felix Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 karpi, tot respectul dar esti pe langa. Am cantat pe o gramada de amp-uri pe tranzistori si nici unul nu se ridica la calitatea si sound-ul unui amp pe lampa, oricat de prost ar fi construit. Iar nenea Clapton acolo suna de 10000 ori mai bine decat orice kacat de amp tranzistorizat din ziua de azi. Rares, tot respectul, ai pus punctul pe i.
Doctor X Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 am facut unsacrificiu destul de mare ca sa-l pot cumpara si am ramas "in fundu gol" Cin' te-a pus sa-l iei fara sa-l vezi? Puteai macar sa-i intrebi pe fostii proprietari in ce stare e (esti cel putin cel de-al cincilea in ultimii aproape 3 ani).
felix Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 de la mine ampul a plecat in stare perfecta de functionare... altfel cumparatorul nici nu-l achizitiona daca avea vreo problema... mai departe ce s-a intamplat, god knows.
dani Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 pai...l-a luat de la un user de pe forum:)l-m auzit pe net(sampler-uri i altele).fiind din galati nu am avut cu sa ajung sa-l probez. apoi...el a zis ca are o singura problea(dupa ce l-am auzit)...ca s-a stricat mufa de la spate(footswich) si ca a ramas comutat pe canalul de gain:)deoarece afacera a fost una avantajoasa de ambele parti am zis ca ce-i mare branza sa schimb un jack"mama". cand am desfacut spatele si m-am uitat la mufa...aceasta era pur si siplu dezmembrata...atarnau doar cablurile lipite de schelet:(am dezlipit si am lipit pas cu pas fiecare fir si i-a dat drumul:) acum comuta intre cele doua canale numai ca observ un bazait pe canalul de clean care nu ar fi trebuit sa fie acolo:( pe langa asta, mai observ ca fx loopul nu functioneaza cu trebuie:(adica...am pus 2-3 pedale(modulatie) si cand activez fx se reduce volumul mult si se aude(se pare) canalul de gain slabutz:( De ce nu l-a probat inainte?fiindca m-am intalnit cu tipul in bucuresti(eu sunt din galati, iar el din teleoran)si...stiam ca merge ok dupa cu ascultasem din acele inregistrari:)si ...fiind in bucuresti cu o alta treaba, iar el lafel...a facut "afacerea". tind sa cred ca nu e o buba atat de mare cat sa a faca sa regret ca l-a luat:)sunt optiist:)...(e posibil sa fie doar cateva fire inversate...nu de mine) numai bine ..Dani.multzam pt rabdarea cu care ati citit bazaconiile ele:)
Cosu Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 Incearca sa iei legatura cu Andrei Tone. Cred ca el e cel mai in masura sa iti ofere ajutor.
karpi Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 karpi, tot respectul dar esti pe langa. Am cantat pe o gramada de amp-uri pe tranzistori si nici unul nu se ridica la calitatea si sound-ul unui amp pe lampa, oricat de prost ar fi construit. Iar nenea Clapton acolo suna de 10000 ori mai bine decat orice kacat de amp tranzistorizat din ziua de azi. Rares, tot respectul, ai pus punctul pe i. ai cantat pe RANGER ?
felix Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 ai cantat pe RANGER ? daca te referi la Gibson Ranger (http://www.palmguitars.nl/PHPShop/catalog/images/gibsonranger55rvtamp.jpg), n-am avut placerea sa cant pe el. Dar nu vad ce are sula cu subprefectura...
karpi Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 daca te referi la Gibson Ranger (http://www.palmguitars.nl/PHPShop/catalog/images/gibsonranger55rvtamp.jpg), n-am avut placerea sa cant pe el. Dar nu vad ce are sula cu subprefectura... Ranger aratau exact ca si Orange dar culoarea era verde , habar nu am cine le fabrica , aveau traf de iesire.Am cantat si pe head cu boxe separate si pe combo . Suna in overdrive aproape ca si statie pe tuburi dar mai compact .Ultimul Ranger l-am vazut la o trupa era de bas tot cu traf de iesire .
felix Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 ... pai asta e caracteristica amplificatorului pe tranzistori... canalul de drive suna clar mai compresat decat la un amp cu puterea pe lampa. De aici si lipsa de armonice si de medii clare pe care o simti mai ales in mix.
George Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 De obicei cind vorbesc cu tatal meu mi se pare ca e full of shit. Are mereu o parere pentru orice, se pricepe el la tot. Ma cert cu el mai mereu in ultimii ani, ca ma enerveaza non-stop. DAR dupa ce ajung acasa la mine si derulez discutiile imi dau seama ca de obicei parerile lui pleaca de la o baza solida, cistigata prin multa experienta. Binenteles ca bucatica aia mica de experienta (care mi se pare nepretuita, ca-mi salveaza ani intregi de descoperiri pe pielea mea si de obicei finantele mele) e inconjurata de aiureli mai mereu. Dupa parerea mea exact acelasi tip de relatie o are si Karpi cu RGC. In toate posturile lui am gasit ceva foarte adevarat, care tine de exerienta. Dar pe linga lucrurile importante pune si o gramada de pareri personale, care de obicei nu concorda cu parerile membrilor, teorii ale conspiratiei mondiale, date tehnice incilcite, si totul in o limba romana aproximativa. Americanii au expresia "take it with a grain of salt". Cine e destept cerne tot si retine ce e important. Revenind la discutie, si mie mi se pare ca tonul lui Clapton de pe inregistrare e de *****. Am destula experienta acum incit sa apreciez cit s-a piedut din calitate la codarea youtube si cita calitate aveau statiile TV in anii 60. Dar tonul prost nu poate sta in calea interpretarii de exceptie. Si drept dovada ca exista si oameni carora le place tonul, deci gusturile chiar nu se aseamana, si nu exista adevarul absolut. Eu cred ca mister Karpi are o relatie de love/hate pe care nici el nu o mai stie cum e cu statiile pe lampi/tranzistori. Am vazut ce cinta de obicei, si in marea majoritate e un strat curat. S-ar putea sa-l coafeze mai mult un amp pe tranzistori f curat cu dinamica mare care nu-i strica tranzientii. La lampi nu prea gasesti asa ceva, deci poate de aici porneste toata treaba... 1
/dev/null Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 http://www.fetishguitars.com/mrt/misc/ranger.html
Radu i Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 cine sharuieste ceva 1st hand info despre Fender Princeton Recording Amp?
George Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 cine sharuieste ceva 1st hand info despre Fender Princeton Recording Amp? Sorin Sfirlea are unul. Poate te ajuta.
Guest leo2pop Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 ... , habar nu am cine le fabrica , aveau traf de iesire. Ranger sint/au fost unele din cele mai fiabile statii pe care le-am vazut. Ca aspect, sint aproape identice cu Orange, doar culoarea este olive/kaki. Au intr-adevar transformator de iesire, ca majoritatea statiilor cu tranzistori din anii 60/70. Au fost fabricate in Italia. Sunetul cam mat - dar puternic. Simti energia cum curge din ea la fiecare nota luata pe chitara. Interesanta statie. Atit!
Guest Preda Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Nu am profesori de electronica care sa aiba si ceva cunostinte si de chitara (din cate stiu eu) asa ca ma adresez aici. De ce lampa si nu tranzistor? E o lege impamantenita in lumea chitarii electrice sau e altceva la mijloc? De ce se prefera ceva mare si vechi in detrimentul a ceva nou si minimalist? Pun aceasta intrebare pentru ca m-am trezit zilele trecute intr-o discutie ca prefer un amplificator pe tuburi fara sa stiu exact de ce. P.S. : Motivul pentru care nu intreb un profesor de elctronica e ca probabil ar face de c***t lampa si ar spune ca e mult mai ok un tranzistor si chiar si acesta ar fi depasit in starea sa discreta. Ma intereseaza rezultatele lor din punct de vedere al sunetului.
dass101 Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Discutia e mult prea ampla, s-a mai discutat si aici de multe ori, in plus e plin internetul de articole pe tema tubes vs transistors. Foarte pe scurt, principala calitate a tranzistorilor este liniaritatea in amplificare, adica suna foarte curat in zona in care nu distorsioneaza. Atunci cind distorsioneaza o fac intr-un mod neplacut, si foarte dur. Lampile au o zona mai mica liniara, si chiar cind aceasta este depasita distorsiunile provocate sint progresive si mult mai putin neplacute pentru ureche. Asta face sa poti obtine din ele o varietate mai mare de tonuri, de la foarte clean pina la foarte distorsionat, ceea ce a facut ca de-a lungul vremii sa fie preferate pentru chitara. Soundul de chitara electrica din ultimii 50-60 de ani a fost creat in jurul acestora, ceea ce face ca si acum sa fie considerate standard pentru acest instrument.
marcianpetrescu Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Dragi prieteni posesori de scule pe lampitze... scuze ca ma bag si eu, care nu sunt chitarist ci muzicutist... Eu am doua amp-uri pe lampi - un FENDER BLUES JUNIOR(made in Mexic), FOARTE BINE IMBUNATATIT de Dan Panaitescu(mai precis Dan i-a pus coaiele pe care fabrica i le luase !!!!). Acuma suna pe muzicutza de-ti rupe capul, inainte era musca bolnava de plamani !!! Dar mi-am luat si un MESA BOOGIE STUDIO .22(cu EQ pe 5 benzi incorporat) si FRATILOR, ASTA E SUNETUL DE LAMPA pe care eu l-am cautat atata timp !!! la acest amp toate butoanele lucreaza cu adevarat si dau sunetul care trebuie !!! La B.J. nu simteam nimic in reglaje... Acum reusesc sa scot niste tonuri de muzicuta de nu-mi vine sa cred !!!! Inainte de astea pe lampi, am avut un amp pe tranzistori(ARIA AG 20), care m-a servit mititelul cu credinta vreo 5 ani, dar va spun ceva CLAR !!! 20 Watti de transzistor NU SUNT EGALI cu 18 WATTI de lampa !!!! IN VECII VECILOR !!!! AMIN !!! LAMPA ARE PUTERE, CONTUR, CALDURA, DURITATE(cand e cazul) si ceea ce este mai important - are COJONES sa dea si la tranzistori !!! BLUES-ul adevarat, ROCK-ul adevarat NU SE CANTA cum trebuie pe tranzistori !!! TOTI ADEVARATII PROFESIONISTI(chitara, bass, muzicuta, etc..), cei care cauta sa-si faca SUNETUL PROPRIU(si nu sa imite pe altii !!!!) lucreaza pe lampi !!! cam asta am avut de spus... astept pareri. Merci, MARCIAN PETRESCU
Guest Preda Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Discutia e mult prea ampla, s-a mai discutat si aici de multe ori, in plus e plin internetul de articole pe tema tubes vs transistors.Foarte pe scurt, principala calitate a tranzistorilor este liniaritatea in amplificare, adica suna foarte curat in zona in care nu distorsioneaza. Atunci cind distorsioneaza o fac intr-un mod neplacut, si foarte dur. Lampile au o zona mai mica liniara, si chiar cind aceasta este depasita distorsiunile provocate sint progresive si mult mai putin neplacute pentru ureche. Asta face sa poti obtine din ele o varietate mai mare de tonuri, de la foarte clean pina la foarte distorsionat, ceea ce a facut ca de-a lungul vremii sa fie preferate pentru chitara. Soundul de chitara electrica din ultimii 50-60 de ani a fost creat in jurul acestora, ceea ce face ca si acum sa fie considerate standard pentru acest instrument. M-am mai documentat si am ajuns la o concluzie. Amplificatoarele pe lampi in momentul actual sunt un pic mai bune decat cele pe tranzistori. Dar in viitorul apropiat nu vei mai realiza diferenta dintre cele doua tipuri de scule.
Cosu Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Da-ne si noua sa vedem de unde ai tras concluziile astea
felix Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 M-am mai documentat si am ajuns la o concluzie. Amplificatoarele pe lampi in momentul actual sunt un pic mai bune decat cele pe tranzistori. Dar in viitorul apropiat nu vei mai realiza diferenta dintre cele doua tipuri de scule. vezi ca viitorul asta apropiat dureaza de vreo 30 de ani... mai documenteaza-te, mai bei un ceai, si ne anunti ce mai descoperi.
Guest Preda Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Da-ne si noua sa vedem de unde ai tras concluziile astea http://www.epinions.com/content_3726614660 vezi ca viitorul asta apropiat dureaza de vreo 30 de ani... mai documenteaza-te, mai bei un ceai, si ne anunti ce mai descoperi. La asta nu vroaim sa ajung. E parerea mea, sustinuta de anumite dovezi in care nu toata lumea crede. Nu cred ca am gresit ca mi-am expus opinia aici, prin urmare nu vreau sa aud comentarii intepatoare. As fi preferat daca combateai ideea expusa cu niste argumente palpabile. Multumesc. P.S. : la modul cum progreseaza tehnologia 30 de ani nu cred ca inseamna decat vreo 2-3 ani.
Guest razvan_the mohawks Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 parca tot nu prea imi vine sa cred.....ampurile pe lampa au locul lor bine stabilit in istorie si oricine a incercat si amplificatoare pe tranzistori si amplificatoare pe lampi stie cam cum sta treaba. se poate ca acest test sa fie adevarat dar totusi testele au fost facute in studiou...live poate treaba sta altfel....chiar daca tonul acela de modelling amp se apropie de sunetul de lampa tind sa cred ca intr-o situatie live sunetul nu ar taia la fel de bine prin mix ca un amp pe lampi....opinia mea
Doctor X Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Felix cred ca vroia sa spuna ca, in ciuda progreselor in tehnologie din ultimii ani, marea majoritate a chitaristilor inca prefera amplificatoarele pe lampi din motive bine stiute de catre acestia. Nu cred ca producatorii mai tin cu dintii de o tehnologie "invechita" doar pentru motivul ca exista anumite prejudecati in randul chitaristilor (de genul axiomei "lampa rulz, solid state sucks").
felix Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 http://www.epinions.com/content_3726614660 La asta nu vroaim sa ajung. E parerea mea, sustinuta de anumite dovezi in care nu toata lumea crede. Nu cred ca am gresit ca mi-am expus opinia aici, prin urmare nu vreau sa aud comentarii intepatoare. As fi preferat daca combateai ideea expusa cu niste argumente palpabile. Multumesc. P.S. : la modul cum progreseaza tehnologia 30 de ani nu cred ca inseamna decat vreo 2-3 ani. Dupa cum spuneam, vorbesti din citite si nu din experienta. Daca te-ai uita cu atentie la semnatura mea ai observa ca am cel putin cate un amplificator din cele 2 tabere. N-am sa dau niciodata un full tube pe un SS. Articolul pe care l-ai prezentat are fix valoare 0. Eu iti prezint un topic dintr-un forum pe care foarte multi il cunosc si il apreciaza. Crede-ma ca merita sa te inscri pe forumul ala ca sa vezi cu ce se canta pe afara. Te rog spune-mi daca vezi vreun amplificator solid state pe aici: http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=88452 gata ca iar imi creste tensiunea inutil.
dass101 Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Exista 2 chestii esentiale pe care autorul articolului nu le mentioneaza, si datorita carora ampurile cu lampi sint inca mult inaintea celor modelling. 1. Senzatia pe care o are cel care cinta. Chiar daca pot sa cred ca pentru un ascultator, chiar si competent, diferentele sint insesizabile, pentru cel care cinta ele exista. Interactiunea este cu totul alta atunci cind ai de-a face cu ampurile pe lampi. 2. Personalitatea ampurilor cu lampi. Modellerele doar imita, unele foarte bine, niste sunete "fixe", ele nu reusesc sa transmita interactiunea dintre componente. Exista foarte multe firma care fac ampuri cu lampi, si care sint in general foarte mici variatii ale unor sounduri de baza (clean, crunch, high gain) Tocmai aceste variatii fac placerea in a cinta pe un asemenea amp, ai posibilitatea sa iti gasesti exact vocea, nu sa cinti pe un "snapshot" de sunet, asa cum sint ampurile modelling. In rest, in ceea ce priveste calitatea sunetului, sau daca pe o inregistrare se aude diferenta... Sint si eu convins ca de multe ori nu se aude. Dar noi, ca si chitaristi, nu cintam pentru ce se aude pe disc, ci pentru placerea de a cinta si de a transmite ceva prin pana, corzi, doze, amp.
Blackthorn Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 (edited) Exista 2 chestii esentiale pe care autorul articolului nu le mentioneaza, si datorita carora ampurile cu lampi sint inca mult inaintea celor modelling.1. Senzatia pe care o are cel care cinta. Chiar daca pot sa cred ca pentru un ascultator, chiar si competent, diferentele sint insesizabile, pentru cel care cinta ele exista. Interactiunea este cu totul alta atunci cind ai de-a face cu ampurile pe lampi. 2. Personalitatea ampurilor cu lampi. Modellerele doar imita, unele foarte bine, niste sunete "fixe", ele nu reusesc sa transmita interactiunea dintre componente. Exista foarte multe firma care fac ampuri cu lampi, si care sint in general foarte mici variatii ale unor sounduri de baza (clean, crunch, high gain) Tocmai aceste variatii fac placerea in a cinta pe un asemenea amp, ai posibilitatea sa iti gasesti exact vocea, nu sa cinti pe un "snapshot" de sunet, asa cum sint ampurile modelling. In rest, in ceea ce priveste calitatea sunetului, sau daca pe o inregistrare se aude diferenta... Sint si eu convins ca de multe ori nu se aude. Dar noi, ca si chitaristi, nu cintam pentru ce se aude pe disc, ci pentru placerea de a cinta si de a transmite ceva prin pana, corzi, doze, amp. +1 Maestre sunt cu totul de acord cu tine. Plus ca pe ampurile pe lampi incepi parca sa inveti din nou sa canti la chitara (de data asta in mod corect). Prima oara cand am cantat pe un amp pe lampi dinamica m-a speriat. In loc sa ma ajute asa cum ar fi trebuit m-a incurcat de-a binelea, sa nu mai spun ca notele nu se mai legau la fel de usor ca si pe procesor sau pe solid state-ul cu modelling pe care repetam acasa. Totusi amplificatoarele care le modeleaza pe cele pe lampi au facut progrese imense in ultimii ani si suna din ce in ce mai bine si mai aproape de original. Un exemplu ar fi seria Valvetronix de la Vox care suna foarte bine pentru cat costa. Cred ca viitorul, cel putin cel apropiat va fi al amplificatoarelor pe lampi, dar controlate electronic, in genul H&K Switchblade care mie personal mi se pare o punte intre trecut si viitor ca si concept. Nu spun ca este amplificatorul perfect ca sunet, dar faptul ca iti poti salva preseturi ale preampului care este analogic si full lampa pe deasupra mi se pare un lucru extraordinar de util, fara a mai pune la socoteala si cele cateva efecte digitale pe care le are (delay, reverb si cateva din categoria modulation) care pot fi folositoare sau nu in functie de caz. Cel putin la capitolul ergonomie mi se pare extraordinar, iar sistemul cred ca poate fi implementat cam la orice tip de amplificator full lampa (daca nu ma insel multi folosesc rack-uri intregi controlate MIDI care au toata partea de preamplificare si amplificare full lampa, unul din fabricantii care au promovat acest gen de produse fiin ENGL). Oricum lampa ofera niste avantaje care vor fi destul de greu de egalat de digital in viitorul apropiat. Dar nu se stie niciodata, nu e bine sa fim reticenti in fata progresului, cand apare ceva nou eu prefer sa incerc intai si abia apoi sa imi formez o parere. Unii poate ca nu sunt de acord cu mine, dar cred ca fiecare are dreptul la o opinie si eu le-o respect, atat timp cat nu incearca sa si-o impuna intr-un mod necivilizat. Edited March 21, 2008 by Blackthorn
Guest Preda Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 +1 Maestre sunt cu totul de acord cu tine. Plus ca pe ampurile pe lampi incepi parca sa inveti din nou sa canti la chitara (de data asta in mod corect). Prima oara cand am cantat pe un amp pe lampi dinamica m-a speriat. In loc sa ma ajute asa cum ar fi trebuit m-a incurcat de-a binelea, sa nu mai spun ca notele nu se mai legau la fel de usor ca si pe procesor sau pe solid state-ul cu modelling pe care repetam acasa. Totusi amplificatoarele care le modeleaza pe cele pe lampi au facut progrese imense in ultimii ani si suna din ce in ce mai bine si mai aproape de original. Un exemplu ar fi seria Valvetronix de la Vox care suna foarte bine pentru cat costa. Cred ca viitorul, cel putin cel apropiat va fi al amplificatoarelor pe lampi, dar controlate electronic, in genul H&K Switchblade care mie personal mi se pare o punte intre trecut si viitor ca si concept. Nu spun ca este amplificatorul perfect ca sunet, dar faptul ca iti poti salva preseturi ale preampului care este analogic si full lampa pe deasupra mi se pare un lucru extraordinar de util, fara a mai pune la socoteala si cele cateva efecte digitale pe care le are (delay, reverb si cateva din categoria modulation) care pot fi folositoare sau nu in functie de caz. Cel putin la capitolul ergonomie mi se pare extraordinar, iar sistemul cred ca poate fi implementat cam la orice tip de amplificator full lampa (daca nu ma insel multi folosesc rack-uri intregi controlate MIDI care au toata partea de preamplificare si amplificare full lampa, unul din fabricantii care au promovat acest gen de produse fiin ENGL). Oricum lampa ofera niste avantaje care vor fi destul de greu de egalat de digital in viitorul apropiat. Dar nu se stie niciodata, nu e bine sa fim reticenti in fata progresului, cand apare ceva nou eu prefer sa incerc intai si abia apoi sa imi formez o parere. Unii poate ca nu sunt de acord cu mine, dar cred ca fiecare are dreptul la o opinie si eu le-o respect, atat timp cat nu incearca sa si-o impuna intr-un mod necivilizat. Prezenta tranzistorilor nu implica neaparat digitalul.
Emylian Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 Salutari ... Am un Peavey 5150 ...si de regula daca am optiunea prin concerte... optez cabinetele care au difuzoare celestion .. imi place cum suna... rotund .. inchegat ... anyway .. acasa.. am un cabinet Peavey 412e * (difuzoare Sheffield® 1230 .. de 12`)... care este foarte sensibil la tensiunea de la prize... :-? cateodata mai fluctueaza .. sau ... vine mai putin de 220 pe tzeava.... lucru f nasol ... dar nu am ce sa fac inafara de ups`uri .. si power conditionere ... ce vroiam eu sa intreb.. poate stie cineva... Ca sa scot ton bun trebe sa ard lampile la maxim.. ceea ce inseamna volum ... muuult prea mare nepractic... so m`am hotarat sa il las sa mearga intr`un singur difuzor... so ... 4 difuzoare... 16 ohmi ... / 2 difuzoare ( daca pun cabinetu in stereo )... 8 ohmi per channel.. soo.. intrebarea mea e... daca las intr`un difuzor... trebuie sa ii dau doar 4 ohmi nu ?... anyway did it.. si seems to work ok ... consuma si mai putin curent..... lucru care ajuta... si volumu e mai mic... cu lampa la maxim... e ok chestia asta? ... anyway problema cu cabinetul asta... care eu zic totusi ca e de la curent ( un .. marshal 1960a nu mi face asta... nici alte cabinete pe care am cantat in concerte ) este ca cand rifuiesc... ramane o coada de bas in urma... murdareste sunetul ... cum ar veni... nu se opreste la timp .... a mai patit cineva asta? thanks... regards
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now