• Announcements

    • Cosu

      Noul RGC.ro   21/04/17

      RGC.ro ruleaza acum cea mai noua versiune a Invision Power Board. Versiunea anterioara a Invision Power Board nu mai primeste actualizari de scuritate, acesta fiind motivul principal pentru care am facut upgrade-ul. Functionalitatile cu care sunteti obisnuit ( chatul, sistemul de feedback/rating pentru tranzactii) sunt in continuare functionale dar e posibil ca modul prin care pot fi accesate sa fie usor diferit.   O parte din datele stocate in baza de date trebuie reprocesate si este posbil ca unele informatii sa nu fie imediat disponibile (ratinguri, mesaje private, semnaturi). Reprocesarea va dura aproximativ o zi.   Va rugam sa ne semnalati daca intampinati probleme in a utiliza siteul aici: Cateva modificari/noutati La adaugarea de feedback pentru o tranzactie este necesar sa mentionati un topic. Topicul introduce tastand in casuta aferenta titlul si apo selectand topicul respectiv. In postari se poate folosi caracterul @ urmat de numele unui utilizator pentru a atrage atentia utilizatorului respectiv. In functie de setari, utilizatorul va primi o notificare sau un email. Functia Activity Stream (https://forums.rgc.ro/discover/?do=create) permite crearea de cautari personalizate (topicuri create, postari recente etc).   Va multumim pentru intelegere!   RGC.ro  
edy_wheazel

Tutorial Constructie Pedale, De La Zero La Rock.

29 posts in this topic

Felicitari pentru tutorial si pentru rabdarea de a-l face. Singura mea obiectie este legata de carcasa pe care mai bine o lasai negravata. Din punctul meu de vedere, indiferent cat de bine ar suna pedala (clona sau nu, cu componente scumpe sau nu) gravura aia ii da un aspect neingrijit si ieftin care o dezavantajeaza. Parerea mea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, indiferent cat de bine ar suna pedala (clona sau nu, cu componente scumpe sau nu) gravura aia ii da un aspect neingrijit si ieftin care o dezavantajeaza. Parerea mea...

 

Te contrazic. :)

 

Bine, tine doar de gusturi.

 

Cui ii place o chitara relic, ii place si o carcasa gravata.

 

 

Felicitari Edi, foarte bine explicat!! O sa-ti dau Report la topic in care o sa rog moderatorii sa-l faca sticky.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am avut ceva surprize cand am comandat de pe net piese pentru asa ceva. As fi curios sa stiu ce fel de rezistente trebuie sa folosim (sunt de mai multe marimi) sau condensatori (din ce sa fie facuti, ce tip - m-am trezit cu niste chestii patratoase imense cu picioarele prea departate). Plus ca unele scheme prevad niste circuite care bazaie si ar putea fi inlocuite cu altele mai bune.

 

Mersi,

Catalin 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezistenţe de 125-250mW, condensatoare cu distanţa dintre craci de 5mm la nepolarizaţi, 2,5mm la ăia electrolitici de pînă în 47uF, 3,5-5mm între 100-1000uF.

 

Eu sînt fan SMD, mă scuteşte de dat găuri.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Multumesc pt. sticky si pt. aprecieri!

 

 

Salut. Am avut ceva surprize cand am comandat de pe net piese pentru asa ceva. As fi curios sa stiu ce fel de rezistente trebuie sa folosim (sunt de mai multe marimi) sau condensatori (din ce sa fie facuti, ce tip - m-am trezit cu niste chestii patratoase imense cu picioarele prea departate). Plus ca unele scheme prevad niste circuite care bazaie si ar putea fi inlocuite cu altele mai bune.

 

 Cum a spus si ratza, rezistorii folositi sunt de 1/4W, dimensiunile sunt standard.

 Condensatorii nepolarizati sunt de genul:

 

2ja69u.jpg

 

 Cele patratoase si mari sunt la tensiuni mari.

 

 Cei de valori mici (pF) sunt ceramici, mici si rotunzi.

 

 Electroliticii lafel, au cam aceleasi dimensiuni exceptand cei de valoare mare sau tensiune mare de lucru.

 Sunt scheme unde se recomanda condensatori de tantal, astia arata asa:

 

tantalum-capacitor.png

 

 Pe partea de bazait problema tine in general de proiectare sau cablare defectuoasa, uneori componente neconforme. Personal folosesc componente pasive noi, ma scutesc de probleme.

 

 

Eu sînt fan SMD, mă scuteşte de dat găuri.

 

 Si eu sunt fan SMD, din pacate pe partea de componente pasive nu am stocuri lafel de mari precum cele cu terminale. Foloseam mult SMD-uri la proiectele cu uC, acolo era mai simplu d.p.d.v. al valorilor utilizate.

Edited by edy_wheazel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea de bîzîit ţine şi de carcasele potenţiometrilor, care sînt nişte antene minunate. Lipiţi carcasele cu o sîrmă la masă, să vedeţi ce linişte se face.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te contrazic. :)

 

Bine, tine doar de gusturi.

 

Cui ii place o chitara relic, ii place si o carcasa gravata.

 

Nu am vrut sa par carcotas si nici sa-i desconsider omului munca (pentru care am tot respectul de altfel). Am spus doar ca din punctul meu de vedere gravura asta nu este chiar cea mai reusita. Si in general, efectul obtinut prin corodarea carcaselor cu clorura ferica personal nu mi se pare nici spectaculos, nici relic. E doar o incercare (nereusita) de a sugera ideea de relic, care de fapt se vede de la o posta ca nu e un relic autentic.

 

Dar repet, e doar o parere, nu trebuie sa-mi sariti in cap, n-am vrut sa ofensez si nici sa critic pe nimeni :)

 

:respect:

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ce priveste reistentele,cele de putere mai mare sunt pt amplificatoare si alte montaje ce lucraza cu curenti mai mari,un preamplificator sau o pedala nu lucreaza cu asa ceva,deci rezistentele mici sunt ok (vorbim de preamp pe tranzistori,nu  tuburi la 250v)

condensatorii sunt etichetati cu voltajul maxim la care rezista,daca avem un montaj ce e alimentat la 9 v,un condensator de 16 v e ok-daca punem exact valoarea cu care alimentam montajul s-ar putea sa avem surprize (poate sa puste)

 

in legatura cu gravarea,daca se foloseste transferul cu calcatorul,se pot obtine efecte frumoase,toata faza e ca imprimanta trebuie setata la contrast 120%,si folosita folie pvc sau hartie lucioasa,in felul asta se transfera foarte bine tonerul

 

e de evitat folosirea hartiei deoarece adezivul se dizolva in contact cu substantele lichide si apar efecte de corodaj incontrolabil; o alternativa la transfer press and peel este folosirea unei paste ce poate fi scrijelita-ceara de albine (de la mama natura,nu din lumanare),smoala,corector tip pasta

 

http://files.effectsdatabase.com/gear/pics/moollon-custom_distortion-overdrive_001.jpg

 

gravare ^

 

nu e neaparata diluarea clorurii,dar e necesar ca ea sa fie verificata din 10 in 10 minute; si nu trebuie lasata prea mult,corodarea la o adancime de juma de milimetru e perfecta

 

o alta chestie-80% din cablajele de pe net sunt incorecte,fara cunostiinte minime e destul de dificil sa iti faci tu un efect,spor la construit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dani_rosu5: te cam hazardezi cu afirmatia asta... ai facut tu o statistica? ai niste date demne de luat in seama? Ai mai mult de 2-3 proiecte terminate? Haide totusi sa nu facem afirmatii care induc in eroare, sunt foarte multe situri unde tagbordurile si pcburile sunt verificate si anuntate ca fiind verificate. Restul e cancan.

 

Ca o mica completare, intr-un amp cu tuburi o sa gasesti si rezistente de 1/4W, iti spun eu cel putin doua locuri unde sunt: catozii tuburilor de preamp si in divizorii de semnal. In genere exista o tensiune maxima pentru fiecare zona de putere in parte si in genere se refera la partea de "better to be safe" - rezistente de 1/4W se folosesc si la tensiuni foarte mari atata timp cat curentul este mic si izolatia iti ofera siguranta de a nu face arc intre pinii rezistentei. Iar pentru condensatori... discutia este mult mai lunga de atat..

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ce priveste reistentele,cele de putere mai mare sunt pt amplificatoare si alte montaje ce lucraza cu curenti mai mari,un preamplificator sau o pedala nu lucreaza cu asa ceva,deci rezistentele mici sunt ok (vorbim de preamp pe tranzistori,nu  tuburi la 250v)

condensatorii sunt etichetati cu voltajul maxim la care rezista,daca avem un montaj ce e alimentat la 9 v,un condensator de 16 v e ok-daca punem exact valoarea cu care alimentam montajul s-ar putea sa avem surprize (poate sa puste)

 

o alta chestie-80% din cablajele de pe net sunt incorecte,fara cunostiinte minime e destul de dificil sa iti faci tu un efect,spor la construit

 

1. Puterea disipată de o rezistenţă e U^2/R. R e valoarea, U e tensiunea efectivă care cade pe ea. De acolo vezi exact ce variantă de capsulă alegi.

2. Un condensator de calitate rezistă fără probleme la tensiunea care scrie pe el. Dacă am unul provenit de la un producător serios, cu specificaţia de 8000 de ore la 16V şi 85°C, la 25°C va rezista cel puţin durata respectivă de timp. Sigur, nu mă aştept să credeţi asta, puteţi testa voi înşivă.

 

 

Legat de PCB design, minimul ăla e mai mare decît are impresia multă lume, dacă vrei să obţii un montaj performant. Am văzut o grămadă de junghiuri trasate pe masa din bucătărie în timpul cutremurului, cu componente high-end, de care autorii şi-au bătut pur şi simplu joc. Unii chiar au folosit mizeria aia de autoroute, care e o imbecilitate sinistră.

Edited by ratza_sb

Share this post


Link to post
Share on other sites

da,aveti dreptate,dar ce "explicam" eu nu era adresat unuia cu studii de electronica - topicul este in principiu pt incepatori (nu cred ca cei cu experienta nu stiu sa faca un cablaj); 

 

http://gaussmarkov.net/wordpress/category/circuits/

 

aici gasiti schemele cu layoutul si tot ce va trebuie la proiect (in partea dreapta cum deshideti un proiect)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desigur, nu era un reproş, ci doar explicaţii suplimentare. Eu vreau să ajut cît de mult pot cu ce ştiu, nu să stîrnesc dispute.

 

Chestia e că pedalele folosesc un gain destul de mare, la care nu orice operaţional e pretabil. Bucla de reacţie e responsabila care urmăreşte ce face sarcina (nu ce ar trebui să facă). E partea cea mai sensibilă. Din cauza asta, toate jegurile care ajung în reacţie vor fi amplificate: microfonii cauzate de condenastorii ceramici, fire lungi neecranate sau ecranate aiurea la potenţiometrul de gain, punctul de referinţă luat incorect, decuplări, crosstalk etc. Cînd aduni la un loc toate chestiile de care trebuie să ţii cont, un cablaj cu o lingură de componente, care părea foarte simplu, devine coşmar. :)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

in legatura cu gravarea,daca se foloseste transferul cu calcatorul,se pot obtine efecte frumoase ,toata faza e ca imprimanta trebuie setata la contrast 120%,si folosita folie pvc sau hartie lucioasa,in felul asta se transfera foarte bine tonerul

 

 Da, prin metoda toner-transfer se obtin efecte mult mai complexe, dar gravarea nu este lafel de profunda. Folia pvc se topeste la calcare, cea mai eficienta este coala pnp teflonata folosita la realizarea cablajelor.

 

 

 

e de evitat folosirea hartiei deoarece adezivul se dizolva in contact cu substantele lichide si apar efecte de corodaj incontrolabil;

 

 Paaaaai ... nu. Profunzimea gravurii din imaginile de mai sus este de vreo 2 mm, nu o poti obtine cu metoda transferului. Cu metoda descrisa cu cat profunzimea este mai mica cu atat design-ul este mai clar si mai curat, vezi poza de mai jos, gravura am facut-o tot cu hartie adeziva:

 

post-29294-0-57902500-1397570249.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu vreau sa fiu giga contra,dar folia pvc nu se topeste daca o calci la o temperatura normala (nu stiu care e temperatura normala la un calcator,era deja setat de mama :)) )

aici e un cablaj facut de ceva vreme,transferat de pe pvc transparent - spuneam de pvc deoarece am obtinut cea mai curata transferare ,fara intreruperi,alt avantaj a fost faptul ca nu mai trebuia bagata in apa;dupa ce se racea putin,trageai de folie si se dezlipea foarte usor-se observa niste valurele la unele margini ale cablajului,din cauza stratului mai gros de toner care s-a intins putin

s-ar putea sa nu iasa din prima daca nu incalzesti tot cablajul uniform,in zonele unde nu e cald suficient nu se lipeste

 

http://i276.photobucket.com/albums/kk30/dani_rosu/DSCF2371.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar ca au cam disparut si astea de prin magazine. Intr-adevar, fiind transparenta poti pozitiona imaginea pe placuta mult mai exact.
 
Oricum, si revistele de reclame sunt solutii care dau si ele rezultate super.

 

tested-stamp-14216276.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dani_rosu5: te cam hazardezi cu afirmatia asta... ai facut tu o statistica? ai niste date demne de luat in seama? Ai mai mult de 2-3 proiecte terminate? Haide totusi sa nu facem afirmatii care induc in eroare, sunt foarte multe situri unde tagbordurile si pcburile sunt verificate si anuntate ca fiind verificate. Restul e cancan.

 

Ca o mica completare, intr-un amp cu tuburi o sa gasesti si rezistente de 1/4W, iti spun eu cel putin doua locuri unde sunt: catozii tuburilor de preamp si in divizorii de semnal. In genere exista o tensiune maxima pentru fiecare zona de putere in parte si in genere se refera la partea de "better to be safe" - rezistente de 1/4W se folosesc si la tensiuni foarte mari atata timp cat curentul este mic si izolatia iti ofera siguranta de a nu face arc intre pinii rezistentei. Iar pentru condensatori... discutia este mult mai lunga de atat..

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Rezistente de 1/4 W pe anodica,pentru saraci!!! Alea ,dupa un timp plesnesc ca licuricii!! Vara asta am depasit norma la schimbat rezistente de Ric,in Bugera,Peavey,Marshall.

Eu nu sunt de acord cu tine,2W sunt sfinte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vio - mai citeste to rog odata ce am scris, dar cu atentie de data asta:

 

"Ca o mica completare, intr-un amp cu tuburi o sa gasesti si rezistente de 1/4W, iti spun eu cel putin doua locuri unde sunt: CATOZII tuburilor de preamp si in DIVIZORII  de semnal."

 

Unde am scris ca se folosesc 1/4W in anozii tuburilor? 

 

"In genere exista o tensiune maxima pentru fiecare zona de putere in parte si in genere se refera la partea de "better to be safe" - rezistente de 1/4W se folosesc si la tensiuni foarte mari atata timp cat curentul este mic si izolatia iti ofera siguranta de a nu face arc intre pinii rezistentei." - pot sa iti arat rezistente de 2M @ 1/4w folosite la 2KV si 10uA - in continuare citeste cu atentie ceea ce am scris.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vio - mai citeste to rog odata ce am scris, dar cu atentie de data asta:

 

"Ca o mica completare, intr-un amp cu tuburi o sa gasesti si rezistente de 1/4W, iti spun eu cel putin doua locuri unde sunt: CATOZII tuburilor de preamp si in DIVIZORII  de semnal."

 

Unde am scris ca se folosesc 1/4W in anozii tuburilor? 

 

"In genere exista o tensiune maxima pentru fiecare zona de putere in parte si in genere se refera la partea de "better to be safe" - rezistente de 1/4W se folosesc si la tensiuni foarte mari atata timp cat curentul este mic si izolatia iti ofera siguranta de a nu face arc intre pinii rezistentei." - pot sa iti arat rezistente de 2M @ 1/4w folosite la 2KV si 10uA - in continuare citeste cu atentie ceea ce am scris.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Mea culpa!!

Te refereai la catozi si calea de semnal.

Am o scuza,sunt mai mare ca tine deci.....mai senil.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.