Borsec Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Totul pleaca de la anunturile de mica publicitate. Sunt chitaristi care cauta trupe, sau incepatori care cauta instructori. Intrebarea mea este cum anume se evalueaza un chitarist sau un profesor ? Propun deasemenea ca fiecare membru (care doreste treaba asta) sa poate fi evaluat si sa primeasca un rating (punctaj) afisat in profilul lui. Multumesc pentru eventualele raspunsuri.
sam Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 In teorie ideea e buna insa tare mi-e ca se va ajunge la nepotisme si alte artificii de genul "da-mi un 10 ca dau eu o bere" si ca rating-ul nu va fi cel real. Cred ca cel mai corect ar fi sa existe un fel de juriu (format din 3-5-10 oamen cu experienta) care sa evalueze impartial prestatia fiecaruia, sa acorde note, se face media si ala e rating-ul. Si aici e cu dus si-ntors dar ma rog, e o idee...
apocalipsa Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 (edited) evaluarile sunt subiective. deci nu au nici un rost. mai degraba criteriul ar trebui sa fie de popularitate. pe de alta parte profesorii de chitara clasica sant in general persoane mai retrase. si cu cat profesorul este mai bun este mai necunoscut maselor, iar mediul de elevi este mai select. Edited May 19, 2013 by apocalipsa 2
andreyush01 Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Nu prea poti sa iti dai seama cum e un profesor ..pana nu il cunosti face to face ...si nu vezi ce stie sa faca. Cum preda , cum se poarta cu tine , cat de bine explica etc. Iar la un chitarist , un videoclip , si restul e jazz. Depinde ce vrei de la el .Daca citeste note de rupe , daca este serios si se implica in proiecte mari etc. Este subiectiva treaba.
TheZKD Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Mie mi-ar placea daca intelege lumea ca un chitarist care preda nu este egal cu profesor de chitara . 4
the outsider Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Mie mi-ar placea daca intelege lumea ca un chitarist care preda nu este egal cu profesor de chitara . Bravos.
George M. Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Evaluare: Sa aiba Diploma de absolvire Conservator - Muzica, cu mentiunea, Modul pedagogic efectuat. 1
George M. Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 N-am glumit, d.p.v. tehnic sau formal, asta ar putea fi o prima forma de evaluare, necesara, dar nu suficienta. Este impropiu spus profesor daca nu are un atestat in acest scop. Eu am facut modulul pedagogic in facultate si intentionez sa fac si modulul de master, necesar invatamantului superior.
TheZKD Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Hum... e o gluma cumva si ai uitat sa pui emoticonul potrivit? De ce ar fi o gluma ? Daca vrei profesor de chitara , aste e cerinta minima sau punctul de plecare . Daca vrei profesor . Daca vrei sa iti arate cineva chestii pe electrica pe care le gasesti oriunde pe youtube ( inclusiv teoria pe siteuri gratis foarte bine prezentate ) si ii mai si dai bani , everybody be my guest eu nu judec . Profesorul ( adica profesor adevarat ) meu de chitara la care am fost multi ani si inca il vizitez era/este dintre cei mai buni el dupa primele 2-3 ore daca nu era de tine chitara o suna pe maica-ta sau si ii spunea direct ca uitati-va doamna , nu cred ca acesta este un lucru care tine de fiul/fiica voastra si nu merita sa platiti orele si sa irosim timpul degeaba , sau daca erai mai mare iti spunea direct . Nu accepta pe oricine . Nu o facea pentru bani , o multime de ore pe care nu le-am putut plati l-am intrebat cum facem si mi-a zis ca nu predau pentru bani cand poti si vrei le platesti . A terminat conservatorul onorabil , traieste din muzica preda chitara a castigat concursuri de clasica activeaza in domeniu , studentii lui o mare parte sunt niste chitaristi foarte buni care practica/sau nu activ etc . Ce mi-a predat el nu se gaseste pe net sau youtube sau in carti sunt niste chestii pe care cand le aflii ai o revelatie de exersezi o saptamana si ti se pare ca s-a schimbat total modul in care canti . Scriu toate astea ca eu m-am saturat sa vad cum lumea da bani grei ca cineva sa le arate introul la Knocking on heavens door , sau sa le arate trei acorduri pentru 50 de RON ( cand nici nu stiu sa cum se tin corect corzile ), sau ce mai stiu eu , se lasa fraieriti , aia se bucura de easy money si se mai si autoproclama "profesori" ! 4
Borsec Posted May 19, 2013 Author Posted May 19, 2013 Parerea mea este ca e o problema complicata ... Treaba cu inregistrarile de pe youtube nu e de incredere ... va garantez ca fa pot face orice solo de-al lui Slash daca il studiez suficient (cateva zile, la nivelul meu penibil), dar asta nu imi creste cu nimic valoarea Parerea mea este ca orice chitarist trebuie evaluat dupa : - creativitate - viteza si precizie - ureche - poate si prezenta scenica - studii - capacitatea de a reproduce cat mai rapid o melodie (prima auditie eventual) - background Deci pana la urma cum evaluam , de exemplu , un tip care spune ca da lectii de chitara ? cum ne alegem profesorul sau colegul de trupa ?
TheZKD Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Ai zis cum crezi ca trebuie evaluat . De ce mai intrebi dupa aceea cand oricum ai parerea ta deja ? 1
TheZKD Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 (edited) La conservator se studiaza unele chestii care sunt utile genului clasic si care utilizeaza anumite instrumente specifice, vioara, pian, chitara clasica (corzi de nylon). Nu ii adevarat . De aici stiu ca nu ai fost niciodata in conservator sau nu stii ce se invata defapt acolo . Nu vad ce ar putea sa te invete un profesor de conservator despre shred sau despre blues sau despre improvizatia in jazz cand un cititor de partituri nu face altceva decat sa citeasca partituri. Radacina elementara . Se poate si fara dar iti va fi mult mai usor daca stii tehnicile elementare de baza corect din start, mai ales la shredding si jazz te ajuta enorm si defapt orice tine de chitara . Piesele pe care le invatam din partitura erau improvizatiile cuiva , iar in chitara clasica dupa ce treci de un anumit nivel incepi sa inveti improvizatii tehnice din care incepi sa iti construiesti un stil aparte . Nu cred ca ai studiat chitara clasica . Toate au plecat de la chitara clasica si nu invers . Nu stiu daca o sa intelegi ce spun fiindca ai plecat de la premisa in care zici chitara clasica ( si restul elementelor muzicii clasice) inseamna citit si redat partituri , ceea imi spune ca defapt habar nu ai . Nu zic asta sa te jignesc deloc dar asta e adevarul . Nu vad ce ar putea sa te invete un profesor de conservator despre shred sau despre blues sau despre improvizatia in jazz Tu chiar crezi ca ei nu stiu decat sa citeasca partituri si sa redeie piese clasice si fiind profesionisti ai chitarii ( nu toti sunt eu vorbesc de cei care merita titlul ) nu au alte interese in muzica ? Intreb si eu ... Inca o data , nu zic ca nu se poate fara , se poate , doar ca nu capeti si descoperi din start niste lucruri importante de baza . Dar discutia a plecat de la ce e un Profesor , si cum a zis si George nu cred ca e nevoie sa repetam ce este , si cu ce il confunda multi din pacate . cum ne alegem profesorul sau colegul de trupa ? Daca caut un coleg intr-o trupa de punk o sa ma intereseze aceleasi caractere ca la un Profesor sau unul de fusion jazz ? Categoric nu . Probabil nici nu prea o sa ma intereseze ce stie la chitara. Nu exista "retete secrete" sau modalitati corecte batute in piatra pentu a alege un coleg de trupa sau profesor sau cineva sa ne arate 3-4 acorduri si introul la smoke on the water pentru 50 lei . Cred ca oricum norocul joaca un rol foarte mare daca ne place daca nu . Edited May 19, 2013 by TheZKD
Winston Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Nu vad ce ar putea sa te invete un profesor de conservator despre shred sau despre blues sau despre improvizatia in jazz cand un cititor de partituri nu face altceva decat sa citeasca partituri. Chiar crezi ca o tehnica precum shredding-ul, sau utilizarea unei game pentatonice si a unor maj7-uri depasesc limitele unui absolvent de conservator ? Sau chiar crezi ca "a invata improvizatie" e un demers cu sens ? Daca elevul nu este capabil sa alcatuiasca de unul singur improvizatia pe baza notiunilor despre armonie dobandite in urma studiului cu sau fara profesor, ce ramane de facut ? sa invete "improvizatii" pe dinafara de la profesor ? Si tine cont de faptul ca exista specializarea "chitara" la conservator, desi, chiar daca nu ar fi specializat pe chitara, un eventual profesor absolvent de conservator are, cu siguranta, mai multe de oferit unui cursant la chitara decat ar avea un diletant cu pretentii de profesor care se mandreste cu o cariera pe scena. 2
TheZKD Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Am vazut un profesor de pian de la conservator care s-a facut de ras cu o trupa pop, pe scena. Si nu era oricine. Probabil . Si ? Ce legatura are un caz izolat cu toata discutia generalizata ? Asta inseamna ca daca unu pica Bac-ul toata scoala aceea pe care a facut-o e naspa . Daca iese un medic care face malpraxis toata facultatea pe care a facut-o e naspa si defapt nu se stie pe acolo cum se face treaba . Etc. etc . Nu mai am nimic de zis, imi amintesc doar de semnatura lui FiveseveN, cand au nazbatiile astea. Dintre teoriile conspiratiei mai amintesc: "Ca sa stii rock trebuie sa stii blues" sau "ca sa stii orice muzica trebuie sa stii blues" "Daca stii sa canti jazz stii sa canti orice" Si cea sustinuta de cei de mai sus: "Daca faci conservatorul stii toate muzicile" 1. De ce aduci numele cuiva care nici nu participa la discutie 2."Daca faci conservatorul stii toate muzicile" nimeni nu a spus asa ceva , deci nu intelegi despre ce am discutat , deci e inutil sa continuam . O zi faina la toata lumea .
Winston Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Nu mai am nimic de zis, imi amintesc doar de semnatura lui FiveseveN, cand au nazbatiile astea. Dintre teoriile conspiratiei mai amintesc: Ai si tu o contributiile la teoriile conspiratiei: "A urcat pe scena, e bun sa predea" De acum incolo adu-ti aminte si de semnatura mea (vand...) 1
CiocanelBloodyCIocanel Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Shred you ask? Galina Vale was once close to fretting the wrong note, then she looked at the right fret, and it moved under her finger. 1
George M. Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 (edited) La conservator se studiaza unele chestii care sunt utile genului clasic si care utilizeaza anumite instrumente specifice, vioara, pian, chitara clasica (corzi de nylon). Nu vad ce ar putea sa te invete un profesor de conservator despre shred sau despre blues sau despre improvizatia in jazz cand un cititor de partituri nu face altceva decat sa citeasca partituri. Iti dau exemplul meu, am studiat inginerie "clasica", cu calcule de rezistenta, desen tehnic facut cu mana, masini-unelte "clasice" si acum lucrez/ programez CNC, totul pe calculator, deci modern. E ca si cum as fi facut conservatorul, iar apoi as fi cantat metal. Baza o am, restul tine de mine sa ma adaptez cerintelor. "Daca faci conservatorul stii toate muzicile" Nu sunt de acord cu afirmatia, dar cred ca studiile muzicale iti ofera o baza de plecare, iar mai departe, depinde de fiecare daca poate stapani toate genurile muzicale. Edited May 19, 2013 by George M.
Winston Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 (edited) Deci dupa tine asta inseamna shred. E bine. Daca analizezi fraza, observi virgulele si intelegi la ce folosesc, intelegi ca nu e un semn egal intre primul element (shred) si celelalte doua. Edit: o foarte buna analogie, deasupra, la George M, pentru ce incercam si eu sa iti explic. Edited May 19, 2013 by Winston
karpi Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Majoritatea observatiilor postate de @useri sunt valabile si corecte doar trebuie luate toate si cantarit ce cat conteaza in diferite ipostaze . Este adevarat ca pe internet gasesti tot de ce este nevoie ca sa inveti sa ajungi a fi evaluat un bun chitarist dar ! Sa nu uitam ca un incepator sa un chitarist fara experienta nu poate sa aleaga care este callea cea corecte /buna /utila /folositoare /mai artistica ptr el . Ptr ca sa poata sa se hotareasca trebuie o cultura generala in domeniul acesta cat mai vasta ...dobandita prin studiu prin auditii ,,prin acumulare de cunostinte tehnice ,teoretice , stilistice ..si ce-o mai fi.. Cu sau fara o indrumare corecta din partea unui sau chiar a mai multor profesori este nevoie de constientizare de a ajunge la o conceptie o viziune altfel este cam probllematica treaba .mai ales din punct de vedere artistic . Muzica in primul rand este arta , Cei care doar invata si imita sa reproduca cea ce au invatat si nu ies din "canoane"-le prescrise pot sa ajunga foarte buni interpreti ..executanti , bineinteles talent trebuie si in acest caz ,Daca dintre acesti instrumenisti unii pot sa se detaseze de cea ce au fost invatati ca si conceptie sau viziune insuflata de profesori /de sistemul de invatare pot ajunge si artisti in domeniul creatiei ..mai mult sau mai putin originali fiecare cam cat poate cat nimereste ,reuseste etc .. Bine este ca sa poti urma toate caile de studiu /acumulare ca apoi sa ai din ce sa te dezvolti individual cand ajungi la maturitate sa zicem artistica ..sau doar experienta de instrumentist . Cu indrumarea unor muzicanti cu experienta se pote imbina studiul tehnic/teoretic si artistic in asa fel ca sa nu le parcurgi separat deoarece altfel ai avea nevoie de sa zicem cam 30 de ani ca sa le parcurgi in "serie " cea ce reduce sansele de a lua parte activa in miscarea muzicala . O evaluare "stiintific corecta" complexa porbabil ar trebui sa tina seama de toate aptitudinile chitaristului de gradul de pregatire de originalitate /inventivitate ..etc ...
Winston Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Sa nu uitam ca un incepator sa un chitarist fara experienta nu poate sa aleaga care este callea cea corecte /buna /utila /folositoare /mai artistica ptr el Pai da, ce atata democratie si mercantilism ? Profesorii de chitara trebuie sa se imparta, acum, in subgrupe specializate precum "prof de thrash-metal", "prof de rasgueado" sau "prof de nota do" ? Prostii de luat bani de la copii.
TheZKD Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Pai da, ce atata democratie si mercantilism ? Profesorii de chitara trebuie sa se imparta, acum, in subgrupe specializate precum "prof de thrash-metal", "prof de rasgueado" sau "prof de nota do" ? Prostii de luat bani de la copii. Nu uita de prof de shred . 1
karpi Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 (edited) @Winston Din partea mea toti sa invete singuri , dar inca nu am vazut pe mai nimeni care sa fi ajuns la un nivel aceptabil fara indrumare, in timp util ! Daca ai citit atent am precizat ...timpul ...ce totusi conteaza daca nu vrei sa fii tanar talent la 50 de ani ,,,cea ce nu-i rau daca vrei sa canti blues caci americani zic ca pana la 50 de ani nu prea esti bluesist ,,,,,stiu ei de ce .. Fiecare poate sa faca cum doreste sau ce conditii are . Dar la o evaluare se iau in considerare toate aspectele place sau nu celor evaluati . Un exemplu cunoscut de mine cu chitarist din Timisorara . Erly Krauser fratele lui Dixie Krauser ... Crezi ca a fost evaluat dupa ochi frumosi sau dupa ..ce, ca sa ajunga in trupa lui James Last .? Sa-l fi auzit prin '74la 17-18 ani ! cum canta si cu vioara ..mai tarziu a fost luat in Phoenix .. Iar Dixie Krauser tot la 19-20 de ani era deja unul din cei mai buni basisti ca mai tarziu sa cante o perioada cu Pro Musica ..dupa '90 apoi a plecat si el in Germania .. Sunt curios cum ajunge un tanar pana la 17 ani la nivelul celor amintiti fara profesor respectiv indrumare . Edited May 20, 2013 by karpi 1
Liviu.Pop Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 Oricum, faptul cum ca un individ e bun la chitara de rupe nu implica nici pe departe faptul ca poate sa-i si transmita cunostintele unei terte persoane. Aici sunt foarte de acord cu faptul ca are nevoie de un modul pedagogic in spate (si nu in chimie sau alte discipline conexe, paralele cu muzica). Desigur, pot exista si exceptii, respectivul sa aiba un talent didactic innascut. Trag concluzia ca, in general, ceea ce se discuta pe acest topic e oarecum subiectiv. Inclusiv ceea ce am scris eu aici.
Cognek Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 In ziua de azi exista internet... Mr. Internet are poze si video si text pentru absolut orice lucru... Mr. Internet il are pe youtube ca si copil si Youtube acum a crescut... De google nu mai zic nimic... Eu m-am tot uitat pe youtube si am vazut absolut orice metoda si tehnica de a canta la chitara ... Exista video-uri (simplificate le zic ei) free... pardon... "lectii" free sub forma de video si lectii pentru handicapati... alea se platesc. La un video poti sa-i dai repeat de 1000 de ori pentru alea 3 secunde in care nu prea intelegi ce se intampla... poti sa-l dai si cu incetinitoru... si ce-i cel mai misto, nu se enerveaza si nici nu cred ca-ti ia bani in plus. Acum daca esti handicapat na... ghinion. Eu nu vreau sa dau sfaturi aiurea... din partea mea toata lumea poate sa-si inchirieze cate 10 profesori care sa aiba cate 500 de diplome fiecare. Bine, pe net majoritatea "lectiilor" sunt in limba engleza... da prost sa fii sa nu cunosti in ziua de azi limba engleza... macar la nivel mediu...
bbcelrau Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 (edited) Pana la o anumita varsta(maturitate) e foarte bine sa ai un profesor din multe motive:iti poate spune unde ,de ce si cum ai gresit ; te poate indruma ,stimula cate odata si poate sa-ti explice lucrurile pe intelesul tau.De la o anumita varsta cel mai bun profesor esti chiar tu(nimeni nu poate stii mai bine ca tine ce nevoi ai ,unde ar trebui sa insisti si chiar unde vrei sa ajungi).E doar o parere ,cat despre clasificarea(evaluarea) chitaristilor respectiv a profesorilor de chitara este o chestie pur subiectiva(insa nu diploma de profesor ci calitatile il vor face pe un profesor bun, in similitudine nu oricine isi cumpara sau primeste o chitara poate fi un chitarist bun). Edited May 20, 2013 by bbcelrau 2
Winston Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 Grozav, am stabilit ce calitati credem noi (crede fiecare in parte) ca ar trebui sa intruneasca un profesor de chitara. Dar s-a gandit cineva ce calitati i-ar cere administratia fiscala ? 1
comanel Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 @Winston: meh, asa si cu aia de pregatesc elevii de bac...
TheZKD Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 (edited) In ziua de azi exista internet... Mr. Internet are poze si video si text pentru absolut orice lucru... Mr. Internet il are pe youtube ca si copil si Youtube acum a crescut... De google nu mai zic nimic... Eu m-am tot uitat pe youtube si am vazut absolut orice metoda si tehnica de a canta la chitara ... Exista video-uri (simplificate le zic ei) free... pardon... "lectii" free sub forma de video si lectii pentru handicapati... alea se platesc. La un video poti sa-i dai repeat de 1000 de ori pentru alea 3 secunde in care nu prea intelegi ce se intampla... poti sa-l dai si cu incetinitoru... si ce-i cel mai misto, nu se enerveaza si nici nu cred ca-ti ia bani in plus. Acum daca esti handicapat na... ghinion. Eu nu vreau sa dau sfaturi aiurea... din partea mea toata lumea poate sa-si inchirieze cate 10 profesori care sa aiba cate 500 de diplome fiecare. Bine, pe net majoritatea "lectiilor" sunt in limba engleza... da prost sa fii sa nu cunosti in ziua de azi limba engleza... macar la nivel mediu... Potato Faptul ca cineva nu se descurca cu ceva nu inseamna ca este handicapat . Sunt curios daca stii macar ce inseamna cuvantul "handicapat" .Ai opinia ta , ok , dar poti sa iti exprimi opinia fara jigniri inutile ? Si nu esti nici prost daca nu stii engleza , este straniu in ziua de azi , dar nu inseamna ca ai un nivel intelectual scazut . Edited May 20, 2013 by TheZKD 2
karpi Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 (edited) Grozav, am stabilit ce calitati credem noi (crede fiecare in parte) ca ar trebui sa intruneasca un profesor de chitara. Dar s-a gandit cineva ce calitati i-ar cere administratia fiscala ? Era vorba de evaluarea unui chitarist oarecare . Ptr rezultate bune in timp util trebuie un mentor care te indruma te invata sau de la care sa ceri /scoti tu tot ce se poate . Am avut coleg tanar extrem de talentat dar obisnuit de a nu iesi din cuvantul profului ...a trebuit sa duc "lupte " cu el sa nu ma mai intrebe la orice daca " ..e bine asa ? ...e corect ? . L-am luat intr-o formula ptr un festival si i-am "poruncit " sa NU mai intrebe nimic totu-i perfect cum face ! caci se speriau ceilalti ca am adus un incepator care nu stie ce sa faca si aveam doar cateva repetitii pana la festival ...hehe..totul a iesit bestial de bine si iaca asa incet a prins " aripi " acum el ii invata pe altii . Nu pot decat sa -mi amintesc cum la inceputiri pe cate "cai gresite " ne-am focalizat directia de studiu ..ca sa pierdem luni pana ne prindeam ca nu-i OK ...si asta a durat vre-o 4 ani daca nu mai mult ...intre timp cantam .Asta a fost norocul ca aveam de cantat non-stop asa ca totul se accelera si ajungem rapid sa ne "corectam" ideile gresite . Probabil sunt multi muzicanti talentati care datorita culturii generale vaste autodidact urmeaza analogia metodelor de invatare de la alte discipline si ajunge sa se perfectioneze .Dar probabil sunt foarte putini la numar care sunt si foarte disciplinati si cu spirit artistic cat si dexteritate tehnica . etc etc ...ca sa "reziste " la o evaluare complexa. Ptr amatori nu conteaza si mu este necesar sa fie super ..sa fie OK in "ceva" si sa foloseasca inteligent cea ce poate el mai bine .La o evaluare pro. nu rezista dar daca face parte dintr-o trupa buna nu intreaba nimeni ce mai stie in afara de ce canta ei foarte bine . Adica evaluarea ptr o trupa de amatori este altceva decat evaluarea complexa ptr. un muzicant pro. de studio care trebuie sa cante de toate si sa stie de toate . Edited May 20, 2013 by karpi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now