www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nefiind prea mare cunoscator, si sunt sigur ca in aceasta situatie se afla un procentaj insemnat printre forumisti, as ruga niste useri 'toba' de tuburi, binevoitori si cu dispozitie de a scrie, sa explice diferentele dintre diversele clase de lampi si respectiv de ampuri pe lampi, deosebiri trioda-pentoda, si ce "bine de stiut"-uri s-or mai gasi prin lampologie.

Consider ca niste explicatii profesionale ar fi apreciate si bine primite de multi. Primul sunt eu.

 

Si ... nu trageti in novici! Multumesc.

 

PL500.jpg

Chiar daca nu are legatura directa cu ampurile, pun un PL 500 deoarece, fiind cea mai voluminoasa lampa din televizoarele vechi, era candva unitatea volumica de masura pentru palinca datorata pentru depanarea unui TV, intre prieteni. Palinca o dau cand ne vedem ;)

  • Like 1
Posted

daca vrei explicatii cauta telefonul meu,pe forum,prefer sa stau o ora la telefon ,decit sa nastem polemici pe aici.

 

Eu prefer sa stam o ora sa povestim langa niste beri cand mai am drum prin Bucuresti si cu ocazia respectiva sa-ti admir si creatiile. Si sa aduc si un PL500 de palinca.

 

OK, revin la tematica. Poate ca nu m-am exprimat in topic exact cum am gandit si poate topicul e prea vast in forma in care l-am pornit. As fi vrut mai degraba, decat chestiuni pur tehnice, ceva mai practic pt novici. De exemplu stiu ca unele ampuri au consum ridicat chiar si cand nu se canta pe ele, cred ca cele in clasa A, nu sunt sigur. Ma intrebam care or fi diferentele dintre clasele de ampuri in sensul de consum, calitate sunet, etc, ce ar fi mai practic intr-o anume situatie? Sau in ceea ce priveste sunetul, am vazut ca unele ampuri au optiunea de a comuta de pe trioda pe pentoda. Ce efect are acest lucru? Chestiuni care nu au de a face cu DIY. Stiu, mai sunt pe net tot felul de explicatii, insa spuse pe romaneste parca sunt mai inteligibile.

Posted (edited)

Eu prefer sa stam o ora sa povestim langa niste beri cand mai am drum prin Bucuresti si cu ocazia respectiva sa-ti admir si creatiile. Si sa aduc si un PL500 de palinca.

 

OK, revin la tematica. Poate ca nu m-am exprimat in topic exact cum am gandit si poate topicul e prea vast in forma in care l-am pornit. As fi vrut mai degraba, decat chestiuni pur tehnice, ceva mai practic pt novici. De exemplu stiu ca unele ampuri au consum ridicat chiar si cand nu se canta pe ele, cred ca cele in clasa A, nu sunt sigur. Ma intrebam care or fi diferentele dintre clasele de ampuri in sensul de consum, calitate sunet, etc, ce ar fi mai practic intr-o anume situatie? Sau in ceea ce priveste sunetul, am vazut ca unele ampuri au optiunea de a comuta de pe trioda pe pentoda. Ce efect are acest lucru? Chestiuni care nu au de a face cu DIY. Stiu, mai sunt pe net tot felul de explicatii, insa spuse pe romaneste parca sunt mai inteligibile.

 

 

Abureli .

 

Am mai scris de cateva ori dar este greu de priceput sau iinteles .

 

Ptr chitara ai nevoie de un amplif cu tuburi cat mai "nasol" deoarece chiar partile negastive si greselile de proiectare aduc soundul bun ptr chitara .

 

In clasa A nu ai " crossover distortion " asta ar fi avantajul ..dar randamentul este foarte mic ..pana la 25 % in cazul cel mai fericit.

 

In clasa B ai randament mult mai mare dar poti sa ai "crossover distortion " .

 

Amplifuri in clasa A sau AB se utilizezza la instrumente acustice captate cu microfon dinamic sau microfon de contact ..acest lucru este necesar ca sa nu ai distorsiuni la semnalele cu amplitudine mica .

 

 

Ca si exemplu ..ganditiva la zona "crossover " (Crossover =zona de trecere de pe un tub final pe celalalt in circuitul in contratimp la care ptr fiecare semiperioada conduce /amplifica unul din cel edoua tuburi ..ce este o unda sonora , ce forma are semnalul ...exemplele cu semnal sinusoidal ...perioada ,amplitudine ,faza ..tot poporul a invatat la liceu ).....Deci poti privi zona de "crossover" ca si un efect "Gate " nu se aude sunetul numai daca trece de nivelul de deschidere al acestei zone .

 

Daca semnalul are amplitudinea de exemplu dubla fata de "inaltimea" gate =ului //inseamna ca vom avea un semnal foarte distorsionat ...adica semnalele "fine" captate de microfon vor suna "urat..distorsionat "

 

Semnal " mic" ce "trece greu " de zona crossover .

post-902-0-75177700-1368002002_thumb.jpg

 

La semnale relativ mari situatia este ceva mai buna :

post-902-0-50834000-1368002028_thumb.jpg

 

Zona crossover devine si mai deranjanta la amplificatoarele care au si simetria mult dereglata .

 

 

Un articol cu cateva diagrame mai realiste ..

http://www.aikenamps...rDistortion.htm

 

 

cam atat ar fi nteresant ptr. un chitarist .

 

Deci daca canti muzica "fina" la chitara acustica este bine sa ai un amplif in clasa A sau unul special in clasa AB sau alte inventii de circuite HiFi ..cum ar fi "Current Dumping " {Quad 405} care la semnale mici functioneaza in clasa A apoi la semnal mare porneste etajul final in clasa B ( etaj in contratimp ) si ale scheme preluate din tehnologia HiFi ..Adica exista si remedii si reglaje adecvate ca sa se evite cat se poate distosriunea de crossover prin micsorarea zonei pana la eliminarea ei ..de obicei se "creste bias"-ul ptr ca tubul sa fie "deschis" sa nu existe acel "prag de crossover " ..

 

Ca sa fiu mai "plastic" in zona de crossover senalul se "ineaca " si doar varfurile semnalului "razbat " peste nivelul crossover .De obicei aceste sunt cazuri mai extreme dar pot sa apara .!

 

Daca canti "GiGi " sau "crunch" nu te intereseaza caci oricum "bagi" compresor ..distors ...apoi gate deci este nesemnificativa distorsiunea de crossover .

 

De fapt la amplifuri cu tuburi nu prea am sesizat probleme cu distorsul de crossover la amplifuri in clasa B ., se simte mai mult in cazul amplifului HiFi de asculltat muzica . In schimb la amplifuri de chitara cu tranzistoare este groaznic de deranjant ...daca ai bias dereglat .

Edited by karpi
Posted

 

In clasa A nu ai " crossover distortion " asta ar fi avantajul ..dar randamentul este foarte mic ..pana la 25 % in cazul cel mai fericit.

 

In clasa B ai randament mult mai mare dar poti sa ai "crossover distortion " .

 

Amplifuri in clasa A sau AB se utilizezza la instrumente acustice captate cu microfon dinamic sau microfon de contact ..acest lucru este necesar ca sa nu ai distorsiuni la semnalele cu amplitudine mica .

 

cam atat ar fi nteresant ptr. un chitarist .

 

Deci daca canti muzica "fina" la chitara acustica este bine sa ai un amplif in clasa A sau unul special in clasa AB sau alte inventii de circuite HiFi ..cum ar fi "Current Dumping " ce l asemnale mici functioneaza in clasa A apoi la semnal mare porneste etajul final in clasa B ( etaj in contratimp ) si ale scheme preluate din tehnologia HiFi ..

 

 

Cam la acest gen de explicatii ma gandeam. Ms.

Posted (edited)

Desigur, cu microfoanele pe mute la ggg şi 57. :flowers:

Bravo mah! Adica , ne inchizi in WC-ul din curtea scolii :D

Las' ca vi tu sa "te uiti prin gaura cheii" .

 

Randal Smith explica atat modurile de operare (Single Ended si Push Pull) cat si clasele de functionare

http://www.mesaboogi...-WebVersion.htm

Se poate intelege usor ca modul de operare contribuie covarsitor asupra consumului de curent .Mult mai mult decat clasa de functionare in sine .

In modul de operare S(ingle) E(nded) , numai o clasa de functionare se poate aplica , clasa A

Edited by ggg
  • Like 1
Posted

Pai eu zic ca doar cunoscatorii isi pot permite. Totusi pot sa o faca si in maniera eleganta, nu neaparat sa produca haos. Decizia fiecaruia. Noi, astialaltii, putem cel mult sa tragem niste concluzii. Mai mult sau mai putin obiective.

Deci, daca cineva mai are ceva de adaugat, preferabil constructiv, ... gura lumii sloboda.

Posted (edited)

Pai eu zic ca doar cunoscatorii isi pot permite. Totusi pot sa o faca si in maniera eleganta, nu neaparat sa produca haos. Decizia fiecaruia. Noi, astialaltii, putem cel mult sa tragem niste concluzii. Mai mult sau mai putin obiective.

Deci, daca cineva mai are ceva de adaugat, preferabil constructiv, ... gura lumii sloboda.

Adica ce ai vrea sa mai stii ??? De ce in modul Single Ended ,Clasa A are consumul de curent cel mai ridicat si cu un randament de max.30 % iar in Push Pull randamentul este de 4 ori mai mare ???

Daca vrei sa afli mai multe ,poate nu ar trebui sa propagi aici ce se "aude" in stanga si in dreapta" cu atata "brum"... incat sa indemni la discursuri civilizate...hmmmm. Just my 2 cent ;)

 

 

P.S> George! Nu este vorba despre nici o autoinvitatie . Acum imi dau seama , ca mult mai multa "maioneza" se mananca prin spate ...

Am crezut ca ai inteles de la inceput , ce am incercat sa insinuez.

Edited by ggg
Posted (edited)

De fapt normal era sa se directioneze totul sa se mute la/in topicurile "istorice" existente ..

 

Deci @ transilvanpop daca vrei sa afli ce si cum inclusiv pareri si polemici ...citesti in forumul rgc.ro mai toate aspectele au tot fost discutate .descrise dezbatute etc etc...sunt treburi rasuflate .

 

Nu prea mai este nimic de adaugat ...si cum am mai amintit nu are mare importanta clasa de functionare din punctul de vedere al soundului de chitara electrica .

 

Deci ca si cultura generala la capitolul curiozitati ..poate sa se discute si despre tuburi si clasele amplifurilor ..

 

Oricum clasa "H" apoi "D" prezinta interes la ora actuala .

 

 

Amplifier classes explained (A,AB,B,D,H)

Edited by karpi
  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.