www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Eu cred ca lumea dupa aici nu surprinde prea bine ce este blues-ul. Blues-ul este o muzica ce necesita intr-adevar `feeling` insa pe langa, ca orice alta muzica necesita si munca. Majoritatea cred ca daca ai feeling e de ajuns ca sa canti blues si in ideea aceasta nu invata mai deloc cu ce se mananca muzica si dupa isi dau cu parerea. Nu are neaparat legatura cu unde te-ai nascut sau prin ce ai trecut. Daca iti place poti sa il canti si atat. Si la fel de bine poti sa canti "cu feeling" si prost si "fara feeling" si bine.

Posted

Eu cred ca lumea dupa aici nu surprinde prea bine ce este blues-ul. Blues-ul este o muzica ce necesita intr-adevar `feeling` insa pe langa, ca orice alta muzica necesita si munca. Majoritatea cred ca daca ai feeling e de ajuns ca sa canti blues si in ideea aceasta nu invata mai deloc cu ce se mananca muzica si dupa isi dau cu parerea. Nu are neaparat legatura cu unde te-ai nascut sau prin ce ai trecut. Daca iti place poti sa il canti si atat. Si la fel de bine poti sa canti "cu feeling" si prost si "fara feeling" si bine.

 

Ce rahat e filingu' ăsta de care vorbiţi? Un model de chitară, ceva?

  • Like 5
Posted (edited)

Peter Green ...care la inlocuit pe Clapton la un moment dat sa dovedit un bluesist fantastic ,,dar si el la un moment dat a luat-o pe muzica mai complexa ..

 

http://www.youtube.com/watch?v=u_CV9cZhyi4

 

Mai toti mari chitaristi /trupe au canta cateva blues-uri ca apoi sa treca la muzica poprie ..compozitii proprii stil propriu ,

 

Cred ca Peer Green a inregistrat in acea vreme cele mai multe piese de blues

.Era la moda .

Era o noutate bluesul asta cred ca fost unul din motivele aparitiei atator inregistrari ,,ba chiar LP-uri complete de blues cum avea si Peter Green .

Apoi toti au trecut mai departe in muzica ,,fiecare trupe sau artist solo a trecut sa-si faca muzica stilul propriu ,,bazat sau nebazat pe blues..

 

Dupa mult timp ( dupa varsta de 50 de ani ?) iar au aparut bluesul in concerte si pe discuri .

..

Sa dovedit ca moda vine trece ...blues-il ramane nu are varsta nu tine de o moda ..

 

 

Chitaristi pe care-i postam noi foarte multi dintre ei sunt practic promovatori ai blues-ului , interpreti fantastici care iubesc bluesul si il reproduc cu mult simt , Prin i a fost sau este intretinuta "miscarea" de blues ...

Edited by karpi
  • Like 1
Posted (edited)

Eu cred ca lumea dupa aici nu surprinde prea bine ce este blues-ul. Blues-ul este o muzica ce necesita intr-adevar `feeling` insa pe langa, ca orice alta muzica necesita si munca.

Marcian tocmai a facut un rezumat despre istoria blues-ului. Munca iti trebuie ca sa stapanesti instrumentul ,pt studiu. Pt a interpreta intr-un anume stil muzical , trebuie cultura .

 

Si la fel de bine poti sa canti "cu feeling" si prost si "fara feeling" si bine.

Muzica , la fel ca oricare arta , induce stari emotionale . So,... "bine" fara "feeling" este o contradictie.

Edited by ggg
  • Like 1
Posted

Muzica , la fel ca oricare arta , induce stari emotionale . So,... "bine" fara "feeling" este o contradictie.

Eu nu consider ca a interpreta "bine", iar prin bine inteleg corect muzical, si evident placut la auz tine de cat de mult simti muzica respectiva. De exemplu: mie nu imi place metalul, dar daca ar trebui sa invat o piesa de metal, probabil ca dupa un timp as reusi sa o cant, "bine" insa fara sa-mi produca mari trairi interioare.

Posted

Muzica , la fel ca oricare arta , induce stari emotionale .

 

Ce stare emoțională introduce The Treachery of Images? Confuzie pentru mulți, sunt sigur, dar asta nu ține de emoții.

Deci "feelingul" e un set de corelații de ordin afectiv. Dar cui îi aparține asocierea, autorului, interpretului sau publicului? Sau cum se comunică de la unul la altul? Feelingu' ăsta e o proprietate obiectivă? În ce an de Conservator se învață?

Posted (edited)

Ce zici bre!!!! In ce limba trebuie sa vorbim ca sa ne intelegem ?

 

AFECTÍV, -Ă, afectivi, -e, adj. Care aparține afectivității, privitor la sentimente; emotiv. ♦ Care denotă afecțiune; sentimental, sensibil. – Din fr. affectif, lat. affectivus.

Sursa: DEX '98 (1998) | Adăugată de ana_zecheru | Semnalează o greșeală | Permalink

 

AFECTÍV adj. 1. emotiv, emoțional. (Stare ~; proces ~.) 2. sentimental. (O viață ~ bogată.)

 

Interpretarea tine de specialitatea instrumentului si se invata la conservator ,intr-adevar

.

Edited by ggg
  • Like 1
Posted (edited)

Prin 1970, la festvalul "Cerbul de aur", a sustinut un recital "hors concours" celebrul muzician american de culoare (pianist, vocalist, aranjor etc.) Memphis Slim. a cantat blues (inclusiv boogie-woogie), la greu. am ramas profund impresionat de ceea ce canta, dar si de modul fascinant de interpretare si, din acel moment, am reascultat, de cate ori am avut ocazia, muzica lui. poate ca am fost atat de miscat de modul de a canta al lui Memphis Slim, pt. ca fusesem deja "intzepat" de microbul blues-ului (ascultasem Cream, Hendrix si Led Zeppelin). Peste ani si ani, spre sfarsitul anilor '80 cred, am vazut o emisiune muzicala realizata de Iosif Sava, avandu-l ca invitat pe marele pianist Dan Grigore. Printre alte piese muzicale (muzica clasica, in general), Iosif Sava a anuntat, cu mare emfaza, interpretarea de catre Dan Grigore a unui boogie-woogie, precizand numele marelui Memphis Slim. Ei bine, daca pana atunci, totul fusese admirabil, la boogie-woogie, cu tot respectul meu declarat fata de marele artist Dan Grigore, impresia pe care mi-a lasat-o a fost JALNICA! Cu toata dragostea mea fata de blues, ce am ascultat eu in acel moment nu mi-a transmis absolut nimic! Se pare ca exista un anumit "groove" in genul asta de muzica, care nu se prea invata la conservator. Asta e!

Edited by StratMan
Posted (edited)

Bănuiesc că n-ați urmărit clipul cu Feynman din intervenția mea originală. Să presupunem că există o diferență netă între interpretarea lui Memphis Slim și a lui Dan Grigore și nu vorbim doar de impresia unui individ (care vine cu un set imens de circumstanțe care o determină). Nu te ajută absolut deloc să o înțelegi dacă doar îi plesnești un nume gen "groove" sau "posesie demonică". Schimbă cuvântul "groove" din anecdota de mai sus cu "borș" și spune-mi cum s-a modificat înțelegerea noastră a fenomenului. E la fel ca situația cosmologilor cu materia și energia lor întunecată. Singura diferență e că ei sunt sinceri și deschiși despre ignoranța lor, nu folosesc etichete gratuite pentru a o masca.

Pentru un profesionist și un cunoscător al artei mi se par absolut infantile noțiuni precum "feeling" și "groove".

 

Edited by FiveseveN
Posted

Prin 1970, la festvalul "Cerbul de aur", a sustinut un recital "hors concours" celebrul muzician american de culoare (pianist, vocalist, aranjor etc.) Memphis Slim. a cantat blues (inclusiv boogie-woogie), la greu. am ramas profund impresionat de ceea ce canta, dar si de modul fascinant de interpretare si, din acel moment, am reascultat, de cate ori am avut ocazia, muzica lui. poate ca am fost atat de miscat de modul de a canta al lui Memphis Slim, pt. ca fusesem deja "intzepat" de microbul blues-ului (ascultasem Cream, Hendrix si Led Zeppelin). Peste ani si ani, spre sfarsitul anilor '80 cred, am vazut o emisiune muzicala realizata de Iosif Sava, avandu-l ca invitat pe marele pianist Dan Grigore. Printre alte piese muzicale (muzica clasica, in general), Iosif Sava a anuntat, cu mare emfaza, interpretarea de catre Dan Grigore a unui boogie-woogie, precizand numele marelui Memphis Slim. Ei bine, daca pana atunci, totul fusese admirabil, la boogie-woogie, cu tot respectul meu declarat fata de marele artist Dan Grigore, impresia pe care mi-a lasat-o a fost JALNICA! Cu toata dragostea mea fata de blues, ce am ascultat eu in acel moment nu mi-a transmis absolut nimic! Se pare ca exista un anumit "groove" in genul asta de muzica, care nu se prea invata la conservator. Asta e!

 

ca m-ai starnit draga StratMan... cu mentionarea lui Memphis Slim la festivalul de la Brasov... te rog mult... daca ai cumva posibilitatea... poate gasesti pe cineva care are macar pista audio a acelui concert...

 

din ce am discutat cu Doru Ionescu, se pare ca acea caseta BETA pe care exista filmarea a fost stearsa prin anii '80 ca urmare a unei directive venite de sus... ca cica ar fi fost nevoie de spatiu pt. nu stiu ce rahat de plenara a lui ceausescu... asa se spune... ideea este ca filmarea originala nu mai exista... Doru spunea ca nu a dat pana acum peste nici o inregistrare audio... desi auzise ca ar exista vreo doua la cineva... cine anume... inca nu reusise sa afle... poate ai tu mai mult noroc... printre amicii tai colectionari...??? cine stie...

 

legat de treaba cu Dan Grigore... NU MA MIRA ABSOLUT DELOC ce spui... daca un pianist de muzica clasica este un super talent in a canta LISZT... de exemplu... a carui lucrari se stie ca erau foarte greu de interpretat(mai ales celebra lucrare - Hungarian Rhapsody no.2, care are niste elemente din care cred ca s-au inspirat anumiti pianisti de Ragtime sau Stride)... si sunt si acum... asta nu inseamna ca are capacitatea de a canta un boogie asa cum stiau sau stiu sa-l cante pianistii de blues americani(sau chiar non americani - cazul lui Jools Holland... care canta boogie de te baga-n sperieti)...

 

bun exemplu asta....

http://www.youtube.com/watch?v=i8vLkXPgELI

 

sau si mai si... piesa asta:

 

 

si ajungem la domnii astia... cu forma clasica de boogie piano

 

 

vorbim de o maxima independenta a mainilor, necesara pt. ca mana stanga sa cante liniile de bas, iar dreapta sa cante melodiile si pasajele improvizatorice... ceea ce nu e usor deloc... in plus de asta... din cate stiu eu... si din ce am mai citit... din ce am mai discutat cu muzicienii americani de blues... daca nu ai studiat serios scoala de RAGTIME si de STRIDE piano... nu ai nici cea mai mica sansa sa poti canta fluent si in stil in maniera de BOOGIE... care este in general un stil, sa spunem asa, mai simplu... cum se spunea in acest topic... e totusi o treaba legata de FEELING... de a simti PULSATIA, GROOVE-ul acestei muzici americane... prin excelenta !

 

de maniera RAGTIME si STRIDE se feresc ca de dracu si foarte multi pianisti de jazz... mai ales cei care au ales sa se exprime pe coordonatele mai moderne... spre jazz-ul de tip fusion sau de avangarda...

 

unul dintre putinii pianisti moderni pe care l-am auzit si vazut capabil de asemenea interpretari este inegalabilul MICHAEL PETRUCCIANI:

 

http://www.youtube.com/watch?v=a6AgZBJ58yc

 

oricum... parerea mea este ca un pianist de formatie clasica sa se rezume la muzica clasica... iar daca nu e in stare sa cante lucruri "mai vulgare"... mai bine sa n-o faca !

 

parerea mea....

  • Like 1
Posted (edited)

Bănuiesc că n-ați urmărit clipul cu Feynman din intervenția mea originală. Să presupunem că există o diferență netă între interpretarea lui Memphis Slim și a lui Dan Grigore și nu vorbim doar de impresia unui individ (care vine cu un set imens de circumstanțe care o determină). Nu te ajută absolut deloc să o înțelegi dacă doar îi plesnești un nume gen "groove" sau "posesie demonică". Schimbă cuvântul "groove" din anecdota de mai sus cu "borș" și spune-mi cum s-a modificat înțelegerea noastră a fenomenului. E la fel ca situația cosmologilor cu materia și energia lor întunecată. Singura diferență e că ei sunt sinceri și deschiși despre ignoranța lor, nu folosesc etichete gratuite pentru a o masca.

Pentru un profesionist și un cunoscător al artei mi se par absolut infantile noțiuni precum "feeling" și "groove".

 

 

ca sa fiu politicos, nu pot sa raspund decat cu: vezi de treaba...dvs!

vorba lui caragiale: - amice, esti...

Edited by StratMan
  • Like 1
Posted (edited)

E la fel ca situația cosmologilor cu materia și energia lor ĂŽntunecată. Singura diferență e că ei sunt sinceri și deschiși despre ignoranța lor, nu folosesc etichete gratuite pentru a o masca.

Pentru un profesionist și un cunoscător al artei mi se par absolut infantile noțiuni precum "feeling" și "groove".

Bre !!! Esti orientat catre o cu totul alta directie.

Si cand spun asta ma uit la ce ai scris mai sus si compar cu filozofiile lui Salvador Dali despre univers si "ante matter".

Daca esti un profesionist in arta, ...ai o mare problema .

 

 

P.S. Te situezi intr-o extrema pe care o imbratisezi cu atata tenacitate incat fortezi lucrurile dincolo de firescul lor . Iar dintr-o asemenea pozitie , nu-ti mai dai seama despre ceea ce este firesc. Din pacate , atitudinea asta este la fel de ignoranta ca si aceea pe care ,practic , o dogmatizezi aici .

Edited by ggg
  • Like 2
Posted

forumu asta e ceva de genu unde dai si unde crapa... atata vorbarie chiar nu isi avea rostu si oricum nu rezolva si nu schimba nimic... aia care se opun au sa se tot opuna iar mie poa sa-mi zica 1000 de motive de ce nu ar trebui si nu as fi in stare sa cant blues ca tot doi bani nu dau... fiecare face ce vrea da nu oricine poa sa faca ce isi doreste... si de aici ajung sa se faca critici... Ce tampenie... in loc sa ascultam muzica la topicu al carui titlu ... la urma urmei asta ar trebui sa rezulte prin titlu lui nu?... In fine Skoal e misto... si white snuff... menthol baby...

 

Posted

Trece topicul ãsta încet ºi simt ºi io nevoia sa zic 2-3 vorbe, pâna nu se-ncinge scandalul ... De când mã ºtiu, am crescut cu generația rock'n roll, un pic am trecut ºi prin perioada new wave ( nu aveai cum sa scapi :) ), dar în principiu majoritatea celor din generația mea suntem crescuți de Beatles , de Rolling Stones, de AC/DC, în principiu de cei pe care n-aveai cum sã-i opreºti sã nu traverseze frontiere ºi sã prindã la generațiile tinere de atunci, care mai ascultau câte un radio din zonele învecinate sau apucau sã cumpere vinil-uri de peste frontiere, aduse prin piețele ºi târgurile de "vechituri" de diverºi... Îmi ºi amintesc cum întrebam "A apãrut cutare album ?" "Ce aduci sãptãmâna viitoare ?"...

ªi toți cei pomeniți, din cei de mai sus, la bazã sunt bluesmani... Vreau sa spun , pe scurt, cã mi-a plãcut foarte mult perioada prin care m-a dus topicul ãsta, mi-au plãcut majoritatea linkurilor postate, le-am urmãrit cu mare plãcere, multe chiar nu le ºtiam ºi "a bow" tuturor celor ce au postat o fãrâmã de istorie aici ºi cred cã, oricum ar evolua muzica , rãdãcinile blues se vor transmite încã o bunã vreme de-acu' încolo...

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=9H3nSlRLDhI

 

PS : La naiba, tre' fãcut ceva cu site-ul ãsta... Cum se umple pagina cu linkuri de pe youtube, cum oboseºte procesoru'...

.

Posted

 

Pentru un profesionist și un cunoscător al artei mi se par absolut infantile noțiuni precum "feeling" și "groove".

 

"Damn the Rules, it's the Feeling that Counts. You play all twelve notes in your solo anyway." John Coltrane. Deci domnule profesionist si cunoscator al artei, chiar crezi ca intelegi mai bine muzica decat John Coltrane?

  • Like 3
Posted (edited)

@FiveseveN ..

 

Groove si Feeling sunt caracteristici ce se pot evidentia si chiar si masura /evalua . .La nevoie se poate realiza un algoritm ce imita intr-o anumita masura "sentimentul " si starea de spirit ..in executia unor piese muzicale programate ,de ex in functie de text / mesaj se schimba modul de interpretare ca sa semene cu manifestarile emotionale umane folosite la transmitrea unor mesaje ,Ceva asemanator cum se poate programa un robot umanoid sa aiba mimica corespunzatoare cu cea ce "spune" .face.

 

Ce nu se prea poate ar fi treaba ca daca nu ai nu poti sa inveti si nici nu prea intelegi ce tot bat campii alti cu asa ceva .

 

Nu sustin ca tu nu simti groove-ul si feeling-ul ,dar probabil inca nu il identifici doar il simti ,

si cauti inca dovezi si raspunsuri ,,

 

ORICE MUZICA TREBUIE SA SE CANTE CU GROOVE SU CU FEELING ,

 

Daca nu ar fi asa nu ar mai fi nevoie de un dirijor la o orchestra simfonica ,( fiecare ar canta dupa cum i-si inchipuie /simte groove-ul si ar iesi un talmes balmes sau ar lucra /repeta de 10-20 de ori mai mult ca sa se sudeze tupa .Asa un dirijor spune ..."Atentie la bagheta mea !!! "

 

Sau mai simplist nu ar mai fi interesanta difereta intre live sau studio in cazul trupelor de muzica usoare ...rock etc..

 

Si mai rau ,,nu ar ma fi nici o problema sa cante o trupa sau i masinarie de calitate mediocra ce poate "canta " numai "corect mecanic :"

 

Daca ar fi asa muzica "mecanica " executata de masinarii de orice fel ar fi cea mai apreciata . .

 

In cazul blues -ului fiind o forma muzicala foarte simpla este evidenta si la "vedere " componenta emotionala , dar la fel o gasim si in cazul chanson-ului francez , ,a doinele noastre , cat si la genurile similare la alte popoare ,

 

Daca te uiti pe iutub la NME Awards din ani '64,..'65 ,...'66 .vei vedea ca Rolling Stones aveau mai mult feeling si groove decat executi emuzicale "corecta/perfecta" , la Beatles accentul era pe latura componistica , de aranjament mai ingrijit si executie cat mai corecta ,,,..si tot asa..... se poate urmari evolutia mai multor trupe pana in zilele noastre .

Deci ai material ca sa studiezi fenomenul .

 

Groove si Feeling nu poate lipsi .

 

Spui ca te ocupi cu arte in general , nu pari un om superficial .;

 

I-ti dau un exemplu de :" feeling " fa comparatie ...cum poate sa spuna o poezie sau sa cante un copil de gradinita ,fata de un actor sau un cantaret profi ,

 

Copilul probabil va recita mecanic in cel mai bun caz cu un ritm constant o poezie , neintelegand textul nu va avea nici o interpretare diferita in cazul ca se schimba ceva in mesaj ,

La fel si cand canta o piesa muzicala un cantec totul pare mecanic ,,,parca militareste ..doar ritm constant ( in cel mai bun caz ) fara nici o tresarire reactie emotionala .

De obicei unde auzi vezi copilasi care imita mimica emotionala aceata este invatata "mecanic "de la educator ,

 

Am vazut cum se folosesc in showbiz de copilasi care sunt pusi sa cante texte neintelese de ei ,, sunt foarte simpatici..fac vanzare buna ..

 

 

Daca te pui sa canti in chineza un text invatat pe de rost din care nu inteefgi nimic ,,,cum interpretezi ce "atitudine" emotionala ai ?

 

Insa daca intelegi o sa ai in voce componenta emotionala acest lucru deja apartine "feeling"-ului dupa care si ritmul si modul de atac al silabelior al notelor si mai ales al vibrato-ului din voce completeaza :" codul emotional al interpretarii" .

Uni chiar studiaza si invata aceste lucruri ca sa le recunoasca si sa le stapaneasca , mai ales actorii dar si in muzica este cam la fel ,In muzica simpla /pop /rock va iesi in evidenta artistul /interpretul care poate nativ sa-si expuna emotiile .

 

Sunt unii care pana si aceste lucruri doar le invata mecanic si le reproduc dupa o reteta , Pana ;la un anumit nivel functioneaza si asta ..dar nu-i ca "origialul" ca si .adevaratul feeling .

 

Daca a fost vorba de ritm este clar ca ajungem la groove ce este si el in stransa legatura cu emotiile ,,odata ce din vibrato se simte cel mai puternic acesta este legat de groove.

Groove-ul reda sau subliniaza "atitudinea " .

Sunt foarte multe si foarte fine componentele unei interpretari , groove-ul este dat mai ales din ritmul intern .

De ex la blues ( unde-i simplu ,nu?)vrem ca toba mica sa traga in spate , soloul o ia cateodata inainte ,totul se misca intr-un spatiu destul de larg , mai ai si "blue note " ce inoata peste masuri ..ca totusi balansul general sa fie unul grozav si sa ai impresia de baza ritmica perfecta poate chiar rigida ,

Trebuie sa simti aceste treburi , pe langa cautarea adevarului prin ;"masuratori " .

 

Cat sau ce valoare artistica are aceasta componenta poti sa o studiezi analizezi ,, ea exista , totodata poti sa studiezi cum se transmite starea emotionala "de la scena la public "

 

Sunt chestiuni foarte reale nu prea inteleg cum chiar tu care spui ca te preocupa arta nu vezi asa ceva ..

 

Arta produce emotii , astistul i-si transmite emotiile catre public .. = feeling .

 

Sa vezi cum se ceata doua precupete ..acolo sa vezi feeling /atitudine si groove !! hehe

 

Iata si pe Stones la NME '65.....tineri ,,cantand neingrijit dar cu groove si cu feeling ( nu chiar constant dar in unele passaje grozav de bine ) .Si iata ca peste patru decenii ne incanta cu feeling si groove ,

http://www.youtube.com/watch?v=bf2NNQlVdW4

Edited by karpi
  • Like 3
Posted (edited)

sunt de acord cu majoritatea chestiunilor spuse despre feeling/groove. In concluzie, ca sa ai groove trebuie sa iti PLACA ce canti. Mercenarii in general mimeaza feelingul dar compenseaza prin meserie (a se vedea si videoclipul postat de Cognek cu blues faces). Si as mai completa cu ceva...ceva care nu a fost amintit foarte clar. Groovul nu apare numai pe solouri ci in cele mai multe cazuri reprezinta chiar hook-ul sau linia catchy a unei piese. Si culmea apare fix pe linii simple...nu pe solouri interminabile si grele. Aici as aminti 2 dintre cele mai simple dar faine piese : Clapton cu Cocaine sau Rolling Stones cu Satisfaction.

 

O formula a groovului ar putea fi

 

Groove = Placerea de a canta piesa+ hook/catchy phrase+ mana artistului + sound (scule+ orchestra+mix)

 

daca am uitat ceva mai completati voi...

Edited by igorr
Posted
Daca nu ar fi asa nu ar mai fi nevoie de un dirijor la o orchestra simfonica ,( fiecare ar canta dupa cum i-si inchipuie /simte groove-ul si ar iesi un talmes balmes sau ar lucra /repeta de 10-20 de ori mai mult ca sa se sudeze tupa .Asa un dirijor spune ..."Atentie la bagheta mea !!! "

Ăla-i ritm, și mai specific sincronizarea pe ritm.

 

I-ti dau un exemplu de :" feeling " fa comparatie ...cum poate sa spuna o poezie sau sa cante un copil de gradinita ,fata de un actor sau un cantaret profi ,

Aia-i prozodie.

 

Uni chiar studiaza si invata aceste lucruri ca sa le recunoasca si sa le stapaneasca

Într-adevăr. Eu am ținut doar să subliniez că profesioniștii de aici nu se numără printre ei.

Posted (edited)

"..Ăla-i ritm, și mai specific sincronizarea pe ritm...."

 

 

Un :" Combo :" format din trei muzicanti care au cantat indeajuns de mult timp impreuna au exersat sincronismul , sunt o trupa sudata ,,

Fara a rezliza sincronul nici groove nu poti sa ai ,prima conditie este sa ai sincron.

In cazul unei orchestre mari cu zeci de oameni este necesar ca un singur om sa hotareasca care-i groove-ul .

In cazul unui "combo" instrumentistul care in acel moment face solo impyne groove-ul ,,sau acompaniamentul tine un groove ca soloul sa poata pluti contrastant ...si alte moduri dar toate necesita sincronizarea ...de fapt fara sincrinizare nici simplu si drept in mod mecanic nu se poate canta ,

 

 

Groove , Drive . Rhythm , Balans ...Swing ,...si cine stie cate denumiri mai sunt ptr. acest feeling al ritmului .

 

In acest caz nu vorbim de mitologii ale soundului de chitara ,,ci chiar real exista diferente ce greu pot fi quantizate / masurate /recunoscute /identificate ...etc etc

 

Asculta baietii din '65 ,66'... chiar prezinta o baza de date ptr studiu al fenomenului exceptionala .

 

De foarte multe ori m-am intrebat .."ce dracu le-a placut in club cand cantam prin '68 ," cel mai tare se auzea toba mare !! ce acum se aude cek mai slab fata de instrumentele amplificate serios..in '73 probabil am fost primul din Timisoara care a amplificat tobele ..........Am ajuns la concluzia ca in afara de moda aveau mai miult succes trupele care aveau "groove " mai simplu spus cantau cu viata ,,,asta ar fi feeling-ul .

 

Unii confunda feeling-ul cu pasajele mai "linistite " ce contasteaza cu restul piesei ,,sau cu "tanguiala" dar ..feeling trebuie sa ai si la R&R si la Joc de doi si la Doina si la Blues ...

 

Sunt convins ca tu cunosti multe din aceste probleme si ma mira ca intretii in acest mod discutia ,,dar si asa este bine ,

Speram ca cei mai tineri inteleg si ei cate ceva din atatea posturi ,

 

"Aia-i prozodie..."

Era vorba de o comparatie ,

 

" Într-adevăr. Eu am ținut doar să subliniez că profesioniștii de aici nu se numără printre ei."

 

Dar am mai spus si ca unii suna artrificial ..

Edited by karpi
  • Like 2
Posted (edited)

cred ca definitia din wikipedia este destul de buna, ca si explicatiile ce o insotesc.

 

Groove is the sense of propulsive rhythmic "feel" or sense of "swing" created by the interaction of the music played by a band's rhythm section (drums, electric bass or double bass, guitar, and keyboards).

 

oricum, cred ca ar trebui sa ne batem mai putin capul cu tot felul de pareri nihiliste ale unor personaje de pe-aici iar cei care se simt atotstiutori, daca vor sa teoretizeze cu orice pret, sa incerce, mai degraba, sa explice (daca se simt in stare), in limbajul teoriei muzicale (game, note blue, armonie, trepte pe care se formeaza acordurile, substitutii etc.) acest gen muzical care se numeste blues.

Edited by StratMan
Posted (edited)

Ăla-i ritm, și mai specific sincronizarea pe ritm.

 

Bre! De unde le scoti? Daca nu te pricepi la muzica nu te mai arunca cu capul inainte . Tu ai vazut vreodata cum arata o partitura pt mai mult de 10 instrumente ????

Un muzician profesionist , are exercitiul ritmului . Canta in ritm cu orice instrumentist . Se auto-sincronizeaza :D , daca se poate spune in acest fel.

Retine ! Un dirijor este responsabil de interpretarea unui discurs muzical ,de nuantarea operei muzicale . O opera poate fi cantata in infininte moduri.

O compozitie scrisa pt mai multe instrumente are indicatii de interpretare dar dirijorul are libertatea sa intervina asupra acestor precizari si sa-si aduca aportul in interpretarea unei opere muzicale. Iar asta depinde numai de starile lui emotionale ...cum se trezeste de dimineata,cum isi bea cafeaua,ce tigari fumeaza,etc :D .De obicei un dirijor nu are voie sa modifice orchestratia dar daca numarul de instrumente disponibile in orchestra nu este cel indicat , atunci o poate face . Un dirijor trebuie sa aiba auzul educat spre absolut , sa cunoasca ambitusul fiecarui instrument , sa cunoasca perfect teoria armoniei.

Un muzician care nu este in stare sa tina ritmul dupa ceilalti , nu are ce cauta intr-o orchestra . De fapt , nici nu se poate numi muzician .

Te rog frumos , sa ai bunul simt si sa ne scutesti de intelegerile tale despre muzica citite din Internet sau de aiurea. Ne-ai scuti de multe elucubratii .

Mersi :)

Edited by ggg
  • Like 1
Posted (edited)

Să începem cu începutul:

 

(Alexis Korner's) Blues Incorporated were a British R&B band in the early 1960s, led by Alexis Korner and featuring at various times Jack Bruce, Charlie Watts, Terry Cox, Ginger Baker, Long John Baldry, Ronnie Jones, Danny Thompson, Graham Bond, Cyril Davies, Malcolm Cecil and Dick Heckstall-Smith. Blues Incorporated concentrated on live work rather than recording. Korner dissolved the group in 1966.

___

 

In 1962 Cyril Davies and Korner hooked up again, and on 17.03.1962 opened the Ealing Club in London. The club became a platform for their band, to which they added bassist Jack Bruce, saxophonist Dick Heckstall-Smith and drummer Charlie Watts and renamed themselves Blues Incorporated. Long John Baldry and Art Woods (brother of Ronnie Wood) also played in the band at some time. In June 1962 they recorded R&B from the Marquee, actually recorded in Decca Records studio. Many young musicians visited the Ealing Club and 'guested' with Blues Incorporated, including Rod Stewart, Paul Jones, Keith Richards, Eric Burdon, Mick Jagger, Brian Jones and Ginger Baker. Jagger was in the audience for the second night at the club and got up to sing "Got My Mojo Working". [...] After touring the UK and headlining a residency at The Marquee, by October 1962 there was musical tension in the band as some members wanted to play crowd pleasers like Chuck Berry and Bo Diddley songs while Cyril Davies and others members were blues purists who wanted to play what they saw as only genuine Chicago-style R&B. Following his departure from Blues Incorporated in October 1962, Davies then formed the Cyril Davies All-Stars in November 1962 and recorded five tracks for Pye Records. [...] After contracting pleurisy in 1963, Davies began to drink heavily to assuage the pain while undergoing a heavy touring schedule. He died in January 1964. The official cause of death was given as endocarditis, although leukemia is often quoted. The core band was taken over by Long John Baldry and formed the basis of his 'Hoochie Coochie Men'.

___

 

The All-Stars were initially formed as a backing band for Cyril Davies after his departure from Blues Incorporated in October 1962. The original lineup was tentatively christened the Cyril Davies Blues Band, and was made up of members of Screaming Lord Sutch's group, the Savages, including Nicky Hopkins on piano, Carlo Little on drums and Rick Brown on bass. The band also featured Jimmy Page on guitar for a brief period, though he soon backed out to focus on his burgeoning career as a session musician and was replaced by Bernie Watson, another former member of the Savages. [...] Following Davies' death at the beginning of 1964, Baldry took the helm and the surviving All-Stars lineup of Barton, Bradford, Parker and Wackett were joined by Rod Stewart to become known as the Hoochie Coochie Men. [...] By 1965, Jimmy Page had established himself as a prolific session guitarist and was signed to Immediate Records as an in-house producer. Around eighteen months after Cyril Davies' death, Page brought together Hopkins, Little and Barton to record with him and his friend Jeff Beck under the All-Stars banner. [...] In June 1965, Page also invited Eric Clapton to join him in a jam session at his home studio on Miles Road, and the two guitarists recorded seven instrumental tracks together; "Choker", "Draggin' My Tail", "Freight Loader", "Miles Road", "Snake Drive", "Tribute to Elmore" and "West Coast Idea". At the end of the session, Page and Clapton were both of the opinion that the tracks they recorded were merely rehearsals, rather than complete songs, but representatives of Immediate Records soon approached Page informing him that they legally owned the publishing rights to all recordings he made as per the terms of their contract. Page reluctantly gave them the recordings of the jam session in fear of a law suit and was asked to clean them up by adding overdubs, which he recorded that August at Olympic Studios with a new lineup of the All-Stars. This time, the group featured members of The Rolling Stones; Mick Jagger, Bill Wyman and Ian Stewart, together with drummer Chris Winters (noted as a possible pseudonym for Charlie Watts), as Immediate Records was co-founded and owned by the Stones' manager at the time, Andrew Loog Oldham. This was seen by Clapton as a betrayal of confidence on Page's part, and greatly damaged the personal relationship between the two guitarists for years to come.

___

 

 

Blues Anytime: An Anthology of British Blues is a series of compilation albums featuring tracks from various British blues artists. Three volumes were released by Immediate Records in 1968, followed by Blues Leftovers in 1969. The albums feature various tracks from such artists as John Mayall, Tony McPhee, Savoy Brown Blues Band, Jo Ann Kelly, Jeremy Spencer, Cyril Davies, Stuff Smith, Albert Lee, Dave Kelly and Rod Stewart and were also the first release of several exclusive tracks recorded for Immediate between 1965 and '67. These include recordings by Jimmy Page with Jeff Beck, Nicky Hopkins and the All-Stars, plus several tracks recorded by Page and Eric Clapton, backed by members of The Rolling Stones (Bill Wyman, bass, Mick Jagger, harmonica and Ian Stewart, keyboard) and the only recorded output by Santa Barbara Machine Head.

 

 

 

Acum putem să începem să-i amintim şi pe Led Zeppelin care sunt crossover (adică au influenţe blues). :respect:

 

Foarte ciudat articol de unde l-ai achizitionat .!!! ..Unde-i John Mayall si unde-i Peter Green ....TOTUSI parca erau british bluesman-i cei mai de seama .....Nu !!!! ????????

Edited by karpi
Posted

cred ca definitia din wikipedia este destul de buna, ca si explicatiile ce o insotesc.

 

Groove is the sense of propulsive rhythmic "feel" or sense of "swing" created by the interaction of the music played by a band's rhythm section (drums, electric bass or double bass, guitar, and keyboards).

 

oricum, cred ca ar trebui sa ne batem mai putin capul cu tot felul de pareri nihiliste ale unor personaje de pe-aici iar cei care se simt atotstiutori, daca vor sa teoretizeze cu orice pret, sa incerce, mai degraba, sa explice (daca se simt in stare), in limbajul teoriei muzicale (game, note blue, armonie, trepte pe care se formeaza acordurile, substitutii etc.) acest gen muzical care se numeste blues.

 

Pe la noi pana prin 1990 se spunea " balans " adica ceva ce aducea a "swing " ,,iar la americanii am observat ca are mai mult eintelesuri denumirea de "groove" .Canti o piesa ce-i place spune good groove

 

 

7. Slang an experience, event, etc., that is groovy

 

in the groove

a. (Music) Jazz playing well and apparently effortlessly, with a good beat, etc.

b. US fashionable

vb

1. (tr) to form or cut a groove in

2. (intr) Dated slang to enjoy oneself or feel in rapport with one's surroundings

3. (Music) (intr) Jazz to play well, with a good beat, etc.

 

roove (groomacr.gifv)

n.

1. A long narrow furrow or channel.

2. The spiral track cut into a phonograph record for the stylus to follow.

3. Slang A settled routine: got into the groove of a nine-to-five job.

4. Slang A situation or an activity that one enjoys or to which one is especially well suited: found his groove playing bass in a trio.

5. Slang A very pleasurable experience.

v. grooved, groov·ing, grooves

v.tr.

1. To cut a groove or grooves in.

2. Baseball To throw (a pitch) over the middle of home plate, where it is likely to be hit.

v.intr. Slang

1.

a. To take great pleasure or satisfaction; enjoy oneself: just sitting around, grooving on the music.

b. To be affected with pleasurable excitement.

2. To react or interact harmoniously.Idiom:

in the groove Slang

Performing exceptionally well.

 

 

Asa ca apare piblema in ce sens est groovy o muzica ..

 

 

Prima data cand am auzit de groove am inteles ca era vorba de inregistrarea pe disc vinil ..."un santz bun " o " taietura buna .".sau o" zgarierura buna ." .in discul vinil ..si se referea la o piesa muzicala buna ..in general .

 

Articolele citate sunt în linkuri. John Mayall vine fix după Alexis Korner şi Cyril Davies.

 

It was Alexis Korner who persuaded Mayall to opt for a full time musical career and move to London. There, Korner introduced him to many other musicians and helped them to find gigs. In late 1963, with his band which was now called the Bluesbreakers, Mayall started playing at the Marquee Club. The lineup was Mayall, Ward, John McVie on bass and guitarist Bernie Watson, formerly of Cyril Davies and the R&B All-Stars.

 

http://en.wikipedia....The_early_years

 

Peter Green apare mai târziu.

 

http://en.wikipedia....%29#Early_years

 

Dupa interview-uri si documantare Alexis Corner era catalogat ca jazzist .;la fel si Ginger Backer si Jack Bruce ,

Dupa spusele lui Ginger Backer .au facut Cream cooptand-ul pe Clapton ca sa faca bani deoarece cu jazz-ul nu prea mergea treaba iar bluesul a devenit noua moda dupa jazz , free jazz , beatniks ..

Ce era ca blues recunoscut si prmovat era mai ales Mayall . La noi a ajuns mai mai greu blues-ul in schimb prin radio au ajuns piesele hit ale lui P Green ...Albatros, Oh Well , Green Manalishy astfel noi l-am incadrat la inceput la muzica de avangarda /experimentala ..mai tarziu pe alte canale ( discuri aduse din west ) am vazut ce activitate importanta si bogata avea in blues..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.