www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cata Emotie Poate Incapea Intr-O Piesa...


Recommended Posts

Posted

O lectie despre cata emotie poate incapea intr-o piesa... O piesa despre trista disparitie din aceasta lume a mamei chitaristului Mark Tremonti. Ascultati si uitati-va cu atentie cum deabia isi stapaneste durerea si emotiile de cate ori canta publicul... Impresionant!

 

 

avem si varianta de studio:

 

http://www.youtube.com/watch?v=y7bwI0ZJO7Q :D.

 

Respect pentru ei!

  • Like 4
Posted

Eu personal, nu cred ca se poate ma multa emotie si pasiune pusa intr-o singura reprezentatie, cum este la Gary Moore, nu cred ca foarte multi inteleg cu adevarat ce inseamna "feelingul", am observat ca majoritatea considera ca feelingul inseamna sa te strambi...NU!, feelingul inseamna sa il faci pe ascultator sa i se ridice parul de pe maini.

Daca judec aceasta reprezentatie in mod, strict, cerebral o consider cel mult mediocra, deoarece sunt si pasaje in care nu e sustinut prea bine si nici Gary nu e chiar unde trebuie, plus ca sunt niste momente destul de "murdare", insa sentimentul transmis este incomparabil, nu am mai ascultat un asemenea chitarist, din acest punct de vedere, poate doar Andy Timmons.

  • Like 5
Posted

Eu personal, nu cred ca se poate ma multa emotie si pasiune pusa intr-o singura reprezentatie, cum este la Gary Moore, nu cred ca foarte multi inteleg cu adevarat ce inseamna "feelingul", am observat ca majoritatea considera ca feelingul inseamna sa te strambi...NU!, feelingul inseamna sa il faci pe ascultator sa i se ridice parul de pe maini.

Daca judec aceasta reprezentatie in mod, strict, cerebral o consider cel mult mediocra, deoarece sunt si pasaje in care nu e sustinut prea bine si nici Gary nu e chiar unde trebuie, plus ca sunt niste momente destul de "murdare", insa sentimentul transmis este incomparabil, nu am mai ascultat un asemenea chitarist, din acest punct de vedere, poate doar Andy Timmons.

 

Simt ung ust amar in suflet cand stiu ca o murit..dar si dumnezeu are nevoie de cineva sa ii cante sa adoarma..melodia still got the blues ..de fiecare data cand o ascult..ma face sa incep sa cant la air guitar..si mi se ridica parul de pe maini si picoare..cand f\vad cata pasiune pune in ceea ce a facut...

Posted (edited)

Mama, deja devine penibil. Frate, inteleg ca va place ce ascultati, da' totusi... Am ajuns sa masuram emotia din piese? "Cita emotie incape?". "Multa, frate, o tona!".

 

Eu cred asa: emotia transmisa de o piesa variaza in functie de mai multi factori, cum ar fi starea psihica a ascultatorului in momentu ascultarii sau "obisnuinta" (adica de cite ori ai ascultat melodia). Chiar si cea mai plina de emotie piesa, dupa un anumit numar de ascultari, ea isi pierde sensul. Cu alte cuvinte, cu cit o asculti mai mult, cu atit emotia transmisa e mai slaba.

Edited by Ironside
  • Like 1
Posted

Mama, deja devine penibil. Frate, inteleg ca va place ce ascultati, da' totusi... Am ajuns sa masuram emotia din piese? "Cita emotie incape?". "Multa, frate, o tona!".

 

Eu cred asa: emotia transmisa de o piesa variaza in functie de mai multi factori, cum ar fi starea psihica a ascultatorului in momentu ascultarii sau "obisnuinta" (adica de cite ori ai ascultat melodia). Chiar si cea mai plina de emotie piesa, dupa un anumit numar de ascultari, ea isi pierde sensul. Cu alte cuvinte, cu cit o asculti mai mult, cu atit emotia transmisa e mai slaba.

De acord cu asta.E ca atunci cand asculti in continuu o piesa,iti suna telefonu' cu ea si o ai pusa la alarma de dimineata.Dupa o luna nu o mai suporti.Dar daca o asculti din nou dupa 2 luni in care n-ai mai facut-o simti cu totu' altceva.

Posted (edited)

Mama, deja devine penibil. Frate, inteleg ca va place ce ascultati, da' totusi... Am ajuns sa masuram emotia din piese? "Cita emotie incape?". "Multa, frate, o tona!".

 

Eu cred asa: emotia transmisa de o piesa variaza in functie de mai multi factori, cum ar fi starea psihica a ascultatorului in momentu ascultarii sau "obisnuinta" (adica de cite ori ai ascultat melodia). Chiar si cea mai plina de emotie piesa, dupa un anumit numar de ascultari, ea isi pierde sensul. Cu alte cuvinte, cu cit o asculti mai mult, cu atit emotia transmisa e mai slaba.

 

Vorbesti de femei...hehehehe

 

cu cit o asculti mai mult, cu atit emotia transmisa e mai slaba.si devine tot mai enervanta

Edited by karpi
  • Like 3
Posted

emotia este ceva ce defineste pana la urma un artist, daca nu suferi nu ai cum sa transmiti ceva cu care sa se identifice auditorul.

daca te uiti in istoria marilor artisti, fie ei muzicieni sau scriitori, pictori sau altii, toti au in spate o durere, o intamplare nefericita care spusa unui public, a atins o coarda sensibila si a atras simpatia acestora.

sau daca nu ai intamplari nefericite care sa te inspire, te ajuti de diverse substante legale sau ilegale si ai trairi care merita spune.

cand ai un raspuns cum este cel aratat mai sus cu Lara Fabian, cand tot publicul canta in locul tau piesa, atunci inseamna ca faci lucrurile bine si ar merita sa continui.

  • Like 2
Posted

emotia este ceva ce defineste pana la urma un artist, daca nu suferi nu ai cum sa transmiti ceva cu care sa se identifice auditorul.

daca te uiti in istoria marilor artisti, fie ei muzicieni sau scriitori, pictori sau altii, toti au in spate o durere, o intamplare nefericita care spusa unui public, a atins o coarda sensibila si a atras simpatia acestora.

sau daca nu ai intamplari nefericite care sa te inspire, te ajuti de diverse substante legale sau ilegale si ai trairi care merita spune.

cand ai un raspuns cum este cel aratat mai sus cu Lara Fabian, cand tot publicul canta in locul tau piesa, atunci inseamna ca faci lucrurile bine si ar merita sa continui.

 

Marii muzicieni /compozitori multi au cheltuit averile unor "sponsori" .si erau foarte suparti sufereau ca nu mai au inca un sponsor ,,,

 

Sa vezi la Bach cum canta publicul in locul sau , sau la Stravinski .

Mai ales i-mi place cand publicul canta in locul lui Steve Vai ...

  • Like 2
Posted

daca te uiti in istoria marilor artisti, fie ei muzicieni sau scriitori, pictori sau altii, toti au in spate o durere, o intamplare nefericita care spusa unui public, a atins o coarda sensibila si a atras simpatia acestora.

 

lolwhat?!

'Al de Michelangelo, Andy Warhol sau Petrucci tot soiul ăsta de cerșetori de empatie sunt?

  • Like 2
Posted

lolwhat?!

'Al de Michelangelo, Andy Warhol sau Petrucci tot soiul ăsta de cerșetori de empatie sunt?

 

exact. daca tu numesti un artist cersetor de empatie, atunci da, si ei au fost asta ceva.

 

Mai ales i-mi place cand publicul canta in locul lui Steve Vai ...

 

poti sa mergi sa vezi cum ii canta publicul, vine in Bucuresti pe 1 noiembrie.

Posted

din raspunsul tau, mai ales din utilizarea primului cuvant, imi dau seama ca tu esti doctor in arte si ca ai vreo doua clase in plus decat trenul.

si daca tot esti asa de destept si atotstiutor, unde ai citit in postul meu de "strâmbe și milogească" ? cand am facut eu referire la schimonoseli faciale sau milogeala pe scena pentru atragerea atentiei ? vezi ca vorbesti fara sa te auzi, sau scrii doar de dragul de a scrie.

Posted

Doctor încă nu (doar master) dar e în plan. Totuși sunt destul de sigur că am făcut cu 7 ani mai multă istoria artei (și alte nimicuri tangente) decât tine. Deci permite-mi să mă simt insultat când cineva reduce expresia artistică în toată complexitatea sa la sentimentalisme ieftine și mai susține că are argumente istorice.

Posted (edited)

Bănuiesc că ar trebui să mă simt jignit or something?! Trecem peste faptul că nu vă împărtășesc afinitatea pentru melodramatic. Ce se insinuează că n-aș înțelege?

  1. Cutis anserina (piele de găină)? Reflexul pilomotor e un fenomen chiar interesant, pentru că e moștenit de la mamiferele cu blană/păr, care se "zburlesc" pentru a părea mai mari/amenințătoare când se simt amenințate. Sau pentru a îmbunătăți puterea de izolare termică a blănii când e frig. Noi am scăpat de blană pe parcursul evolutiv dar am rămas cu reflexul. Asta am învățat în gimnaziu.
  2. Stările afective umane? Psihologie de clasa a X-a.
  3. Empatia? E o unealtă indispensabilă unui mamifer social.
  4. Semnificațiile de ordin afectiv asociate unui produs estetic (e.g. muzică înregistrată sau cântată live, care implică și elemente teatrale/de performance)? Sunt noțiuni elementare de critică. E la mintea cocoșului să vezi de ce mama expune pe frigider mâzgâlitura făcută de odrasla sa. Dacă receptorul e atașat emoțional de produs sau autorul investește efort emoțional în producție înseamnă că rezultatul e automat valoros? Sunt nenumărați "artiști" care produc kitsch cu implicare cât se poate de candidă și completă. Și sunt nenumărați fani ai telenovelelor, ce le consideră cât se poate de expresive și emoționante.

Copii, e drăguț faptul că vă preocupă plăcerea sau cunoștințele mele dar nu cred că eu sunt cel cu lacune în înțelegere. I get goose bumps too, doar că eu știu de ce, nu rămân frapat de puterile ezoterice ale experienței umane.

Edited by FiveseveN
  • Like 3
Posted

Nu ma refer la piesa postata ci la discutiile generale din topic...!

 

Unii confunda arta cu manipularea .sau este vorba de arta manipulari ? hehe

 

Pe de alta parte de cele mai multe ori nu este vorba despre muzica ci despre text .

 

Sa nu mai confundam efectul muzicii cu efectul textelor ...dar sunt si texte fantastice recitate pe un fond muzical minimal ...in care nu primeaza muzica si sunt piese muzicale unde melodia muzica foarte eleborata /inspirata este subliniata de text etc..deci diferite moduri de arta vocal instrumentala .

Daca privim la descrierea multor lucrari de muzica clasica acestea contin cate o poveste ca sa sublinieze sa indrume fantezia spectatorului cand asculta muzica instrumentala .....

Povestea exista mai totdeauna aceasta poate fi cuprinsa si intr-un singur cuvant ..in titlul piesei ...caz in care ascultatorul este liber sa-si lase liber fantezia ...

 

In cazul manelelor . pana la " soap opera " se utilizeaza "tehnicile" mai simpliste dar nu intotdeana putem vorbi de "kitch" ..

etc etc etc ..

@FiveseveN daca a tot studiat istoria artei etc..si are rabdare ar putea sa scrie mai multe ,,eu doar citesc despre asa ceva din curiozitate .

  • Like 1
Posted

How about Rebekah Del Rio? :)

 

Revenind la ideea inițială... E important, cum a amintit și Arpi, să distingem "efectul textelor" de "efectul muzicii" și de efectul poveștii din spate. Oare ar fi avut același impact piesa de la Alter Bridge dacă nu știam circumstanțele și scopul pentru care a fost compusă? Mie-mi place formația în general dar piesa asta mi se pare foarte pop, cheesy și insipidă, dar știu că sunt un milion de fani care nu-s de acord (fie că pot oferi raționalizări sau argumente sau nu), so there you go.

De ce asociem anumite stări afective cu anumite elemente muzicale, de la elementar (minor/major) la complex (compoziții întregi care pot avea alte efecte ca gestalt)? De ce considerăm mai expresivă vocea decât instrumentul (v. media richness, media naturalness și social presence theory) și ce rol joacă textul în povestea asta? Nu-i mai interesant să ne punem aceste întrebări decât să ne holbăm hipnotizați la cum transpiră Gary Moore?

  • Like 1
Posted

 

De ce asociem anumite stări afective cu anumite elemente muzicale, de la elementar (minor/major) la complex (compoziții întregi care pot avea alte efecte ca gestalt)? De ce considerăm mai expresivă vocea decât instrumentul (v. media richness, media naturalness și social presence theory) și ce rol joacă textul în povestea asta? Nu-i mai interesant să ne punem aceste întrebări decât să ne holbăm hipnotizați la cum transpiră Gary Moore?

Pentru mine unul, nu. Contra-argumentul previzibil, ca sunt ignorant daca nu caut explicatii rationale pentru anumite stari, ma lasa rece. Cand o sa vreau explicatii rationale o sa ma duc la conservator.

  • Like 2
Posted

să distingem "efectul textelor" de "efectul muzicii" și de efectul poveștii din spate.

Parerea mea este ca lucrurile stau exact invers . Trebuie sa existe o poveste care sa o exprimi textual printr-un ambient muzical .Muzica este complementara textului . Muzica doreste sa accentueze anumite stari ale semnificatiei textuale .

Posted
Cand o sa vreau explicatii rationale o sa ma duc la conservator.

Adică cei care chiar studiază arta sunt fraieri și restul sunt artiști adevărați și consumatori care chiar o apreciază, nu? :lol: Și ce înseamnă "explicații raționale", mai sunt și de alt fel?

 

Trebuie sa existe o poveste care sa o exprimi textual printr-un ambient muzical

Păi cu toate lucrările instrumentale ce facem?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.