www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
Posted

La acei bani cel mai bine te poti monitoriza cu niste casti de calitate. Cu ce a dat vektor, poti sa iti dai seama cum ar suna un mix final in niste boxe obisnuite, dar pentru monitorizare o sa observi diferente clare daca le compari cu niste casti oarecare.

 

Cum a trecut ceva timp, presupun ca deja ai facut achizitia. Compara cu niste casti oarecare de 100 de lei si nu o sa iti vina sa crezi ce diferente o sa observi.

Posted
  On 19/12/2013 at 21:51, Deenman said:

Astea le-am luat cu 200 Ron, cutie/ambalaje uzura normala, si sunt destul de meh, pt un home user fara pretentii sunt ok, mai bune decat fostul sistem logitech x 530, dar nu as da 650 ron pe ele.

 

http://esound.ro/m-a...hile-av-40.html

 

Cam de la 1000 Ron incep monitoarele active decente, second hand.

 

 

Eu sunt un user fara pretentii deoarece vreau doar sa invat sa inregistrez si sa mixez....nu cer scule foarte scumpe la categoria asta...deocamdata :D ...

  • 1 month later...
  • 11 months later...
Posted
  Quote
I have a Christmas confession to make; I've been mixing with Behringer studio monitors for more than a year. They're pretty good and I definitely don't need more! I got them at the same time as I had a pair of Genelecs and I couldn't decide which ones I preferred the most, so I got rid of the genelecs. I'm not a connoisseur in that sense.

 

Behringer... Flame on!

 

 

De pe peretele lui Ola:clown:

 

  • Like 1
Posted

la putin peste 200-300 de euro iti iei niste boxe Hifi decente si un amplificator basic, vechi si bun. Faci mai multa treaba cu astea decat cu monitoare low-budget din aceeasi gama de pret. Mai ales ca niciun producator de monitoare nu da nicio dovada a raspunsului liniar...niciun grafic, nimic. Asa ca tot urechile tale vor decide ce si cum e mai bun. Bafta si minuni!

  • Like 1
Posted (edited)
  On 28/12/2014 at 13:35, lefmir said:

la putin peste 200-300 de euro iti iei niste boxe Hifi decente si un amplificator basic, vechi si bun. Faci mai multa treaba cu astea decat cu monitoare low-budget din aceeasi gama de pret. Mai ales ca niciun producator de monitoare nu da nicio dovada a raspunsului liniar...niciun grafic, nimic. Asa ca tot urechile tale vor decide ce si cum e mai bun. Bafta si minuni!

 

Cu respectele de rigoare, acest sfat este gresit. Monitoarele de studio nu au nici o legatura cu sistemele Hi-Fi. Monitoarele de studio au bi-amping, adica au amplificare separata pentru difuzorul de medii-joase si pentru cel de inalte. Intrucat joasele se propaga mai incet, amplificatorul pentru inalte este defazat (intarziat) astfel incat inaltele sa ajunga la ureche in acelasi timp cu joasele. Un alt aspect este ca sistemele Hi-Fi sunt proiectate sa infrumuseteze sunetul, sa aiba mai mult bas, etc. au protectii de suprasarcina si alte compromisuri. Monitoarele de studio sunt proiectate sa fie cat mai fidele semnalului, astfel incat sa poti sesiza greselile din mix. Inca o chestie, in audio este important matching-ul intre amplificator si boxe. Daca iei un amplificator clasic, vechi si bun (mai vechi de 15 ani insemnand ca, probabil, condensatorii electrolitici sunt praf) si niste boxe Hi-Fi oarecare nu vei avea niciodata matching-ul facut pentru monitoarele de studio active, cu amplificator integrat in ele.

Edited by 24fret
Posted (edited)
  On 28/12/2014 at 15:31, 24fret said:

 sistemele Hi-Fi sunt proiectate sa infrumuseteze sunetul, sa aiba mai mult bas, etc. au protectii de suprasarcina si alte compromisuri. Monitoarele de studio sunt proiectate sa fie cat mai fidele semnalului.

Deci High Fidelity nu e High Fidelity, numai un monitor de studio e High Fidelity. Nu ma refeream la boxe de carrefour la 100 de ron perechea si la un ampituner Watson. Iar amplificatoarele vechi au alte scheme la baza...condensatorii se schimba si nu sunt un capat de tara(daca e nevoie, desi la mine in 80% din cazuri ampurile s-au prezentat in stare perfecta dupa 30-40 de ani, testat pe osciloscop).

 

  Quote

 

 in audio este important matching-ul intre amplificator si boxe

Si tocmai am spus ca nimeni nu da un grafic cu raspunsul in frecventa la 90% din monitoarele de pe piata. Asa ca presupunem ca sunt ultraliniare din start? Am auzit monitoare care sunau ca un rahat si aveau caderi pe medii si/sau basi(inalte au cu draci, ca doar au tweeter dedicat, pacat ca n-au si super-tweetere). Si tu imi spui mie ca o boxa veche, de calitate, pe 3 sau chiar 4 cai e mai proasta decat asa ceva?

  Quote

 

amplificare separata pentru difuzorul de medii-joase si pentru cel de inalte.....[...]...Monitoarele de studio sunt proiectate sa fie cat mai fidele semnalului

Cum sunt fidele semnalului daca defazeaza o parte din el(inaltele)? :)

 

Apropos, Abbey Road(a se nota "monitoarele" Hi-Fi):

Duality_SE_Abbey_Road_Studio_52_large.jp

Edited by lefmir
  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted (edited)
  On 28/12/2014 at 16:23, FiveseveN said:

Măi omule, tu de unde cristos înveți "inginerie audio", de la Deepak Chopra?

In cazul unei boxe  pe mai multe cai filtrele pasive defazeaza rau de tot ..dar si pozitia  membranelor montate pe acelasipanou duce la defazare ...

Se utilizeaza "aducere" in faza prin  pozitionarea difului de bas mai in fata  , mediile la 'mijloc" iar tweeter-elle cel mai in "spate" , se si construiau boxe din acestea in trepte .Unele rezolvari erau cu tweeter-ele cuplate in "antifaza"  ..

http://www.soundoctor.com/whitepapers/subs.htm

 

Deja faptul ca diful de bas are marginea conului pe panou in acelasi plan cu tweeter-ul duce la "interziere" de faza  deoarece  membrana conica maree si "adanca" in consecinta pe grupuri de frcvente vor avea intarzieri diferite .

 

Ca sa scape  de aceste pobleme unii jura pe difuri plane ..cele electrostatice dar ptr bas tot la  difuri electrodinamice raman ..probabil le pozitioneaza ei .".cumva " .

 

Cu crossover  electronic  si cu amplifuri separate acele defazaje sunt tinute in limitele rezonabile ,eventual cu "all pass filter" se face 'time alignement"

http://sound.westhost.com/articles/active-filters.htm

Aceste ultra precautii le vad ca si ptr  . "amorul artei " , deoarece locatia /reflexiile etc   decoloreaza "grupa mare " , asa ca doar intr-o oincapere anechoica  ar avea rost ..altfel oricum ai o curba de raspuns de "combfilter" ce se schimba c aceiasi instalatie de la locatie la locatie si /sau aranjarea in spatiu diferit chiar si in aceiasi locatie ..

 

In link-uri  se vede ca exista problema ,cine vrea sa studieze mai cauta pe net .." 3 way passive filters , grup delay ,phase delay  , ..etc

 

iaca am mai gasit  ...trebuie sa nimeresti "keyword"-ul corect

http://en.wikipedia.org/wiki/Loudspeaker_time_alignment

 

 

@34fret

boxele HiFi nu infruseteaza sunetul ! ci ar trebui sa redea corect -fidel semnalul introdus ..

 

ceva ce "infrumuseteaza " intra in domeniul de "distorsiune " , adica reda altceva decat ce este introdus ...NU reproduce fidel ...

Edited by karpi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.