www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

  • karpi changed the title to Gibson Bankruptcy
Posted (edited)

Well e deja vechiuță știrea, dar uite o discuție care spune destul de multe despre situație din perspectiva clientelei actuale și potențiale::

https://www.reddit.com/r/Guitar/comments/7yi7zk/gibson_guitar_faces_imminent_bankruptcy_after_116/?st=jekktc7f&sh=ef53e40a

Mie SG-urile îmi plac până la lacrimi, dar mai mult de un Special nu aș visa vreodată. De Explorer nici nu mai zic.

 

Edited by apocapsile
Posted (edited)

SG nu are din astea decât headstock issues și gâtul mai specific, altfel numai avantaje și mai bine vândut decât lp. e viabil pentru orice cu mici ajustări și poate suna super fat dacă ai doze potrivite sau sticlos sau oricum. poate un neckthrough / stringthrough, dunno.

Eu unul rezonez cu SG, are ceva atemporal și nu mă refer la coarne :-)

Explorer iar e interesant.

Edited by apocapsile
Posted

@godless666 Corect ce zic ăia, pe lângă aspectul economic punctează la final și faptul că în anii '50 nu exista 'cult' sau 'nostalgie' în privința electricelor, doar 'entuziasm/scepticism'. Mi-a plăcut asta:

It’s unclear who the torchbearers of guitar-centric platinum records are, and the candidates for that title play models made by companies that don’t exist anymore (here’s looking at you, Jack White and Dan Auerbach).

Și mie-mi pare că sunt popularizate vizual tot felul de micro-companii defuncte sau modele japoneze apărutde sub diverse nume, mult mai mult decât orice brand 'supraviețuitor'. Evident nu devin populare neapărat pentru calitățile lor, ci prin asocierea cu artistul/cântecul/mojo-ul ăla.

Posted

Lăsând la o parte problemele cu angajații și sincopele în calitate ( destul de exagerate, exagerări proporționale cu renumele brandului, părerea mea ), eu zic că Gibsonul e un brand care va cădea în picioare tot timpul ( idem Fender ), așa că nu-i plângeți de milă, va fi ok, și azi și peste 100 de ani, sau cât va mai fi cerere de chitare pe planeta asta.

Părerea mea

Posted (edited)

Umm, "inovația aia" electronică în loc să schimbi unghiul headstock-ului, să pui tunere blocabile și să te asiguri că prăgușul e perfect pe fiecare exemplar? E ca și când ai lua o mașină cu sistem de aspirat uleiul care scapă prin design, sorry to say. E de calibrul ciudățeniilor Nintendo. Și după zeci de ani scot și ei 'zero fret adjustable nut'. Pe bune, n-am nimic cu ei și cu LP-urile, dar e penibil să vezi asemenea tentative.

Puteau pune tunere staggered blocabile și prăgușuri tăiate mai atent, cel puțin. Nu costa atât (de fapt mai nimic la cât costă oricum) și era ceva deloc instruziv și practic. Sorry, dacă dau 1.500-2.000 de coco cel puțin, mă aștept că bușteanul ăla a trecut pe la vreun tehnician oke înainte s-o vâre-n cutie. Dacă nici un setup amărât nu pot include în preț, apăi eu de unde știu că nu și-au bătut joc în toate fazele de construcție?

E lăcomie mare. Toți vor să vândă cu mult mai mult decât e nevoie. Să fie mari, tot mai mari. Normal că bubuie balonul până la urmă.

Da' chestia cu păstrat tradiția, sorry, e bull shit. Pui robotunere standard pe modele aniversare și asta înseamnă păstrat tradiția? C'mon. E ca și când te-ai duce la super bărbier și te-ar rade pe uscat și ți-ar trânti untură de pește ca after shave, bonus, selfie. Că așa e tradițional.

Poate că de dragul formei ar mai cumpăra omu' un special ceva, dar să fie și funcționalitatea oke, că în vitrină arată foarte bine și Harley Benton. Păi arată SC Custom Lemon Flame-ul ăla de plângi și mai are și mici înlesniri de la ESP LTD în contur, unghiuri, electronică de stă comod în brațe. Se vinde în draci. E 200 de euro. Pentru nostalgii și nevoi de formă nici nu-ți trebuie mai mult. Plus că poate o și faci perfect cântabilă pe bani destul de mici.

Să mai zic că SC 500 pe care l-am luat unui prieten are lățime de 43mm la prăguș și era tastiera lucrată mișto fretwork super oke, intonată corect? Stătea acordată, da electronica și doze mai meh, hardware la fel, dar, la naiba, e 600 de lei și se poate cânta la ea oke. Cu încă vreo 6-700 în upgrade-uri ai direct rachetă pentru banii ăia.

Cumva dau senzația că tot ce e între Custom Shop și Special e pentru cine nu cântă, ședințe foto de nuntă tematice și alte din astea :D That being said, un SG Special, any time. Faded, lemnos, foarte mișto.

Edited by apocapsile
Posted

Cred ca Gibson este exagerat de scump asa ca oamenii cumpara "clone"  care incep chiar si de la de la 50$ .

Cativa profesionisti au dejja LP si SG sau V    chiar au cate o colectie intreaga acestia de ce sa mai tot cumpere eventual doar colectionarii inraiti .

O clona la 100$ nu este de 25 de ori mai slaba calitativ decat  un original la 2500$

Un amator poate nici nu observa diferenta calitatii intre clone si original mai toti  " cauta tonul :" chiar si intre profesionisti ..

Dar cred ca nu aceste sunt doar motivele ci probabil  o  problema  cu investirea/reinvestirea banilor cine stie in ce au investit /cheltuit ce nu merge  .

Nu cred ca dispare "brand"-ul ca si la Fender se va gasi cineva sa  exploateze  "numele "  cu calitate mai scazuta apoi cand iarasi intra in moda    cu un chitarist minune sau un gen muzical iarasi va avea cumparatori si probabil vor  cauta sa produca calitatea asteptata ...

Cati mai canta in zilele noastre blues si bluesrock ? unde ar suna un LP sau jazz sunt tot mai putini ..

Cumva o sa  fie  caci niciodata nu a fost sa nu fie cumva ...

  • Like 3
Posted (edited)

@karpi Asta e chestia, că și cine o mai arde 'indie' cu blues/bluesrock și derivate pare să prefere modele 'exotice', nu neapărat capodopere ale funcționalității sau embleme, ci 'B-Guitars', 'underdogs', chestii ciudate și cu amprente aparte. Cred că pe undeva e și un soi de criză, nu mai e lumea 'inspirată' de vechile simboluri. Recuzita blues-rock-ului se duce spre underground-ul chitarelor în timp ce coboară într-un con de umbră al muzicii în general.

Edited by apocapsile
Posted
On 3/11/2018 at 19:03, red said:

Pe mine, cel putin, ma doare undeva de inovatia Gibson. As fi tinut cu ei daca faceau instrumentele alea ca pe vremea lui Page, dar bine, si la un pret rezonabil.

Culmea este ca pe vremea aceea le faceau cam la ghici chiar daca erau finisate foarte bine. Pana la epoca lui Tim Shaw , cel putin dozele , erau facute la "ochi" . Bobinau la spire pana nu mai intra in carcasa .

Posted
On 3/11/2018 at 16:52, Mr Vintage said:

Ce, am uitat că Gibson are un brand ieftin, lucrat în Extremul Orient, care vinde destul de mult şi compensează cheltuielile salariale mari din SUA? Epiphone nu e tot Gibson?

Poate tocmai asta e problema. Accesul facil la modele ieftine si uneori apropiate calitativ de original, (Epi, Vintage) care costa 200-500 $ si care cu unele interventii/upgrade fac din ele chitare cu care iti faci treaba exact ca si cu cea originala. Cand dai 3000-4000 $ pe o chitara te astepti ca ea sa fie "Plug&Play" dar stim toti ca nu e chiar asa...

Posted (edited)

La finalul zilei un Gibson LP e ceva unic. Poate e si ceva psihologic dar orice altceva nu e la fel. Mai zicea cineva de EC-1000. Daca ai incerca un LP Standard si un ESP ti-ai da seama ca nu e nicio legatura intre ele ( nici macar forma :) ) si nu poti inlocui una cu alta. Raportul calitate/pret e alta discutie...

Edited by SKU
  • Like 1
Posted
29 minutes ago, SKU said:

La finalul zilei un Gibson LP e ceva unic. Poate e si ceva psihologic dar orice altceva nu e la fel. Mai zicea cineva de EC-1000. Daca ai incerca un LP Standard si un ESP ti-ai da seama ca nu e nicio legatura intre ele ( nici macar forma :) ) si nu poti inlocui una cu alta. Raportul calitate/pret e alta discutie...

 

Asta cu feelingu de LP ma lasa rece. Am comparat Gibson de 2200 de coco cu Epiphone de 350 si upgrade-uri de vreo 300. Nu pot sa zic ca am simtit diferenta aia de 1500 de euro. Ba chiar nu mi-a placut ca Gibsonul era cam butucanos si cam greu. Nu avem cu totii acelasi feeling, vrem lucruri diferite de la o chitara. Am avut un Charvel LP ieftin care mi-a placut, deci mna...

Treaba e ca traim in alta era. Sunt zeci de producatori de chitare acum si piata functioneaza diferit. Ce nu inteleg nici Gibson si nici nostalgicii e ca nu toti chitaristii canta blues sau fac coveruri Guns'n Roses. O parte semnificativa din piata cere extended range, fanned frets. Multi producatori au inteles ca nu poti scumpi produsele la infinit fara sa dai ceva la schimb. Gibson e ca o trupa old-school care in 2018 vrea sa vanda cd-uri la taraba la metrou in loc sa se ocupe de promovare pe internet. Firma asta e complet depasita in 2018 si probabil ca a exagerat cu achizitia de companii in ultimii ani.

Posted

Chitarele lor nu s-au scumpit chiar atat de mult. Au ramas relativ la acelasi pret ... Doar ca pe parcurs au aparut alte optiuni mai ieftine. Dar chiar si asa ei ar fi fost ok daca NU ar fi incercat sa inoveze si nu s-ar fi bagat pe alte piete. Cat despre controlul calitatii ... am testat in magazin 2 chitare din seriile mai ieftine care, dupa mine, n-ar fi trebuit sa paraseasca fabrica deci mai e si aspectul asta. 

20 minutes ago, ChurchOfCthulhu said:

 

Asta cu feelingu de LP ma lasa rece. Am comparat Gibson de 2200 de coco cu Epiphone de 350 si upgrade-uri de vreo 300. Nu pot sa zic ca am simtit diferenta aia de 1500 de euro. Ba chiar nu mi-a placut ca Gibsonul era cam butucanos si cam greu. Nu avem cu totii acelasi feeling, vrem lucruri diferite de la o chitara. Am avut un Charvel LP ieftin care mi-a placut, deci mna...

Treaba e ca traim in alta era. Sunt zeci de producatori de chitare acum si piata functioneaza diferit. Ce nu inteleg nici Gibson si nici nostalgicii e ca nu toti chitaristii canta blues sau fac coveruri Guns'n Roses. O parte semnificativa din piata cere extended range, fanned frets. Multi producatori au inteles ca nu poti scumpi produsele la infinit fara sa dai ceva la schimb. Gibson e ca o trupa old-school care in 2018 vrea sa vanda cd-uri la taraba la metrou in loc sa se ocupe de promovare pe internet. Firma asta e complet depasita in 2018 si probabil ca a exagerat cu achizitia de companii in ultimii ani.

Pentru fanned frets si extended scales si alte chestii "moderne" sunt zeci de alti producatori ... nu trebuie sa fie toti la fel

  • Like 1
Posted (edited)

Pai pe principiul asta ei raman pe dinafara. Cat si cine sa mai cumpere LP-uri de 2000+ euro, bani la care iti faci un custom beton la companii precum Mayones sau Kiesel? Mai toate companiile s-au modernizat, ei nu au mai scos nimic nou in afara de gluma aia de V si seria Firebird Zero, cu stampila de USA pe ea dar cu componente din China. For fucks sake, pana si Harley Benton a evoluat incredibil in ultimii doi ani.

Sa nu mai spun ca Gibson concediaza lutieri pe banda rulanta dar tin o armata de avocati si de internet slalkeri ca sa dea in judecata companiile mici ca le copiaza modelele. De cateva luni tot insista pe langa o firmulita mica din Anglia trimitandu-le in fiecare luna notificari pentru toate modelele din gama, LP, SG, V, Explorer, pentru ca deh, sunt mici si e mai complicat sa si-o ia in barba ca de la PRS sau ESP. Partea super amuzanta e ca le-au cerut despagubiri de 10.000 de lire. Alearga dupa maruntis din asta, bani de pizza practic, cand au datorii de jumatate de miliard de dolari. Pe bune daca nu-si merita soarta cu varf si indesat.

Cum adica e rau ca au incercat sa inoveze? Pai bai baiatule, pe principiul asta am fi in epoca de piatra. Pai astia nu-s in stare sa faca un headstock ca lumea. Ultima oara cand m-am uitat in calendar eram in 2018, nu in 1968.

Edited by ChurchOfCthulhu
Posted (edited)
19 minutes ago, ChurchOfCthulhu said:

Pai pe principiul asta ei raman pe dinafara. Cat si cine sa mai cumpere LP-uri de 2000+ euro, bani la care iti faci un custom beton la companii precum Mayones sau Kiesel? Mai toate companiile s-au modernizat, ei nu au mai scos nimic nou in afara de gluma aia de V si seria Firebird Zero, cu stampila de USA pe ea dar cu componente din China. For fucks sake, pana si Harley Benton a evoluat incredibil in ultimii doi ani.

Sa nu mai spun ca Gibson concediaza lutieri pe banda rulanta dar tin o armata de avocati si de internet slalkeri ca sa dea in judecata companiile mici ca le copiaza modelele. De cateva luni tot insista pe langa o firmulita mica din Anglia trimitandu-le in fiecare luna notificari pentru toate modelele din gama, LP, SG, V, Explorer, pentru ca deh, sunt mici si e mai complicat sa si-o ia in barba ca de la PRS sau ESP. Partea super amuzanta e ca le-au cerut despagubiri de 10.000 de lire. Alearga dupa maruntis din asta, bani de pizza practic, cand au datorii de jumatate de miliard de dolari. Pe bune daca nu-si merita soarta cu varf si indesat.

Cum adica e rau ca au incercat sa inoveze? Pai bai baiatule, pe principiul asta am fi in epoca de piatra. Pai astia nu-s in stare sa faca un headstock ca lumea. Ultima oara cand m-am uitat in calendar eram in 2018, nu in 1968.

Probabil nu esti la curent cu evenimentele din ultimii ani. La fiecare incercare de a inova fanii lor s-au plans ca dilueaza formula clasica ... Cat despre ei ca si business, Gibson e o corporatie nu is Suhr sau Musicman si interesul lor e sa faca bani si daca esti dispus sau nu sa rezonezi cu principiile lor asta e alta discutie si nu are nicio legatura cu chitarele lor. De asta, nici nu cred ca ar trebui sa isi faca cineva grija ca o sa ramana fara cumparatori ... sunt destui pentru care diferenta dintre Harley Benton si Gibson e considerabila si merita diferenta de bani :rolleyes:

P.S. Chitara e la baza o bucata de lemn cu niste sarme si daca a functionat perfect timp de 60 de ani sunt sigur ca functioneaza si acum la fel de bine. 

 

Edited by SKU
  • Like 1
Posted

Ba sunt foarte la curent. Vanzarile lor au scazut dramatic in ultimii ani, de aici si dorinta de a face ceva nou. Fanii aia care se plang ca dilueaza formula clasica probabil ca nu vad dincolo de brand-ul Gibson si mai sunt si incuiati la minte. Nu s-a pus niciodata problema ca Gibson sa stopeze seriile LP si SG clasice, ci doar sa faca ceva pe langa. Apoi chestiile astea cu fani care se plang trec repejor. Acum cativa ani fanii BMW urlau din toti plamanii ca renunta la motoare aspirate in modele M, acum sunt fierti toti pe alea turbo. Si sunt exemple din astea in orice industrie: vezi iPhone, electronica auto, algoritmi Facebook si Google etc. Plm, e doar o chestie de moment, old farts don't take change too kindly. Si de obicei se plang fara sa puna mana pe produsul nou sa vada ce poate. E ca si cum ai spune ca locking tuners sunt de rahat ca e mai traditional sa se ti se dezacordeze chitara mai des, e mai fun sa o verifici pe tuner intre piese cand canti live. Ultima oara cand mi-am dus Ibanezul la lutier pentru nut, mi-a infasurat corzile la modul clasic desi am locking tunere, pentru ca asa e mai safe, ca bla bla, ca asa se face oricum, ca nu are incredere. Well, cam asa e si cu fanii astia.

Posted (edited)
21 minutes ago, ChurchOfCthulhu said:

Vanzarile lor au scazut dramatic in ultimii ani, de aici si dorinta de a face ceva nou.

Dorinta ta nu e egala cu dorinta companiei  si nici macar nu e o dorinta impartasita de majoritatea chitaristilor.

21 minutes ago, ChurchOfCthulhu said:

Fanii aia care se plang ca dilueaza formula clasica probabil ca nu vad dincolo de brand-ul Gibson si mai sunt si incuiati la minte.

Asta e foarte ignorant si neargumentat... 

21 minutes ago, ChurchOfCthulhu said:

Nu s-a pus niciodata problema ca Gibson sa stopeze seriile LP si SG clasice, ci doar sa faca ceva pe langa

Gibson are Les Paul, SG, M, Doublecut, Firebird, Explorer, Flying V,  semi-acustice, acustice, electroacustice + Custom Shop ... si probabil uit unele. Sau na poti sa te uiti aici daca crezi ca au doar LP Burst  ( http://www.gibson.com/Products/Electric-Guitars.aspx )

Au modele cu locking tuners, modele cu doze active, piezo, P90, modele string through, floyd rose, bolt-on, set neck, neckthrough, modele la 3000 de lei, la 3000 de euro, la 13000 de euro.

Dozele fabricate de ei sunt apreciate, chitarele lor (cele reusite) sunt exceptionale si ca sunet, vizual si mecanic. Au facut si ampuri apreciate la un moment dat... 

Singura chestie pe care n-o au momentan e aprieciere din partea cumparatorilor/potentialilor cumparatori ... si probabil pe buna dreptate din cauza preturilor, problemelor de imagine, financiare, calitative s.a.m.d.

Si d.p.d.v al pretului sa nu uitam ca preturile lor sunt in general comparabile cu cele ale altor producatori americani. Singura chestie pe care ar fi trebuit sa se focuseze la momentul potrivit era sa sa aiba mai mult control asupra calitati pentru ca ar fi putut usor sa intre in rand ( din nou ) cu Suhr, PRS, Anderson, MusicMan si altele. 

Edited by SKU
  • Like 1
Posted (edited)
14 minutes ago, vektor said:

Cea mai proasta idee pentru o companie e sa asculte de "fani". Asa, ca idee :)

 

Cand 'fanii' creeaza din tine un meme si pe majoritate forumurilor, pe youtube, pe facebook, in articole esti prezentat ca un brand naspa, inconsistent si de neincredere ... poate ar trebui sa incepi sa asculti ... Gibson nu e chiar in aceeasi industrie si pozitie in care se afla Apple  

Edited by SKU
  • Like 2
Posted
13 minutes ago, SKU said:

Dorinta ta nu e egala cu dorinta companiei  si nici macar nu e o dorinta impartasita de majoritatea chitaristilor.

Asta e foarte ignorant si neargumentat... 

Gibson are Les Paul, SG, M, Doublecut, Firebird, Explorer, Flying V,  semi-acustice, acustice, electroacustice + Custom Shop ... si probabil uit unele. Sau na poti sa te uiti aici daca crezi ca au doar LP Burst  ( http://www.gibson.com/Products/Electric-Guitars.aspx )

Au modele cu locking tuners, modele cu doze active, piezo, P90, modele string through, floyd rose, bolt-on, set neck, neckthrough, modele la 3000 de lei, la 3000 de euro, la 13000 de euro.

Dozele fabricate de ei sunt apreciate, chitarele lor (cele reusite) sunt exceptionale si ca sunet, vizual si mecanic. Au facut si ampuri apreciate la un moment dat... 

Singura chestie pe care n-o au momentan e aprieciere din partea cumparatorilor/potentialilor cumparatori ... si probabil pe buna dreptate din cauza preturilor, problemelor de imagine, financiare, calitative s.a.m.d.

Si d.p.d.v al pretului sa nu uitam ca preturile lor sunt in general comparabile cu cele ale altor producatori americani. Singura chestie pe care ar fi trebuit sa se focuseze la momentul potrivit era sa sa aiba mai mult control asupra calitati pentru ca ar fi putut usor sa intre in rand ( din nou ) cu Suhr, PRS, Anderson, MusicMan si altele. 

Pai eu nu spuneam ca e dorinta mea. Ci dorinta companiei de a face ceva nou. Citim ce trebuie sau doar ce vrem? Si stiu foarte bine ce include oferta lor de chitari. Poti sa faci modele complet noi si sa le pastrezi pe alea traditionale, asa fac toate companiile mari. Ibanez a imbunatatit superstratul, dar are in continuare versiunile clasice, inclusiv pe linia Prestige. Eu personal nu vreau sa faca Gibson nimic pentru ca nu ma intereseaza chitarele lor. Spuneam ca idee, ca am inteles ca in topicul asta se discuta despre iminentul faliment al companiei.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.