www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Lampa Vs Tranzistor (Varianta Pe Scurt)


sam

Lampa VS Tranzistor  

62 members have voted

  1. 1. Ce tip de amplificator de chitara (electrica) preferati?



Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Asta este prea mult pt neuronul meu obosit si stingher .

Karpi ! Mai bine spune ca vrei sa faci misto de noi... de cei de la Fender,Marshall,Randall,Mesa Boogie si toti ceilalti care si-au batut capul peste 40 de ani cu astfel de amplificatoare .

 

Repet , cele mai proaste amplifuri sunt cele ptr chitara!

 

- Comprima....(compresor de putere ?)

- Distorsioneaza in draci ....( distorsionator ?)

- Banda de frecvente redusa si neuniforma ...vezi amplifuri cu diferite "TONURI"(Marshall,Randall,Mesa Boogie si toti ceilalti ).Fender erau foarte clean ..acu nu mai sunt ce au fost ...dupa cerinte au mai stricat si ei calitatea .

- Boxele de chitara sunt cu reflexii interioare cat cuprinde , difuri de chitara al caror caractristica principala este ca trebuie sa reziste la overdrive si sa distorsioneze , sa introduca armonice sa limiteze altele .sa coloreze soundul ....etc .

 

Daca ati fi cantata pe amplifuri cu tuburi de putere de la firmele serioase ,construite chiar ptr chitara, din anii '60 nu mai aveati atatea confuzii si intrebari

Cu un amplif "corect construit" utilizat si la puterea maxima doar in regiunea lineara este foarte creu sa faci "shred" ,tonul este curat , "scurt" cum iese din doza ,twangul mare si coada sunetului moare prea repede oricat sustain ar avea chitara . preampul nu distorsiona absolut de loc , etajul final nu-l puteai duce in overdrive doar cu semnalul din chitara , difurile si la puterea maxima erau incarcate cu aprox 50% din puterea la care rezistau ..etc etc nu puteai sa canti "usor" numai cu distorsionator .

Se si numeau pe atunci overdrive/distorsurile "pedala de sustain" !

 

Cu acele amplifuri In schimb sunau acordurile TWANG a-la Rolling Stones perfect , sau ptr diferite mersuri de acorduri de Funk sau soul Music .ce trebuiau sa sune perfect clean la putere .

 

Chitaristul iubeste in unele cazuri amplifurile de chitara pe tuburi din cauza ca are "sustain" ( compressie de putere ) , armonici mai "blande " la distors /overdrive ( trecere mai lina si mai larga intre clean -distors fata de unele amplifuri solid state ) este mai usor sa canti suna mai constant ..un sound cu armonice dominante pe "tot griful " cu energie aprox constanta .

 

etc etc ..

 

Amplif prea "clean " indiferent cu ce componente este construit se comporta ca de ex. chitara direct in Line/In al placii de sunet .

 

Deci un amplif de chitara este un "formator de ton" convenabil .....si nu un amplif de uz general ...bun doar ptr chitarist.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Karpi! Daca tu proiectezi un amplificator care sa functioneze cu 15% distorsiuni , nu inseamna ca este prost . Atata timp cat nu variaza in timp , adica ramane la aia 15% distorsiuni, inseamna ca are functia de transfer liniara.

Ca pt asta se folosesc amplificarile in moduri diferite este alta poveste . Dar nici nu discutam de HiFi aici .

Nu poti compara amplificatorul de auditie cu cel de chitara . Sunt construite si folosite in scopuri diferite .

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ai afirmat că Leo Fender știa să cânte la chitară „măcar atât cât să înțeleagă ce e cu instrumentul”.

Din acel topic s-au scos niste fraze din context . Cum ,de fapt ,a repetat FiveseveN si cu citatul din semnatura lui . Asta inseamna ca are dreptate sau isi cauta un motiv de incurajare pt sustinerea propriilor opinii ?

Nu am spus niciodata "ad litteram" ce ai citat tu acolo.Cum as putea evalua istetimea ta ? in functie de cat esti de incapatanat ? Ti-am mai repetat odata ca citesti ce scriu altii ca as fi scris eu.

P.S.

In rest,...nu am cum sa consider si nici nu am cum sa raspund la ce indrugi acolo. Nu pot sa bravez ca tine pt ca nu ma lasa bunul simit si nici nu doresc sa dau dovada de infantilism sau de vreun orgoliu ranit pt ca nu am asemenea probleme.

Nu ai inteles ! Aici nu este vorba despre cine are dreptate . You are on so wrong way . Daca vrei sa te razboiesti cu careva , nu ti-ai gasit omul. Sorry !

 

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

citesti ce scriu altii ca as fi scris eu.

În universul tău funcția Quote este o funcție nonliniară, care nu reproduce "ad litteram" semnalul de intrare. În schimb cele care introduc 15 % distorsiuni sunt liniare.

BTW, știi ce face butonul ăsta snapback.png ? Sare la aberația originală, în tot contextul său glorios.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

@Fiveseven-e!!! Inainte sa folosesti un vocabular total neadecvat unui dialog civilizat ai putea sa studiezi ce inseamna functie de transfer . Dar ce pretentii sa mai am !!! :D

Pt cine este in stare sa citeasca este simplu de inteles .

Dar dupa cum putem observa si in semnatura ta , vrei sa intelegi...ceea ce vrei tu sa intelegi.

Citatul complet este urmatorul :

 

In alta ordine de idei, amplificatoarele si boxele de chitara sunt proiectate pt a reda cat mai bine caracteristicile sonore ale acestui instrument .

In domeniul aplicatiilor AF nu avem de a face cu semnale liniare . Liniar este numai semnalul de la generatorul de semnal. Atat .

Pe de alta parte , toate sistemele electronice trebuie sa functioneze liniar . Ai inteles ceva ?

 

Are rost sa mai discutam de context ????


Si uite asa a renascut discutia, din cenusa-i proprie, ca pasarea phoenix.

Pai nah!!! Ca pt ziua de luni . Oamenii au probleme si intra in sevraj :D Se poate observa usor , ca unii interlocutori incep sa trateze totul foarte personal . Eu nu pot sa fac acelasi lucru .

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ce inseamna functie de transfer

Chiar așa! Explică-ne, te rog, cum poate o asemenea funcție să fie în același timp liniară și să adauge distorsiune armonică. Sau dacă preferi, cum poate fi distorsiunea rezultatul unei funcții liniare.

 

 

Ca pt ziua de luni . Oamenii au probleme si intra in sevraj

În weekend, la concerte, lucrez cu oameni întregi la cap. De asta mi se face dor de RGC lunea.

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa raspund la treaba asta ??? Nu observ decat ca vrei cu tot dinadinsul sa ne arati ca lunea te trezesti capul in jos .

Sau daca as fi fost nesimtit as fi putut sa spun ca te-ai trezit cu k_r_ in sus sau cu k_r_ in locul capului :D

 

 

P.S.Cand confunzi sistemul cu elementele care-l compun , este grav. Un amplificator ,prin modelul matematic echivalent , este un quadripol , nu un tub, nu un tranzistor.

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu m-am gândit că ar fi o idee bună, doar n-ai vrea ca lumea să rămână cu impresia că n-ai consistență logică sau că nu știi ce înseamnă termenii și proiectezi asta cu deosebit spor. Ar fi păcat, având în vedere că mereu ai dreptate și noi suntem prea limitați pentru a putea vedea asta. Dacă găsești binevoința sper să ne poți lumina.

Link to comment
Share on other sites

Dar are vreo importanta ???La ce se abereaza aici cand se invoca logica in lipsa profunda a ei si a matematicii, cui ii pasa ?

 

Numai din simplul fapt ca s-a trunchiat acest citat

 

In alta ordine de idei, amplificatoarele si boxele de chitara sunt proiectate pt a reda cat mai bine caracteristicile sonore ale acestui instrument .

In domeniul aplicatiilor AF nu avem de a face cu semnale liniare . Liniar este numai semnalul de la generatorul de semnal. Atat .

Pe de alta parte , toate sistemele electronice trebuie sa functioneze liniar . Ai inteles ceva ?

 

,...putem sa intelegem foarte usor , cu ce avem a face ;)

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dacă găsești binevoința sper să ne poți lumina.

Pretty please? Poate cu ocazia asta ne spui și ce-s alea "semnale liniare". Și care-s acele "caracteristici sonore", pentru că amplitudinea și timbrul n-au cum să fie. În cazul boxelor Leslie și cu înălțimea e treabă dubioasă. Deci ce-a mai rămas?

Also, sistemul ăsta electronic funcționează liniar? Dar ăsta? Mie nu-mi sună foarte liniar, dar poate nu știu suficientă matematică să-mi pot da seama.

Link to comment
Share on other sites

@MrVintage! Nu am nimic cu tine , ca de altfel ,cu nimeni .Dar se poate observa ca mai inainte ,intr-un post precedent, ai scris ca as fi afirmat altceva care era intr-un alt context.

Cand iti spun ca citesti ce au scris altii ca am scris eu, pai te rog sa ma crezi. .Este a treia oara cand spun acest lucru.

Ti-am mai spus ,de asemenea , ca nu am de demonstrat nimic aici .Eu nu ofer servicii catre niste chitaristi pe care-i consider tampiti si nici nu am alte scopuri comerciale in forumuri.

Daca vrei sa faci analize de text nu ai decat sa o faci . Doar te rog sa citesti ce am scris eu .

Nu ma disculp si nici nu retractez nimic din ce am scris. Atentie !!! Ca poate nu se intelege....din ceea ce am scris eu .

Eu nu voi incerca sa te conving de nimic .Este dreptul tau sa ai orice opinie doresti .

In rest respect la toata lumea :respect:

 

P.S. Mi-ar face mare placere sa am atata timp liber incat sa stau sa fac compuneri . Daca as avea atata timp liber as mai sta la povesti despre niste lucruri elementare pe care unii, refuz sa cred ca nu le pricep .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Liniaritate /fidelitate .

 

Ai nevoie si la un amplif de chitara .

 

"Linearitate " /calitate inseamna ca semnalul original sa sufere cat mai putine "denaturari" atat ca armonice /defazaj..dar si dinamica /raspuns tranzitoriu bun .

 

Daca ai un amplif de calitate slaba poate ca poti face un ton doua ce sa sune cumva ..dar doar atat .

 

Odata ce utilizezi efecte ambientale / formator de ton ( timbru +dinamica ) ai nevoie de un amplif ce poate reda fara distorsiuni acel sound complex.

Cu un etaj final in overdrive serios nu mai poti sa folosesti efecte ambientale ,plus este de dorit ca sa ramana soundul caracteristi al chitarei utilizate ...altfel nu are rost sa cari cu tine un Strat ,un Gibson, o electroacustica ...daca pe ampliful tau toate o sa sune "la fel" .

 

Se poate sa captezi sunetul cu un microfon ca apoi sa-l introduci prin efectele ambientale ( reverb,ecou,phaser,flanger) ce apoi amplifici cu un al doilea amplif "liniar" ce are putere suficienta fara distorsiuni .

asemenea instalatie nu este practica ptr o trupa "mica" cu cantariu prin cluburi si la cateva concerte /festival .Costa mai mult si mai este si transportul .

Deci vine de la sine necesitatea unui "formator de ton+efecte " cuplat intre chitara si un amplif cat mai "liniar" cu o dinamica buna.Astfel ai posibilitatea de a canta cu mai multe "sounduri" mai ales daca trupa canta cover-uri ce necesita diferite reglaje /sounduri /efecte .

 

Generatorul de semnal de laborator care furnizeaza semnal sinus cu distorsiuni minime posibile,semnalul furnizat este "liniar" in amplitudine . Acest semnal este OK ptr masurarea distorsiunilor prin observarea vizuala a distorsiunilor grosolane , sau cu un "distorsiometru" se masoara marimea /amplitudinea armonicelor pe iesirea amplifului .

 

Ptr evaluarea unui amplif sun necesare masuratori mai complexe ce sa simuleze "programul " real .

 

O problema la unele preamplifuri pe semiconductoare ar fi dinamica mai redusa , cu circuite adecvate cu tensiune de alimentare mai mare si scheme adecvate se realizeaza o dinamica mai buna .

Dar dinamica redusa pune probleme doar la soundul "clean" , de ex in cazul chitarelor acustice . captate cu microfon sau cu doze piezo ...la care preampliful este alimentat cu 9V .dar si la cele electrice avem problema mai ales cand dorim "twang curat" ..

Un compresor bun ajuta mult .

Edited by karpi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Și în continuare ești convins că "toate sistemele electronice trebuie să funcționeze liniar"?

Iată alte resurse care explică termenul:

 

 

Am mai menționat-o deja, dar mi se pare că această ilustrație e cel mai simplu mod de a vizualiza conceptul:

http://en.wikipedia.org/wiki/Distortion#Electronic_signals

 

Și un articol despre nonliniaritățile specifice lămpilor și tranzistorilor*, cu același tip de ilustrație:

http://www.paia.com/ProdArticles/tubesnd.htm

 

_________________________

*: din nou, într-un anumit regim.

 

PS: reamintesc, întrebările mele nu sunt retorice și încă nu și-au găsit răspuns.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

FiveseveN-e! Ce naiba sa mai zic !? Nu m-am referit la componente sau topologii de circuite.Nu mi-am propus nici o clipa sa discut despre asa ceva. Dar se pare ca nu ai suficienta rabdare sa citesti . Sau citesti pe sarite . Nu ma pronunt . Dar stiu sigur ca prost nu esti :)

Liniaritatea este un termen care etimologic isi are originile in ecuatiile algebrice liniare . D'asta am pus link-ul de la wikipedia. Acum ,nah, aplicatiile sunt diverse , conceptul este unul singur .

Nu discutam nici de generatoare de curent constant si nici de tensiunea de la priza . Ci de amplificatoare AF pt instrumente muzicale care nu functioneaza cu semnal liniar. Semnalul nu este constant in amplitudine si faza cum zice si Karpi. Si in plus este "distorsionat" din start pt ca are armonice in componenta .

Cand un amplificator , asupra caruia cred ca putem pica de acord ca este un sistem , functioneaza in overdrive poti sa spui ca functioneaza neliniar ? Bineinteles ca nu . Ca altfel ar oscila incat nu ai mai putea sa-l folosesti.

Daca intelegem conceptul liniaritatii d.p.d.v. matematic , am discuta despre altceva acum. Ca de fapt discutam despre acelasi lucru doar din puncte de vedere diferite . Repet , m-am referit la amplificator ca la un sistem. Mai mult , chiar nu mai am ce sa adaug , decat ca imi pare rau ca nu am suficienti bani ca sa va platesc la toti cei interesati , abonamentele de membrii la AES .

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cand un amplificator [...] functioneaza in overdrive poti sa spui ca functioneaza neliniar ?

Liniar = semnalul de ieșire e proporțional cu semnalul de intrare, i.e. funcția de transfer este o dreaptă (a.k.a. o linie).

Amplificatorul funcționează aproximativ liniar până ajunge la clipping, i.e. overdrive.

Deci da, exact asta "poți să spui", despre asta vorbim de vreo două pagini, ca de obicei: noțiuni elementare care pentru toată lumea în afară de tine sunt simple și clare.

Link to comment
Share on other sites

Intregul amplificator , adica tot sistemul functioneaza in clipping ??? Hmmmmm. Despre care notiuni spuneai ca-ti sunt foarte clare ?

 

Probabil ca un dialog s-ar putea purta cu tine . Important este sa si vrei daca vei fi dispus sa lasi arogantele inutile la o parte .

In rest , sa fi sanatos :)

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sa ne spună cei care au votat, de ce au votat tub sau siliciu.

Acum sa va vad!!!

In ceea ce ma privește e chestie de preferință, am votat lampa. Cam același motiv pentru care unii preferă old timer-ele in domeniul auto. Dar asta nu inseamna ca nu utilizez si SS-uri.

Si nu mă interesează filosofiile din jurul subiectului, atata timp cat pot sa imi formez tonul care imi place cu ampul preferat.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

FiveseveN-e! Ce naiba sa mai zic !? Nu m-am referit la componente sau topologii de circuite.Nu mi-am propus nici o clipa sa discut despre asa ceva. Dar se pare ca nu ai suficienta rabdare sa citesti . Sau citesti pe sarite . Nu ma pronunt . Dar stiu sigur ca prost nu esti :)

Liniaritatea este un termen care etimologic isi are originile in ecuatiile algebrice liniare . D'asta am pus link-ul de la wikipedia. Acum ,nah, aplicatiile sunt diverse , conceptul este unul singur .

Nu discutam nici de generatoare de curent constant si nici de tensiunea de la priza . Ci de amplificatoare AF pt instrumente muzicale care nu functioneaza cu semnal liniar. Semnalul nu este constant in amplitudine si faza cum zice si Karpi. Si in plus este "distorsionat" din start pt ca are armonice in componenta .

Cand un amplificator , asupra caruia cred ca putem pica de acord ca este un sistem , functioneaza in overdrive poti sa spui ca functioneaza neliniar ? Bineinteles ca nu . Ca altfel ar oscila incat nu ai mai putea sa-l folosesti.

Daca intelegem conceptul liniaritatii d.p.d.v. matematic , am discuta despre altceva acum. Ca de fapt discutam despre acelasi lucru doar din puncte de vedere diferite . Repet , m-am referit la amplificator ca la un sistem. Mai mult , chiar nu mai am ce sa adaug , decat ca imi pare rau ca nu am suficienti bani ca sa va platesc la toti cei interesati , abonamentele de membrii la AES .

"...Cand un amplificator , asupra caruia cred ca putem pica de acord ca este un sistem , functioneaza in overdrive poti sa spui ca functioneaza neliniar ? Bineinteles ca nu . Ca altfel ar oscila incat nu ai mai putea sa-l folosesti...."

 

Vei ca interpretezi gresit .

 

Overdrive = treci peste regimul/plaja liniara a caracteristici elementului activ .

 

In clasa A ..capetele caracteristicii nu mai sunt "drepte " (linia se curbeaza ) cand trece nivelul (varful de amplitudine ) semnalului de zona liniara acesta va fi distorsionat ...se produc armonice ,crescand amplificarea se ajunge pana la hard clipping = semnal rectangular ( aproape rectangular .)

"Mijlocul " semnalului respectiv semnalele mici nu sunt distorsionate de loc deoarece esti pe mijlocul caracteritici liniare .

 

In clasa B la varfurile semnalului ai aceiasi problema dar ai problema si la "trecerea prin zero " in mijlocul semnalului ( pe axa Y pe care reprezentam "semnalul " ...ptr testare /masurare utilizam semnal sinusoidal cu distorsiuni cat mai reduse ca sa putem observa deformarea acestuia in urma amplificarii pe elementul activ /...tranzistor sau tub sau IC ..)

Deci avem in plus distorsiuni de racordarea celor doua caracteristici ce apare in mijlocul ( pe vericala ) al semnalului amplificat ...."crossover distortion " cea ce inseamna ca la semnale mici avem probleme caci sunt distorsionate rau de tot ..daca nu sunt "echilibrate " cele doua ramuri din etajul in contratimp ,

 

 

Clasa AB "crossover"-ul este dus spre o portiune mai dreapta ( se scapa de capatul "strambat" si se trece mai catre partea liniara in asa fel reducandu-se distorsiunile de racordare .

Rezulta Distorsiuni mai mici in regiunea de "crossover " mica diferenta de neliniaritae intre racordarea celor doua caracteristici se insumeaza "plus cu minus" astfel |se compenseaza /liniarizeaza portiunea in discutie

Cu componente atent alese in "pereche " se reduc distorsiunile de crossover ,foarte mult .

 

Oricare din aceste probleme duc la distorsiune ..din cauza neliniaritatii caracteristici componentelor active .

 

Un amplif in overdrive ..clipping in limitare serioasa ca si amplitudine pe iesire ( intr-o banda de trecere anume la care a fost proiectat ampliful sau in functie de llimitele elementelor active)teoretic va furniza amplitudine constanta ...cea ce pe o diagrama bode va arata o linie orizontala dreapta ... dar acest lucru nu inseamna ca ai un amplif liniar ...ci doar un amplif care limiteaza la nivelul de saturatie ..

Aici se fac confuzii !

 

De cantat cu chitara de ce sa nu poti ...efectul nu difera cu nimic fata de limitarea cu doua diode antiparalel doar ca il produci cu etajul final .Este adevarat ca la alt instrument nu se prea foloseste "hard clipping' ",,,

 

Asemanator cu un circuit de limitare /amplif limitator ce furnizeaza amplitudine constanta pe iesire (ptr-o anumita plaja de amplitudine al semnalului de pe intrarea circuitului _) ..nici acesta nu este "liniar " ci doar limitat.Circuite folosite ptr. a preveni conducerea amplifului in overdrive prin limitarea semnalelor prea mari , peste un anumit prag se reduce amplificarea astfel sa ramana ampliful utilizat in regim liniar ....dinamica semnalului este distorsionata dar forma semnalului va ramane "sinusoidala " ( adica nu se vor produce armonice ci doar se reduce "volumul " ).

 

Compresorul -expandor este alt circuit neliniar ce comprima si/sau expandeaza dupa cum se regleaza pragurile de functionare fata de amplitudinea semnalului de pe intrare .

Un amplif cu gain mare nu neaparat oscileaza in overdrive /limitare .

Duci un Marshall in limitare pana se topesc anozii si nu oscileaza .

Edited by karpi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Liniar = semnalul de ieșire e proporțional cu semnalul de intrare, i.e. funcția de transfer este o dreaptă (a.k.a. o linie).

Amplificatorul funcționează aproximativ liniar până ajunge la clipping, i.e. overdrive.

Deci da, exact asta "poți să spui", despre asta vorbim de vreo două pagini, ca de obicei: noțiuni elementare care pentru toată lumea în afară de tine sunt simple și clare.

Liniar = semnalul de ieșire e proporțional cu semnalul de intrare

 

Completare : ...Intotdeauna este proportional sau invers proportional deci nu neaparat doar liniar , dupa o functie de transfer de ex log sau Exp sau alte functii ..

 

Deci daca functia de transfer este liniara =amplif "liniar"...corect ! cea ce reprezentat intr-o diagrama va apare o linie dreapta .

 

Amplificatorul funcționează aproximativ liniar până ajunge la clipping, i.e. overdrive.

 

Corect .!

 

 

Amandoi stiti despre ce este vorba doar aveti grije sa dati enunturi/argumente simple si clare ca cei care nu se ocupe de electronica sa inteleaga si ei de ce este discutia Tub sau Tranzistor ...etc

Edited by karpi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Este adevarat ca la alt instrument nu se prea foloseste "hard clipping' ",,,

Is that a challenge? :lol: Trent Reznor would disagree.

 

 

 

Completare : ...Intotdeauna este proportional sau invers proportional deci nu neaparat doar liniar

Proportional inseamna f(x)=ax[+b]. Daca apar puteri nu mai e nici o linie, cum ai observat ulterior.

 

Explicatii simple s-au dat. Cum am mai zis, discutiile tehnice se petrec intre tehnicieni si oricum se pare ca mereu ajungem la chestiuni evidente si fundamentale si totusi incredibil de pedante.

Link to comment
Share on other sites

Is that a challenge? :lol: Trent Reznor would disagree.

 

Proportional inseamna f(x)=ax[+b]. Daca apar puteri nu mai e nici o linie, cum ai observat ulterior.

 

Explicatii simple s-au dat. Cum am mai zis, discutiile tehnice se petrec intre tehnicieni si oricum se pare ca mereu ajungem la chestiuni evidente si fundamentale si totusi incredibil de pedante.

 

Nu intram in lumea sintetizatoarelor discutam doar de etajul final al amplificatorul de putere, cel care "draivuieste" difuzorul .

Si in muzica electronica este important ca sunetele produse sa ajunga nedistorsionat in spatiul sonorizat .nu este de dorit ca etajul final sa ne "strice prea mult " programul muzical foarte complex.

 

:"" ...Daca apar puteri nu mai e nici o linie ...""

 

Vezi la asa ceva ma refeream , eu stiu la ce te referi dar un chitarist agronom sau de alta specialitate .....ce intelege ? .

 

Si la puterea nominala maxima un amplif bun poate ( ar trebui ) avea raspuns liniar .

Dar cum am amintit clasa AB cu un "" crossover"" prost reglat chiar in cazul semnalelor mici => deci in jurul puterii minime distorsioneaza ...deci este in zona neliniara.

Mai ales ca te adresezi chitaristilor care cauta raspunsuri in padurea cu "mitologica "" de pe internet ar trebuii clarificate notiunile .

 

Cred ca ai observat ca ironiile colegilor de forum sunt alimentate de unele explicatii incomplete in cazul carora ""pot sa inteleg sau sa nu inteleg "" ce vrei sa spui .

 

Scriu aceste lucruri deoarece ,cum am mai facut observatii , am cautat informatii pe diferite forumuri de info /programare etc. si este enorm de frustrant cand nu gasesti descrieri explicatii complete si trebuie sa citesti 1000 de posturi pana gasesti o explicatie /indrumare corecta .

 

Totodata amintesc iarasi de problema cu temele ce se repeta si nu sunt grupate macar in acelasi loc ....de ex. ..sa fie un subforum de ..bridge , vibrator, calus, intonatiie , nut ,

Cu Tub /Tranzistor la fel sa gaseasca un nou venit, un "surfer" totul intr-un singur subforum .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.