EmilianAlexandru Posted March 22, 2017 Posted March 22, 2017 Marturisesc ca ma incearca o usoara frustrare. Am vazut pe aici pe forum, si pe alte pagini similare, chitare cu mult inferioare Ibanezului pe care il am la vanzare la preturi considerabil mai mari... Am oarecare habar de notiuni de marketing, stabilirea pretului in functie de cerere si oferta, etc. dar e oarecum frustrant sa vad ca un Ibanez (orice Ibanez, nu fac referire neaparat la al meu) nu prea are cautare nici chiar la jumatate din pretul de raft, pe cand un Gibson road worn sau "relic" ( ca sa nu zic tocit la maxim) isi dubleaza pretul in doar cativa ani de la achizitie... Acum, inteleg, chestie de gust, dar ma gandesc daca nu cumva e si vina producatorului Ibanez care scoate modele de chitari din ce in ce mai bune, in timp ce la branduri precum Gibson sau Fender modelele noi sunt incomparabil mai slabe decat cele vechi astfel incat acestea din urma incep sa aiba cautare la preturi considerabile. In atare situatie, la o prima achizitie a unei chitari, in ipoteza in care utilizatorul nu are inca definit gustul sau afinitatea pentru un anumit brand, se ridica intrebarea daca nu cumva ar trebui sa luam in calcul si o eventuala vanzare ulterioara a instrumentului... In sensul asta, nu pot sa nu observ ca Gibsonurile se vand ca painea calda... Unele modele sunt intr-adevar chitari extraordinare, dar am vazut si unele de sunau rusinos in comparatie cu un gretsch sau epiphone chiar.... Ideea topicului mi-a venit dintr-un up dat anuntului de vanzare a Ibanezului meu RG2550Z, care desi nou in magazin e 5400 RON, in stare mint condition SH nu se da nici in 3500, sens in care am decis sa imi vars frustrarea in topicul asta... NU fac reclama niciunui brand, fiecare are modelele lui de top si modele de toata jena... dar in cazul Ibanezului, chiar mi se par ca sunt privite intr-o lumina negativa desi nu merita... Orice parere e binevenita! Cheers!
vektor Posted March 22, 2017 Posted March 22, 2017 Supply&demand. Uita-te cate Ibanez sunt de vanzare si cate sunt altceva. Si nu ma refer la jucarii de 500 de lei. 1
EmilianAlexandru Posted March 22, 2017 Author Posted March 22, 2017 Corect. Perfect de acord. Dar ma gandesc ca totusi si cererea si oferta sunt influentate de alti factori. Ma gandesc de unde perceptia proasta pe care chitaristii o au despre Ibanez. Pana la urma cam cei mai mari chitaristi din lume canta pe Ibanez... In cercul meu de amici de exemplu se propaga ideea (total eronata, zic eu) ca Ibanez sunt bune doar pentru metale, iar daca vrei ceva mai soft, musai musai sa mergi pe un Gibson sau Fender. Acum sunt total novice in ale sunetului dar din cate am remarcat eu si din ce am auzit la chitaristi cu mult mai experimentati, diferenta la sunet, pe langa faptul ca se poate regla din amp sau procesor, se simte mai mult cand inregistrezi in studio, tinzand spre insesizabil in cazul live-urilor.. Iar cand aud de Ibanez doar pentru metale nu pot sa nu mi-l imaginez pe VAI duduind pe power chords, ca doar asa i-ar permite instrumentul...
Airhead Posted March 22, 2017 Posted March 22, 2017 prima mea dragoste a fost Ibanez si incerc sa ma intorc la ea. desi am detinut alte cateva marci de chitari, as putea sa spun din gama de top, toate le-am comparat cu Ibanez-ul Prestige. si dupa ce m-am invartit in jurul cozii, azi voi achizitiona un nou Prestige pe care sper sa il pastrez pana la adanci batraneti. cat despre Gibson/Fender/etc si cat de bine isi pastreaza valoarea, totul e relativ. pe piata rgc.ro preturile sunt dintre cele mai mici din cate am vazut, insa la unele chitari cumperi si marca, indiferent cum suna chitara. deci, din punctul meu de vedere IBANEZ RULES !!!
Razvan S. Posted March 22, 2017 Posted March 22, 2017 Nu exista o chitara "pentru X gen" Exista ce chitara vrei tu sa folosesti sa obtii un anume ton, pe care ulterior il vei incadra, dupa gustul TAU, "pentru X gen". Am vazut chitaristul din Venom, cantand live, pe un... strat cu single coils. Nu, nu minuni cu super high output etc, era un strat banal. Toate chestiile astea cu aia e pentru aia, ampu ala e pt aialalta, sunt doar pareri si atat. Ok, evident, nu poti DIRECT folosi un amp Fender Twin Reverb sa canti metale, dar te asigur, ca, cu un eq-ing adecvat si o anume pedala in fata sau un pre de rack adecvat, scoti fara probleme. Ca nu e pe gustul unora, si nu e "standard" e cu totu altceva, dar poate tie iti place mult rezultatul, vs un amp "dedicat" default de altii pentru asa ceva. Nu mai fa comparatii de genu, testeaza tot daca poti, si ia ce iti place. Nu te lua dupa lume. De ce sa ne interesam si sa cautam ce e cu chitara aia... Stim ca brandu X e baza si gata! cam asta am vazut si eu asa in mare. Spre exemplu, eu am 4 Carvinuri...ma crezi ca nu sunt INNEBUNIT dupa ele in mod special? Nicidecum. Eu inca nu am gasit chitara aia "pentru mine". Stiu cam ce ar fi sau ce ar necesita, si ar trebui sa fie custom, si nu am vazut nimic close de ce as vrea asa ca de ce sa-mi bat capul? Ma descurc cu ce am. Eu am luat cele 4 chitare,pt ca stiu ca ofera o calitate cat de cat buna, pentru cat am dat pe ele (vs cat as da afara), si ca pot avea oarecum acelasi build quality si acelasi tip de sound, permitandu-mi in acelasi timp sa am mai multe acordaje diferite, chitarele fiind in mare masura, la fel. (daca ar fi sa exclud una din cele 4 ce e din alt lemn total si intradevar e diferita de restu 3). Cea mai apropiata chitara sa faca ce as dori eu din multe puncte de vedere(sonice), e ceva in genul Sky Guitar-ul (modelul nou de la Dean), a lui Uli Jon Roth, dar cam atat. Ah, "there is no spoon" 5
EmilianAlexandru Posted March 22, 2017 Author Posted March 22, 2017 Sky guitar-ul din cate stiu sare usor de 8000 de dolari... In bugetul asta ma gandesc ca mi-as face o colectie decenta de chitare care sa acopere orice gama de tonuri si de lookuri Din nou, poate sunt subiectiv dar mi se pare ca un procent semnificativ din pretul unei chitari este pretins pentru brand si brizz brizzuri, si o parte prea mica pentru calitatea lucrarii si sunet (si zic asta fara sa critic in vre-un fel calitatea unui Dean Sky guitar pentru ca nu am incercat niciodata vreunul). Nu contest calitatile unei chitari high-end, si ma gandesc aici din perspectiva unui profesionist, nu din a mea de newbie cu indulgenta, dar parerea mea e ca diferenta de pret intre o chitara de 8000 de euro si una de 1500 de exemplu nu se prea reflecta in diferenta de sunet, asa cum ar fi normal. Diferenta de pret e mai mult pentru unicitate, prestigiul marcii, etc... Eu de exemplu am ramas impresionat pana la lacrimi de un suhr, strat care costa in jur de 2500 de euro. Cum spunea un coleg mai sus...nu neaparat pentru ca suna mai bine, ci pentru ca o simteam mai confortabil in mana si pentru ca sunetul ei era mai apropiat de ce imi doream eu... Tin minte ca Bumblefoot parca spunea ca prima lui chitara a fost un Ibanez Roadcore pe care l-a masacrat in toate felurile cu putinta pana a reusit sa scoata din ea sunetul dorit ( era un clip funny cu el pe youtube)... Deci da, nu conteaza brandul chitarii sau pretul ei (oricum in Romania, pretul la chitari SH este poate cel mai mic din Europa - am auzit tot de la un coleg de pe acest forum ca si in Grecia se mai gasesc chilipiruri, aviz amatorilor), ci mai mult cine o manuieste. Cand m-am apucat prima data de chitara aveam falsa impresie ca nu poti ajunge la niste rezultate remarcabile decat daca ai un instrument pe masura....sens in care am cam investit lejer pretul unei masini in echipamente... Pe de alta parte, dupa ani buni, nu am ajuns inca la nivelul unui fost coleg de camin care nu a cantat niciodata pe ceva mai rasarit decat o Hora
karpi Posted March 22, 2017 Posted March 22, 2017 (edited) Brand-ul ar fi cel care a "inventat " / proiectat /construit respectiva chitaara . Daca orice firma rspecta "retzeta " unui 'brand"/tip constructiv va fi o chitara in acea categorie de sound ,/calitate . Cum sunt multe firme ce copiaza doar aparentele oameni i-si pierd increderea si zic ca mai bine cumpar de la "brand" ca-i precis OK . Daca cineva vrea o chitara speciala , un hibrid intre "brand"-urile existente pur si simplu i-si construieste una ..poate iese mai scumpa decat o chitara "de serie " dar va fi multumit ( asta daca stie ce doreste ) , sau face la comanda la o firma sau la un lutier daca nu are chemare sa mestereasca prea mult .asta iarasi costa . O chitara din orice material cu orice doze este buna daca suna bine ptr anumit gen muzical . Suna bine = sa nu aiba puncte "moarte " sa sune fiecare ton in fiecare pozitie cu aceiasi volum si sustain . Timbrul va fi in functie de lemn , tip constructiv si in functie de tipul de doze . Am la o chitara doze Fender noisless , asa am cumparat-o ,m-am gandit ca o sa schimb dozele sa am soundul "original " de singlecoil ci Alnico Vintage etc etc ..dar suna bestial foarte mica diferenta ,practic insesizabila intre cele normale si aceste noiseless .Credeam ca va fi ca si la Humbucker-ele cu doua bobine ..voi pierde din banda de frecvente dar iaca nu se pierde mai nimic .. Chitare ptr metale trebuie sa aiba un aspect adecvat , cele ptr chitaristi de "salon" la fel .cele ptr fetitze sa fie roz cu buline sau inimioare albe ..etc ..cam astea ar fi singurele diferente in mare . Am vazut , incercat chitare ieftine in magazin ce sunau mai bine si erau foarte OK fata de chitare la 99000 Ron ce nu m-au impresinat de loc . O problema la chitarele ieftine , dar din lemn bun ,ar putea fi hardware-ul metalic mai slabut , potmetre slabute ce daca le schimbi este OK . Ibanez nu este o fabrica ci este un brand un proiect /o retzeta ce se fabrica in toata lumea .unde le iese ieftin . Dupa marii chitaristi nu te poti lua deoarece ei au contracte de promovare , fiecare cu alt brand si la ei toate suna bine ...deoarece sunt chitaristi profesionisti . Totusi nu-i numai nostagie treaba . vrei un anume sound ai nevoie de o " retzeta " Gibson vrei alt sound ai nevoie de o "retzeta" Fender Strat sau Tele vrei o chitara de scena ,versatila iei o "retzeta " Ibanez un PowerStrat acum prezenta inovatie si ;a alte brand-uri . Aceste tipuri "de baza " au aria de sound specific . Interesant ca sound de Gibson mai usor pot realiza " copiatorii" decat sound de Strat sau Tele .Probabil la Gibson-ele cu Humbucker soundul in mare parte este dat de limitele in frecventa date de doza .La Strat si Tele ...ai toata banda de frecvente si se simte mult daca difera ceva .. Preturile chitarelor vin probabil din "cerere si ferta " , cum mai putini sunt super profesionisti este nevoie de mai putine instrumente de inalta calitate deci munca /investitie si vanzare mai mica asa ca trebuie sa puna pret mai mare ..plus se mai si gonfleaza sa aiba un castig ... Am mai scris odata ca cate-o chitara costa mai mult decat o mobila de sufragerie ...dulap, masa mare cu sase scaune din lemn ca lumea ( nu placaj ) ..este cam o aberatie dar asta e ., muzica este un hobby de LUX . Edited March 22, 2017 by karpi 1
FiveseveN Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 Chitare ptr metale trebuie sa aiba un aspect adecvat , cele ptr chitaristi de "salon" la fel .cele ptr fetitze sa fie roz cu buline sau inimioare albe Hehe 3
dgeekoo Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 Sunt acri strugurii (spuse vulpea pentru ca nu ajunge la ei) 3
Popular Post StratMan Posted March 23, 2017 Popular Post Posted March 23, 2017 Impresiile apar si se dezvolta in functie de gradul de cognoscibilitate atins in domeniul respectiv. In momentul de inceput exista doua cazuri de la care se poate porni. 1. Profesionistul, care se apuca de invatat instrumentul cu metoda, profesor, studiu adecvat etc., in care elevul urmeaza sfaturile celui care-l indruma, care la randul lui este o persoana competenta si stie ce nevoi exista dpdv al expresiei sunetului la momentul respectiv. Avansand, instrumentistul profesionist ajunge sa priceapa singur cam de ce sunet ar avea el nevoie. Incet sau repede, in functie de posibilitati, el isi va alege, testand, genul de sunet (timbru) care ii este pe plac si isi va achizitiona instrumentele in consecinta. Este gresit a se considera ca doar un singur brand il reprezinta, pentru ca sunetele cu care instrumentistul vrea sa opereze sunt, in general, in cazul chitarelor, de cele mai multe ori, complementare. Reactia instrumentist-instrument va fi, insa, intotdeauna primordiala. Desigur, vor interveni aici si mecanismele pietei. Ofertele noilor brand-uri care vor sa se afirme pe piata muzicala nu sunt deloc de neglijat. Dar, chiar daca exista astfel de oferte ca instrumentistul afirmat deja sa devina " endorser" al vreunui brand, i se va cere parerea si se va lucra mult cu acel instrumentist (devenit artist cunoscut) pentru a atinge standardele impuse de instrumentistul respectiv, fiindca el este cel care stie cel mai bine ce anume isi doreste de la chitara respectiva. Apar, in felul acesta, instrumentele de tip "signature", foarte bine vandute. 2. Amatorul, care se apuca de invatat instrumentul (chitara, in speta de fata), placandu-i un anumit gen de muzica si un anumit artist care canta genul respectiv pe un anumit brand. Normal ca, pana va invata cate ceva si chiar si dupa aia, el va tanji dupa modelul de chitara pe care si-a vazut si auzit idolul cantand. Acest amator poate va ajunge vreodata sa inteleaga despre ce este vorba in sunet si sa se adapteze propriilor gusturi, cateodata, depasind faza cu imitarea exagerata. La amatori, exista mai mult dorinta de a achizitiona si detine un anumit brand, din motivele enumerate mai sus. Discutiile de genul "cutare chitarist canta pe cutare brand, deci brand-ul ala e cel mai bun", sunt doar o naivitate a celor care nu realizeaza ce necesitati efective au dus la dezvoltarea acelui model din brand-ul respectiv. As putea da multe exemple aici, unul dintre ele fiind modelul de chitara alba a lui Steve Vai. Un cunoscator al acestui model, declara intr-un interviu dintr-o cunoscuta revista, ca modelul de scena al lui Steve Vai, desi are, in aparenta, aspectul modelului "signature" aflat pe piata si vandut cu mare succes, in realitate este construit din cu totul alte materiale decat cele afisate in prospectele de prezentare. Mai precis era vorba despre mahon, in realitate, fata de basswood, in prospect. Ca sa dezvoltam si mai mult subiectul, as aminti si exemplul lui Robben Ford, care a cantat ani de zile pe un model de electrica Gibson archtop iar dupa marea sa lansare, intervenita destul de tarziu, pe la inceputul anilor '90, a aparut cu cele trei modele Fender "signature", dezvoltate dupa un model mexican si fabricate prin Japonia. Dupa ce a expirat contractul de "endorsement", marele artist a revenit, printre altele, la un Gibson Les Paul mai vechi, un Epiphone vechi si un Telecaster din 1961, despre ultimul declarand ca este "calul de bataie" pentru cantari. Despre Joe Bonamassa ce pot sa mai spun? Nu prea l-am vazut cantand decat pe Gibson si Fender. Sa insemne asta ca nu exista decat aceste doua brand-uri pentru el? Aceeasi intrebare ne-o putem pune si in cazul lui Steve Vai sau Joe Satriani, care folosesc doar Ibanez. In final, sfatul meu, daca vreti doar sa cantati, este sa va aplecati cat mai mult asupra play-abilitatii si tonului, obtinute de la o chitara si astea sa fie elementele principale (alaturi de pret, evident) in alegerea unei chitare. Restul nu este decat o polemica de genul "Bruce Lee il bate pe Van Damme". 10
Posho Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 (edited) Subscriu celor scrise de Stratman. Am insa de adaugat ceva care vad ca lipseste din orice opinie si care conteaza, in opinia mea cel putin: banii. Da, banii: deseori in mesajele de aici apare prezumtia incepator = instrument ieftin. Da, are acoperire in realitate, toti cei mai in virsta am trecut prin asa ceva la vremea la care erau 3-4 LesPaul-uri si 6-8 Strat-uri in toata tara. Daca erau atitea. Dar azi? Si azi aproape sigur majoritatea incepatorilor isi pot permite doar instrumente ieftine sau "de volum", sint puberi/adolescenti la inceput de drum. Insa nu de putine ori am vazut in miinile unor incepatori (unii nechemati) potenti financiar instrumente scumpe, unele rare. Spre exmplu am fost martor la descinderea unui pahiderm de afaceri intr-un magazin de instrumente. A intrebat care sint cele mai scumpe chitare si amplificatoare, i s-a raspuns si a luat cite doua. Sa aiba fiu-sau. A lasat o adresa de livrare si dus a fost. Daca magazinul ar fi avut Suhr sau Duissenberg pe-alea le-ar fi luat. E o nisa si asta si putini chitaristi de pe la noi pot accede la ea desi unii chiar ar merita. Insa isi fac treaba cu un Strat/LP/PRS/Ibanez/ce-o mai fi de serie (eventual adaptat cerintelor/cautarilor lor) si basta. Caci studiul te face chitarist si nu suma de bani pe care ai bagat-o in instrumente. Edited March 23, 2017 by Posho 1
EmilianAlexandru Posted March 23, 2017 Author Posted March 23, 2017 Intr-adevar, un chitarist bun poate scoate muzica din orice instrument. Am vazut asta cu ochii mei (va povesteam de fostul coleg de camin ce canta pe o hora iar acum face ravagii intr-o trupa destul de cunoscuta de la noi, utilizand, mai nou am vazut un Fender mexican) sau acum cativa ani buni, cand incercam cu un amic sa descifram tainele cantatului pe un Harley Benton strat, despre care noi credeam efectiv ca este defecta ) (dadusem cam 250 de lei pe ea) Nu reuseam sa scoatem nici-un sunet din ea in timp ce un alt amic mai experimentat reusea niste solouri foarte muzicale... Sau cu profesorul meu de chitara care mi-a cantat melodii complexe de la Dream Theater pe un Gretsch low budget sau pe un Jackson DK2m...si exemplele pot continua. Aspectele astea nu le contesta nimeni cred. Nu chitara te face chitarist ci tehnica, talentul si exercitiul. Insa ideea topicului meu viza oarecum un alt aspect. Unele chitari (vorbesc de branduri) sunt subapreciate in timp ce altele sunt supra apreciate... Cu reflectarea directa a acestui fapt in preturile percepute... As incerca urmatorul exercitiu, desi o sa verific inainte daca nu cumva a facut cineva asta mai inainte. Puse una langa alta, doua chitari din aceeasi gama de pret, de la doua branduri diferite, si trecute prin toate stilurile muzicale si gamele de sunet... Nu sunt suta la suta convins, dar intuiesc ca un Ibanez bate lejer la fundulet orice alt brand din aceeasi gama de pret. De aici nu inteleg de ce un Gibson Studio din 2008 se da la pret mai mare decat pretul de magazin si se vinde ca painea calda, in timp ce pe anunturile cu Ibanezuri de vanzare se pune praful... Si nu...ca sa raspund si colegului DGEEKOO, cel putin in cazul meu nu se aplica proverbul cu vulpea care ajunge la struguri... ) Cat am investit in scule in ultimii 5 ani imi cumparam fara probleme minim un Custom Shop si un Songwriter de la Gibson. Acum daca vreti sa vorbim si de acustice e cam aceeasi treaba... Un coleg de forum spunea ca a renuntat la Gibsonuri si Taylor in favoarea unui Furch si ii dau dreptate... Eu,si parerea mea recunosc a fost influentata considerabil de al meu profesor) nu cred ca as avea nevoie vreodata de ceva peste un Takamine P1DC. De altfel pana de curand preferam sa zdrangan pe un Ibanez Montage cumparat de la colegul Felix, care isi facea extraordinar de bine treaba De altfel nu mi-ar fi chiar foarte dificil sa "ajung la struguri" nici acum... ar trebui doar sa mai renunt la o mica parte din colectia de ceasuri )... Dar pur si simplu nu cred ca s-ar justifica investitia ( in cazul meu chitarist amator sigur nu). Eu mai degraba ma regasesc in comentariul colegului Mr Vintage, cel cu avocatii spre 40 de ani care se apuca de cantat... Am recunoscut public ca am avut o frustrare in copilarie ca ai mei parinti nu m-au dat la scoala de muzica cand eram mic, si am incercat sa imi construiesc acest vis dupa 25 de ani cand am reusit sa fiu stapan pe finantele mele... Rezultatul celor 18 ani pierduti inca se vede...dar sper eu ca niciodata nu e tarziu sa te apuci de ce iti place...
Silviu_i Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 Iti inteleg frustrarea. Am pus mana pe un Gibson CS, de vreo 5000 de euro, la Thomann, care a fost sub un Epiphone Lynyrd Skynyrd edition, dar daca pui mana pe un Gibson Standard, facut "cand trebe", o sa te lamuresti despre diferenta dintre Ibanze si Gibson. Daca ma intrebi pe mine, si da, stiu ca o sa fiu ars pe rug pentru asta, exista doua tipuri de chitare: cele cu single coil (Fender) si cele cu humbucker (Gibson). Ce e intre, pentru mine, este inexistent, deoarece e cam greu sa inventezi gaura in macaroana. Poti, cel mult sa-I tragi un filet. Plus, decat sa dau 3500 RON pe un Ibanez, mai bine dau 2500 RON pe un strat japonez din anii '80, care o sa bata la cur orice Ibanez, la capitolul clean - plus ca mai imi raman si 1000 RON de care sa ma imbat. 2
Posho Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 Silviu, asa ziceam si eu (sint la fel de neinteresat de Ibanezuri) pina am descoperit PRS-urile. Zau, in orice gama de pret.
EmilianAlexandru Posted March 23, 2017 Author Posted March 23, 2017 Asta cu gaura in macaroana....nu prea sunt de acord, dar cu siguranta nu as merge pana-ntracolo in cat sa te ard pe rug ) Cred ca la fel se zicea si despre tehnicile de cantat pe electrica pana sa apara Van Halen cu tappingul si ar mai fi cateva exemple... ( Malmsteen cu scaloparea griffului...etc..) Sincer, m-as risca la o provocare comparativa intre un strat japonez din 80 si rg-ul meu . Oricand. Ca sa folosesc o comparatie foarte pertinenta apartinand profesorului meu de chitara, ar fi ca si cand te-ai lupta cu o sabie ninja impotriva unei mitraliere de ultima generatie (poate e super lucrata si iti da un ton de clean mai bun, desi si aici am dubii, dar cand vorbim de playability si diversitate...nu pot sa cred ca suporta comparatie...) E doar parerea mea, iar scopul acestui topic printre altele este tocmai sa ma convng daca am o parere pertinenta sau nu.. Corect, si PRS -urile mi se par la fel de subapreciate pe piata SH ca si Ibanezurile, poate chiar mai rau... Iar un PRS low budget chiar suna peste multe Gibsonuri...Numai zic ca am ramas masca de cat de bine lucrate sunt si cat de bine setate vin din magazin
Posho Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 (edited) Off Topic: pe primul pe care l-am vazut folosind grif scalloped nu-l cheama Malmsteen ci Blackmore, tat-su', Ritchie, el, si povesteste ca i-a dat chitara unui lutier care i l-a facut iar plat "distrugind bunatate de grif". Si din felul cum povesteste Ritchie se poate deduce ca nu era o noutate (pentru el cel putin) nici macar la anii aceia, interviul fiind facut undeva in 1977-1979. On topic: nu confunda lucrurile. Multe dintre Ibanezurile pe care am pus mina au grifuri foarte foarte comode, usoare la mina, "playable" if you like. Dar nu despre asta vorbim aici, in opinia mea cel putin. Edited March 23, 2017 by Posho 1
Blackthorn Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 Discutia este foarte simpla din punctul meu de vedere, sunt unii chitaristi care vor o chitara care sa le faca pe toate mai mult sau mai putin bine (tabara Libanez si in general a chitarilor tip superstrat), si sunt altii care doresc chitari care sa faca ceva foarte bine, si aici sunt cei care apreciaza Fender si Gibson. Sa nu uitam totusi ca de la Gibson si Fender s-au inspirat marea majoritate a builderilor aparuti in ultimii 50 ani (bineinteles ca sunt si exceptii, dar vorbim aici de majoritate). Ce am vazut a fost o rafinare a designului, o imbunatatire a partii functionale, sau adaugarea de noi sisteme, gen Floyd Rose, Sustainiac, etc. Pentru cei care vor maxim de versatilitate le recomand Line 6 Variax, este mult peste orice Ibanez in punct de vedere al versatilitatii, si au si model care este destul de apropiat ca si concept de un Ibanez. Pentru cei batrani, ramasi in urma, nostalgici, care apreciaza sunetele care au facut istorie de mai bine de 60 ani le recomand in continuare mult supra apreciatele Fender si Gibson, dar sa fie cele care trebuie. Inca se mai gasesc la Gibson si Fender chitari noi care suna bine, doar ca sunt mai rare decat inainte si trebuie sa ai de unde alege atunci cand cumperi. Si trebuie sa te si pricepi putin, sa fi auzit inainte macar una buna. Aceeasi discutie este si in cazul Ibanez, cele noi nu sunt la fel de reusite ca si cele facute pana in 92-93. Profesorul de chitara al lui Emilian Alexandru poate certifica acest lucru, fiind un fan exclusiv al chitarilor Ibanez. 1
barbarossa Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 (edited) mi se pare ciudat sa facem comparatie intre chitari foarte diferite. poate o fi sound-ul tot acolo, desi stim f bine ca nu e, nu suna ibanezul nici fix ca gibsonul, nici fix ca strat-ul, dar asta nu inseamna ca nu suna bine sau ca nu se potriveste perfect in contextul muzical, sau ca pentru urechea cuiva nu suna mai bine decat x. dar pe langa sunet mai sunt multe alte aspecte, caracteristici. gibson are scale 24.75, ibanez 25.5 = alt feeling, alte corzi. unul e cu bridge fix, altul poate cu floyd = instabil la mana grea. la stabilitate si acordaj altfel reactioneaza tremolo-ul fender vs ibanez floyd. iar apoi cel mai important e gatul. unul e subtire altul gros, unul cu radius mare altul mai mic, mai rotund samd. cu totul altfel te simti cand canti pe un lp fata de un ibanez rg, la fel si fender strat/tele. plus e alta calitate la metalul tastelor. mai apoi e tipul de lemn, originea. etc. chitarele asiatice sunt mai ieftine in general si pt ca folosesc lemn asiatic, mai ieftin. mai prost? nu stiu. dar corpul e din multe bucati, e mai subtire, folosesc furnir maple sau koa sau ce vrei tu, sau chiar poza, in loc de bucata groasa de lemn pt top, cum foloseste gibson, si lemn de origine americana etc. mai bun? nu stiu. dar e altceva si are alt cost. sau finish opac vs transparent lemnul sau finish-ul nu afecteaza sunetul in asa mare proportie, dar e ca la mobila (una e aia masiva, alta e aia din pal, chiar daca fac acelasi lucru) iar hardware-ul? nu stiu ce sa zic despre ibanez. am doua, un js1000 si un jpm, am cunostinte cu alte modele. ce am eu m-a surprins ca sunet si ton. suna mai plin decat te-ai astepta de la o chitara cu floating trem. sunt printre chitarile cu trem pe care le am care suna cel mai bine. dar la categoria asta de pret mi se pare inacceptabil sa se cojeasca sau stearga dupa cateva saptamani hardware-ul ala cosmo black (cea mai mare porcarie ever). sau auriul. sau sa trebuiasca inlocuite piesele alea de plastic de la bratul de tremolo, sau sa se toceasca suruburile la prinderea menghinei sau tremolo posts... cum se intampla la cam orice ibanez dupa cateva luni sau un an-doi. asa ceva nu intalnesti la alte firme de hardware, gen schaller, floyd rose, gotoh/music man, care fac hardware mult mai de calitate. ibanez pune si pot-uri si switch de rahat. bine, se pot inlocui, dar e cost suplimentar. iar hardware-ul e mai de rahat acum (cu exceptia dozelor) la ibanez decat in anii 90...in schimb fender pune hardware mai ok in ultimul timp. asa ca in niciun caz nu as baga ibanez la best buy pt un anumit pret. cum nu as baga nici gibson si nici fender (unde intra si jackson, ca tot vorbeai de ei), nici prs... parerea mea daca chiar vrei un instrument onest cu raport calitate/pret bun in primul rand te uiti sa fie cel mai ieftin cu hardware de calitate gen schaller, doze dmz/sd etc, taste calumea dunlop jescar etc. si foarte important sa foloseasca lemn calumea, tratat (uscat bine) Edited March 23, 2017 by barbarossa 1
EmilianAlexandru Posted March 23, 2017 Author Posted March 23, 2017 Posho, ai dreptate, Blackmore folosea Scalloped mult inainte de Malmsteen, cred ca am vazut si eu mai demult acel interviu pe VH1. ba mai mult, desi se poate sa ma insel, cred ca am pe acasa o caseta cu Scorpions de pe la sfarsitul anilor 60 inceputul anilor 70 si pot sa jur ca in poze de pe cover, Uli avea o chitara cu scalloped la cateva freturi. Am zis de Malmsteen ca imi rezoneaza mai bine in cap cu notiunea de scalloped . Mai departe vroiam sa elimin o idee gresita despre mine care s-ar putea desprinde din topic. In primul rand, asa cum spunea Blackthorn, intr-adevar, profesorul meu este fan exclusiv Ibanez, insa ideea topicului imi apartine si nu are nimic de a face cu asta. El a ajuns endorser Ibanez dupa mai bine de 30 de ani de cariera in muzica, si asta, dincolo de orice avantaje materiale, din proprie optiune. Ar fi putut fi la fel de bine si de usor endorser al oricarui alt brand. De altfel cred ca inca se gasesc videouri cu el pe net in timp ce vorbeste de bine si alte branduri. Nu vreau sa se contureze ideea ca vorbesc din opiniile altora ca nu e asa. parerea despre Ibanez mi-am conturat-o dupa ce mi-au trecut prin mana destul de multe branduri si instrumente, pe care in final am terminat prin a le cataloga ca si achizitii nereusite. Parerea ca Ibanezurile sunt subapreciate de la care am pornit topicul imi apartine. Si nu are scopul nici de a-l elogia pe al meu prof, nici de a elogia brandul Ibanez, nici de a denigra alte branduri. Ideea care se deprinde din toata discutia de pana acum e ca viata e complexa si are multe aspecte. Alegerea unei chitari e chestie subiectiva, fiecare alege ce considera mai potrivit. Sunt insa curios, daca am fixa un buget de 1500 de euro pentru achizitia unei chitari ( vorbesc de pretul de noi) cata lume s-ar orienta spre brandurile clasice. La PRS, la Hangstrom, la VGS, Yamaha sau altii gasesti chitari extraordinare in banii aia, daca e sa vorbim de best buy.. Si da, alegerea chitarii are treaba si cu stilul abordat ca nu cred ca l-as mai fi ascultat pe BB King cu aceeasi placere daca isi etala maestria pe un BC RICH Warlock....pur si simplu nu ar fi fost in peisaj, desi muzica poate ar fi sunat la fel de bine. Of, am plecat de la o speta simpla si uite unde am ajuns... imi pierd ideile printre fraze si sar de la una la alta )
CiocanelBloodyCIocanel Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 Io nu inteleg cum comparati voi straturi cu gibsonuri si cu prs. Scale diferite, configuratii diferite, sounduri diferite. Sent from my ATH-TL00H using Tapatalk Plus ca toate sug. Cer niste preturi exorbitante pentru ceea ce sunt. Sunt N firme si mai ales lutieri care fac custom. Poti sa te duci la un lutier in europa, sua oriunde si iti fce un custom ca lumea de 2-3000 de coco, si te pisi pe el de gibson de 5000£ facut acu 20 de ani cu mojo de redneck transpirat. Sent from my ATH-TL00H using Tapatalk 1
EmilianAlexandru Posted March 23, 2017 Author Posted March 23, 2017 Foarte corect a punctat Mr. Vintage intr-un comentariu anterior : platim nostalgia. Si costa de rupe! ) E ca si cand imi cumpar o vaza de la Lalique sau Villeroy and Bosch. Nu o cumpar pentru functionalitatea ei, ca acelasi lucru il face si o vaza de pamant...o cumpar pentru ca imi transmite ceva, inseamna ceva, are un pic de istorie in ea, si imi ofera o oarecare satisfactie si impacare cand o privesc. Asta pot sa accept, chiar daca personal consider ca e doar o himera... Again, spun asta din punctul de vedere al unui amator. La chitaristii profesionisti evident sunt mult mai multe aspecte de luat in seama, ca vrem nu vrem, in ziua de azi imaginea vinde mai mult decat aptitudinile, chestie general valabila in mai toate domeniile... Concluzionand, cred personal ca mai este vorba si de o teama de nou ( de branduri necunoscute). Poate de aceea lumea prefera sa se orienteze spre branduri mai consacrate, pe care le considera mai sigure (ca si investitie). Cata vreme un incepator se intereseaza de o prima achizitie si aude pareri ca doar Gibson si Fender fac chitari, si doar cele de peste 1000 de euro, din start pleaca cu un dezavantaj... Recunosc ca la un moment dat am oscilat intre un VGS care suna demential si un PRS, alegand in cele din urma PRS-ul pentru ca brandul VGS nu imi spunea nimic... Nu pot sa zic ca regret, dar tare as fi vrut si VGS-ul ) Dar ca sa revin pe subiect, nu cred ca peste 30 de ani, vgs-ul despre care vorbesc (in jur de 3200 RON pret de nou in magazin) se va vinde cu cateva mii de euro, poate doar daca il va canta X sau Y mare artist.... in schimb la Fender si la Gibson...iata ca se poate... La Ibanez iarasi nu... 2
Airhead Posted March 27, 2017 Posted March 27, 2017 In concluzie, in ce trupa de succes iti putem asculta Ibanezul? daca ai Ibanez, sigur canti intr-o trupa obscura, care nu a iesit din garaj si de care nu a auzit nimeni. schimba sculele cu Gibson si Fender si o sa ai succes imediat. Garantat !!! 1
Airhead Posted March 27, 2017 Posted March 27, 2017 (edited) Nu m-ai inteles, a spus omul ca cei cu Ibanez "chiar canta", spre diferenta de "tipii de peste 40 de ani, care în tinerețe n-au făcut mare brânză pe chitară", si ca in plus el "nu si-ar da nici una dintre chitarele Ibanez pe vreo Fender sau Gibson". Deci, elementar logic, dupa spusele lui, el "chiar canta". N-am facut decat sa intreb unde il putem auzi, nicidecum nu am sustinut ca succesul vine cu Fender sau Gibson. atunci scuze sunt ceea ce trebuie sa prezint. Edited March 27, 2017 by Airhead
EmilianAlexandru Posted March 27, 2017 Author Posted March 27, 2017 Cred ca in postarea sa facea referire ca un chitarist novice care se apuca de cantat va alege un Jackson sau un Ibanez intrucat acestea sunt concepute mai mult (sau mai putin, in functie de model) pentru a oferii diversitate de stiluri si fiabilitate, pe cand de un Gibson sau Fender nu s-ar putea apropria din cauza pretului in primul rand. Si, totodata ca acestea din urma sunt mai accesibile persoanelor de peste 40 de ani care au posibilitati financiare si care doresc sa achizitioneze o chitara ca si hobby, fara a canta foarte mult... Lucru de altfel adevarat intr-un mic procentaj. Cunosc pe de alta parte cativa baieti mai mici ca mine (ca si exceptie), care suna de rup si au debutat pe Gibson si nu pentru ca le-au dat parintii bani sa isi ia, ci pentru ca si-au economisit sarguincios.... ( nu dau nume fara acordul lor). Oricum, topicul a fost deschis pentru a afla opiniile tuturor, ma astept sa fie fani ai tuturor brandurilor, si exact asta vreau sa aflu...de ce alba si nu neagra... Nu caut o confirmare ca X brand e mai bun, sau Y, sau Z...am stabilit deja ca nimeni nu poate stabili asta, si de asemenea ca nici maiestria unui chitarist nu se masoara in instrumentul cu care canta... insa acesta il poate ajuta sau il poate limita... Si ca o paranteza...( am urmarit video-ul trimis de colegul Razvan S. cu gear-ul lui Uli Jon Roth....pot sa spun ca nici Ibanez nu mi se mai pare un brand foarte versatil in comparatie cu Sky Guitarul de la Dean)
ramurel Posted March 27, 2017 Posted March 27, 2017 Io am şi Ibanez şi Gibson, unde mă încadrez io, la corporatişti sau la avocaţi... ? Că la peste 40 sigur mă-ncadrez, am verificat în buletin mai 'nainte ! C'mon, guys, have fun ! "Grab a snickers !" 3
EmilianAlexandru Posted March 27, 2017 Author Posted March 27, 2017 (edited) Io am şi Ibanez şi Gibson, unde mă încadrez io, la corporatişti sau la avocaţi... ? Că la peste 40 sigur mă-ncadrez, am verificat în buletin mai 'nainte ! C'mon, guys, have fun ! "Grab a snickers !" Te incadrezi la categoria chitarist a carei opinie cu privire la versatilitatea celor doua branduri este binevenita . Si eu am si Gibson si Ibanez si ESP...cam din aceeasi categorie de pret. De asemenea, am avut si Gretsh, si Jackson, si Squier si Dean, dar doar modele entry level. Pe Fender nu am pus mana, decat pe ceva mexican cu multe probleme tehnice... Am editat ca am uitat sa mentionez PRS SE Dave Navarro .... Si-acum daca vreti sa fiti ironici, intrebati-ma in ce trupa cant ) Raspunsul e simplu: in ce trupa vreau eu! dar doar cand ma joc Guitar Hero...unde inca incerc sa trec de primele nivele.... Edited March 27, 2017 by EmilianAlexandru
ramurel Posted March 27, 2017 Posted March 27, 2017 Te incadrezi la categoria chitarist a carei opinie cu privire la versatilitatea celor doua branduri este binevenita Mersi de încredere, dar la ideea iniţială a topicului, legată de preţurile disproporţionate între anumite branduri nu mă pricep şi în general la diferenţe de tot felul între chitare electrice evit să ma bag în discuţie, că nu mi se pare relevant, dacă sunt bine setate nu-s decât ce zicea cineva intr-un ghid al chitaristului [ parcă de Maria Boeru ] două categorii: [ citez din memorie ]: Tipuri de chitare: -chitara cu cutie de rezonanţă ...etc... -chitară scândură, fără corp de rezonanţă, pentru muzică prin amplificator, ea fiind doar o placă masivă din lemn, pe care sunt montate coardele si instalaţia electrică . Ca fapt, divers, pot [ şi simt nevoia] sa precizez că e destul de important, după părerea mea, să fie bine-bine setată o electrică, ceea ce puţini utilizatori pot face, sau pot doar după multe încercări . Zic asta pt ca recent mi-am dus SG-ul la nişte rectificări şi setări şi recunosc că n-aş fi putut face ce-a ieşit nici în o sută de ani . ( plus că sunt şi un pic leneş, recunosc ) 3
iteodordimi Posted March 27, 2017 Posted March 27, 2017 Totodata exista si o gramada de brand-uri mai putin populare, dar excelente precum Chapman , daca ar fi sa aleg dintre orice chitara din lume nu mi-as lua nimic suuupper cunoscut mi-as lua un Ghost fret de la Chapman... Pentru mine aia e chitara ideala . Sent from my Xylo X using Tapatalk
barbarossa Posted March 27, 2017 Posted March 27, 2017 (edited) Nevermind Edited March 27, 2017 by barbarossa
Recommended Posts