www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

De La Chitara La Bass


Recommended Posts

Posted

Sunt si eu curios cati dintre voi ati trecut de la chitara la bass.

 

Si eu cand la chitara.. mai e putin si se face un an, dar parca mi-ar veni sa ma mut pe bass.

Spuneti-mi si mie 2-3 vorbe despre bass, sa fie mai greu decat la chitara? Eu nu cred.

Bineinteles nu renunt la chitara.. cine sa imi cante riff`urile de metallica... dar nu stiu .. parca m-as apuca pe bass.

 

Sunt siguri ca multi dintre voi ati gandit ca mine.. sa vedem ce decizii ati luat pana la urma! :D

Posted (edited)

eu am trecut de la chitara la bass. ^_^

cel mai important este sa incepi sa iti dezvolti cat mai bine ritmul. bassul nu are voie sa greseasca ritmul. mai bine gresesti notele, dar ritmul trebuie sa fie acolo, pt ca toata lumea se bazeaza pe el :P

sa iti dai seama ca [virgula] ca si basist, lumea nu se asteapta neaparat sa faci chestii prea complicate. ba pe unii chiar ii deranjeaza chestia asta. important e sa ai groove, iar pentru asta e de ajuns si daca bagi o singura nota pe acord, doar sa fie la timpul potrivit.

sa fii atent la tobe, pt ca bassul canta cu tobele in tandem, si chiar daca nu esti pe timp cu tobele - de ex canti in contratimp - chiar si asa trebuie sa fii foarte atent la tobe.

sa te inveti cu acordurile si cu intervalele si sa stii fiecare acord din ce note e facut si la ce intervale sunt notele respective fata de tonica acordului si fata de tonalitatea in care canti.

dar in primul rand trebuie sa iti dezvolti groove-ul. deci, sa simti ritmul cat mai bine.

 

acum, legat de intrebarea daca e mai greu sau nu decat la chitara, e greu de zis. din anumite puncte de vedere da, iar din altele nu. de ex, la bass ai mai multe responsabilitati. practic tu trebuie sa faci legatura intre ritm si tonalitate, ceea ce nu e usor, pt ca daca gresesti, imediat se simte. dar pe de alta parte, in general, la bass nu trebuie sa bagi solo-uri rapide, sau sa ai o precizie deosebita a notelor, cum e de ex la electrica, unde trebuie sa blochezi toate zgomotele, sa canti repede etc. desigur, depinde ce canti, eu de ex ma bag mult si pe solo la bass, si atunci trebuie sa lucrez si la asta. dar daca canti rock la bass de ex, e chiar foarte usor ca tehnica. funk, jazz - din astea, e alta poveste deja.

 

so here you go ^_^

 

a si daca vrei sa iti iei un bass eu recomand sa iti iei la inceput un jazz bass - daca ai bani de fender foarte bine :D, daca nu harley benton :P important e sa fie modelul asta. iti recomand asta pt ca are grifful mai ingust decat alte bassuri si e mai usor la inceput dupa ce vii din lumea chitarelor. plus ca jazz bass-ul avand doua doze, e mai versatil, si poti sa faci destul de multe sunete cu el, care se preteaza la mai toate genurile muzicale. acum, daca vrei sa canti rock e foarte potrivit pt asa sa iti iei un precission bass, pt ca are un sunet foarte puternic,mai puternic de regula decat la alte bassuri. sau daca vrei sa fii meserias, iti iei ceva cu 6 corzi si bagi tare :D

acum, bine, sunetul de bass depinde evident si de amp si de efectele care le pui pe el, dar asta e asa ca sa iti faci o idee.

Edited by reborn579
  • Like 1
Posted

Eu am pus mâna prima oarã pe un bass dupã vreo 7 ani de chitarã. În primã fazã m-a apucat ºi pe mine chestia cu "mã mut pe bass", dar mi-a trecut repede, mi-am dat seama cã tot chitara e instrumentul meu "de suflet". Dar asta nu înseamnã cã am renunțat la bass, ba dimpotrivã, îmi place feelingul foarte mult, așa cã folosesc în continuare bassul ca sã dau groove pieselor pe care le cânt. De fapt, de asta mi-am și luat bassul, cã nu-mi mai plãcea ce scoteam cu VSTi.urile (evident, pe lângã curiozitatea de a vedea cum se simte un bass fațã de o chitarã :)).

 

În fine, dacã simți cã te atrage mai tare bassul decât chitara, atunci exploreazã-l, cã am înțeles cã instrumentul deja îl ai, și lasã eventual chitara ca "instrument secundar", ca sã zic așa. Dacã e mai greu sau mai uºor la bass decât la chitarã, asta n-ar trebui sã te influențeze (ºi oricum pãrerile sunt împãrțite la capitolul ãsta), tot ce îți trebuie e rãbdare și voințã sã înveți, dacã îți dorești cu adevãrat sã treci pe bass ;).

 

Baftã!

Posted (edited)

Care e faza... daca canti la bass sau la tobe, iti gasesti o trupa imediat.. banuiesc ca nimeni nu ma poate contrazice. Chitara si voce gasesti la toate colturile ( vorba vine ).

 

Dupa ce m-am gandit mai bine.. as lasa bass`ul ca secondary instrument.. de fapt, imi vine sa ma apuc de exact ceea ce faci tu mike pe youtube. Bine, adica, eu cant asa, pentru mine, nu pun pe yt neaparat. :D

De pe songsterr inveti cantecele, nu?

Edited by katurev
Posted

salut, sper ca te pot ajuta... si eu m-am apucat acum 2 ani de chitara acustica si in iarna am decis sa ma apuc de bass... m-am dus cu banii la magazin fara sa fi tinut inainte macar in mana un bass si ceea ce m-a surprins prima data a fost fretboardul, la bass freturile sunt mult mai mari si e mai greu la inceput sa faci digitatia pe primele freturi. la mana dreapta daca vei alege sa canti cu degetele va trebui sa inveti sa alternezi cele 2 degete, iar la inceput iti vor aparea niste basici in varful lor. aici depinde si de stilul abordat... daca vei alege sa canti metal vei folosi metal nu vei fi remarcat asa tare... pentru ca bassul in metal e ca o flegma in lac... te auzi foarte putin :) daca vei alege sa canti blues sau altceva va fi mai ok... ca bassist trebuie sa fii "ceas", pentru ca tu si cu tobosarul dati ritmul, daca tobosarul accelereaza/incetineste in timpul melodiei va trebui sa te iei dupa el. dupa un timp vei fi atras de tehnicile slap si tap, care sunt mult mai faine. pentru astea iti recomand un profesor sa ti le explice detaliat, pentru ca de pe net nu vei intelege asa bine. cat despre gasitul unui loc intr-o trupa, nu e deloc greu... multe trupe duc lipsa de asa ceva si vei gasi imediat o trupa :D dupa ce vei canta o vreme numai pe bass si vei lua inapoi chitara in mana ti se va parea ceva bizar... prea multe corzi, griff prea mic si freturi prea apropiate.. de asta iti recomand sa canti pe aman2. succes :)

Posted

daca vei alege sa canti metal vei folosi metal nu vei fi remarcat asa tare... pentru ca bassul in metal e ca o flegma in lac... te auzi foarte putin :)

 

Asta suna fix ca "merele sunt nasoale, eu am mancat un mar rosu si nu mi-a placut, deci in concluzie merele nu sunt bune". N-are pic de sens generalizarea ta.

  • Like 2
Posted

ok, poate am generalizat putin si s-a interpretat altceva, ma refeream la genurile de metal gen death spre black, unde nu e cam niciun bridge cu clean si unde nu poti auzi bassul cam deloc, aici fac referire la cineva care nu are cunostinte in domeniu, nu a cantat/canta la chitara si pur si simplu asculta melodia... si pe el nu il atrage bassul sau altceva... il atrage vocea solistului, armonia... si inca ceva : daca am hammett la nume nu inseamna ca ascund numai "and justice for all" stiu eu mai bine ce ascult si ce ma influenteaza

Posted

'mnezău, cum ai uitat tu fix Saint Vitus? Probabil cea mai băsoasă dintre trupele de metal :D

 

ma refeream la genurile de metal gen death spre black

În afara exemplelor incluse în "desfășurătorul" lui Decebal, vezi

 

unde nu poti auzi bassul cam deloc

Încep să cred că problema e de la sistemul tău audio.

 

stiu eu mai bine ce ascult si ce ma influenteaza

Numa' că aparent nu știi să faci o generalizare prin inducție.

  • Like 1
Posted (edited)

'mnezău, cum ai uitat tu fix Saint Vitus? Probabil cea mai băsoasă dintre trupele de metal :D

 

Am uitat multe. M-am gândit mai mult la prog. Şi în doom sunt o grămadă.

 

ok, poate am generalizat putin si s-a interpretat altceva, ma refeream la genurile de metal gen death spre black, unde nu e cam niciun bridge cu clean si unde nu poti auzi bassul cam deloc, aici fac referire la cineva care nu are cunostinte in domeniu, nu a cantat/canta la chitara si pur si simplu asculta melodia... si pe el nu il atrage bassul sau altceva... il atrage vocea solistului, armonia... si inca ceva : daca am hammett la nume nu inseamna ca ascund numai "and justice for all" stiu eu mai bine ce ascult si ce ma influenteaza

 

Depinde de mai mulţi factori, de la calitatea înregistrărilor, ideile sau experienţa inginerului de sunet până la specificul trupei. Sunt basişti precum Les Claypool, Stuart Hamm, Flea, care nu fac numai partea de bas, ci fac şi părţi de armonie. Asta nu îi face mult mai buni decât alţii care preferă să creeze baza piesei împreună cu tobele şi să îţi dea impresia că "nu se aude basul". De exemplu, la Dream Theater, chiar dacă sunt instrumentişti extraordinari, basul nu-ţi sare în urechi, în multe cazuri. Şi nu poţi spune despre Myung că nu e un basist bun, e printre cei mai buni din lume. Preferă însă să stea "sub" chitară. Scoate-l pe Myung din mix, chiar dacă ţi se pare că nu-l auzi, să vezi ce spart va suna Dream Theater.

 

În multe cazuri, basul se poate confunda cu toba mare. De-aici şi impresia că nu se aude. El se aude, doar că nu auzi efectiv ciupitura, ci frecvenţele joase, frecvenţe pe care toba mare nu le poate produce aşa bine. Nu simţi prezenţa basului până nu-l scoţi din mix. Mai sunt şi cazurile în care basul e acoperit, în mare parte de o alegere neinspirată a tonurilor de chitară. La partea asta, cu tonurile de chitară, vezi iarăşi importanţa basului. Am văzut că mulţi îşi fac tonurile după ce aud pe un album, stând cu chitara în braţe şi rotind butoanele la amplificator/procesor/VST. Trecând peste treaba că respectiva înregistrare a fost compresată, filtrată, egalizată, etc, de cele mai multe ori, se doreşte reproducerea unui ton care are şi bas în el. De-aici multe probleme cu "sculele mele sună prost". Nu poţi înlocui două instrumente cu unul singur, cel puţin în cazul chitarelor cu 6 corzi. Nu poţi face cu o chitară şi partea de bas şi de chitară.

 

Chiar vorbea un basist despre treaba asta şi zicea că, în tinereţe vroia să se audă, să aibă solo-uri, însă, cu cât a înaintat în vârstă, şi-a dat seama că îi place mai mult să fie mai "ascuns" în mix.

 

Trăgând linie. Vrei neapărat să cânţi partea de bas a unei piese, iar ţie ţi se pare că nu prea se aude basul? Excluzând aspectele tehnice, cea mai simplă soluţie este să regândeşti linia de bas. Cânţi cu o octavă mai sus, modifici intervalele, cânţi în altă gamă, nu contează. Dacă ţii neapărat, te poţi face auzit. Nu trebuie să cânţi doar rădăcina pentru că asta fac 90% din basişti.

Edited by 'mnezãu
  • Like 4
Posted

Am uitat multe. M-am gândit mai mult la prog. Şi în doom sunt o grămadă.

 

 

 

Depinde de mai mulţi factori, de la calitatea înregistrărilor, ideile sau experienţa inginerului de sunet până la specificul trupei. Sunt basişti precum Les Claypool, Stuart Hamm, Flea, care nu fac numai partea de bas, ci fac şi părţi de armonie. Asta nu îi face mult mai buni decât alţii care preferă să creeze baza piesei împreună cu tobele şi să îţi dea impresia că "nu se aude basul". De exemplu, la Dream Theater, chiar dacă sunt instrumentişti extraordinari, basul nu-ţi sare în urechi, în multe cazuri. Şi nu poţi spune despre Myung că nu e un basist bun, e printre cei mai buni din lume. Preferă însă să stea "sub" chitară. Scoate-l pe Myung din mix, chiar dacă ţi se pare că nu-l auzi, să vezi ce spart va suna Dream Theater.

 

În multe cazuri, basul se poate confunda cu toba mare. De-aici şi impresia că nu se aude. El se aude, doar că nu auzi efectiv ciupitura, ci frecvenţele joase, frecvenţe pe care toba mare nu le poate produce aşa bine. Nu simţi prezenţa basului până nu-l scoţi din mix. Mai sunt şi cazurile în care basul e acoperit, în mare parte de o alegere neinspirată a tonurilor de chitară. La partea asta, cu tonurile de chitară, vezi iarăşi importanţa basului. Am văzut că mulţi îşi fac tonurile după ce aud pe un album, stând cu chitara în braţe şi rotind butoanele la amplificator/procesor/VST. Trecând peste treaba că respectiva înregistrare a fost compresată, filtrată, egalizată, etc, de cele mai multe ori, se doreşte reproducerea unui ton care are şi bas în el. De-aici multe probleme cu "sculele mele sună prost". Nu poţi înlocui două instrumente cu unul singur, cel puţin în cazul chitarelor cu 6 corzi. Nu poţi face cu o chitară şi partea de bas şi de chitară.

 

Chiar vorbea un basist despre treaba asta şi zicea că, în tinereţe vroia să se audă, să aibă solo-uri, însă, cu cât a înaintat în vârstă, şi-a dat seama că îi place mai mult să fie mai "ascuns" în mix.

 

Trăgând linie. Vrei neapărat să cânţi partea de bas a unei piese, iar ţie ţi se pare că nu prea se aude basul? Excluzând aspectele tehnice, cea mai simplă soluţie este să regândeşti linia de bas. Cânţi cu o octavă mai sus, modifici intervalele, cânţi în altă gamă, nu contează. Dacă ţii neapărat, te poţi face auzit. Nu trebuie să cânţi doar rădăcina pentru că asta fac 90% din basişti.

ok, asta a fost cel mai "inteligent" post din topicul asta din care am inteles ceva, restul numai au criticat... nu stiu de voi dar la mine s-a facut 1 an jumate de cand am luat prima data o acustica in mana si 6 luni de cand am luat bassul, si inca am multe de mancat. contul il am de dinainte sa imi iau bassul si il aveam ca si chitarist preferat pe kirk hammett, vremurile s-au schimbat de atunci, mi-am deschis ochii si spre alti chitaristi mult mai buni. cat despre bass, cum a fost spus si mai sus, este adesea confundat cu toba mare, sau acoperit de tonul chitarelor

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.