www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

salutare, am citit toate topicurile legate de ce anume ai nevoie ca sa incepi sa inregistrezi muzica ta, dar toate sunt bazate pe lipsa de bani..

iar cineva a scris pe forum ca cea mai mare greseala pe care un incepator o poate face este sa isi cumpere echipamente ieftine. si cred asta. 

si de aici a venit ideea de a incepe acest topic si a va cere tot ajutorul pe care sunteti dispusi sa il oferiti.

 

cu ce sa incep... da! foarte multi termeni tehnici nu ii prea inteleg, nu am aprofundat acest studiu, dar nici nu prea vreau sa intru in detalii.

mai degraba mi-as dori sa inteleg functionalitatea fiecarui element dintr-un studio (sau doar ce am eu nevoie...)

 

ce imi doresc sa fac efectiv este sa inregistrez mai multe voci, mai multe chitari acustice/bass acustic, pian, flaut, si ulterior percutie probabil.. 

deci o varianta de muzica mai soft, mostly acustic. toate instrumentele sunt reale nu din soft-uri. 

 

am folosit foarte putin cubase 5, dar invat. probabil aici va trebui sa deschid alt topic separat :) 

 

ideea este ca vreau doar sa inregistrez sunetul de o calitate cat mai buna, pentru ca ulterior nu voi face eu mixarea/productia/post-productia sau ce alte chestii se mai fac, ci vreau sa trimit materialul inregistrat la altii care sa faca acest lucru, gen freelanceri sau alti colaboratori. teoretic ma gandesc ca se poate, dar va intreb pe voi ce parere aveti? am impresia ca multi fac acest lucru, de asta sunt si multi freelanceri care ofera aceste servicii chiar de la distanta.

 

bun, pt treaba asta am ceva echipament acum, dar care cred ca e prea low. si de aici intrebarile - unde pot sa simt eu exact diferenta de ex. dintre o placa de sunet m-audio fast track usb (de care am eu acum) si o alta placa de sunet mult mai scumpa? am nevoie neaparat de un preamp pt mic? 

 

la microfon inteleg diferentele, de aceea ma gandesc sa imi iau un neumann tlm 102/103 (500-800 euro mi se pare chiar ok), sau Shure ksm44a / audio-technica at4047 / sau chiar Rode k2 am inteles ca ar fi mai mult decat ok. 

 

si la chitari si alte instrumente inteleg diferentele, de asta am un martin d15 si imi voi lua probabil un model de taylor in curand... ah, si am si un preamp LR Baggs Para Acoustic DI, care am inteles ca e ok (dar nu imi dau seama inca ce face mai exact) 

 

Cred ca ar trebui sa concluzionez cateva intrebari ca sa fie cat mai simplu de oferit ajutorul vostru:

 

- de ce as avea nevoie de o alta placa de sunet decat m-audio fast track usb? (repet: pentru o inregistrare de calitate care sa poata fi prelucrata de altcineva)

- daca imi iau unul din modelele de mic-uri de mai sus, si nu am preamp, e ca si cum as avea degeaba un mic de calitate? 

- revenind la interfete audio, sunt mai bune placile firewire decat usb? (de ce mai exact?) 

- sunt ok placile de sunet care au inclus preamp pt microfon? si am vazut ca sunt si cu mixere pt fiecare canal, banuiesc ca nu am nevoie de mixer din moment ce exista in DAW...? 

- cabluri/stative - care credeti ca sunt cele mai ok cabluri si stative pt microfon raport calitate/pret? e mare diferenta la sunet intre un cablu ieftin si un cablu de calitate? 

- am neaparat nevoie de monitoare de studio? (din moment ce nu eu voi masteriza sunetul am impresia ca nu am nevoie de monitoare, si nici de casti de studio...) 

- ar fi bine sa trag si chitara acustica la microfonul de voce? sau si pe cablu si la microfon si atunci am doua trackuri separate? 

- ajuta un micscreen? de ex: http://www.thomann.de/gb/the_tbone_micscreen.htm

- mai am un microfon shure beta58a, ma poate ajuta in toata ecuatia asta? sau e bun doar pt live? 

- cum pot sa integrez si un pian digital in toata treaba? adica la ce il leg? la placa de sunet in mufa midi sau am nevoie si aici de o alta scula? modelul meu este asta: http://usa.yamaha.com/products/musical-instruments/keyboards/digitalpianos/arius_series/ydp-141/

 

cam asta mi-a fost in minte acum, sper sa primesc macar cateva lamuriri. 

 

ideea este ca nu vreau sa cheltui aiurea pe niste scule de care poate nu am nevoie, ci mai bine cumpar echipament de care am nevoie de o calitate cat mai buna. 

 

daca m-am exprimat gresit sau nu sunt inteles corect imi cer iertare. 

 

 

 

  • Like 1
Posted (edited)

Eu folosesc un Macbook pro cu i7 2,2 quad core, 16gb ram pt Logic Pro X si Presonus Studio One2 sau un pc tot cu i7 3,9 ivy bridge cu 16gb ram pt Cubase 7. Ca interfata audio eu folosesc M-audio 2626 si imi fac treaba impecabil cu ea. Pot trage doar 8 track-uri simultan dar se mai pot lega interfete audio si poti inregistra mai multe track-uri. 

Ca si cabluri folosesc Monster Cable, Sommer si Vovox. 

Chitara acustica o preiau cu 2 microfoane Oktava mai vechi si un cablu din preampul chitarii.

Pt voce folosesc Neumann TLM 39

Pt preluare cabinet chitara electrica folosesc un Shure Sm57, un Sennheiser E609 si un condensator pt room

Stative folosesc doar K&M ca sunt sfinte!!!

De micscreen ai nevoie doar daca tragi si trupa si solistul in aceasi camera.

Monitoarele sunt f importante si pt inregistrare. Cu cat captarea este mai de calitate, cu atat ai de facute mai putine la mixaj. Mie imi place sa fac sound-ul din pozitionarea microfoanelor. 

Edited by Mosh Craciun
Posted

unde pot sa simt eu exact diferenta de ex. dintre o placa de sunet m-audio fast track usb (de care am eu acum) si o alta placa de sunet mult mai scumpa?

Diferite produse au diferite facilități (preamplificatoare incluse sau nu, număr de canale, conectică etc.), dar dacă ar fi să compari produse cât se poate de similare, diferența ar consta cel mult în cât de bine e construită carcasa, ce durată de viață au potențiometrele, butoanele și mufele, care e nivelul de zgomot intern, cât de susceptibile sunt la EMI și alte detalii care devin minore peste un anumit prag de preț.

 

la microfon inteleg diferentele [...] si la chitari si alte instrumente inteleg diferentele

Hmm, oare? Ne poți da niște exemple?

 

Mă tem că povestea va degenera din nou în eterna problemă a "calității sunetului", cu atât mai mult când momentan nu știi exact nici ce vrei nici ce-ți trebuie. Eu zic așa:

  • Dacă scopul e să înveți tehnica și să investești* într-un studio propriu, ia o carte și studiază, cum bine ai zis, funcționalitatea echipamentului și cum trebuie să-l operezi pentru a obține ce te interesează.
  • Dacă scopul e să înregistrezi niște track-uri, apelează la un studio profesionist. Când te doare măseaua te duci la stomatolog, nu te înscrii la Facultatea de Medicină Dentară.

 

De micscreen ai nevoie doar daca tragi si trupa si solistul in aceasi camera.

Fals. Vezi thread(-urile) despre tratament acustic.

___________________________

* : o investiție pretinde să fie amortizată cândva. 

  • Like 3
Posted (edited)

Diferite produse au diferite facilități (preamplificatoare incluse sau nu, număr de canale, conectică etc.), dar dacă ar fi să compari produse cât se poate de similare, diferența ar consta cel mult în cât de bine e construită carcasa, ce durată de viață au potențiometrele, butoanele și mufele, care e nivelul de zgomot intern, cât de susceptibile sunt la EMI și alte detalii care devin minore peste un anumit prag de preț.

 

Hmm, oare? Ne poți da niște exemple?

 

Mă tem că povestea va degenera din nou în eterna problemă a "calității sunetului", cu atât mai mult când momentan nu știi exact nici ce vrei nici ce-ți trebuie. Eu zic așa:

  • Dacă scopul e să înveți tehnica și să investești* într-un studio propriu, ia o carte și studiază, cum bine ai zis, funcționalitatea echipamentului și cum trebuie să-l operezi pentru a obține ce te interesează.
  • Dacă scopul e să înregistrezi niște track-uri, apelează la un studio profesionist. Când te doare măseaua te duci la stomatolog, nu te înscrii la Facultatea de Medicină Dentară.

 

Fals. Vezi thread(-urile) despre tratament acustic.

___________________________

* : o investiție pretinde să fie amortizată cândva. 

ma refeream daca nu are camera facuta pt studio si trag toti la gramada... oricum pt a inregistra trebuie o camera tratata acustic. eu am exclus asta din ecuatie. credeam ca nici nu e cazul sa mai vorbesc despre asta

Edited by Mosh Craciun
  • Like 1
Posted

Tocmai dacă nu ai "camera făcută" se folosește pentru a reduce reverberațiile. Pentru izolare performanțele unui panou sunt limitate și desigur depind de dimensiunile sale și ale camerei și volumul la care se cântă. De obicei studiourile au măcar o cabină mică de izolare, pentru voce.

Dar vorbim oricum pe de rost: se poate înregistra și în garaj, și în baie, și pe scena Ateneului, și într-o cameră anecoică. Depinde ce vrei să obții și ce ai la îndemână.

Posted

Va multumesc pt feedback-ul rapid.

Intr-adevar trebuie sa studiez si partea de hardware si soft-ul, in cazul meu cubase.

Dar referitor la faptul ca e mai simplu sa merg la un studio, aici nu sunt de acord, tocmai de asta vreau sa imi fac eu un mic setup. Nu are rost sa discutam motivele. Camera este izolata acustic, mai exact un garaj pe care il amenajez acum. Deci concluzia cu micscreen-ul este impartita?

Calculator folosesc acum un laptop alienware m17x cu i7 2,9ghz generatia a doua, 8gb ram.. Merge f ok, nu e problema cu asta.

Posted

referitor la faptul ca e mai simplu sa merg la un studio, aici nu sunt de acord

Ce poate fi mai simplu decât să plătești pe altcineva să facă un lucru la care nu te pricepi?

Încă aștept și exemplele cerute mai sus.

 

Deci concluzia cu micscreen-ul este impartita? 

Nu. Du-te pe pagina unui astfel de produs și scrie acolo la ce e bun. E.g.: "used to reduce unwanted reflections".

Exact ce fel de tratament acustic a primit/va primi garajul?

Posted (edited)

PC=ul sa-l folosesti numai ptr  mixaje   cu instrumrnte MIDI  softsynth  si eventual ptr masterizare .

Ptr inregistrare  mai OK cred ca sunt aceste recordere portabile de ex Zoom R24 ...exista mai multe branduri la ora actuala , au convertoare AD si DA farte bune din toate punctele de vedere si dupa cum am observat convertoarele AD ale acestor recordere   sunt superioare celor de pe placile de sunet ptr PC ...dar si acelea pot fi OK la preturi mai piparate .

 

un Zoom R24 costa aprox 2000 Ron.. 8 intrari simultan( microfon sau insatrumente ..efecte   dedicate ptr diferite surse pe intrari)  si 24 canale playback...efecte  pe send effects  cnale ,si insert effects ...cam tot ce este nevoie ptr un ministudio ..pana la efecte de masterizare .are si tobe   ptr demouri mai simple  are si sequencer ...din pacate ...nu are MIDI sincron

De la alte firme scule similare ar fi bine sa cauti sa aiba posibilitati de sincron MIDI ..

Avantaj este in primul rand ca nu mai depinzi de PC ..

Despre microfoane ... diferite microfoane   si ieftine pot face treaba buna ptr anumite  instrumente ..trebuie sa studiezi articole despre acestea ...nu  reclamele de vanzare ..

 

In legatura cu inregistrarea acasa  facuta de tine ..necesita mult timp sa inveti , experimentezi si dar sa inregisrezi /captezi bine sunetul ..cu mixajul si prelucrarile la fel ...daca e nevoie urgenta de o inregistrare demo calitativa  este mai bine sa o faca cineva cu multa experienta ....pana inveti tu .

Edited by karpi
Posted (edited)

Da, ai grijă să studiezi standardul ATX înainte de a folosi un calculator! :lol:

Nu este suficient  , trebuie intai citit Boccaccio ,Dante,apoi  Fibonacci ca sa ne apropiem de Furier  ..(LOL) .

 

Deci calitativ la NIVEL DE HOMESTUDIO ..nu prea au amatorii bani de studio profesionist ..

 

Asa ca ramane sa intrebe pe  fiecare prin targ de la alt amator ce o fi bin si ieftin ..

 

Eu am mai scris ce concluzii am tras in legatura cu convertoarele AD de la placile de sunet Creative ,Yamaha,AC97 ,AC97HD ,(ptr redare toate sunau acceptabil )  pana la Alesis , Zoom R8,H4 ,Digitech ,EHX  scule ce suna mult mai bine ..

 

Standardele AES sunt niste deziderate de la declararea acestora si pana la realele calitati este o cale lunga .

 

Am mai scris ca si exemplu faptul ca intr-o revista de puristi HiFi la .un CD player profi  ce costa pe la 2000$ cu calitati super  se putea achizitiona in plus un convertor AD  "plugin" si mai si , cu inca 2000$  daca vroiai "calitatea " .

 

Pana invata userul despre ce este vorba sa faca teste cu PC-ul cu placa de sunet apoi odata cu deschiderea ochilor si ale urechilor  trece la o placa de sunet mai buna (?) apoi la una si mai buna pana ce "vede" despre ce este vorba si se hotareste ,acum deja  in cunostinta de cauza , ce sistem va fi cel mai bun ptr cerintele sale ..

Edited by karpi
  • Like 1
Posted (edited)

karpi  mi se buna varianta cu un recorder de genul Zoom. o sa studiez cum functioneaza mai exact... 

 

mersi frumos pt sugestii! 

Eu am Zoom si H4 si R8 amandsoua au calitate foarte buna ale conversiei AD ..H4 PCM  pana la 96KHz incclusiv 24bit  iar R8 Delta Sigma pe 1 bit /96KHz -24bit 128xoversampling ,

La amadoua reclam lipsa posibilitatii de a sincroniza MIDI ..

Cand o sa inregistrezi si i-ti largesti /maresti arsenalul de scule acestea trebuie sa fie compatibile ..cum este vorba de "TIMP" aceste scule trebuie sa se poata sincroniza .Altfel nu le poti utiliza impreuna ..concomitent la playback si inregistrare .ce este mare pacat deoarece costa ceva si aceste scule de amatori .

 

Acasa cu otzara pierdere de timp in plus se mai rezolva situatia cu transferarea fisierelor in DAW din PC apoi reincarcarea lor in Zoom R x  ..Mai ales la tobe  din drummachine ...a trebui sa fie sincronizabile cu recorderul multimix ..Acest lucru inseamna ( sincron in timp ) ca daca apesi "play'sau "record"sculele legate/sincronizate  ruleaza in sincron perfect inregistreaza sau deruleaza .playback,sincronizate in timp ,faci stop se oprezc pe acelasi timp apoi pornesc si "canta impreuna ' de parca ar fi inregistrate pe aceiasi track si nu pe doua aparate diferite ..plus sunt in sincron cu drummchine care fpoat furniza "tobele"..

 

Personal fac tobele  simplu  in Zoom cu drummachine  intern le "bat cu degfetul pe padurile lui ZoomR  sau aleg din cele 500 de paternuri unul care se potriveste ptr cea ce vreau eu , Inregistrez ghidindu-ma dupe aceste tobe interne a lui Zoom ,apoi cand trackurile de chitara /orga sunt inregistrate trec in CUBASE unde fac din nou tobele ..in MIDI ce apoi le downmixez in stereo audio file .ce transfer in Zoom pe doua trackuri ,peste asta mai pot folosi si tobele interne ,,..singura problema cu trackul de tobe downmixat este ca daca vreau schimbari trebuie sa il arunc si sa  fac in CUBASE schimbarile in trackurile de tobe ce au fost salvate in prealabil apoi  si iarasi sa doawnmixez in audio ca  apoi sa transfer in ZoomR.ca si fisier wave stereo ....

 

In MIDI este convenabil  caci poti sa intervii sa faci schimbari in editorul de patern al lui ZoomR   dar alta chichita ar fi ca MIDI intern a lui Zoom nu este la fel cu Standard MIDI ..( presupun ca  MIDI intern  mai simplificat/optimizat ptr recorderul portabil  ? )

 

Ca sa poti transforma FISIERUL DE TOBE  MIDI  ale Zoom R24 ( sau R8) in Standard MIDI file ce se poate prelucra in CUBASE sau alt editor MIDI pianoroll este nevoie sa mai cumperi un program CONVERTOR (50 Euro) ce transforma din Zoom MIDI in Standard MIDI si inapoi ..ca sa poti reincarca trackul cu tobele .."corectate " si finisate  in Zoom R24 (R8 ).si care se pot corecta schimba si in ZoomR ..

 

Cu Zoom R24/R8 primesti  si 500 de paternuri de tobe inregistrate wave stereo in studio si executate de bateristi profi cu  diferite ritmuri si diferite stiluri ce vin cu Cardul  de memorie SD dar acestora nu se poate schimba tempoul ( de ex 120BPM sau 150BPM in functie de stilul paternului )..fara sa strici soundul tobelor ( doar foarte usor se poate schimba/ up sau down  tempoul pana inca suna bine ) .

Din aceasta cauza MIDI este mai convenabil deoarece poti sa schimbi in plaja foarte larga tempoul fara sa se "strice" soundul .in plus poti interveni si sterge sau adauga "beat"-uri separat din piesele garniturii de tobe si poti seta si "velocity"  ( are 8 nivele de velociti ).

Exista si recordere ce au si bas sau keyboard  cu diferite sounduri ( bas si acorduri ) ce le utilizezi ptr a face backtrack ...

Paternurile wave sau MIDI amandoua cate 500 , se pot utiliza in sequencerul lui ZoomR8 aproape similar cu sequencerele DAW doar ca nu ai ecran cu trackurile si nu vezi afisata forma de unda al fisierului inregistrat din aceasta cauza ptr o masterizare mai complexa se trece in CUBASE .

Cu ZoomR x primesti si CUBASE 5 LE  .

Zoom H4,R24,R8 se poate utiliza ca si "placa de sunet calitativa pe USB" .

Ptr inregistrare "rapida " au si microfoane electret  incorporate ce la nevoie isi fac treaba .

 

Aceleasi servicii  le ofera si recorderele de la alte firme dar trebuiesc incercate daca sunt OK ...daca are cineva sa te duci sa incerci ..dar ar trebui sa te pricepi la evaluarea acestora ..

 

Din aceasta cauza am scris ca pana t inveti sa faci in PC cu ce ai ..studiezi folosesti efectele si softurile de prelucrare ce le gaseti FREE ..asa inveti ce si cum si poti aprecia atat calitatea cat si rentabilitate asau necesitatea ..apoi sa dai banul pe ce stii deja ca ai nevoie .

Edited by karpi
Posted

SAl. Nu stiu ce vrei sa inregistrezi si in ce calitate dar si eu m-am jucat cu gandul sa inregistram cateva piese doar o chitara si voce.

Am un behringer xeny1002fx un shure 12l un calculator core 2 duo cu 4 gb ram si cu un cool edit pro si cu putina bibileala asta am putut scoate 

 
 

https://www.youtube.com/watch?v=f8GnhkkaDKo&index=2&list=UU4VG4SKJMRfKtCIGtKXqyAg

 

Nu-s nustiu ce dar pt youtube zic ca-i destul , oricum daca ma pun si mai bibilesc pe ele se poate scoate un sound si mai correct insa nu prea am timp

Posted (edited)

 

Nu-s nustiu ce dar pt youtube zic ca-i destul , oricum daca ma pun si mai bibilesc pe ele se poate scoate un sound si mai correct insa nu prea am timp

 

Mai poţi bibili cu ajutorul VST-urilor freware, ceea ce este... free, adică ieftin [ :P smart, right ? ] ! Nu de bibilit cred că-i vorba ! Contează captarea şi sunt şi eu de acord cu recorderele digitale, tip Zoom, au o calitate f bună a captării.

 

Pt youtube poţi scoate calitate foarte bună cu ajutorul computerului personal şi a unei interfeţe low-med cost. Depinde de cine ascultă, ce scule de redare are, deci după target e  şi efortul. Dacă eşti rockstar şi vrei ieşi cu CD-uri la un sound de calitate, atunci îţi trebuie ceva mai mult decât un computer.

 

Şi eu aş merge pe varianta unui recorder digital şi a unui microfon calitativ, urmat de procesări/masterizări făcute de cei ce se pricep şi au scule profesionale pt aşa ceva. Nu merită să investeşti mult din prima, dacă nici nu ştii cum se face. Waste of ammo [ money ] !

 

 PS : Asta cu "n-am timp" sau "n-am avut nervi s-o bibilesc" sau "mă grăbeam" e o scuză cam des întâlnită la multe din uploadurile de pe RGC. :)  No offence, e doar o constatare, un pic amuzantă şi nu are legătură cu linkul tău. 

 

 

 

.

Edited by ramurel
Posted

 Da e destul de des intalnita problema timpului :) e amuzant dar e real din pacate.

 

No, păi "tell me about it", da' e ca la muieri, frate ! Nu te scuza dinainte, întâi trage şi dă-i drumu', că ai vreme să te scuzi dup-aia ! [ aşa am auzit şi io de pă net, nu ştiu... :P ]

Mă refer la tras, la recording, adică [ stufoasă limba română asta :) ]

 

.

  • Like 2
Posted

Toţi suntem home-recorderi !

 

La vreo două, unde am colaborat cu bistriţenii de la Prefix [ :yay:  ], s-a masterizat finalul la ei în studio !

 

În rest numa' acasă ! Pe freware-uri !

 

Dar eu am văzut la tine că nu treci de 480p şi depinde şi de editorul video cu care procesezi. Să fii atent la renderizare, că editorul tău trebuie să-ţi arate la ce calitate scoate partea audio din cadrul videoului. Dacă poţi, scoate în HD !

 

.

Posted (edited)

Standardele AES sunt niste deziderate de la declararea acestora si pana la realele calitati este o cale lunga .

Cand se lucreaza cu case comerciale de productie muzicala , devine o problema foarte spinoasa . Si in Romania exista studiori facute la asemenea standarde. Nu sunt multe dar exista .

Acum, ai tu dreptate , ca nu se discuta despre studiouri profesionale .Dar din titlul topicului inteleg ca totusi se doreste obtinerea unor imprimari de calitate , chiar adaca sunt facute "home-record". Asta este motivul pt care am recomandat standard AES . Este standardul dupa care se "invarte" toata industria muzicala .

Edited by ggg
  • Like 1
Posted (edited)

@ggg

 

Vreau un Home studio (Nu Low Cost ) si acest lucru este un deziderat ..adica si eu as dorii dar ...si asa am bagat la bani in multe acareturi ce pana la urma nici nu le prea folosesc .

 

Si un Zoom R24 ptr un amator incepator este o investitie serioasa  ..ca 2000 RON totusi nu-s bani de tigari .Si pe langa Zoom R8 mai ai nevoie de una alta daca vrei sa realizezi ceva .

Userul @unknownjoe presupun ca nu se pricepe la electronica ,electroacustica, nu cunoaste softurile utilizabile free sau scumpe ..in mare cred ca nici nu stie ce inseamna "calitatea" in aceasta privinta .

 

Cel mai bine este sa inceapa fiecare cu PC-ul ( robotul de bucatarie multimedia al gospodariei ) cu cele mai simple softuri FREE ce se gasesc o tona dar trebuie sa invete ce la ce se foloseste ..nu o sa intelega ce-i cu calitatea pana nu da singur de belele .

Fiecare invata pe pielea lui chiar daca incearca sa previna treaba parca "nu crezi pana no o patesti "..

 

Intradevar este OK sa ai de la bun inceput scule profi dar si acestea fac treaba profi numai in "mana'" unui profesionist ..deoarece  curba de invatare este identica .

Daca inveti vre-o 5 ani sculele tale actual varf de calitate poate vor fi muult depasite !! acesta ar fi cel mai rezonabil motiv sa te avanti la cumparare numai dupa ce cunosti foarte bine "meseria" ..

 

In alta ordine de idei ..cred ca nu este vorba de Home Studio ( presupun ) ,,,acesta ar implica existenta fizica al unui spatiu amenajat /antifonat /izolat cu o "instalatie fixa " de monitorizare etc etc

Majoritatea suntem "bedroomplayer"  fiecare cum reuseste  cu "spatiul locativ."..

 

Bineinteles o sa dea si de AES /EBU  dar pana acolo mai are cale lunga .  

Edited by karpi
Posted

- revenind la interfete audio, sunt mai bune placile firewire decat usb? (de ce mai exact?)

  • In general, FireWire devices support a higher bandwidth than USB 2.0, and therefore can send more data faster. This results in the ability to utilize more inputs and outputs, as well as increased performance and stability. This practically would apply only to interfaces with large numbers of inputs and outputs; the difference in performance between a single or dual-channel USB or FireWire interface should be negligible.

  • FireWire streams data rather than packets data. This results in more stable synchronization and performance. A FireWire device can stream data in both directions at the same time, while USB requires the sent packets of data to finish transmission before the device can receive more data. While seemingly a minor technical detail, this can impact performance and stability to some degree. 
  • FireWire is typically dedicated for audio/video purposes, and wouldn't be in use by other services on your computer. Your system will most likely have a single controller for FireWire that shouldn't receive interference from other services or hardware on your system in a normal situation. Conversely, USB is used by a wide variety of hardware peripherals, resulting in an increase in the chance that a conflict could occur. 
  • FireWire devices have the ability to cascade or daisy-chain. This means multiple FireWire devices of the same family can be connected together for additional inputs and outputs. For instance, you can connect two PreSonus FireStudio Projects together for a total of 20 inputs and 20 outputs. USB devices cannot be connected together in this fashion.

     

sursa: http://support.presonus.com/entries/21355765-Should-I-choose-a-FireWire-or-USB-audio-interface-

  • Like 2
Posted (edited)

- de ce as avea nevoie de o alta placa de sunet decat m-audio fast track usb? (repet: pentru o inregistrare de calitate care sa poata fi prelucrata de altcineva)


   1) Calitatea inregistrarii este cel mai mult influentata de calitatea preamplificatoarelor. O placa de sunet mai buna inseamna preamplificatoare mai bune.


   2) Ai nevoie sa inregistrezi cate un instrument pe cate un canal. Asta te limiteaza enorm de mult in cazul tobelor, unde ai avea nevoie in mod tipic de minim 4 microfoane. Si nu vei putea in nici un caz sa inregistrezi mai multe instrumente simultan.


 


- daca imi iau unul din modelele de mic-uri de mai sus, si nu am preamp, e ca si cum as avea degeaba un mic de calitate? 


   Absolut!


 


- revenind la interfete audio, sunt mai bune placile firewire decat usb? (de ce mai exact?) 


- sunt ok placile de sunet care au inclus preamp pt microfon? si am vazut ca sunt si cu mixere pt fiecare canal, banuiesc ca nu am nevoie de mixer din moment ce exista in DAW...? 


  Multa lume mixeaza in-the-box (adica in calculator), dar orice modificare in DAW, inclusiv o miscare infima a unui fader, face ca tot track-ul sa fie recalculat digital. Cu cat mai putine recalculari, cu atat track-ul va suna mai bine. Orice hardware ajuta.


 


- cabluri/stative - care credeti ca sunt cele mai ok cabluri si stative pt microfon raport calitate/pret? e mare diferenta la sunet intre un cablu ieftin si un cablu de calitate? 


- am neaparat nevoie de monitoare de studio? (din moment ce nu eu voi masteriza sunetul am impresia ca nu am nevoie de monitoare, si nici de casti de studio...) 


  Ai nevoie de una din cele doua variante, fie monitoare fie casti. Daca nu ai niste casti decente, nu poti sa-ti dai seama daca o inregistrare e buna sau nu. Si chiar daca face altcineva prelucrarea, nu poti sa faci din c@%@t bici.


 


- ar fi bine sa trag si chitara acustica la microfonul de voce? sau si pe cablu si la microfon si atunci am doua trackuri separate? 


- ajuta un micscreen? de ex: http://www.thomann.d...e_micscreen.htm


- mai am un microfon shure beta58a, ma poate ajuta in toata ecuatia asta? sau e bun doar pt live? 


- cum pot sa integrez si un pian digital in toata treaba? adica la ce il leg? la placa de sunet in mufa midi sau am nevoie si aici de o alta scula? modelul meu este asta: http://usa.yamaha.co...series/ydp-141/


Edited by 24fret
Posted

Casti AKG daca se poate cu dublu-drivere ce permit dinamica mai mare mai ales in cazul miuzicii sau stilului de inregistrari actuale unde vuieste sub-basul .

 

Cum nu faci mixaj ci doar inregistrarea poti sa utilizezi si casti mai slab performante deoarece te intereseaza doar sa auzi instrumentul si BT-ul .

Adica ai nevoie de casti ca sa poti suprainregistra sa monitorizezi instrumentul tau  si sa auzi "trupa" BT-ul .

 

Cand suprainregistrezi un instrument sau vocea  nu are voie sa se auda BT-ul asa ca instrumentele /trupa o asculti in casti ( inchise /izolate fonic de exterior nu din cele deschise  ) .

In cazul instrumentelor electrice sunt OK cam orice casti nu prea scumpe trebuie  doar sa auzi bine BT-ul .

 

Daca vrei sa mixezi ai nevoie de casti de studio , dar atentie ..muzica mixata cu casti va suna altfel pe boxe !

Asa ca dupa mixarea cu castile trebuie sa masterizezi si pe boxe de control asezate corect in spatiu .

In casti tinzi sa defazezi -prea mult separarea stereo si "3D" pana ce cu boxele pozitionate relativ la distanta  in spatiu vei avea alta imagine sonora ..si efectul de "spred" ce suna bine pa casti va suna confuz pe boxe ...

 

Deci trebuie si casti si boxe ptr mixaj daca nu ai un studio unde poti "bubui" zi si noapte .

Ptr inregistrare trebuie casti ca sa nu inregistrezi BT-ul langa instrumentul / vocea .

 

Daca canta o trupa completa de instrumente acustice  numai mixeristul are nevoie de casti sa mai controleze cate ceva din mers .

Normal ar trebui si o sala de studio cu "control room"  separat izolat fonic de incaperea unde se canta ca sa auzi reziultatul direct in boxe monitor ...

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.