ramurel Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 mai 57 , nu pricepe nimeni minic din ce zici tu acolo. . 1
FiveseveN Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 Airhead. înseamnă că n-ai competențele necesare pentru a înțelege ce-am scris și/sau n-am reușit eu să mă fac înțeles. Despre al doilea aspect nu îmi mai pasă, iar primul nu mă afectează. Also ești offtopic. Dacă Gigel spune că niște maiștri ingineri trebuie să fi lucrat intens la proiectarea cab-urilor Marshall 1960A de exemplu, deși atât istoria cât și o analiză tehnică cât de superficială demonstrează contrariul... Dacă unii consideră că adevărul e o chestiune de care-s interesați doar științofilii ăștia ermetiști n-am ce le face decât să-i descurajez să voteze și procreeze. 2
Airhead Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 Dacă unii consideră că adevărul e o chestiune de care-s interesați doar n-am ce le face decât să-i descurajez să voteze și procreeze. deci sa inteleg ca tu detii adevarul absolut si daca noi restul nu iti oferim argumentele si "adevarul" stiu de tine, suntem niste științofilii ermetiști. demonstreaza stiintific aceasta afirmatie. 1
FiveseveN Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 Nu. Din nou, înțelegi prost. Demonstrează științific că-ți place Derek and the Dominos.
marcianpetrescu Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 @Fiveseven... eu stiu exact la ce m-am referit in postarea mea... nu am timp sa stau la polemici... dar iti raspund in cateva cuvinte... sunt ferm convins ca nu prea se mai poate inventa roata ! nu cred eu ca cei care au lansat de-a lungul timpul diverse tipuri de boxe care au sunat bine, le-au facut la marea plesneala... si ca modelele alea suna bine pentru ca au stiut unii sa faca sunet bun pe ele si ca de aia le apreciaza si altii... hai sa fim seriosi... ce dracu... daca nu erau cu adevarat bune, nu reusea nimeni sa cante pe ele cum trebuie si sa scoata un sunet bun... si in cele din urma ar fi disparut de pe piata... ca fapt divers... sunt zeci de chitaristi de blues in USA care au cantat sau canta pe Fender BASSMAN '59 Combo... indiferent ca e vorba de modele din acea perioada sau modele mai noi... ce sa inteleg... ? ca s-au luat unii dupa altii... ? sau ca de fapt au constatat ca e un model reusit si ca-i ajuta sa obtina sunetul pe care-l doresc... ???? la fel si cand vine vorba si de modelul Fender TWIN REVERB... sa inteleg ca toti cei care-l folosesc s-au luat unii dupa altii... serios...!?! da... incurajez experimentarea, daca ea ar duce in final la un rezultat care sa aduca ceva cu adevarat spectaculos... cine stie... poate ca apare la un moment dat un geniu care sa dea peste cap tot ce s-a stiut si s-a facut pana in prezent... dar asta inseamna studiu serios... si nu cred ca un particular isi permite un asemenea lux... aici batea ideea mea... daca vrei un rezultat bun fara sa investesti o caruta de bani in experimente si materiale din cele mai diverse... apelezi la solutiile care au dat rezultate in istoria constructiei de boxe... daca ai cu adevarat resurse cu adevarat serioase... GO AHEAD ! testeaza totul si inoveaza... daca ai cat de cat o mica idee(sau stii exact) ce cauti si catre ce sunet vrei sa ajungi... NU AM PROIECTAT NICI O BOXA pt. ca nu asta e domeniul meu !!! unele boxe suna bine pentru ca le-am testat si rezultatul m-a convins... stiu exact ce vorbesc !!! am testat si boxe cu difuri super scumpe si facute dupa tot felul de scheme exotice si care pentru gusturile mele nu sunau cum trebuie... desi unele erau facute de firme grele in domeniu, altele de diversi particulari(care le considerau cel putin geniale...) ! deci... munca la ele a fost fara sens, din punctul meu de vedere... altii le considerau insa a fi varfurile absolute in domeniu ! daca stam sa analizam ce configuratii folosesc aia mai destepti decat noi in materie de sound de chitara, o sa observam lesne ca sunt cateva retete care dau rezultate mai mereu...(fara sa fie solutii absolute in domeniu !)... si daca o sa fim atenti... o sa vedem ca sunt foarte multi chitaristi seriosi care nu si-au schimbat sculele ca pe niste sosete murdare, doar de dragul experimentelor sau pentru ca au fost platiti de la an la an sa cante pe alte scule ! sunt foarte multi care au ramas credinciosi unei configuratii care le-a oferit sunetul dorit fara nici un fel de batai de cap suplimentare si fara sa prelungeasca cautarile o viata intreaga... "the search for the holy grail of the guitar sound " ! desi unii fac asta o viata intreaga... eu as zice ca nu stiu ce vor... dar cine stie... ? nu cred ca toti chitaristii celebrii folosesc anumite configuratii doar pt. ca au contracte de endorsement sau pt. ca primesc totul moaca... sunt foarte multi care nu marseaza la treburi din astea... daca tu te pricepi atat de bine la boxe, inseamna ca ai informatii din interiorul firmelor celebre si cunosti perfect daca proiectarea unei boxe s-a facut dupa ureche, dupa ratiuni economice sau daca a lucrat la proiectare un om care avea notiuni de acustica... ma indoiesc ca fabricantiii seriosi fac sau au facut totul dupa ureche sau ca sa fie cat mai ieftin ! hai... chiar asa...????? una peste alta... postarea mea a avut ca scop principal sa arate ca in domeniul asta, gustul personal al urechilor... daca pot sa ma exprim asa... este cel care decide in final si ca exista un echilibru extrem de fragil intre ce place unora sau altora, intre OPEN BACK si CLOSED BACK, intre o scula de firma si una de amator... ca adevar absolut nu exista in domeniul asta... sau poate ca o exista si nu stiu eu... de asta postarea mea nu a vrut sa incerce sa dea un verdict... OK ? 2
marcianpetrescu Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 @Karpi "TON de Hendrix " este ceva foarte relativ ..Hendrix a inventat si folosit sute de tonuri este cel mai mare /important inovator in "tonuri" ..care din ele este cel specific ??? . Se poate vorbi doar de "tonul" de pe inregistrarea XY in pasajul Z , pe alta inregistrare al aceleiasi piese canta altfel si avea alt ton .. Hendrix este un exemplu bun de cat de putin conteaza soundul dozei / chitarei , el a creat tonuri peste tonuri . Trebuie studiate bacgroundurile a catorva piese "de studio" cu multi chitare cu "crying dieing tones". A folosit chitara pe post de "electronic sound source" a folosit toate metodele de produs sunetul de chitara natural cat si alterand sunewyul cu diferite efecte revolutionare la acea vreme . Prietenul nostru Rares stie sa imbine diferite maniere de cantat cu sounduri specifice ca sa sune a Hendrix...probabil pe orice boxa .." eu nu ma refer aici la ce a facut si a inovat Hendrix in studio... acolo e deja alta lume ! mai ales in ziua de azi cand poti sa faci un milion de trucuri in studio cu sunetul captat ! eu ma refer la solutiile de concert ! sincer... in cate inregistrari din live apare Hendrix cu alta configuratie decat CAP MARSHALL + BOXA MARSHALL(care era closed back) ??? poate ca in studio folosea 20 de amplifuri diferite, inseriate sau mai stiu eu cum combinate... ma indoiesc sincer ca si in situatia in care vorbim de Rares, ar putea sa scoata un sunet gen Hendrix dintr-un combo Twin Reverb cu open back... eu m-am referit la situatii destul de clare... in anumite genuri suna bine boxele de tip closed back, in alte genuri suna bine alea de tip open back... indiferent ca sunt boxe separate sau fac parte din cadrul unui combo...
FiveseveN Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 credinciosi Yup, ăsta-i cuvântul de ordine. Ai multe credințe, puține dovezi. Jim Marshall însăși descrie cum a luat naștere primul 4x12": fără nici un fel de considerente acustice. We started off with 2 X 12s, but in those days speakers weren’t all that good, so we used two 25-watt speakers and a 45-watt amplifier that peaked at around 75 watts, and we blew every speaker. That’s when I designed the 4 X 12. It was purely because we were blowing speakers. I thought about the smallest cabinet I could make to hold four 12″ speakers, and there was nothing clever about designing the size, or anything like that. It was purely so that it would go into the transport of those days. We couldn’t make a more powerful 2 X 12 cabinet because there were not speakers available that could take the abuse of the amplifier. So I made a small cabinet, put in four 12″ speakers, and it worked. Then I put the amplifier into a cabinet, which was a square-ish one, then I had the idea of putting the angle on the 4 X 12 to make it look better. I think the angled cabinet is the best one to use if you’re only using one cabinet. Dar tu ești convins că n-are cum să fie așa. Because logic. 1
Blackthorn Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 (edited) Da, eram curios să văd la cât sunt acordate, și temerile mi-au fost confirmate: 35,5 Hz. Aici găsești o simulare cu incinta cu (verde) și fără (galben) "aerisiri" (am folosit Greenbacks ca difuzoare but should be close enough): După cum vezi, la dimensiunile curente sunt degeaba. Singurul lucru care-l pot face e să șuiere când trece brusc aerul prin ele (e.g. la un palm mute). Dacă n-ai probleme, lasă-le așa că n-au nimic. Dacă vrei să mai lucrezi la incintă în viitor ai putea să calculezi și pui unele astfel încât să ai o rezonanță utilă, say pe la 80 Hz. Domnu' specialist in tehnica spatiala, Greenback nu are nici o treaba cu tonul de 70/80, singurul lucru pe care il au in comun este diametrul membranei si sigla de pe eticheta, asa ca succes in continuare la teste, esti la ani lumina distanta. In plus daca tata Jim Marshall a facut primul 4x12 din ratiuni economice si i-a iesit asa cum a iesit, iti dai seama ce iesea daca il facea cu ce se stie acum despre acustica, materiale si difuzoare. Si iti mai dau un sfat, pana ajungi la un nivel care sa iti permita sa vii si tu cu ceva bun ina cest domeniu evita sa ii mai critici pe cei care si-au adus aportul la ceea ce inseamna industria muzicala de pana acum. Edited March 21, 2014 by Blackthorn 4
sorin65 Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 (edited) cred ca 57 faceavreferinta la : "Jim Marshall in an interview stated that the dimensions for his cabinet were dictated by the smallest practical cabinet that would fit 4-12" speakers. Evidently, no thought whatsoever was given to the acoustical properties of the cabinet." chiar daca este asa, nu inseamna ca nu ne place sunetul. si cui nu-i place, schimba difizoarele, cabinetul - unii din ratiuni acustice, altii din ratiuni economice sau practice. ideea este ca atunci cand e vb de chitara electrica, scopul scuza mijloaxele. totusi cand un cab e bine calculat, tinand cont si de difuzor, rezultatele se vad clar - un exemplu cabinetul 112 de la Custom Audio.. alt exemplu in care totul e calculat in amanunt - incintele pt acustica de la AER. Edited March 21, 2014 by sorin65 3
alinu_tau Posted March 21, 2014 Author Posted March 21, 2014 (edited) Chiar de curios, am "zguduit" cu el putin blocul si am inregistrat pe looper o fraza, niste rifuri cu ritm si partea de bass cu tot si l-am lasat sa mearga asa, i-am dat volum cat imi suportau mie urechile si am pus palma in dreptul unei gauri, dar abia se simte o mica adiere, n-ar putea aia sa produca un suierat sub nici o forma. Chiar daca prin absurd ar produce, in momentul in care o sa ii acopar panoul din fata cu material, asta l-ar anula complet. Mie imi place cum suna (mama mi-a zis ca se aude din alta camera ca o "gurduna" ) si daca eu n-am auz muzical sensibil... Si nu m-a costat 1200-1500 de lei cat e unul nou in magazin. @57 Din ce inteleg eu din graficul ala este ca joasele nu mai sunt asa liniare, daca am dat gaurile alea? La ce diferenta e intre cele doua curbe, nu cred ca-i ceva sesizabil, adica nu influenteaza sunetul cu(aproape)nimic, atata bai sa fie! Edited March 21, 2014 by alinu_tau
ggg Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 (edited) Cabinetul este supradimensionat . Nu ai ce griji sa-ti faci. Ai experimentat ca in vremurile lui Jim Marshall Ce-mi place in interviul ala ca nu se pomeneste nimic despre faptul ca , in momentul in care s-a inceput fabricarea in serie a acestor cabinete , cutiile erau deja dimensionate corect (sunt ,totusi, niste probleme cu fazarea sunetului cand sunt mai multe difuzoare intr-o boxa), calculate si ca eficienta dar si ca si cost, . din toate punctele de vedere . And also , nu se spune ca Marshall , la inceputuri , nu putea scoate doua produse la fel , fie ca erau amplificatoare,boxe,...whatever . Edited March 21, 2014 by ggg
FiveseveN Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 La ce diferenta e intre cele doua curbe, nu cred ca-i ceva sesizabil, adica nu influenteaza sunetul cu(aproape)nimic, atata bai sa fie! Nu influențează pentru că diferența e în afara benzii utile, nu generezi cu chitara frecvențe atât de joase. "Jim Marshall in an interview stated that the dimensions for his cabinet were dictated by the smallest practical cabinet that would fit 4-12" speakers. Evidently, no thought whatsoever was given to the acoustical properties of the cabinet." chiar daca este asa, nu inseamna ca nu ne place sunetul. Corect, n-a spus nimeni că rezultatul nu e plăcut sau că n-a avut impact în dezvoltarea muzicii contemporane. @melodyfaker: is that supposed to be an isult? Am început să-mi bat capul cu habotnicii iar, semn că am prea mult timp liber. Vă las cu credința cea dreaptă, succesuri!
SausageAssassin Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 E destul de amuzant cum melodymaker il urmareste pe Fiveseven pe fiecare topic si il agaseaza cu cate un reply. Cred ca ti-ai gasit un fanboy. 2
lefmir Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 (edited) niste probleme cu fazarea sunetului cand sunt mai multe difuzoare intr-o boxa poftim? si stai sa ghicesc.... numai tu o auzi, nu? Edited March 21, 2014 by lefmir
ggg Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 @melodyfaker: is that supposed to be an isult? Am ĂŽnceput să-mi bat capul cu habotnicii iar, semn că am prea mult timp liber. Vă las cu credința cea dreaptă, succesuri! Incepi sa exagerezi , again. Vorbesti de funie in casa spanzuratului
melodymaker Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 (edited) E destul de amuzant cum melodymaker il urmareste pe Fiveseven pe fiecare topic si il agaseaza cu cate un reply. Cred ca ti-ai gasit un fanboy. Cateodata mai misun pe la MP , ma mai uit prin postari ... Cumva la asta fiveseven intotdeauna imi sare siguranta . Tipicul roman care se pricepe la tot ( stii tu , aia care sunt mare mesteri in casa pana nu mesteresc gazul si explodeaza jumat'de bloc ) , e un specimen al societatii noastre care ne trage numai in jos . Plus ca a promis odata ca nu mai trolleaza pe forum ... Mai si minte ! Crezi ca nu am putea sa cotrobaim prin postarile sale si sa il luam exact cu aceeasi metoda ca si el ? Analizam fiecare cuvant , scoatem totul in afara contextului si trecem pe totala alta planeta de la niste lucruri care ar trebui sa fie simple placeri chitaristice . On topic : Sunt si eu curios , cate kg are acel cabinet ( scuze daca ai mai precizat si n-am vazut eu ) ? Edited March 21, 2014 by melodymaker
lefmir Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 ( stii tu , aia care sunt mare mesteri in casa pana nu mesteresc gazul si explodeaza jumat'de bloc ) , e un specimen al societatii noastre care ne trage numai in jos Totul bine si frumos, Daca n-ar fi chiar pe dos! Vezi...si rimeaza! El incearca sa explice, in stilul lui caracteristic niste principii. Dar hei, daca nu stim despre ce vorbeste el acolo....trebuie sa fie troll si sa-l aratam cu dejtu' ca uite dom'le de fapt nu stie nimic, se pisa contra vantului...
melodymaker Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 iti dai seama ce iesea daca il facea cu ce se stie acum despre acustica, materiale si difuzoare. Nu iesea nimic , inca ar mai filozofa ce inseamna ''bun'' , despre eficienta materialelor alese , si-ar fi dat seama ca defapt numai ceva material special de pe Pluto este adecvat pentru performanta maxima , si intre timp ar fi murit demult simpla placere de a canta la chitara si impartasi ''credinte'' intr-o atmosfera placuta de la un chitarist la altul .
ggg Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 Vezi...si rimeaza! El incearca sa explice, in stilul lui caracteristic niste principii. Dar hei, daca nu stim despre ce vorbeste el acolo....trebuie sa fie troll si sa-l aratam cu dejtu' ca uite dom'le de fapt nu stie nimic, se pisa contra vantului... Cine vrea sa explice tehnic sa o faca cu cifre. Cu povestitul , nu are sens pt ca nu cred ca este careva care nu are somn. Iar atitudinea cu care se tine monologul este demn de un veritabil troll. Pot sa-ti spun ca gandesti prost ? Multumesc
lefmir Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 Pot sa-ti spun ca gandesti prost ? Atata timp cat tu vorbesti despre marimi fizice in metafore. Nu, nu poti! Multumesc! 1
otringal Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 Cine vrea sa explice tehnic sa o faca cu cifre. Cu povestitul , nu are sens Cifrele constituie doar rezultatele unor operatiuni. "Spusul" pune bazele teoriilor ce dezvolta o civilizatie. Toti cei care nu au urmat un profil tehnic (nu zic de tine, ca mai mult ca sigur ai facut, dar vb in general de populatia activa) au impresia ca "mate si fizica sunt stiinte exacte pt ca lucreaza cu numere". Nu sunt nici exacte si fac apel la "numere" din ce in ce mai putin, pe masura ce studiile sunt mai elevate si se afunda mai mult in abstract. Aici se vorbeste despre principii => abstract. Numerele se dau doar pt cazuri concrete, gen daca vreti sa discutati STRICT (si repet, STRICT) de dimensiunile (si restul datelor) folosite de Alin. 1
SausageAssassin Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 Prieteni! Problema voastra(si a societatii) e ca va pasa prea mult. Ce treaba aveti voi cu ce zice Fiveseven, eu nu pot pricepe. O sa dormiti la noapte mai bine daca n-are dreptate? Pentru multi vad ca e greu a concepe ca unii oameni vor mai degraba sa proiecteze/creeze/studieze instrumente si unelte muzicale, in loc sa le cante. Iar pentru a face asta eficient, trebuie sa fii sceptic si sa ceri dovezi. Daca nu va convine ceva din ce zice el, intotdeauna exista marketing la brand-urile mari sa va zica ce sa cumparati si ce e bun. On topic: eu sunt curios cum se aude cabinetul! 4
karpi Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 @Karpi "TON de Hendrix " este ceva foarte relativ ..Hendrix a inventat si folosit sute de tonuri este cel mai mare /important inovator in "tonuri" ..care din ele este cel specific ??? . Se poate vorbi doar de "tonul" de pe inregistrarea XY in pasajul Z , pe alta inregistrare al aceleiasi piese canta altfel si avea alt ton .. Hendrix este un exemplu bun de cat de putin conteaza soundul dozei / chitarei , el a creat tonuri peste tonuri . Trebuie studiate bacgroundurile a catorva piese "de studio" cu multi chitare cu "crying dieing tones". A folosit chitara pe post de "electronic sound source" a folosit toate metodele de produs sunetul de chitara natural cat si alterand sunewyul cu diferite efecte revolutionare la acea vreme . Prietenul nostru Rares stie sa imbine diferite maniere de cantat cu sounduri specifice ca sa sune a Hendrix...probabil pe orice boxa .." eu nu ma refer aici la ce a facut si a inovat Hendrix in studio... acolo e deja alta lume ! mai ales in ziua de azi cand poti sa faci un milion de trucuri in studio cu sunetul captat ! eu ma refer la solutiile de concert ! sincer... in cate inregistrari din live apare Hendrix cu alta configuratie decat CAP MARSHALL + BOXA MARSHALL(care era closed back) ??? poate ca in studio folosea 20 de amplifuri diferite, inseriate sau mai stiu eu cum combinate... ma indoiesc sincer ca si in situatia in care vorbim de Rares, ar putea sa scoata un sunet gen Hendrix dintr-un combo Twin Reverb cu open back... eu m-am referit la situatii destul de clare... in anumite genuri suna bine boxele de tip closed back, in alte genuri suna bine alea de tip open back... indiferent ca sunt boxe separate sau fac parte din cadrul unui combo... Nu vreau sa contrazic nimic si pe nimeni mai ales ca totu-i relativ... Am ascultat nenumarate inregistrari Hendrix mai ales atent la interpretarea acelorasi piese in diferite concerte cat si soundul din diferite concerte , aproape ca nu exista nici o "continuitate" sau o linie in "sound " in schimb se simte cautarea experimentarea ... muzica lui era ceva super ,,,canta cu orice sound ..absolut cu orice sunet era OK cea ce facea si nu conta ca are sau nu sustain sau ca suna infundat sau nu , transparent sau nu ca era Strat sau Gibson sau ce chitare a mai folosit ...chitaristul muzicianul era fenomenal ... Bineinteles ca mi-a placut foarte mult si mie soundul de Strat din studio sau chiar de la unele concerte dar in majoriytatea cazurilor avea sound cum iesea ..nu se omora live sa refaca sunetul "ideal " avea simt , feeling , tehnica si bun gust sa faca sa sune bine orice ... Cum spune prietenul meu cred ca putea sa cante bine si cu gust si la spitele unei roti de bicicleta ... La cine soundul de Strat a fost foarte "elaborat" si constant este Hank Marvin cred ca pe noi Europenii acest sound ne-a prins cel mai mult si acest sound cand l-am regasit si la Hendrix la unele inregistrari live sau studio ne-a vrajit din nou ,,, Americanii nu stiu sa fi fost atat de "atinsi '"de soundul Strat-ului la inceput cred ca dupa Hendrix poate , daca urmaresti bluezisti si jazzisti nu se omorau dupa Strat ... Azi am foast la MCMusical sa cumpar niste potmetre ....prietenul meu ce lucreaza acolo si-a cumparat un Strat ..nou ,,suna bestial .pe un VOX AC30 sau 15(?) nici nu am fost atent ,....are soundul foarte deschis dar este acolo ...deci diferente foarte mari de sunet cu caracteristicile asemanatoare dau "sunetul de Strat" indiferent ca suna mai inchis sau mai deschis , asa ca boxa vad ca nu prea conteaza din acest punct de vedere . Am realizat soundul dorit cu Strat pe cam orice boxa cu orice amplif incepand de la boxe 2+1 multimedia pana la amplifuri de scena ..orice ar fi culoarea amplifului caracteristicile sunetului de Strat sun atat de "patrunzatoare " constante pe o plaja larga ca suna cam pe orice combinatie ... Un combo reda intre 250-4500Hz si suna bestial cu un Strat . La sounduri distorsionate de GiGi unde chitara face ritm si trebuie sa "buhaie/grohaie " cu joase ca sa dai ritm de baza ai nevoie de alt tip de boxa .cu basii mai "tight" .. Nu stiu ce sounduri doreste baiatul nostru cu boxa lui , are timp sa experimenteze si sa traga concluzii.Numa sa nu uite de cantat. Nici chitarele nici boxele nu canta singure .
karpi Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 "Jim Marshall in an interview stated that the dimensions for his cabinet were dictated by the smallest practical cabinet that would fit 4-12" speakers. Evidently, no thought whatsoever was given to the acoustical properties of the cabinet." Pai primele boxe Marshall erau 8x12" ! au fost facute comandate ptr " The Who " erau greu de transportat asa ca le-au taiat in doua .la 4x12". open/closed cateva descrieri mai simple din care se pot trage unele concluzii .. http://www.linkwitzlab.com/conclusions.htm http://www.hi-fiworld.co.uk/loudspeakers/68-technology/140-designing-loudspeakers-open-baffle-speakers-the-trials.html 1
ggg Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 (edited) Atata timp cat tu vorbesti despre marimi fizice in metafore. Nu, nu poti! Multumesc! Ma scuzati ! Atata timp cat nu prea ne dam seama care-i treaba cu interferentele a doua surse de sunet imediat invecinate , in ce termeni vrei sa se vorbeasca ???? De compunerea oscilatiilor armonice (care pot fi si perpendiculare dar si altfel) ???? Dar chiar si asa, confunzi personajele. Deci ,raspuns corect :Ba da! pot ! Edited March 21, 2014 by ggg
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now