ADIDAS Posted July 27, 2015 Posted July 27, 2015 Mie mi se pare interesant cum toata lumea neaga vehement proprietatile tonale ale lemnului dar in continuare straturile de top sunt facut pe reteta clasica: corp de anin si grif de artar. Inclusiv constructori de chitare care neaga vehement proprietatile tonale a diferitelor esente de lemn cand vine vorba sa construiasca merg pe aceeasi reteta. 1
FiveseveN Posted July 27, 2015 Posted July 27, 2015 Nu cred c-ai înțeles conceptul pe care-l neagă lumea. Dacă toate chitarele din anin și arțar sunau ca niște Strat-uri (indiferent că e formă de LP, Tele, Flying V sau nu-știu-ce), you might have had a point. 1
ADIDAS Posted July 27, 2015 Posted July 27, 2015 Nu cred c-ai înțeles conceptul pe care-l neagă lumea. Dacă toate chitarele din anin și arțar sunau ca niște Strat-uri (indiferent că e formă de LP, Tele, Flying V sau nu-știu-ce), you might have had a point. Good point. Eu ma straduiesc sa inteleg deocamdata. Altfel daca stiam ce si cum nu mai scriam aici. 1
Leeview Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 (edited) Iata si o chitara facuta de cei de la Fender, ca test, folosind in loc de lemn un derivat al lemnului - cartonul presat (cardboard), probabil intarit cu un aditiv gen rasina.. https://www.youtube.com/watch?v=7Oo2H-W7d6A Edited January 8, 2016 by Leeview
ramurel Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 ....suna foarte sesizabil diferit... Deci, in experienta mea, lemnul e o influenta mare. Păi, aici cred eu că ar fi problema, ca se dă o importanţă exagerat de mare acelei "diferenţe sesizabile", de parcă ar fi de la bine la rău, de la sublim la dezastruos, de la cavalerii Jedi la Darth Vader... E doar un sound "sesizabil diferit", atât ! Ok, "lemnul e o influenţă mare" ! Got it ! Mulţumită toată lumea, sper ! ...
karpi Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 (edited) Normal ca lemnul are influenta ..in functie de rezonantele proprii poate atenua sau "amplifica" unele tonuri /armonice ...poate sa aiba unele " tonuri moarte" si altele sa "vuiasca " ..de preferinta instrumentul trebuie sa sune balansat /egal/constant pe toate pozitiile ... Alegerea chitarei : Se merge la "magazin " care are patru etaje si suprafata enorma , primesti o sala de probe , ai cateva tipuri principale de amplifuri "te ataca baietii vanzatorii / instrumentisti demonstreaza /explica si ti-se pun la dispoztie cate chitare vrei ...si tot incerci ore intregi ...la care "gasesti" tonul ...cumperi . Altfel "Loz in plic " Edited January 8, 2016 by karpi
Posho Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 A propos de fibra de carbon: intr-un reportaj France 2 acum 25 de ani facut in studio, cu instrumentisti de filarmonica, ingineri de sunet pro etc se discutau si se analizau acustic (osciloscoape, analizatoare de spectru, toate alea basca urechi fine) si se comparau citeva viori si violoncele folosite la filarmonica versus citeva facute din fibra de carbon. Concluzia era ca nu e vreo diferenta. Ok. Stie cineva de ce nu se cinta azi pe carbon? Eu nu. As putea incerca o explicatie de ascultator: cele de carbon ar suna toate la fel ceea ce intr-o orchestra nu e deloc de dorit situatia fiind oarecum similara cu cea a corurilor: nimanui nu-i place unisonul perfect, micile diferente/inadvertente de interpretare+frazare+intonatie, alaturarea de timbre (sau timbruri?) si toate celelalte produc o experienta muzicala mult mai placuta si deci valoroasa. Da' parca vad ca e mult mai mult decit atit si ca astfel de discutii vor exista atita vreme cit se va interpreta muzica. Evident, muzica alta decit cea de DJ, diji, digei si alti impostori. 3
Leeview Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Threadul asta a ajuns un fel de koan Zen, "unde e tonul?". In doze, in lemn, continut in chitara, in exteriorul ei, in soare, in mare, in stele cazatoare? Am postat acolo doar un info depre un film gasit pe net, nu este ...cum zici?.. un "koan Zen"... "in stele cazatoare". Te rog nu il transforma nici tu in asa ceva... Eu sunt unul dintre cei care sustin importanta lemnului, dar asta nu inseamna ca neg importanta intregului. Este acolo o chitara intreaga... Am avut multe instrumente de acelasi tip (Stratocaster), si stiu ca aceleasi doze mutate pe alta chitara suna foarte sesizabil diferit, mai ales daca treci de la alder/rosewood la ash/maple (dar nu numai, chiar si intre acelasi tip de lemn). Deci, in experienta mea, lemnul e o influenta mare. E singura? Nu. Iti multumesc pentru aceasta informatie, o cosider foarte utila , am inteles si eu acest lucru de ceva vreme si este frumos ca ai impartasit acest lucru cu noi, va fi foarte util celor ce sunt acum in cautare. Exista si studii interesante de vibratii care folosite ca suport in experimentarea fizica conduce la rezultate. Nu inteleg ce e cu filmuletul ala cu chitara de carton Am gasit din intamplare acel film pe net si mi-am adus aminte si de acest post, asa ca m-am gandit ca poate e bine sa fie si aici.., ca un "info"... .............................................................................................si ce cred cei care il tot posteaza ca inseamna. Pt. a nu posta ceva ce este deja in acest topic am cautat mai inainte cu search si nu am gasit ceva. Ce "inseamna" doritorii pot afla din film... Din cate inteleg, e de fapt o reclama la o firma care produce carton (Ernest Packaging), nu o demonstratie de ton. Ca pot fi produse instrumente din materiale neconventionale stim cu totii si nu neaga nimeni. In film canta la acea chitara cativa din fabrica Fender (?...), si se aude sunetul chitarii respective..., cam despre asta este vorba..
karpi Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 (edited) Si ce daca are influenta daca , cum am scris anterior , nu ai posibilitatea de a incerca compara degeaba filosofezi .. ce zice unul sau altul pe net ,,???? fiecare crede ce vrea despre soundul sau sau cel inchipuit de el ca este OK .. Am vazut un docu cu un vestit chitarist de Telecaster ..corpul facut la comanda din lemn brad ce are un sound unic ! ...dar cu bradul e problema si probabil /presupun ca e nevoie de un foarte bun cunoscator al lemnului ca sa aleaga "ce si cum brad " ca sa fie si fiabila chitara .nu sa crape lemnul etc ...plus este "moale" bradul este "sensibil" la lovituri etc Problema nu este "timbrul " ci sa sune fiecare ton egal pe tot griful .Nu este nici o catastrofa daca o chitara suna mai inchis sau mai deschis decat "una" luata referinta . De ce sa sune toate chitarele 100% la fel ? Deci lemnul are " efect " dar " na si ce ?" Ii-ti place cumperi chitara nu-ti place nu cumperi .. .poate sa fie din aluminiu , din fibra de carbon , din plastic , din carton ...daca i-ti furnizeaza soundul dorit /cautat ptr anumita muzica /pasaj etc este super OK . Edited January 8, 2016 by karpi 2
FiveseveN Posted February 3, 2016 Posted February 3, 2016 (edited) Gittler nu cred că ar fi de acord. Acum pe care să-l credem? "It is spiritual". Edited February 3, 2016 by FiveseveN
lefmir Posted February 3, 2016 Posted February 3, 2016 "spiritual thing", "intuitive thing". In cazul asta imi fac corp de chitara dintr-o icoana cu arsenie boca, sa vezi atunci ton dumnezeisc. 3
edy_wheazel Posted February 3, 2016 Author Posted February 3, 2016 "spiritual thing", "intuitive thing". In cazul asta imi fac corp de chitara dintr-o icoana cu arsenie boca, sa vezi atunci ton dumnezeisc. Musai de cantat metale satanice. 1
edy_wheazel Posted February 3, 2016 Author Posted February 3, 2016 Mircea, mi-ai dat o idee fantastică! In seria de chitari custom ce le-ai facut urmeaza una de inspiratie profund ordodoxa? 3
sam Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 [...] imi fac corp de chitara dintr-o icoana cu arsenie boca [...] Mai facuse cineva un corp dintr-o traversa de cale ferata, veche de 70 de ani. Pacat ca n-am salvat pozele, vad ca a disparut postarea de pe FB.
ggg Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 (edited) Gittler nu cred că ar fi de acord. Acum pe care să-l credem? Pe cine sa credem ? Il credem pe lutierul master builder care a lucrat la Jackson,Fender . Omul a fost ,si inca este , un real trendsetter in industria instrumentelor muzicale . El nu a spus ca nu se pot face chitare din orice material . A subliniat doar ca la o chitara electrica , lemnul face diferenta . Edited February 4, 2016 by ggg 2
Posho Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 (edited) Pe cine sa credem ? Il credem pe lutierul master builder care a lucrat la Jackson,Fender . Omul a fost ,si inca este , un real trendsetter in industria instrumentelor muzicale . El nu a spus ca nu se pot face chitare din orice material . A subliniat doar ca la o chitara electrica , lemnul face diferenta . Pe nimeni, G, pe nimeni. Urechea proprie si naiva si mincinoasa in acelasi timp (!) e singurul judecator. Argument: mai mult de 50% din sunetele emise de o chitara (din muzica pe care o ascultam e si mai mult) e pur si simplu zgomot dpdv armonic. Sa devenim hedonici si epicurieni, deci Edited February 4, 2016 by Posho 1
ggg Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 (edited) Pe nimeni, G, pe nimeni. Urechea proprie si naiva si mincinoasa in acelasi timp (!) e singurul judecator. Argument: mai mult de 50% din sunetele emise de o chitara (din muzica pe care o ascultam e si mai mult) e pur si simplu zgomot dpdv armonic. Sa devenim hedonici si epicurieni, deci "Auzul" poate fi luat in seama doar daca este educat . O ureche educata ,experimentata poate diminua substantial subiectivismul in aprecierea calitatii unui sunet. Prin analogie imi pare aceasi treaba ca si la somelieri, piloti de curse sau orice alt domeniu unde simturile trebuiesc educate pt a putea fi luate in considerare . In modestia lui, Fleming se rezuma doar la a spune ca sunt diferente de sunet si se abtine sa dea vreun verdict despre calitatea acestor diferente de sunet. Stie el ce stie. Edited February 4, 2016 by ggg 2
Posho Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 (edited) Te rog sa nu ma pornesti pe somelieri ca am baut niste posirci recomandate de cite-un d'asta cu lingura la git de nu doar gusturile mele au suferit crampe ontologice dar pina si stomacul meu strutesc s-a chinuit oleaca Edited February 4, 2016 by Posho 1
FiveseveN Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Fleming se rezuma doar la a spune ca sunt diferente de sunet si se abtine sa dea vreun verdict despre calitatea acestor diferente de sunet. Ahahaha, asta-i bună! Te-ai uitat la același clip? Pentru mine oricine folosește expresia "sună (mai) bine" se exclude automat dintr-o discuție matură despre estetică. De spiritisme și alte vrăjitorii nici nu mai zic.
ggg Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Te rog sa nu ma pornesti pe somelieri ca am baut niste posirci recomandate de cite-un d'asta cu lingura la git de nu doar gusturile meu au suferit crampe ontologice dar pina si stomacul meu strutesc s-a chinuit oleaca :D Ahahaha, asta-i bună! Te-ai uitat la același clip? Nu ne spune ce inseamna mai bine sau mai rau . Spune doar ce a constatat ,iar de la bun inceput specifica " from my experience" . Omul nu pretinde ca detine adevarul suprem desi ar fi in masura sa o faca .
FiveseveN Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 După atâția ani tot n-ai reușit să înțelegi, ai? Omu' n-a zis nimic despre preferințele sale sau ale clienților săi și cum diferite combinații de lemn (și doze) le satisfac pe când altele nu. Zice doar că unele combinații sună mai bine, adică trebuie să fie așa. Asta implică un "adevăr suprem". Și dacă nu era suficient, o mai dă și în teleologie. Adică nu doar că trebuie să sune într-un fel, dar lemnul vrea să sune cumva. Pentru că, pana mea, spiritualitate. Cât de greu e să reții că "bine" e o categorie morală și "frumos" e una estetică? Vrei să-ți trimit un poster, să-l pui lângă monitor pentru a-ți aduce aminte? 1
Razvan S. Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Respectuos vă atrag atenția că, în pofida hipnozei colective, Arsenie Boca nu a fost canonizat. Prin urmare, nu se pot face icoane cu înfățișarea sa, ci doar portrete. Gdamn it man! ....acum tre sa duc inapoi icoana 2
Posho Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 (edited) Bun, o sa duc poza inapoi ca nu-i icoana si nu apara de nimica, da' pot sa pastrez ambalaju'? Edited February 4, 2016 by Posho 1
Razvan S. Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Bun, o sa duc poza inapoi ca nu-i icoana si nu apara de nimica, da' pot sa pastrez ambalaju'? E UN MIRACOL!!!!111oneone 2
ggg Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Inteleg foarte bine ceea ce nu intelegi . Iar incepi cu aprecieri d'astea care nu au valoare decat in ocuparea inutila a catorva bytes din baza de date a RGC ? Atata timp cat nu-i intelegi si pe ceilalti si adopti o pozitie extrema intr-o astfel de discutie nu poti judeca ,cine si ce anume trebuie sa inteleaga. Zice doar că unele combinații sună mai bine, adică trebuie să fie așa. ... ...."from my experience","in my opinion"... . Omu' vorbeste despre constatarile personale si nu le plaseaza intr-un punct , ca si referinta universala .Nu ai de se te agatzi.Omul este "pe strada lui" si cu ceea ce a realizat ca lutier , a avut foarte mare succes. Ca d'aia s-au dus cei de la Andertons sa-l intrebe cate ceva, chiar daca ,subtil , au incercat sa-l puna in dificultate cu "spirit cu tot. Ghinionul lui este ca nu stia ca tu vei urmari acest interviu ca sa-si fi ales expresiile in asa fel incat sa nu poata fi scoase din context si nici sa sa nu lase loc vreunui dubiu. 2
FiveseveN Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 In my opinion a scos o cifră din cur și a demonstrat că nu are nimic interesant de adăugat subiectului de față. Capacitatea de a construi instrumente apreciate nu are legătură cu ce discutăm noi aici. În lipsa unui experiment controlat poa' să-și dea cu părerea și experiența și tata lui Chuck Norris, cu aceeași lipsă de relevanță. 1
Posho Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 (edited) Oamenii, nu cumva discutia e despre obiectivitatea clamata de G (si careia eu, ma iertati, ma opun ca la orice tine de senzatie - poate ati uitat dar (ne)placerea data de un sunet/ton e o senzatie. Proprie. Aceeasi senzatie o pot avea si altii dar asta nu o face deloc obiectiva, zau!) vs subiectivitatea oricui altcuiva, fie altcuiva o multime eventual majoritara? Argument: doar legile Naturii sint obiective, restul nu. N-au cum. Zic si io nu dau cu paru' Edited February 4, 2016 by Posho 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now