www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Diy Mesa V1 Bottle Rocket


Liviu.Pop

Recommended Posts

Eu am restanțe la asta, nu am mai facut o lipitura inca din vara :(

 

Pt cine este interesat sa faca asemenea comparatii donez un set complet de componente (in conformitate cu montajul original - dar mai putin partea de alimentare ) plus doua tuburi Mullard 12AX7 Reissue , noi,noute .

Pana la urma la cine ai trimis componentele? Ar fi trebuit sa cam termine montajul.

 

57, stii ceva de asta?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@57, tu ai testat-o? ce sarcina ai folosit?

bobina pare cam anemica - la 12 spire cate am numarat acolo ai max 40 microH. e cam "loose", ar trebui sa o imbraci in tub termocontractabil, ca sa fie mai stransa, altfel se satureaza la un curent destul de mic si prin ea ar trebui sa treaca vreo 2A inainte de saturatie.

dioda din montaj e 1N4005?? ar trebui o dioda schottky.

ar fi mers si un trimer la divizorul ala cu 470 k si 22k. poti sa pui rezistente fixe abia in final, dupa ce ai reglat sa ai tensiunea de iesire necesara cu sarcina reala.

 

@liviu: http://www.dos4ever....yback.html#ind1

 

poti folosi un invetor ccfl, ii mai pui o dioda schottky pe iesire si ii reduci tensiunea cu o rezistenta si un zenner. e ieftin, profi si mai safe.

http://www.adelaida....fl-ccf122c.html

dar parca tot mai sfanta e solutia cu traf invers, plus ca are si sag-ul "ala" care place multora.

Edited by sorin65
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@57, tu ai testat-o? ce sarcina ai folosit?

Da, cu o rezistență de 6,8K, deocamdată.

Inductorul e bobinat pe două straturi și potted, recuperat dintr-un SMPS de monitor.

Dioda e HER305, cea mai rapidă diodă de 400 V pe care am găsit-o prin casă.

Există și semireglabilă dar nu se vede din cauza unghiului.

 

Sunt sigur că e departe de performanțele optime, dar pentru tweaking serios mi-ar trebui osciloscop. Următorul pas ar fi putting it all together, dar după petreceri, lansări de albume și alte distracții :).

Edited by FiveseveN
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu știu cum am fi comparat efecte demonstrate de oameni diferiți, înregistrate cu chitare, amplificatoare etc. diferite. Identitatea layout-ului cred c-ar fi the least of our problems. Sau poate dimpotrivă, demo-urile ar ilustra "caracterul" specific, în ciuda acestor incongruențe.

Inițial nu plănuiam nici să folosesc neapărat nici valorile originale. Dar având respectivele componente (merci, din nou!) am decis să pornesc de acolo și să modific după gusturi ulterior dacă e cazul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru audio asta fac dar măgăoaia asta comută la 112 KHz (măsurat cu frequency counter-ul din multimetru).

Când le pun cap la cap oi vedea dacă introduce zgomot, heterodyning, sag etc. Dacă Gabi et al n-au avut probleme cu astfel de sursă nu cred că sunt motive de alarmă.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

OK, așa aratã versiunea mea:

 

post-2954-0-70391800-1384308214_thumb.jpg

post-2954-0-34534000-1384308202_thumb.jpg

post-2954-0-55653300-1384308191_thumb.jpg

 

Cu totul cã are opțiuni în plus, poate fi configuratã ca originalul. N-am inclus însã filtrul de dupã tone stack, pentru cã folosesc efectul doar ca preamp, nu în fața unui amplificator de chitarã. Asta se poate adãuga ca o unitate externã dacã-i musai (e.g. dacã facem vreodatã o comparație).

Extra features:

  • Overdrive gen Tube Screamer în fațã, doar cu control de gain (și mai puținã saturație maximã). Indispensabil oricãrui metalist modern când e folosit împreunã cu astfel de preamp :).
  • Comutator (stânga) pentru rezistența ce controleazã nivelul mediilor (R19 pe schema din primul post): selectabil între 10 K (original) și 20 K (mai multe medii).
  • Comutator (dreapta) pt. C8: între 10 uF (original), nici unul (mai puținã saturație) și 1 uF (joase nițel mai puțin saturate).

Sample-uri vor fi când gãsesc un chitarist disponibil. Se oferã cineva?

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Acest invertor poate fi modat ca sa furnizeze doar tensiunea de care e nevoie la montajul de fata?. Sau e preferabil cel de pe adelaida? Nu de alta, dar asta imi era vecin de strada :P

 

Intrebare 2: tensiunea de aprindere nu va afecta montajul la pornire sau daca nu e cald filamentul nu sunt probleme? Poate pare banala intrebarea, dar n-am mai lucrat cu lampi si mai bine intreb decat sa risc.

Edited by Liviu.Pop
Link to comment
Share on other sites

Daca imi puteti permite un mic comentariu. In primul rand felicitari 57 pentru realizare, in planul doi:

 

- integratul este ne555

- orice dioda din seria HER este convenabila / la fel ca orice dioda din seria UF (nu stiu daca schottky merge acolo - nu am avut una de tensiune asa de mare ca sa pot incerca)

- probleme exista cu o astfel de sursa daca nu este proiectata curat (din cate vad eu 57 a proiectat-o foarte curat, traseele trebuie sa fie foarte scurte)

- FET-ul trebuie unul cu rezistenta cat mai mica si de tensiune cat mai mare, cu cat mai mica rezistenta cu atat mai mici pierderile (IRF740 este bun convine scopului dar este totusi un FET de duzina)

- daca se doreste imbunatatirea acestei surse, recomand cu incredere sa se foloseasca un driver HIGH-SIDE pentru fet (chiar si unul in capsula SMD)

 

Cam atat pana acum ... avand in vedere ca asta este primul post tehnic dupa o abtinere de mai bine de 1 an...

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

 

PS: am facut acest montaj si daca este realizat cu grija suna extrem de bine

 

PPS: Pocnitoarea aia de invertor de neon pentru LCD este extrem de zgomotoasa, nu este facuta pentru nimic ceea ce inseamna zgomot decent spre mic, iar 8mA ... este ceva cam putin pentru aproape orice in domeniu de tub.

Edited by AnalogSound
Link to comment
Share on other sites

Dragos, nu esti singururul posesor de GTFO, pedala a fost facuta si para facuta. Brumul nu este de la sursa si mai ales in bypass pentru ca nu are de unde (cand este in bypass nu mai are de a face nimic cu circuitul original). Nu ma deranjeaza sa spui ce te deranjeaza dar eu iti spun ca nu este de acolo. Iar vis a vis de pedala "reparata" nu cred ca era defecta, mai ales ca, acesta problema a aparut (sau a fost acuzata) la mai bine de 1 luna de cand ti-am dat pedala, ai facut-o scrum (alimentand cu altceva decat alimentatorul stabilit inclus in pachet), am reparat-o fara nici un fel de costuri si ti-am predat-o. Ti-am zis, nu ma deranjeaza ca spui ce nu iti convine, dar spune toata versiunea. Spune de asemenea si faptul ca, substratul cabaljului de cupru era scrum, ca FET-ul a fost incins pana cand s-a dezintegrat si ca totul mirosea in interior a ars (imi aduc aminte chiar la convorbirile la telefon ca mi-a zis ca a iesit fum din ea, chiar in prima seara cand ai luat-o de la mine).

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

 

PS: Nu ai ce brum sa auzi din sursa aia :) daca auzi la frecventa aia... nu pot decat sa te felicit.

 

PPS: Nu trebuie sa cunosti care este diferenta dintre AC si DC ... dar daca nu stapanesti acest lucru poti sa intrebi.

 

PPPS: In cazul in care te intrebi daca pedala functioneaza si cam cat de bine, pai hai sa ne uitam la cele cateva zeci de pedale facute si de altii, si de cele 50k de viewuri de pe DIYSB: http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=93936.0 si cred ca, este destul de elocvent.

Edited by AnalogSound
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ea saraca poate sa fie ok... da intrebarea este urmatoarea: cine iti bobineaza chopperul? Si nu stiu daca merita sa fie asa de complicata toata treaba... adica decat asa.. mai bine un traf back-to-back sau traf bobinat toroidal de la 220v la 220V si 6.3v sau 12v. Eu am folosit acel SMPS din mai multe considerente:

- este usor de realizat

- este usor de modificat (de altfel am si modificat topologia lui)

- este mic dpdv dimensiuni

- accepta tensiune de intrare de 12v ceea ce ma ajuta in alimentarea filamentelor celor 2x 12axt(ecc83) fie le leg in serie fie le leg in paralel

- 12v este o tensiune uzuala pentru un alimentator

 

Si intrebarea rezida: de ce sa folosesti o sursa in comutatie care este mai mare si mai complicata decat o sursa clasica cu traf? Cat dai pe sursa si apoi sarma miez carcasa pentru chopper mai bine comanzi un traf la petra iasi si folosesti o celula clasica de redresare filtrare (RC-RC) si cu asta basta.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

 

PS: poate nu am inteles eu destinatia finala .. caz in care imi cer scuze de interventie.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.