www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

charvelfan

Active Members
  • Posts

    155
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

charvelfan last won the day on October 4 2023

charvelfan had the most liked content!

Profile Information

  • Location
    bucharest

Other Information

  • Gear
    Charvel San Dimas Koa Natural Custom Shop,Charvel San Dimas Mahogany Natural Custom Shop,Fender Stratocaster bj.1979,Pod XT Live,amplif Engl E 650 (Blackmore)amp. Marshall JCM 900.Cabinete: Marshall 1960 B,4x12" Hughes &Kettner,4x12" Park( by Marshall).

Recent Profile Visitors

8641 profile views

charvelfan's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter

Recent Badges

51

Reputation

  1. Absolut corect. Mai toate brandurile sunt preferate de unii chitariști mari, din diverse genuri. Și, într-adevăr, există pe piață din ce în ce mai multe chitări entry level foarte bine lucrate, cu grif roasted și (mai nou) chiar cu roasted body. Am fost surprins să văd un HB Les Paul, de vreo 130€, care eu mă așteptam să fie o cârjă de epileptic și nu era deloc așa. Dozele sunau cam împrăștiat dar, altfel, chitara nu suna rău de loc, ținea bine acordajul și arată foarte ok. Ce mai vrei, la banii ăștia?!
  2. Până prin 2000, chitările se făceau întrucâtva manual, în sensul că freza era fixă iar lutierul mișca bucata de lemn astfel încât să fie săpate conturul și cavitățile; de asemenea și griful era lucrat tot manual. De aceea apăreau frecvent diferențe între chitare. Mulți chitariști celebri și-au făcut propriile chitări alegând un corp și un grif din mai multe chitări (este de notorietate cazul lui Eric Clapton care a cumpărat 6 chitări Fender Stratocaster de la care a ales un corp și un grif, dar nu este singurul care a făcut asta). Este cunoscut, de asemenea, cazul lui Herbie Gastellum, supranumit "neck guru" care a făcut grifuri timp de 56 de ani la Fender, până când s-a pensionat la 77 de ani. Grifurile făcute de el erau mai apreciate și renumite decât cele făcute de ceilalți lutieri. Acum tot ce înseamnă routing este făcut de CNC (computer numerical controlled), un robot care face cam în 30 de minute ceea ce unui lutier experimentat i-ar putea lua chiar și 2 zile. În plus CNC-ul lucrează absolut identic de fiecare dată, nu se pune problema existenței diferențelor. Manual se mai lucrează doar la Custom Shop team. Sincer, eu nu cred că lucrul manual ar avea vreun avantaj neapărat... În ceea ce privește exigența finisajelor și a atenției asupra detaliilor, aceasta se reflectă întotdeauna în preț. Chitările ieftine, made in Asia (China, Indonezia, India, nu și Japonia unde se lucrează și high end quality) lasă de dorit. Chiar și cele mexicane lasă de dorit.În plus, și lemnul este selectat în funcție de greutate și rezonanță (este ciocănit). Mai contează și din câte bucăți este făcut corpul (cu cât mai puține, cu atât mai rezonant va fi corpul, dar și mai scumpă chitara). Senzația mea (pentru care am deschis acest topic) este însă că toate aceste detalii legate de lemn, vechime, rezonanță etc. contează din ce în ce mai puțin pentru chitariștii sub 40 de ani să zicem și voiam să știu dacă este într-adevăr așa sau mi se pare. Nu voiam neapărat să aflu dacă chitarele vechi sună mai bine (sau mai expresiv) decât cele noi sau viceversa, pentru că acest lucru îmi este cât de cât clar.
  3. Această chitară (Aria Pro II RS Inazuma) a fost cândva la Manu Savu apoi la cineva din Grup '74 (cred că Leo Ion din Brașov). Amp-ul (Sound City 120R) a fost pe la Prunus de la Voltaj, în urmă cu mulți ani. Dacă știe cineva ceva despre ele, il rog să-mi spună. Pot fi găsit și la telefon 072822428. Mulțumesc.
  4. "Un lemn prost, verde și vopsit cu 40 de ani în urmă nu va suna niciodată mai bine ca un lemn bun, bine uscat, de 3 ani vechime." Foarte corect.
  5. De ce zici asta? Chiar și lemnul masiv vibrează și contează. Există o diferență între arin, frasin, nuc etc. Există de asemenea o diferență în funcție de masa lemnului (cu cât e mai mare, cu atât chitara e mai... vibrantă, ca sa zic așa). Spre exemplu, dacă griful este mai gros (gen bâta de baseball) chitara sună mai coios și are sustain mai mare. E verificat. De exemplu, la 0:40
  6. Oricum, asta cu "naivitatea admirabilă" m-a binedispus maxim:). Fără mișto.😆
  7. Man, nu am nimic împotriva tehnologiei in general dar, uite, cu toate că tehnologia a avansat enorm, cele mai bune viori s-au făcut în urmă cu vreo 2-300 de ani.
  8. Pentru că, în general, chitarele mai vechi (evident, nu toate) vorbesc. Cu toate problemele de electronică, ergonomie și hărtăneala (care pot fi foarte reale, nu zic nu), multe dintre ele au o expresivitate pe care nu o găsești la cele din magazine, care sunt cam mute, imo. Poate doar la cele gen Custom Shop care știți cu toții cât costă. Nu că cele vechi -dacă sunt și în stare bună - ar fi ieftine:)
  9. Corect. Despre Gibson nu prea știu ce să zic referitor la problemele de QA din ultimii ani (pentru că nu prea le-am cântat, nici pe cele mai noi nici pe cele mai vechi; nu prea sunt genul meu). Dar în ceea ce privește chitările Fender, chiar dacă ei se laudă că acum (de când a venit la conducerea companiei Andy Mooney, fost CEO Nike și Disney, deci nici o treabă cu muzica) chitările lor sunt mai bune ca oricând, senzația mea este că ceea ce ei produc nu prea își merită banii. Nici măcar modele American Profesional sau American Ultra. Am două Stratocastere din 79 și nu se compară cu ce găsești în magazine (iar 79 nu e nici pe departe cea mai bună perioadă a lor).
  10. Ce este Ibby? Întrebarea mea nu se referea neapărat la încasările acestor două mari branduri (Fender & Gibson) care probabil că sunt pe plus datorită celorlalte branduri pe care le dețin și care, într-adevăr, se vând, ci dacă nu cumva era acestui gen de chitare este pe cale să apună. Adică tu spui că dacă vânzările de Gibson și Fender sunt în scădere, își merită soarta, dacă înțeleg bine...
  11. Am văzut că, în ultimul timp, chitariștii de fusion preferă Ibanez în timp ce cei de metale cântă pe Jackson/Charvel. Mai sunt și excepții (firesc, de altfel) dar, în general, cam așa stau lucrurile... Pe Fender sau Gibson mai mult oamenii bătrâni, tributari unor genuri pe cale de dispariție. De altfel, am citit undeva că firma Gibson are mari probleme financiare (se îndreaptă vertiginos spre faliment 😢). Și amplificatoarele pe lămpi sunt din ce în ce mai puțin folosite, cele gen modeler/profiler (Kemper, etc) câștigând rapid teren (ca să nu mai vorbesc de acele sisteme virtuale -că nu știu cum se numesc, nu mă pricep- care se instalează pe laptop și imită orice amp, fără a mai folosi vreun amplificator real). Am dreptate sau gresesc în privința acestui trend?
  12. Eu folosesc un Engl E650 (Blackmore) și două boxe 4x12" , la volum mic. Sună foarte bine, dar e destul de voluminoasa combinația...
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.