leopold Posted December 20, 2016 Posted December 20, 2016 (edited) mie îmi trebuie ceva sa se audă bine foarte natural și sa fie foarte foarte agresiv sa pot și sa înregistrez bine cu el Coane, tu vrei de fapt un studio, cu inginer de sunet cu tot Edited December 20, 2016 by leopold 2
karpi Posted December 20, 2016 Posted December 20, 2016 (edited) Reverb , chorus , flanger , delay , harmoniser , sub-octaver ,,se utilizeaza si in " Metale " in functie de cerinte .. aproape nimeni nu utilizeaza doar cu distorsiune .. Problema cu soundul vine de cele mai multe ori din cauza reglajelor gresite facute de chitarist !! Am schimbat in 20 de ani o groaza de distorsionatoare si iata ca acum folosesc unul ce nu-mi placea ziceam ca nu are sound OK ..cand de fapt eu nu reglam bine ..dar asta-i treaba .... Sunetul agresiv vine din mana /din panatie ., curat vine tt din mana si estompare , adica trebuie sa canti curat altfel zbarnaie si cea mai scumpa chitara profi ...aaa.. si sa ai corzile cu tensiune adecvata .. Inregistrare .......pe intre iesirea Vox Amplug si intrarea "Line In" al placii de sunet folosesti un cablu cu jack de 3mm la capete . Din mixerul placii de sunet "centrezi " panoramezi canalul ca sa auzi i chitara in "centru " in cele doua canale ( stereo ) ale placii de sunet . Nu stiu daca are iesire Stereo acel VOX Amplug , daca nu este sterre se rezolva cu un mic adaptor jack3mm mono la jack 3mm stereo . Procesor ... toate au tot felul de "tonuri " utilizabile ..problema este sa stii care suna OK in ce conditii ..una este sa tragi direct di "efect" in Placa de sunet , si alta este daca canti pe o statie reala ( cu boxa /dif de anumit tip ,) Nu vreau sa para ca insist ce sa cumperi dar 200 Ron ptr un distors bun ( cu tot cu trei efecte interne in plus ) mi-se pare un pret OK . De altfel am vazut distors Behringer din seria noua ..suna foarte bine si costa doar 98 Ron , singurul detriment ar fi ca are cutia din plastic ...dar eu am o pedala compresor de ani de zile si este OK , daca nu o tavalesti /lovesti nu are nici o problema .. ( de fapt am procesor Zoom si are ccutie din plastic ....deci ..? . se pot regla mai multe feluri de sounduri mai cauta si alte demouri cu Behringer UM300 PS .. ia cauta trupe in concert live pe youtube inregistrate de amatori din "sala " cu camcoder ( sa aiba sunet bun ..trebuie sa cauti cu rabdare ) deci sunetul ce se aude in sala ..ce aude spectatorul ..si o sa vezi ca mai nici un chitasrist nu are soundul din studio ...!! iar in studio se intampla multe minuni /mistere ...hehe Edited December 20, 2016 by karpi
ramurel Posted December 20, 2016 Posted December 20, 2016 Nu stiu daca are iesire Stereo acel VOX Amplug , Toate Vox Amplug-urile au ieșire stereo ! ( Dacă dai semnal stereo pe intrarea AUX , îl auzi stereo în căști )
gabekn Posted December 20, 2016 Posted December 20, 2016 Salut, Printr-un amp entry level nu vei auzi niciodata pedala asa cum e pe youtube. Cam tot ce vezi review pe net sunt pedale prin cabinete puternice care au sunetul greu pe care il cauti. De curand am inceput sa ma distrez cu niste amici la o sala si am incercat cate ceva pe un amp Marshall pe lampi (1 x 12) LT metal de la Blackstar suna super pt 50 euro dar nu imi place in mix cu tobe si alte chitari, inca mai sap. Digitech death metal - daca esti fan black / death old school (imi vin in minte evol sau beyond sanctorum) atunci s-ar putea sa iti placa. Am ramas la un boss overdrive in fata ampului. N-am incercat chestii grele mai jos de drop d dar se aude curat, natural si foarte bine in mix cu restul de tobe sau chitari. Prefer fara pedale de distors, parca nu e asa sintetic. Din experienta de pana acum as zice asa: La sala iti trebuie un amp sa se auda mai mult tare decat bine, oricum daca mai e o chitara trebuie sa va reglati....etc. Acasa - recomadarea mea este sa iti iei o interfata usb (am un vox ampio) si ceva softuri gratis. Dupa cateva zile de sapat pe net si instalat programele, o sa fii uimit de ce sounduri poti sa ai gratis. Cu aia 1000 ron iti poti lua niste boxe sau casti mai rasarite. Am si varianta Vox amplug 2 metal care se aude foarte foarte bine pentru 50 euro, bateria tine zeci de ore, o gramada de reglaje pt cat de mare e si - peste tot - are intrare de aux pt ritmuri sau backing track. Bafta!
Sini Posted December 20, 2016 Author Posted December 20, 2016 Are cineva blackstar ht 5 metal ? Îmi poate spune și mie cum suna , pe youtube suna bine dar acum una e pe youtube alta e ce e defapt dincolo de înregistrare. Vad ca blackstar are 1x12 sau 4x12 ce înseamnă, ca dacă iau un 5x12 devine mai puternic ca sonor ? Adică mai mult de 5 wați sau tot la fel ? Pe blackstar ht 5 pot canta și în acordaje joase gen A# ? 5 wați cam cat de tare suna am o camera de 4/4 . Ce e mai rentabil și bun sa iau combo sau head ? Vad ca ambele au ieșire de difuzor extern . O alta întrebare ma gândesc și la asta dacă iau o pedala bună și niște boxe bune eventual sa zicem blackstar ht metal pedala și boxele bune va suna ca un amp blackstar ? Sau orice alta pedala . Dacă ați putea să îmi răspundeți pe îndelete la întrebările astea as fi recunoscător, tind sa menționez ca dacă nu vreți nu îmi răspundeți știu ca v-am stresat cu alegerile mele dar eu ma hotărăsc greu poate nu sunt singurul în situația asta. Mulțumesc
ramurel Posted December 20, 2016 Posted December 20, 2016 (edited) Are cineva blackstar ht 5 metal ? Îmi poate spune și mie cum suna , pe youtube suna bine dar acum una e pe youtube alta e ce e defapt dincolo de înregistrare. Vad ca blackstar are 1x12 sau 4x12 ce înseamnă, ca dacă iau un 5x12 devine mai puternic ca sonor ? Adică mai mult de 5 wați sau tot la fel ? Pe blackstar ht 5 pot canta și în acordaje joase gen A# ? 5 wați cam cat de tare suna am o camera de 4/4 . Ce e mai rentabil și bun sa iau combo sau head ? Vad ca ambele au ieșire de difuzor extern . O alta întrebare ma gândesc și la asta dacă iau o pedala bună și niște boxe bune eventual sa zicem blackstar ht metal pedala și boxele bune va suna ca un amp blackstar ? Sau orice alta pedala . Dacă ați putea să îmi răspundeți pe îndelete la întrebările astea as fi recunoscător, tind sa menționez ca dacă nu vreți nu îmi răspundeți știu ca v-am stresat cu alegerile mele dar eu ma hotărăsc greu poate nu sunt singurul în situația asta. MulțumescDacă nu știi ce înseamnă 1x12 si 4x12 si nici cum funcționează pedalele si boxele ai o problemă la nivel elementar ! Cauți într-o zonă în care ai sărit niste pasi obligatorii ! Până acum cam ce ai folosit din categoria instrumentelor muzicale ? Ce ai acum ? Foarte probabil ai nevoie de un amplificator combo tip modeling, gen Roland cube sau Fender Mustang sau seria Vox Valvetronix AD 15-30 ,care au efecte incorporate, pe care să le folosești o perioadă, că sa te obișnuiești, părerea mea ! Sau, că tot ai amplificator, poți sa cauți un procesor ieftin pentru efecte. Edited December 20, 2016 by ramurel
karpi Posted December 20, 2016 Posted December 20, 2016 (edited) Prima gata fa ce a spus @ramurel....invata terminologia , jargoanele tehnice . Cumpara un BEHRINGER METAL DISTORTION UM300 130 RON CU TOT CU TRANSPORT ... dai comanda ,,astepti sa vina /sa dai confirmarea si a doua xi lucratoare vine pedala , Ai amplif? Ce fel ? , cu cei 870 ron ramasi poti sa cumperi un combo bun "de firma " de vre-o 50W second hand sau ceva mai ieftin nou din magazin ,,Sa aiba minim 30W si un dif bun de 12"..(...asta inseamna 1x12 ,,,un sinfur difuzor de 12".) 4x12 ,,,,,4,difuzoare de 12" 4x10 ,,,,,4,difuzoare de 10" Dar daca nu aveti inca trupa este mai bine sa ramai cu ampliful pe care il ai ptr monitorizre , cu orice distors poti canta.exersa ...inveti sa inregistrezi , colegii de forum te indruma ce soft-uri simulatoare sa folosesti ca sa sune cum doresti ...inveti sa inregistrexi in CUBASE sau Audacity ...in aceste softuri ...gasesti si efecte/ instrumente de "studio " ptr .prelucrat sunetul incluse dar mai gasesti si altele pe net "FREE OPEN SOURCE AUDIO SOFT ..EFFECTS ,,,FREE VST ,,,Cu acestea inveti si te obisnuiesti prinzi experienta ...dupa un timp te orientezi ce cat costa cat merita asa vei stii ce sa comperi /folosesti la cantat in trupa ... Altfel nu prea merge treaba ! Trebuie sa inveti .( ca sa nu arunci banii degeaba ! si asa vei compara multe gadget-uri ce se vor dovedii inutile !! _) PS. Nu exista diferenta in functionare intre sculele ptr "Metal" sau "Classic Rock " sau ce stiu eu ce alt gen "ambiental" ptr chitara electrica ...doar diferenta de reglaje /setare ..Gain .EQ ..In consecinta amplifurile , efectele de "Metale" au un preset in zona timbrala "metalista " , acelasi sound il poti obtine si cu scule normale daca acestea au "butoanele " de reglaj .dar este mai comod sa ai preset catev sounduri ce la cumperi si nu-ti mai bati capul cu invatatul cum sa rehlezi sculele ,Dar daca te vei tine de cantat trebuie sa inveti deoarece 0pretentiile si moda se tot schimba si nu se poate sa aduni zeci de distorsuri ptr fiecare tip de sound . La chitare numai "design"-ul este altul ..mai teatral ...coarne , balaur , flacari , sageata zburatoare , ce se potriveste povestilor /tectelor abordate . Deci este doar o "imagine" creata ce se vinde sau care vinde .. ( nu exista ..lemn ptr metale , calus , cheite , nut , vopsea , jack ,cablu , ...eventual doze cu volum mare ca sa duca si un amplif "lenes "in distors ..in rest forma /estetica are legetura cu "metalele" ) Edited December 20, 2016 by karpi
Pava Posted December 20, 2016 Posted December 20, 2016 (edited) Karpi, l-ai spart... ), rezumat la ce a spus omul mai sus, cumpara-ti omule un amplificator de chitara, un efect pentru chitara si evident o chitara, efecte de "metale grele" sunt cacalau, mana si talent pentru asta nu se prea gasesc in schimb.. Edited December 20, 2016 by Pava
Sini Posted December 20, 2016 Author Posted December 20, 2016 Bun . M-am hotărât sa iau blackstar ht 5 metal .un ultim sfat ? Am decis sa îl iau pe asa ca, cred ca e suficient pentru apartamentul meu are și ieșire de difuzor extern atât cel combo cat și cel head ma voi hotărâ eu care îl iau . Deci o pare asa pe final bune rele vizavi de blackstar ht 5 metal ? Am ascultat cred ca toate clipurile de pe yt cu el și toate suna bine pana și live acceptabil . Cab nu știu de care sa iau bun Petru el poate ma ajutați voi dacă doriți, sa fie ceva nu prea scump și nu știu ce sa iau 1x12 sau 4x12 poate ma ajutați și cu asta , îmi pare rău dacă v-am deranjat unii chiar mi-ați dat sfaturi bune maiales karmica care mi-a adus în discuție ceva ce știam deja . Știu mana face totul dar și mana se dezvolta pe parcurs mersi . D3cu voi lua ht5 cu un cab 1x12 sau 4x12 sau varianta combo dar nu cred sa fie mai buna de cat cea head având în vedere ca pot alege cablu.
ramurel Posted December 20, 2016 Posted December 20, 2016 Ia varianta combo ! Are un speaker de 12 bunicel, ți-e mai lesne la bani să-l schimbi cu alt model, dacă chiar nu-ți place, deși nu cred că nu, iar iesirea emulata pe 2 variante de cabinete îți va place sigur pt căști si pentru înregistrări prin placa audio a calculatorului.
ValeChitara Posted December 20, 2016 Posted December 20, 2016 1 -> numarul de difuzoare, 12 -> dimensiunea difuzorului, in toli (inch) => 1x12 = un cabinet cu un difuzor de doisprezece toli. Se aplica aceeasi formula si pentru 2x12, 4x12 etc.
Sini Posted December 20, 2016 Author Posted December 20, 2016 Deci fie 1x12 fie 4x12 tot de 5 wați o sa sune ?
karpi Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 (edited) Deci fie 1x12 fie 4x12 tot de 5 wați o sa sune ? Nu. Cu fiecare dublare a suprafetei radiante ( nR DIFURI IDENTICE ) va creste SPL cu +3dB ( Nr difuri in boxa ce sa fie legate sa aiba acelasi ohmaj ( impedanta = rezistenta in curent alternativ ) ca sa "scoata " acelasi wattaj din amplif .) deci daca SPL ( presiune sonora ) 1x12 are SPL de ..97 dB 2x12 are SPL de 100 dB 4x12 are SPL de 103 dB deci de la 1x12 la 2x12 ai o crestere se +3dB !...=> o sa sune mult mai "plin " deci de la 1x12 la 4x12 ai o crestere se +6dB !...=> o sa sune mult mai tare / aproape dublu . Un Double STACK ->..8 x12 ...are +9 dB fata de 1x12 cea ce se aude de doua ori mai tare !! pe acelasi amplificator !!! +9 sau +10 dB se percepe ca o o dublare a intensitatii sunetului . Doar ca nu merita sa cari doua boxe de 4x12" ptr un amplif de doar 5 W Ptr un Marshall de 100W sau de 200 W deja este un castig ...mare Cu un singur dif de 12" ai nevoie de 1000W ca sa scoti o crestere de +10dB ..asta inseamna 10 amplifuri de 100W ..cu tuburi ...grele ...mari ...scumpe ... plus un singur dif de 12" ce rezista la 1000 W ??? este o problema .. Deci cu marirea numarului de difuzoare ( trebuie sa se mentina adaptarea impedantei ) se face "economie " de putere electrica ..adica folosesti doar un singur amplif de 100W in loc de unul de 1000W ce pri 1970 era o problema ....cine putea sa care la cantat "fiarte " ( transformatoare de retea si de iesire dimn amplifurile cu tuburi ) de 1000W can abea poti duce un amplif de 100W ! plus amplifurile costa mai mult prducatorul decat difurile ..Cuprul din transformatoare este scump ! etc etc In zilele nastre cu circuite cu semiconductoare in scheme moderne nu mai este o problema puterea amplifului ..se fac amplifuri ce cantaresc cateva Kg si scot 3000W asa ca se folosesc difuri mai ieftine si mai usor de fabricat cu SPL mai mic in care pompezi 1000W si cu tot cu pierderi suna sa zicem la 200W si ai ceva usor de transportat . Deci ptr amplifuri cu tuburi ca sa nu cari degeaba ditamai "fierul " de 50 sau 100W ai nevoie de difuri scumpe cu randament mare ...adica SPL MARE .. de obicei 100dB . Se aduna nevoia de explicatii...hehe Un dif cu sensibilitatea -SPL de 100 dB pe aceiasi amplificator va suna mult mai tare decat un dif cu SPL de 97dB . +3dB in Wattaj /puterea electrica de iesire al amplifului inseamna o dublare a puterii -3dB este o injumatatire a puterii electrice Dublarea puteri nu inseamna dublarea puterii acustice ! +3dB este raportul /diferenta ce o auzi /precepi clar ca o crestere intensitatii custice . ( de obicei daca dublezi Nr de difuri .de ex. .de la 1x12 la 2x12 in bassi vei simti/percepe o crestere SPL -ul de fapt creste cu +3dB in toata banda de frecvente radiata de difuri doar ca in functie de locatie vei simtii numai gama de basi . Acest lucru se intampla deoarece mediile /inltele depind si de reflectiile de pe ziduri , unele frecvente se anuleaza in incaperi mici ..si alte fenomene acustice ...etc Ptr dublarea puterii acustie ai nevoie sa maresti de 10 ori puterea ! dB este " o unitate adimensionala " si "descrie " raportul intre doua marimi pe o scara logaritmica .ptr simplificarea reprezentarii si a calculelor . Fiind cu baza logaritmica in SPL o diferenta de 10dB in cazul perceptiei sunetului inseamna dublarea sau injumatatirea intensitatii acustice . Da . si urechea umana are o caracteristiica de perceptie logaritmica ,si nu este lliniara in frecvente ...jcel mai bine auzim frecventele intre 300 si 3000 Hz .si in plus infunctiie de taria sunetului se schimba sensibilitatea la diferite benzi de frecventa Din aceasta cauza ai EQ ca sa compensezi "pierderea " bassilor sau ale inaltelor ... Este mai complicata treaba ddoar ca o introducere in tema cred ca este destul .. Ce am descris te va incurca un pic dar poate te pune pe ganduri ...si te mai documentezi .. Cum am scris trebuie sa inveti notiunile si fenomenele fizice de baza , nu trebuie ca tu sa proiectezi un amplif sau un sistem complex de amplificare ..dar yrebuie sa fii in tema ca sa stii pe ce dai banii . Dar si ca muzicant sa fi constient de cauzele ce duc la probleme cu amplificarea /tonul ...ptr instrumentul tau . Edited December 21, 2016 by karpi
szeki Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 Nu. Cu fiecare dublare a suprafetei radiante ( nR DIFURI IDENTICE ) va creste SPL cu +3dB ( Nr difuri in boxa ce sa fie legate sa aiba acelasi ohmaj ( impedanta = rezistenta in curent alternativ ) ca sa "scoata " acelasi wattaj din amplif .) deci daca SPL ( presiune sonora ) 1x12 are SPL de ..97 dB 2x12 are SPL de 100 dB 4x12 are SPL de 103 dB deci de la 1x12 la 2x12 ai o crestere se +3dB !...=> o sa sune mult mai "plin " deci de la 1x12 la 4x12 ai o crestere se +6dB !...=> o sa sune mult mai tare / aproape dublu . Un Double STACK ->..8 x12 ...are +9 dB fata de 1x12 cea ce se aude de doua ori mai tare !! pe acelasi amplificator !!! +9 sau +10 dB se percepe ca o o dublare a intensitatii sunetului . Doar ca nu merita sa cari doua boxe de 4x12" ptr un amplif de doar 5 W Ptr un Marshall de 100W sau de 200 W deja este un castig ...mare Cu un singur dif de 12" ai nevoie de 1000W ca sa scoti o crestere de +10dB ..asta inseamna 10 amplifuri de 100W ..cu tuburi ...grele ...mari ...scumpe ... plus un singur dif de 12" ce rezista la 1000 W ??? este o problema .. Deci cu marirea numarului de difuzoare ( trebuie sa se mentina adaptarea impedantei ) se face "economie " de putere electrica ..adica folosesti doar un singur amplif de 100W in loc de unul de 1000W ce pri 1970 era o problema ....cine putea sa care la cantat "fiarte " ( transformatoare de retea si de iesire dimn amplifurile cu tuburi ) de 1000W can abea poti duce un amplif de 100W ! plus amplifurile costa mai mult prducatorul decat difurile ..Cuprul din transformatoare este scump ! etc etc In zilele nastre cu circuite cu semiconductoare in scheme moderne nu mai este o problema puterea amplifului ..se fac amplifuri ce cantaresc cateva Kg si scot 3000W asa ca se folosesc difuri mai ieftine si mai usor de fabricat cu SPL mai mic in care pompezi 1000W si cu tot cu pierderi suna sa zicem la 200W si ai ceva usor de transportat . Deci ptr amplifuri cu tuburi ca sa nu cari degeaba ditamai "fierul " de 50 sau 100W ai nevoie de difuri scumpe cu randament mare ...adica SPL MARE .. de obicei 100dB . Se aduna nevoia de explicatii...hehe Un dif cu sensibilitatea -SPL de 100 dB pe aceiasi amplificator va suna mult mai tare decat un dif cu SPL de 97dB . +3dB in Wattaj /puterea electrica de iesire al amplifului inseamna o dublare a puterii -3dB este o injumatatire a puterii electrice Dublarea puteri nu inseamna dublarea puterii acustice ! +3dB este raportul /diferenta ce o auzi /precepi clar ca o crestere intensitatii custice . ( de obicei daca dublezi Nr de difuri .de ex. .de la 1x12 la 2x12 in bassi vei simti/percepe o crestere SPL -ul de fapt creste cu +3dB in toata banda de frecvente radiata de difuri doar ca in functie de locatie vei simtii numai gama de basi . Acest lucru se intampla deoarece mediile /inltele depind si de reflectiile de pe ziduri , unele frecvente se anuleaza in incaperi mici ..si alte fenomene acustice ...etc Ptr dublarea puterii acustie ai nevoie sa maresti de 10 ori puterea ! dB este " o unitate adimensionala " si "descrie " raportul intre doua marimi pe o scara logaritmica .ptr simplificarea reprezentarii si a calculelor . Fiind cu baza logaritmica in SPL o diferenta de 10dB in cazul perceptiei sunetului inseamna dublarea sau injumatatirea intensitatii acustice . Da . si urechea umana are o caracteristiica de perceptie logaritmica ,si nu este lliniara in frecvente ...jcel mai bine auzim frecventele intre 300 si 3000 Hz .si in plus infunctiie de taria sunetului se schimba sensibilitatea la diferite benzi de frecventa Din aceasta cauza ai EQ ca sa compensezi "pierderea " bassilor sau ale inaltelor ... Este mai complicata treaba ddoar ca o introducere in tema cred ca este destul .. Ce am descris te va incurca un pic dar poate te pune pe ganduri ...si te mai documentezi .. Cum am scris trebuie sa inveti notiunile si fenomenele fizice de baza , nu trebuie ca tu sa proiectezi un amplif sau un sistem complex de amplificare ..dar yrebuie sa fii in tema ca sa stii pe ce dai banii . Dar si ca muzicant sa fi constient de cauzele ce duc la probleme cu amplificarea /tonul ...ptr instrumentul tau . L-ai bagat totalmente in ceata pe saracul baiat! ))
Sini Posted December 21, 2016 Author Posted December 21, 2016 Am citit de 3 ori ce a spus karpi ce am înțeles e ca nu își merita rostul sa iau 4 x12 pentru 5wati deci varianta buna ar fi combo Am găsit asta http://www.senia.ro/amplificator-chitara-blackstar-ht-metal-60/37839-1sunt curios dacă la volum mic suna la fel de bine . Pentru încă 2000 și ceva de lei pot lua ceva mai puternic cat și pentru afara nu doar în casa , se merita ? Ma interesează dacă la volum mic suna la fel de bine ca ht 5 .
szeki Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 (edited) Am citit de 3 ori ce a spus karpi ce am înțeles e ca nu își merita rostul sa iau 4 x12 pentru 5wati deci varianta buna ar fi combo Am găsit asta http://www.senia.ro/amplificator-chitara-blackstar-ht-metal-60/37839-1sunt curios dacă la volum mic suna la fel de bine . Pentru încă 2000 și ceva de lei pot lua ceva mai puternic cat și pentru afara nu doar în casa , se merita ? Ma interesează dacă la volum mic suna la fel de bine ca ht 5 . Eu nu ma pricep la explicatii stiintifice, dar simplu, din experienta pot spune ca la volum mic nu suna, si in casa nu ai cum sa-l folosesti. Cum a mai zis userul ramurel mai in fata, ia-ti un amplificator combo tip modeling, si cu asta ai rezolvat problema. https://www.olx.ro/oferta/roland-cube-80gx-ID7k8Qv.html#4ee3bd650d https://www.olx.ro/oferta/cub-chitara-roland-cube-60-ID3OsCM.html#4ee3bd650d Edited December 21, 2016 by szeki
Sini Posted December 21, 2016 Author Posted December 21, 2016 Roland suna sintetic subțire nu știu cum sa zic da nu îmi place degeaba are el și r fire și extreme și dina amp dacă suna slab , și spun asta ca am încercat roland cube desemnează și line 6 spider 4 la 30 wați . Nu am încercat blavkstar ht 5 metal și yamaha thr 10 x , yamaha e smecher ca are thr editor da tot nu are grosul ala cum îl are un amp pe lampa acum ce îmi e 10 wați ce îmi 5 , da sa sune bine
FiveseveN Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 "Grosul ăla" vine de la cab-ul mare, nu de la faptul că e pe lămpi. 1
szeki Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 (edited) Roland suna sintetic subțire nu știu cum sa zic da nu îmi place degeaba are el și r fire și extreme și dina amp dacă suna slab , și spun asta ca am încercat roland cube desemnează și line 6 spider 4 la 30 wați . Nu am încercat blavkstar ht 5 metal și yamaha thr 10 x , yamaha e smecher ca are thr editor da tot nu are grosul ala cum îl are un amp pe lampa acum ce îmi e 10 wați ce îmi 5 , da sa sune bine Atunci, dupa parerea mea, orienteaza-te spre TECH 21: http://www.tech21nyc.com/products/amps/guitar/trademark60.html Este pe tranzistori. Problema este ca nu stiu daca la noi in tara se gaseste. Nici pe thomann nu am vazut. Dar pe thomann gasesti astea de la ei, si ai rezolvat treaba. Ai sunet de lampa pe tranzistori: https://www.thomann.de/ro/tech_21_power_engine_60.htm https://www.thomann.de/ro/tech_21_sansamp_gt2.htm sau https://www.thomann.de/ro/tech_21_fly_rig_5.htm P.S.Am gasit si pe thomann trademarkul 60: https://www.thomann.de/ro/tech_21_trademark_60.htm Edited December 21, 2016 by szeki
karpi Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 (edited) Soundul este in legatura directa cu Presounea somora cu SPL -ul dezvoltat la nivelul urechii . Daca asculti un Sound in casti ( bune ) vei avea orice sunet vrei ca si timbru , pui castile la 1m distanta si sa va auzi doar un tzarait ... La fel este cu difurile mici ce mai au si randament redus ..daca pui langa ureche vei avea bass si "gros " cat cuprinde . Deci orice dif decent si cel de 5" reda corect bassul doar ca in aceasta regiune din cauza marimii soprafetetyei membranei transferul sunetului de la membrana la aer este deficitar ...cum am descris in postul anterior fiecare dublare a suprafetei radiante aduce un castig de +3dB ... Sensibilitatea difuzoarelor SPL-ul se da ptr presiunea dezvoltata de difuzor la excitatia cu puterea de 1W sesizata /masurata la distanta de 1m pe axa difului . Acu vine fenta ...cu fiecare dublare a distantei fata de difuzor SPL-ul scade cu -6dB . Deci daca la 1m cu 1W avem 100 dB ...la 2m vom avea 07dB...la 4 metri vom avea 94 dB... la 8m va fi doar 91dB Cum urechea omeneasca aude neliniar in frecvente in functie si de SPL INSEAMNA ca pierderile le vom siomtii/percepe mai ales in frecventele joase . Cum acasa cand asculti muzica la volum normal se regleaza EQ-ul in "V" adica se amplifica Joasele si Inalteke frecvente ce le percepi cu volum mai slab fata de medii unde urechea este cea mai sensibila . Acelasi lucru se intampla si cu ampliful/boxa de chitara ..compernsezi lipsa de bass dar la un moment dat nu mai ai putere suficienta si nici diful nu rezista la accentuarea basilor . De obicei la amplifurile de chitara se limiteaza basul in circuitul amplifului ca sa nu distruga chitaristii diful ..hehe ..si din aceasta cauza unele combouri mici pot sa sune numai "deschis "... Alta figura ar fi ca neavand putere suficienta ..deci nici SPL ( de ex langa un tobar galagios ) neavand rezerva de putere in joase si nici digul nu ar rezista ..chitaristi baga medi-inalte ca sa aiba un control ...si suna tzarait ... Si in cazul ca ai un amplif de 50W pe scena si te postezi prea departe de diful ei neauzind bine chitara chitaristi dau inalte ..si este dus soundul "grav " .in acest caz singura rezolvare este sa ridici boxa la nivelul capului si sa stai aproape de dif .... iata la un festival canyt cu 1x12" cu aprox 30W boxa mea este pusa pe boxa Marshall care nu este legata la nimic ..( cand am intrebat telefonic ce scule sunt pe scena am primiut raspunsul ca ptr chitara nu exista nimic .asa ca am dus ampliful meu mic si l-am pus sus ca sa-l aud ) https://www.youtube.com/user/StorytellerGuitar Si cu 5W in camera cu un dif de 12" sensibil de sa zicem 100dB intr-o boxa de vre-o 30 litri suna tare si bine ...chiar si "gros " Atentie la boxele cu spatele deschis ..cele de la "combo"-uri ..de obicei acestea taie joasele si cam de la 250 Hz in sus redau soundul .. Ptr bass mai "pronuntat " suna mai bine o boxa inchisa care cu tate ca limiteaza joasele totusi ai cam de la 100 Hz raspuns bun ..si suna mai "tight " ( mai strans ...nu atat de "labartat " ca si boxele cu spatele deschis ). "Grosul " si punch-ul este pe la 150 Hz ....daca se merge mai jos in frecvente apare un "vuiet " deranjant ce murdareste soundul .. Este bine sa se mai reduca si din 400Hz care pa fel "murdareste '" .., mediile nu trebuie sa depaseasca 2500 Hz ..ca sa nu te "taie " inaltele sa nu tzaraie ... Edited December 21, 2016 by karpi
Sini Posted December 21, 2016 Author Posted December 21, 2016 Karpi im poți recomanda ceva cum ai zis tu , pentru 5 wați ai lu blackstar sa iau headuri cu o boxa eventual îmi zici tu care una buna sau sa iau varianta combo ai spus ca astea nu prea reda grosul mie îmi trebuie sunet dala gros brutal care sa răsune . Deci ce îmi poți recomanda combo , head cu boxe cab bune ? Sau de ce nu poate ști vre-un amp mai bun ca blackstar ca și sound gros de genul 5 wați 20 40 . Am văzut ca sunt și variante precum evh mini , randall mini etc.
leopold Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 Karpi im poți recomanda ceva cum ai zis tu , pentru 5 wați ai lu blackstar sa iau headuri cu o boxa eventual îmi zici tu care una buna sau sa iau varianta combo ai spus ca astea nu prea reda grosul mie îmi trebuie sunet dala gros brutal care sa răsune . Deci ce îmi poți recomanda combo , head cu boxe cab bune ? Sau de ce nu poate ști vre-un amp mai bun ca blackstar ca și sound gros de genul 5 wați 20 40 . Am văzut ca sunt și variante precum evh mini , randall mini etc. Ai inteles ceva din ce s-a chinuit omul sa-ti explice? 1. Daca vrei joase, iti trebuie suprafata mare a difuzoarelor. 2. Joasele se pierd primele, pe masura ce te departezi de cabinet, o sa sune din ce in ce mai inalt 3. Ca sa previna figura asta, oamenii de canta au un microfon pus in buza difuzorului (vorba vine, locul exact al plasarii e magie) si prind basul la gura tevii, dupa care baga sunetul in mixer/PA/monitor 4. Nu stiu daca a acoperit cineva subiectul, dar amp-ul pe lampa tinde sa sune bine dat in blana. Si cabinetul la fel - difuzorul suna cel mai bine inainte sa se arda. Treaba care s-ar putea sa nu convina vecinilor de bloc. 5. Cat de tare se aude variaza logaritmic cu puterea ampului. Respectiv un amp de 100w se aude de 2 ori mai tare decat unul de 10, in aceleasi conditii. 6. Un instrumentist decent o sa sune decent cu majoritatea sculelor pe care i le pui in brate. Pentru ca stie ce face si de ce. Incearca sa pricepi ce ti-a explicat Karpi, ca sa-ti faci o imagine rezonabila a ceea ce VREI. Vestea buna e ca nu-ti TREBUIE mare lucru - formator de ton rezonabil si difuzoare mai maricele. Vestea proasta e ca nu intelegi deloc echipamentul si nu vrei sa faci eforturi in sensul asta, ca atare o sa scoti bani gramada din buzunar. Sunt dispus sa pariez pe mai mult amp decat iti trebuie, ditai cabinetul, un distors, un OD/booster, noisegate si probabil inca un EQ 1
karpi Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 (edited) M-am uitat pe harta si vad ca stai la 100Km de Bucuresti si la 20Km de Pitesti . Cred ca in Pitesti trebuie sa fie magazin de instrumente , cel mai bine este sa mergi si sa incerci . Amplifurile combo mici ptr exersat acasa poate nu au soundul atat de "gros " deoarece folosesc difuzoare ptr chitara si limiteaza electronic cu un filtru la care nu ai cmenzi din exterior , tocmai ca sa nu distrugi diful cu joase prea multe . Explicatie ...tu dai joase din "buton" dar diful nu-l reda destul de bine asa ca-i mai dai cat incape ..la care sui puterea electrica devine prea mare ptr diful de chitara si se ppoate arde ( mai ales daca nu-i un dif special ptr chitara/instrument ...unele firme baga ce-i mai ireftin ptr ei ) in plus la joase peste masura excursia membranei este foarte mare si se distruge membrana . Un combo mai maricel cu puterea de 20-30 W cu boxa inchisa suna mai bine si "jos " , dar cum am mai descris este vorba de SPL creat de amplif+dif+boxa . Acasa ce poti face este sa "tai /rediuci "din inalte si medii din EQ ( reglajul de ton ) si dai basii cat rezista difuzorul fara a se rupe , se aude in sound cand diful nu mai reda bine atacul sunetului si se amesteca totul chiar se "inneaca " sunetul ..se gatuieste ..atat din amplif cat si din difuzor . Cel mai bine este sa incerci personal . Nu am inteles bine sau nu am fost atent ..ai un amplif de 5W? de chitara ... OK . In Timisoara avem vre-o trei magazine de instrumente muzicale ce ofera mai multe amplifuri si se pot incerca , daca la Pitesti ai gasi magazin ar fi OK . Ar fi bine sa mergi cu un chitarist mai experimentat care stie sa regleze un amplif . Ar fi bine sa gasesti un amplif " head " de chitara second hand ieftin ..si sa faci o boxa cu un difuzor Eminence ptr chitara cu diametrul de 12". . Asta vara in talcioc am pierdut un amplif Fender Princeton cu un dif super cu magnet neodinium , omul cerea 500 Ron , nu l-am cumparat ca nu aveam nevoie ..apoi peste o saptamana cand m-am gandit ca numai diful csta la vre-o 100 Euro si aveam si boxa ( cutia ) , poate ca functiona si ampliful ..oricum puteam sa-l repart .....eeee...a fost vandut .. Apoi omul mi-a oferit la 300 Ron un Peavey de 50W dar nu m-am mai ambalat caci oricum cant foarte rar in public iar acasa cant numai cu control in casti . Am vazut multe amplifuri in talcioc mai ales combo de bass sau chitara ce se vand la preturi foarte rezonabile ..adica ieftin . Edited December 21, 2016 by karpi
Liviu.Pop Posted December 22, 2016 Posted December 22, 2016 Man, ia-ti um amp pe lampi care are si modeling, si ai de toate, poti inchide topicul. Un Line6 cu partea de lampi facuta de Bogner+modelingurile lor "traditionale". Si ai 40W. Da-mi un pm daca vrei unu second.
Liviu.Pop Posted December 22, 2016 Posted December 22, 2016 Pai tu trebuie sa il inchizi. Topic moderation/Lock
gigimarga Posted December 22, 2016 Posted December 22, 2016 Salut! Daca vrei o pedala de metale grele-grele, Digitech Death Metal mi se pare extraordinara...este si ieftina si suna bine pe orice amp Mai sunt cateva si la Rocktron: Rampage, Metal Planet si Zombie... Eu zic sa le incerci inainte sa dai banii pe alte chestii mult mai scumpe... Bafta maxima!
dani_rosu5 Posted December 22, 2016 Posted December 22, 2016 Bai,nu stiu,dar treaba mai buna ca niste difuri sanatoase cu un proco rat sau un big muff in fata nu am prea vazut; pedalele astea de "metale" adevarate mi se pare ca suna ca niste rasnite electrice ,dar poate e doar parerea mea - la bajetii de la Metallica le place tonul ala,so... p.s. - cred ca multi asteptam deznodamantul povestii
edy_wheazel Posted December 22, 2016 Posted December 22, 2016 Metal pentru saraci. EMG81 + pedale clonate + combo solid state de 30W. 1
Recommended Posts