www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Deci e vorba de lățimea de bandă. Nu puteai să zici așa de la început, era nevoie de metafore urologice? Și lățimea mică (ironic, pentru că vorbim de single coils) e universal preferabilă? Când devine prea mică? Ți-ar plăcea să sune așa un Strat?

 

E foarte ușor să limitezi banda, dacă asta vrea toată lumea. Totuși cred că nu-i cazul.

 

Diferenta e mai subtila de atat, pur si simplu unele chitari suna bine si altele nu, dar cred ca deja discutam de lucruri care sunt mai greu masurabile in algoritmi, iar eu nu sunt persoana care sa le explice dpdv tehnic, dar care le sesizeaza usor. Stiu ca bine e diferit de la o persoana la alta (cu alte cuvinte intervine subiectivismul), dar sunt cateva tonuri recunoscute ca bune de cam toata lumea (de exemplu tonul lui John Mayer). Nu spun ca din 100 filtre aplicate peste un Squier Bullet nu poti obtine un ton asemanator, dar sigur va suna artificial fata de original.

 

Nu vorbesc despre latime de banda, ci de felul in care o chitara raspunde pe diferitele frecvente din spectrul audio, acceuntueaza unele frecvente si le estompeaza pe altele, felul in care se propaga unda acustica prin corpul chitarii, armonici etc. Cred ca subiectul este mult prea complex sa fie faramitat in ecuatii de catre noi pe un forum, este mai degraba pentru cei care proiecteaza si construiesc chitari. Un astfel de om il consider pe Mr Paul Reed Smith, dar sunt sigur ca mai sunt multi altii in aceeasi liga. Ceea ce apreciez la el este ca dupa Leo Fender si Les Paul este unul dintre cei mai mari vizionari din domeniu. Argumente care sa vina in sprijinul acestei informatii sunt multe, nu vreau sa intru si aici in polemici, cine are chef sa le afle sa studieze internetul.

 

Vreau sa inchei aici acest subiect, nu are sens sa continuam disputa, se pare ca avem viziune complet diferita fata de chitari, lemne, doze, aplificatoare si mai stiu eu ce. Pentru mine chitarile si amplificatoarele sunt mai mult decat unde sonore si calcule, inseamna placerea de a canta si de a oferi ceva care suna bine publicului.

  • Like 3
Posted (edited)

Cine a spus că sunt "doar" "unde sonore și calcule"?!

 

discutam de lucruri care sunt mai greu masurabile in algoritmi, iar eu nu sunt persoana care sa le explice dpdv tehnic, dar care le sesizeaza usor.

Eu nu te-am rugat să oferi algoritmi sau explicații tehnice. Te-am rugat să descrii o experiență senzorială căreia inițial i-ai atașat niște termeni gratuiți. Dacă se sesizează atât de ușor, n-ar trebui să fie greu, la fel cum unui degustator de vin nu i-ar fi greu să explice diferența dintre Muscat și Merlot.

Dar nici măcar atât: te-am rugat să dai exemple. Din toate fișierele audio accesibile printr-un URI nu poți găsi două care să ilustreze diferența?

 

Apoi zici că știi că e subiectivă dar se știe™ că tonul lui X e "bun". Câți și pe cine ai întrebat?

Ce te face "sigur" că orice procesare a sunetului unui Bullet "va suna artificial"? Cum poți spune asta dacă nu știi ce proprietăți sunt unice "originalului"? Ce face ca tonul lui Mayer să fie inimitabil, are electroni de pe Aldebaran în amplificator? Are corzi dăruite de Hefaistos?

 

Incapacitatea de a răspunde la o întrebare nu constituie o "dispută".

Edited by FiveseveN
  • Like 1
Posted

Cine a spus că sunt "doar" "unde sonore și calcule"?!

 

 

Eu nu te-am rugat să oferi algoritmi sau explicații tehnice. Te-am rugat să descrii o experiență senzorială căreia inițial i-ai atașat niște termeni gratuiți. Dacă se sesizează atât de ușor, n-ar trebui să fie greu, la fel cum unui degustator de vin nu i-ar fi greu să explice diferența dintre Muscat și Merlot.

Dar nici măcar atât: te-am rugat să dai exemple. Din toate fișierele audio accesibile printr-un URI nu poți găsi două care să ilustreze diferența?

 

Apoi zici că știi că e subiectivă dar se știe™ că tonul lui X e "bun". Câți și pe cine ai întrebat?

Ce te face "sigur" că orice procesare a sunetului unui Bullet "va suna artificial"? Cum poți spune asta dacă nu știi ce proprietăți sunt unice "originalului"? Ce face ca tonul lui Mayer să fie inimitabil, are electroni de pe Aldebaran în amplificator? Are corzi dăruite de Hefaistos?

 

Incapacitatea de a răspunde la o întrebare nu constituie o "dispută".

 

Atitudinea asta de Gica Contra atotstiutor nu este deloc benefica forumului. Din raspunsurile tale care dovedesc o incapatanare cronica eu imi dau seama ca pentru tine fenomenul asta numit muzica se reduce doar la electroni de pe Aldebaran. Ai mai avut acest gen de dispute si cu alte persoane care au venit cu argumente solide, si care culmea aveau dreptate. Tonul lui Mayer nu a spus nimeni ca este inimitabil, nu are rost sa vin cu argumente cine mi-a spus ca este bun, ot sa iti spun un lucru, alaturi de modelul Eric Johnson, cel al lui John Mayer este una dintre cele mai apreciate chitari din seria Artist de la Fender, modele considerate foarte apropiate de sunetul si calitatea Custom Shop. Daca nu crezi te rog fa un research pe internet, eu nu simt nevoia sa probez asta in fata ta. Spre deosebire de tine eu nu am nimic de demonstrat colegilor de forum, pot doar sa dau un sfat din ceea ce am aflat pana acum.

 

Promit ca asta e ultimul reply catre tine in legatura cu acest topic, nu te obosi sa raspunzi pentru ca eu sigur nu voi mai continua jocul.

  • Like 3
Posted (edited)

Bai fratilor voi ati innebunit? Era vorba de doua junghiuri de Squier facute probabil cum a zis si Blackthorn din craci chinezesti si mai putin din alder sau basswood. Ce John Mayer, ce Custom Shop, ce algoritmi... Despre ce vorbim? Plus ca v-am rugat de la inceput:

 

[...]Daca cineva are argumente pro sau contra, multumesc!

Daca nu, nu multumesc :)

 

Edit: Pe baza experientelor personale daca se poate. Pe net am tot citit si eu si multa lume o scalda...

 

Chiar nu se poate raspunde punctual pe forumul asta la nimic? Orice c*cat de intrebare, oricat de banala, trebuie transpusa in ecuatii si experiente de laborator, facute comparatii cu scule de mii de euro si chitaristi care au facut istorie, trecut prin mitologie, literatura sau fizica cuantica?

 

Chiar daca nu sunt un mare chitarist in viata, mi-au trecut prin mana cateva zeci de chitare si pentru mine treaba e simpla: unele suna mult mai bine decat altele. I don't give a f*ck despre ecuatii si algoritmi. Daca feeling-ul e cum trebuie, daca ma simt bine cu ea si cel mai important daca suna bine (pentru urechea mea), in rest ma intereseaza mai putin ce-au gandit cercetatorii si inginerii cand au construit-o. E o abordare simplista, dar personal asta ma intereseaza mai mult decat orice altceva.

 

Rog un moderator sa inchida topicul, consider ca mi s-a raspuns, multumesc tuturor pentru participare!

 

P.S. Daca viitoare cand am sa vreau sa aflu in ce parte se insurubeaza un bec, am sa caut pe net. Postat aici, e foarte posibil sa se umple 10 pagini cu formule si calcule, dar nu si cu raspunsul la intrebare.

Edited by sam
  • Like 3
Posted

Eu unul prefer aninul dintr-un motiv practic. Pot să deşurubez/înşurubez de mai multe ori şuruburile pe corpul de anin decât pe ăla de tei. După câteva ori, la corpul din tei, găurile se lăţesc şi trebuie să le umplu cu diverse ca să refac filetul. Pe de altă parte, mi-au plăcut chitarele cu corp din tei pentru că erau mai uşoare.

În rest, care cum sună, e un mister pentru mine. N-am avut ocazia să fac un experiment apropiat de al tău, să schimb dozele şi poturile de pe un corp de tei pe unul de anin.

  • Like 1
Posted (edited)

Desi intentionam sa nu mai intervin in topciul asta, avand in vedere ca au aparut si post-uri ceva mai legate de subiect, am s-o fac totusi :)

 

Sub nicio forma nu ma voi complica cu vopsitul si alte operatiuni de reconditionare pentru simplul fapt ca nu merita. Daca as face-o, as face-o experimental sa vad ce inseamna sa revopsesti/lacuiesti o chitara insa in niciun caz cu vopsea de dat pe garduri.

In limita timpului, voi face probabil schimbul sa ma conving daca e vreo diferenta. Nu e vorba de timpul alocat operatiunii in sine, ci de setup-uri, teste, inregistrari si comparatii ulterioare.

 

Desi personal sunt 100% sigur ca diferenta in cazul asta particular nu exista sau daca exista nu va fi perceptibila doar ascultand chitara inainte si dupa, cu atat mai mult cu cat nu le voi avea permanent pe amandoua in fata sa le pot testa prin rotatie.

 

@'mnezău: Interesant, n-am stiut asta. Bine de stiut oricum ca aninul rezista la genul asta de tratamente mai bine decat teiul (daca intr-adevar treaba e testata si dovedita, nu doar constatata la doua-trei modele).

Oricum eu evit sa desfac suruburile fara un motiv intemeiat, indiferent de ce chitara ar fi vorba. Am cateva chitare cumparate second pe care oricat m-a mancat curiozitatea, nu le-am desfacut niciodata. Mai ales gatul, asta chiar mi se pare abuz, sa-l desfaci doar ca sa vezi ce scrie pe spate. Ma rog, e o optiune personala desi am observat la multa lume ca prima grija dupa ce vine cu chitara acasa e s-o faca bucati, indiferent daca are scule potrivite, indemanare si altele.

 

Si nu sunt genul caruia sa-i fie frica de surubelnita. Personal consider ca am de toate la capitolul minitechnicus, am facut destule la viata mea si totusi n-o fac din respect pentru chitara. Exagerand evident, e ca si cand ai opera un om inainte sa stii daca sufera de ceva.

 

Revenind la greutate, am scris mai sus. Diferenta intre cele doua (nedesfacute) pe un cantar electronic de casa e de 0,1kg in cazul meu (nu neaparat 100 de grame pentru ca n-am decat o zecimala), ceea ce s-ar putea sa se traga si din alte parti (headstock-ul de exemplu e mai lat la Affinity, diferente la neck in general, aliaje diferite la 'tablaraie', etc).

 

Deci raportat la exemplul meu, nu stiu daca neaparat chitarele cu corp din tei sunt mai usoare.

 

Totusi:

 

Alder Density: 0.4 - 0.7

Basswood Density: 0.3 - 0.6

(103 kg/m3) sursa

 

Si inca o intrebare, nu mai stiu daca am pus-o aici. Cum iti dai seama concret de diferenta intre arin si tei? Sau in general intre esente apropiate ca si culoare. In afara de citit specificatii pe net, mirosit, cantarit, taiat o bucata din chitara sau insurubat/desurubat un holzsurub de 20 de ori sa vezi daca se largeste gaura... Mai ales daca totul e vopsit, chiar si sub pickguard, etc.

 

Edit: Intrebarea e pe bune, chiar daca poate pare ironica datorita formularii.

Edited by sam
Posted

Anin-ul e putin roscat, fiind mai dens, fibra e mai compacta: liniile inchise sunt mai subtiri si mai apropiate. Tei-ul e mult mai deschis la culoare. Diferenta e destul de relativa intre nuante.

Ai dreptate...daca e vopsit nu vezi. Daca esti curios si belesti in spatele cavitatii acolo, o sa iti dai seama.

Posted (edited)

Domnilor, buna ziua.

Ce pot sa va spun dupa 25 de ani de experienta in folosit, montat, demontat, modificat si construit chitari :

Arinul - e probabil cel mai bun lemn pentru o chitara electrica. Este dens, dur, are o frecventa de rezonanta foarte joasa, elasticitatea corzilor (de la coarda la coarda) este foarte egala (pentru calibre uzuale, de ex. 09-42, sau 08-38), corzile filamentate (Mi, La, Re) sunt foarte usor de controlat (lucru evident mai ales cand se foloseste pana), fiindca nu intra in rezonanta cu corpul. Corzile nefilamentate (Sol, Si, Mi) suna egal, placut, este un ton clasic, si, la fel, au o elasticitate foarte placuta la panatie, inclusiv la bend-uri de 2-3 semitonuri. Ca sa fac o comparatie, aceasta elasticitate egala in corzi realizeaza o "compresie naturala" a amplitudinii corzilor (deci nu avem basi enormi cu inalte deficitare). Un corp de arin da o chitara buna atat la ritm cat si la solistica, care admite usor modelarea tonului prin alegerea dozelor, care pot fi cu magnet ceramic (ton puternic, cu mult atac), dar preferabil alnico5 (ton cristalin, placut) sau alnico2 (ton mai cald, dar cu atac mai mic, gen chitara vintage). Corpul de arin se preteaza atat la grifuri dintr-o bucata (deci artar integral, fara tastiera de palisandru) si la cele cu tastiera aplicata (palisandru, abanos), care cresc atacul notelor, dar fac chitara sa sune mai tern.

Teiul - este un lemn usor, poros, fragil, se crapa usor. Este foarte rezonant pe frecvente joase, si, de aceea, corzile filamentate, in special Mi si La, intra in rezonanta cu corpul, cel putin pe primele 5-7 taste, joasele devin foarte voluminoase, iar corzile se misca mai dezordonat, fiind mai greu de stapanit cu pana. Avantajul teiului in cadrul tonului este ca inaltele (corzile nefilamentate), in special la tastele superioare, suna foarte rotund si cald, si reactioneaza ceva mai lejer la bend-uri largi. Totusi, datorita vibratiei fragile, la chitarele electrice cu doze avand magneti puternici sau reglate foarte aproape de corzi, apar note cu batai (in functie de masa lemnoasa, inaltimea notelor afectate variaza, dar apar mai ales pe tastele 12-16 ale corzilor Sol si Si. Pe o chitara din tei trebuie cantat mai atent, si studiat mai mult, nu iarta excesele de amplitudine ale mainii drepte. Nu mai are acea compresie naturala a arinului, si cere ori studiu mai mult, ori corzi filamentate usor mai groase, ori un compresor de dinamica. O chitara din lemn de tei este pretentioasa la alegerea dozelor, care trebuie sa compenseze (diminueze) registrul de joase foarte predominant. De aceea, dozele cu magneti ceramici sau alnico5 (dar nu foarte puternici, pentru a nu afecta vibratia fragila a corzilor, tipica esentelor moi si poroase, ca tei sau plop), sunt cele mai indicate. Sunt chitari de solistica, in special, si mai putin de ritm. Chitarele cu corp din tei se potrivesc mai bine cu grifurile cu tastiera de palisandru, care, datorita rigiditatii sporite, mai "ordoneaza" vibratia corzilor joase, si dau atac sporit notelor inalte. O varianta mai buna, care creste atacul si precizia notelor, pastrand tonul rotund si cald al teiului sunt chitarile cu corp de tei si fata de artar (care tind sa se apropie in manuire si ton de cele de arin, dar avand o muzicalitate usor mai placuta).

Sper ca aceste informatii sa fie utile, garantez pentru ele 100%, sunt provenite din multe sute de ore de "atelier" si cateva zeci de mii de ore de cantat efectiv la chitara. Sper sa nu para pretentioasa formularea de "literatura tehnica", nu e intamplatoare, e un extras dintr-o lucrare proprie despre lutierie, care sper sa apara curand. O zi buna tuturor, si muzica frumoasa.

Edited by project
  • Like 6
Posted

Chitarele cu corp din tei se potrivesc mai bine cu grifurile cu tastiera de palisandru, care, datorita rigiditatii sporite, mai "ordoneaza" vibratia corzilor joase, si dau atac sporit notelor inalte.

Cu asta nu-s de acord. De cand kk-tul ala de palisandru moale si sfaramicios e mai rigid decat artarul si da un atac mai bun?

 

Si inca o intrebare, nu mai stiu daca am pus-o aici. Cum iti dai seama concret de diferenta intre arin si tei? Sau in general intre esente apropiate ca si culoare. In afara de citit specificatii pe net, mirosit, cantarit, taiat o bucata din chitara sau insurubat/desurubat un holzsurub de 20 de ori sa vezi daca se largeste gaura... Mai ales daca totul e vopsit, chiar si sub pickguard, etc.

 

Nu prea poti. Mergi pe incredere si pe spacificatiile producatorului (in cazul nostru chinezii) "Fibra mai nu stiu cum si culoarea mai inchis/deschis" is baliverne. Doar daca iei o freza si sapi o cavitate pentru ceva, sa zicem locas pentru un control sau baterie atunci iti poti da seama cat de cat...

  • Like 1
Posted (edited)

57, cu respect iti spun, lasa naiba ''limbajul de robot'', noi suntem oameni si putem asocia anumite cuvinte unor proprietati, nu trebuie sa vorbim ca Pruteanu ca sa iti demonstram tie cat de culti si invatati suntem. Dar nici nu avem de ce sa o facem ca nu suntem la examen.

Draga Sam, da stiu exact si inteleg ce spui prin sunet imprastiat si focalizat, momentan Ibanezul asta nou are sunetul ''focalizat'' si e din basswood.

57:

Important este ca noi majoritatea, ne intelegem, doar nu o sa folosim acum numai termeni tehnici/SF, ca sa inteleaga o singura persoana despre ce vorbim.

Te adaptezi si incerci sa ''te intelegi'' cu noi si cu termenii folositi, sau nu, si atunci nu vad rostul teoriei chibritului.

Ai o problema de comunicare, ori esti foarte destept si informat, ori esti incapatanat.

Cu respect si fara vreun sentiment de antipatie, deoarece iti inteleg viziunea, dar mai lasa si tu putin de la tine cand vezi ca 3-4 oameni inteleg perfect despre ce este vorba, folosind termeni ce tu nu concepi sa ii atribui unei proprietati fizice/mecanice etc.

Edited by Les Paul 1960
  • Like 1
Posted

Nu inteleg de ce nimeni de pe forumul asta nu a facut un test pe 3 corpuri din lemne diferite, de aceeasi forma, pe acelasi gat, cu acelasi hardware si sa inregistreze toata treaba. Inteleg ca sunt timp si bani, dar pe termen lung, evitam orice discutie de natura asta, postand un link cu dovezile. Putem banui ca ce se afla pe net este pentru marketing sau pentru vuew-uri, dar ma gandesc ca aici nu e cazul.

Posted

Il voi face eu pana la urma ca deja incepe sa ma enerveze treaba, insa nu cred ca va fi foarte reprezentativ pentru ca cele doua corpuri pe care le am provin de pe doua chitare chinezesti destul de ieftine (Squier Bullet si Affinity). Experimentul ar fi avut cu sigurnata alte rezultate pe doua corpuri de calitate si cu originie 'controlata' a lemnului (adica nu China).

 

Ba daca-mi vin piticii, pana la urma le iau la slefuit integral pe amandoua si vad si culoarea si textura si tot.

Posted

@ project

 

unele chestii din ce spui tu acolo sunt sf... spre ex nu inteleg ce treaba are bendul si elasticitatea corzii cu lemnul, mai ales al corpului...etc.

 

mi se pare foarte "romantzat" ce vorbesti tu acolo. ca o nota, exista si gat din artar cu tastiera din artar, dar lipita. defapt majoritatea asa sunt, nu dintr-o bucata tot. iar faza cu stapanirea corzilor pe corpul de tei e usor hilara

 

din punctul meu de vedere lemnul corpului influenteaza mai putin tonul decat o face lemnul gatului si al tastierei. conteaza la fel de mult calibrul corzilor, calitatea lor, gradul de uzura, calitatea si materialul bridge-ului, modul de atasare a gatului la corp, grosime. si maniera de cantat, tehnica. chiar si materialul penei.

iar alegerea materialelor de constructie la inceputurile constructiei chitarelor electrice, cele care acum sunt etalon pt ton, a avut in mare masura la baza si materia prima care era disponibila. de multe ori de-a lungul timpului, chiar la instrumentele proiectate serios, dupa calcule, prevazute cu tot felul de controale si filtre au rezultat esecuri, instrumente care nu au niciun fel de prezenta in mix, sau imprastiate...

 

eu cred ca cel mult se pot stabili niste caracteristici de principiu ale tonului ce rezulta dintr-o chitara construite din anumite materiale, caracteristici care intr-o anumita proportie se adeveresc, dar nu e o regula asta. chiar si in cadrul unei specii anume de lemn, sunt atatia factori care influenteaza rezultatul final, in speta forma, densitatea, modul de crestere si de uscare, ca date concrete, la obiect, incat chitara respectiva poate suna oricum, desi de multe ori se inscrie in anumiti parametrii, astfel cum au fost descrisi de catre "literatura de specialitate"

 

asa ca sincer, afirmatiile de genul celor facute de tine mai sus mi se par usor din categoria "amintiri din copilarie".

no offence, e parerea mea, de profan.

Posted (edited)

@sam... am facut eu un test, intre un corp de anin de afinitty - mai subtire, si unul de tei, normal de 45 mm.

cel de tei avea sustain ceva mai lung. cel de maple imi placea mai mult ca sunet. dar amandoua erau tot acolo.

ambele corpuri nou noute, gatul de frasin era de afinitty, absolut nou.

cel de afinitty - bridge in 6 puncte, vintage. cel de tei - in doua puncte, sei graphtek. aceleasi corzi - dadario xxl

 

rezultatele s au schimbat f mult, in sensul bun, cand am schimbat gatul cu altul, tot de frasin, - nu era ceva scump, era si vechi dar se simtea ca e f bine facutt.

pot spune ca din momentul in care l am schimbat gatul original de squier, chitara s -a auzit cu totul si cu totul altfel. in sensul bun. si nu e vb numai de parerea mea...

ca un corolar, mie mi s-a arut ca schimbarea gatului a facut o diferenta mult mai mare decat schimbarea corpului.

am atasat o piza in care se vede ceva din structura gatului ;)

post-19049-0-46172900-1390556690_thumb.jpg

Edited by sorin65
Posted (edited)

Normal cã-s diferite dar care e mai "împrãștiatã"? :lol:

Sunt la service si scriu cu dificultate folosind un telefon mobil si in niciun caz nu o stau de facut compuneri.

Reference is to the sound....a inteles cine a trebuit ;) si este suficient .

Edited by ggg
Posted

57, nu stiu, pote ca noi astia 3-4 comunicam telepatic:)).

E de bun simt si din constructia omului ca sa poti sa intuiesti si sa atribui o ''proprietate'' denumita ca in basmele cu fat frumos, unui sistem.

Pur si simplu ne intelegem intre noi si fara sa folosim termeni tehnici, se numeste intuitie si asta ne ajuta in comunicare.

Una e sa nu intelegi si alta e sa nu vrei sa ''intelegi'' ce spune celalalt.

Eu am inteles perfect.

O zi cat mai faina.

Posted (edited)

Ok, o sa explic ca un taran ce sunt, deoarece nu sunt expert in ingineria sunetului:

Inteleg efectul ca o lipsa de claritate si de ''punch'' a sunetului final, adica o lipsa de ''forta'' a undei. (ai simtit si tu cand ai o unda ce o simti cand intra in contact cu pieptul, aici lipseste acea senzatie) etc.

Edited by Les Paul 1960
  • Like 2
Posted

Daca din experimentul lui Sam diferenta nu va fi prea evidenta, atunci nu vad de ce si-ar mai bate lumea capul cu lemnul in primul rand. Oricum, sunt de parere ca sunetul neamplificat al lemnului e factorul care il influenteaza pe om sa creada ca lemnul are un efect sesizabil asupra sunetului amplificat. Asta si asteptarile unui sunet bun dintr-o chitara scumpa. Pana la urma Leo Fender a ales ash/alder din considerente economice/practice.

 

Dupa parerea mea, daca avea un factor chiar asa de important in formarea tonului, ar fi trebuit sa fie pana acum o certitudine, nu sa se argumenteze din pareri. Nu ai sa vezi pe nimeni zicand ca dozele nu afecteaza tonul, e ceva bine documentat, spre deosebire de lemn. Ar fi in defavoarea marilor firme daca s-ar afla ca nu influenteaza tonul. Daca scoti lemnul din ecuatie, sa ajungi la performantele unui strat american e usor - e mult mai rentabil sa iti cumperi tu componentele.

Posted (edited)
''punch'' a sunetului final

Si amplificarea unde intra in calcul? Punch-ul ala pe care il simti este frecventa ta de rezonanta, care difera de la om la om si e localizata in piept pentru ca acolo ai "o cutie de rezonanta".

...ce legatura are asta cu lemnul chitarei?

Edited by lefmir
  • Like 1
Posted (edited)

Daca din experimentul lui Sam diferenta nu va fi prea evidenta, atunci nu vad de ce si-ar mai bate lumea capul cu lemnul in primul rand. Oricum, sunt de parere ca sunetul neamplificat al lemnului e factorul care il influenteaza pe om sa creada ca lemnul are un efect sesizabil asupra sunetului amplificat. Asta si asteptarile unui sunet bun dintr-o chitara scumpa. Pana la urma Leo Fender a ales ash/alder din considerente economice/practice.

 

Dupa parerea mea, daca avea un factor chiar asa de important in formarea tonului, ar fi trebuit sa fie pana acum o certitudine, nu sa se argumenteze din pareri. Nu ai sa vezi pe nimeni zicand ca dozele nu afecteaza tonul, e ceva bine documentat, spre deosebire de lemn. Ar fi in defavoarea marilor firme daca s-ar afla ca nu influenteaza tonul. Daca scoti lemnul din ecuatie, sa ajungi la performantele unui strat american e usor - e mult mai rentabil sa iti cumperi tu componentele.

bine-bine,atunci anumite branduri mai pentru milogi care se gandesc doar sa scada pretul de productie de ce nu fac corpurile chitarilor din ***** de exemplu???

si aia cu ash & alder din consuri economice se incadreaza perfect la balarii.

motivul functional???-aici ai perfecta dreptate.

era vorba de ca cat unde e censored.

Edited by subliminal

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.