• Announcements

    • Cosu

      Noul RGC.ro   21/04/17

      RGC.ro ruleaza acum cea mai noua versiune a Invision Power Board. Versiunea anterioara a Invision Power Board nu mai primeste actualizari de scuritate, acesta fiind motivul principal pentru care am facut upgrade-ul. Functionalitatile cu care sunteti obisnuit ( chatul, sistemul de feedback/rating pentru tranzactii) sunt in continuare functionale dar e posibil ca modul prin care pot fi accesate sa fie usor diferit.   O parte din datele stocate in baza de date trebuie reprocesate si este posbil ca unele informatii sa nu fie imediat disponibile (ratinguri, mesaje private, semnaturi). Reprocesarea va dura aproximativ o zi.   Va rugam sa ne semnalati daca intampinati probleme in a utiliza siteul aici: Cateva modificari/noutati La adaugarea de feedback pentru o tranzactie este necesar sa mentionati un topic. Topicul introduce tastand in casuta aferenta titlul si apo selectand topicul respectiv. In postari se poate folosi caracterul @ urmat de numele unui utilizator pentru a atrage atentia utilizatorului respectiv. In functie de setari, utilizatorul va primi o notificare sau un email. Functia Activity Stream (https://forums.rgc.ro/discover/?do=create) permite crearea de cautari personalizate (topicuri create, postari recente etc).   Va multumim pentru intelegere!   RGC.ro  

apocapsile

Active Members
  • Content count

    47
  • Joined

  • Last visited

  • Feedback

    0%

Community Reputation

12 Good

About apocapsile

  • Rank
    Membru

Profile Information

  • Location
    Brasov

Recent Profile Visitors

214 profile views
  1. Un clip foarte OK care-ți explică în ce fel poți să îmbunătățești stabilitatea acordajului pe un Squier / Fender cu Trem cu o investiție minimă (arcuri și cam atât). Are legătură și cu felul în care string-uiești chitara. Mie mi s-a părut de bun simț, mai ales pentru cineva pe buget care totuși vrea să se bucure de tremolo mai mult de 15 secunde
  2. Sunt curios cum a mers modificarea. Ceva sample-uri, opinii?
  3. Prea târziu să editez "porumbelul" de arpegiu .... cromatic. Am vrut să zic că urci pe gât executând fiecare notă - deci cromatic din 4 în 4 pozitii (poziția I, V,IX etc.). Scuze.
  4. Aham. Am făcut observația doar fiindcă pentru indicații de genul ăsta e importantă diferența (poate e chitară acustică).
  5. O singură observație, nut = prăguș. Șmecheria care ține coardele prinsă nu pe gât, spre cheițe, ci pe 'burtă', este câlușul. Cel puțin așa știu eu de la vioară și mă îndoiesc să fie altfel la chitară.
  6. Doar în completare, nu ca să aduc înapoi din morți subiectul, pe mine m-a ajutat cel mai mult metoda următoare: 1. Stabilești prioritățile. Dacă tu consideri că nu ai mult de cântat pe sus și bagi mai mult ritm în cadrul octavei, poți să o reglezi scândură. Dacă, așa cum zicea karpi, vrei să manevrezi bine peste octavă (tasta 12), trebuie să accepți un mic compromis cu acțiune ceva mai măricică în zona tastei 7. 2. Cu prioritățile în minte, lași coardele ceva mai moi și prinzi un capodastru pe prima tastă. Apeși miul gros la tasta 12 (octava) și te uiți cum stă coarda. A. Dacă atinge fret-ul tastei 7, există posibilitatea să fie perfect drept gâtul sau să fie convex. Învârți în sensul opus acelor de ceasorinc truss rod-ul (practic, detensionezi), maxim un sfert de tură (90 de grade), preferabil 45 de grade, lași puțin să se 'odihnească' și verifici din nou și tot așa, până când ai măcar 0.2-0.5 mm deasupra tastei 7 atunci când coarda e apăsată, atât pe tasta 1 cât și pe 12. Verifici și la miul subțire să ai o valoare similară. Logic, mi-ul subțire e mai... subțire, ții cont de asta. B. Dacă ai mult spațiu (2,3,5mm sau cât găsești), învârți truss rod-ul în sensul acelor de ceasornic pentru a-l strânge, tot câte un sfert de tură (dacă e mare spațiul poți merge și pe jumătăți cred), lași timp de odihnă și iei din nou pulsul. Tot așa, până ajungi la 0.2-0.5mm. 3. Acordezi și verifici 'acțiunea' (distanța între muchia pragului și coarda) la tasta 12 și reglezi să fie undeva la 1.8mm pe miul subțire și 2.2 pe miul gros. Vezi dacă face buzz vreo coardă liberă, apoi urci pe rând cu arpegii cromatice pe taste (E 1-2-3-4, A 1-2-3-4 .... E 5-6-7-8, A 5-6-7-8) cu grijă să vezi dacă bâzâie undeva. A. Nu bâzâie nimic. Refaci arpegiul, dar dai mai tare în coarde. Bagi niște acorduri de jos în sus pe gât. Dacă tot nu bâzâie nimic, felicitări! Dacă îți convine acțiunea continui cu reglarea intonației sau mai cobori proporțional acțiunea cât îți permite chitara. Sau o ridici puțin, dacă vrei mai sus. Merită zis că unii acceptă puțin buzz la utilizarea mai brutală a instrumentului, mai ales dacă în general cântă mai finuț la el. E un compromis uneori mereu. B. Bâzăie mai multe coarde înt-o anumită zonă. Probabil mai trebuie să ridici puțin din bridge (căluș) acțiunea. Ridici proporțional până nu mai bâzâie. C. Bâzâie doar o coardă sau două, neadiacente. Te uiți la nut (prăguș), poate e scobit prea tare în cazul lor și ajung anormal de jos față de celelalte. Bagi niște bucățele de hârtie între ele și nut ca să le mai ridici și să vezi dacă mai fac buzz. De regulă, nu mai fac. Dacă e așa, poți să apelezi la praf de copt + apa/superglue să completezi puțin adâncitura, apoi să pilești fin (e pe undeva un video). Sau pui nut de os și pilești (și mai bine, o duci la meșter să ți-o aranjeze cu nut de os). SAU Te duci la un profesionist și ți-o rezolvă ei contra cost, desigur. Pentru retastări, piliri și prăguș (nut) din os e chiar recomandat, mai ales dacă nu ai sculele și/sau priceperea necesare. Of course că valorile sunt orientative și pot depinde mult de tipul de chitară, numărul de taste de pe ea (de ex la una cu 24 poate ai vrea să faci verificarea la tasta 15 și nu 12, dar conceptul în sine cam ăsta știu că ar fi. Normal că depinde și ce coarde folosești, ce grosime au, în ce acordaj plănuiești să o folosești cu predilecție, etc. Eu așa știu, să dea cu tomate cine știe că așa e prost (dar mai ales să-mi explice și de ce ar fi prost, ca să nu rămân prost)
  7. exact. warn, mare lucru... de parcă ar depinde viitorul familiei tale de reputația pe rgc :-)
  8. Un forum de discuții este alcătuit din totalitatea membrilor lui, nu doar din moderatori și administratori. Eu zic că nu are sens să ne dăm interesanți cu "warn" și alte prostii de instrumente pe care le avem la dispoziție, cel puțin nu în cazul celor care totuși au spus și mai au de spus destule chestii interesante, ci să tolerăm puțin și ceea ce ni se pare poate mai agresiv, jignitor, atitudini care pot părea superioare și altele asemenea. Nu de alta, dar chitara înseamnă și foarte mult ego, cel puțin până la un punct și nu e surprinzător când se mai iau spiritele la harță. Și instrumentele administrative sunt ok, dar nu trebuie folosite decât ca ultim resort. Pe mine unul nu m-a deranjat deloc tonul și limbajul din subiectul ăsta, din partea nimanui, atâta timp cât am mai putut citi pe alocuri chestii interesante. Și acu, hai să nu film prea copii, mai ales că sunt unii oameni pe aici care au încasat din plin toate plăcerile sistemelor care-și tratau membrii ca pe nimic. Niște replici tăioase sau un 'cartonaș galben' sunt mizilicuri de lumea întâi, nu ar trebui să ne mai burzuluim atât din nimic. În viața REALĂ lumea se împacă și rade câteva rânduri la povești. Ce suntem, bărbați sau panseluțe emasculate? Stratman, ce facem dacă nu ne convine guvernul? O tăiem? Eu vreau să stai, nu-s vechi pe aici dar m-am mai uitat ici colo și-mi place de tine. Mă simt lezat să te lași plecat doar pentru un warn aiurea
  9. Poate dacă e evidențiată și pusă sticky în forumul Pentru începători cumva evidențiată prin culoare/bold o citi-o careva.
  10. M-am întins și eu după un HB SC-500 de pe forum, cel negru vândut de Skynrd, în ideea de cadou pentru un prieten care vrea să învețe. Azi noapte am zis hai să mă joc cu ea 15 minute să văđ puțin cum se cântă și cum sună. Patru ore jumate mai târziu mă culcam cu ochii împăienjeniți și fluturași de plăcere în stomac. Am pus-o jos forțat, doar pentru că dacă mai cântam la ea sigur nu aș mai fi vrut să mă despart de ea!!! Look: aproape impecabil. Nu sunt fanul pieselor 'haurite', dar sincer în afară de pickguard și o microscopică imperfecțiune de finiș laterală, între prima tastă și cap, tot ce pot să zic este: uau!! E într-un mare fel, în special dacă te uiți cât costă. Cântabilitate: 2.1 mm E, 1.8 e (sau pe-acolo. Super comodă, zero buzz, zero falsat, praguri netede în capete, nu te zgârii, nu nimic. Să ne înțelegem, nu e un gât rapid, e grosuț (dar super comod), pragurile sunt mai înalte decât la SG-ul Vintage (contra căruia am putut-o compara direct). E foarte iertătoare și îți tolerează greșelile mult mai mult decât gâtul subțire al SG-ului. Permite precizie, nu are vreo poziție unde să sune înfundat. Excepțional de faină pentru ritm și solo-uri mai articulate. Poate singurul lucru care merită menționat e că gâtul e super uscat și va primi un tratament cu ulei de lămâie ca să-și mai potolească setea. Surpriza: ține bine acordajul și cheițele de acordare, chit că au puțin joc până "prind", au o precizie foarte OK (aș zice că se simte undeva la 14:1). Cordarul și câlușul își fac treaba, șuruburile nu sunt supradimensionate și se mișcă ok. Am mișcat de ele doar ca să văd cum merg, fiindcă intonația era perfectă din prima (setată de Skynrd, după cum mi-a zis și aș adăuga că foarte ok). Doze/sunet: Hmm, aici se vede prețul, în sensul că output-ul nu este foarte mare (SG-ul urlă pe lângă ea) și nu debordează în dinamică, în schimb surpriza este claritatea dozei neck. Per total rezultă tonul cald (chiar și cu doza neck) la care te-ai aștepta de la un LP și în mod clar e foarte utilizabilă chiar și așa, însă ceva gain e bun să-i mai mascheze una-alta. Sune excepțional de bine p classic rock (AC/DC-Metallica/Guns etc.), iar câteva shred-uri mai târziu am constatat că este excelentă și la drujbeală de metale. Pe curat, poți băga liniștit acorduri, ritmuri, sună bine mulțumită clarității. Pentru jazzy stuff / blues... well, acolo mi se pare că ar trebui o doză neck mai răsărită. Cu amplug-ul AC-30 sună fain pe crunch, dar dacă vrei ceva mai curat și stăruitor, nu te ajută dozele. Mufă / potențiometre / switch: Switch-ul joacă lateral, nu prea îți dă încredere, dar își face treaba bine. Merită menționat că e legată așa încât în poziția de mijloc, chiar dacă vrei să cânți doar cu o doză, trebuie să ai volumul deschis la minim și pe doza cealaltă, altfel îi taie țignalul cu totul. La SG dacă am volum pe oricare, prestează. În schimb poți folosi volumul dozei pe care nu cânți pe post de killswitch, fiindcă e suficientă o mișcare super mică și nu schimbă tonul. Altfel, ce să zic, pentru o treabă mai serioasă clar trebuie schimbate și switch-ul și potențiometrele la schimbarea dozelor. Tonu se schimbă destul de brusc și sunt zone unde deja nu mai percepi schimbări senzaționale, clar se vede că-s de buget. Părerea mea: un Screamer de 30 de dolari în bridge și un Jazz de 70 în neck (ambele splitabile) plus poturi decente cu split pe fiecare și ai o grămadă de chitară la un preț derizoriu. Altele: e grea, dar se simte foarte mișto în brațe. Nu aș vrea să cadă, asta e clar (nu neapărat de dragul ei, cât de dragul piciorului pe care ar ateriza). Concluzie: de unde nu aveam super așteptări, cred că tot ce diferențiază semnificativ chitara asta de una de 1.500-2.000 de lei este electronica și poturi/switch-ul , unde merită un upgrade la ceva mai decent și adăparea grifului cu ceva ulei. Este o adevărată plăcere să cânți pe ea chiar și așa și costă puțin să o faci cu mult mai bună din punct de vedere al calității/intensității sonore dar și ca versatilitate (dacă iei componentele second, cred că o faci cu 300 de lei, dacă le iei noi, cam 5-600). Despărțirea va fi cu siguranță mult mai grea decât mă așteptam, e o frumoasă și o simpatică SC-500 asta.
  11. vând

    Jesus, îți dădeam 400 pe ea dar nu mă pot alinia la opinia de mai sus
  12. Uitați-vă la tot dar pe la 1:40 e un solo scurt și la obiect, făcut din câteva note simple, care nu cred că poate fi îmbunătățit cu nimic. Asta înseamnă să cânți pentru melodie și nu ca să dovedești ceva.
  13. Bine, la polul opus, eu aveam un Reghin de împrumut pe care "dura" o groază până se "stabiliza" acordajul. Fiindcă eram mic si prost (acu sunt mare și tot prost) și nu trăgeam de ele să se întindă bine, că de ținut, ținea și ăla acordajul o grămadă dacă te abțineai de la tremolo. La alea de 13 nici nu se pune problema să se dezacordeze repede, se simte o îmbunătățire mare la stabilitate și între 9 și 10/11, darămite 13 :))) Și ... merg bine bendurile :D?
  14. Baftă la probe, sper să-ți găsești "perechea" potrivită!
  15. Warman P90? Chiar așa, why not? Adevărul e că dacă nici cu asta nu te lasă inima să experimentezi, se cheamă că ești zgârcit cu adevărat.