Pacman Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 O lectie despre cata emotie poate incapea intr-o piesa... O piesa despre trista disparitie din aceasta lume a mamei chitaristului Mark Tremonti. Ascultati si uitati-va cu atentie cum deabia isi stapaneste durerea si emotiile de cate ori canta publicul... Impresionant! avem si varianta de studio: http://www.youtube.com/watch?v=y7bwI0ZJO7Q . Respect pentru ei! 4
soniaxl Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 Mda , fain dar daca vrei sa vezi emotii uita-te la asta , stiu ca e alt gen insa merita vazut .Cand ti se intampla asa ceva pe scena , inseamna ca ai atins nivelul suprem : http://www.youtube.com/watch?v=p9jiY81JJPM 7
Razvan Tudosa Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 (edited) Ba, da` Mark Tremonti nu e mort... LE: Imi pare rau vorbeai de mama lui, am citit aiurea. Edited September 20, 2012 by alienkaze
Pacman Posted September 20, 2012 Author Posted September 20, 2012 Ba, da` Mark Tremonti nu e mort... LE: Imi pare rau vorbeai de mama lui, am citit aiurea. M-au cam trecut apele... am zis ca am scris prostii )) 1
mike_KidLazy Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 Foarte misto melodia de la Alter Bridge, am pierdut si eu pe cineva drag si chiar m-am regasit in versurile piesei asteia... m-au trecut toate apele ascultand-o...
Zippy Posted September 21, 2012 Posted September 21, 2012 Piesa asta e speciala pentru ca fiecare dintre noi a piedut pe cineva drag..e una din piesele mele preferate
ValeChitara Posted September 23, 2012 Posted September 23, 2012 Eu personal, nu cred ca se poate ma multa emotie si pasiune pusa intr-o singura reprezentatie, cum este la Gary Moore, nu cred ca foarte multi inteleg cu adevarat ce inseamna "feelingul", am observat ca majoritatea considera ca feelingul inseamna sa te strambi...NU!, feelingul inseamna sa il faci pe ascultator sa i se ridice parul de pe maini. Daca judec aceasta reprezentatie in mod, strict, cerebral o consider cel mult mediocra, deoarece sunt si pasaje in care nu e sustinut prea bine si nici Gary nu e chiar unde trebuie, plus ca sunt niste momente destul de "murdare", insa sentimentul transmis este incomparabil, nu am mai ascultat un asemenea chitarist, din acest punct de vedere, poate doar Andy Timmons. 5
tudorzzz Posted September 24, 2012 Posted September 24, 2012 sar si io cu una, mai old school asa, fara briz-brizuri nu vreau sa intru in polemici cu nimeni, dar cateodata less is more
Vlad H. Posted September 24, 2012 Posted September 24, 2012 Eu personal, nu cred ca se poate ma multa emotie si pasiune pusa intr-o singura reprezentatie, cum este la Gary Moore, nu cred ca foarte multi inteleg cu adevarat ce inseamna "feelingul", am observat ca majoritatea considera ca feelingul inseamna sa te strambi...NU!, feelingul inseamna sa il faci pe ascultator sa i se ridice parul de pe maini. Daca judec aceasta reprezentatie in mod, strict, cerebral o consider cel mult mediocra, deoarece sunt si pasaje in care nu e sustinut prea bine si nici Gary nu e chiar unde trebuie, plus ca sunt niste momente destul de "murdare", insa sentimentul transmis este incomparabil, nu am mai ascultat un asemenea chitarist, din acest punct de vedere, poate doar Andy Timmons. Simt ung ust amar in suflet cand stiu ca o murit..dar si dumnezeu are nevoie de cineva sa ii cante sa adoarma..melodia still got the blues ..de fiecare data cand o ascult..ma face sa incep sa cant la air guitar..si mi se ridica parul de pe maini si picoare..cand f\vad cata pasiune pune in ceea ce a facut...
Ironside Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 (edited) Mama, deja devine penibil. Frate, inteleg ca va place ce ascultati, da' totusi... Am ajuns sa masuram emotia din piese? "Cita emotie incape?". "Multa, frate, o tona!". Eu cred asa: emotia transmisa de o piesa variaza in functie de mai multi factori, cum ar fi starea psihica a ascultatorului in momentu ascultarii sau "obisnuinta" (adica de cite ori ai ascultat melodia). Chiar si cea mai plina de emotie piesa, dupa un anumit numar de ascultari, ea isi pierde sensul. Cu alte cuvinte, cu cit o asculti mai mult, cu atit emotia transmisa e mai slaba. Edited September 25, 2012 by Ironside 1
Radu Burcea Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 Mama, deja devine penibil. Frate, inteleg ca va place ce ascultati, da' totusi... Am ajuns sa masuram emotia din piese? "Cita emotie incape?". "Multa, frate, o tona!". Eu cred asa: emotia transmisa de o piesa variaza in functie de mai multi factori, cum ar fi starea psihica a ascultatorului in momentu ascultarii sau "obisnuinta" (adica de cite ori ai ascultat melodia). Chiar si cea mai plina de emotie piesa, dupa un anumit numar de ascultari, ea isi pierde sensul. Cu alte cuvinte, cu cit o asculti mai mult, cu atit emotia transmisa e mai slaba. De acord cu asta.E ca atunci cand asculti in continuu o piesa,iti suna telefonu' cu ea si o ai pusa la alarma de dimineata.Dupa o luna nu o mai suporti.Dar daca o asculti din nou dupa 2 luni in care n-ai mai facut-o simti cu totu' altceva.
karpi Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 (edited) Mama, deja devine penibil. Frate, inteleg ca va place ce ascultati, da' totusi... Am ajuns sa masuram emotia din piese? "Cita emotie incape?". "Multa, frate, o tona!". Eu cred asa: emotia transmisa de o piesa variaza in functie de mai multi factori, cum ar fi starea psihica a ascultatorului in momentu ascultarii sau "obisnuinta" (adica de cite ori ai ascultat melodia). Chiar si cea mai plina de emotie piesa, dupa un anumit numar de ascultari, ea isi pierde sensul. Cu alte cuvinte, cu cit o asculti mai mult, cu atit emotia transmisa e mai slaba. Vorbesti de femei...hehehehe cu cit o asculti mai mult, cu atit emotia transmisa e mai slaba.si devine tot mai enervanta Edited September 25, 2012 by karpi 3
Airhead Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 emotia este ceva ce defineste pana la urma un artist, daca nu suferi nu ai cum sa transmiti ceva cu care sa se identifice auditorul. daca te uiti in istoria marilor artisti, fie ei muzicieni sau scriitori, pictori sau altii, toti au in spate o durere, o intamplare nefericita care spusa unui public, a atins o coarda sensibila si a atras simpatia acestora. sau daca nu ai intamplari nefericite care sa te inspire, te ajuti de diverse substante legale sau ilegale si ai trairi care merita spune. cand ai un raspuns cum este cel aratat mai sus cu Lara Fabian, cand tot publicul canta in locul tau piesa, atunci inseamna ca faci lucrurile bine si ar merita sa continui. 2
karpi Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 emotia este ceva ce defineste pana la urma un artist, daca nu suferi nu ai cum sa transmiti ceva cu care sa se identifice auditorul. daca te uiti in istoria marilor artisti, fie ei muzicieni sau scriitori, pictori sau altii, toti au in spate o durere, o intamplare nefericita care spusa unui public, a atins o coarda sensibila si a atras simpatia acestora. sau daca nu ai intamplari nefericite care sa te inspire, te ajuti de diverse substante legale sau ilegale si ai trairi care merita spune. cand ai un raspuns cum este cel aratat mai sus cu Lara Fabian, cand tot publicul canta in locul tau piesa, atunci inseamna ca faci lucrurile bine si ar merita sa continui. Marii muzicieni /compozitori multi au cheltuit averile unor "sponsori" .si erau foarte suparti sufereau ca nu mai au inca un sponsor ,,, Sa vezi la Bach cum canta publicul in locul sau , sau la Stravinski . Mai ales i-mi place cand publicul canta in locul lui Steve Vai ... 2
mc.chiken Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 Eh, ca nu se pot face analogii... Asa se intampla cu un solist vocal. Sunt raspunsuri si pentru instrumentisti.
FiveseveN Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 daca te uiti in istoria marilor artisti, fie ei muzicieni sau scriitori, pictori sau altii, toti au in spate o durere, o intamplare nefericita care spusa unui public, a atins o coarda sensibila si a atras simpatia acestora. lolwhat?! 'Al de Michelangelo, Andy Warhol sau Petrucci tot soiul ăsta de cerșetori de empatie sunt? 2
Airhead Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 lolwhat?! 'Al de Michelangelo, Andy Warhol sau Petrucci tot soiul ăsta de cerșetori de empatie sunt? exact. daca tu numesti un artist cersetor de empatie, atunci da, si ei au fost asta ceva. Mai ales i-mi place cand publicul canta in locul lui Steve Vai ... poti sa mergi sa vezi cum ii canta publicul, vine in Bucuresti pe 1 noiembrie.
FiveseveN Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Bei, tu cunoști ceva despre istoria artei și istoria artiștilor or are you just playing a hunch? Crezi că Petrucci a învățat la Berklee cum să se strâmbe și milogească? 1
Airhead Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 din raspunsul tau, mai ales din utilizarea primului cuvant, imi dau seama ca tu esti doctor in arte si ca ai vreo doua clase in plus decat trenul. si daca tot esti asa de destept si atotstiutor, unde ai citit in postul meu de "strâmbe și milogească" ? cand am facut eu referire la schimonoseli faciale sau milogeala pe scena pentru atragerea atentiei ? vezi ca vorbesti fara sa te auzi, sau scrii doar de dragul de a scrie.
manbearpig Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Probabil si Petrucci are o durere in spate, la cat a tras de fiare sigur a facut pe parcurs o intindere, sau macar o febra musculara. 5
FiveseveN Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Doctor încă nu (doar master) dar e în plan. Totuși sunt destul de sigur că am făcut cu 7 ani mai multă istoria artei (și alte nimicuri tangente) decât tine. Deci permite-mi să mă simt insultat când cineva reduce expresia artistică în toată complexitatea sa la sentimentalisme ieftine și mai susține că are argumente istorice.
Doctor X Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Probabil si Petrucci are o durere in spate. Sigur ca are: il doare in spate de ce se spune despre el. 1
ronniefrown Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 E, incearca sa-i explici lui Fiveseven chestia asta 2
FiveseveN Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 (edited) Bănuiesc că ar trebui să mă simt jignit or something?! Trecem peste faptul că nu vă împărtășesc afinitatea pentru melodramatic. Ce se insinuează că n-aș înțelege? Cutis anserina (piele de găină)? Reflexul pilomotor e un fenomen chiar interesant, pentru că e moștenit de la mamiferele cu blană/păr, care se "zburlesc" pentru a părea mai mari/amenințătoare când se simt amenințate. Sau pentru a îmbunătăți puterea de izolare termică a blănii când e frig. Noi am scăpat de blană pe parcursul evolutiv dar am rămas cu reflexul. Asta am învățat în gimnaziu. Stările afective umane? Psihologie de clasa a X-a. Empatia? E o unealtă indispensabilă unui mamifer social. Semnificațiile de ordin afectiv asociate unui produs estetic (e.g. muzică înregistrată sau cântată live, care implică și elemente teatrale/de performance)? Sunt noțiuni elementare de critică. E la mintea cocoșului să vezi de ce mama expune pe frigider mâzgâlitura făcută de odrasla sa. Dacă receptorul e atașat emoțional de produs sau autorul investește efort emoțional în producție înseamnă că rezultatul e automat valoros? Sunt nenumărați "artiști" care produc kitsch cu implicare cât se poate de candidă și completă. Și sunt nenumărați fani ai telenovelelor, ce le consideră cât se poate de expresive și emoționante. Copii, e drăguț faptul că vă preocupă plăcerea sau cunoștințele mele dar nu cred că eu sunt cel cu lacune în înțelegere. I get goose bumps too, doar că eu știu de ce, nu rămân frapat de puterile ezoterice ale experienței umane. Edited September 27, 2012 by FiveseveN 3
karpi Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Nu ma refer la piesa postata ci la discutiile generale din topic...! Unii confunda arta cu manipularea .sau este vorba de arta manipulari ? hehe Pe de alta parte de cele mai multe ori nu este vorba despre muzica ci despre text . Sa nu mai confundam efectul muzicii cu efectul textelor ...dar sunt si texte fantastice recitate pe un fond muzical minimal ...in care nu primeaza muzica si sunt piese muzicale unde melodia muzica foarte eleborata /inspirata este subliniata de text etc..deci diferite moduri de arta vocal instrumentala . Daca privim la descrierea multor lucrari de muzica clasica acestea contin cate o poveste ca sa sublinieze sa indrume fantezia spectatorului cand asculta muzica instrumentala ..... Povestea exista mai totdeauna aceasta poate fi cuprinsa si intr-un singur cuvant ..in titlul piesei ...caz in care ascultatorul este liber sa-si lase liber fantezia ... In cazul manelelor . pana la " soap opera " se utilizeaza "tehnicile" mai simpliste dar nu intotdeana putem vorbi de "kitch" .. etc etc etc .. @FiveseveN daca a tot studiat istoria artei etc..si are rabdare ar putea sa scrie mai multe ,,eu doar citesc despre asa ceva din curiozitate . 1
FiveseveN Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 How about Rebekah Del Rio? Revenind la ideea inițială... E important, cum a amintit și Arpi, să distingem "efectul textelor" de "efectul muzicii" și de efectul poveștii din spate. Oare ar fi avut același impact piesa de la Alter Bridge dacă nu știam circumstanțele și scopul pentru care a fost compusă? Mie-mi place formația în general dar piesa asta mi se pare foarte pop, cheesy și insipidă, dar știu că sunt un milion de fani care nu-s de acord (fie că pot oferi raționalizări sau argumente sau nu), so there you go. De ce asociem anumite stări afective cu anumite elemente muzicale, de la elementar (minor/major) la complex (compoziții întregi care pot avea alte efecte ca gestalt)? De ce considerăm mai expresivă vocea decât instrumentul (v. media richness, media naturalness și social presence theory) și ce rol joacă textul în povestea asta? Nu-i mai interesant să ne punem aceste întrebări decât să ne holbăm hipnotizați la cum transpiră Gary Moore? 1
ronniefrown Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 De ce asociem anumite stări afective cu anumite elemente muzicale, de la elementar (minor/major) la complex (compoziții întregi care pot avea alte efecte ca gestalt)? De ce considerăm mai expresivă vocea decât instrumentul (v. media richness, media naturalness și social presence theory) și ce rol joacă textul în povestea asta? Nu-i mai interesant să ne punem aceste întrebări decât să ne holbăm hipnotizați la cum transpiră Gary Moore? Pentru mine unul, nu. Contra-argumentul previzibil, ca sunt ignorant daca nu caut explicatii rationale pentru anumite stari, ma lasa rece. Cand o sa vreau explicatii rationale o sa ma duc la conservator. 2
ggg Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 să distingem "efectul textelor" de "efectul muzicii" și de efectul poveștii din spate. Parerea mea este ca lucrurile stau exact invers . Trebuie sa existe o poveste care sa o exprimi textual printr-un ambient muzical .Muzica este complementara textului . Muzica doreste sa accentueze anumite stari ale semnificatiei textuale .
FiveseveN Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 Cand o sa vreau explicatii rationale o sa ma duc la conservator. Adică cei care chiar studiază arta sunt fraieri și restul sunt artiști adevărați și consumatori care chiar o apreciază, nu? Și ce înseamnă "explicații raționale", mai sunt și de alt fel? Trebuie sa existe o poveste care sa o exprimi textual printr-un ambient muzical Păi cu toate lucrările instrumentale ce facem?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now