www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

 

Dupa primele 5 minute am cedat psihic. Pare interesant din ce-am derulat pe repede inainte insa omu' e foarte plictisitor, foarte greu de urmarit si cred c-a mai si consumat ceva inainte de filmare. Cele 40 de minute cred ca puteau fi rezumate in maxim 10 si mai ramanea si timp de un horoscop. Ce-i drept sunt si foarte obosit acum, dar nici el n-are legatura cu planeta asta.

 

L-am salvat si voi incerca sa reiau concluziile maine. Daca totusi cineva a aprofundat buddhismul si a reusit sa-l urmareasca pana la capat, sa-mi zica si mie daca merita cu adevarat...

Edited by sam
  • Like 2
Posted (edited)

Dupa primele 5 minute am cedat psihic.

Omu' e "mecanic" si se uita la desene . Iar daca in desen ,omuletu' nu vede culorile "alb" si "negru" , diferentele dintre anumite nuate de "gri" nu le distinge .Nu stie ce armonice sa urmareasca iar asta este strict problema lui .

Am pierdut 40 de minute .

Un alt experiment este si acesta

Edited by ggg
  • 4 weeks later...
Posted

Buna, am si eu o intrebare:

Cu cat lemnu din chitara e mai vechi suna mai bine?...daca da, numai anumite feluri de lemne?

Multumesc.

,

La multi ani !

 

De la bun inceput mentionez ca nu sunt expert , dar iubesc pur si simplu instrumentul asta ... cred ca raspunsul il poti afla singur .In masura in care ai posibilitatea , da corzile jos de la o chitara veche ( cantata ) si loveste cu degetul lemnul ,fata chitarei in diverse locuri, retine sunetul , apoi fa acelasi lucru cu o chitara cat mai noua si vei vedea diferenta ( sa fie aceiasi esenta cel putin fata chitarei ) . Care suna mai bine ?... depinde de ceea ce iti doresti si iti place .

Posted

da corzile jos de la o chitara veche ( cantata ) si loveste cu degetul lemnul ,fata chitarei in diverse locuri, retine sunetul , apoi fa acelasi lucru cu o chitara cat mai noua si vei vedea diferenta ( sa fie aceiasi esenta cel putin fata chitarei ) .

Și ce se aude? Singurul factor important e esența lemnului? Un Strat și un LP din același lemn, la fel de vechi și cântate, când sunt "ciocănite" sună la fel?

 

Daca va uitati atent, marii chitaristi au un ton asa frumos deoarece canta pe chitari din preistorie .

Când ați ascultat ultima oară "tonul" unui mare chitarist? Nu ce au făcut inginerii de tracking, mixing și mastering din el, ci ce iese din amplificator.

  • Like 1
Posted (edited)

... da corzile jos de la o chitara veche ( cantata ) si loveste cu degetul lemnul ,fata chitarei in diverse locuri...

 

În general evit a intra in discutie pe subiecte de genul asta, să zicem din cauza lipsei de experiență, însă uneori citesc lucruri enervant de confuze pentru mine și mă trezesc spunându-mi "WTF ?!?!"...

Nu văd nici o relevanță în asta !

 

LE : Dacă se referea la chitara acustică, nici acolo nu prea e valabil testul. Do the math : logic, singurul loc în care corzile "ciocănesc" chitara este suprafața de așezare a călușului...

Edited by ramurel
Posted

Și ce se aude? Singurul factor important e esența lemnului? Un Strat și un LP din același lemn, la fel de vechi și cântate, când sunt "ciocănite" sună la fel?

 

 

Când ați ascultat ultima oară "tonul" unui mare chitarist? Nu ce au făcut inginerii de tracking, mixing și mastering din el, ci ce iese din amplificator.

 

eu cred ca nu vor suna la fel, pt ca trebuie luate in calcul si grosimea corpului si gatului, si forma corpului, si scale-ul, si timpul exact cat au fost cantate. plus ca, bineinteles, chiar daca lemnul ar fi acelasi, nu e exact "acelasi", are alta densitate, taiat din alt copac, altfel crescut samd...nici doua straturi iesite de pe banda de productie unul dupa altul nu vor suna la fel...

  • Like 2
Posted (edited)

Și ce se aude? Singurul factor important e esența lemnului? Un Strat și un LP din același lemn, la fel de vechi și cântate, când sunt "ciocănite" sună la fel?

 

 

Când ați ascultat ultima oară "tonul" unui mare chitarist? Nu ce au făcut inginerii de tracking, mixing și mastering din el, ci ce iese din amplificator.

1000 de puncte !!!!

 

Doar la chitara clasica mai auzi soundul chitarei ...poate si acolo numai daca este live...captat cu microfoane .

Edited by karpi
  • Like 1
Posted

În general evit a intra in discutie pe subiecte de genul asta, să zicem din cauza lipsei de experiență, însă uneori citesc lucruri enervant de confuze pentru mine și mă trezesc spunându-mi "WTF ?!?!"...

Nu văd nici o relevanță în asta !

 

LE : Dacă se referea la chitara acustică, nici acolo nu prea e valabil testul. Do the math : logic, singurul loc în care corzile "ciocănesc" chitara este suprafața de așezare a călușului...

 

Nu-i chiar asa .

Doar cu chitara demontata poti sa asculti cat de uscat este lemnul ..ca sa rezoneze "liber" fiecare parte ...gat sau corp .

 

Alta problema este ca tot ansamblul montat sa nu aiba rezonante nedorite ( ce p[roduc o colorare nedorita ) , ca sa ajunga la rezonantele dorite ( si sa scaper de cele nedorite ) se practica unele tehnici de constructie .. ce sa imbunatateasca situatia .

de ex. acele cavitati interne in corpul chitarelor ce sa rupa rezonante nedorite plus sa duca masa corpului catre rezonantele cautate .

 

Daca subansamblele rezoneaza in anumit mod apare un "ecou" ( unde stationare prin corp /gat ) de care nu poti sa scapi si care se suprapune peste sound si totul devine confuz .Apoi chitaristul este nevoit sa "curete cu gate ". la care apoi trebuioe sa .mareasca gain-ul si are un ton ce nu-i OK ptr cantat .

Ajungi la concluzia ca rezonanta este OK numai daca chitara este proiectata si construita bine .altfel te incurca ...

Deci degeaba este vechi lemnul daca nu este bine folosit ..

 

ca si in banc ...

"...nu-i frumoasa da-i batrana.. "

  • 9 months later...
Posted (edited)

Cea mai buna solutie , incercati  chitari de acelasi tip , dar cu secvente diferite de fabricatie . Stiu , nu este la indemana oricui . Doar ca este cel mai cinstit mod de a va convinge de superioritate celor vechi . Pina la urma totul se poate rastalmaci , interpreta .Chiar si stiinta , chiar si modul cum creste un copac ,. NU vreau sa intru in polemici ca destul e plin topicul . Doresc doar sa spun ca am citit pe internet un articol despre clonarea unui intrument celebru , chitara cea neagra fosta aurie a lui Neil Young . S-a folosit aceiasi solutie pt.partea electronica (care este diferita de a unui Les Paul clasic) , pina si vopseaua si zgarieturile s-au vrut a fi la fel . A fost apoi testata de cativa muzicieni de studio si concluzia unanima a fost diferenta de calitate a sunetului in favoarea "batranei" .

  Theoria superioritatii si pastrarii instrumentului vechi este sustinuta de foarte multi dintre MARII muzicieni . Si chiar de tampiti sau cauzual unui simplu moft  sunt aceia care platesc pe e-bay un Gibson din anii 80 de 3,4,5 ori mai mult decat ar da pe unul nou ?   Ma indoiesc !

post-1055-0-74944500-1414037086_thumb.jpg

Edited by 13Todesengel
Posted

Daca stai sa te gandesti , chitare /instrument ce " rezista in timp " probabil sunt cele pe care cate  un amator l-a conservat si-l tine ca si amintire sau face perte dintr-o colectie.

Pe de alta parte instrumente pastrate si intretinute corespunzator de catre instrumentisti buni care din mai multe chitare au pastrat ce era mai bun ,

 

Asa ca instrumentele vechi au suferit o "selectie" ! calitatea acestora nu neaparat  se poate "transfera" la toata productia /seria contemporana cu acel instrument unic /selectat ....

 

Asa ca ?,cine stie cat la % reprezinta un singur instrument ramas  din acele serii "vintage "  , poate este 1/10000 sau ?mai rau .

 

Chitara neintretinuta si pastrata corespunzator se deterioreaza   chiar daca a fost ,ar fi fost , cea mai super din toate .. 

  • Like 2
Posted (edited)

Avand in vedere ca initiatorul topicului e un nou venit care are si putine posturi la activ sugerez sa fiti cu bagare de seama cand afirmati sus si tare ca o chitara veche e mai buna.

 

De ce?

 

De cele mai multe ori habarnache astia proaspat scosi din cuptor si care nu canta sau nu au cantat la nici un instrument traiesc cu convigerea ferma ca orice instrument vechi e foarte bun si valoros si cu cat e mai vechi cu atat este mai bun si evident mai VALOROS.

 

Aici e marea problema pentru ca de multe ori au gasit prin podul bunicii o cioarsa veche sau una care pare veche din cauza conditiilor proaste de depozitare. Acuma ei asteapta o confirmare ca a dat norocul peste ei si ca pot vinde gunoiul din pod la un pret astronomic. Oamenii se cred la televizor la Pawn Stars.

 

Eu stiu pe un domn care a facut cadou unor pusti o cioarsa care ce-i drept era veche dar tot cioarsa era. Pustii au vandut ulterior gunoiul acela, altor pusti la fel de incepatori ca ei la un pret bunicel sub pretextul ca e foarte veche si foarte valoroasa.

 

Mai exista si posibilitatea ca incepatorul sa fie in saituatia de a cumpara o "bijuterie" foarte veche si in postura de a fi convins sa dea o caruta de bani pe un gunoi. Unii vanzatori au papagal senzational si te pot lasa fara bani foarte rapid daca nu casti bine ochii.

 

Deci... mare atentie ce recomandati unui "nou venit".

Edited by ADIDAS
  • Like 2
Posted

discutia naste polemici fara sens:

- unii prefera sa fie total subiectivi in alegere , fara a avea de cele mai multe ori argumente verificcabile

- altii sunt atenti si la aspecte cuantificabile

 

fericiti sa fie toti, nu prea are sens insa polemica :)

 

ca ex conex, la alegerea monitoarelor de studio multi isi dau cu parerea cum anumite monitoare "suna " mai bine decat altele...si tin cu dintii de o parere formata dar care nu poate fi sustinuta oboectiv de cele mai mutle ori 

pe de alte parte sunt oameni care iti prezinta comparatii bazate pe rezultatele unor masuratori in conditii controlate si care este semnificatia acestor masuratori

 

concluzia : mare e gradina domnului, nu prea merita efortul sa iti bati capul cu cine nu vrea sa priceapa :) 

  • Like 1
Posted

problema cu chitarele e ca orice comparatie ai face intre doua instrumente "identice" (2 sau 10000, tot una),rezultatul nu va fi 100% adevarat... lemnul nefiind un material omogen ,nu pot exista doua bucati identice,doar daca ai reusesti sa dai copy/paste la aceiasi bucata,deci in testul asta pornim deja de la premise diferite.Cel mai mult conteaza umiditatea lemnului,si densitatea lui,plus defectele sale (care pot sa fie prezente,vizibile,sau sa nu fie...sau sa fie,dar fara sa le poti vedea)

de ce  unii prefera sa dea de 5 ori mai mult pe acelasi model,dar de acu 40 de ani? in primul rand pt moft ( diferenta de sunet nu cred ca justifica prea mult pretul astronomic) si pentru ca erau mai atent facute,materialele selectate mai bine.

daca iei acelasi gat de strat,si il pui pe modele care au 40 de ani intre ele,nu o sa sune la fel din cauza chestiilor mentionate mai sus - umiditate,densitate etc etc.

Posted

dupa cativa ani sansele sunt sa se mai fi asezat lemnul, deci posibilitatea aparitiei unor probleme provocate de uscarea lui scade.

 

anyway, cred ca putem rezuma ca nu orice instrument vechi e mai bun decat unul nou, depinde de firma, modul de conservare, utilizare, abuz etc.

 

daca e de la firma care trebuie si a fost ingrijit sunt mai mari sansele sa fie mai bun decat sa fie mai prost decat unul nou...vorbim de lemn, nu de hardware, care in majoritatea cazurilor a fost inbunatatit in timp de catre producatori...peste tot sunt exceptii de la regula.

 

dar ne referim la branduri serioase, nu la ciurucuri romanesti, rusesti sau asiatice (aici cu unele exceptii)

 

acuma oricine poate crede orice si daca si vinde povestile, cine le cumpara fara sa stie, o face pe barba lui, ca e baiat mare si in era internetului mai totul e mura in gura. 

 

ca o nota privind aspectul economic, un gibson din anii 80 nu costa nici pe departe de 3, 4, 5 ori cat unul actual. costa putin peste unul actual second si undeva in zona celor din anii 90, poate chiar sub cele din anii 90. iar alea din anii 70 costa ceva mai mult, dar la astea majoritatea nu fac atata, nu suna, e doar hype.

 

in orice caz, e bine de luat in calcul ca atunci cand se stabileste o valoare de piata sau cineva isi formeaza pretul unui astfel de instrument, in ecuatie intra faptul ca marile brand-uri (gibson, fender) si dupa ei si parte din piata au avut in fiecare decada, o data sau de mai multe ori, niste salturi de pret (pretul recomandat, acel m.s.r.p) uneori artificiale, niste adaptari la conditiile economice. de aceea trebuie studiat un pic, pentru ca se poate intampla de exemplu ca acelasi model, dupa aceleasi specificatii si posibil din aceleasi materiale sa aiba preturi diferite in functie de data la care a fost produs, vandut...

 

exemplu concret: undeva in anii 2004-2006 fender a majorat acel msrp destul de nesimtit. la unele modele poate justificat de unele upgrade-uri (cele de serie) dar la custom-shop de exemplu de multe ori doar ca efect secundar...astfel, pe piata second exact acelasi model custom-shop sa zicem din 2005/2006 in sus e cu cateva sute de euro/dolari mai scump decat unul sa zicem din 2003, desi teoretic e exact acelasi lucru.

in ultimul deceniu si ceva s-a mai intamplat asta si prin 2000, si prin 2008 sau 2010 etc. si s-a intamplat si la gibson sau altii, la diferite modele. 

 

si atunci se ajunge la o valoare second pompata pt ca pretul produsului nou e pompat, fiind inca un argument pt achizitia unui instrument mai vechi, pe care daca reusesti sa il iei la o valoarea raportata la pretul lui de nou, posibil sa faci o afacere, pt ca el face sau va face mai mult :)

 

nu e treaba usoara sa cumperi, daca vrei sa stii ce iei si sa dai cat face.

 

eu din ce am studiat, nu ca ar avea vreo relevanta ce spun eu aici, la gibson si fender de serie cel mai bun raport pret/calitate il gasesti pt cele din perioada 1990 - 2005, in functie de model, iar la custom shop undeva in perioada 1995 - 2005, mai ales pana in 2000. 

evident, cu exceptiile de rigoare.

  • Like 2
Posted

concluzia unanima a fost diferenta de calitate a sunetului in favoarea "batranei" .

Ce este calitatea sunetului și cum se măsoară?

 

Theoria superioritatii si pastrarii instrumentului vechi este sustinuta de foarte multi dintre MARII muzicieni . Si chiar de tampiti sau cauzual unui simplu moft  sunt aceia care platesc pe e-bay un Gibson din anii 80 de 3,4,5 ori mai mult decat ar da pe unul nou ?   Ma indoiesc !

Care e legătura dintre a fi un "mare muzician" și a cunoaște știința materialelor, acustică, estetică și restul domeniilor relevante pentru ipoteza (nu teoria) propusă?

Cât despre lucrurile pe care cheltuie bani oamenii pe eBay și motivele din spatele lor, te invit să te uiți peste această listă și vorbim ulterior despre "mofturi":

  • Like 1
Posted

Eu m-aș declara satisfăcut dacă ar fi măcar cuantificabil.

Am lamentat deseori pe-aici despre cum unele persoane pretind să activeze într-un domeniu artistic dar nu cunosc cele mai fundamentale elemente de estetică, precum rolul subiectivismului. Așa că mă gândeam c-ar fi mai util să deschid un thread cu rol informativ pe tema asta, cum am făcut cu alte ocazii. Încă nu am reușit să mă conving că merită efortul.

  • Like 2

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.