www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/12/20 in all areas

  1. Ma voi ati observat in multitudinea de chitaristi ce invadează netul si toate rețelele sociale plus youtube-ul ca foarte multi canta cu doar 3 degete (primele 3) iar degetul mic e 99% neutilizat, în unele cazuri chiar 100% atârna mort? Mi-a picat aceasta fisa vizionand Rock tv (bine, varianta tv a rock fm, nu radeti de mine, mai trec cu telecomanda si pe el cateodata) si care transmitea Gary More de la probabil unul din ultimele lui concerte Parisienne Walkways. Ba, chiar mi-am belit ochii cu mare atenție... foarte rar folosește degetul mic... spre deosebire de vai, malmsteen, petrucci sau gilbert care au parca o plăcere in a-si folosi degetul mic in ciuda tuturor celor care nu pot : ))) Si acuma daca imi tot apar si pe fb si pe yt tot felul de chitaristi/chitariste, unii mai buni, unii mai slabi m-am uitat cu mai multa atentie si intr-adevar, la majoritatea vezi problema asta, 3 fingers play...
    1 point
  2. Salut Anul asta mi-am propus un challenge. Mai concret, vreau sa incep sa pun accentul pe cantat la chitara. Mi-am dat seama ca am un canal de youtube de 4 ani si nu am reusit sa urc mare content pe el; in jur de 10 videoclipuri in 4 ani. Asa ca, incepand cu 1 ianuarie, am inceput calatoria de a posta cate un micut riff in fiecare zi. Asta inseamna sa gasesc ideea, sa o inregistrez dupa care sa o pun pe youtube. Un proces destul de time consuming, avand in vedere ca am si un job 9-to-5. Sper sa ii impinga si pe altii sa puna mana pe chitara mai mult si totodata sper sa va placa ce auziti! Astept idei, pareri, orice feel de feedback First video below, enjoy!
    1 point
  3. Misto initiativa, really good stuff! Am dat sub si o sa le verific pe toate, like/comment, as you make progress. Eu nu as reusi asa ceva in mod garantat, mai ales ca sunt bipolar si nu pot sa fac constant acelasi tip de lucru. Sper sa-ti iasa treaba, desi probabil vor fi zile cand nu o sa ai chef deloc, oricat de mult iti place sa canti
    1 point
  4. hai ca m-ai facut sa-ti dau subscribe desi canalu' meu e Six String Overdose, nu pot spune nu la 7 sau 9
    1 point
  5. Tu te temi ca deranjezi cu chitara acustica si asta taia lemne cu drujba in casa : ))) https://www.europafm.ro/desteptarea-un-vasluian-a-fost-batut-de-vecinul-care-taia-lemne-in-apartament-cu-drujba/?fbclid=IwAR2KgaFpOo6DU2aubJOAvQPzmpO2S3TXzYOgdEXQFvalXsTWVfl08kvymkU...
    1 point
  6. Chitara nu este on/off. Poti canta mai tare sau mai incet (controlarea dinamicii este un skill care se invata). Poti canta si in miezul noptii si sa nu deranjezi pe nimeni daca faci asta la volum mic sau poti deranja si la o ora rezonabila niste vecini mai sensibili daca dai in ea ca surdu'n clopot. Ia-ti linistit chitara si lasa bunul simti sa iti dicteze volumul la care canti. Spor!
    1 point
  7. Daca zic vreodata ceva poti sa le reprosezi ca si pe tine te deranjeaza cand ei se cearta. Problem solved.
    1 point
  8. Mulțumesc. Asta o să și fac. Dacă se plâng asta este.
    1 point
  9. Se aude la fel de tare precum o chitara acustica.... Alt raspuns nu stiu, dar, in mod cert se aude mai incet decat un set de tobe Nu-ti ingradii dorinta de a canta datorita vecinilor certareti. Nu o sa ajungi niciodata, cu o chitara acustica, neamplificata, sa depasesti limita legala de decibeli, masurabili, in zona unde locuieste cel care ti-ar putea face o presupusa plangere. Ca pe altii ii deranjeaza cantatul tau la chitara, pentru ca nu suporta altceva decat manele, iar nu-i problema ta. Concluzie: ia-ti chitara si canta.
    1 point
  10. Depinde de stilul /genul care se canta . Degetul mic nu prea se poate controla ( nu are muuschi si tendoane plus probabil nici retea nervoasa adecvata , mai mult il " misti " din rotirea palmei . Astfel nici forta nu ai in degetul mic din motivele descrise se forteaza o pozitie al degetului in care nu se flexeaza este rigid si practic din rotirea palmei apesi/lovesti de coarda /tastiera . Nu poti sa atingi " viteze mari in repetate " apasari " ..nu poti sa faci " trilluri " ...doar ptr o subdiviziune a tempoului se foloseste impreuna cu celelalte degete ..de ex . ptr un triolet sau quartolet ..etc caz in care viteza de actiune este de 3 sau 4 ori mai lenta de fapt .. Este OK sa nu fi necesar sa faci salturi mari la distanta la care poti sa cuprinzi inca cu degetul mic .. Nici in acorduri nu poti sa il misti rapid .( adica sa faci trilluri intr-un acord ). Astfel la un "blues/bluesrock " cu tempoul reletiv "lent " se folosesc primele trei degete plus degetul mare avand forta si viteza ptr a canta notele " greu ..adanc ,,in forta " si cu vibratto care se potriveste doar la unele pozitii distantate se foloseste daca este necesar .. Ptr acorduri in schimb este super necesar ( cat mai multe degete ) . Deci este un fel de ajutator in a executa unele pasaje cat mai fluid fara a face salturi cu degetul 1,2 sau 3 .Ptr a " fluidiza " si mai mult treaba se utilizeaza si degete de la mana stanga ." TAPING :" care are avantajul si in viteza de executie mare folosind degetele 1 , 2 , .si ..3.de la maa dreapta .( consideram ca chitaristul este dreptaci daca este pe stanga se considera vice versa ) La ciupit cu degetele chitara sau bass aceiasi problema din alt punct de vedere ...cu degetul mic poti ciupi coarda precis numai la viteze modeste de multe ori din rotirea palmei cu degetul mic intr-0 pozitie " rigida " . Nu am vazut auzit de nimeni sa aiba deget mic " minune " oricat ar exersa . Important este ce canti si cum canti . Ia vedeti cum canta " slide " Derek Trucks ..poti sa zici ca efectiv 90% canta cu un singur " deget " .Sa nu amintesc sutele de " campioni" la " pedal steel guitar" ..
    1 point
  11. Pai asta-i problema, ca tu faci analogie cu sportul, ceea ce muzica sau cantatul la chitara, nu este. Din acest motiv exista cele doua categorii: muzica si sport. Doi la mana, nu exista metoda "corecta" de a canta la chitara. Exista doar metoda ta, a mea, a lu' X sau a lu' Y. Trei la mana, ce vezi tu pe YT e egal cu zero, in contextul in care vizionezi chitaristi de dormitor. Acolo poti sa canti si cu degetele de la picioare. Ai nelimitate retake-uri. Poti sa freci un arpegiu sau un tap sau ori ce, de n+1 ori, pana-ti iese. Dai cu el pe YT si mama ce bun esti. Tot asa, din curiozitate, uita-te la genul asta de muzicieni si vezi cati dintre ei canta in contexte de live, unde ai doar un take si tre sa-l faci bun. Problema de azi este ca muzicienii sunt catalogati dupa skill, nu dupa muzica, persay. Simt o usoara ostilitate a ta, in legatura cu cei care canta cu mai putin de 4 degete. Sa stii ca n-au trait degeaba, iar daca nu-ti plac tie, nu inseama ca-s de aruncat la gunoi. Ca si principiu, din punctul meu de vedere: decat sa canti 200 de note pe secunda, lucru pe care-l mai pot face un anumit procentaj din cei ce studiaza acelasi instrument cu tine, mai bine canti 1 nota pe minut, dar pe aia o canti ca tine. Cand dintr-un card de 2000 de chitaristi, cantand acelasi lucru "corect" vi tu, al 2001-lea si canti aceeasi chestie, ca tine si ascultatorul te recunoaste dintr-o clipita, atunci vei putea avea numele in lista de chitaristi enumerati mai sus, indiferent de numarul de degete pe care-l folosesti.
    1 point
  12. Virtuozitatea este un criteriu, muzicalitatea altul. Ele pot merge împreună dar nu musai. David Gilmour este un mare chitarist prin muzicalitatea lui, nu prin tehnică. La fel, mari chitariști au fost bluesmeni ca BB King - care în niciun caz nu au excelat dpdv tehnic. Dar cântau frumos și ce să vezi, nu prea poate nimeni ca ei :)...notele-s simple, dar la noi muritorii de rând nu sună ;)... Până la urmă, e chestie de gust. Respec fantastic munca unui Malmsteen sau Vai, de exemplu, dar pur și simplu nu sunt „ceașca mea de ceai”. La fel, la polul opus, Segovia, Russell sau Yamashita - nu îmi place automat numai pentru că e chitară clasică și există piese foarte complicate. Până la urmă, frumos e ce-ți place - și fiecare gen are virtuozii lui. Era o glumă .... Django Reinhardt este printre idolii mei.
    1 point
  13. Tocmai ce-am citit Pink Floyd Inside Out. As plati bani buni sa-i vad pe Vai, Malmsteen, Petrucci sau Gilbert zicandu-i lui Gilmour ca e limitat, de preferinta si cu Waters prin zona. Daca se poate sa fie si nitel facuti...
    1 point
  14. Guthrie Govan nu ti se pare cine stie ce? Adica asta
    1 point
  15. Depinde mult de stilul de muzică, de chitarist, de mâna însăși. Dacă diferența de înălțime dintre degetul mic și inelar e prea mare, nasol... În muzica clasică, spre imposibil doar cu trei. La fel și în fingerstyle. Pe de altă parte, în tehnica de clasică degetul mare de la mâna stânga e anatema - în fingerstyle aproape că nu merge fără :)... latino-americanii au și ei obiceiuri bizare, să cânți bossa/samba cu doar trei degete iar e imposibil (la naiba, la ce fac ăia mă mir că nu le-a mai crescut un deget). Nu mai zic bietul Django postat mai sus, care se descurca binișor cu două plus ceva rămășițe după accident :)... Până la urmă cred că fiecare își dezvoltă acea tehnică proprie cumva, sau care îl ajută cel mai mult, sau care îi este cea mai firească.
    1 point
  16. Mai e și treaba că pe piața degetelor de instumentist, un deget de Gilmour, chiar si ăla din mijloc, face cât douăzeci de-ale altuia. Practic de-aia nu mai bagă și pinky, să fie ceva deoparte pentru zile negre.
    1 point
  17. Deci problema este ca lumea apreciaza muzicieni consacrati, pro-level, care canta "incorect" si nu pe Xulescu, necunoscut, care canta cu 4 degete. Daca artistii mentionati se descurca cu 3 degete mai bine deca 99.9999% din populatia globului, oare ar trebui sa-i judecam sau sa invatam de la ei?
    1 point
  18. FAGDAD e adevaratul acordaj.
    1 point
  19. Am uitat de aia care nu canta in acordajul standard. Domle, am cazut cu totii de acord la un acordaj, ce tragi de el in sus sau in jos? Nemaivorbind de aia chiar nesimtiti care-l sucesc de tot (cough DADGAD cough)
    1 point
  20. Astia si cei care canta cu stanga, si ei sunt din aceeasi categorie: jenati si aiurea.
    1 point
  21. Ai si tu dreptate. Pe mine ma oftica aia care au mai putin de 24 de taste la chitara. E naspa sa ai mai putin de patru octave...
    1 point
  22. "Stiu ce ziceți, ca pana la urma scopul este atins, cei care habar n-au, aplauda, dar pentru cei avizați pare ceva asa... o tentativă de chitarist care a învățat ceva chitara singur atât cât a putut si cat a putut, cam superficial si dupa ureche" Gilmour, Guthrie, Clapton, Santana, Gary Moore, Knopfler si multi ca ei folosesc/foloseau des 3 degete si un grip non-clasic. In situatia asta cine-s cei avizati? Chitaristii care stau pe forum si comenteaza ? LOL
    1 point
  23. Dupa parerea mea umila, "3 fingers play" nu este o "problema". Iata o observatie, pe care l-am preluat de la altcineva: "I look at Hendrix, Clapton, Page, Gilmour, Wes Montgomery, Guthrie Govan, even the technically brilliant John McLaughlin, nearly all the runs are three finger. Are these guitarists exceptional because they're not using their pinky very much, or because they've commited themselves to practice and study for years, regardless of their chosen technique?"
    1 point
  24. Stiu ce ziceți, ca pana la urma scopul este atins, cei care habar n-au, aplauda, dar pentru cei avizați pare ceva asa... o tentativă de chitarist care a învățat ceva chitara singur atât cât a putut si cat a putut, cam superficial si dupa ureche
    1 point
  25. Am facut si un playlist cu zilele de pana acum daca vrea cineva sa le ia in 'one go'.
    1 point
  26. Un fel de mers la sala intr-adevar, nu zic nu Dar sper ca la finalul anului sa fiu 'ripped' ca sa zic asa :))
    1 point
  27. Asta e ca mersul la sala in luna Ianuarie. Toata lumea baga nevoie mare sa scape de sarmalele acumulate de sarbatori. Toata treaba tine cam pana in Martie cand , "cui ii place de mine ii place asa cum sunt" : ))
    1 point
  28. Tocmai, toate pct pe care le-ai mentionat mai sus te trimit la un magazin de chitari. Neck-urile sunt foarte diferite, feeling-ul pe care il ai cu fiecare chitara este 100% individual. Ibanez are neck slim cu acelasi radius, Jackson are neck ceva mai gros dar cu radius compus 12-16".... Am gasit modele 7 string mai confortabile decat 6... Chitarile nu se aleg doar dupa pareri pe forum, decat daca vrei una pe post de tablou de atarnat pe perete si atunci alegi dupa poze. Poate mai important decat cum suna este cum se simte chitara, pentru ca daca nu iti place o sa ramana pe stativ necantata…. Intrebarea este: dai 2000E pe o chitara care iti place tie sau lui X sau Y?
    1 point
  29. Nimeni nu iti va putea spune ce chitara este potrivita pentru tine. Merita sa vizitezi niste magazine de chitari (Guitar Shop, mcmusic, ...) si sa testezi cateva… vezi care iti place cum se simte si cum suna….
    1 point
  30. Buget? Parerea mea e ca ar trebui sa duci chitara la un profesionist sa ti o regleze, sa schimbi dozele, refret daca e nevoie, finish pe gat de care preferi si practic ai o chitara noua pentru ~ 2-300 euro si una care e pe gusturile tale si o poti avea mult timp incolo.
    1 point
  31. Subscriu la punctul 1 din postul lui .Metallica, insa as dori sa nuantez din experienta proprie de om care nu munceste destul. Suntem multi aici care facem muzica de hobby, in timpul liber si genul asta de oameni care nu au 6 ore pe zi pentru studiu pentru ca merg la serviciu si au familie, niciodata nu vor trece de un anumit nivel. De "cealalta" parte se situeaza muzicieni profesionisti sau semiprofesionisti, care au in spate o cariera, au scule si, mai ales, se invart intr-un alt mediu la care instrumentistul de "weekend" nu are acces. Eu asa am observat in orasul unde locuiesc, trupele mai serioase se cunosc intre ei-le, colaboreaza, schimba/imprumuta membri, au side projects unde canta la evenimente in diferite combinatii. Ceea ce cred eu ca ii uneste este ca ei toti au un nivel muzical la care e mai greu de ajuns pentru noi restul. Mi se pare normal ca atunci cand ai albume la activ, si ai cantat pe niste scene mai mari, nu pierzi vremea cu amatori, nestiutori si neseriosi. Problema e ca, datorita limitarii nivelului nostru muzical, noi instrumentistii de weekend suntem cumva condamnati la tot felul de proiecte care incep si se termina intr-o sala de repetitie, in vreme ce tu visezi la studio, sau la cantari live. Deci, da trebuie sa fii si sa devii tot mai bun ca sa poti intra intr-o trupa serioasa, si da, trebuie sa faci sacrificii si sa dedici studiului tot mai mult din timpul tau liber. Si apoi vine si potrivirea de caracter intre membrii trupei si seriozitatea fiecaruia. Un exemplu personal: eu, self-taught drummer, cu experienta medie si cateva stiluri, exact ca in exemplul din postarea anterioara. Ma trezesc asa din senin intr-o zi chemat la auditii la o trupa extrem de serioasa, printr-un soi de "minune" ca sa zic asa, ca nici nu visam eu la asa ceva. Initial am zis, this is it, daca intru in trupa asta, m-am scos, si ma pun sa bat piesele cat de bine pot io, in fiecare zi pana la ziua auditiei. Problema e ca nu am putut tehnic sa fac unele bucati si am "scaldat-o" adica am incercat sa simplific si sa improvizez, lucru care a fost imediat auzit :). Rezultatul il stiti cu totii, au ales pe altul mai bun, insa nu m-am facut de ras si in plus, am ramas cu o experienta memorabila de a repeta cu niste baieti adevarati si cu niste piese faine pe care la si acuma le mai bat din cand in cand:-) Deci, da, daca eram mai bun era alta situatie.
    1 point
  32. Babaieti, hai sa imi dau si eu cu parerea, daca tot e un topic plin de pareri. De ce nu iti gasesti trupa? 1. Pentru ca nu muncesti destul: Ai cantat 2-3 ani la instrumentul tau si postezi pe net ca esti chitarist de nivel mediu. Te suna 2-3 trupe sa vii la auditii si te intreaba ce stii sa canti. Tu zici blues sau metal sau reggae sau whatever si incepi sa dai din corzi. Aia te intreaba ce genuri mai stii si tu dai din umeri. Ce vreau eu sa spun cu asta: Criteriul primordial pe care trebuie sa il indeplinesti ca sa te numesti instrumentist mediu este sa stii sa canti cat mai multe stiluri de muzica, indiferent ca sunt apropiate sau nu. Nu o sa te puna nimeni sa canti si blues si sarba, dar daca stii blues, cauta si un pic de jazz, cauta si niste pop, cauta niste soft rock, distors, clean, solo, ritm. Una din diferentele dintre un incepator si un mediu este ca incepatorul stie sa cante un singur lucru bine sau prost, mediul stie sa cante mai multe genuri, cat de cat bine. Diferenta dintre un mediu si un avansat este ca avansatul stie majoritatea stilurilor, le canta si curat si cu stil. Daca aveti impresia ca Gary Moore stie doar blues sau ca Will Adler doar metalcore, va inselati. Invatati sa va autoevaluati si vedeti pe la ce nivel va aflati. Eu bat la tobe de 8 ani. Sunt un tobar mediu, si sunt convins fara sa ma c*c pe mine ca sunt mai bun decat multi "avansati" de pe aici. 2. Daca oamenii sunt neseriosi, esti liber sa pleci. Nu te tine nimeni sa stai langa ei. Cauta-i pe aia seriosi. Asa se reintoarce treaba la punctul 1, munceste mai mult. 3. Daca esti indeajuns de bun cat sa ai o trupa serioasa, fii convins ca o vei avea. Romania nu colcaie de instrumentisti-minune, asa ca daca iti faci treaba cum trebuie o sa primesti. 4. Asculta muzica de toate felurile in toate circumstantele si deschide-ti mintea. Cu cat stii din mai multe domenii cu atat o sa iti faca mai multa placere sa canti o gama mai larga de genuri si nu o sa mai fii "aa, dar eu vroiam doar djent coys, astea mie nu imi plac. acestea fiind zise va urez bafta. Work and you'll have it. Vlad.
    1 point
  33. Da.. cred ca asta e problema... am dat jos coarda si am obsevat ca e prea adancit canalul.. o sa schimb calusul mersi mult
    1 point
  34. Cursuri, lectii, meditatii, ore chitara acustica, electrica, bass in Constanta pentru nivelurile incepator/ mediu/ avansat. Stiluri : clasic, folk, pop, rock, jazz, funk, R'N'B. Lectiile cuprind : - familiarizare cu instrumentul, metode de invatare rapida a pieselor pentru incepatori, exercitii pentru formarea barre-ului, folosirea capodastrului, exercitii si tehnici de invatare a notelor pe grif etc. - elemente de teorie muzicala ( citire la prima vedere si scriere partituri, dicteu, solfegiu), notiuni de armonie si orchestratie, tehnici de improvizatie pentru diverse genuri muzicale ( pop/ rock/ jazz/ R’N’B etc.) - modalitati de formare, diverse pattern-uri, exercitii pentru memorare si recunoastere: moduri, acorduri, arpegii, alternate/ economy/ sweep/ hibrid picking, string skipping, fingerstyle, tapping, hammer-on/pull-off, slide-bar, open tuning, diverse modalitati de incalzire, indrumare pentru activitate muzicala, pregatire/ setare/ intretinere chitara sau bass, schimbare corzi diferite sisteme Floyd Rose. - piese reprezentantive si tehnica marilor chitaristi : Al Di Meola, Carlos Santana, Eddie Van Halen, Eric Johnson, Joe Satriani, John Petrucci, Jimmy Hendrix, Jimmy Page, Steve Vai, Steve Morse, Steve Lukather, Stevie Ray Vaughan, Yngwie Malmsteen, si altii. - fiecare elev are o abordare diferita, in functie de nivelul dorit si performantele individuale. - manualele si metodele de pregatire sunt bine structurate fiind diferite si individualizate in functie de stilul dorit , de chitaristul sau trupa preferate. - manualele si metodele folosite sunt la nivel european, sunt predate in scoli de muzica reputate si conservatoare din toata lumea. - la cerere, se poate face o setare de sunet pentru live in functie de stil si instrumente elevului ( pedal-board, procesoare, amplificatoare) pentru obtinerea unui sound specific sau original. - de asemenea, la cererea elevului se pot preda tehnici speciale de chitara, piese ale unor trupe preferate sau a unor chitaristi preferati. Despre experienta si activitatea mea artistica, accesati AICI blogul administrat de mine. Modalitate de contact, vizitati ACEASTA pagina. Quote MultiQuote
    1 point
  35. vezi poate nenea din moldova lucreaza si pe votka ieftina
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.