tudorzzz Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 fender standard stratocaster satin ( made in mexico ) chitara am cumparat-o de la guitar shop saptamana trecuta. fiind plecat din tara saptamana trecuta, abia ieri am reusit sa cant cateva ore pe ea. problema: daca benduiesc o nota mi se misca bridge-ul'. Exemplu: daca dau cu pana in mi-ul gros sa zicem, si apoi fac un bend pe mi-ul subtire mi se benduieste si mi-ul gros din fundal( asa mi-am dat seama de problema, inafara de problema asta chitara suna si este construita excelent). vreun sfat pentru o reparatie domestica care sa ma scuteasca de un drum la guitarshop? sau sa merg direct la ei?
Blacklight Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 E normal,cand faci bend tragi de arcurile din spate
Alin Rosulescu Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Cele 6 suruburi de prindere ale bridge-ului pe corpul chitarii sunt stranse? Altfel nu inteleg cum poti misca bridge-ul printr-un bend.
tudorzzz Posted July 3, 2014 Author Posted July 3, 2014 Cele 6 suruburi de prindere ale bridge-ului pe corpul chitarii sunt stranse? Altfel nu inteleg cum poti misca bridge-ul printr-un bend. par stranse, tre sa fac rost de o surubelnita subtire sa le verific. le-am incercat taraneste cu un cutit de bucatarie si pareau stranse
sam Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 (edited) Mie tot nu mi-e clar cum se misca. E vorba de miscarea pe care ar face bridge-ul daca ai folosi bara de tremolo? Care arcuri ai montate pe spate? Edit: Oricum daca interventia presupune mai mult decat stragerea unor suruburi parerea mea e sa te duci cu ea la magazin daca tot e noua si in garantie. Edited July 3, 2014 by sam
alinu_tau Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Cele 6 suruburi nu trebuie stranse pana-n blana, ci doar cat sa reglezi talpa sa stea lipita perfect pe suprafata chitarii. Asa ca nu te apuca sa le strangi cu bormasina ca tamplarii. 2
Dimitriyus Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 In mod normal, la strat eu nu am remarcat ca la benduri sa se miste bridgeul, doar la chitarele cu "floyd" se intampla asta. Daca penduleaza de sus in jos din corpul chitarei spre exterior, probabil arcurile lucreaza. Insa daca ai ceva banuieli, chitara probabil este in garantie, asa ca te poti adresa magazinului de unde ai cumparat-o.
Silviu_i Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Puteti mai multe arcuri in spate sau strange-le mai bine pe cele existente deja.
lefmir Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Cum a zis si Mr. Vintage, e normal. Tremolo-ul de strat e gandit sa fie floating si asa tine si acordajul cel mai bine. Nu pune niciun arc in plus, decat daca schimbi gauge-ul corzilor!
barbarossa Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 (edited) depinde si de tipul de bridge. daca e cu 6suruburi sau 2 pivoti. si eu initial setam cu bridge-ul lipit de corp si tensiune mai mare in arcuri deoarece nu prea foloseam tremolo-ul. dar ulterior, cand am trecut la alt strat cu bridge modern cu 2 pivoti (am dlx) nu am mai putut face asta pt motivul ca gatul si neck pocket-ul erau astfel taiate incat bridge-ul nu putea fi coborat decat pana la o anumita limita, iar daca il vroiam paralel cu corpul atunci ramanea floating. ca sa fi facut contact cu corpul ar fi trebuit sa fie aplecat pe spate, ceea ce nu cred ca e ok. asta 1 la mana, plus ca se si inclina si tremolo block-ul in spate si sunt mari sanse ca acesta sa atinga peretele cavitatii inainte ca tremolo-ul sa atinga corpul la suprafata...la fel se intampla si la un strat 60's cu bridge vintage. poate ca la unele chitari e posibil sa cobori suficient tremolo-ul. cred ca ej-ul asa o fi. altfel cred ca trebuie umblat la neck pocket, poate pus un shim ... si eu sunt de parere ca asa a fost gandit strat-ul, cu bridge floating. in cazul meu nu sufera de lipsa de sustain, ba din contra, parca suna mai bine decat atunci cand era lipit. dar trebuie gasit balansul perfect intre tensiunea din corzi si arcuri/nr de arcuri, iar arcurile sa fie de f buna calitate... Edited July 3, 2014 by barbarossa 1
lefmir Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 (edited) Nu. Tensiunea corzilor trebuie sa fie egala cu cea din arcuri, ori daca ii pui 5 arcuri si il tii lipit de corp, echilibrul s-a dus. Si, dupa cate vezi, si in brevetul original, era ilustrat tot ca fiind floating. In poza sunt 5 arcuri pentru ca, sa ne amintim, in anii '50 se gaseau numai corzi groase. Fiecare face cum vrea, eu asa am obtinut optimul din bridge si cu asta basta. Edited July 4, 2014 by lefmir
tudorzzz Posted July 4, 2014 Author Posted July 4, 2014 mersi de sfaturi si recomandari. bridge-ul e cu 6 suruburi. ideea e ca nu ma deranjeaza "problema" decat atunci cand incerc sa-mi tin singur o linie de bas in suspensie, ceea ce fac foarte rar. in rest tout va bien!
dgeekoo Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Daca vrei sa nu se miste trebuie sa tii bridge-ul cu podul palmei in momentul in care faci bend. Cu timpul te obisnuiesti. 1
tudorzzz Posted July 4, 2014 Author Posted July 4, 2014 Daca vrei sa nu se miste trebuie sa tii bridge-ul cu podul palmei in momentul in care faci bend. Cu timpul te obisnuiesti. am facut asta ieri, si intr-adevar merge!...da nu pot sa ma sincronizez neam!
StratMan Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 (edited) solutia adoptata depinde mult si de TONUL care se doreste a fi obtinut. nu este nicio problema dpdv al tensiunii in arcuri. indiferent daca sunt 3 sau 5 arcuri, tensiunea lor poate fi reglata din cele 2 suruburi. cei care regleaza talpica vibratorului in pozitie intermediara, cu 3 arcuri (in asa fel incat sa poata si lasa si ridica, semnificativ, inaltimea notei, la apasarea, respectiv, ridicarea manetei vibratorului-flotant, in acest caz) trebuie sa regleze arcurile in asa fel, incat la realizarea unui bend pe coarda a doua (SI), prinzandu-se imediat o nota si pe coarda intai (MI) si lasata sa sune, in continuare, nota de pe SI, nota de pe coarda MI sa nu sune deranjant "dezacordata" fata de prima nota. aceasta problema de dezacordaj este, in general, rezolvata, prin montarea a 5 arcuri si lipirea talpicii vibratorului de corp (asa cum explica foarte bine @red ). printr-un astfel de reglaj se rezolva totodata si evitarea dezacordarii stratocaster-lui, in cazul ruperii accidentale a unei corzi. am scris initial de TONUL obtinut prin folosirea a 3 arcuri sau a 5 arcuri. prin folosirea a 5 arcuri, TONUL stratocaster-ului devine mai prezent, mai intzepat. daca se si lipeste talpica vibratorului de corp, se observa o crestere a componentei de "LEMN" in sunet, atacul obtinut fiind usor "bubuit". daca se adopta, in cazul folosirii a 5 arcuri, pozitia talpicii vibratorului usor ridicata (flotant), atunci va creste componenta "METALICA" in sunet (personal, prefer aceasta ultima varianta cu 5 arcuri si cu talpica vibratorului foarte putin ridicata-flotant). asta ca sa nu mai discut despre diferentele de TON care se inregistreaza in cazul dispunerii celor 3 arcuri ale vibratorului, in "linie" (paralele intre ele si cu axa gatului) sau in "stea" (arcul din mijloc ramane in linie, dar celelalte 2 arcuri se monteaza divergent fata de axa celui din mijloc). toate aceste elemente prezentate mai sus, trebuie combinate in asa fel, incat, dupa gust si nevoi, sa poata satisface cerintele, dar trebuie sa stii, cu adevarat, ceea ce vrei! daca mai luam in consideratie dimensiunea si tipul corzilor, precum si tipurile de doze alese, tin sa atrag atentia ca stratocaster-ul este o chitara foarte dificil de setat, dar si cu performante inegalabile. ps. tehnica descrisa de catre @djeekoo , necesita o oarece dexteritate si este folosita, cu mult succes, de catre Jeff Beck. Edited July 4, 2014 by StratMan 7
Nenea Rau Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 (edited) problema: daca benduiesc o nota mi se misca bridge-ul'. Exemplu: daca dau cu pana in mi-ul gros sa zicem, si apoi fac un bend pe mi-ul subtire mi se benduieste si mi-ul gros din fundal( asa mi-am dat seama de problema, inafara de problema asta chitara suna si este construita excelent). Ai reusit sa o acordezi cat de cat macar odata? Ca daca la un bend iti rezulta bend pe toate corzile inseamna ca-i ca si cascavalul incalzit. Asa ceva n-am pomenit niciodata! Nu zic ca nu-i posibil, prostii putem face toti, dar sa o si acordezi in conditile astea mi se pare lucrare de diploma! Edited July 10, 2014 by AddRien
Razvan S. Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Da-o-n mortii ma-sii! Ai reusit sa o acordezi cat de cat macar odata? Ca daca la un bend iti rezulta bend pe toate corzile inseamna ca-i ca si cascavalul incalzit. Asa ceva n-am pomenit niciodata! Nu zic ca nu-i posibil, cacaturi putem face toti, dar sa o si acordezi in conditile astea mi se pare lucrare de diploma! Daca tu faci un bend suficient de puternic pe E subtire, e foarte normal ca trem-ul sa ,,dezacordeze'' toate corzile pe care nu canti cand faci asta, doar... se ,,misca'' in sus, si deci, detune... Daca e floating bineinteles. Cum n-ai mai pomenit asa ceva? Asta fac toate tremurile/sistemele cu arc( in afara de cele gen steinberger unde arcul e destul de puternic, la modelele noi, incat acel detune e foarte insesizabil sau chiar deloc, la un gauge de 9-42 sa zicem) 2
Nenea Rau Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Cand omul a spus ca ii face bend mi-ul gros el facand bend pe subtireanu, exact asta am inteles. Ceva de genul cum ca ar avea un singur punct de sprijin pe bridge si ca e un fel de morisca. Ca "cam" ceva de genul asta se intampla pe majoritatea sistemelor pe arc stim toti. Dar sa auzi coarda ailalta ca face bend cand tu faci pe alta mi s-e parut cam aiuristic
StratMan Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 (edited) problema: daca benduiesc o nota mi se misca bridge-ul'. Exemplu: daca dau cu pana in mi-ul gros sa zicem, si apoi fac un bend pe mi-ul subtire mi se benduieste si mi-ul gros din fundal( asa mi-am dat seama de problema, inafara de problema asta chitara suna si este construita excelent). Da-o-n mortii ma-sii! Ai reusit sa o acordezi cat de cat macar odata? Ca daca la un bend iti rezulta bend pe toate corzile inseamna ca-i ca si cascavalul incalzit. Asa ceva n-am pomenit niciodata! Nu zic ca nu-i posibil, cacaturi putem face toti, dar sa o si acordezi in conditile astea mi se pare lucrare de diploma! de aceea se numeste SYNCHRONIZED TREMOLO, tocmai pt. ca realizeaza acest gen de dezacordare CONCOMITENTA a tuturor notelor iar aceasta sensibilitate excesiva a ansamblului vibratorului, pe care o reclama initiatorul topicului, este datorata tocmai nerealizarii echilibrarii adecvate a tensiunii intre arcuri si corzi. in concluzie, este vorba doar despre SETARE, nu despre ACORDARE. cu tot respectul, dar daca tu pui problema atat de vehement, inseamna ca nu ai inteles nimic din explicatiile anterioare, date de mine. Edited July 4, 2014 by StratMan 1
Nenea Rau Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 (edited) Nu mai scrie cu bold, ca vad bine. Cand afirmi ca bend-ul de pe o coarda se propaga si se aude si pe alta cu 2 octave mai jos fara sa tii nota respectiva (nota pe fret, ca nu faci bend pe coarda libera, lol), imi pemit sa imi pun semne de intrebare! Repet, stiu ce inseamna ce ai scris cu litere mari. Later edit neintentionat dar fortat de cel ce-a dat si-a fugit : daca ai obiceiul sa nu raspunzi intr-un sens firesc al unei presupuse conversatii, baga-te inapoi la pus link-uri cu cel mai bun solo si la cum tre' sa se cante un blues. Din cauza unora ca tine se restrictioneaza editarea comentariilor pe forumuri. Zi ce ai de zis in continuare, nu edita. Edited July 4, 2014 by Rãspopitu'
StratMan Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Nu mai scrie cu bold, ca vad bine. Cand afirmi ca bend-ul de pe o coarda se propaga si se aude si pe alta cu 2 octave mai jos fara sa tii nota respectiva (nota pe fret, ca nu faci bend pe coarda libera, lol), imi pemit sa imi pun semne de intrebare! Repet, stiu ce inseamna ce ai scris cu litere mari. imi pasa prea putin de cat vezi tu bine, problema ta este ca NU INTELEGI ce se scrie aici. scriu, de regula, cu litere bolduite pt. ca Eu nu vad prea bine, dar nu cred ca asta reprezinta o problema majora pt. nivelul tau de intelegere. n-a scris nimeni ca, la executarea unui bend pe o coarda, se aude pe alta coarda cu "2 octave mai jos". semnele de intrebare pune-ti-le in legatura cu cunostintele tale despre problemele ridicate, precum si cu modul de abordare a interlocutorilor. oricum, iti recomand sa citesti pana intelegi (aici am eu niste semne de intrebare, lol). 2
barbarossa Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Acuma daca ar fi sa ne luam strict dupa ce a scris initiatorul topic-ului, am putea spune cu totii ca "nu se exista". Nu faci bend pe o coarda si se face bend automat pe cealalta, ci una merge intr-un dens si cealalta in sens opus. Cu bend- ul se urca nota iar celelalte corzi coboara nota... Dar cred ca au inteles toti, sau mai toti, ce vroia sa spuna initiatorul topicului 3
Nenea Rau Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Mai putin eu. Dar nu conteaza,aberatiile fiind la ele acasa prin zona asta. 1
tudorzzz Posted July 5, 2014 Author Posted July 5, 2014 (edited) Mai putin eu. Dar nu conteaza,aberatiile fiind la ele acasa prin zona asta. mai nervosule, ce dreq e asa greu de inteles? am zis ca daca dau cu pana in mi-ul gros, si apoi fac un bend pe mi-ul subtire, mi se misca foarte mult bridge-ul ( din cauza bendului), asta avand ca rezultat inevitabil si benduirea involuntara a mi-ului gros care suna in fundal! e clar ca vaca ! si daca aberatiile sunt la locul lor aici...retrage-ti degetele pe bridge-ul tau de fildes si lasa-ma pe mine si bridge-ul meu mexican in pace Edited July 5, 2014 by tudorzzz 1
FiveseveN Posted July 5, 2014 Posted July 5, 2014 (edited) ce dreq e asa greu de inteles? Confuzia pare să vină din faptul că orice bend e un fel de vibrato dar nu orice vibrato e un bend*, iar tu ai pus egal între termeni. A explicat mai precis barbarossa mai sus, dar cred că era destul de clar de la început despre ce fenomen e vorba. _______________ *: alte tehnici pentru obținerea efectului vibrato: mișcarea unui bridge sau tailpiece mobil, apăsarea corzii dincolo de nut sau bridge, îndoirea neck-ului, modularea presiunii degetelor de la mâna stângă, efecte electronice gen chorus, Whammy etc. Edited July 5, 2014 by FiveseveN
StratMan Posted July 5, 2014 Posted July 5, 2014 asa, ca idee, cei care cunosc scrierea si interpretarea muzicala, vor remarca ca bend-ul este cu totul altceva decat vibrato-ul, dar nu mai stam sa lamurim acum, "confuziile" unora sau altora, oricum, existand manuale in acest sens. @tudorzzz: iti pot seta gratis chitara, daca consideri ca ai nevoie (imi dai un mesaj pe PM si aranjam). 2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now