www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

In ceea ce priveste forumul ,cel mai important este sa-ti dai seama cand incepi sa pierzi timpul degeaba .

Altfel, indiferent de subiectul de interes cel mai indicat este sa probezi . Cred ca magazinele de muzica ar trebui vizitate mai des. Datorita amabilitatii personalului din aceste magazine se pot testat tot felul de echipamente sau instrumente .

  • Like 1
Posted (edited)
ca voi primi imediat 2-3 link-uri si ma voi lamuri

http://www.thegearpa...p/t-115887.html

http://www.jemsite.c...ies-109241.html

http://www.petruccif...sswood-vs-Alder

http://www.tdpri.com...d-vs-alder.html

http://dinosaurrockg...ic=1682.10;wap2

 

Lectura placuta! Am citit si eu destule despre lemne, pentru un proiect inca neinceput. Concluzia? La vara....o sa fie surpriza.

 

Insa! Tu vrei sa stii care e mai bun...in principiu toate-s bune, depinde cum le folosesti, depinde ce iti face tie urechea fericita. Formula clasica de strat e Alder, intr-adevar.

Edited by lefmir
Posted
Oricum ar fi interesant sa-l cunosti pe tipul asta, sunteti aproape identici. Initial am crezut ca e unic pe Terra dar se pare ca sunteti doi :)

 

make us 3 :) si crede-ma, imi scot si parintii, si gagica, si multi din prieteni din sarite cu asta dar na ... nu o sa cobor stacheta (relativa mie) si sa ma scufund intr-o mare de cuvinte spuse fara a le intelege, sa ma apuc sa descriu ce vreau, cum vreau, asa cum mi se pare mie, cu primele cuvinte ce-mi vin in cap (ce au sansa sa fie si foarte poetice, plastice, sau "gratuite" dupa cum spune FiveSeveN) doar pt ca e confortabil, nu ma doare capu' si ii impac pe toti ... :huh: aia e, roman tipic de se pricepe la audio, fotbal, femei, politica si masini nu am fost si nici n-o sa fiu vreodata. Prefer sa excelez in ceea ce consider important mie si sa ignor altele.

Posted (edited)

Sunetul de Fender e legat ← termen gratuit

e exact ce te astepti sa auzi ← confirmation bias?

si rateurile parca suna bine. ← contradicție: disonantul sună consonant sau e altă categorie de "bine"? Așa-i când nu știi diferența dintre bine și plăcut.

 

:facepalm:

Acum am citit cele de mai sus !

57!!! Te rog foarte frumos. Nu mai emite astfel de axiome . Ramai la "estetic"....te rog,te rog,te rog ;)

Edited by ggg
  • Like 1
Posted (edited)

... Cand am deschis subiectul speram sa economisesc timp, folosindu-ma de experientele altora. In realitate mai bine puneam mana pe surubelnita si eram mai castigat :)

\.

Aici ai mare dreptate, se fac de acum cate zile ? 5 zile de teorie ? pai pana acum le schimbai si raschimbai intre ele de zeci de ori, si vedeai singur ce iti place mai mult, sau ce nu ...

Edited by stratosaurus
  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Domnilor, buna ziua.

Ce pot sa va spun dupa 25 de ani de experienta in folosit, montat, demontat, modificat si construit chitari :

Arinul - e probabil cel mai bun lemn pentru o chitara electrica. Este dens, dur, are o frecventa de rezonanta foarte joasa, elasticitatea corzilor (de la coarda la coarda) este foarte egala (pentru calibre uzuale, de ex. 09-42, sau 08-38), corzile filamentate (Mi, La, Re) sunt foarte usor de controlat (lucru evident mai ales cand se foloseste pana), fiindca nu intra in rezonanta cu corpul. Corzile nefilamentate (Sol, Si, Mi) suna egal, placut, este un ton clasic, si, la fel, au o elasticitate foarte placuta la panatie, inclusiv la bend-uri de 2-3 semitonuri. Ca sa fac o comparatie, aceasta elasticitate egala in corzi realizeaza o "compresie naturala" a amplitudinii corzilor (deci nu avem basi enormi cu inalte deficitare). Un corp de arin da o chitara buna atat la ritm cat si la solistica, care admite usor modelarea tonului prin alegerea dozelor, care pot fi cu magnet ceramic (ton puternic, cu mult atac), dar preferabil alnico5 (ton cristalin, placut) sau alnico2 (ton mai cald, dar cu atac mai mic, gen chitara vintage). Corpul de arin se preteaza atat la grifuri dintr-o bucata (deci artar integral, fara tastiera de palisandru) si la cele cu tastiera aplicata (palisandru, abanos), care cresc atacul notelor, dar fac chitara sa sune mai tern.

Teiul - este un lemn usor, poros, fragil, se crapa usor. Este foarte rezonant pe frecvente joase, si, de aceea, corzile filamentate, in special Mi si La, intra in rezonanta cu corpul, cel putin pe primele 5-7 taste, joasele devin foarte voluminoase, iar corzile se misca mai dezordonat, fiind mai greu de stapanit cu pana. Avantajul teiului in cadrul tonului este ca inaltele (corzile nefilamentate), in special la tastele superioare, suna foarte rotund si cald, si reactioneaza ceva mai lejer la bend-uri largi. Totusi, datorita vibratiei fragile, la chitarele electrice cu doze avand magneti puternici sau reglate foarte aproape de corzi, apar note cu batai (in functie de masa lemnoasa, inaltimea notelor afectate variaza, dar apar mai ales pe tastele 12-16 ale corzilor Sol si Si. Pe o chitara din tei trebuie cantat mai atent, si studiat mai mult, nu iarta excesele de amplitudine ale mainii drepte. Nu mai are acea compresie naturala a arinului, si cere ori studiu mai mult, ori corzi filamentate usor mai groase, ori un compresor de dinamica. O chitara din lemn de tei este pretentioasa la alegerea dozelor, care trebuie sa compenseze (diminueze) registrul de joase foarte predominant. De aceea, dozele cu magneti ceramici sau alnico5 (dar nu foarte puternici, pentru a nu afecta vibratia fragila a corzilor, tipica esentelor moi si poroase, ca tei sau plop), sunt cele mai indicate. Sunt chitari de solistica, in special, si mai putin de ritm. Chitarele cu corp din tei se potrivesc mai bine cu grifurile cu tastiera de palisandru, care, datorita rigiditatii sporite, mai "ordoneaza" vibratia corzilor joase, si dau atac sporit notelor inalte. O varianta mai buna, care creste atacul si precizia notelor, pastrand tonul rotund si cald al teiului sunt chitarile cu corp de tei si fata de artar (care tind sa se apropie in manuire si ton de cele de arin, dar avand o muzicalitate usor mai placuta).

Sper ca aceste informatii sa fie utile, garantez pentru ele 100%, sunt provenite din multe sute de ore de "atelier" si cateva zeci de mii de ore de cantat efectiv la chitara. Sper sa nu para pretentioasa formularea de "literatura tehnica", nu e intamplatoare, e un extras dintr-o lucrare proprie despre lutierie, care sper sa apara curand. O zi buna tuturor, si muzica frumoasa.

 

Asteptam cartea.

  • Like 1
  • 3 months later...
Posted
Posted (edited)

@57: intamplarea face ca am ceva respect pentru tine din alte surse, asa ca nu voi onora un raspuns pe masura. Prefer sa raman la impresia buna pe care o am despre tine. Cred ca ar fi un plus pentru amandoi(neuroni, respect, timp pentru lucruri cu adevarat importante). Comentariul meu anterior reflecta imaginea topicului privit din exterior - si nu e singurul post pornit cu intentii bune si distrus de terti useri cu apucaturi diverse sau suferinzi de God complex("It never ends this shit" are mai mult sens acum?).

 

Insa ca idee, cred ca ar fi mai OK sa incetezi cu excesele de superioritate.

Edited by Sloby
  • Like 2
Posted

Faci cum crezi de cuviință, dar pe mine mă interesează adevărul, nu impresiile. Consideri că a cere dovezi doar pentru a fi întâmpinat mereu de "se știe" denotă probleme cu superioritatea? Încăpățânare stupidă, sigur, și probabil prea mult timp "liber".

Cât timp vor exista Urmașii lui Lampă, Aldertiști, Slăvitorii lui Abraham Dumble și alți asemenea dreptcredincioși vor exista și discuții meta-relevante care "distrug" thread-uri ce pleacă de la o întrebare aparent simplă. Aparent.

  • Like 2
Posted (edited)

Comentariul meu anterior reflecta imaginea topicului privit din exterior - si nu e singurul post pornit cu intentii bune si distrus de terti useri cu apucaturi diverse sau suferinzi de God complex("It never ends this shit" are mai mult sens acum?).

Si pe cine exact intereseaza "imaginea topicului privit din exterior"? Daca vrei sa contribui cu ceva la discutie, n-ai decat sa contribui, daca vrei sa te alaturi celor "90 de comentarii" pe care tu le-ai considerat aiurea, n-ai decat.

 

Urmașii lui Lampă, Aldertiști, Slăvitorii lui Abraham Dumble

ai uitat de Mahoni. :)

Edited by lefmir
  • Like 1
Posted (edited)

Faci cum crezi de cuviință, dar pe mine mă interesează adevărul, nu impresiile. Consideri că a cere dovezi doar pentru a fi întâmpinat mereu de "se știe" denotă probleme cu superioritatea? Încăpățânare stupidă, sigur, și probabil prea mult timp "liber".

Cât timp vor exista Urmașii lui Lampă, Aldertiști, Slăvitorii lui Abraham Dumble și alți asemenea dreptcredincioși vor exista și discuții meta-relevante care "distrug" thread-uri ce pleacă de la o întrebare aparent simplă. Aparent.

 

Initial am scris vreo 20 linii, dar am sters cand mi-am dat seama ca n-are rost; am citit si postul lui Lefmir. Dai dovada de aroganta si superioritate, si nu e frumos. Nu e constructiv. Esti skilled, stii treburi, de exemplu asta e in bookmarks bar, dar asta nu iti justifica aroganta. Se poate vorbi si civilizat. Suna bitchy si gutless: "it's not what you say, but the way you say it".

 

Si pe cine exact intereseaza "imaginea topicului privit din exterior"? Daca vrei sa contribui cu ceva la discutie, n-ai decat sa contribui, daca vrei sa te alaturi celor "90 de comentarii" pe care tu le-ai considerat aiurea, n-ai decat.

ai uitat de Mahoni. :)

 

Pe mine sau altu care intra in speranta sa citeasca ceva util postat intr-o maniera civilizata. Citeam aseara un topic despre ton pe forum la Seymour Duncan, iar azi topicul asta. Cata diferenta..

 

PS: nu fac parte din grupul social care arunca cu ***** in imaginea Romaniei sau a populatiei ei incat sa fac diferenta intre forumul RGC si SD doar pentru ca cel din urma e "din afara".

Edited by Sloby
  • Like 2
Posted (edited)

 

Pe mine sau altu care intra in speranta sa citeasca ceva util postat intr-o maniera civilizata. Citeam aseara un topic despre ton pe forum la Seymour Duncan, iar azi topicul asta. Cata diferenta..

 

strat-talk, SDforum, TDPRI si multe altele sunt forumuri pe care gasesti informatii CHIAR utile! Aici e mai mult o flendureala ieftina in care toata lumea isi da cu parerea cu impartialitate subiectiva* despre speta si/sau indivizi in cauza.

De ce ti-am dat reply...pentru ca nu schimbi nimic ce se intampla, n-o sa schimbi mentalitati, n-o sa faci lumea sa nu se mai certe s.a. . Mi s-a parut cu atat mai ciudat pentru ca deja incepuse sa se astearna praful pe topicul asta.

 

*Behringer! Prietenii stiu despre cine este vorba.

Edited by lefmir
  • Like 2
Posted

"it's not what you say, but the way you say it".

INB4 spune Gelu "E o chestie de atitudine". :lol: Nah, tolba mea cu bunăvoință s-a cam secat după atâția ani de vorbit cu pereții, și n-am venit aici pentru a face prieteni, dar merci pentru apreciere. :)

 

deja incepuse sa se astearna praful pe topicul asta.

Chiar așa, ați mai aflat cum stă treaba cu sunetele împrăștiate? Am să inventez doza cu colimator, care focalizează sunetul.

  • Like 2
Posted

intrebare stupida: vinde thomann un flying V Harley Benton cu corpul din basswood, si sunt interesat de dansul. ceea ce ma ingrijoreaza e ca am citit pe interneti pe undeva (probabil balarii, d-aia intreb si aici) ca avand corpul din basswood, mai ales la forma asta, nu prea ofera stabilitate, sustain si mult-uratul termen de "rezonanta"...asta in comparatie cu mai traditionalul mahon.

ma poate lamuri cineva pe scurt cum sta treaba? pe incercate preferabil, sa fie ceva concret

Posted (edited)

Presupun ca despre asta e vorba: http://magazinuldemuzica.ro/Harley-Benton-FV-430-BK-Classic-Series-_-56939.html

 

Daca il comanzi online (ceea ce banuiesc ca faceai si la thomann) ai posibilitate de retur fara invocarea vreunui motiv. Pai ori esti cetatean european, ori nu mai esti... Cu alte cuvinte, o poti comanda, o testezi si daca nu-ti place o returnezi pierzand ce-i drept contravaloarea transportului.

 

Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.


Renuntarea la cumparare in termen de 10 zile se poate aplica doar pentru produsele livrate prin curier.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit), iar daca este vorba de acelasi produs in mai multe exemplare, doar unul poate fi desigilat si probat. Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de zile de la retur.

Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (in cazul in care se poate acest lucru) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.
Acesta clauza se aplica conf. O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 130/2000 art. 2 lit.e.

Conform legislatiei in vigoare, renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor persoane fizice.

In cazul in care renuntati la cumpararea unor produse care includ soft, acesta trebuie primit sigilat la retur. In caz contrar se retine din suma de returnat contravaloarea softurilor si licentelor folosite.

 

http://magazinuldemuzica.ro/termeni_si_conditii.php?id_info=4

Edited by sam
Posted

intrebare stupida: vinde thomann un flying V Harley Benton cu corpul din basswood, si sunt interesat de dansul. ceea ce ma ingrijoreaza e ca am citit pe interneti pe undeva (probabil balarii, d-aia intreb si aici) ca avand corpul din basswood, mai ales la forma asta, nu prea ofera stabilitate, sustain si mult-uratul termen de "rezonanta"...asta in comparatie cu mai traditionalul mahon.

ma poate lamuri cineva pe scurt cum sta treaba? pe incercate preferabil, sa fie ceva concret

 

Am avut un Ibanez din basswood care era mai greu decat un strat normal, si un Duo-Sonic care era mai usor decat un SG. Difera mult caracteristicile lemnului, si cum nu exista momentan nici un studiu concret, e la noroc.

Posted

 

Am avut un Ibanez din basswood care era mai greu decat un strat normal, si un Duo-Sonic care era mai usor decat un SG. Difera mult caracteristicile lemnului, si cum nu exista momentan nici un studiu concret, e la noroc.

singurul lucru important este faptul ca fiecare lemn are caracteristicile lui TONALE.

  • Like 5
Posted

Păi na, cu astfel de limbaj iar nu ne înțelegem. Ce înseamnă că lemnul deține "caracteristici tonale"?

Un Stratocaster din tei va suna similar cu un LP din tei*? Dar un hollow-body?

Sau vrei să spui că, având aceeași volumetrie, corpuri din materiale (și deci densitate, rigiditate etc.) similare vor avea "caracteristici tonale" similare, iar cele din materiale disimilare nu? Pentru că asta e perfect logic, cu mențiunea asteriscului.

 

Vedeți, lucrurile par clare, concluzionate, dar de fapt nu s-a stabilit nimic. Hai să ne lămurim, că altfel tre' să fie mișto să trântești deepity-ul și oamenii să te creadă în mod necondiționat.

_______________________________

* : Presupunând că diferențele dintre corpuri din lemn diferit sunt perceptibile și repetabile, ceea ce n-a fost confirmat încă.

Posted (edited)

Tu vrei sa afli secretele lutierilor ?

Firma Gibson este un exemplu in ceea ce priveste succesul procesului repetitiv in construirea intrumentelor lor.Se spune ca este principalul motiv pt pretul lor destul de piperat.

Intr-adevar, conteaza masa, densitatea,forma. Dar astea sunt caracteristicile care vin in mintea oricui . Partea a doua , care lasa loc de speculatii, se refera la fibre si la varsta lemnului .Cred ca stie oricine despre ce se intampla cu fibra unui lemn foarte bine uscat. Daca nu avem ocazia sa discutam cu un lutier care sa ne explice ce se intampla cu fibrele astea , nu o sa ne luminam . Si bineinteles ca nici concuzii nu avem ce sa tragem. Fibrele astea au un rol foarte important in propagarea sau atenuarea vibratiilor .

A accepta ca nu stim anumite lucruri pt ca nu avem acces la informatie , nu inseamna neaparat ca suntem ignoranti. Dar nu stim, pur si simplu. Fatalitate !!!

In alta oridne de idei , de ce nu te apuci sa experimentezi daca te cotârbã atat de mult subiectul asta ???

Edited by ggg
  • Like 3
Posted

Partea a doua , care lasa loc de speculatii, se refera la fibre si la varsta lemnului .

Stai că nici n-am trecut de numele lemnului, d'apoi la astfel de detalii! Speculațiile sunt de prisos (mai mult decât de obicei) dacă nu știm măcar care-i întrebarea, ce se pretinde, ce se verifică (v. post-ul anterior).

 

 

A accepta ca nu stim [...] nu inseamna neaparat ca suntem ignoranti.

IDTIMWYTIM. Dar observația e justă în principiu: n-are nimic să nu știi și să fii conștient de asta. Problema apare când nu știi dar crezi că știi. Pentru că "se știe".

 

 

 

de ce nu te apuci sa experimentezi daca te cotârbã atat de mult subiectul asta ?

Chiar nu mă frământă, n-am nici un fetiș pentru tehnologii medievale :D. Fascinația mea ține mai mult de mitologia neamului chitaristic și epistemologia strâmbă pe care-i fondată.

Am aberat destul? Bun. Sper să primesc răspuns la ultima întrebare, să înțeleg și eu despre ce vorbește lumea.

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.