale elaborand si criterii (absurde) si contrazicandu-se cu oricine, pe orice tema. Oricum, avand in vedere ca eu cunosc bine personajul, nu este prima data si, probabil, nici ultima.
3. "Aroganta" mea, asa cum ai numit-o tu, este, de fapt, sarcasmul pe care mi-l manifest de fiecare data cand cineva da dovada de obraznicie. Chiar si in cazul de fata, iti pot da o replica la acuzatia ta in ceea ce priveste "mintea deschisa" si iti pot raspunde ca este preferabil sa ai o minte mai mult sau mai putin deschisa decat sa n-o ai deloc. Intelege si tu ce poti din chestia asta.
4. Eu consider ca nu e cazul sa faci apologia lipsei de studii muzicale academice a unora dintre marii chitaristi, ei dezvoltandu-se, in general, in medii muzicale foarte bogate dpdv al informatiei muzicale, ceea ce a determinat si o acumulare deosebita din partea lor.  Sa stii ca, iubind muzica, m-am documentat si asupra vietii marilor chitaristi, nu numai in privinta instrumentelor muzicale pe care le-au folosit, motiv pentru care, atentionarile tale, sincer, mi se par superflue.
5. Te-as mai sfatui sa citesti cu atentie, atat ceea ce scriu altii (daca vrei sa intri in discutii cu ei) si sa incerci sa si intelegi ceea ce au de transmis, cat si ceea ce scrii tu insuti, cand le raspunzi. Nu de alta, dar corect se scrie: "doar" si nu "duar",  "MARIchitaristi" si nu "MARI chitaristi", in contextul folosit si, daca tot mi-ai dat exemplul lui, incearca sa-i scrii corect numele "Gilmour" si nicidecum "Gimlour", asa cum ai facut-o tu. Asta apropo de cultura si de respect. Nu de alta, dar nu am dorit, in mod intentionat, sa folosesc cuvantul "agramat".
In incheiere, atat pentru tine, cat si pentru altii ca tine, va declar deschis ca orice alta interpelare din partea voastra, o consider drept o provocare facuta cu rea intentie sau din incapacitatea de a intelege si, ca atare, nu ma mai ntereseaza catusi de putin si nu voi mai raspunde.
 

Eu nu aveam de unde sa stiu ca tu ai mai avut conflicte(eu nu am luat partea lui sau a ta , eu mereu in orice conflict de genu voi fi neutru sau mediator lui nu i-am raspuns caci a zis ca pleaca pe alt forum) Cat despre limba romana dupa cum vezi am un telefon non-name (nu dau banii pe tehnologie inutila) care are un auto corector care face de toate de la adaugat accente pana la modificat cuvinte , imi e greu cand scriu mult sa fiu atent la toate detaliile .Cat despre chitaristi am citit si eu destule tocmai de aia am adus vorba (si cand vorbesc de citit nu ma refer la fragmente din interviuri ) cred ca ma pot lauda cu o colectie impresionanta de carti despre trupe , chitaristi , etc. pana la cei mai "inutil" 50 de euro cheltuiti pe o Biografie foto Zeppelin . Cat despre aroganta sau ironie ar trebui sa fi mai atent la asta pentru ca atunci cand citesti pot fi foarte usor confundate si interpretate (nu cu rea intentie , ci pur si simplu din greseala ). Astfel in incheiere in cazul in care te-am jignit imi pare rau , nu asta a fost intentia si desigur David Gilmour tr sa ma scuze ca nu am observat ca telefonul meu "genial" a "corectat" numele sau.

Sent from my Xylo X using Tapatalk

Posted

 Pe de-o parte cred ca si Fender si-o auzit la vremea lui "ce chitara ai facut bah, ca tu nici macar nu stii sa canti!". Pe de alta parte abia astept sa se termine discutia dintre Mercedes Benz-urile chitarilor vs. Loganurile chitarilor si sa inceapa aia cu binecuvantatu' de mojo level 120, Dumble, vs. restu' sculelor cu mojo level <120.

  • Like 2
Posted (edited)
On 7/4/2017 at 11:37, ChurchOfCthulhu said:

Nu inteleg de ce in multe discutii apare argumentul asta de genul "bai, da' tu esti chitarist?

Parca suntem pe un forum al chitaristilor .

Nu esti chitarist mai ales solist la chitara care  doreste sa se exprime si prin diferite  "sound -uri " nu ai  pe ce baza sa i-ti faci o parere .

Exista posibilitatea de a posta fragmente de piese sau piese cantate sa auzim cum si ce , aici pe rgc.ro sau pe youtube sau Soundcloud etc etc .

Nu este vorba de "BRAND " -uri ci despe "SOUND" si raspuns dinamic.

 Ca si chitara buna la toate si mai ales pe scena  am mai scris de multe ori "Power Strat"-urile Ibanez sau  cele copiate si noname sunt exceptionale .Cu splitarea dozelor humbucker si otzara "formare de ton "rezolvi  aproximativ problema unor sounduri de Strat ..daca este nevoie .( daca esti intr-o trupa "mare " profesionista .. cu absolut de toate  "maistrul de chitara ' are grije de "dulapul " cu 8-12 chitare  ca sa ai tot ce-ti trebuie ptr concert.)

 Cum in regim de trupa de amatori nu ai instalatie  "suficienta "  aproape niciodata  chiar daca ai cel mai super Strat  din cauza conditiilor oricum  ajungi la un sound de "surogat " caz in care chiar nu mai conteaza alegerea tipului  de chitara ci eventual doar forma chitarei si culoarea ca sa dea bine pe scena ..

( daca ai un amplif "de 100W"  ca sa produci un sunet dublu ca tarie ai nevoie de "amplif de 1000 W "  si cu un asemenea "headroom" poti fi limitat cu "Twang-ul " unui Strat sau Tele  adevarat )
Acest lucru poate sa limiteze folosirea ptr soundurile adevarate  pe scena .

Dar depinde de stilul /genul muzical .

  Personal nu ma intereseaza cine si unde este facuta o chitara ,.Ma intereseaza daca are " sound " bun dar si echilibrat pe tot griful , , dinamica  plus stabilitatea .si daca se poate canta ( actiunea si buzz etc ).

Am  cumparat si eu un Strat doar  pentru acel SOUND , ce nu puteam sa scot din nici o alta chitara , am facut eu chitare am  facut doze cu zecile .de am obosit sa le tot incerc sa vad ce si cum , unele suna bestial dar nu  am reusit sa fac acel sound de Strat sau Tele .. Nici  firmele /brandurile concurente nu au reusit sa faca "pe alte cai  " soundul de Strat si Tele ..

 Cum am mai tot scris soundul de Strat este greu de amplificat "corect " , dar si pe inregistrari pune probleme  plaja foarte larga de armonicve si atacul enorm .In ambel cazuri trebuie sa ai o instalatie cu un "hedroom" cat mai mare posibil .

Ptr cei care canta cu "distors" cu nivelul de  99%  plus filtre /compresoare  nu-i intereseaza Sound-ul ' original " al  chitarei , acestora le trebuie doar semnal mare ca sa duca la distorsiunea  dorita cu gain cat mai redus din preamp astfel sa nu aiba "zgomot ' .

Daca ai doza cu semnal mic si mai este si "single coil "  ai nevoie de preamp de calitate  cu "gain" mare  si risti sa ai zgomot  , la care esti nevoit sa introduci "noise gate " al carui "prag " iil vei simtii la "panatie '  si se canta 'greu '

In  ultimii ani au elabora doze "noiseless ' si pentru Strat si Tele , doze ce  au soundul celor 'singlecoil ".

Dar.

A mai fost discutii si cu forma chitarelor .Ptr anumite genuri de muzica cu chitaristii costumati  de ex ca niste "zomby" nu prea se potriveste un Fender " Helo  Kitty" chiar daca are cele mai tari doze noiseles si cel mai super sound   sau un Gibson LP sobru -de "salon " si cred ca nici o ' chitara spaniola ".nu se potriveste pe asemenea scena .

Deci are si moda ceva de spus .

Discutia nu este " ce ne place ' noua personal ,.:

"Oare de ce unii prefera Gibson , Fender sau "altele " si nu Ibanez

 sau

"Oare de ce unii prefera Ibanez  si nu Gibson , Fender sau "altele "

Dar cred ca se pot accepta si pareri stict personale  in lipsa de altele .

( gen ...nu-mi place Gibson LP caci este foarte grea , sau nu-mi place forma /culoarea , crosimea /lungimea ....sau chiar soundul ..etc )

 

Edited by karpi
  • Like 3
Posted
25 minutes ago, karpi said:

Cum am mai tot scris soundul de Strat este greu de amplificat "corect " , dar si pe inregistrari pune probleme  plaja foarte larga de armonicve si atacul enorm .In ambel cazuri trebuie sa ai o instalatie cu un "hedroom" cat mai mare posibil .

https://www.thomann.de/ro/kemper_profiling_amplifier_powerhead.htm?ref=search_rslt_kemper_304818_8
600 W în 8 Ohm. Nu mai suntem în 1950 când era dificil de construit/găsit un amplificator de 100 W. Dar chitariștii deseori confundă compresia cu "dinamica".

În aceeași ordine de idei, cine cântă pe clean fără compresor?! Dacă nu în pedalier/amp, pe mixer în live sau în studio.

Posted
8 hours ago, karpi said:

Parca suntem pe un forum al chitaristilor .

Nu esti chitarist mai ales solist la chitara care  doreste sa se exprime si prin diferite  "sound -uri " nu ai  pe ce baza sa i-ti faci o parere .

Exista posibilitatea de a posta fragmente de piese sau piese cantate sa auzim cum si ce , aici pe rgc.ro sau pe youtube sau Soundcloud etc etc .

Nu este vorba de "BRAND " -uri ci despe "SOUND" si raspuns dinamic.

Asa e, dar mi se pare ca unii sunt prea agresivi pe treaba si pun problema de parca cei care scriu ceva ar trebui sa dea un examen de cantat la chitara. Din fericire, cantatul la chitara si muzica in general nu e o meritocratie. Si poate atitudinea asta descurajeaza discutiile si incepatorii sa posteze in general pe forumurile de chitaristi.

Si nu inteleg, ca sa te exprimi prin diferita sounduri trebuie sa fii "solist la chitara?" Adica te face un chitarist bun doar capacitatea asta? Nu trebuie sa fie un cumul de factori?

Eu am un tele care costa cat doua plinuri de motorina si suna ca un tele. Stiu, blasfemie, dar cine l-a ascultat si n-a stiut ce brand e a zis ca suna bine.

7 hours ago, FiveseveN said:

https://www.thomann.de/ro/kemper_profiling_amplifier_powerhead.htm?ref=search_rslt_kemper_304818_8
600 W în 8 Ohm. Nu mai suntem în 1950 când era dificil de construit/găsit un amplificator de 100 W. Dar chitariștii deseori confundă compresia cu "dinamica".

În aceeași ordine de idei, cine cântă pe clean fără compresor?! Dacă nu în pedalier/amp, pe mixer în live sau în studio.

Si asta e o problema, ca unii au ramas blocati intr-o era. Tehnologia a evoluat dramatic, dar in continuare multi nu vad dincolo de lampa si Marshall.

Eu stiu cativa care canta pe clean fara compresor, dar ce-i drept nu intr-un context profi sau live. Cred ca exista viata si fara compresor oricum :)

  • Like 1
Posted

ARTA

se presupune ca un chitarist este un artist  asta presupune ca ar trebui sa aiba simt artistic /estetic.

Pentru anumita "sound "ale  instrumentellor unei trupe  de un anumit gen/stil  trebuie sa alegi soundul "ideal "

pentru instrumentul solistic  In soundul general trebuie sa se integreze cel al solistului ,bineinteles cu nuante intre diferitele "stari" ce le simte si le transmite in interpretare .

Pune-te si de ex in Cubase   in MIDI  fa o piesa completa .O sa vezi  ce greu este sa alegi sunetele cu timbrul si ADSR  volum/timbru   care se potrivesc  dupa ce ai reusit ceva ce-ti convine ca si un "intreg "   ia chitara si  inregistreaza  cu un sound ce se "potriveste " .Apoi cronometreaza-te si vezi cat timp o sa "cauti" reglajele  cu "efectele " din DAW soundul si nivelele /dinamica   "corecta " pentru un sound bun .   .

Din aceasta cauza /probleme se cheltuie miliarde de $$$  , pentru "Sound ". ( efecte , formatoare de ton , compresoare , difuzoare , corzi , doze , " cabluri speciale " , tube  / solid state ,

Dupa cum vezi in tot "rgc.ro "  sau 80% se discuta acest aspect ..

( , iata  discutii despre chitare ..tipuri /branduri  mai toate bune din punct de vedere "tehnic '/calitativ /constructiv dar cu sounduri diferite .)

Dn chitarist interpret /solist la chitara , trebuie sa aiba si simt estetic in "alegerea " soundului adecvat ,pe langa teoria muzicii si dexteritate in executia tehnica ..

Si un chitarist "ritm "  are treaba cu dinamica si soundul dar totusi mai putine decat un solist care trebuie sa nuanteze sa "transmita"  printr-o gama mult mai larga de  timbru /dinamica  sa simta acel "sweet spot " , altfel  se pierde "farmecul " /atmosfera ce se vrea "transmisa " catre auditoriu .

Se poate face analogia cu un arist plastic , un pictor care pe langa desen  trebuie sa simta si culoarea  , culoare ce poate sa o interpreteze sau doar sa o " copieze din natura " ptr a realiza /reda atmosfera  dorita ..

etc ...etc

 

 

 

  • Like 3
Posted (edited)

Muzica NU este facuta pentru chitaristi sau alt fel de profesionisti. Muzica este facuta pentru ascultatori si pentru public. Si publicului nu ii pasa DELOC pe ce chitara canti. Deci e complet irelevant ce chitara folosesti.

Chitara este facuta pentru cei care o cumpara si ei trebuie si pot sa isi dea cu parerea despre ce le place si pentru ce platesc. Parerile unor profesionisti adevarati pot fi luate in considerare doar pentru a atrage atentia asupra unor aspecte de urmarit, gen fiabilitate. In nici un caz pentru a fi luati de exemplu si a face cum fac ei.

Muzica inseamna intregul unei piese si chitara nu este intregul unei piese. In cazurile exceptionale acopera 20%. Acel procent de 20% e foarte putin probabil sa se intample, chiar si in cazul piselor instrumentale in care chitara e vocea principala. Asta pentru ca postproductia joaca un rol esential in toata treaba cu muzica iar insasi chitara depinde de un amplificator, chitarist, pedale de efecte, etc.

Chitaristii wanna be de obicei cred ca muzica inseamna chitara si toata lumea se invarte in jurul snobismelor lor. De obicei cand esti la mixaj sau la sunet pe o scena ei vor fi cei mai problematici oameni. Basistii sunt mult mai intelegatori, la fel si tobarii sau claparii. Chitaristii cu adevarat profesionisti sunt cu totul altfel si le lipsesc multe din problemele cu care se confrunta chitaristii wanna be in genul celor care mi-au dat mie replici "taioase". Demonstratii crancene de lipsuri mari.

Era cineva aici care spunea ca pentru el conteaza foarte mult forma si culoarea chitarii. Mi se pare foarte corect. Cred ca asta ar trebui sa conteze cel mai mult pe langa playability (comfortul si usurinta cu care se canta pe instrument, pentru cei care nu stiu engleza).

Eu o sa imi cumpar un prezervativ din fier si o sa fac ce am promis. Oricum am un Fender strat, un Fender tele si un Gibson LP.

Wish me good luck!

Edited by Neuromantul
  • Like 2
Posted
2 hours ago, Neuromantul said:

Chitara este facuta pentru cei care o cumpara

Multi isi cumpara chitara....destui si canta la ea....dar cati devin cu adevarat chitaristi....?

In alta ordine de idei, am si un ibanez si un fender strat... Ibanez-ul e frumos, se canta usor, suna foarte bine...strat-ul e frumusel, se canta mai greu un pic.....si suna superb...dar e greu sa le compari..alte bugete, alte lemne, alte neckuri, alte doze,etc...Vorba lui @karpi, la fender stii la ce sa te astepti, la ibanez poti sa ai o surpriza...speram placuta! Asta e parerea mea de cumparator...

 Spor la cantat....si good luck! Tuturor!

  • Like 3
Posted
1 hour ago, adotim said:

Multi isi cumpara chitara....destui si canta la ea....dar cati devin cu adevarat chitaristi....?

De ce ar trebui sa devina chitaristi cei care cumpara o chitara? They should simply enjoy the instrument. Insasi calificarea de chitarist adevarat ar trebui sa dispara. Daca e concurs e sport, nu e arta.
Plus ca din meseria de chitarist nu se traieste bine cu exceptia situatiei in care te lasa Smiley sau Banica Jr. sa iti faci cort pe langa ei. Nu este nici un fel de motiv serios sa devii chitarist "adevarat".

In alta ordine de idei:
Din cauza vedetismelor, idolatrizarilor, superstitiilor si snobismelor s-a dus naibii chitara. In loc sa incerci sa faci ceva original ii copiezi pe Clapton, si Hendrix si Gilmour si naiba mai stie cine ca ei sunt Cristosii chitarelor. Si ajungi sa canti aceleasi lick-uri copiate de la aceeasi chitaristi celebri si se alege praful de toata chitareala. Daca asculti doi chitaristi "adevarati" improvizand, amandoi canta la fel cu diferente minore pe care doar ei le vad. Si totul e ingrozitor de plictisitor si enervant.

Nu e de mirare ca nu mai sunt piese in care sa fie prezente chitarile si daca sunt, chitarile stau cuminti in spate. Ca frecam aceleasi lick-uri peste aceleasi progresii si la asta ii spunem improvizatie. I-IV-V ca deh, maretul blues si lickurile alea inspirate din blues si hai cu tata.

Cum ar trebui sa se comporte oamenii vis-a-vis de chitara? Sa mearga la magazin si sa cumepere una pentru ca e roz si Justin Bieber sau Inna, sau una aurita pentru ca manele, sau una neagra pentru ca deaaaaaaaaaaaaaaath si metale. Si apoi sa cante Justin Bieber, sau manele sau Cannibal Corpse sau Madonna. And fuck the old farts.

We need originality fed by rebelion against the old, against the blues, against the old historical guitars, against any authority. Exact asta a fost motorul care a dus inainte arta mai mereu. Insasi monstrii sacrii pe care ii dolatrizeaza snobii astazi au fost exact acel tip de rebeli si asta lipseste astazi cu desavarsire.

  • Like 3
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.