www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Oamenilor ca si mie dealtfel le placea cel cu bypass pentru ca dadea un sunet mai gras si round, cel original era normal si mai original, nu asa umflat, de aia auzeau ei diferenta intre ala si celalalt true bypass;chiar tinde cel fara true bypass sa bage od mai mult, e vag de tot ... Daca se aude pe utube chestia asta...Pacat ca nu ai fost la workshop la Laboga in TM , la fel d bine se auzeau diferentele intre cabluri, erau chiar mai evidente.

Mersi mult de tot pentru link! :)

Le: faza cu cablul era prea tare :)

Edited by Razvan S.
Posted

Atata timp cat scopul acestui thread e desfiintarea ambiguitatii, te rog sa explici ce inseamna "original", "gras", "umflat" si "rotund". Pentru ca se poate explica fenomenul prin care capacitatea unui cablu formeaza un filtru trece-jos si putem cuantifica parametrii dar aprecierile tale subiective nu stiu daca sunt in spiritul acestui thread.

 

Inca un video de pe acelasi DVD

 

 

Si un articol de la John S. Atchley, Amplifier Myths, Fantasies, and Facts.

  • Like 1
Posted (edited)

Inca o interventie, la rugamintea domnului Sarbescu: trei articole care descriu doza (si cablul) din punct de vedere electric, cu grade diferite de verbozitate:

 

Guitar Pickup Simulation de Jack Orman

What guitarists ought to know about pickups de Erik Ringtved Jensen

The Secrets of Electric Guitar Pickups de Helmuth E. W. Lemme

 

Sunt convins ca e explicat textual si grafic suficient de clar modul in care parametrii la care ma refeream mai sus (rezistenta, capacitatea si inductanta) influenteaza semnalul care intra in amplificator. Si daca cineva nu intelege sau nu vrea sa inteleaga, preferand sa creada ca dozele PAF sau Fender hand wound contin pixie dust si cablurile Laboga sau Gorge L's sunt descantate, il invit sa recunoasca si sa se abtina sa ofere sfaturi in orice domeniu care-l depaseste.

Edited by FiveseveN
  • Like 1
Posted

E si asta o discutie. In afara uzurii mecanice doar condensatorii electrolitici pot prezenta probleme in cazul unui efect vechi. Mai sunt si lampile si becurile (ca mai sunt compresoare si tremolo-uri cu asa ceva), dar de obicei astea-s pe soclu si oricum vorbim de zeci de ani; Karpi zicea ca a schimbat un ECC83 dupa 35 de ani si eu am acum langa mine un beculet din '71. Productorii seriosi de obicei publica si durata medie de viata a componentelor. Lampile de putere intra in alta categorie, asta sper c-o stie toata lumea.

Subiectul la care doream sa ajung, insa, e daca exista componente care necesita o perioada de rodaj (breaking in) pentru a ajunge la conditiile optime de functionare. De obicei difuzoarele sunt asociate cu fenomenul asta. Daca aveti teorii sau, si mai bine, dovezi, va rog sa le impartasiti.

Posted (edited)

Pai asta intreb si eu. Personal nu pot prevedea situatia in care e necesar rodajul pentru performante optime, dar e posibil sa-mi scape ceva. Magnetii se mai demagnetizeaza, hartia se mai deterioreaza s.a.m.d. (si nu e exclus ca unii sa aprecieze consecintele--vezi celebra poveste cu difuzoarele sfasiate), vorba aia, le temps détruit tout. Dar e valid fenomenul de "speaker break-in" sau e doar un mit al "audiofililor"?

Edited by FiveseveN
Posted
Pai asta intreb si eu. Personal nu pot prevedea situatia in care e necesar rodajul pentru performante optime, dar e posibil sa-mi scape ceva. Magnetii se mai demagnetizeaza, hartia se mai deterioreaza s.a.m.d. (si nu e exclus ca unii sa aprecieze consecintele--vezi celebra poveste cu difuzoarele sfasiate), vorba aia, le temps détruit tout. Dar e valid fenomenul de "speaker break-in" sau e doar un mit al "audiofililor"?

 

Mie nu prea mi se pare un mit. Din experienta mea cu difuzorul din comboul pe care cant mi se pare ca dupa ceva timp s-a mai lasat si a inceput sa sune mai putin ascutit, mai rotund. Aceeasi senzatie am avut-o si la cabinetul unui prieten cu Celstion T75.

Posted

Nu am experienta directa cu difuzoarele noi, dar nu cred ca e in totalitate un mit. "Break in" sub diverse nume este valabil aproximativ la orice sistem mecanic [de exemplu, pentru motoarele noi, se cheama rodaj]. Difuzorul este si un sistem mecanic. Valabil si la mufe si switchuri, potentiometrii, straplocks ... etc.

Posted
Mie nu prea mi se pare un mit. Din experienta mea cu difuzorul din comboul pe care cant mi se pare ca dupa ceva timp s-a mai lasat si a inceput sa sune mai putin ascutit, mai rotund. Aceeasi senzatie am avut-o si la cabinetul unui prieten cu Celstion T75.

 

Myth CONFIRMED :) cum ar zice mythbusters. Acelasi lucru l-am patit cu un Champion 600 al carui difuzor "partzaia" (nu gasesc un cuvant mai bun) la inceput cand loveam corzile mai hotarat iar dupa un timp fenomenul nedorit a disparut complet.

Guest Legion
Posted

Excelent topic !

 

Acuma ca sa punem putin lucrurile in context, cateva din link-urile postate de FiveSeven le-am mai pus si eu. Si raspunsul eminentului Gramsteen a fost "fugi de-aici cu tampeniile astea" :)

Posted

Comparația între pedalele de "distors" mi se pare clar MARKETING.

Focus group-ul l-am ales pe sprânceanã, am îngramãdit acolo pedale de distors de-a valma cu pedale de overdrive, le-am setat pe toate cum ne convine și... câștigãtor la puncte, la mustațã (surprizãããã!!!): VS!!!! Uraaaaa! :)

 

Hai sã votãm și aci, sã vedem ce iese...

Posted

Intr-adevar chestia cu comparatia intre distorsuri este extrem de nerelevanta. In rest, iar am niste dubii ca in 8 m de cablu bun se poate pierde atit de mult, dar sa zicem ca accept.

In ceea ce priveste opampurile, imi confirma o banuiala proprie :)

 

In alta ordine de idei am cintat pe un VS Jeckyl and Hyde (cred) si mi s-a parut in cel mai bun caz o pedala average.

Posted (edited)

Eu n-am pus video-urile pentru concluziile la care a ajuns acel grup ci pentru testele destul de controlate care ofera fiecaruia sansa de a trage propriile concluzii.

Si am ajuns la pareri din nou. Imi pare rau, daca vrei sa-ti spui parerea despre Jeckyl&Hyde o poti face intr-o recenzie sau daca te intreaba cineva cum ti se pare. Aici nu e relevant.

La fel cum nu e relevant ca lui Blackthorn ii suna mai "rotund" (doamne, cat urasc termenul asta!) cab-ul acum. Ai observat ce se intampla daca-l pui mai aproape sau mai departe de un perete sau un colt? Dar daca stai cu un pas mai aproape/departe/excentric? Iar factorii psihologici sunt foarte importanti si aici incercam sa-i identificam si excludem din analiza unui fenomen.

 

Despre speaker break-in am gasit un articol de pe Audioholics care dincolo de parerea unui profesionist ne ofera masuratori: Speaker Break In: Fact or Fiction?

Edited by FiveseveN
Posted

Cred ca daca ai pus acele clipuri ne dai voie sa le si comentam, ok? Intreaga prezentare e facuta in mod clar pentru a demonstra superioritatea produselor VS, folosindu-se de citeva teste mai mult sau mai putin relevante, dar prezentate ca fiind foarte concludente.

 

In ceea ce priveste opinia mea despre un produs VS, nu cred ca a fost atit de off topic pe cit vrei tu sa arati.

Posted

Nu e de competenta mea sa "dau voie" sa comentati sau nu, dar daca o faceti va rog respectati metodologia unui demers stiintific. Pentru ca pareri si sfaturi se gasesc oriunde in restul forumului si daca va scapa utilitatea acestui thread nu-i mai corect sa va abtineti de la comentarii decat sa-l diluati?

Pe acest thread de pe DIY Stompboxes se discuta in amanunt motivatia, circumstantele si neutralitatea acelor teste.

Posted (edited)

De acord cu dass101.

Ridicatul mâinii nu-i chiar o opinie de expert...

Am urmãrit toate clipurile de la VS, în afarã de cel cu Fuzz, care chiar nu mã pasioneazã. Cel mai fain e testul cu compresoare: urmãriți nota de la final și replica din public... :)

 

 

Later: Pânã la urmã chitaristul alege ce-i sunã lui bine, deci treaba e totalmente subiectivã. Iar îmi aduc aminte de vorbele lui Bogdan Stãnescu: "Bãi, treaba ta e sã cânți! De partea tehnicã mã ocup io!" :)

Edited by Doctor X
Posted

Atunci se poate desfiinta intreaga rubrica "Discutii despre echipament", da?

Ridicatul mainii poate fi mai sincer si relevant decat alta expresie a opiniei pentru ca esti nevoit sa-ti reduci raspunsul la o simpla valoare logica. Si mai ai si optiunea de a te abtine, ceea ce multi nu pot intelege.

Dar puteti intelege ca nu am adus la cunostinta clipurile astea ca sa numarati maini ridicate? Daca as putea organiza un astfel de workshop, unde poate as pune mai mult accent pe neutralitate, as face-o, doar de-ar fi toata lumea satisfacuta. Dar nu pot, am doar de aratat niste inregistrari pe YouTube, asa biased cum sunt, comprimate, la calitatea permisa, asta-i viata. Am si zis ca au o tenta promotionala. Putem trage concluziile clare si evita teritoriul dubios?

Posted

Ma deranjeaza conditia de parere si modul in care e folosita ca argument. Ofer prin acest thread ocazia de a colecta date obiective, care exista dincolo de orice parere.

Nu neg subiectivitatea aprecierii tonului sau orice alta relatie poate avea cineva cu un efect. Dimpotriva, vreau ca fiecare sa fie constient ca ceea ce e "bun" sau "adevarat" pentru el nu e universal valabil.

Cer prea mult daca vreau ca un thread printre alte zeci de mii sa fie ferit de pareri?

Posted

Ignorand discutia de mai sus, mi-am adus aminte de ceva. Lungimea cablului conteaza. Obiectiv si sesizabil.

 

Doua cabluri perfect identice [in limite normale ale sensului ] cu singura diferenta fiind lungimea [ taiate din aceeasi bucata de 10 m, 3 + 7, cu aceleasi mufe, lipite cu acelasi pistol folosind aceleasi materiale si accesorii, si utilizate cu aceeasi chitara si acelasi amp] suna diferit. Cel mai scurt suna mai ... clar, transparent sa zic -folosind termeni chitaristici. Lucru usor de inteles, foarte normal daca privim cablul ca pe o linie de transmisie coaxiala.

Posted (edited)
Eu n-am pus video-urile pentru concluziile la care a ajuns acel grup ci pentru testele destul de controlate care ofera fiecaruia sansa de a trage propriile concluzii.

Si am ajuns la pareri din nou. Imi pare rau, daca vrei sa-ti spui parerea despre Jeckyl&Hyde o poti face intr-o recenzie sau daca te intreaba cineva cum ti se pare. Aici nu e relevant.

La fel cum nu e relevant ca lui Blackthorn ii suna mai "rotund" (doamne, cat urasc termenul asta!) cab-ul acum. Ai observat ce se intampla daca-l pui mai aproape sau mai departe de un perete sau un colt? Dar daca stai cu un pas mai aproape/departe/excentric? Iar factorii psihologici sunt foarte importanti si aici incercam sa-i identificam si excludem din analiza unui fenomen.

 

Despre speaker break-in am gasit un articol de pe Audioholics care dincolo de parerea unui profesionist ne ofera masuratori: Speaker Break In: Fact or Fiction?

 

Difuzoarele se rodeaza pe frecventele care vrem noi sa sune mai bine .Adica membrana sa se "plieze" pe ce vrem noi.

De exemplu in Hi-Fi se rodeaza pe banda respectiva a difului , mai putin pe varfurile de amplitudine in redare.Si !! nu se rodeaza pe 50Hz (sau 60Hz USA) FRECVENTA RETELEI , dar se ocoleste si 100Hz frecventa tensiuni pulsatorie de dupa redresare dubla alternanta.(brumul)

 

Pe langa aceste rodaje la diful de chitara avem o problema exact ca si la difurile de sub- bas de la inst de disco.

 

Un SPL mare cu un produs B*l mare ne ofera un randament mare dar implica si un "current dumping" mare lucru ce limiteaza "saltul" membranei .Deci nu vom avea acel "punch"dorit .Dup ce slabeste magnetul apare un "punch" mai pronuntat ,din cauza cursei mai mari la wattaj mai mic plus distorsiuni neliniare ce inbogatesc sunetul si chiar si divizare de frecventa prin "plierea" asimetrica a membranei.

 

 

Cat despre testele demo . sunt un fel de "blind-test" .dar practic era o prezentare . Eventual o cercetare a pietei sa vada

ce place chitaristilor invitati .

 

Cu distorsurile etc folosite cel mai important lucru ar fi fost zgomotul de cuplare/decuplare si zgomotul propriu .In rest fiecare pedala era buna.

 

Anumite tonuri celebre sunt din cauza unor cabluri lungi si de proasta calitate .Si ptr acest "efect" se vand "simulatoare de cablu lung"(si prost).

Edited by karpi
Posted (edited)
Anumite tonuri celebre sunt din cauza unor cabluri lungi si de proasta calitate .Si ptr acest "efect" se vand "simulatoare de cablu lung"(si prost).

 

:) de ce si-ar lua cineva "simulator de cablu lung si prost" cand ar putea simplu sa-si ia un... Cablu Lung Si Prost :) ?

 

 

here's a myth for you guys to bust: Boss pedals suck :)

imi explica si mie cineva de ce bufferul de la boss imi strica tot mojo-ul potului de volum?

ex: (fara boss in lant) dau potul de volum sub 7... sunt clean aproape... dau sub 5... sunt country-clean :D

dau la max... am gain de lead (asta desigur cu aceleasi setari la pedala non-boss sau la amp)

(cu boss in lantz) dau potul la max.. acelasi ton... dau la 7... mm aproape acelasi gain.. dau sub 4-3... abia incepe sa se curetze... dar greu...

 

PS: acest lucru se intampla si in bypass (cu o alta pedala pt gain sau cu gainul din amp) si cu pedala ON

Edited by CiocanelBloodyCIocanel
Posted (edited)

Pentru ca poti pune simulatorul pe bypass; cu cablul e mai greu :)

 

Ti-as sugera sa pui o pedala de volum (e buna si pasiva) dupa pedala cu buffer. Stiu ca e mai incomod pentru unii, dar asa obtii the best of both worlds: buffer la inceputul lantului si controlul precis al dinamicii. Sau folosesti pedala cu un looper sau o faci altfel true bypass (asa sau asa), daca preferi.

Edited by FiveseveN

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.