www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Chitara "de Brand" Vs Chitara Asiatica (Si "diferentele" De Ton Date De Tipul De Lemn Folosit) - Pentru Chitare Electrice


GrigB

Recommended Posts

Asta e o pastila aruncata la plesneala, in amintirea vremurilor bune.  :lol: De mult n-am mai avut o polemica, bun-rau, ton bun, cea mai buna chitara, cel mai tare chitarist etc.

Da, voiam să verific dacă după atâția ani de "polemici" s-au mai schimbat prejudecățile. Surpriză: nu.

 

În aceeași ordine de idei, hai să presupunem prin absurd că există tonuri "bune" și tonuri "proaste". Întrebarea devine: de ce se construiesc chitare cu tonuri proaste?

Dacă se știe™ că orice chitară făcută în Asia de Est e praștie, de ce se produc și vând atâtea? De ce sunt atâția artiști consacrați care nu cântă pe Fender și Gibson? Oare ei nu-și dau seama că nu au un "ton bun"?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E frumos topicul, mi-a placut sa stau sa-l citesc :)


 


Întrebarea devine: de ce se construiesc chitare cu tonuri proaste? Dacă se știe™ că orice chitară făcută în Asia de Est e praștie, de ce se produc și vând atâtea? Pt ca nu toata lumea deosebeste un ton bun de unul prost sau pt ca incepatorul nu are mii de euro sa inceapa direct pe o chitara high-end. Sau amandoua. 


Am auzit din partea unui tata al unui chitarist incepator urmatorul rationament: "Vrei sa te apuci sa studiezi chitara? Iti cumpar un Squier Bullet. L-ai vazut pe Andrei Cerbu la ProTV cum canta Gary Moore? Cand ajungi la nivelul ala, iti iau Gibson LP!" Totodata am vazut cu totii aici pe forum diverse "anomalii": chinezarii la preturi de originale, originale furate la pret de chinezarii, faded-uri la pret de chitare vopsite, oameni care vand un produs insa descrierea apartine altui produs, etc. Nu pot sa fac statistici, insa cred ca prea multi dintre oamenii aflati la inceput in treaba asta cu chitareala nu prea stiu ce cauta si nici nu stiu ce au gasit cand au gasit.


 De ce sunt atâția artiști consacrați care nu cântă pe Fender și Gibson? Oare ei nu-și dau seama că nu au un "ton bun"?


Pe ce canta consacratii astia? Daca o ard de exemplu pe PRS sau pe Ernie Ball tot la fel de bine este :)))


As fi curios sa vad o lista de chitaristi extrem de valorosi care folosesc chitare ieftine for a living. Asta da provocare.


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci am stabilit că doar chitarele scumpe și dă firmă pot fi bune, și cine nu le folosește ori e surd ori nu-și permite.

 

Pe ce canta consacratii astia?

Aș putea da două exemple de tendințe:

1. Prin 'Murica e la modă să folosești Silvertone/Sears/Kay/Airline, Danelectro vechi (sau chiar reissues) și alte dubioșenii, care ar fi echivalente cu Tensoanele contemporane. Presupun că se pretează întregii povești indie, dar au răsărit și formații notabile dintre marea de hipsteri.

2. Diverși lutieri independenți (e.g. Ola Strandberg) sau firme mici (e.g. KxK) care fac instrumente custom și/sau serii scurte. Volumul redus înseamnă că rezultatele nu-s tocmai ieftine, dar nici aceleași eterne copii de Strat și LP nu-s.

 

Iar dacă-l amintesc pe Brian May probabil o să-mi ziceți că e excepția care întărește regula, nu?

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Brian May foloseste o chitara facuta din materiale ieftine si anume:panel de pin de 18(2 bucati suprapuse) mahon(gatul chitarei) care in momentul fabricatiei chitarei avea estimativ 100 de ani.

Nu stiu cati oameni sunt constienti de importanta grifului in sound.griful Chitarei Red Special este unul atipic,foarte gros si cu tastiera din stejar,vopsit in nitro.

Corpul RS are mijlocul inferior tot din stejar,de care se prinde griful.Corpul are o camera de rezonanta in partea superioara si evident cavitatea pt electronica ,care este mai mare decat camera de rezonanta inchisa.

Restul cu dozele trisonic si legaturile cu 6 switchuri(3 on /off si 3 antifazare) banuiesc ca nu sunt de referinta in acest topic

 

ultimele 2 poze imi apartin,iar in ultima se poate vedea si camera de rezonanta inchisa:

 

post-5188-0-86673600-1428339952_thumb.jpg

post-5188-0-57186700-1428339967_thumb.jpg

post-5188-0-61617200-1428339980_thumb.jpg

post-5188-0-17305800-1428340047_thumb.jpg

Edited by Vince Windrider
Link to comment
Share on other sites

Mr. 57, suntem de acord.

1. Sigur ca exista chitaristi consacrati care folosesc "dubiosenii", "no-names" sau "home-made guitars". Dar sunt few and far between. Elita trupelor dupa care baleste hipsterimea intr-un cincinal dat e formata mai ales din compozitori deosebiti, oameni care au avut viziunea sa schimbe muzica si soundul si lookul astfel incat sa se catere in varful topului preferintelor publicului. Chitaristi consacrati, not so much. Amprenta lor asupra tinerilor invatacei e aproape invizibila si sunt uitati la scurta vreme dupa ce s-a terminat sfertul lor de ora, fiind inlocuiti de noul val de trupe "la moda". Spre rusinea mea, nu stiu sa numesc nici macar unul dintre acesti vizionari.

2. Brian May e cel mai evident exemplu si mai sunt cateva care nu pot fi negate de nimeni. La fel de adevarat e faptul ca pt fiecare Brian May exista 100 de alti smecheri (la acelasi nivel) care o frig cu Gibson, Fender, PRS, Ibanez, Ernie Ball, etc.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Diferenta intre o chitara "ieftina"  si una Super Profi   nu sta in "TON " .

 

TONUL  poate fi identic 100% ....altele sunt problemele ... ce au fost aratate , disecate , discutate de zeci de ori pe rgc.ro

 

Squier sau un   Epiphone din unele serii sunt chiar chitare utilizabile de chitaristi pro .

Unele Strat sau Gibson  originale nu  sunt cu nimic mai bune .

 

Majoritatea instrumentelor , efectelor , amplifuri , difuzoare , PC , telefoane,televizoare  , tablete sunt MI China  ptr  doritori le scrie pe fiecare surub ,ba chiar si pe corzi ..ca-s facute pe Luna .

 

Incepatorii sa asculte de ce a scris @Stratman ......

un instrument utilizabil la care poate sa exerseze ...cand ajunge sa fie Malmsteen,Vai ,Joe Pass ....o sa aleaga o chitara mai OK .conforma  experienta a dobandita  in anii de studiere  ..


Cred ca Jack White foloseste cele mai dubioase chitari.

 

Chiar si cand foloseste o chitara produsa de o firma consacrata e dubios ce foloseste. De exemplu Fender Tele cu bridge Bigsby.

Din anii '53  Tele  erau cu Bigsby  B16

 

 

Elvis

http://www.scottymoore.net/epm_prop50sTele.html

si altele

https://www.google.ro/search?q=Tele+w.+bigsby+history&biw=1280&bih=913&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ztsiVfzXBciasgG3vIKABg&ved=0CAYQ_AUoAQ

 

In '71 eram in armata la Craiova ..am prins Expozitia Culturala  Americana ...acolo am cantat pe un asemenea Tele ..unul De Luxe  o minunatie !!!..pe un amplif Fender ..si suna fantastic ..

Edited by karpi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Draci beti. Betie completa da' '57 are dreptate, unele lucruri nu se schimba.

Completari:

- Am un LP Custom care suna rau. Punct.

- Am auzit un Ibanez GRG care suna dumnezeieste! Si un Marathon foarte corean (copie dupa Kramer de anii '70) care suna foarte bine.

- Bujor Hariga (LP Custom) si Adi Ordean (Washburn nici macar scump) suna traznet.

- Steve Howe suna oribil! Robert Fripp la fel.

- AG suna bine pe orice.

- Brian May suna bine oricum.

- Chitara care mi-a placut cel mai mult, un SG cherry din 1982 nu e de vinzare, f...-i.

Edited by Posho
Link to comment
Share on other sites

Deci vad ca intrebarea din topic e prea personala, cam ca si cum as intreba o doamna cati ani are, sau un angajat, ce salar are. Incep sa inteleg ca am fost nepoliticos cu intrebarea mea (sincera, dealtfel).

 

Unii chiar fac "scandal", fara ca macar sa se oboseasca sa citeasca comentariul dinaintea lor, care explica exact ceea ce ei intreaba retoric.

 

"Adica vrei sa zici ca-s batrana? Ca arat rau? Ca hainele astea ma fac grasa? Ca...?". Nu, eu doar intrebam cati ani ai.

 

Se pare ca lumea recomanda ca, decat sa pierd vreo cateva ore urmarind explicatii logice si teste fizice legate de subiect, mai bine sa inchid ochii si sa dau 2000 euro, ca o sa fiu mai castigat. Oare lumea asa usor cheltuie 2000 euro?

 

Si legat de "cei mari" care canta pe Gibson, Fender, Ibanez, Kramer, etc. Doar nu credeti ca ceea ce vedeti in mainile lui Steve Vai e un Ibanez... Sau ca voi va puteti cumpara unul exact ca al lui. E adevarat ca scrie Ibanez pe el, dar fiti siguri ca nu chinezii care fac toate ibanezurile ii furnizeaza chitari lui Steve Vai. Toti artistii au chitari produse de lutieri platiti de firmele care-i sponsorizeaza, sa faca chitari mai bune decat sunt in stare sponsorii (Gibson, Fender, Ibanez, etc). Si de multe ori, acelasi lutier face chitarile speciale pentru mai multe firme, doar ca schimba eticheta (si respecta specificatiile caracteristice fiecaruia, desigur). Deci Ibanezul tau, cel copie dupa al lui Vai, nu are nimic de-a face cu originalul, ci este o copie facuta in China, sub licenta Ibanez. Crudul adevar... E vorba de afaceri aici, sa iasa banul, sa mearga marketingul ca uns, nu sa-ti dea tie chitaristul de duzina chitara lui Steve Vai (nici macar daca dai miutzele pe ea). Deci ma intreb (retoric), oare sa iau un Ibanez "original" care azi e facut in fabrica Xing Ing si maine in cu totul alta fabrica din Asia, cu alti angajati, (ca doar au pret mai bun decat Xing Ing), sau sa iau aceasi chitara, cu alt nume pe ea, facuta tot in China (si da, probabil cu alte doze)? Apropo, nici Ibanez si nici Kramer nu produc chitari (decat poate in cazuri de exceptii, in atelierele lor de Custom Made Guitars). Ei produc doar designuri, pe care le dau in productie asiaticilor care lucreaza cat mai ieftin. Cu toate ca pe Kramer scrie "Made in USA", e practic o minciuna, pentru ca doar designul si ideea e provenita din SUA, executia produsului se face in Asia.

 

Interesant cum, in perioada in care Gibson Nashville era inundat si fabrica oprita, ei continuau sa vanda chitare "Gibson". Oare cum? Simplu: erau produse de catre alte fabrici, dupa specificatiile Gibson. In cazul asta, fiind prosuse de alte fabrici, cu alti angajati, mai pot fi numite Gibson? Daca da, atunci de ce o chitara din zilele noastre, copiata perfect dupa Gibson, respectand toate dimensiunile si dotarile, e considerata o copie nesimtita, inferioara? Daca am afla ca Reghin produce Gibsonuri sub licenta, oare nu cumva le-am cauta nod in papura si le-am ocolii? Deci daca Gibson stie sa ascunda bine si sa abureasca, sunt buni. Daca i-am prins, nu mai sunt buni.

 

Nu mai iau de Gibson, si eu vreau unul si nu e problema de bani, ci incerc sa ma informez inainte sa decid ce merita luat PENTRU MINE. Am folosit exemplul lor pentru ca-s mari si apreciati, ca sa "make a point". Si eu produc anumite lucruri pentru firme din Olanda si Germania si pe facturrile lor, cand ei vand mai departe produsele, declara ca sunt de origine nemteasca. Am contactat firme din Romania care folosesc produsele mele si le-am facut o oferta de 4 ori mai ieftina decat pretul la care cummpara ei acum de la altii si mi-au zis: "noi nu cumparam produse romanesti, ca nu-s de calitate. Noi luam din Olanda!". Le-am ofeit mostre gratuit, sa le probeze, dar nu s-au obosit sa testeze, ca sunt romanesti. Ghici ce am aflat? Ei cumparau produsele mele, de la clientul meu olandez, care le vindea in Belgia si apoi firma belgiana le vindea in Romania, de 4 ori mai scump (si e vorba de valori mari). Eu le trimiteam in Olanda, ca ei sa le trimita inapoi la OILE de romani, care stiau ca cumpara produse olandeze. Le-am dat pace si i-am lasat sa ia in continuare din Olanda, pentru ca oricum comenzile lor ajung pana la urma tot la mine, si ei macar sunt bucurosi ca iau Calitate Nemteasca! Deci da, cumparam BRANDURI nu produse. De aia ma intreb daca nu pic si eu de fraier cumparand o chinezarie produsa in secret prin Asia, declarata ca fiind Mare Calitate Americana. Nu ca ar fi bai ca e din Asia, daca e calitate. Dar ar fi bai sa dau si eu de 4 ori (sau de 10 ori) mai mult pe ea, cand e doar abureala de marketing, platit scump de oi (noi). Ca se practica in toate domeniile.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt mai necredincios, daca nu am dovada clara. Si "crede-ma pe cuvant ca e asa, ca eu am experienta" pentru mine nu e suficient, atata timp cat contrazice logica sau "stiinta". Daca, in schimb, are sens, logica si chiar dovada stiintifica, atunci m-ai captivat si sunt un credul convins! :) Asa functioneaza capul meu... C-o fi bine, c-o fi rau, e al meu si ma folosesc de el asa cum e :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu fii necredincios ! Mai bine fii ateu , cercetează [ nu doar crede ce citești ] și dezvoltă-ți experiența pe chitare, că numa așa o sa-ți găsești răspunsul.

 

https://www.facebook.com/video.php?v=869877153058557&pnref=story

:)

 

Vrei s-o iei pe scurtătură, hai ?!

 Vrei să dai bani mai puțini, asta vrei tu, pentru că nu ai experiență, și să crezi că ai luat o chitară bună , da-n mintea ta o sa te roadă tot timpul Gibsonul ăla de 1500  € ! [ pentru că ești "frământat de convingeri interioare greșite" tongue.png.pagespeed.ce.lvRvrYzaWJ.png  ]

 

La nivelul ăsta ești tu acum, părerea mea ! Vrei sa fii convins, fără să te obosești prea tare ! :)

 

 

.

Edited by ramurel
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu fii necredincios ! Mai bine fii ateu , cercetează [ nu doar crede ce citești ] și dezvoltă-ți experiența pe chitare, că numa așa o sa-ți găsești răspunsul.

 

https://www.facebook.com/video.php?v=869877153058557&pnref=story

:)

 

Vrei s-o iei pe scurtătură, hai ?!

 Vrei să dai bani mai puțini, asta vrei tu, pentru că nu ai experiență, și să crezi că ai luat o chitară bună , da-n mintea ta o sa te roadă tot timpul Gibsonul ăla de 1500  € ! [ pentru că ești "frământat de convingeri interioare greșite" tongue.png.pagespeed.ce.lvRvrYzaWJ.png  ]

 

La nivelul ăsta ești tu acum, părerea mea ! Vrei sa fii convins, fără să te obosești prea tare ! :)

 

 

.

@ramurel  te stiam om serios !

Euro 1500???     ...o chitara ca lumea incepe de la 3000 Euro in sus !

Cum poate cineva sa faca performanta cu o chitara de 1,5 K Eu ??

 

TON ? sub 2000 Eu minim nici nu exista TON !

 

Ce are TONUL cu PREFECTURA ?

Iata un TON :

 

1494e77bc5316cfe512718ec2fe4515408d3e0d9

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Deci subiectul asta nu se mai termina.

 

O mai spun inca o data,chitara si tonul raman la aprecierea celui care le foloseste,daca tu ai un ibanez de 300 de coco si altul canta pe gibson de 3000 de coco,asta nu inseamna ca tu esti mai prost si el e cel mai tare chitarist,sau la fel,sa judeci un chitarist dupa valoarea chitarii,am vazut oameni cu custom shop de peste 2000 de coco care suna ca naiba,fiecare canta ce-l misca si ce-i place lui,eu cant pe un ibanez acum,cine stie pe ce voi canta in viitor,dar vreau sa zic ca foarte multi asculta cu ochii nu cu urechile.

 

Gandeste-te bine ce lemne vrei la o chitara,asta eu chiar cred ca influenteaza(nu ma intereseaza ce cred altii)si  ce doze vrei(single,humbucker)si daca te ai decis si la acestea la fel vezi ce output vrei,ce sa predomine(inalte,medii,joase),acum ai atatea optiuni cand vine vorba de doze.

 

Daca tu crezi ca ai gasit lopata sa te sadisfaca(dute la magazin,pune mana pe ea,vezi cum se simte gatul,daca e comod pentru tine,vezi cat de bine e finisat gatul,freturile,poate o sa fie nevoie de un fret leveling dupa,sau poate cine stie,o retastare in caz ca vrei alt tip de frets),o iei,ii schimbi dozele,poturile(eu as reface toata electronica interioara cu fir mult mai calitativ,as face o ecranare,etc) si gata,ai o chitara cat mai aproape de cerintele si preferintele tale.

 

Daca asta nu te multumeste,atunci nu ramane de facut decat se iti misti curul la un lutier serios,sa scoti bani din buzunar si sa iti faci chitara exact asa cum vrei tu.

 

Cum spuneam,asta e parerea mea,nu ma intereseaza parerile altora,am spus-o doar in speranta ca poate te va ajuta sa iei o decizie,nu o bag pe gat nimanui.

Edited by the outsider
Link to comment
Share on other sites

news flash:

kramer nu mai e DEMULT o firma de referinta, e cucumparata de gibson si a fost folosita doar pt experimente nereusite si chitari dubioase din lemne dubioase la preturi dubioase, facute in tari dubioase in cu totul alta zona decat america.

 

ibanez produce si in japonia...cand cineva spune ibanez se refera la o chitara mij...alea din alte zone sunt pt copilasi.

 

gibson sau alte companii americane produc exact in fabricile lor...in sua exista niste reglementari stricte care spun ca nu poate scrie made in usa sau made by x decat in anumite conditii...a fost si un proces prin 97-98 in urma caruia washburn a platit o amenda de 1 milion $ pt ca a umblat cu cioara vopsita, adica a vandut chitari produse in japonia dar stantate made in usa...asta aproape ca i-a pus cruce lui washburn.

gibson fender si altii au facut fata cererii, atat cat era ea, in anii 70, 80 si 90. in 70 au intrat pe piata japonezii pt ca gibson si fender erau la pamant, in conditiile in care toata lumea era disco :).

in 80 a explodat lumea chitarilor, si asa au aparut kramer, charvel, bc rich, esp si altele, cat mai ascutite si mai roz. si multe made in japan. in anii 70/80 nu exista decat japan in ce priveste asia. daca era ceva facut altundeva, era chiar bataie de joc (urss/romania etc). japonia era zona de unde veneau chitari low end/low price. cu unele exceptii in privinta calitatii...

 

in 90 a disparut fenomenul glam etc, au disparut incet si chitarile roz si au reintrat pe piata fender gibson etc, care s-au repus pe picioare, au si cumparat intre timp companiile care s-au dus pe apa sambetei...au produs in usa si au facut fata cererii. pt low-end au folosit branduri dedicate, gen epi sau squire, produse in destinatii mai exotice, gen korea etc. japan a devenit incet incet hi-end, si din cauza acumularii experientei dar si in contextul economic.

 

au venit anii 2000 si de cand cu internetul si globalizarea s-a pus efectiv problema de a face fata cererii tot mai mari, care acum vine de peste tot.

asa au aparut tot felul de solutii, de la lemne mai dubioase la tari si mai exotice unde sa se produca, la metode de finisaj (faded) etc, s-a alimentat mitul ca mai nou si korea ehi-end, ca japan sa nu mai vorbim, usa la fel...unele chestii sunt si menite sa tina pretul sus...preturile la usa sunt in continua crestere, si automat si la restul (japan, korea etc), totul in contextul economic al crizei si al foamei de bani.

 

usa este unde este si pt ca lemnul folosit provine tot din america. si este o diferenta. nu e acelasi basswood-ul american cu cel asiatic, nici mahonul, nici artarul...sunt rude, vorba aia close but no cigar. la o asiatica, ce-i drept, cu cat creste pretul cu atat e mai aproape de ce ar trebui sa fie.

 

cat despre chitarile facute pt artisti...hai totusi sa fim realisti. chiar sa fie facute pe altundeva nu prea cred...sunt facute de cine scrie ca sunt facute, in fabricile unde se faceau la vremea aia, doar ca se acorda atentia maxima la detalii, lemn, lucrare, hardware. se trimit mai multe exemplare si unul-doua tot raman la artist...de multe ori sunt chiar primele modele, cele cu nr de serie 01 sau pe la inceput, poate si din motive sentimentale ale artistului... totusi vorbim de vai, satriani, evh si altii. care sunt unde sunt pt ca au niste maini si urechi mai aparte. ei ar fi capabili sa faca fata cu brio si cu o chitara mai low-end...

 

de la un anumit punct diferenta de calitate a materialelor este tot mai mica raportat la pret...apar alte aspecte care contribuie la pretul crescut, de multe ori estetice, ca materialul pt inlay-uri, culoarea, cat de figured este lemnul etc...

 

evident ca brand-ul cantareste in pret. dar uneori iti da si garantia unor standard-uri si control de productie si calitate. am vazut cu ochii mei chitari facute manual de-a binelea, la comanda, in numar redus, unele fara a fi "de brand" la care dupa un timp au aparut tot felul de probleme din cauza ca nu a fost uscat lemnul etc. fie a puscat efectiv, fie s-a indoit iremediabil, fie a puscat/ s-a umflat lacul sau mai stie eu ce...se mai intampla. oricat ai fi de lutier, trebuie sa stii de unde sa iei lemnul, cum sa il usuci sau sa fie deja uscat, cum si care trebuie sa fie lacul samd...la gibson/fender si altii cu traditie (ibanez, music man, prs, esp etc., sa nu spuna lumea ca sunt fan-boy) riscurile astea scad... bine-inteles, de la un anumit pret si standard. cu cat e mai jos pretul, cu atat brandul cantareste mai mult si calitatea mai putin. dar nici in partea aialalta nu trebuie mers neaparat tare mult..exista o zona unde chiar daca costa si brandul, este si calitatea....

 

uite, de exemplu eu am un bc rich facut manual (cu gaurile de la control cavity sau altele taiate cu mana, stramb si neuniform, te ia cu ameteala cand te uiti la ele, cu lacul puscat la toate tastele si crapat de-a lungul gatului). suna excelent, chiar nu am ce sa-i reprosez. actiune  superjoasa, tot ce imi doresc. am luat-o second, dar pare ingrijita, deci poate ca problemele astea era scis sa apara. desi estetice, sa o fi vazut asa cel care a comandat-o atunci cand a luat-o noua, oare ar mai fi facut-o? un sac de bani pt o chitara facuta manual, de o companie care facea sub 1000 de astfel de chitari pe an...

 

chiar citisem recent despre frankenstrat-ul lui eddie...care se pare ca avea un action foarte ridicat, doza era bulita (arata 0 la aparat) dar mergea (am si eu asa o problema :) ), avea bridge-ul pozitionat astfel incat nu putea fi intonata chitara calumea, avea pe ea vopsea cat pentru 3 chitari etc...dar omul a facut cu ea istorie...deci se poate...

 

eu sunt de parere ca unii useri care au postat anterior au dreptate in sensul ca: prea ii manca pe unii in fund misterele astea. viata e scurta. iti permiti, ia-ti-o. nu iti permiti, ia ce iti permiti. constati ca ce ai nu corespunde, fa upgrade sau downgrade pana esti multumit. daca te manca gibsonul nu o sa scapi decat daca il iei. dupa ce "ti-ai scos asta din sistem", vezi tu. invata sa canti.

 

evident, totul e parerea mea.

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Și ce bine începuseși postarea ...  Păcat !

 

 

:P

 

 

:)

 

.

cum spuneam,asta e parearea mea si nu ma intereseaza ce cred ceilalti,asta e problema aici pe forum in general,nimeni nu respecta parerea celorlalti cand vine vorba de scule,toti care au un Custom shop sau ceva foarte scump,gata,cred ca au ajuns la apogeul carierei,gresit.Parerea mea e mai sus.si asta cred eu.cum spuneam,am scris doar in speranta ca va conta cu ceva la luarea unei decizii pt cel care a inceput topicul.in rest nu conteaza,de cand cant,am facut research tot timpul,am mai si intrebat nu pot sa spun ca nu,dar in final,tot cum imi suna mie mai bine am facut,nu a contat pentru o clipa ,brandul sau aceste mituri urbane legate de ''TON''.

Link to comment
Share on other sites

@ Veteran
 

Inainte sa incep sa citesc despre subiect, credeam clar ca conteaza lemnul, cum e procesat, uscat, tratat, etc. Credeam ca sunt secrete si subtilitati pe care le detin doar "cei mari", in lacuri speciale, cabluri speciale, doze super speciale, dimensiuni, grosimi, forme, etc etc. Si parca ar fi logic sa fie asa, din moment ce coarda produce vibratii, care produc sunetul despre care vorbim, deci toate suruburile din chitara ii schimba, intr-un fel sau altul, acustica (dar la o chitara electrica, s-ar parea ca e discutabila influenta acusticii in sunetul captat de doze). Deci sincer, cred ca ar fi o dovada de comoditate (fara sa ma obosesc prea tare) daca NU as cauta raspunsuri si m-as baza doar pe ideile general raspandite si "vorbe din batrani". Dar tocmai faptul ca am inceput sa caut raspunsuri, cred ca e o dovada ca nu caut sa fiu comod, ci sa aflu, sa invat, din alte pareri si experiente.

 

Credeam ca cei experimentati si testati, sunt oarecum grupati cam in aceasi categorie si au ajuns la aceleasi conlcuzii, ca doar adevarul nu poate fi si ALB si NEGRU... Eu, cu capul meu matematic de Automatist-Programator, sunt obisnuit sa gandesc "in 1 si 0" :)) Acum, se pare ca in cazul de fatza, fie muzica e GRI, fie oamenii sunt GRI (subiectivi) si de aia nu se ajunge la numitor comun (oricare ar fi el).

 

Normal ca as prefera sa aflu ca o chitara ieftina e la fel de buna ca una scumpa. Ca ar fi foarte convenabil, nu? Dar asta nu inseamna ca daca mi se aduc argumente si dovezi (teste de diferite feluri, cat mai obiective posibil) in favoarea celor scumpe, nu o sa accept rezultatele, doar pentru ca nu vreau sa dau banu'. Am dat banu' pe chitari acustice scumpe, pentru ca acolo am ajuns la concluzia ca exista o diferenta categorica intre diferite branduri si mi-am dat seama ca prefer sunetul celor care, intamplator sau nu, sunt cam scumpe. Daca e la fel si la electrice, inteleg. Dar eu inca nu am ajuns la concluzia asta si tind sa cred, bazat pe ceea ce altii testeaza si documenteaza, ca s-ar putea ca aici situatia sa stea altfel. Repet exemplul ce l-am dat intr-un mesaj anterior: daca un lutier (care produce chitare scumpe) a luat 3 corpuri de chitara identice ca dimensiuni, dar din lemn diferit si a montat exact aceleasi dotari pe ele, pe rand, schimbandu-le de pe una pe alta, a ajuns la concluzia ca suna identic, atunci cum pot sa il contrazic eu, doar pentru ca o zis X pe forum ca el jura ca suna diferit? Daca X demonstreaza, atunci deja e altceva...

 

Parerea mea...

Edited by GrigB
Link to comment
Share on other sites

cum spuneam,asta e parearea mea si nu ma intereseaza ce cred ceilalti

 

Da, nu se pune problema că nu ți-aș repecta opinia ! Sau că aș fi contra ei !

 

Doar am remarcat că... ești fumător și am vrut să-ți atrag atenția să nu umbli cu țigara aprinsă prin benzinărie ! :)

 

 

.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Cand folosesti chitara mai mult decat ca hobby ajungi sa auzi tot ce se poate auzi din ea.Si mie mi ar fi placut sa nu arunc cu banii pe lemne insa dupa ani de sunat nesatisfacator nu am avut alta solutie.

Ca si idee:am avut pe mana la un eveniment o chitara destul de bine cotata,realizata cu atentie la detaliu care nu suna a nimic,indiferent ce doze am pus pe ea(inclusiv kinman).Pur si simplu ``omora`` sunetul...nu avea identitate.

Evident ca poti pacali sunetul unei chitare din aparatura,dar nu stiu daca asta e solutia de compromis.

Link to comment
Share on other sites

Credeam ca cei experimentati si testati, sunt oarecum grupati cam in aceasi categorie si au ajuns la aceleasi conlcuzii, ca doar adevarul nu poate fi si ALB si NEGRU... 

Există o serie de motive în spatele dezamăgirii tale:

  1. Chitariștii cu ceva de spus nu stau pe RGC și chiar dacă sunt membri nu-și bat capul cu astfel de trivialități, cântă pe ce le place.
  2. Cei de aici care sunt mai experimentați nu s-au obosit să abordeze problema în mod sistematic, științific, în slujba clarității. Pentru ei există doar "ton", "feeling", "căldură", "sunet care moare" și alte concepte inconsistente și indefinite.
  3. Aceiași, împreună cu acoliții lor din Biserica Lămpii Termionice și Lemnului Sacru se pictează înalți artiști dar nu cunosc nici măcar fundamentul esteticii moderne, subiectivismul și diferența dintre categoriile morale și estetice (v. ideea de "ton bun").
  4. Odată ce am observat acestea n-ar trebui să fim surprinși când în loc de explicații și argumente primim "nu ești echipat să înțelegi", la fel ca în orice Biserică.

Așa a fost din totdeauna, singura soluție e să-i ignori. Sau dacă-ți face plăcere, atâta timp cât ei își bat joc de adevăr, să-ți bați și tu joc de prostia lor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Există o serie de motive în spatele dezamăgirii tale:

  1. Chitariștii cu ceva de spus nu stau pe RGC

              singura soluție e să-i ignori.

 

Asa e si mai ales unul 57` cineva sa-l opreasa, va rog!!! :)

 

Din experienta proprie - Diviziile Epiphone si Squier mai ai putin de "bibilit" la ele pana sa le faci sa fie cum trebuie si cum iti place

                                    - Copiile si mai ieftine de Carrefour sau Lidl - nu recomand la nimeni

                                    - Cele de brand original se presupune ca ar trebui doar o setare dupa plac, bagat in amp si cantat pe ele

Diferenta enorma de pret intre Fender MIM, Squier Standard/Deluxe si Fender USA intr-adevar nu se justifica

La fel si cu EPI vs Gibson

Modelele entry level Sq Bullet/Affinity si EPI gen Special II bineinteles ies din discutie.

Celelalte branduri care au venit dupa si au copiat aceste modele cu mai mult sau mai putine imbunatatiri Music Man, Ibanez, ESP, PRS etc. - Fiecare are dreptul sa ceara cat vrea pe marfa lui atata vreme cat gaseste piata unde sa vanda. Pe ei ii doare in cot ca in Romania salariul mediu e 300 $ si noua ni se pare enorm sa dam 1000-2000 $ pe o chitara, exista tari in care suma asta nu e asa "enorma"

Link to comment
Share on other sites

 

Credeam ca cei experimentati si testati, sunt oarecum grupati cam in aceasi categorie si au ajuns la aceleasi conlcuzii, ca doar adevarul nu poate fi si ALB si NEGRU... Eu, cu capul meu matematic de Automatist-Programator, sunt obisnuit sa gandesc "in 1 si 0" :)) Acum, se pare ca in cazul de fatza, fie muzica e GRI, fie oamenii sunt GRI (subiectivi) si de aia nu se ajunge la numitor comun (oricare ar fi el).

 

 

Adevarul mai mereu e si alb, si negru, neica. Lumina e particula sau unda? 

Si daca vrei sa scoti un rezultat, iti conduci testul in directia aia. Personal nu stiu sa existe vre-un test clar care chitara suna mai cum. Incerci si vezi ce si cum. Vrei sa sune la fel? Distors la greu si dai in ea ca surda-n clopot. Vrei sa sune diferit - clean + amp spre hi-fi si piscatura cu armonice. Vrei sa afli o chestie, planifica un test si ruleaza-l. Fugi la magazin si incearca ce scule vrei tu in ce conditii vrei, asculta-le cu urechea ta si decide-te.  Ce vezi si auzi pe net....

 

PS. Si urechea evolueaza, ce auzi acum nu e musai ce auzi peste 5 ani :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.