www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Chitare Cu Mult Caracter


nandi
 Share

Recommended Posts

cum ramane cu importanta lemnului:mahon,arin,tei etc,rezonanta,lacuit sau nu,nitro sau poliurethane? astept pareri de experti sau carcotasi......e o tema foarte buna,am vazut chitari electrice din acryl,transparente,sa zicem,6 sarme+niste doze puse pe orice material+un gat de chitara suna amplificat,cu efecte,dar am vazut violoncel,contrabas din fibra de carbon,chiar nu inteleg,materiale moderne pot concura cu lemnul?

Link to comment
Share on other sites

unii tin asa de mult la radacinile lor Fenderoase si altele de genu, ca n-ar suporta :D

Aș spune "majoritatea". Și e un fenomen care mi-e încă obscur, deși îl observ de atâta vreme: on one hand înțeleg rolul iconic și de obiect de colecție al instrumentului, și că există deseori o "latență" de o generație sau mai mult între consumatori și idolii lor. Dar de ce aceleași persoane cu chitare și amplificatoare din anii '60 își cumpără ultimul iPhone, folosesc Internetul, se vaccinează și în general folosesc tehnologia modernă în toate aspectele vieții lor în afară de cântatul la chitară?!

Link to comment
Share on other sites

Prețul acestor materiale poate fi lejer mai mic decât al lemnului, și manopera la fel. Steinberger, Parker et al sunt mai scumpe din cauza

  1. economy of scale
  2. altor facilitãți oferite, unde la rândul lor se aplicã (1).

 

aici te contrazic... fibra de grafit e mult mai scumpa. vreo 30 eur metrul patrat - poti verifica pe r-g. de

dar grosimea "tesaturii" are cca 0.2 mm...

intr-o chitara full body, daca o faci exclusiv din carbon si rasinile respective, materialele te duc lejer la peste 1000 eur. si aici e vb doar de corp/ geif, fara nicio manopera.

manopera e scumpa- de exemplu o placa din grafit cca A4, de 2 mm grosime, laminata, costa cca 300 lei...

 

eu mi am laminat inegral o chitara in grafit ( carbon, cum se spune pe aici ) si materialele m-au dus la vreo 150 eur

Edited by sorin65
Link to comment
Share on other sites

aici te contrazic... fibra de grafit e mult mai scumpa. vreo 30 eur metrul patrat - poti verifica pe r-g. de

dar grosimea "tesaturii" are cca 0.2 mm...

intr-o chitara full body, daca o faci exclusiv din carbon si rasinile respective, materialele te duc lejer la peste 1000 eur. si aici e vb doar de corp/ geif, fara nicio manopera.

manopera e scumpa- de exemplu o placa din grafit cca A4, de 2 mm grosime, laminata, costa cca 300 lei...

 

eu mi am laminat inegral o chitara in grafit ( carbon, cum se spune pe aici ) si materialele m-au dus la vreo 150 eur

 

Sa nu confundam pretul de vanzare en detail cu cel en gros .

 

Daca un tranzistor il cumpar cu 1 Leu inseamna ca fabrica il vinde poate la 0,1Leu ..

 

Asa este cu orice material , materie prima , subansamble /componente ..

..

Iar cat priveste pretul lemnului ..cat de exotic o fi nu are cum sa fie mai scump decat acelasi lemn exotic folosit la o mobila

Preturile de vanzare al instrumentelor foarte putin depind de valoarea investitiei in materiale .

 

Dai banul pe FIRMA . si daca ai noroc pe garantarea calitatii de acea firma .

 

Am mai facut calcul cu componente de la firma Hofner chitara mea Reghin LP ajunge lejer la pretul de 700 Euro .doar subansamblele /componentele chitara ce in '73 cred ca costa maxim 300 DM ...un Strat costa 1100 DM .pe atunci .

Noua chitara a costat la noi cam doua salarii ale mele din '73..dar subansamblele Hofner se vand acum ca si "vintage" rarisime .

Un calus din lemn la 50 Euro ..etc ..sunt componente scumpe ptr a renova cate un instrument vechi .

Link to comment
Share on other sites

Păi "cum sună" e însuși un aspect al tradiționalismului, atâta timp cât singurele opțiuni par să fie "a Strat", "a Gibson" sau "nașpa".

Se pot scoate tonuri noi și interesante atât cu materiale tradiționale cât și moderne, cu doze, efecte, amplificatoare clasice cât și cu vastele opțiuni moderne (pitch-to-MIDI, accelerometre, doze piezo, optice, capacitative, autotune, granular synthesis etc.). Trebuie doar să vrea cineva să le folosească, și ăsta pare obstacolul cel mai greu de trecut.

Link to comment
Share on other sites

ar putea fi un alt topic, poate o sa il facem, maniera in care este folosita chitara, sunetele pe care le cerem de la ea si pe care le ACCEPTAM ca fiind corespunzatoare cu muzica pe care o dorim. pana la urma este o chestiune de viziune si de preferinta estetica. poate si de aceea au succes aceste chitare neobisnuite.

 

iata una din aceste chitare in actiune:

 

Link to comment
Share on other sites

Am gasit acest mester de chitare, chitarele sunt facute din metal cu exceptia grifului.

 

http://www.jamestrus...allery.php?id=2

 

Arata foarte bine. Pacat ca-s telecaster-uri.

 

Edit: mi s-a deshis pagina pe sectiunea de telecaster, dar se pare ca are mai multe modele. Arata bine si celelalte :)

Edited by Winston
Link to comment
Share on other sites

Nu fac numai Telecaster cei de la James Trussart, fac si Strat, LP, mai multe forme, iar daca esti destul de generos iti fac chitara in ce forma vrei tu. Sunt multi chitaristi mari care au cate o bijuterie de la ei ascunsa in conacul lor de chitare. Eu am avut placerea sa vad unul ( Strat ) intr-un magazin din Japonia, era un SH intr-un magazin de produse noi si costa aproximativ 10.000 USD. Nu am indraznit sa-l testez ( avea si un semn pe care scria "Please don't touch!" ), dar ca aspect este incredibil, mai ales gravurile si detaliile. In legatura cu materialele, eu stiu ca metalul ofera o rezonanta foarte buna. La sistemele audio de tipul Home Theater ( variante high-end ) chiar imi aduc aminte ca multe companii obisnuiau sa construiasca incintele satelitilor din metal deoarece ofereau cea mai buna rezonanta pentru medii si inalte.

Link to comment
Share on other sites

In legatura cu materialele, eu stiu ca metalul ofera o rezonanta foarte buna. La sistemele audio de tipul Home Theater ( variante high-end ) chiar imi aduc aminte ca multe companii obisnuiau sa construiasca incintele satelitilor din metal deoarece ofereau cea mai buna rezonanta pentru medii si inalte.

Cum ai tras concluzia că "rezonanța" ar fi un lucru bun pentru o boxă sau un instrument cu corzi?

Link to comment
Share on other sites

orice instrument "acustic" functioneaza pe baza unor elemente de rezonanta (cutie de rezonanta in speta) deci rezonanta este un lucru bun pentru un instrument cu corzi. Probabil ca Lex se referea, cand spunea de cutiile metalice de boxa, la un alt fenomen, cel de absorbtie a materialelor lemnoase si observase ca cutiile metalice sau partial metalice au proprietatea de a reflecta si conserva mai bine frecventele inalte.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

orice instrument "acustic" functioneaza pe baza unor elemente de rezonanta

Ce vă mai place să vă dați cu părerea în domenii străine, și mai ales unde nu vă ajută intuiția!

Nu știu cum a apărut termenul "cutie de rezonanță" în limba română (și cele latine în general) dar după cum se poate ușor vedea, un instrument acustic foarte rezonant, cu Q mare, ar fi extrem de prost, fiind capabil să reproducă eficient o singură frecvență. Rolul sound box-ului e de adaptor de impedanță, nu de rezonator (oscilator)! Evident că va avea și o rezonanță proprie, ca orice corp, și cu atât mai mult pentru că formează o cavitate cu aer cu deschidere îngustă, i.e. un rezonator Helmholtz. Dar această rezonanță e în general evitată, fenomenul fiind cunoscut în muzică ca wolf tone.

La fel, o boxă rezonantă ar fi oribilă și oricine s-a deranjat să caute cuvântul în dicționar în loc să-l rumege orbește își poate da imediat seama de ce. Singura excepție sunt sistemele tip "bass reflex", care profită de rezonanța Helmholtz (deci a aerului, nu cutiei!) pentru a mări nițel lățimea de bandă a boxei (deci tot pentru a reduce Q-ul sistemului!), dar pot introduce alte probleme.

Further reading: http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/class/phscilab/speakerres.html

http://documents.jordan-usa.com/Famous-Articles/Non-resonant-Loudspeaker-Enclosure-Design.pdf

 

cutiile metalice sau partial metalice au proprietatea de a reflecta si conserva mai bine frecventele inalte
  1. Nu materialul în sine e important ci impedanța la frecvențele care ne interesează să le atenuăm (în acest exemplu); se poate face o suprafață metalică poroasă care absoarbe fără probleme înaltele.
  2. La fel poți face o suprafață metalică foarte rigidă care reflectă bine și frecvențele joase.
  3. De ce ar fi asta o proprietate relevantă în construcția unei boxe sau unui instrument? De când se ocupă boxele și instrumentele cu reflexia sunetelor?

Link to comment
Share on other sites

Păi "cum sună" e însuși un aspect al tradiționalismului, atâta timp cât singurele opțiuni par să fie "a Strat", "a Gibson" sau "nașpa".

Se pot scoate tonuri noi și interesante atât cu materiale tradiționale cât și moderne, cu doze, efecte, amplificatoare clasice cât și cu vastele opțiuni moderne (pitch-to-MIDI, accelerometre, doze piezo, optice, capacitative, autotune, granular synthesis etc.). Trebuie doar să vrea cineva să le folosească, și ăsta pare obstacolul cel mai greu de trecut.

 

Lipsa de originalitate de inventivitate de personalitatre si o doza mare de mimetiasm si maimutareala imitatie in tot si in toate ...nepricepere lipsa de bun gust de imaginatie toate duc la ideea ca dai un ban si cumperi toate cele necesarea actului artistic imaginat la un loc .Asa doar ca macar sa pari un artist ca doar ai scule adecvate ..cum este prescris ..caci firmele insista si creaza impresia ca numai pe sculele lor profi poti fi artist .Lucru ce nu are absolut nici o baza .

Interesant este ca numai ceilalti "artisti" sunt interesati de "scule " publicul spectator nu este interesat si habar nu are pe ce scandura scoti sunete ..

Unele sounduri au devenit celebre datorita unor mari artisti si fiecare din noi dorim sa imitam sa readucem acel feeling acea atmosfera din amintirile noastre ale acelor clipe ce ne-au impresionat .Publicul nu are nici o treaba cu acest lucru .

Am mai scris de cateva ori ca noi chitaristi nu mai putem sa ascultam muzica ..noi ascultam sunete si mixaje si alte prostii ce nu au o asa mare importanta pentru public si ce auzim numai noi dupa mult antrenament si exercitii .

 

Publicul simte numai groove-ul si feeling-ul daca exista sau nu si intelege mai mult sau mai putin textul .

 

Din aceasta cauza un tanar incepator nu ar trebui sa-si cumpere toate auiurelile pana nu este macar un instrumentist avansat si poate un artist in devenire .Nici atunci nu este inca precis ca are destul discernamant ca sa stie ce cumpara .

 

Dar tot eu am mai scris cine are bani multi si nu conteaza cati strica nu este nici o problema ..fiecare invata pe bani lui ...si dac aai bani ai ocazia poate sa inveti mai repede ...

 

 

Daca ne uitam in istoria pop-rock vom vedea ca inovatorii nu au fost niciodata acceptati de muzicanti si de critica ..spectatori au ridicat cate un artist numai mai tarziu de nevoie" critici si "artisti" au urmat si ei cu "osanale' ca sa nu se observe ca de fapt nu se pricep ! Aici se pot insira si case de discuri ..deci cica "super specialisti descoperitori de talente " !!! hehehe ...niste pacalici .

 

Acest lucru inseamna "conservatorism " ce nu prea isi are loc in arta ce se vrea moderna ..dar istoria se tot repeta .

Edited by karpi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ce vã mai place sã vã dați cu pãrerea în domenii strãine, și mai ales unde nu vã ajutã intuiția!

Nu știu cum a apãrut termenul "cutie de rezonanțã" în limba românã (și cele latine în general) dar dupã cum se poate ușor vedea, un instrument acustic foarte rezonant, cu Q mare, ar fi extrem de prost, fiind capabil sã reproducã eficient o singurã frecvențã. Rolul sound box-ului e de adaptor de impedanțã, nu de rezonator (oscilator)! Evident cã va avea și o rezonanțã proprie, ca orice corp, și cu atât mai mult pentru cã formeazã o cavitate cu aer cu deschidere îngustã, i.e. un rezonator Helmholtz. Dar aceastã rezonanțã e în general evitatã, fenomenul fiind cunoscut în muzicã ca wolf tone.

La fel, o boxã rezonantã ar fi oribilã și oricine s-a deranjat sã caute cuvântul în dicționar în loc sã-l rumege orbește își poate da imediat seama de ce. Singura excepție sunt sistemele tip "bass reflex", care profitã de rezonanța Helmholtz (deci a aerului, nu cutiei!) pentru a mãri nițel lãțimea de bandã a boxei (deci tot pentru a reduce Q-ul sistemului!), dar pot introduce alte probleme.

Further reading: http://hyperphysics....speakerres.html

http://documents.jor...sure-Design.pdf

 

Data fiind impedanta foarte mare a acestui comentariu nu am ce sa comentez, impedanta modesta a cunostintelor mele ar diminua armonicele superioare in mod neplacut.

sa studiem!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.