www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

De Ce Unele Efecte Sunt Mai Scumpe Decât Altele?


Blackthorn
 Share

Recommended Posts

Ma gandesc cati "atotstiutori" au probat vreodata KLON , tinand cont ca in Romania este 1 singur din ce stiu eu. O sa mai fie unul , insa eu o sa am varianta de serie ca nu mi-am permis 1000 $ pe o pedala asa ca mi-am luat-o pe cea dee serie care e un pic mai ieftina .

 

Am avut ocazia sa probez cu Rares 2 Pete Cornish a lui Adi de la Valcea . Nu pot sa va descriu ce vibe am avut toata seara dupa ce am cantat 5 minute cu alea , Fenderu meu CS si pe Marshallu lu Rares . Cum a zis ADV , suna ca pe albumele alea :)

 

Deci cand o sa aveti in pedalier Klon vs Behringer si o sa faceti comparatia atunci sa sariti ca e suma piperata, ca nu merita etc . Atata vreme cat se discuta dupa review-uri pe net si demo pe youtube e fix pix. Struguri acri !

Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa va descriu ce vibe am avut toata seara dupa ce am cantat 5 minute cu alea , Fenderu meu CS si pe Marshallu lu Rares . Cum a zis ADV , suna ca pe albumele alea :)

 

Deci cand o sa aveti in pedalier Klon vs Behringer si o sa faceti comparatia atunci sa sariti ca e suma piperata, ca nu merita etc . Atata vreme cat se discuta dupa review-uri pe net si demo pe youtube e fix pix. Struguri acri !

 

Nu contest si nu vreau sa te contrazic.

Dar incerc sa dezvalui si cealalta latura... oare acea vibratie pe care ai avut-o dupa 5 minute de cantat nu se trage de la faptul ca ai stiut (probabil inca de cand ai plecat de acasa) ca vei canta pe o pedala care costa 1000 de dolari? Si te asteptai ca la banii astia sa sune de sa te caci pe tine?

 

Inca nu a aparut nimeni pe forumul nostru cu o pedala de 500 de dolari si sa strige Ba, haideti sambata la studioul cutare, aduceti si Boss-urile, Digitech-urile si Behringer-urile voastre si sa le testam dupa panou, iar sunetistul sa comute intre ele, fara ca vreun chitarist sa le poata vedea pana ce vor pleca de la studio si nici inainte de venire. Si fara a sti ce marci testeaza, ci doar tipul sculei, distorsiune, corus, mai stiu eu ce...

 

Pentru ceilalti implicati in aceasta discutie:

Noi ce facem aici? Incercam sa gasim motivul pentru care unele pedale sunt mai scumpe decat altele? Sau stim deja si incercam sa ne autoconvingem ca acesta este motivul?

 

Parerea mea:

Exista un prag al costului de productie care nu poate fi depasit de nici un producator de pedale.

Aici imi fixez ca etalon de calitate (privind durabiitatea) marca Boss, sunt pedale bune, nu se strica usor.

Vreau sa elimin din discutie ideea ca o pedala butic este mai scumpa decat o pedala de serie deoarece foloseste componente de calitate mai buna. Fals, si alti fabricanti folosesc componente de calitate buna si produsele lor nu costa 300 de dolari. Si pedalele de 100 de dolari traiesc ani de zile la abuzuri concertistice.

 

Convingerea mea este ca:

Pedalele butic sunt mai scumpe din cauza chitaristilor care scot banul pentru ele. Si scot banul cu usurinta deoarece, in mintea lor, cuvinte precum butique, hand made, hand selected, hand crafted, proudly made in Kosovo, asezate langa o eticheta pe care scrie $400, conduc la ideea de calitate, sunet bun, sunet unic etc. Nu cred ca se vinde durabilitate si sunet bun, ci cred ca se vinde ideea de durabilitate mai mare si sunet mai bun!

 

Explicatia mea tehnica pentru pretul mai ridicat la butic decat la serie este:

Buticarul ca sa manance, el si cu familia lui, trebuie sa vanda. Dar nu poate vinde mult fiindca nu are reclama, popularitate si credibilitate asa de mari precum marii fabricanti. Asadar, fiindca nu vinde decat rar, este nevoit sa propuna preturi mari din care sa obtina profitul mai repede. Si buticarul profita de faptul ca cuvintele magice (butique, hand made) alaturate unui pret mare, inmoaie orice chitarist frustrat sunetul pe care il viseaza.

 

Sa nu spuneti ca buticarul are costuri de productie mai mari decat marii fabricanti. Un buticar isi face treaba cu un letcon, cateva aparate de masura, un atelier mic, pe cand Boss (de exemplu) are linii automatizate de productie, utilaje automate de plantat si lipit componentele, laboratoare de cercetare si proiectare, cheltuieli de regie etc. Oare nu Boss (de exemplu) are costuri de productie mai mari decat butique? Ba da! Si de ce vinde mai ieftin, totusi, decat butique? Pentru ca nu doreste sa recupereze investitia in timp scurt prin umflarea pretului de vanzare. Ai eu un plan de amortizari calculat pe termen lung, astfel ca o fractiune mica din costul investitiei se gaseste in fiecare pedala vanduta, asa functioneaza o companie mare. Dar un buticar nu isi permite sa faca asa ceva. Daca nu vinde macar 1-2 pedale pe saptamana risca sa iasa de pe piata urgent. Iar ca sa reziste practica strategia pretului mare.

 

Suplimentar:

Strategii de pret (universal valabile):

- strategia pretului ridicat: obtinerea de profit imediat, amortizarea investitiei in timp scurt, volum de vanzare scazut, imagine buna prin prisma pretului ridicat (a se vedea Rolls Royce);

- strategia pretului scazut: obtinerea de profit pe termen mediu-lung, amortizarea investitiei in timp indelungat, volum de vanzare ridicat, stabilitate pe piata.

Edited by George M.
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

o experienta personala

Încă nu ne-ai spus

  1. De ce trebuie să fii chitarist pentru a dezvolta echipament de calitate
  2. Cum au reușit cei enumerați de mine să facă echipament universal apreciat fără să "se apuce de cântat"
  3. De ce eșecul tău de a reproduce funcționalitatea unui efect și incapacitatea de a relaționa deciziile tehnice cu consecințele lor estetice sunt relevante pentru alții

 

[bullshit de la Vâlcea]

Mai aveai același "vibe" dacă era acoperită pedala și nu știai prin ce cânți? Nu vom ști niciodată, dar ești dispus să-ți testezi percepția mirifică?

PS: a folosit Geore același argument cât scriam eu.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

Cum sa nu le distingi, mai ales daca le cant eu . Oricum , discutia nu duce nicaieri . Cei care blamati echipamente scumpe o faceti DOAR PT CA SUNT STRUGURI ACRI ! Fact. E ca si cu chitarile , cu lemnele cu ce vreti voi . Normal ca simt diferenta maple roswood alder ash etc , daca am avut peste 15 straturi si am mai pus mana / reglat / setat / reparat o duzina !

 

V-am mai zis , daca voi nu simtiti diferenta este pt ca inca nu stiti cum suna . SI nu e vb ca ati vazut pe youtube sau testat , e vb SA AI scula aia ca sa vezi ce face si cum face !

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 

  • De ce trebuie să fii chitarist pentru a dezvolta echipament de calitate

 

Indiferent cat as vrea sa fiu de binevoitor , tot nu pot sa repet la infinit . Daca nu intelegi ce scriu, ce as putea sa fac mai mult ???

 

 

  1. Cum au reușit cei enumerați de mine să facă echipament universal apreciat fără să "se apuce de cântat"

 

So wrong !!! Cei enumerati de tine canta surprinzator de bine la chitara . Numai ca nu s-au afisat in public ca Les Paul , de exemplu.

Nu trebuie sa fii vreun Paul Gilbert, sau Vai ca sa produci asemenea device-uri. Dar trebuie sa fie suficient ca sa poti intelege ce se intampla cu instrumentul asta. Toate sculele asta nu se fac doar de dragul de a exista si nici nu functioneaza de sine statator, ci numai impreuna cu o chitara. Asta este .

 

  1. De ce eșecul tău de a reproduce funcționalitatea unui efect și incapacitatea de a relaționa deciziile tehnice cu consecințele lor estetice sunt relevante pentru alții

Nu ne intelegem si pace :D . Te-as ruga sa mai citesti inca odata exemplul care l-am dat. Tocmai, ca functional era ok (se aprinde,ok cu tensiunea si curent, are sinus,are dreptunghiular,...de toate ) . Altele erau problemele care nu are niciun sens sa le mai reiterez.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Cei enumerati de tine canta surprinzator de bine la chitara .

Mișto manevră: dacă nu ne convin datele problemei, schimbăm realitatea. Bănuiesc că și Ikutaro Katehashi cântă la chitară, nu?

 

Ca să nu lungim vorba, totuși, există șanse să organizăm o serie de experimente pe tema asta? Domnii cu Urechi de Aur nu s-au anunțat prea deschiși la investigări, deși pe ei îi privește în primul rând.

Link to comment
Share on other sites

Ce ma distreaza topicul asta.. de la ce-a pornit si unde s-a ajuns.. Oameni buni, am cunoscut oameni care vand/cumpara/schimba instrumente, procesoare, pedale, amplifuri, etc si nu dintr-alea ieftine, ci de genul axe fx, dar de cantat tot nu canta, nu stiu nici sa le foloseasca cum trebuie - de exemplu din procesoare foloseau preseturile :)

Producatorii vand pedale mai scumpe sau mai ieftine, insa nu si degete de chitarist si talent.

Edited by alinu_tau
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mișto manevră: dacă nu ne convin datele problemei, schimbăm realitatea.

Bre ! Tu crezi ca toti sunt ca tine ???

In lipsa oricarui argument cauti niste motive , absolut ridicole . Nu poti sa pricepi si pace , ca nu poti performa in domeniul asta daca nu intelegi ce se intampla cu chitara aia ???

 

P.S. Nu ai decat sa-l intrebi pe Randall Smith sau pe apropiatii lui. Stii de ce Jim Marshall s-a apucat sa copieze Bassman ?

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

 

"Fericirea" vine când faci o investiție bună. Mie mi se pare universal util să știi pe ce dai banii. Aparent există și oameni de altă părere, dar nu și-o pot susține rațional.

 

Pai cu cat dai mai multi bani pe produs, cu atat mai mari sunt asteptarile. Atat de mari pot ajunge, incat multi recurg la autodeceptie cu gandul la finalitate: fericirea (social fact).

 

Apropo, sper ca e clar ca toate comentariile care au urmat si vor urma dupa cel al lui George M sunt redundante. A cam spus tot ce era de spus in legatura cu intrebarea initiala.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Se încing spiritele degeaba. Vă contraziceți și vă spuneți propriile păreri încercând să ajungeți la o concluzie din care să rezulte un adevăr. Cu ce nu sunt de acord și ce nu mi se pare pertinent:

 

- nu inițiezi un topic (primul din care a derivat ăsta) cu „pedale bune” și ești de părere că originalul e „the real thing” după ce, cu două zile înainte ai făcut un alt topic în care conchizi că un Squier nu mai contează că e Squier în mâinile lui Greg Hilden; Apropo, Greg cântă și pe pedale clone și, surpriză, sună tot ca el:

- nu dai exemple din amintiri și nu postezi nici măcar o înregistrare, fie și pe hulitul youtube: domle' asta-i dovada;

- nu invoci motive gen constructorul de roți trebuie să fie șofer de curse, sau, legat de domeniul nostru:

http://iheartguitarblog.com/tag/abigail-ybarra

 

Vreau să văd și să aud ceva de la voi, nu numai ceartă de principii. Apreciez aici pe inițiatorul topicului pentru că a postat ceva. Îmi place tonul!

Un om cu experiență spune: domnule, am făcut sute de pedale de-astea și nu e nicio mare brânză, dacă se respectă rețeta. Un alt om cu experiență afirmă că nimic nu poate suna ca originalul.

 

În amalgamul ăsta de idei am tras niște concluzii:

 

- un circuit electronic nu este un lemn de chitară; logica și o oarecare experiență îmi spun că „șansele” ca o clonă electronică să sune identic cu orginalul sunt mult mai mari decât ca două chitare să sune la fel;

- o pedală originală nu substituie un amplificator bun și, în niciun caz, un chitARTist;

- cine n-a cântat pe un Klon, să știe din experiența altora că sună „ca pe albume”;

- cine nu-și permite Klon, să tacă și să înghită în sec sau să mai adauge un E la Klon și să cânte fericit la el acasă, pe scena lui imaginară, satisfăcut că publicul i-a trecut pentru o clipă „cu vederea”, TONUL.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ramane intrebarea .

 

De ce cumpara UNII ceasuri cu pretul la 40000 $ ?

 

Cam ptr acelasi lucru cumpara unii scule "scumpe" .

 

Pretul se "gonfleaza' prin reclama agresiva cheltuind milioane de $ pe "imaginea firmei al brand-ului " in general si inca ceva "maruntis" ptr. promovarea a cate unui produs NOU .

 

Acest lucru nu prea il poate face un "mic atelier ".chiar daca este genial .Oricum nu poate sa finateze idei prea complexe asa ca ramane la scule simple realizabile .

 

Daca ar avea fonduri ca si firmele mari nu ar promova circuitele postandu-le "free" pe internet .Circuitele sunt foarte bune doar ca nu au un "BRAND" ... nu sunt destul de scumpe ptr unii !

 

Unul din circuitele create /testate si experimentate de cel cu vestitul circuit "Doctor Boogey pe JFET " de vre-o trei ani a fost retrasa schema circuitului VOX AC30 de pe pagina FREE ..pare-se ca a fost cumparata de VOX-amplug .

 

Nu reprezinta o conscurenta aceste circuite clona ( altfel ar fi sabotate / retrase /interzise .) deoarece numarul electronistilor /muzicanti care construiesc si eventual vand cateva bucati este enorm de redus.

 

De aici se vede si cam cati sunt dintre instrumentisti care se pricep si pot sa aleaga intre scule in cunostinta de cauza .

Numarul celor care se pricep este enorm de mic ,in plus acestia sunt combatuti puternic de propaganda firmelor mari ..care influenteaza "piata" cu sume enorme cheltuite in acest scop .

 

De vazut pe youtube cati chitaristi sunt in total care posteaza ce "Doctor Boogey " au construit si demonstreaza cum stiu cat de bine suna ...Sunt doar cativa ..nu sunt in nici un caz nu am vazut ca ar fi 100 in total .

Pe forumuri cu DIY mai sunt cativa .dar fata de cantitatea efectelor de "fabrica" aruncate pe piata sunt nesemnificativi ca si numar .

 

Prblema mare cu efectele acestea de "mic atelier" este ca nu prea sunt facute cu posibilitati de memorarea preseturilor .

Daca se trece la circuite complexe reglabile digital se complica treaba, urca pretul , necesita pregatire studii in plus sau angajarea/cooptarea unui specialist ..deci cresc cheltuielile .

 

Creste volumul de munca pricepere si investitie financiara iar potentialii clienti chiar daca au auzit cate ceva despre aceste scule nu au cum sa aprecieze .Asa ca invinge reclama mai mare a firmelor de incredere sau speranta ca BRAND-urile asigura si calitatile superioare asteptate .

Adevarul este ca probabil 80% habar nu au ce cumpara ..este nou ..este BRAND-ul dorit ...trebuie sa fie OK .

 

De cunoscut toate "efectele " ce apar pe piata nu prea poate nimeni ...asa ca ..promovarea si increderea in BRAND este totul .

 

Personal am construit si experimentat zeci si zeci de circuite ,Am construit procesor analogic ..problema era ca nu aveam preseturi .asa ca ptr .concete a trebuit sa renunt .Pe atunci ce inregistram acasa cu doua magnetofoane ..era doar din curiozitate ..elaboram solouriu de chitara pe doua vocii , era la moda ..si am memorat cateva idei ...cam atat .Nu era nevoie de sounduri .

 

Acum cativa ani buni am facut o matrice de switch -uri in care sa pot cupla efecte /pedale in orice ordine si seri si paralel ,,a ramas problema ..nu aveam preseturi .

 

Asa ca am trecut la procesoare digitale ..

 

Cei care sunt profesionisti si castiga bani multi cumpara amplifuri cu 4 canale ..asa au patru preseturi ce de obicei este suficient ptr cantat live.

 

Amatorii raman cu pedale . procesoare care sa le aduca un sound apropiat de ce viseaza ei ..

 

Cati bani sunt hotarati sa cheltuie ...fiecare cum considera .....asta hotareste pretul.

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In zilele noastre, cand totul se vinde online, n-are de ce sa ne mire ca unii producatori au multe parghii pentru a convinge potentialii cumparatori, mai ales pe cei care nu testeaza pe viu sculele pe care le doresc, din diverse motive.

Profitul este prioritar. Altfel Vio nu si-ar fi schimbat semnatura. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

- nu dai exemple din amintiri și nu postezi nici măcar o înregistrare, fie și pe hulitul youtube: domle' asta-i dovada;

Nu as mai fi intervenit dar daca aluzia ta se indreapta catre mine,atunci gresesti . Si o spun fara repros . :)

Constatari personale :

-problema conversatiei in forum este una (sa-i zicem) tipic romaneasca, de atitudine . In loc sa existe numai observatii punctuale care sa devina complementare celorlalte opinii , se incearca impunerea unor "genialitati stiintifice" culese din Internet fara a exista macar,cunoasterea solutiilor din punct de vedere matematic. De ce spun asta ? Pt ca intotdeauna se face apel la argumentul tehnic dar expus foarte obscur . Au fost cazuri cand s-a ajuns chiar si la amintirea unor ecuatii,,.. quadratice / de gradul II .Dar utilizatorul care a avut nedumerirea a fost trimis "genial" la "plimbare". Manifestare tipic "Chior in tara orbilor " . Nu se poate discuta stiintific fara cifre,fara metode ,asa, numai din povestit . Din punctul meu de vedere , cine este interesat de partea tehnica poate apela la forumuri de specialitate. In ceea ce ma priveste, am fost foarte retinut in a publica date concret tehnice, pt ca acest forum (consider) ca nu este pt asa ceva.Dar chiar si atunci cand am incercat sa pun problema foarte concret , anumiti interlocutorii au evitat combatarea unei idei, strict tehnic. A fi combativ nu este deloc rau, numai ca trebuie facuta intr-un mod constructiv. Nimeni nu le stie pe toate si cine considera ca nu a mai ramas nimic de invatat , este condamnat la o plafonare patetica .

-in mod cert, un chitarist care-si vede de ale lui , niciodata nu va fi interesat ce exista intr-o anumita cutie, fie pedala sau amplificator . Cunosc chitaristi care cumpara tot felul de pedale, numai pt a le testa dupa care nu-i mai intereseaza .Sau altii care se gandesc foarte bine inainte sa-si cumpere ceva. Sigur, este urmatorul fapt : daca-i place , nu se mai desparte de acel echipament, indiferent cat a costat.

 

P.S. Fiind implicat in activitatea mea de zi cu zi, in procese de productie repetitiva/de serie , va spun cu toata convingerea ca este o pierdere de timp abordarea discutiei din punct de vedere al justificarii unor costuri. Maxim ce se poate face , este sa speculam .

P.S. II Ce nu s-a spus , este unul din motivele importante pt care boutique-arul producator evita sa fabrice in serie . Exista anumite standarde,atat in UE cat si in USA (poate si in alte parti ale lumii),care se refera inclusiv la securitate electrica. Atata timp cat produsul boutique ramane totusi in categoria DYI, constructorul se fereste sa abordeze aceste standarde care nu sunt prea simplu de implementat . In plus daca se intampla ceva (rau) cu echipamentul la utilizator si mai apar si alte stricaciuni este ferit ,oarecum , de responsabilitate . Pe cand un producator de serie , este bun de plata. Lucrurile nu sunt chiar atat de simple cum par la prima vedere .

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu as mai fi intervenit dar daca aluzia ta se indreapta catre mine,atunci gresesti . Si o spun fara repros . :)

 

ggg, toți care au scris în topic, au venit cu „părerea lor” și teoria chibritului. Nimeni nu a postat însă măcar o înregistrare să zică: uite domle, testul ăsta e făcut de mine, am aici două pedale - una originală și una construită de mine. Atât. La asta m-am referit.

 

Pe mine chiar mă interesează subiectul. Vreau să achiziționez niște pedale. Cum nu am bani mulți și nu sunt chitarist profesionist, nu îmi pot permite să îmi cumpăr multe și nici să fac experimente. Nu-mi rămâne decât să caut pe net sau pe la puținele magazine de la noi. Caut cea mai bună variantă pentru mine, cum s-ar zice.

Am un

pe lămpi pe care vreau să-l pun pe clean și în față pedaluțe de-astea. Opțiunile mele sunt: sacrificiu și pedale scumpe, într-o perioadă mai mare de timp sau, imediat, și 5-6 pedale chinezești clone după original. Deci, dă-i cu Joyo, dă-i cu Klon, da eu cu cine votez? :huh:
Link to comment
Share on other sites

Nimeni nu a postat însă măcar o înregistrare să zică: uite domle, testul ăsta e făcut de mine, am aici două pedale - una originală și una construită de mine.

Eu am propus o variantă mai complexă dar cu putere demonstrativă mult mai mare, și cu potențial de a răspunde la mai multe întrebări. Din păcate nu prea am ce oferi spre comparație, am doar o clonă de GT-2 (care nu garantez că e exactă) și wah-ul de la Behringer care e bazat pe clasicele Crybaby dar nu-i precis același lucru. Eventual pot construi niște clone dacă e nevoie.

La ce aș putea fi mai de folos ar fi definirea metodologiilor experimentale și poate facilitarea găsirii unui spațiu.

Desigur totul e bazat pe disponibilitatea acoliților de a-și pune la îndoială prejudecățile. Vorba aia, "put up or shut up".

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am uitat ceva

Sa aduca cineva un amp ,daca se face proba pe ampurile mele se poate gasi un "chitarist meserias" care o sa spuna ca nu suna pedala din cauza ampului sau ca vreau eu sa fac reclama ampurilor mele.Asta pt ca am multi "pretenasi" pe forum.

Sa aduca cineva un amp de brand!!!!!

Probele se fac aici http://forums.rgc.ro/topic/65064-servicii-sala-de-repetitii-bucuresti-electromagnetica-bussines-park/, e simplu de ajuns din orice colt al orasului

Edited by viobio
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hai ca ridic eu mingea la fileu.

Dacă tot există inițiativa ha să stabiim măcar punctele esențiale ale metodologiei, să nu lăsăm loc de comentarii și interpretări.

Ce se testează?

  1. Capacitatea de a diferenția un efect de altul: să se indice când s-a făcut schimbarea între A și B sau B și A.
  2. Capacitatea de a identifica un efect între altele: cunoscând identitatea efectelor A și B, să se indice când efectul activ e A și când B (implică desigur capacitatea anterioară).

În ce condiții?

  1. Când efectele sunt instanțe ale aceluiași model (control)
  2. Când efectele au schema electronică identică (dar nu și layout, tip de componente etc.)
  3. Când efectele au topologie comună (dar schema nu tocmai identică)
  4. Când efectele au topologii diferite

Cum mă gândesc că ar trebui să se desfășoare:

  1. Se constituie grupuri de efecte pentru a fi testate, e.g. Ibanez TS808HW, TS808, TS9, Behringer TO800, JOYO Vintage Overdrive etc.
  2. Se determină aleator ordinea în care vor fi comparate. Bănuiesc că e în interesul tuturor ca pedala "scumpă" să fie mereu una din cele comparate (efectul A), altfel sunt multe combinații și durează mult.
  3. Se reglează efectele astfel încât să se obțină sunete cât se poate de similare, în absența subiectului. Aici e pasul dificil dar mi se pare necesar pentru a îndepărta variația considerabilă a potențiometrelor. Poate aveți alte sugestii.
  4. Se zdrăngăne la chitară în timp ce efectul activ e comutat între A și B (la un interval de timp fix probabil) după regula datului cu banul, adică după A nu urmează doar B și după B A, ci sunt șanse egale ca la fiecare comutare să "cadă" A sau B, indiferent de ce a fost înainte.
  5. Subiectul notează după fiecare schimbare impresia sa despre care dintre efecte e activ. Ar fi bun un mic sistem care sincronizează schimbarea cu răspunsul și salvează datele, n-ar fi greu de făcut.

 

sunt de parere ca daca se schimba chitara,ampul,cabinetul,se schimba si sunetul produs de efect

Cred c-ar trebui să fie evident pentru toată lumea. Scopul experimentului e să controleze circumstanțele astfel încât singura variabilă să fie efectul. Apropos, un true bypass looper și/sau AB switcher n-ar strica, și s-ar putea face unul automat pentru a scoate din ecuație încă un factor uman (ar face testul dublu orb). Dar un test simplu orb e probabil suficient, dacă cine comută efectele e izolat de subiect (în altă cameră sau după un panou opac).

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

As adauga poate, pe langa cele de mai sus, si o testare mai subiectiva de genul: care imi place mai mult dintre mai multe efecte de acelasi gen (overdrive, chorus, delay etc.) Aici am putea vedea si daca efectele scumpe suna neaparat mai bine in urechile ascultatorilor, asa cum sustin unii. Ar putea aparea surprize ca efecte ieftine sa fie mai apreciate decat unele scumpe. E doar o idee, dar ar putea fi interesanta poate pentru unii.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ar trebui centralizate raspunsurile tuturor, ale celor care pun mana pe chitara dar si ale celor care nu apuca. Trecute pe hartie pana la sfarsitul testului cand vor fi dezvaluite raspunsurile corecte si colectate foile. Dupa care, analiza.

 

Eu nu prea am ce sa pun la bataie in materie de pedale. Mai am o singura pedala, EQ BOSS GE7, un procesor POD HD500 si un Korg AX1500G. Dar de mult vreau sa fiu gura-casca la un experiment de tipul asta. Sper sa aiba loc. Spatiu exista multumita lui Viorel, tot ce lipseste e un esantion de cel putin 10 subiecti si cateva pedale cu preturi variate. (daca testul include delay-uri, as putea sa aduc un Behringer imprumutat pentru partea de low end)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.