www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Ce corzi folosim ??


Recommended Posts

Posted

10-60, ia-ti adio de la acordajul standard. Nici in D standard nu cred ca poti canta cu Mi-u de 60. Cred ca Drop C e perfect pentru setul ala de corzi.

In functie acordaj, vezi daca e nevoie de ajustare la truss rod. Daca o lasi mai jos de standard nu ar trebui e sa-i mai faci nimic.

Nu trebuie sa schimbi pragusul. Tensiunea asupra gatului creste daca ramai in acelasi acordaj. Vezi site-ul D'Addario (string tension chart) pentru a-ti face o idee despre tensiunea corzilor.

Multumesc de raspunsuri. M-am razgandit in ultimul moment (adica deja am facut in nut santurile pt 10-60) si am pus 10-46 Ernie Ball, care oricum mi s-au parut monstruoase dupa 9-42-urile dinainte.

  • 4 weeks later...
Posted (edited)

Sunt abia la stretching cu ele...

 

Dar să ştii ca ai dreptate cu exfoliatu' . Unde le-am îndoit la tuner, la Mi-ul gros s-a cam dus stratul negru de "ce-o fi"...

 

PS : Oricum, erau singurele corzi... De un an de când le am, le-am tot evitat, da' acuma am zis "Wtf " Văd în weekend, după ce-şi mai dau drumul, cum sună..

 

.

Edited by ramurel
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Posted

Pentru ESP-ul meu Eclipse, Ernie Ball/ Elixir - 0.10 : 0.52. Am prins un pont bun, si mi-am achizitionat mai multe seturi de GHS Boomers, aceeasi marime. Astea 3 sunt folosite constant, si au dat rezultate.

Pentru acustica, Rotosound am luat ultima data, 0.10 - 0.50. Mi-au placut foarte mult. Se aud foarte bine si in standard, si in Dropped D

Posted

pana in 2010 am folosit doar corzi fender standard tension 9-42 (bullets sau 250's). in august 2010, am achizitionat un fender stratocaster custom shop 1965 (guitar shop :respect:), care era echipat, din fabrica, cu d'addario EXP 110 (10-46). am fost atat de incantat de sunetul acestor corzi, incat am echipat si celalalt fender stratocaster, 1968 reverse, pe care il detin din 2002, tot cu EXP, dar 120 (9-42). aceste seturi le folosesc si in prezent, sunt extrem de multumit de sunetul lor si, desi sunt COATED, nu simt, la reactia degetelor cu corzile, acest amanunt. retineti, este vorba despre d'addario EXP si nu despre XL! diferenta este dramatica, credeti-ma! tot ceea ce va recomand este sa nu folositi nicio solutie de stergere a corzilor, ci sa folositi doar o carpa moale si uscata, cu care sa curatati corzile.

  • Like 1
Posted

care ar fi motivul pentru care recomandati stergerea doar cu carpa uscata?

 

cu respect,

 

Acum nu ştiu care este motivul pentru care Stratman recomandă asta, însă, eu am constat că, în cazul chitarei, soluţiile alea speciale pentru corzi sunt doar marketing. Am folosit pe corzi, nu am observat nici o diferenţă, tot atât de repede a trebuit să le schimb şi cu soluţie şi fără, iar la degete, doa că simţeam zama respectivă 2 minute de cântat, după aceea, fix la fel ca înainte. La bass însă, mi se pare utilă soluţia respectivă, doar pentru a înlătura jegul de pe corzi, dacă e cazul. Cel puţin la mine, nu se strânge mizerie pe corzi, aşa că e inutilă soluţia.

Posted (edited)

nu are absolut nici o noima... ,

sa vedem ce rapsunde dnul stratman, ca dansului ii era adresata intrebarea :)

 

 

Ia o coarda groasa coated , baga-o in ulei pune-o pe chitara , incearca sa canti la ea sa vezi ce fel de sunet scoate, daca vibreaza la fel ca inainte. Acu are vreo noima?

 

 

 

Hai totusi sa primim raspunsul la intrebare si de la alte persoane : intrebarea :" care ar fi motivul pentru care recomandati stergerea doar cu carpa uscata?"

Edited by Deenman
Posted

Dupa multi ani si multe tipuri de corzi folosite am ajuns la concluzia personala ca DR si Elixir sunt cele mai ''echilibrate'' ca sunet si imi plac cel mai mult. Sunt si durabile pana sa oxideze.

Am cumparat un set de Gibson din acela la 35 ron, ca sunet sunt ok dar dupa o saptamana pe sol,si si mi nu numai ca se vede oxidul dar il si simt la degete...............corzi de rahat.

Dar chiar nu sunt in stare sa vin cu un aliaj mai ok?

Posted (edited)

eu nu sunt chimist, ci doar constat, din proprie experienta, anumite rezultate. folosirea, indiferent in ce moment al "vietii" corzilor, a solutiilor de curatare, confera, pe moment, o revigorare a sunetului corzilor, DAR ACEASTA REVIGORARE VA DURA FOARTE PUTIN TIMP, dupa care urmeaza o noua degradare, accentuata si mult mai rapida a sunetului, ciclul devenind din ce in ce mai scurt, pe masura ce folosesti solutia de curatare. corzile COATED au o perioada de degradare mult mai lunga si, probabil, solutiile de curatare le ataca stratul protector si le degradeaza mult mai repede. eu am verificat ceea ce declar, folosind diverse solutii de "intretinere" a corzilor atat de tip "coated", cat si "normale" si de asta am facut recomandarea de a nu folosi decat o carpa moale si uscata.

 

pe scurt, concluzia mea este ca aceste solutii de intretinere nu prelungesc durata de "viata" a corzilor, ci dimpotriva, o scurteaza.

 

si sa nu pierdem din vedere ca, in general, corzile reprezinta niste CONSUMABILE!

 

nu am pornit de la idei preconcepute, cand am facut recomandarea de mai sus, dar pot sa va spun ca abia de curand am inteles de ce, pe plicurile de corzi FENDER din anii '70, era scris (intr-o traducere aproximativa): FOLOSITI O CARPA MOALE SI USCATA PT. CURATARE SI SCHIMBATI CORZILE CAT MAI DES!

Edited by StratMan
  • Like 1
Posted (edited)

Interesant ..ce este atat de COMPLICAT de inteles ..

 

...

 

Corzile "matisate " ...acestea sunt cele care-si pierd "tineretea "

 

------...un miez din sarma de otzel ...peste care este infasurat strans unul sau doua staraturi de sarma ptr a mari masa corzi dar totodata ptr a se mentine elasticitatea /flexibilitatea corzii .

 

Adica in loc sa avem o coarda rigida avem o coarda relativ flexibila forma sarmei cu care este infasurat miezul de otel permite aceasta flexibilitatea deoarece imparte lungimea corzi in multe sectoare mici in care ,miezul poate sa se "indoaie" deci sa oscileze si pe frecvente mai inalte ...* ceva asemanator cu senilele ..formaste din segmente drepte cuplate intre ele elastic ce permite senilei un anumit grad de flexibilitate ptr indoirea si rulare ....

 

Ok ...deci aceste sectiuni mici delimitate de "diametrul " sarmei cu care se matiseaza permite oscilatiile pe inalte ...aceasta sarma este infasurata strans pe miez ca sa faca "corp comun ' cu acesta sa nu "zbarnaie separat " ( ce se poat eimntampla daca se toceste pe sectiuni ,mai mari acest invelis matisat si ajung acestea segmente sa "joace ..gliseze pe miez ...sau zbarnaie sau estompeaza mult soundul ...

 

Ok sa revenim ...deci oscilatia pe inalte este asigurata de " segmentarea" amintita ....cand se depune murdaria intre spire si intre sarma de matisaj si miezul corzi aceasta ataca materialul il opxideaza is impreuna cu oxidul formeaza un strat de depuneri ce lipeste "fixeaza" spirele adiacente ..deci coarda nu mai poate oscila pe frecvente mai mari deoarece nu se mai poate indoii pe segmente;le delimitate de diametrul sarmei de matisaj ..ci se va indoi numai pe segmente mai lungi dup acum se lipesc spirele matisate ..unele de altele si de miezul de otel ..

 

cand diluam cu un o solutie de curatire murdaria +oxidul intra si mai profund intre spirele matioaste si ajung si mai bine la miezul de otel , datorita lichefierii murdariei /depunerilor acesta ajunge si mai bine unde amortizeaza soundul prin rigidizare ..

 

imediat dupa "spalare /curatire " depunerile inmuiate permit oscilatia .va suna cu inalte pana cand !! .. se usuca se intareste depunerea dizolvata si va "fixa" spira de spira si totodata si spirele de miez ..si brusc moare soundul ..nu mai are inalte nu are stralucire ..

 

Rezolvarea este preventia ...maini curate ..se sterge cu carpa uscata dupa cantare cu grihe sa nu presam murdaria intre spire...

 

la o spalare -" fierbere " in apa cu detergent trebuie sa incercam sa agitam sa indoim corzile ca sa iasa dintre spire depunerea dizolvata ..dupa spalare in detergent si clatire sa se usuce corzile cu Phoen-ul ca sa nu ramana umezeala sub matisare ce va duce la o eventuala ruginire /oxidare ce va grabi amortizarea ..

 

 

O ilustratie aproximativa =

post-902-0-82763200-1371028647_thumb.jpg

 

 

si o ilustratie cu depunerile ..

 

post-902-0-88533000-1371030605_thumb.jpg

Corzile cromate ,,cu suprafata cat mai neteda si eventual si inoxidabile vor suna frumoa mai mult timop ..ca si cele cu strat de teflon de care nu se fixeaza depunerea ...dar cand intre spire intrasi se blocheaza murdaria si acestea vor pierde din stralucire ....

Edited by karpi
  • Like 1
Posted (edited)

mna pai daca vorbim de mizerie depusa , atunci normal ca nu dai cu solutii uleioase (sau alt tip - de curatare) pe corzi.... am vaz si eu feciori cu chitari atat de murdare pe corzi si grif ca ar trebui bagat la fiert si feciorii cu chitara cu tot si tot nu ar iesi jegu :)))

nu intelegeam ratiunea pt care nu as da pe corzi cu solutii de genu, in conditiile in care griful si corzile sunt foarte curate, chitarile stau in case si mainile nu imi transpira deloc , cum am vazut ca au problema asta mutle persoane....

 

sunt corzi din metal, nu vad cu ce s-ar comporta diferit fata de un tremolo system din metal pe care il poti unge ca sa elimini frecarea si deteriorarea in timp in urma frecarii....normal la final stergi f bine tot

vorbind de corzile Mi SI SOL, care nu sunt infasurate, cu siguranta o solutie uleioasa le impedica sa rugineasca daca nu iti permiti sa le schimbi cand e cazul si le tii cateva saptamani/ luni, desi dupa3-4 sapt nu stiu sunt corzi care ruginesc in conditii "normale" de pastrare/utilizare!?

mai mult, elimini frecarea de tastele de nickel (ss frets mai putine chitari au) si nu se tocesc freturile atat de rapid in timp

 

in ziua de azi nu stiu cine mai fierbe corzile , avand in vedere abundenta si pretul mic totusi, sunt corzi la 20 lei (rotosound parca) poate daca ai 10 chitari si le tii pe perete sa le prinda jegu

 

ideea era ca sunt pareri si experiente subiective, m-as fi mirat si bucurat daca gaseam un fundamentare stiintifica pt "nu "ungeti" cu nimic corzile" :)

Edited by Vladympv
Posted (edited)

mda, oricum, recomandarea mea era adresata celor care folosesc corzile chitarei pt. cantatul efectiv si nicidecum pt. "pastrarea" in conditii optime a chitarei si a corzilor montate pe ea.

 

pe de alta parte, eu folosesc corzile d'addario EXP, EXCLUSIV !!!, pt. caracteristicile lor tonale, nicidecum pt. durata lor de viata ceva mai lunga, neinteresandu-ma catusi de putin daca sunt COATED sau nu.

Edited by StratMan
  • Like 2
Posted

Pot confirma spusele lui @stratman. Eu folosesc Rotosound ( un brand foarte underrated, in opinia mea), iar dupa, sa zicem 20-30 de minute de cantat, dau de doua trei ori cu o carpa uscata pe ele si desigur si atunci cand nu mai cant fac la fel. Am mai spus-o si prin alte discutii. Parerea mea este ca aceste solutii nu fac decat sa imbaxeasca corzile, nici de cum sa le curete. Asa ca mai bine faceti putin efort in plus si stergeti corzile mai des decat sa dati bani pe o porcarie de solutie cu care dati o data la nu stiu cat timp si care va mai si face sa credeti ca ramaneti cu niste corzi curate care or sa tina mai mult...

 

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2

 

 

  • Like 1
Posted

mda, oricum, recomandarea mea era adresata celor care folosesc corzile chitarei pt. cantatul efectiv si nicidecum pt. "pastrarea" in conditii optime a chitarei si a corzilor montate pe ea.

 

pe de alta parte, eu folosesc corzile d'addario EXP, EXCLUSIV !!!, pt. caracteristicile lor tonale, nicidecum pt. durata lor de viata ceva mai lunga, neinteresandu-ma catusi de putin daca sunt COATED sau nu.

 

"..recomandarea mea era adresata celor care folosesc corzile chitarei pt. cantatul efectiv !!!!!!! " Exact ..

 

Si "spalatul corzilor este o rezolvare de moment ..de ex este ora 1 noaptea sambata spre duminica magazine se deschid numai la ora 10 luni ...si ai nevoie la inregistrare de un TON ..singura rezolvare poate fi " spalatul "

 

Fender Rock&Roll am folosit zeci de ani ..acum folosesc D'Addario fara sa aleg prea mult cum le primesc din germania .dar prefer de 0,1 ....cel mai mult i-mi place garnitura combinata .ciu corzi din garnitura normala de " 0.1 " cele subtiri iar corzile 4 ,5 ,6 din garnitura mai groasa .ca sa am sound bun pe joase .Corzile mai tensionate /mai groase tin mai mult soundul ..respectiv nu se simte diferenta mare intre corzile noi dar rodate si cele mai uzate .

  • Like 1
  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.