impaiatu Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 10-60, ia-ti adio de la acordajul standard. Nici in D standard nu cred ca poti canta cu Mi-u de 60. Cred ca Drop C e perfect pentru setul ala de corzi. In functie acordaj, vezi daca e nevoie de ajustare la truss rod. Daca o lasi mai jos de standard nu ar trebui e sa-i mai faci nimic. Nu trebuie sa schimbi pragusul. Tensiunea asupra gatului creste daca ramai in acelasi acordaj. Vezi site-ul D'Addario (string tension chart) pentru a-ti face o idee despre tensiunea corzilor. Multumesc de raspunsuri. M-am razgandit in ultimul moment (adica deja am facut in nut santurile pt 10-60) si am pus 10-46 Ernie Ball, care oricum mi s-au parut monstruoase dupa 9-42-urile dinainte.
Blacklight Posted March 10, 2013 Posted March 10, 2013 Eu folosesc corzi de la Lidl,merita incercate! 35 lei 5 seturi
ramurel Posted April 5, 2013 Posted April 5, 2013 "Does it come in black ?" Aratã ciudat... Da' cicã-s bune...
ramurel Posted April 5, 2013 Posted April 5, 2013 (edited) Sunt abia la stretching cu ele... Dar să ştii ca ai dreptate cu exfoliatu' . Unde le-am îndoit la tuner, la Mi-ul gros s-a cam dus stratul negru de "ce-o fi"... PS : Oricum, erau singurele corzi... De un an de când le am, le-am tot evitat, da' acuma am zis "Wtf " Văd în weekend, după ce-şi mai dau drumul, cum sună.. . Edited April 5, 2013 by ramurel
cotrusvlad Posted May 23, 2013 Posted May 23, 2013 Am incercat intre timp si un set Rotosound. Mi-au placut, am cumparat un set care avea un Mi subtire de rezerva pe langa cel din pachet. Nice!
Airhead Posted May 24, 2013 Posted May 24, 2013 eu fososesc Ernie Ball Regular Slinky 10-46, pe Ibanez suna foarte bine. Le-am folosit si pe un Gibson Studio, dar nu mi-a placut cum sunau.
vlad_mike Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 Pentru ESP-ul meu Eclipse, Ernie Ball/ Elixir - 0.10 : 0.52. Am prins un pont bun, si mi-am achizitionat mai multe seturi de GHS Boomers, aceeasi marime. Astea 3 sunt folosite constant, si au dat rezultate. Pentru acustica, Rotosound am luat ultima data, 0.10 - 0.50. Mi-au placut foarte mult. Se aud foarte bine si in standard, si in Dropped D
StratMan Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 pana in 2010 am folosit doar corzi fender standard tension 9-42 (bullets sau 250's). in august 2010, am achizitionat un fender stratocaster custom shop 1965 (guitar shop ), care era echipat, din fabrica, cu d'addario EXP 110 (10-46). am fost atat de incantat de sunetul acestor corzi, incat am echipat si celalalt fender stratocaster, 1968 reverse, pe care il detin din 2002, tot cu EXP, dar 120 (9-42). aceste seturi le folosesc si in prezent, sunt extrem de multumit de sunetul lor si, desi sunt COATED, nu simt, la reactia degetelor cu corzile, acest amanunt. retineti, este vorba despre d'addario EXP si nu despre XL! diferenta este dramatica, credeti-ma! tot ceea ce va recomand este sa nu folositi nicio solutie de stergere a corzilor, ci sa folositi doar o carpa moale si uscata, cu care sa curatati corzile. 1
Vladympv Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 care ar fi motivul pentru care recomandati stergerea doar cu carpa uscata? cu respect,
Deenman Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 (edited) Corzile coated se imbiba cu solutie/lichid , in sensu ca absorb mai bine si se usca mai greu . La alt raspuns nu pot sa ma gandesc. Edited June 11, 2013 by Deenman
Vladympv Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 nu are absolut nici o noima... sa vedem ce rapsunde dnul stratman, ca dansului ii era adresata intrebarea Corzile coated se imbiba cu solutie/lichid , in sensu ca absorb mai bine si se usca mai greu . La alt raspuns nu pot sa ma gandesc.
'mnezău Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 care ar fi motivul pentru care recomandati stergerea doar cu carpa uscata? cu respect, Acum nu ştiu care este motivul pentru care Stratman recomandă asta, însă, eu am constat că, în cazul chitarei, soluţiile alea speciale pentru corzi sunt doar marketing. Am folosit pe corzi, nu am observat nici o diferenţă, tot atât de repede a trebuit să le schimb şi cu soluţie şi fără, iar la degete, doa că simţeam zama respectivă 2 minute de cântat, după aceea, fix la fel ca înainte. La bass însă, mi se pare utilă soluţia respectivă, doar pentru a înlătura jegul de pe corzi, dacă e cazul. Cel puţin la mine, nu se strânge mizerie pe corzi, aşa că e inutilă soluţia.
Deenman Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 (edited) nu are absolut nici o noima... , sa vedem ce rapsunde dnul stratman, ca dansului ii era adresata intrebarea Ia o coarda groasa coated , baga-o in ulei pune-o pe chitara , incearca sa canti la ea sa vezi ce fel de sunet scoate, daca vibreaza la fel ca inainte. Acu are vreo noima? Hai totusi sa primim raspunsul la intrebare si de la alte persoane : intrebarea :" care ar fi motivul pentru care recomandati stergerea doar cu carpa uscata?" Edited June 11, 2013 by Deenman
Les Paul 1960 Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 Dupa multi ani si multe tipuri de corzi folosite am ajuns la concluzia personala ca DR si Elixir sunt cele mai ''echilibrate'' ca sunet si imi plac cel mai mult. Sunt si durabile pana sa oxideze. Am cumparat un set de Gibson din acela la 35 ron, ca sunet sunt ok dar dupa o saptamana pe sol,si si mi nu numai ca se vede oxidul dar il si simt la degete...............corzi de rahat. Dar chiar nu sunt in stare sa vin cu un aliaj mai ok?
StratMan Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 (edited) eu nu sunt chimist, ci doar constat, din proprie experienta, anumite rezultate. folosirea, indiferent in ce moment al "vietii" corzilor, a solutiilor de curatare, confera, pe moment, o revigorare a sunetului corzilor, DAR ACEASTA REVIGORARE VA DURA FOARTE PUTIN TIMP, dupa care urmeaza o noua degradare, accentuata si mult mai rapida a sunetului, ciclul devenind din ce in ce mai scurt, pe masura ce folosesti solutia de curatare. corzile COATED au o perioada de degradare mult mai lunga si, probabil, solutiile de curatare le ataca stratul protector si le degradeaza mult mai repede. eu am verificat ceea ce declar, folosind diverse solutii de "intretinere" a corzilor atat de tip "coated", cat si "normale" si de asta am facut recomandarea de a nu folosi decat o carpa moale si uscata. pe scurt, concluzia mea este ca aceste solutii de intretinere nu prelungesc durata de "viata" a corzilor, ci dimpotriva, o scurteaza. si sa nu pierdem din vedere ca, in general, corzile reprezinta niste CONSUMABILE! nu am pornit de la idei preconcepute, cand am facut recomandarea de mai sus, dar pot sa va spun ca abia de curand am inteles de ce, pe plicurile de corzi FENDER din anii '70, era scris (intr-o traducere aproximativa): FOLOSITI O CARPA MOALE SI USCATA PT. CURATARE SI SCHIMBATI CORZILE CAT MAI DES! Edited June 11, 2013 by StratMan 1
Pierre Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 Folosesc de putin timp corzile EB Slinky Cobalt, in 10-46. Bass-urile par mai percusive, mai bine definite, si tin un pic mai mult.
karpi Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 (edited) Interesant ..ce este atat de COMPLICAT de inteles .. ... Corzile "matisate " ...acestea sunt cele care-si pierd "tineretea " ------...un miez din sarma de otzel ...peste care este infasurat strans unul sau doua staraturi de sarma ptr a mari masa corzi dar totodata ptr a se mentine elasticitatea /flexibilitatea corzii . Adica in loc sa avem o coarda rigida avem o coarda relativ flexibila forma sarmei cu care este infasurat miezul de otel permite aceasta flexibilitatea deoarece imparte lungimea corzi in multe sectoare mici in care ,miezul poate sa se "indoaie" deci sa oscileze si pe frecvente mai inalte ...* ceva asemanator cu senilele ..formaste din segmente drepte cuplate intre ele elastic ce permite senilei un anumit grad de flexibilitate ptr indoirea si rulare .... Ok ...deci aceste sectiuni mici delimitate de "diametrul " sarmei cu care se matiseaza permite oscilatiile pe inalte ...aceasta sarma este infasurata strans pe miez ca sa faca "corp comun ' cu acesta sa nu "zbarnaie separat " ( ce se poat eimntampla daca se toceste pe sectiuni ,mai mari acest invelis matisat si ajung acestea segmente sa "joace ..gliseze pe miez ...sau zbarnaie sau estompeaza mult soundul ... Ok sa revenim ...deci oscilatia pe inalte este asigurata de " segmentarea" amintita ....cand se depune murdaria intre spire si intre sarma de matisaj si miezul corzi aceasta ataca materialul il opxideaza is impreuna cu oxidul formeaza un strat de depuneri ce lipeste "fixeaza" spirele adiacente ..deci coarda nu mai poate oscila pe frecvente mai mari deoarece nu se mai poate indoii pe segmente;le delimitate de diametrul sarmei de matisaj ..ci se va indoi numai pe segmente mai lungi dup acum se lipesc spirele matisate ..unele de altele si de miezul de otel .. cand diluam cu un o solutie de curatire murdaria +oxidul intra si mai profund intre spirele matioaste si ajung si mai bine la miezul de otel , datorita lichefierii murdariei /depunerilor acesta ajunge si mai bine unde amortizeaza soundul prin rigidizare .. imediat dupa "spalare /curatire " depunerile inmuiate permit oscilatia .va suna cu inalte pana cand !! .. se usuca se intareste depunerea dizolvata si va "fixa" spira de spira si totodata si spirele de miez ..si brusc moare soundul ..nu mai are inalte nu are stralucire .. Rezolvarea este preventia ...maini curate ..se sterge cu carpa uscata dupa cantare cu grihe sa nu presam murdaria intre spire... la o spalare -" fierbere " in apa cu detergent trebuie sa incercam sa agitam sa indoim corzile ca sa iasa dintre spire depunerea dizolvata ..dupa spalare in detergent si clatire sa se usuce corzile cu Phoen-ul ca sa nu ramana umezeala sub matisare ce va duce la o eventuala ruginire /oxidare ce va grabi amortizarea .. O ilustratie aproximativa = si o ilustratie cu depunerile .. Corzile cromate ,,cu suprafata cat mai neteda si eventual si inoxidabile vor suna frumoa mai mult timop ..ca si cele cu strat de teflon de care nu se fixeaza depunerea ...dar cand intre spire intrasi se blocheaza murdaria si acestea vor pierde din stralucire .... Edited June 12, 2013 by karpi 1
Vladympv Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 (edited) mna pai daca vorbim de mizerie depusa , atunci normal ca nu dai cu solutii uleioase (sau alt tip - de curatare) pe corzi.... am vaz si eu feciori cu chitari atat de murdare pe corzi si grif ca ar trebui bagat la fiert si feciorii cu chitara cu tot si tot nu ar iesi jegu )) nu intelegeam ratiunea pt care nu as da pe corzi cu solutii de genu, in conditiile in care griful si corzile sunt foarte curate, chitarile stau in case si mainile nu imi transpira deloc , cum am vazut ca au problema asta mutle persoane.... sunt corzi din metal, nu vad cu ce s-ar comporta diferit fata de un tremolo system din metal pe care il poti unge ca sa elimini frecarea si deteriorarea in timp in urma frecarii....normal la final stergi f bine tot vorbind de corzile Mi SI SOL, care nu sunt infasurate, cu siguranta o solutie uleioasa le impedica sa rugineasca daca nu iti permiti sa le schimbi cand e cazul si le tii cateva saptamani/ luni, desi dupa3-4 sapt nu stiu sunt corzi care ruginesc in conditii "normale" de pastrare/utilizare!? mai mult, elimini frecarea de tastele de nickel (ss frets mai putine chitari au) si nu se tocesc freturile atat de rapid in timp in ziua de azi nu stiu cine mai fierbe corzile , avand in vedere abundenta si pretul mic totusi, sunt corzi la 20 lei (rotosound parca) poate daca ai 10 chitari si le tii pe perete sa le prinda jegu ideea era ca sunt pareri si experiente subiective, m-as fi mirat si bucurat daca gaseam un fundamentare stiintifica pt "nu "ungeti" cu nimic corzile" Edited June 12, 2013 by Vladympv
StratMan Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 (edited) mda, oricum, recomandarea mea era adresata celor care folosesc corzile chitarei pt. cantatul efectiv si nicidecum pt. "pastrarea" in conditii optime a chitarei si a corzilor montate pe ea. pe de alta parte, eu folosesc corzile d'addario EXP, EXCLUSIV !!!, pt. caracteristicile lor tonale, nicidecum pt. durata lor de viata ceva mai lunga, neinteresandu-ma catusi de putin daca sunt COATED sau nu. Edited June 12, 2013 by StratMan 2
Doctor X Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 Pot sa fac o analogie? Pentru lantul de motocicleta exista solutii de curatare si solutii de uns. Eu unul n-am auzit pana acum de solutii de uns corzi de chitara. 2
Silviu_i Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 Pot confirma spusele lui @stratman. Eu folosesc Rotosound ( un brand foarte underrated, in opinia mea), iar dupa, sa zicem 20-30 de minute de cantat, dau de doua trei ori cu o carpa uscata pe ele si desigur si atunci cand nu mai cant fac la fel. Am mai spus-o si prin alte discutii. Parerea mea este ca aceste solutii nu fac decat sa imbaxeasca corzile, nici de cum sa le curete. Asa ca mai bine faceti putin efort in plus si stergeti corzile mai des decat sa dati bani pe o porcarie de solutie cu care dati o data la nu stiu cat timp si care va mai si face sa credeti ca ramaneti cu niste corzi curate care or sa tina mai mult... Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2 1
karpi Posted June 13, 2013 Posted June 13, 2013 mda, oricum, recomandarea mea era adresata celor care folosesc corzile chitarei pt. cantatul efectiv si nicidecum pt. "pastrarea" in conditii optime a chitarei si a corzilor montate pe ea. pe de alta parte, eu folosesc corzile d'addario EXP, EXCLUSIV !!!, pt. caracteristicile lor tonale, nicidecum pt. durata lor de viata ceva mai lunga, neinteresandu-ma catusi de putin daca sunt COATED sau nu. "..recomandarea mea era adresata celor care folosesc corzile chitarei pt. cantatul efectiv !!!!!!! " Exact .. Si "spalatul corzilor este o rezolvare de moment ..de ex este ora 1 noaptea sambata spre duminica magazine se deschid numai la ora 10 luni ...si ai nevoie la inregistrare de un TON ..singura rezolvare poate fi " spalatul " Fender Rock&Roll am folosit zeci de ani ..acum folosesc D'Addario fara sa aleg prea mult cum le primesc din germania .dar prefer de 0,1 ....cel mai mult i-mi place garnitura combinata .ciu corzi din garnitura normala de " 0.1 " cele subtiri iar corzile 4 ,5 ,6 din garnitura mai groasa .ca sa am sound bun pe joase .Corzile mai tensionate /mai groase tin mai mult soundul ..respectiv nu se simte diferenta mare intre corzile noi dar rodate si cele mai uzate . 1
bogdy_grecu Posted June 17, 2013 Posted June 17, 2013 http://www.magazinuldemuzica.ro/Ernie-Ball-EB-2148-Super-Slinky-Acoustic-_-60070.html http://www.magazinuldemuzica.ro/Ernie-Ball-EB-2004-Earthwood-Bronze-_-60069.html Nu ma pot decide pe care sa le iau.... ce parere aveti?
barbarossa Posted June 17, 2013 Posted June 17, 2013 vezi ca gasesti mai ieftin la guitarshop eu folosesc earthwood si din ce am folosit pana acum (elixir, dunlop, rotosound etc) mi se par cele mai ok. de alea superslinky nu am incercat.
Cris'96 Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Salut! Detin o Hora Standard M ce inca are corzile originale. Mie mi se pare ca se aud ok, dar parca as vrea sa cant mai usor si sa trec la ceva mai calitativ. Deci, avand in vedere ca n-am habar de nimic in acest domeniu, ce recomandati?
TheZKD Posted November 23, 2013 Posted November 23, 2013 Eu folosesc Rotosound ( un brand foarte underrated, in opinia mea) De acord . Si eu folosesc Rotosound . Ce grosimi folosesti ?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now