sam Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 @Cryptopsy: Foarte tare, clar nu voi investi in asa ceva insa e interesanta gaselnita, nu auzisem. Cand am spus 'volum mic', nu m-am referit totusi la cantat in surdina. Sunt printre norocosii care nu au probleme cu vecinii deci 'volum mic' nu inseamna chiar mic. Plus de asta am o usa de interior care izoleaza de-mi vine s-o pup. Daca volumul e taricel/tare si ies din camera si inchid usa, deja zgomotul se atenueaza semnificativ. Daca ies si pe scara blocului si inchid si usa de la intrare, chiar nu prea mai aud nimic. Doar niste reminiscente de bass (ma refer la muzica acum, nu la chitara). Plus de asta voi face si o mini-izolatie fonica cat de curand + un minim de tratament acustic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 @Deenman, păi nu asta am spus și eu? Poate nu chiar "enormă", dar e clar că sunt elemente senzoriale pe care nu le regăsești la volum mic, prin natura lor. Dacă sunt sau nu esențiale pentru interpretare depinde de genul muzical și prioritățile&particularitățile interpretului. deci 'volum mic' nu inseamna chiar mic. Cantitativ totuși, despre ce vorbim? 80-ish dB SPL, de ascultat muzică confortabil sau 100-ish dB SPL, de acoperit tobele? Ai (suficient) feedback acustic? Îți influențează interpretarea? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 (edited) Deenman are dreptate. Pretentiile mele sunt maricele pentru un amator, am bagat ce-i drept ceva bani in scule pana acum pentru a-mi construi o sonorizare decenta si cu siguranta greul abia de-acum incepe. Insa nu caut perfectiunea, nu are sens sa vorbim despre idealuri, nu cant cu trupa ca sa am probleme de cine acopera pe cine, negativul mi-l pun eventual in casti si sigur ma voi intelege eu cu mine. Ideea e sa gasesc o solutie decenta care sa sune (mult) mai bine decat ce am acum si care sa nu implice totusi un buget foarte mare. De casti si monitoare sunt multumit, un amp imi mai trebuie deocamdata. Edited January 10, 2014 by sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 (edited) Cantitativ totuși, despre ce vorbim? 80-ish dB SPL, de ascultat muzică confortabil sau 100-ish dB SPL, de acoperit tobele? Ai (suficient) feedback acustic? Îți influențează interpretarea? Nu stiu sa-ti raspund. Cum spuneam si mai sus, cant mai mult in sfera rock blues decat distorsuri si rupt de difuzoare. Cat de tare poti canta pana la urma singur acasa? E vorba sa-ti fie placut si confortabil la urechi, nu mi-am facut plan de decibeli. Ce iti pot spune sigur ca pe parte de electro-acustica mi-am gasit fericirea relativ repede cu un procesor de acustica (BOSS AD-8) si acel sistem 5.1 despre care am mai vorbit. In schimb electrica nu suna nici s-o f*t. Volumul e relativ, cand te apuca pandaliile mai bagi mana-n el. Dar in general sunt stabil psihic. Dupa 4-5 beri ce mi se mai pare ca Hendrix n-a facut bine treaba, in rest e ok Edited January 10, 2014 by sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Banuiesc ca diferenta de a canta in apartament la volum redus sau cu trupa la o sala de repetitii pe un amp zdravan este enorma, La repetitie cu o trupa intreaga este o alta relatie si interdependenta care se formeaza intre membrii trupei . Este o alta emotie cand interactionezi cu ceilalti muzicieni de langa tine . Amplificatoarele si celelalte scule sunt foarte importante dar sunt in alt plan. Una este sa asculti muzica si cu totul altceva este sa o canti, sa o faci . 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Ah si un alt subiect pe care nu l-am atins e inregistratul. Ar trebui sa tin cont si de asta la achizitionarea amp-ului? Pana acum era simplu: ieseam din procesor direct in placa de sunet. N-avea sens sa ma complic sa captez cu microfoane de instrument ce iesea din combo-uri pentru ca nu iesea nimic demn de captat. Un SM57 voi lua oricum mai devreme sau mai tarziu. In afara de asta, ar trebui sa mai stiu ceva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lefmir Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 (edited) Un SM57 Si un preamp si te legi la placa audio. Edited January 10, 2014 by lefmir Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Si un preamp si te legi la placa audio. Are si intrare de instrument si de microfon si +48 daca e cazul. Are de toate. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lefmir Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 e perfect atunci! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 (edited) Nu la captarea prin microfon ma refeream, ci direct din amp prin line out (daca exista). Edited January 10, 2014 by sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deenman Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Blackstar are lineout. de ex. l-am avut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 (edited) Blackstar are lineout. de ex. l-am avut. In principiu le-am cam vazut care au si care n-au. Intrebarea era: merita sa faci un sacrificiu/compromis pentru a avea line-out? Semnalul scos prin line-out 'seamana' cu ce auzi? Sau line-out-ul ramane o mufa nefolosita in spate si totul se trage cu mic direct din difuzor? Dupa cum ma gandesc ca nu e nici foarte complicat sa-i faci o iesire de linie chiar daca nu e prevazut de fabrica... Edited January 10, 2014 by sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Nu pot să nu observ ironia: ai un procesor puternic, specific proiectat pentru a elimina amplificatorul și bătăile de cap cu captarea. Acum te gândești cum să-l folosești cu un amplificator și cum să-l captezi . Dacă înțeleg bine inițiativa, următorul pas a fost notat deja de Vio: te duci în București, la el și la toate magazinele și sălile/studiourile la care poți și încerci cât mai multe amplificatoare din sfera de interes. Până nu te lămurești și identifici elementul care îți lipsește cam vorbim degeaba speculativ. Nu la captarea prin microfon ma refeream, ci direct din amp prin line out (daca exista). Amplificatoarele analogice au line out cu cabsim analogic (pe care de obicei nu-l poți dezactiva). Pe PC (și chiar procesor) ai o varietare și calitate incomparabilă a simulărilor. Dacă are loop, ai putea înregistra semnalul de preamp și să aplici cabsim software. Dar pentru ce-ți mai iei amplificator de blues pe lămpi dacă înregistrezi doar pre-ul? Un iso cab într-adevăr rezolvă multe probleme, dar eu am impresia că te complici mult prea tare. Du-te și probează, dacă poți încearcă să vezi ce implică și captarea cu microfon, și dacă rămâi convins că procesorul nu e cea mai practică soluție, putem discuta detalii. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramurel Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Nu la captarea prin microfon ma refeream, ci direct din amp prin line out (daca exista). Te mai poţi orienta şi la cele cu buclă şi poţi ieşi din SEND spre placa audio... Iar în RETURN poţi "înfige" o mufa oarbă. De aia mie unul mi se pare interesantă de luat în calcul şi varianta de hibrid, cu finalul pe trrrrrranchilizante [ tranzistori ]. Folosind volume mici nu vei satura oricum lămpile din finali, aşa că... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 (edited) Nu pot să nu observ ironia: ai un procesor puternic, specific proiectat pentru a elimina amplificatorul și bătăile de cap cu captarea. Acum te gândești cum să-l folosești cu un amplificator și cum să-l captezi . Dacă înțeleg bine inițiativa, următorul pas a fost notat deja de Vio: te duci în București, la el și la toate magazinele și sălile/studiourile la care poți și încerci cât mai multe amplificatoare din sfera de interes. Până nu te lămurești și identifici elementul care îți lipsește cam vorbim degeaba speculativ. Iti garantez ca n-am ironizat pe nimeni, cel putin nu voit. Am facut tot posibilul sa descriu scenariul, am dat exemple, mai mult n-am ce sa fac decat sa va invit in locatia cu pricina, unde apropo, sunteti multi de aici bineveniti cand/daca treceti prin Ploiesti. Cantam o duda, batem un cui in tavan, bem o bere si poate imi intelege si mie cineva problema Ai dreptate probabil ca pana nu ies 'pe teren' n-am sa ma lamuresc ce si cum. Insa toate locatiile cu care am interactionat mai mult sau mai putin sunt mari, irelevante pentru ceea ce caut. Am spus din primul post: "Nu stiu exact ce voi canta pe el (la amp ma refeream) pentru ca-n ultima vreme m-am trezit zdranganind toate tampeniile. Tocmai d-asta as vrea ceva cu o plaja cat mai larga de aplicatii." Procesorul nu e forever, discutia despre inregistrare nu se referea la procesor. Dupa cum am un Ibanez RG care trecut prin procesor si scos mai departe in placa de sunet suna infiorator (de prost). In conditiile astea, as prefera oricand sa trag din dif. Si foarte important, caut o solutie pentru acasa, nu pentru sali, concerte si stadioane. Am un PC destul de tapan, n-ar fi o problema sa elimin cele 7548 de cabluri din casa, din contra, mi-ar face o reala placere. Nici nu ma feresc de soft-uri pentru ca pe undeva asta mi-e job-ul. Insa mi s-a pus mie in frunte ca nu vreau sa cant prin calculator. In ceea ce ma priveste era varianta simpla, si culmea, cred ca mai ieftina. Din pacate n-am suficient timp/energie/rabdare sa aprofundez toate aspectele (desi mi-ar placea). Tocmai d-aia, am cerut si eu niste sfaturi. In parte le-am primit, motiv pentru multumesc tuturor participantilor la discutie, insa una peste alta am venit bou si-am plecat vaca... No offense Edit: Contrar aparentelor, asa nu-mi plac speech-urile lungi si inutile (la al meu ma refer)... Edited January 10, 2014 by sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 (edited) In caz ca era cineva curios ce ma va duce capul sa aleg, am luat deocamdata un Peavey Classic 30. E un combo pe care il mai vizasem si in urma cu ceva vreme, dar n-a fost sa fie. Cu siguranta nu e cea mai buna alegere pentru apartament, insa intamplarea a facut sa gasesc unul intr-o stare foarte buna si l-am luat mai mult sub impulsul momentului. Imi pare si bine dar si rau pentru ca si restul ofertelor erau destul de tentante. Oricum subiectul nu e inchis pentu ca tipa totusi cam tare la mine si s-ar putea sa nu ne intelegem in apartament. E drept ca si camera unde l-am pus acum e mult mai mica decat cea unde va salaslui. Pe de alta parte sunt foarte multumit de el atat cat mi-am putut face o idee in nici o ora de teste cu un hollowbody (altceva n-am avut la indemana) si fara procesor/efecte. Zilele urmatoare voi incerca si alte chitare, voi lega si procesorul si vom mai vedea. Ce-i clar e ca n-are ce cauta in casa, imi bat si eu joc de el, dar si el de mine. Oricum de sunat suna foarte bine, e de departe altceva. Edited January 12, 2014 by sam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liviu.Pop Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Nu la captarea prin microfon ma refeream, ci direct din amp prin line out (daca exista). Daca voiai sa iei amp pe lampi pt camera/inregistrari trebuia luat de putere mica sau daca tot l-ai luat mai mare sa iti iei un atenuator de putere. De ce? Pt ca sunetul misto iese atunci cand intra si finalele in saturatie, adica ar cam trebui sa sari peste 50-60% din puterea ampului. In acest caz nu iti ajuta sa preiei semnalul din line out, ca nu ai "mugetul" din finale, trebuie sa recurgi tot la captare. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 (edited) Daca voiai sa iei amp pe lampi pt camera/inregistrari trebuia luat de putere mica sau daca tot l-ai luat mai mare sa iti iei un atenuator de putere. De ce? Pt ca sunetul misto iese atunci cand intra si finalele in saturatie, adica ar cam trebui sa sari peste 50-60% din puterea ampului. In acest caz nu iti ajuta sa preiei semnalul din line out, ca nu ai "mugetul" din finale, trebuie sa recurgi tot la captare. Deocamdata folosesc un procesor si inregistrez direct din el, indiferent ce folosesc pentru monitorizare. Cand m-am referit la captarea prin microfon ma gandeam la situatia in care voi renunta la procesor, ceea ce nu e departe (cred). In rest, e foarte corect ce spui. Doar ca nu voi capta cu microfonul in situatia data, ar fi evident o prostie. Ca si bagatul unui amp de 30 de wati in sufragerie de altfel... Dar ma rog, asta e alta problema Edited January 12, 2014 by sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Inca ceva, abordarea e prosteasca, dar sunt totusi curios si chiar n-am chef sa fac experimente/calcule/studii pe tema asta. Mura-n gura ar fi perfect... Ce as putea folosi ca difuzor extern pentru un volum considerabil mai mic si aceleasi 'performante'? Ma refer la diametrul difuzorului, impedanta, putere... Clar e stupid sa iei un combo si sa folosesti din ele doar amplificarea, stiu si eu asta, n-am nevoie de povete metafizice Niste raspunsuri la obiect ar fi meta-apreciate... Oricum cel mai probabil nu voi face asta, sunt mai mult curios. Tot despre Peavey Classic 30 e vorba pentru cine a sarit peste discutii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Diametrul difuzorului nu e direct corelat cu SPL-ul, și oricum n-ai găsi difuzoare mici care suportă 30 W. Iar ca impedanță ești limitat de înfășurările transformatorului de ieșire: în cazul tău, 8 sau 16 Ohm. Varianta cea mai flexibilă e cea menționată de Cryptopsy: iso cab. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Inca ceva, abordarea e prosteasca, dar sunt totusi curios si chiar n-am chef sa fac experimente/calcule/studii pe tema asta. Mura-n gura ar fi perfect... Ce as putea folosi ca difuzor extern pentru un volum considerabil mai mic si aceleasi 'performante'? Ma refer la diametrul difuzorului, impedanta, putere... Clar e stupid sa iei un combo si sa folosesti din ele doar amplificarea, stiu si eu asta, n-am nevoie de povete metafizice Niste raspunsuri la obiect ar fi meta-apreciate... Oricum cel mai probabil nu voi face asta, sunt mai mult curios. Tot despre Peavey Classic 30 e vorba pentru cine a sarit peste discutii. Nu cred ca are sens sa umbli cu difuzoare . Mai bine ii faci un bias "rece" (scazi puterea) si vei obtine un power scaling mai flexibil . Oricum o sa ai nevoie macar de 2 watt (este un pic de galagie) ca sa beneficiezi de calitatile amplificatorului. Si aici ma refer in general la orice amplificator, indiferent cu ce functioneaza. Sub puterea de 2 watt poti sa apelezi la casti...my 2 cent Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 (edited) Diametrul difuzorului nu e direct corelat cu SPL-ul ????, și oricum n-ai găsi difuzoare mici care suportă 30 W. Iar ca impedanță ești limitat de înfășurările transformatorului de ieșire: în cazul tău, 8 sau 16 Ohm. Varianta cea mai flexibilă e cea menționată de Cryptopsy: iso cab. http://books.google....surface&f=false "... increase in 6dB !!!SPL for each doubling of the radiating area if the diaphragms ...." In cazul diferentei de ex. de la 10" la 12 " este o crestere relativ modesta si se simte doar o crestere a nivelului de redare al basilor cu fiecare dublate a suprafetei rtadiante avem un castig de +6dB SPL Edited January 13, 2014 by karpi 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 Arpi, cu ce începe paragraful ăla? Mutual coupling is the term used to describe the interaction between two or more sound sources radiating the same signal. Știu foarte bine ce am zis și de ce, și am explicat de mai multe ori ce influență are diametrul membranei. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 (edited) Una peste alta am legat azi ampul la procesor si e alta viata. Si apropo de volum, cu output-ul procesorului la 1/4 imi raman tolerante suficiente la amp cat sa-l fac sa sune cum vreau atat pe clean cat si pe lead. Chiar mi-era frica ca o sa stau cu gain-urile intelepite pe minim insa nu e cazul. Intamplarea a facut sa se 'pupe' destul de bine unul cu altul, cel putin pentru nevoile mele actuale. Le multumesc asadar tuturor pentru sfaturi. Edited January 13, 2014 by sam 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 (edited) All is well that ends well. Folosești cu 4 cabluri sau cu procesorul în loop sau cum? Edited January 13, 2014 by FiveseveN Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 (edited) Maine il leg cu 4 cabluri, azi n-am avut timp de nimic, l-am legat simplu output->input. Chiar acum ma uitam la asta: Ma rog, omu' l-a legat si prin midi, are o mica armata acolo... Edited January 13, 2014 by sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
onrewind Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 cu riscul de a-mi sari 57 la gat , exista o tehnica folosita in spatiile mici, de a scoate, pur si simplu, 2 din cele 4 lampi de putere. In felul acesta cele 2 ramase vor ajunge mai repede la saturatie si vei avea sound-ul dorit la un volum mai mic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 cu riscul de a-mi sari 57 la gat , exista o tehnica folosita in spatiile mici, de a scoate, pur si simplu, 2 din cele 4 lampi de putere. In felul acesta cele 2 ramase vor ajunge mai repede la saturatie si vei avea sound-ul dorit la un volum mai mic. Si o viata mult mai scurta pt cele doua finale ramase in amp. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onrewind Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 si vio n-am zis de efectele negative, doar de cele "pozitive" Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 si vio n-am zis de efectele negative, doar de cele "pozitive" In situatia in care avem si EFECTE NEGATIVE ,situatia cu doua finale e un COMPROMIS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now