www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Lampa Vs Tranzistor (Varianta Pe Scurt)


sam
 Share

Lampa VS Tranzistor  

62 members have voted

  1. 1. Ce tip de amplificator de chitara (electrica) preferati?



Recommended Posts

 

Din cate am vazut, marea majoritate a combo-urilor de acest gen folosesc in final TDA2030 sau asemanatoare. Nu prea are cum sa sune bine cu un final de 3 lei (2.78 mai exact).

 

 

Am gaurit zilele astea o carcasa 1590B. Pun mana stanga pe cutie si cu dreapta apas masina de gaurit. Am scapat carcasa din mana stanga iar carcasa antrenata de masina de gaurit ca o morisca imi intoarce vreo doua crosee fix in c**ie. Am scapat masina de gaurit si am picat in genunchi bucurandu-ma totusi ca nu era fiu-meo in camera. Intra fiu-meo in cateva secunde si ma intreaba de ce am plans. Garantat faceam furori pe youtube daca eram filmat.

TDA 2003/4/5

TDA 2010/20/30/40/50

Sunt bune ,sunt integrate de uz larg,multe firme au folosit 2030/40/50 in BV la TV ,am la mamon un tv Grundig stereo ,are un sunet superb,etaje finale cu TDA2030,conteaza DIFUZOARELE!!!!!

Nu mai blama componentele aiurea, am vazut ca si tu faci diferite pedale,nu ai intilnit pina acum componente fake,de multe ori un TDA2003 "cinta" mai frumos decit un amp cu tub - prost facut.

Pe vremuri un BC109 costa 63 lei,pe vremea impuscatului,acum cu 10 lei cumperi un pumn,la semiconductori preturile au scazut mult.

Nu mai scrie asemenea ....... altii le iau de bune

 

Succes la pedale.

Edited by viobio
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca TDA-ul are vreo vina.

 

 

TDA 2003/4/5

TDA 2010/20/30/40/50

Sunt bune ,sunt integrate de uz larg,multe firme au folosit 2030/40/50 in BV la TV ,am la mamon un tv Grundig stereo ,are un sunet superb,etaje finale cu TDA2030,conteaza DIFUZOARELE!!!!!

 

Multumesc pt. lamuriri (fara sarcasm, chiar aveam idei preconcepute legate de aceste integrate). O sa-mi fac un amp cu TDA2030 deoarece am tot ce-mi trebuie. Pentru mine topicu' asta deja si-a dovedit utilitatea. :)

Link to comment
Share on other sites

Istoric vorbind

Istoria de care vorbești s-a întâmplat acum 50 de ani. Între timp chiar și "inginerii" au învățat niște marketing. A devenit cu totul alt fel de industrie.

 

 

acolo unde chitaristul nu are ce cauta.

Ceea ce nu-l împiedică să-și formeze și împărtășească "păreri".

 

 

Cand se insista ca limbajul coerent intr-un context trebuie musai sa fie coerent si in celalalt, apar frustrari.

Coerența ți se pare o cerință exigentă? Mai ales când toate informațiile necesare există deja pe forum, în mai multe variante, la o simplă căutare distanță.

Dacă nu vreți să pariem pentru poll, am alt subiect: câte zile până e iar folosit greșit cuvântul "dinamică"? Dar "rezonanță"? Niște termeni de o tehnicitate ermetică, presupun.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

acelasi cuvant poate insemna lucruri diferite, nu mai putin coerente, in functie de context.

Așa o fi? Eu văd că se tot folosesc niște cuvinte gratuite și fiecare înțelege ce vrea, iar la sfârșit toată lumea rămâne satisfăcută cu impresia că a avut loc o comunicare.

A câta oară discutăm despre această problemă fundamentală și nu se schimbă nimic?

Link to comment
Share on other sites

 

Din cate am vazut, marea majoritate a combo-urilor de acest gen folosesc in final TDA2030 sau asemanatoare. Nu prea are cum sa sune bine cu un final de 3 lei (2.78 mai exact).

 

 

Am gaurit zilele astea o carcasa 1590B. Pun mana stanga pe cutie si cu dreapta apas masina de gaurit. Am scapat carcasa din mana stanga iar carcasa antrenata de masina de gaurit ca o morisca imi intoarce vreo doua crosee fix in c**ie. Am scapat masina de gaurit si am picat in genunchi bucurandu-ma totusi ca nu era fiu-meo in camera. Intra fiu-meo in cateva secunde si ma intreaba de ce am plans. Garantat faceam furori pe youtube daca eram filmat.

Vezi sa nu intri in zona cu "dai un ban si stai in fata "

 

Odata ce anumite circuite /componente se fabrica in cantitati foarte mari pretul acestora scade ...sa vezi ce o sa urce cand se opreste productia si lumea va vana pe eBay cate un tda2030 peste cativa ani..Sunt circuite amplifuri foarte bune ,mai ales ptr o banda ingusta de chitara .Se distrug in diferite amplifuri din cauza lipsei de racire adecvata necesara in caz de overdrive sustinut ..circuitul are protectie interna care probabil dupa multe stresari termice poate iesi din parametri...dar in general sunt rezistente.

 

Acum trei ani un SSHD de 60GB costa o avere acum unul de 160GB costa la 100$ in magazin la noi !

CD -urile costau apoi DVD- urile blank costau mult ..acum costa sub 1Leu un CD ..si DVD este foarte ieftin ..

In anii '80 cel mai scump lucru dintr-un radio portabil tranzistorizat era Cuprul folosit .. costul de fabricatie este de cele mai multe ori muult sub pretul de vanzare .

 

In zilel noastre primesti telefon pe gratis numai sa faci contract pe doi ani , la tipuri de aparate mai la moda i-ti conditioneaza un abonament mai scump...

 

Asa ca poate TDA2030 la 3 Lei este scump.

 

Amplifurile pe tuburi sunt scumpe deoarece se fac in serii mici caci nu mai au cautare , mai pacalesc cativa audiofili si cativa muzicanti .

Exact ca si in moda vor sa oblige o linie ....daca nu ai instrument si amplif "Brand XYZ " nu esti "vedeta" , nu esti profesionist , nu esti bagat in seama ...si le iese caci asa-i "proiectata " treaba .

 

Lumea "buna" scoate banul sa stea in fata .

 

De ce costa un Rolex atat de mult ?

Sau o poseta la moda ?

 

Mai amintesc inca odata .

Ptr chitara este nevoie de de cel mai prost amplif si cea mai proasta boxa din punct de vedere calitativ acustic . doar sa sune "tare" , amplif si boxa care ptr alte instrumente poate este chiar inutilizabil .

 

De fapt ccei mai multi de pe forum se refera la sunetul unui amplif de chitara pe tuburi fata de sunetul unui amplif pe tranzistoare .

 

Daca se copiaza circuitul functionarea circuitelor componente ale amplifului pe tuburi ( impedante / banda de trecere / distorsiuni "partiale " pe etaj, compresii de putere etc ... si cu tranzistoare va suna la fel .

 

Intrebarea este daca este vre-un chitarist care vrea ca ampliful sau sa sune doar intr-un singur fel ?

Sa transporte la cantari doua trei tipuri de amplif ?

 

Asa ca din considerente practice ptr cantari live este cel mai OK un amplif liniar + un formator de ton ce asigura mai multe sonoritati apropiate de soundul unor amplifuri utilizate in diferite stiluri genuri muzicale .Nimeni din sala nu o sa te certe ca nu ai avut instalatiile "originale " din studio ptr diferitele "cover"-uri ...

 

Am pe youtube diferite inregistrari live cu diferite amplificatoare cu tuburi pe Marshall,Ampeg ,Gabriel,Fender. Allsound -Jivoi .., altele cu Tranzistoare , cu MOSFET , irect in PA din DSP ..Korg ,Zoom,Boss , pedale analogice ...etc etc se pot asculta eu nu aud mari diferente si nici la cantat nu am simtit "la degete " o diferenta in dinamica ..singurul lucru deranjant la toate ar fi compresorul din camcordere la unele videouri trebuie sa se ridice nivelul basului din EQ al instalatiei de redare .Live au sunat mai bine .

Edited by karpi
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Asta pentru că nu ești un chitarist adevărat, nu ai destul "feeling" sau urechea educată :lol:. Știu mai bine cei care au auzit amplificatoare doar în poze.

Dar niciodata nu-i tarziu sa-mi fac educatia audiofilistica !

 

Cei care nu cred nu au altceva de facut dacat sa asculte inregistrarile mele din diferite concerte .repetitii ...mai toate au fost cu alte amplifuri si sa aleaga care a sunat ce mai OK ..

Mai sunt si inregistrari home direct din LineOut a procesoarelor sau cu recorder ..se pot compara .

Asta ptr cei care sunt chiar interesati

Definitia executiei este aprox la fel "aceiasi mana" ..cam acelasi stil asa ca se pot face comparatii .

Exista si un video live cu procesor si playback cu Zoom R8 direct pe PA ..dar si alt video pe amplif de 20W de chitara ,ce se poate compara cu apartiile cu amplif de control pe scena .

Poate eu aud intern aceiasi sunet dorit si nu observ diferentele ?..cine stie .

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Vezi sa nu intri in zona cu "dai un ban si stai in fata " Odata ce anumite circuite /componente se fabrica in cantitati foarte mari pretul acestora scade ...sa vezi ce o sa urce cand se opreste productia si lumea va vana pe eBay cate un tda2030 peste cativa ani..Sunt circuite amplifuri foarte bune ,mai ales ptr o banda ingusta de chitara .Se distrug in diferite amplifuri din cauza lipsei de racire adecvata necesara in caz de overdrive sustinut ..circuitul are protectie interna care probabil dupa multe stresari termice poate iesi din parametri...dar in general sunt rezistente. Acum trei ani un SSHD de 60GB costa o avere acum unul de 160GB costa la 100$ in magazin la noi !CD -urile costau apoi DVD- urile blank costau mult ..acum costa sub 1Leu un CD ..si DVD este foarte ieftin ..In anii '80 cel mai scump lucru dintr-un radio portabil tranzistorizat era Cuprul folosit .. costul de fabricatie este de cele mai multe ori muult sub pretul de vanzare . In zilel noastre primesti telefon pe gratis numai sa faci contract pe doi ani , la tipuri de aparate mai la moda i-ti conditioneaza un abonament mai scump... Asa ca poate TDA2030 la 3 Lei este scump. Amplifurile pe tuburi sunt scumpe deoarece se fac in serii mici caci nu mai au cautare , mai pacalesc cativa audiofili si cativa muzicanti .Exact ca si in moda vor sa oblige o linie ....daca nu ai instrument si amplif "Brand XYZ " nu esti "vedeta" , nu esti profesionist , nu esti bagat in seama ...si le iese caci asa-i "proiectata " treaba . Lumea "buna" scoate banul sa stea in fata . De ce costa un Rolex atat de mult ?Sau o poseta la moda ? Mai amintesc inca odata .Ptr chitara este nevoie de de cel mai prost amplif si cea mai proasta boxa din punct de vedere calitativ acustic . doar sa sune "tare" , amplif si boxa care ptr alte instrumente poate este chiar inutilizabil . De fapt ccei mai multi de pe forum se refera la sunetul unui amplif de chitara pe tuburi fata de sunetul unui amplif pe tranzistoare . Daca se copiaza circuitul functionarea circuitelor componente ale amplifului pe tuburi ( impedante / banda de trecere / distorsiuni "partiale " pe etaj, compresii de putere etc ... si cu tranzistoare va suna la fel . Intrebarea este daca este vre-un chitarist care vrea ca ampliful sau sa sune doar intr-un singur fel ?Sa transporte la cantari doua trei tipuri de amplif ? Asa ca din considerente practice ptr cantari live este cel mai OK un amplif liniar + un formator de ton ce asigura mai multe sonoritati apropiate de soundul unor amplifuri utilizate in diferite stiluri genuri muzicale .Nimeni din sala nu o sa te certe ca nu ai avut instalatiile "originale " din studio ptr diferitele "cover"-uri ... Am pe youtube diferite inregistrari live cu diferite amplificatoare cu tuburi pe Marshall,Ampeg ,Gabriel,Fender. Allsound -Jivoi .., altele cu Tranzistoare , cu MOSFET , irect in PA din DSP ..Korg ,Zoom,Boss , pedale analogice ...etc etc se pot asculta eu nu aud mari diferente si nici la cantat nu am simtit "la degete " o diferenta in dinamica ..singurul lucru deranjant la toate ar fi compresorul din camcordere la unele videouri trebuie sa se ridice nivelul basului din EQ al instalatiei de redare .Live au sunat mai bine .

Gîndire de profesionist

+10

Sa ne spună cei care au votat, de ce au votat tub sau siliciu.

Acum sa va vad!!!

Link to comment
Share on other sites

Sa ne spună cei care au votat, de ce au votat tub sau siliciu.

Acum sa va vad!!!

 

Și eu aș fi fost curios despre asta, însă fără argumente de genul : "e mare, e greu și consumă mult curent !", ceea ce e puțin probabil că se poate întâmpla.

După aia, parcă văd, orice argument despre sound va fi combătut cu contra-argument în care se invocă efectul placebo și necitirea manualului de utilizare și pe urmă cine știe ce ... așa că io zic că fiecare să-și vadă de formatorul său de ton, că doar nu ne luăm scule pe banii celuilalt...

 

Părerea mea !

 

.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Motivatia la mine a fost simpla: am testat destule de ambele feluri, am gasit bune si de unele si de altele, dar statistic vorbind, din cele testate am gasit un procentaj mai mare din cele cu tuburi care mi-au placut. Eliminand intr-adevar argumentul greutatii, pretului si costurilor de intretinere, prefer tuburile.

Link to comment
Share on other sites

@ramurel

însă fără argumente de genul : "e mare, e greu și consumă mult curent !",

 

 

Atrag atentia cum ca P= U * I indiferent de ai tranzistor , sau tub ! Traful trebuie sa aiba aceiasi "greutate " !

 

Ai avantaj ca nu se adauga greutatea trafului de iesire .

 

Exista amp[lifuri pe semiconductoare si cu traf de iesire .sunt la fel de grele ca si cele pe tuburi ..

 

Amplifuri cu surse in comutatie sunt ,mult mai usoare .

cele mai usoare sunt cele cu etajul final in comutatie si alimentarea din sursa in comutatie .

 

Dar si aici consumul este P= U * I .

 

Ca sa scoti 100W putere electrica pe iesirea unui amplif trebuie sa introduci energie din retea peste 100W in functie de randamentul amplifului ..

 

Amnplif pe tuburi probabil consumul filamentelor reprezinta o pierdere semnificativa .ce reduce randamentul ...

Amplif bun pe tranzistoare in clasa B sau AB are randamentul in jur de 75%-78%

In clasa A single ended ai 25% randament clasa A in Push -Pull ceva mai mult .

 

Cel mai mare randament ar trebui sa aiba cele in comutatie .

 

In enunt nu se specifica de ce se alege Tr sau Tub ..asa ca fiecare dupa ce crede ...de exemplu prin amplif cu tuburi gasesti tensiuni periculoase de 400-800V chiar si acest lucru te poate face sa nu preferi asa ceva .

 

SolidState ..nu ai "borcane" care se pot sparge se pot crapa din cauza transportului sunt mult mai rezistente la "zguduituri" ( sau ar trebui sa fie daca sunt bine construite )

 

..

Tuburiile devin tot mai scumpe si tot mai greu se vor gasi

 

Tuburile au "viata" relativ scurta , trebuie schimbate cu tuburi noi dupa un timp de "consum". altfel nu mai ai putere si cari transformatoarele grele degeaba ...

 

etc

 

Toate acestea reprezinta motive ptr a alege sau nu ...

 

Pe de alta parte doar daca ai amplif pe tuburi nu este precis ca si suna bine ..am cantat pe zeci de tipuri , unele nu sunau de nici un fel .pentru noi chitaristi ..nici nu mai stiu ce brand-uri erau ..Selmer , Fender,Farfisa ,Echolette ,Dinacord ,Schaller ,Davoli , Buyer ,etc..alte firme "noname" nemtesti , franceze, BEAG unguresti ,KIM ( cinematografie ) rusesti , amplifuri facute de ingineri electronisti ..foarte bune toate si ce mai gaseam .. ...erau amplifuri bune ...cele mai multe si la volum maxim erau in zona lineara ..adica amplifuri ca la carte .Cele "de fabrica" .mai toate erau dimensionate in asa fel ca la puterea maxima sa sune relativ "clean" si nu distruga difuzorul .Cele construite dupa dorintele noastre aveau sensibilitate mai mare si puteam sa le ducem in overdrive.

 

Cel mai bun sound il aveam cu DOINA ( combo ) de 12W cu difuzor GOODMANS de 15W ..era un combo perfect ptr un sound de blues..doar ca pe atunci nu asculta nimeni blues .Ascultam RollingStones de pe inregistrari si incercam sa realizam soundul acelor chitare .un twang perfect clean .puternic ..clar etc ...(pe atunci live nu am auzit .Stones ..doar acum in ultimii ani am vazut/auzit pe youtube ..sunau si ei cam ca si noi in cluburi ..hehe ). erau cam scumpe amplifuriole straine bune si de putere mai mare ..asa ca noroc ca a venit moda cu overdrive ..hahahah

 

Apoi au aparut tranzistoarele .................

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Mai amintesc inca odata .

Ptr chitara este nevoie de de cel mai prost amplif si cea mai proasta boxa din punct de vedere calitativ acustic . doar sa sune "tare" ,

 

Asta este prea mult pt neuronul meu obosit si stingher .

Karpi ! Mai bine spune ca vrei sa faci misto de noi... de cei de la Fender,Marshall,Randall,Mesa Boogie si toti ceilalti care si-au batut capul peste 40 de ani cu astfel de amplificatoare .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In enunt nu se specifica de ce se alege Tr sau Tub ..asa ca fiecare dupa ce crede

Se presupune că criteriul este "tonul", dacă excludem explicit factorii practici precum prețul, greutatea, eficiența. Ceea ce ar avea sens dacă ar suna toate dintr-o categorie la fel.

 

Asta este prea mult pt neuronul meu obosit si stingher .

E o hiperbolă, desigur. Dar nu poți spune că amplificatoarele și boxele pentru chitară sunt proiectate pentru liniaritate. De fapt ce vorbesc, sigur că poți, ai demonstrat în repetate rânduri că realitatea e un obstacol minor în fața convingerilor-ți. E.g. când am aflat că Jim Marshall, Leo Fender, Randall Smith, Mike Matthews și Jim Dunlop cântă surprinzător de bine la chitară.

Link to comment
Share on other sites

Daca nici nu intelegi ce citesti este grav . Acolo scrie foarte clar contrariul a ceea ce ai subliniat aici . Am spus si nu retractez "Dar trebuie sa fie suficient ca sa poti intelege ce se intampla cu instrumentul asta " .

Nu are rost sa comentez cu tine care sunt sursele mele de informare si nici nu ma intereseaza sa am de a face cu crunta-ti habotnicie . Despre ce realitati discutam ?????????????

 

In alta ordine de idei, amplificatoarele si boxele de chitara sunt proiectate pt a reda cat mai bine caracteristicile sonore ale acestui instrument .

In domeniul aplicatiilor AF nu avem de a face cu semnale liniare . Liniar este numai semnalul de la generatorul de semnal. Atat .

Pe de alta parte , toate sistemele electronice trebuie sa functioneze liniar . Ai inteles ceva ?

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

Eram sigur ca nu intelegi absolut nimic ;)

 

P.S. Ia aminte ca ce ti-ai pus in semnatura este deja o problema de copyright :D . Ai uitat sa treci si

"In domeniul aplicatiilor AF nu avem de a face cu semnale liniare . Liniar este numai semnalul de la generatorul de semnal. Atat ."

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

"In domeniul aplicatiilor AF nu avem de a face cu semnale liniare . Liniar este numai semnalul de la generatorul de semnal. Atat ."

???

Liniaritatea unui amplificator inseamna ca poate reproduce semnalul de pe intrare la iesire, cu amplitudine mai mare decat a semnalului original, fara distorsiuni, si fara influente tonale. Ce treaba ai cu semnalul aici??

Link to comment
Share on other sites

Amplitudinea mai mare , influentele tonale sau altele , sunt consecintele unei functii de transfer a quadripolului care poate avea caracteristica mai mult sau mai putin liniara .

Sistemul este una , semnalul cu care lucreaza este altceva . Sistemele sunt proiectate pt a functiona liniar cu semnale electrice care au anumite proprietati electrice . HiFi este una, intrumentele muzicale sunt cu totul altceva .

De exemplu ,un sistem pt chitara electrica este proiectat sa functioneze liniar numai cu un semnal caracteristic . Daca vei dori sa pui la intrare un semnal de la DVD player, sistemul pt chitara nu va mai functiona liniar .

Liniaritatea nu se rezuma numai la "gââj-ul" distorsiunilor armonice .

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte "Pe Scurt" a devenit topicu asta, vezi Sam daca te-a mancat.

Inchide careva threadu?

 

In naivitatea (prostia) mea, chiar credeam ca lumea va vota si isi va vedea de treaba, cel putin asta era intentia mea, sa existe un poll care sa sintetizeze interminabilele discutii legate de subiectul asta. D-asta i-am si zis "varianta pe scurt" crezand ca topicul va ramane la stadiul de poll. Ti-ai gasit...

De inchis as putea sa-l inchid eu dar zi si tu acum, cum sa le iau copiilor jucaria? :)

 

Plus ca eu nu prea inteleg faza asta, nu e obligat nimeni sa participe sau sa citeasca ce se discuta intr-un anumit topic. Daca minim doi au o conversatie, lasa-i s-o aiba atata timp cat pastreaza limitele bunului simt si nu ajung sa se omoare.

Edited by sam
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

The tube versus transistor debates that you hear most often occur in the pages of consumer and music magazines, with descriptive, but imprecise language like “warm”, “liquid”, “smooth”, and “dynamic”.

 

But what do the engineers who actually design the equipment think about tubes versus transistors in terms of objective science and measurements?

The two professional societies that have the most to say on this subject are the IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) and the AES (Audio Engineering Society). Both of these professional societies publish peer-reviewed journals, with articles written by engineers and scientists who work in the professional and consumer audio industry, as well as in cutting-edge academic research. If you are seeking a balanced view on this debate, direct yourself to either or both of these societies.

 

Below we point you to some readily available IEEE and AES publications that will help you better understand the differences between solid-state and vacuum tube electronics, their performance, and ultimately their sound.

 

 

 

http://www.theaudioarchive.com/TAA_Resources_Tubes_versus_Solid_State.htm

 

 

 

Astea pe tranzistori consumă mai puțin, deci sunt ”eco”? Salvați planeta, votați tranzistorul! :lol:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ai făcut o afirmație nefondată, amatoristică, și ți s-a spus adevărul. Nu văd ce treabă are Forrest White cu asta (nici nu știu cine este, spre rușinea mea), compunere au ba. Respect? N-am prea văzut (eu nu m-am legat de mintea ta, n-am obiceiul să vorbesc despre oameni pe care nu-i cunosc), dar dacă zici tu... E reciproc.

Afirmatiile pe care eu le fac ??????????? Dupa cum deja ti-am mai spus , in baza unor conversatii (acolo se discuta de altceva) citite pe sarite , scoase din context , imi spui ca am afirmat si ca mi s-a relevat vreun adevar !!??????

Nu o sa stau sa fac analize ortoepice si de sintaxa pt oricine care citeste ,mai mult din ce scriu altii decat din ceea ce am scris .

Dar uite afirmatie pe care o fac ,o sustin si care este rezumatul a tot ce s-a discutat in acel topic:

Succesul dezvoltarii device-urilor, chitarelor,amplificatoarelor si orice altceva legat de instrumentul denumit chitara ,nu exista fara contributia chitaristilor . Cu cat chitaristii sunt mai destoinici, cu atat exista sanse ca lucrurile sa fie lamurite , mai repede si mai bine, din toate punctele de vedere .

 

 

Daca nu stii de Forrest White , discutiile despre Leo Fender raman povesti de internet . Culmea este ca Forrest a lansat o idee pe care si-au insusit-o aproape toti cei din industria muzicala , indiferent ca erau constructori sau orice altceva , mitul .

P.S. Nu m-am legat de mintea nimanui . Eu nu am vrut si nici nu o sa ma pun la mintea cuiva care face ce -ai facut mai sus.Asta ca sa nu zic altfel . Asta este . Ai fi vrut sa spun altceva ? Uita-te la ce ai scris ! Nu am cum sa te aplaud si nici nu ar fi trebuit sa respect .

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.