www.rgc.ro Web analytics

Jump to content
Sign in to follow this  
alinu_tau

Putin Ajutor Constructie Cabinet

Recommended Posts

Mi-am facut cabinetul asta 2x12 din pal melaminat cu nervuri interioare zdravene pe toate muchiile si incleiat si prins cu suruburi tzeapan de tot, nu m-am zgarcit deloc, a iesit asa de solid ca nici daca-l arunc de la etaj nu cred ca se dezmembreaza. N-am mai facut niciunul pana acum si nici nu-s tamplar de meserie, dar nu mi-am imaginat ca o sa iasa (sune) asa bine. Abia acum inteleg ce inseamna un head+cabinet si nu combo (solutie de compromis, mai usor de carat,etc.) Rezonanta, dinamica sustain mai bun, joase, nu m-am gandit ca se pot imbunatati asa de mult chiar si puterea/volumul difuzoarelor pare mult mai crescuta. Inca nu-i gata,

o sa-i pun plasa neagra in fata si muchiile o sa i le acopar cu cornier de aluminiu si ii pun manere si coltare.

 

Dar problemele mele sunt legate de aerisire. si anume:

 

- prima data l-am incercat fara spate deloc, adica complet deschis in spate si mi-a placut foarte mult cum suna si asa

- i-am montat spatele si nu prea simt mari diferente, poate daca as putea sa inregistrez pe looper cateva riff-uri si cineva in spatele lui sa tot astupe si sa deschida spatele, poate asa mi-as da seama mai bine.

- ar avea nevoie de aerisiri?, de exemplu as putea sa-i dau 2 gauri in fata tot asa in diagonala cu o freza cu care se dau la mobila locasurile de balamale (cam de 30-40mm) ? In cazul asta ar fi ca o cutie de rezonanta.

- sau sa-l las inchis ermetic?

post-9842-0-56129300-1395340840_thumb.jpg

Edited by alinu_tau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am inteles de la un lautar care mai mestereste la astfel de chestii, fiecare difuzor are nevoie de un volum de aer in spate pentru a se incadra in specificatiile date de producator. Ceva cu parametrii Thiele-Small si alte lucruri mult prea complicate pentru mine, dar care s-ar putea sa le gasesti interesante. Acum daca tie iti suna bine si difuzoarele nu se incalzesc, lasal exact asa cum e in momentul de fata.

 

PS : Sa il stapanesti sanatos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Head-ul e de 100W minim 4 ohmi scrie acolo, eu i-am pus doua Celestioane de 80W pe 8 ohmi fiecare, sper ca-i ajung... Are 2 iesiri, am legat fiecare difuzor pe o iesire.

N-as putea sa-l incerc la volum maxim in apartament cred ca niciodata :rcain: deci nu stiu cum s-ar comporta la volum mare undeva pe o scena...

Edited by alinu_tau

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu, nu-i acelasi lucru :) poti dori gauri fie pt a ventila (scapa d caldura), fie pt a schimba nivelul presiunii sonore din incinta de lemn (si logic, modificarea timbrala a sunetului) :) de aia te intrebam. Pt racire nu e nevoie, iar pt presiunea acustica nu e nici acolo nevoie, dar poti sa il deschizi cu niste gauri, orificii, etc. daca iti place cum se aude asa.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 min. de review si nu arata 1 secunda spatele lor? In video-ul cu closed BACK vs. open BACK??? :lol: wtf? si nu e relevant testul pt ca cel "closed" e "open" pe fata, cum a zis si FiveseveN :) am uitat termenu' in romana pt cele 2 deschideri cilindrice (mama cat de tampita e formularea :lol: dar de .. lapsus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am facut cabinetul asta 2x12 din pal melaminat cu nervuri interioare zdravene pe toate muchiile si incleiat si prins cu suruburi tzeapan de tot, nu m-am zgarcit deloc, a iesit asa de solid ca nici daca-l arunc de la etaj nu cred ca se dezmembreaza. N-am mai facut niciunul pana acum si nici nu-s tamplar de meserie, dar nu mi-am imaginat ca o sa iasa (sune) asa bine. Abia acum inteleg ce inseamna un head+cabinet si nu combo (solutie de compromis, mai usor de carat,etc.) Rezonanta, dinamica sustain mai bun, joase, nu m-am gandit ca se pot imbunatati asa de mult chiar si puterea/volumul difuzoarelor pare mult mai crescuta. Inca nu-i gata,

o sa-i pun plasa neagra in fata si muchiile o sa i le acopar cu cornier de aluminiu si ii pun manere si coltare.

 

Dar problemele mele sunt legate de aerisire. si anume:

 

- prima data l-am incercat fara spate deloc, adica complet deschis in spate si mi-a placut foarte mult cum suna si asa

- i-am montat spatele si nu prea simt mari diferente, poate daca as putea sa inregistrez pe looper cateva riff-uri si cineva in spatele lui sa tot astupe si sa deschida spatele, poate asa mi-as da seama mai bine.

- ar avea nevoie de aerisiri?, de exemplu as putea sa-i dau 2 gauri in fata tot asa in diagonala cu o freza cu care se dau la mobila locasurile de balamale (cam de 30-40mm) ? In cazul asta ar fi ca o cutie de rezonanta.

- sau sa-l las inchis ermetic?

 

sa-l lasi inchis "ermetic"

 

Fara proiectare atenta "gaurile" nu-s OK .

 

Daca este chiar foarte ermetica boxa se poate da o gaura mica cu un burghiu de 6mm ptr egalizarea presiunii aerului ,,adica daca se incalzeste aerul se dilata si apasa membrana catre afara deci o scoate din punctul 'zero" ce va afecta raspunsul dinamic ...si alte cate cele ...

 

Pt chitara nu este nevoie de "bassreflex" doar ptr chitara bass eventual sau sintetizator , caz in care ar trebui si difuzoare adecvate la care st proiecteaza /dimensioneaza acel "bassreflex" ce poate sa coboare banda de trecere catre bas mai profund cu ceva pierdere in definitie ....dar ptr chitara nu ai nevoie ....(100-4500Hz )

 

Deci uita de "gauri"

 

Caldura produsa de dif ramane in boxa ,nici boxele profi de firma nu au racire speciala , nu au sistem de racire ..nu am vazut la nici o boxa .

Un dif bine incalzit are pierdere.."compresie de putere "de - 3dB ce este o valoare mare ! jumatate din putere ...dar asta e ..

 

Poti sa faci open back caz in care sunetul va depinde de pozitionarea boxei in "spatiu" fata de pereti/podea etc ...pe diferite scene soundul va fi diferit ..dar ai si alt comportament dinamic ...depinde ce-ti place ...

Edited by karpi
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

- i-am montat spatele si nu prea simt mari diferente,

Volumul cutiei este prea mare , raportat la caracteristicile difuzoarelor . Orice ai face acestui cabinet ,prea multe modificari de sunet nu vor exista.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

- prima data l-am incercat fara spate deloc, adica complet deschis in spate si mi-a placut foarte mult cum suna si asa

- i-am montat spatele si nu prea simt mari diferente

 

- ar avea nevoie de aerisiri?

 

Pare supradimensionat pt un 2x... Adică ești destul de aproape de dimensiunile unui 4x . Dacă nu simți nici o diferență ... Adică pun pariu că simți o diferență mult mai mare rotind potul de Bass de la amp, deci nu cred c-ar trebui să-ți bați prea mult capul.

 

Dar poți, dacă vrei, să-i faci "testul de virilitate" ! Adică, dai o gaură în spate, o astupi cu un prezervativ și-ncepi să exciți difuzoarele. Dacă i se scoală aeru' atunci iei măsuri... ...... ........ :P[ that's a joke ! ]

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu inteleg cum ati dedus ca incinta este supradimensionata pt 2x12? alin nu a dat nici dimensiunile incintei, nici modelul exact al difuzoarelor. "la ochi", cabul e mai mic ca un 2061 cx marshall 2x12.

oricum, 99% dintre caburile comerciale sunt subdimensionate - deobicei din cauze economice. sau daca sunt dimensionate corect, au grija utilizatorii sa le schimbe difuzoarele :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am facut 2 cabinete, insa dupa specificatiile unor originale, adica Marshall 1912 si Mesa Boogie 1x12 Wide Body. Cele doua sunt diferite ca si dimensiuni, Marshall este mai compact, dar proiectat pentru putere mai mare - 150w, si este close-back, iar Mesa este mai mic ca putere - doar 90w, dar este open-back.

Insa nici unul nu are gauri de aerisire, erau alte modele care aveau gauri suplimentare in fata unde sunt prinse difuzoarele. eu am folosit la ambele un Celestion Greenback de 25w si la un test direct intre cele 2, Mesa a fost mai pe gustul meu. Marshall este mai "in your face", Mesa este mai dulce un pic, dar tot cu vana.

Uite un link catre un 2x12 la Mesa, care este tot open-back

http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Guitar%20Cabinets/ExpressCABS/Express2x12-LG.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unele diferente de care se tine cont ...

 

Open back

 

Suna mai "aerisit" nu este atat de directional , se aude bine pe scena de catre colegii de trupa , nu bate doar pe o axa un fascicol relativ ingust catre public .sunetul "umple spatiul" , basul este mai putin precis ..dar acest lucru nu deranjeaza in cazul chitarei chiar rezulkta un sunet mai bogat din cauza excursiei mai libere al sistemului radiant (membrana-bobina) . .

Bine dimensionata cu difuzor adecvat ( suspensie mai rigida) .Datorita insumarii undelor se pot realiza presiuni sonore mai mari pe unele frecvente ...dar trebuie o proiectare atenta si experimente masurari ca sa ai totusi banda relativ uniforma ..

Cu un singur dif montat central unele "rezonante " pot fi deranjante ...ce se rezolva cu montarea difului excentric .

Sunetul depinde mult de pozitionarea boxei fata de podea, pereti ..din cauize evidente al radiatiei in spatiu si reflexii.

In cazul a doua difuri montate pe diagonala in boxa deschisa ai banda mai uniforma .

 

Closed back

 

Bas mai uniform fara efect pronuntat de "combfilter" ca apare la openback ..dar nu neapartat bas mai profund , o boxa openback bine dimensionata ptr chitara poate sa dea bass mai profund in anumite directi ale radiatiei.

Dar anihiland unda din spatele difului realizezi o banda mai uniforma , basul este limitat de volumul de aer al incintei inchise deci pr un bas profund ai nevoie de boxa "mare" cu volum mare ( gabarit ).

Acel "bass" la chitara trebuie sa fie pe la 160Hz deci nu-i nu stiu ce "jos" .

Boxa inchisa radiaza un fascicol relativ ingust directional in care auditorii mor de puterea sunetului iar la doi metri langa nu se aude chitara .Chiar pe scena chitaristul nu aude bine o boxa inchisa postata pe podea , este necesar sa fie ridicata la nivelul capului..drept care el aude dar colegii de trupa nu aud ...

 

OK sa zicem ca exista monitorizare buna pe scena mare ..atunci se rezolva unele problema ..dar ..nu prea am auzit monitorizari bune ........doar in cateva cazuri cand a existat mixerist separat ptr scena si putere de p[este 3000W doar monitoarele .

 

Ptr cluburi sau sala de spectacol de dimensiuni mici , open back este ideal .

 

"...N-as putea sa-l incerc la volum maxim in apartament cred ca niciodata :rcain: deci nu stiu cum s-ar comporta la volum mare undeva pe o scena... "

 

Intr-o camera de dimensiuni mici reflexiile de pe pereti ce vin antifaza "anuleaza presiunea sonora" in mare parte si nu poti evalua nici basii nici puterea .

Pe scena i-ti dai seama cum suna , cat de tare si ce sunet are in anumite conditii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu inteleg cum ati dedus ca incinta este supradimensionata pt 2x12?

 

In mod clar e un "oversized", inclusiv cel din exemplul tau, iar din ce-am citit eu, tinta pentru oversized e un sound cu un răspuns pe bass mai puternic...

 

 

LE : Dar , probabil [ și Alin a spus-o ] nu-l utilizează la nivelul necesar, de aia nu aude diferențe .

 

.

Edited by ramurel

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu inteleg cum ati dedus ca incinta este supradimensionata

 

 

- prima data l-am incercat fara spate deloc, adica complet deschis in spate si mi-a placut foarte mult cum suna si asa

- i-am montat spatele si nu prea simt mari diferente,

Edited by ggg

Share this post


Link to post
Share on other sites

interesanta discutie... dar sa stam un pic si sa analizam si sa judecam... si chiar sa ne intrebam... de ce anumite boxe facute de anumiti fabricanti suna foarte bine si sunt folosite de ani de zile de chitaristi din cele mai diverse genuri muzicale...

 

ma gandesc ca firmele care vand asemenea cabinete/incinte acustice(boxe) au apelat in mod sigur in 95% din cazuri la niste mesteri care chiar stiau ce fac ! cei care au proiectat anumite tipuri de boxe pentru diversi fabricanti, in mod clar au avut niste notiuni serioase de acustica si foarte posibil si timpul si resursele sa faca diverse experimente, ca sa gaseasca niste solutii tehnice corecte...

 

posibil ca unii sa fi facut anumite configuratii la ghici... si s-a intamplat ca a iesit ceva bun... desi ma cam indoiesc...

 

eu o sa ma refer aici la doua exemple pe care le cunosc foarte bine, pentru ca am auzit direct la sursa cum se comporta...

 

Rares Totu, colegul meu chitarist din TRENUL DE NOAPTE, mai canta si cu o formula numita MIDNIGHT SUN(fosta PANIC DEPRESSION)... in care abordeaza in proportie de 80% piese din repertoriul lui Jimi Hendrix... In trupa respectiva, Rares foloseste un cap Marshall vintage(nu stiu sa va spun modelul exact) si doua variante de cabinete Marshall - unul cu panoul frontal drept, celalalt cu un panou cu doua inclinatii - nu stiu cum se numesc ele in limbaj tehnic, dar stiu cum arata... ambele cabinete sunt si ele vintage si echipate cu difuzoare Celestion din recolta aia buna(!!!!) si cu sunetul care trebuie !

 

vreau sa va spun ca atunci cand canta piese de Hendrix, la Rares am auzit exact(ok... pentru carcotasi... cca. 90%) sunetul pe care-l stiam ca-l avea Jimi... mai ales ca Rares foloseste chitara Fender si niste pedale vintage(FUZZ FACE... de exemplu) si Wah tot vintage, care in combinatie cu ampul si boxa Marshall, dau acel sunet marca Hendrix... ma rog, aici contribuie mult si faptul ca stie sa cante cu tehnica potrivita...

 

ideea este ca boxele alea suna incredibil de bine si din cate stiu si am vazut eu, sunt de tip CLOSED BACK... deci... tehnicienii de la Marshall au gasit o reteta perfect functionala... cel putin in cazul acelor modele din perioada respectiva... unii spun ca modelele mai noi nu mai au acelasi sunet... ca sunt facute cu materiale de o calitate mai slaba si cu difuzoare mai slabe calitativ... nu intru in polemici aici... nu asta e scopul postarii mele !

 

pe de alta parte... eu cant cu muzicuta pe niste amplificatoare din categoria boutique... care se bazeaza pe modelul FENDER BASSMAN '58-'59... un model legendar pentru sunetul de rock & roll, blues, country... ei bine... aceste amplificatoare sunt de tip combo si sunt OPEN BACK(sau partial OPEN BACK)... nu stiu cum naiba au facut cei de la Fender, dar au gasit si ei o reteta foarte buna pentru un sound de chitara foarte bun(cel putin pentru genurile respective)... sincer... am pus cativa chitaristi(inclusiv pe Rares) sa cante pe amplificatoarele mele si pe cuvant de onoare va spun... a sunat chitara incredibil de bine... sunetul avea absolut toate frecventele necesare...

 

de ce am facut toata dizertatia asta... cred ca multi o sa subscrieti la ce spun acum... NU CRED CA MAI POATE INVENTA CINEVA ROATA, APA CALDA sau MERSUL PE JOS !!! pe bune !!!!!

 

nu cred ca un particular din Romania poate sa inventeze un tip de boxa care sa bata la popou boxe facute de greii industriei de instrumente... Nu cred ! poate doar daca are resurse financiare extrem de serioase ca sa faca munca de cercetare si sa vina intr-un final cu ceva cu adevarat revolutionar...

 

sincer... polemicile astea sunt bune pana la un anumit moment...

 

parerea mea sincera... adresata celui care a deschis topicul... este foarte bine ca vrei sa faci ceva pe cont propriu... dar... cred ca cel mai bine este sa analizezi inainte cu mare atentie retetele de succes ale celor deja consacrati pe piata si sa iei de la ei ce poate fi mai bun...

 

OPEN BACK sau CLOSED BACK... de ce nu incerci ambele variante in boxele facute de tine...??? sau, sa ajungi cumva la un moment dat la o varianta de boxa care sa aiba cumva un sistem la spate(un fel de usa sau panou ce se poate indeparta) care sa o faca, in functie de necesitatile de sound, OPEN sau CLOSED BACK...?

 

mai este o vorba.... cate capete atatea pareri... atatea gusturi... as spune eu in cazul de fata...

 

multi o sa sustina ca e mai bine OPEN BACK, altii ca e mai bine CLOSED BACK...

 

sfatul meu... experimenteaza... si daca iti place tie... in final asta e cel mai important lucru ! eu nu cred ca exista vreo RETETA ABSOLUTA pentru un sound bun de chitara ! ;)

 

bafta !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcian a pus punctul pe I cu ultima afirmatie:

"sfatul meu... experimenteaza... si daca iti place tie... in final asta e cel mai important lucru ! eu nu cred ca exista vreo RETETA ABSOLUTA pentru un sound bun de chitara"

Acelasi lucru iti recomand si eu ... nu exista reteta perfecta sau sunetul care sa aiba atribut de panaceu universal. Singura "problema" de care eu as tine cont este materialul din care faci cabinetul, nu din nu stiu ce motive de rezonanta neaparat ci din motive strict structurale... palul ala probabil ca este foarte bun de facut mobila ... dar ceva mai putin bun cand vine vorba de chestii cu sunete (in timp dinceea ce am observat eu se mananca ). Ca o mica recomandare poti sa folosesti placaj de mesteacan de 15mm (poate este ceva mai greu de prelucrat, insa, calitatile sunt evidente, inclusiv la prelucrare. Si de asemenea as merge pe finger joints la imbinari din acelasi motiv strict dpdv rezistenta.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am folosit pal gros de calitate, nu furnir cum am mai vazut la unele cabinete/incinte. Si l-am intarit la greu, acum am reusit sa-i fac poze mai bune la lumina zilei. Mai mic nu prea putea sa-mi iasa, l-am calculat si am lasat 1,5-2 cm pe margine si 1 cm intre boxe, n-am vrut sa slabesc prea tare portiunea dintre boxe. Doar daca le puneam in linie, dar asa nu mi-a placut ca iesea prea lung... Si l-am facut simetric (patrat) Cred ca o sa-i fac totusi doua gauri in fata, daca presiunea e mare ma gandesc ca mi-ar putea arunca calotele de la difuzoare afara...

post-9842-0-92165300-1395394625_thumb.jpg

post-9842-0-47019100-1395394647_thumb.jpg

post-9842-0-53141500-1395394668_thumb.jpg

post-9842-0-57056200-1395394701_thumb.jpg

post-9842-0-09095900-1395394720_thumb.jpg

Edited by alinu_tau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca o sa-i fac totusi doua gauri in fata, daca presiunea e mare ma gandesc ca mi-ar putea arunca calotele de la difuzoare afara...

 

:) ... funny... ha ha ...

Poate dacă ții geamu' deschis și "bate vânt de la Orade'..."

 

.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca presiunea e mare ma gandesc ca mi-ar putea arunca calotele de la difuzoare afara...

 

Cam greu la closed back. Cel mai rau caz posibil [la cele subdimensionate in general] -> iti amortizeaza miscarea membranelor. nu se ventileaza cum trebuie, se incing si se poate ajunge [greu, dar nu e imposibil] la bobina arsa.

 

Al tau nu pare sa aiba nevoie de porturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, l-am terminat ca si constructie, i-am inchis spatele si i-am frezat gauri in fata si l-am probat cu setup-ul (pedalele) ce se vede.

Primele concluzii :

- tot folosesc un behringer EQ700 (nu se vede in poze ca l-am pus deasupra pe statie) in fx loop ca sa-i dau frecventa de 3,2 k "sus in blana" ca vreau un "jiji" mai pronuntat :rock:

- POD HD500 se poate ascunde :rcain: doar ca e mai usor de carat, sistemul asta ar fi foarte dificil de trambanit

- Are un feedback pe humbuckere care imi place la nebunie (vorbesc de note care le prinzi si tin la nesfarsit si poti face vibrato din tremolo) si apare si efectul overtone (octava) ca si cum ai avea sustainiac pe chitara si asta chiar si la volume mici de camera, bine, overdrive-ul il boostez serios cu booster, compresor sau tube-scream, le pot activa chiar si toate odata si nu face ca un tractor + o gramada de serpi care sssasaie. Efectul boss feedbacker booster fb-2 pe care il am se poate ascunde si ala ca-i digital si da feedback digital, nu se compara :)

- Off topic - Boss Od-2 pe turbo suna exact ca si canalele overdrive 3-4 din Marshall (cele hi gain) absolut nici o diferenta

- M-a costat cu totul max 250 de lei, scule si difuzoare am avut eu si am cumparat si cornier de aluminiu sa-i fac muchiile. Mai imi trebuie o panza sa-i pun in fata, colturi si manere, alea-s nimicuri.

 

Cam asta-i moaca lui la ora asta:

post-9842-0-53680900-1395400573_thumb.jpg

post-9842-0-41409300-1395400598_thumb.jpg

post-9842-0-89461800-1395400633_thumb.jpg

Edited by alinu_tau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am folosit pal gros de calitate, nu furnir cum am mai vazut la unele cabinete/incinte. Si l-am intarit la greu, acum am reusit sa-i fac poze mai bune la lumina zilei. Mai mic nu prea putea sa-mi iasa, l-am calculat si am lasat 1,5-2 cm pe margine si 1 cm intre boxe, n-am vrut sa slabesc prea tare portiunea dintre boxe. Doar daca le puneam in linie, dar asa nu mi-a placut ca iesea prea lung... Si l-am facut simetric (patrat) Cred ca o sa-i fac totusi doua gauri in fata, daca presiunea e mare ma gandesc ca mi-ar putea arunca calotele de la difuzoare afara...

Cred ca o sa-i fac totusi doua gauri in fata , daca presiunea e mare ma gandesc ca mi-ar putea arunca calotele de la difuzoare afara...?????

 

 

Ca sa continuasm discutia interesanta .

@marcianpetrescu

 

Boxele Marshall 4x12" cu difuri ce au puterea 25W au un anumit raspuns dinamic

 

din moment ce au pus difuri de 12" cu puterea 70-100W la care au marit campul magnetic , au folosit bobina ceva mai grea este normal ca au alt raspuns dinamic ..

 

Chitara suna cel mai bine daca diful are magnet relativ "slab" drept care are bas mai coborat si mai "inexact" deci produce un anumit atac , adauga acel "Punch" la ton .La overdrive apare punctul de "indoire" al membranei care nu mai functioneaza ca si un piston ci se indoaie si produce "subarmonice" ca si uin fel de divizor de fecventa electromecanic . drept care in anumite conditii face soundul mai "grav" mai "gras" .decat ar fi el la volum mic sau la volum mare dar pe un difuzor de putere mare cu magnet puternic ce nu intra in acest punct de "rupere" ( a linearitatii )

In plus aerul din boxa inchisa datorita compresiuni introduce distorsiune .. apare armonica a treia si altele ..

 

In boxa deschisa per langa alte avantaje ptr ton apare acel "punct de rupere"( breaking point) ptr generare de "subarmonice " si acel "punch ", cu acelasi amplif si difuzor , la un wattaj mai mic decat la o boxa inchisa. deci util ptr a realiza un sound "bun" la wattaj mai redus .

 

Aceste doua efecte ( punch si generare subarmonice ) nu se pot simula cu circuite pasive sau circuite electronice simple ,doar eventual cu un DSP complex comandat de un procesor cu un program soft de simulare ptr "realtine" ,adica ceva scump si prea complex ca sa se fabrice ieftin ce sa cumpere tot chitaristul si familia lui ca sa fie rentabil .

Aceasta este problema "simulatoarelor" de "ton" , comportamentul partii electronica al amplificatoarelor "vestite" este simulata si analogic si digital dar comportamentul boxa + dif specifica ptr chitara nu se poate cu un "cabsim simplu" .Nu prea se poate preciza comportamentul neliniar al unui dif de chitara , eventual un anumit algoritm ales la "nimereala " dar cum am scris cred ca este prea costisitor ptr a se produce "pedala" cu asemenea efect.

Cu porcesoare se chinuie chitaristi si combina compresor , octaver , filtre pana ajung tot la o boxa "izolata fonic" daca vor neaparat sa inregisreze si acasa sunetul dorit.

 

"TON de Hendrix " este ceva foarte relativ ..Hendrix a inventat si folosit sute de tonuri este cel mai mare /important inovator in "tonuri" ..care din ele este cel specific ??? .

Se poate vorbi doar de "tonul" de pe inregistrarea XY in pasajul Z , pe alta inregistrare al aceleiasi piese canta altfel si avea alt ton ..

 

Hendrix este un exemplu bun de cat de putin conteaza soundul dozei / chitarei , el a creat tonuri peste tonuri .

Trebuie studiate bacgroundurile a catorva piese "de studio" cu multi chitare cu "crying dieing tones".

A folosit chitara pe post de "electronic sound source" a folosit toate metodele de produs sunetul de chitara natural cat si alterand sunewyul cu diferite efecte revolutionare la acea vreme .

Prietenul nostru Rares stie sa imbine diferite maniere de cantat cu sounduri specifice ca sa sune a Hendrix...probabil pe orice boxa ..

 

 

Unul din multele articole cu difukl de chitara :

https://www.soundons...es/speakers.htm

 

Am vrut sa construiesc un amplif cu iesire cu impedanta reglabila pana la impedanta negativa ce ar imita fenomenele chiar cu difuzor de putere mare cu magnet foarte puternic ca sa scap de "current dumping " ce i-mi tine difuzorul foarte de scurt si nu-l lasa sa "sara " mebrana ca sa am punch si divizare de frecvena ...

 

dar

 

pana la urma am un dif Blue Marvel de la un prieten pe care il atac cu 70 din MOSFET asa am soundul dorit .

ptr inregistrat tot cu procesoarele ma chinui ..

 

Reglajerle , soundul , dinamica sunt foarte relative !

 

Azi am un sound convenabil este perfect ...a doua zi continui sesiunea am totul salvat exact la fel si sa vezi minune ... acelasi sound nu-i OK nu-mi plasce ma nmir cum am putut ieri sa cant ..nu-i bun de nici un fel ...deci ??? este ceva foarte subiectiv ce se si schimba de la o zi la alta ...

Luand acestea in considerare acel TON este ceva foarte subiectiv si relativ .

 

Trebuie facut cum a facut Hendrix . sa folosim orice "ton" si sa-l integram sa facem sa sune bine in muzica respectiva ..

Este o mare pierdere de timp aceasta "cautare " .

 

Personal am pierdut mult timp , zile pretioase in care in loc sa cant si sa fac muzica cautam "tonul" ...

Este important balansul tonal al fiercarei piese , culoarea , atmosfera ,dar nu poate fi vorba doar de un singur ton .

In primul rand ar deveni monoton materialul unui disc al unui concert sa ai acelasi ton /efect la fiecare piesa timp de doua ore .

Trebuie regandita treaba cu "tonul" ideal ... este complicata treaba .

Edited by karpi
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ce anumite boxe facute de anumiti fabricanti suna foarte bine si sunt folosite de ani de zile de chitaristi din cele mai diverse genuri muzicale...

Din obișnuință. Lumea consideră că "sună foarte bine" pentru că au auzit respectivul ton la idolii lor. Așa că folosesc și ei variații pe aceeași temă, și la rândul lor propriii fanii fac la fel. E o buclă de reacție pozitivă.

 

ma gandesc ca firmele care vand asemenea cabinete/incinte acustice(boxe) au apelat in mod sigur in 95% din cazuri la niste mesteri care chiar stiau ce fac ! cei care au proiectat anumite tipuri de boxe pentru diversi fabricanti, in mod clar au avut niste notiuni serioase de acustica si foarte posibil si timpul si resursele sa faca diverse experimente, ca sa gaseasca niste solutii tehnice corecte...

Te gândești prost. S-a mai discutat, boxele de chitară arată și sună așa strict din considerente economice.

 

posibil ca unii sa fi facut anumite configuratii la ghici... si s-a intamplat ca a iesit ceva bun... desi ma cam indoiesc...

Ce te face să te îndoiești, vasta experiență în acustică? Câte incinte ai proiectat până acum? V. http://yourlogicalfallacyis.com/personal-incredulity

 

Pe o parte spui că roata s-a inventat deja, pe alta încurajezi explorarea. Pe una spui că aprecierea tonului e subiectivă și nu există rețete, pe alta spui că unele boxe "sună bine", Marshall au găsit rețeta perfectă și unele difuzoare "sună cum trebuie". Când vei fi măcar consistent de la o frază la alta putem vorbi și de "polemici".

 

l-am facut simetric (patrat)

O idee proastă, dar pentru chitară probabil nu contează (sau dimpotrivă, preferi rezonanța).

Care-s dimensiunile interioare, grosimea PAL-ului și diametrul găurilor, if I may ask?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care-s dimensiunile interioare, grosimea PAL-ului și diametrul găurilor, if I may ask?

Am folosit PAL de 18 mm, cabinetul are per total 65/65cm si adancime (sau latime) 28cm. Asa mi-a iesit. Nu ma pune acum sa-i calculez dimensiunile interioare ca mi-e lene :) L-am astupat si am prins capacul cu autofiletante, eu nu-l mai desfac.

La care gauri te referi? Daca te referi la cele de aerisire is de 35mm.

Edited by alinu_tau

Share this post


Link to post
Share on other sites

La care gauri te referi? Daca te referi la cele de aerisire is de 35mm.

Da, eram curios sã vãd la cât sunt acordate, și temerile mi-au fost confirmate: 35,5 Hz.

Aici gãsești o simulare cu incinta cu (verde) și fãrã (galben) "aerisiri" (am folosit Greenbacks ca difuzoare but should be close enough):

 

post-2954-0-55184300-1395411929_thumb.png

 

Dupã cum vezi, la dimensiunile curente sunt degeaba. Singurul lucru care-l pot face e sã șuiere când trece brusc aerul prin ele (e.g. la un palm mute). Dacã n-ai probleme, lasã-le așa cã n-au nimic. Dacã vrei sã mai lucrezi la incintã în viitor ai putea sã calculezi și pui unele astfel încât sã ai o rezonanțã utilã, say pe la 80 Hz.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai 57, de fiecare data cand citesc un post de al tau ma gandesc ca cantatul la chitara trebuie sa fie o stiinta foarte exacta accesibila numai fizicienilor sau zootehnistilor, si trebuie sa ai cunostinte vaste de chimie si astrofizica pentru a ciupii o coarda si sa intelegi ce este in spatele acelui sunet.

iar daca vreunul dintre noi spune ca cerul este albastru si pasarile ciripesc, tu spui: "ce pe te bazezi ? ai vreo demosntratie stiintifica pentru asta ?"

ai si tu partea ta de felie, dar este una asa de complicata si de absolutista incat nu pricepe nimeni minic din ce zici tu acolo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.