www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Atit dpdv al soundului (desi asta e subiectiv) cit si al posibilitatilor de reglaj si flexibilitatii, ampurile astea sint cu 3 clase peste Engl Fireball. Poti in cel mai bun caz sa compari cu seria SE de la Engl, dar nici acolo nu prea ai cum sa le pui pe acelasi plan. Pur si simplu nu vorbim de aceeasi liga.

Posted

Sunt de parere ca nu merita atat de multi bani, avand in vedere ca nu e cu nimic mai special decat ENGL Fireball (parere formata vizualizand demo-uri pe youtube).

 

Ai dreptate sunt identice. Singura diferenta e ca FB sux big time :D

Posted

DAR este printre putinele amplificatoare construite cu triode in etajul final ,triodele sunt 6C33,rusesti

sunetul este deosebit ,datorita compresiei pe care o fac triodele din etajul final

acea compresie se poate obtine si cu alte amplificatoare ,daca se conecteaza pentodele finale (ex el34,6l6) ca triode

in aceasta situatie puterea scade sub 50% din puterea initiala

 

GUYTRON

alt mot,etajul final este atacat cu EL84 avind ca sarcina un transformator de cuplaj cu etajul final

cine gaseste jmecheria la acel traf "e si el jmecher"

 

scuze daca am fost off topic

  • Like 2
Posted

Asta m-a uimit cel mai tare la acest amp......pozitia lampilor. Din cate stiam si din cate mi-au spus si altii lampile sunt puse vertical, daca se pun orizontal se ard din cauza caldurii ce se propaga doar pe jumatatea de deasupra a lampii (sper ca am zis bine). :unsure:

 

De sunat vad ca suna de rupe, numai la capitolul fiabilitate oare cum sta? Adica lampile alea cum dracu functioneaza in pozitia aia, au oare ceva sistem de "racire" (intreb si io ca baba)

Bine acuma nu va ganditi ca vreau sa cumpar asa ceva, nu stiu daca am ce face cu el, pur si simplu discutam. :respect:

Posted

Hmmmmmm....... ca sunt cu capul in jos bag sama ca nu ar fi mare bai (si la combourile Peavey Valveking tot cu capul in jos sunt puse), pt ca sunt puse totusi pe verticala, in schimb la dracia asta de DAR lampile sunt puse pe orizontala, asta nu pricep. Si unde mai pui ca ia ce lampoace is acolo. :blink:

 

Desi (cred ca urmeaza sa ma fac singur prost) in powerampurile Mesa de axemplu lampile sunt puse tot pe orizontala (am zis ca ma fac singur prost in sensul ca am un asemenea Mesa acasa si nu m-am gandidt pana acum de ce lampile lui sunt pe orizontala :wacko: ). In fine trebuie sa recunosc ca stau mega prost la capitolul teorie/cunostinte in domeniu.........sper ca nu am zis aberatii pana acum :blush:.

Posted (edited)

Cristi ... te rog cu riscul de a starni o mare polemica da o documentare inainte, de fapt daca stam sa ne gandim tuburile alea numai pentru output nu au fost facute (si in nici un caz pentru audio) - acel tub este un tub stabilizator, asa cum a spus si colegul das001 folosit in aparatele MIG - pot sa reziste la o acceleratie de 10G (destul de mult nu?!) si pana la 100G(soc) - asa ca nu cred ca are nici un fel de importanta cum tii tuburile alea, crede-ma pana nu ti unul in mana sa vezi cam cum arata ... (rusu' nu face nimic cu masura).

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

 

PS: si ampurile alea chiar suna, chiar aseara discutam cu niste oameni care stiu cu ce se papa tuburile si chiar spunea ca este o mica mare inginerie mai ales pe partea de alimentare ...7A la 6.3v per tub nu e chiar de joaca :D

Edited by AnalogSound
  • Like 4
Posted

Prafuri in ochi fraierilor .

 

Aarata de parca ar fi ceva indicator pe autostrada ..hehe presupun ca este o mare porcarie GONFLATA cu povesti cu zane si monstrii .

 

Statie in clasa "A" ptr metale ?...unde toata lumea produce sunete demne de clasa "D " .

 

Cand foloseste siderurgiztul avantajele si calitatile clasei "A " ???? Doar nu canta "Fur Elise pianissimo "

 

De ce sa piarda 75% din putere un metalurgist ? sa care pe scena statii in clasa "A" ce consuma 2000W ca sa sune pe scena macar 500W ?

 

 

CAT DESPRE ORICE STATIE .

 

La ce ar trebui compresie la o statie de 170W ?? cand am nevoie de 300-400 W pe scena , daca sunt ditamai guitar player doar ca sa ma aud /sa am control ,..sa mai comprimn din acest minim ..cei 170W nu are nici un sens .Eventual un Expandor ar fi nevoie ca sa cresc si chitara solo odata cu dinamica trupei ..ca sa nu trebuiasca sa se reduca volumul trupei ca sa se auda chitara solo .Deci ce fac cu compresia ..injur ca in loc sa iasa sunetul ,sa se auda chitara , acesta parca ""intra"" in difuzor si dai de rupi corzile la care intra mai tare inapoi in lada difului .

 

Nu vad cine are nevoie de asa ceva ?

 

Ok povestile si reclamele mitologice .. etc..spun tot felul de aiureli semi adevaruri luate din alte domenii ....

 

Adica o statie mica in studio ce are si o anumita compresie etc ..este OK ca sa am dinamica necesara ptr cantat la volum mic .In studio sau club mic inteleg compresia din ""etajul final cu tub +traf "" ca sa am sunet quasi clean dar fluid fara multe inalte ce bazaie ......dar pe scena nu prea am nevoie de asa ceva .

Clasa "A" este super ptr cantat la volumul instrumentelor acustice care sunt in trupa , adica sa poti canta la volum /gain foarte mic sa fi la acelasi nivel cu pianul , vioara , saxopfonul neamplificat si sa ai ton dinamice etc...

 

 

SURSA DE ALIMENTARE "" comprima"" de fapt mai mult decat tubul .Tubul eventual intra in limitare peste un anumit volum pe intrare ( drive....draivuire ...hahaha nou cuvant ptr sincronizarea filmelor ) si distorsioneaza mai smooth ..decat tranzistorul.

 

Daca cineva vrea soundul unei statii combo de club mic ..ia acel combo il ""draivuieste '" corespunzator ca sa comprime ca lumea apoi il preia cu un microfon si il amplifica in 300-400W amplif liniar pe vre-o 8-16 difuzoare ca sa aiba control .

  • Like 1
Posted

Gabi de acord cu tine, am pus mana pe asa ceva :)

 

Tot ce-am zis este ca e pozitia in care sunt montate este diferita de cea in care au fost concepute. Asta inseamna disipare aiurea de caldura, si implicit conditii anormale de functionare. In viziunea mea e un flaw de design la fel de grav ca si cand ai polariza lampile gresit. Destul de inacceptabil la un amp care costa niste mii, nu? :)

 

Ca si sound, stii cum e treaba, aici e prea subiectiva treaba sa discutam.

Posted

Vis a vis de sound nu am nici pareri pro nici contra :-?? mie imi place cum suna, vis a vis de design, daca se asigura o ventilatie fortzata in interiorul cutiei atunci toata aceasta problema dispare, iar lucrul de care sunt impresionat este realizarea dpdv tehnic (nu este usor sa alimentezi macar filamentele la tuburile alea - ca sa nu mai vorbim de anodice, tensiuni de polarizare si tot felul de alte rahaturi) nu e chiar usor sa faci un astfel de monstruletz sa mearga stabil ... una e sa il faci pe un banc de proba si una este sa il faci intr-o incinta.

Eu :) ma retrag din aceasta discutie pentru simplul motiv ca iara se va ajunge la discutii gen: statii de chitara VS. amplificatoare de masina, statii de chitara VS. Procesoare Zoom si Boss :) precum si tot felul de discutii specifice :).

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

 

PS: O duminica placuta -cat a mai ramas din ea, eu ma duc sa ma relaxez cu niste beri :)

Posted

Da, total de acord cu tine. E o realizare tehnica; un pic overkill imho. Cat despre lampi - daca merg pe MIG-uri, probabil ca rezista.

 

Ma intreb ce fel de traf de iesire au folosit, pentru ca impedenta la iesire trebuie sa fie foarte mica. Lampile astea au curenti foarte mari, in principiu cred ca ai putea sa faci un experiment sa iesi direct in difuzor :)

Posted

Da, total de acord cu tine. E o realizare tehnica; un pic overkill imho. Cat despre lampi - daca merg pe MIG-uri, probabil ca rezista.

 

Ma intreb ce fel de traf de iesire au folosit, pentru ca impedenta la iesire trebuie sa fie foarte mica. Lampile astea au curenti foarte mari, in principiu cred ca ai putea sa faci un experiment sa iesi direct in difuzor :)

 

se pot folosi si tensiuni mari si curenti mici,jmecheria este sa nu depasesti puterea disipata de anod

chiar o sa fac o proba cu un 6C33 in acea pozitie,sunt curios daca se indoaie filamentul ,o sa sparg una sa vad si eu cum este construita in interior,am citeva 6C33 ,nu am de gind sa fac ceva cu ele,consuma enorm filamentul

sunt curios cind apare un amplificator cu 2A3?!

parerea mea : MARKETING!!!

NU STIU CINE CUMPARA SAU CINTA PE ACEL CALORIFER

Posted

Nu inteleg care-i problema voastra .

 

Un tub electronic trebuie sa fie cald ca sa functioneze .Asa ca nu ete nici o problema cum sta tubul .

 

In statiile BassKing Dynacord lampile erau pozitionate orizontal ca sa fie statia mai putin inalta ...doua EL34 din care se scotea 100 W si nu era absolut nici o problema.

 

Singura problema la unele tuburi pozitionate vertical cu "capul in jos" ar fi sa nu se distruga bachelita sau lipitura acestuia de sticla ce duce la desprinderea de soclu in acest fel tubul de sticla are joc si de la vibratii poate ajunge sa se rupa contactele catre terminalele soclului .

 

Tuburile ce ajung in "disipatie" sunt pe moarte si trebuiau schimbate inainte de a ajunge in aceasta stare.

 

In statiile Marshall sunt cam fortate tuburile EL34 cauza din care trebuie schimbate des ..asa ca trebuie urmarita starea tuburilor.

 

Caldura excesiva face rau condensatoarelor electrolitice ....

Posted

De ce Dragos sa proiectezi clasa A pentru metale cand poti face un amplificator in clasa D pentru metale neferoase (cu ocazia aia poti sa incalzesti si resou' lu' bunica sa faci o ciorba cat canti la statia de masina)... deci oameni buni parerea mea este urmatoarea, haideti sa inclinam putin capul pentru aia care chiar fac munca de creeatie, nu de alta dar mai mult de jumatate din acest forum nu a cantat pe ampuri mai scumpe de 250euro max.(majoritatea au incercat Burgera sau cum dracilor se scrie si au ramas dati pe spate de sunetul lui), nu pot decat sa zic: romanisme de proasta calitate, motive de a cauta paiul din ochiu altuia fara sa beleasca ochii la copacul din ochiul lui... tipc si nimic mai mult. Imi cer scuze pentru eventualele ofense aduse de limbajul meu (considerat poate de unii licentios - dar am vazut si mai grave) dar, romanii nu au stiut sa aprecieze ceva bun nici daca il aveau gratis pe mana (nu mai vorbim de ampuri de mii de euro).

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

Posted

To be fair, nu doar sunetul conteazã. Mai trebuie sã fie fiabil, flexibil, ușor de transportat, la un preț competitiv etc. Pentru fiecare raportul dintre aceste prioritãți e diferit.

 

parerea mea : MARKETING!!!

NU STIU CINE CUMPARA SAU CINTA PE ACEL CALORIFER

 

Mi se pare amuzant cã se pune problema pentru acest amplificator, dar nu pentru amplificatoarele pe lãmpi în general. :)

Posted (edited)

Mi se pare amuzant că se pune problema pentru acest amplificator, dar nu pentru amplificatoarele pe lămpi în general. :)

Lampa asta 6C33, are cateva caracteristici interesante.Cea mai importanta este rezistenta interna , destul de mica si care genereaza alte probleme pt realizarea trafului e iesire.Dar se pare ca celor de la DAR le-a iesit.

Problema este ca tubul are un gabarit cu mult peste cele uzuale (este aproape cat un borcan de 300g) si disipa multa caldura.In mod regulat are 120 de grade pe anod.Din punctul asta de vedere nu are nicio legatura cu tuburile "traditionale" pt amplificatoarele de instrument.

Problema pozitiei nu se pune din punct de vedere al functionarii tubului ci mai degraba al soclului sau culotului.

In opinia mea, un amplificator poate sa aiba orice greutate, sa functioneze in levitatie sau sa angajez hamali sa-l care, sa consume cate un ceas sau sa aiba nevoie de energie nucleara ,...daca imi place cum suna , merita toate eforturile.

Parerea mea ...TM

Edited by ggg
  • Like 1
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.