www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Lemnul Si Influenta Asupra Sunetului La Chitara Electrica


edy_wheazel
 Share

Recommended Posts

Păi dacă asta e definiția desenului și picturii, de ce n-ai spune? 

Eh! Exagerezi acum. Stii foarte bine ca definitiile sunt altele. Trebuie sa existe niste principii estetice. Nu orice mazgaleala poate fi considerata , pictura. Altfel Picasso sau Salvador Dali ar fi fost complet ridiculizati.

 

Acum vis-a-vis de profesionisti , faptul ca traiesc din ceea ce fac, chiar daca o fac defectuos nu ii califica pt acest statut . Si nu ma refer la bun sau rau, frumos sau urat ,abstract vs emotional. Ci strict la ceea ce ar trebui sa faca un adevarat profesionist. A se citi totusi topicul lui Dan Aldea ...merita! Pacat ca a ajuns la desertul nuclear .

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

OK, deci nici popularitatea nici prosperitatea nu-ți conferă calitatea de artist. Atunci lămuriți-mă, dacă tot susțineți că există așa ceva, care e criteriul după care deosebiți arta "bună" de cea "rea"?

 

Aici tu ar trebui sa ne ajuti pe noi si nu invers.

 

Mai nou insa, avand in vedere ce a ajuns sa se numeasca arta... Cred ca dupa ultimele criterii cam orice poate fi arta, inclusiv manelele.

 

Arta buna ar trebui sa fie arta fina care se distinge prin creativitate, continut intelectual (acuma defineste continut intelectual) :lol: si estetica. Arta fina din ce stiu eu nu are un scop practic din moment ce aia se numeste arta aplicata.

 

In muzica exista muzici, genuri, albume, artisti formatii care ar putea fi produsi in uzina in serie. Aia e "arta slaba" sau ar putea intra in categoria "arta aplicata". Iar manelele ar putea intra lejer la categoria kitsch ceea ce e "arta rea", anti-arta.

 

Ca sa dau niste exemple: La arta fina ar intra muzica clasica si jazz-ul. Din muzica moderna Dark Side of the Moon de exemplu sau piesa Bohemian Rapsody de la Queen. La arta aplicata ar intra toate cantecele alea pop despre marea iubire care pot fi facute de oricine oricand, unele din ele chiar frumusele, iar la anit-arta Gutza si gasca lui.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

OK, deci nici popularitatea nici prosperitatea nu-ți conferă calitatea de artist. Atunci lămuriți-mă, dacă tot susțineți că există așa ceva, care e criteriul după care deosebiți arta "bună" de cea "rea"?

Atat popularitatea cat si prosperitatea depind mai mult de managementul personal . Pt a fi artist sunt mult mai multe conditii de indeplinit .

A se citi cu mare atentie https://forums.rgc.ro/topic/14620-dan-andrei-aldea/

 

Propun sa revenim la subiectul topicului .

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Azi m-am trezit cu o profeție; în câteva post-uri o să dăm peste patru comentarii:

  1. La atâta saturație oricum nu contează (mama lor de metaliști nespălați!).
  2. Trece printr-o pedală digitală care oricum omoară tot tonul.
  3. Diferența e imensă! Cum, nu-ți dai seama? Ești surd, fă-te tobar!
  4. Nu sunetul e important, mai ales prin YouTube, diferența principală e în feeling™.

 

 

5. Lemnul conteaza foarte mult deoarece asa mi-a spus un chitarist foarte bun.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Aici tu ar trebui sa ne ajuti pe noi si nu invers.

Păi eu tot vă spun că e o idee inconsistentă, degeaba îmi ceri să descriu proprietățile unicornului dacă nu există unicorni.

 

Arta fina din ce stiu eu nu are un scop practic din moment ce aia se numeste arta aplicata.

Sunt de acord că "arta fină" are caracter autotelic, i.e. primează funcțiunea estetică, nu e făcută pentru a decora (e.g. Muzak), promova ideologii sau umple spațiul dintre single-uri pe albume.

Dar restul e circular precum cartoful de mai sus. E ca și cum ai spune că o țeavă bună se distinge prin transportul lichidelor, conținut ingineresc și hidrodinamic.

Și cum arta bună conține tonuri bune obținute din chitare bune construite din lemn bun... ce proprietăți moștenește lemnul ăla? Ați întâlnit vreodată copaci creativi, intelectuali și estetici?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

multi vor raspunde ca este chestie de marketing, companiile mari platesc artistii pentru a fi endorseri si asa sa vanda ei mai multe chitari.

si in parte sunt de acord, de fiecare daca cand vezi un mare artist ca lauda un produs mesajul este fortat si parca citesc un text bine gandit de un specialist in marketing.

fiecare marca are endorserii ei de seama, cei care trag dupa ei vanzarile. si in felul asta toata lumea este fericita si plina de bani.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Eu cred ca foarte multi in loc sa se concentreze pe cantat si pe bucuria cantatului isi fac din ton un tel si pe parcurs se pierde semnificatia. La profi e alta treaba, aia deja au bani(si scot bani din asta) incat isi cumpara scule de incredere sa zicem, care tin la munci grele si repetate.

 

Daca nu obtii tonul corect pt un anumit mix e foarte greu sa te bucuri de cantatul la chitara. Io as zice ca e chiar imposibil.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca nu obtii tonul corect pt un anumit mix e foarte greu sa te bucuri de cantatul la chitara. Io as zice ca e chiar imposibil.

stai linistit, exista tonuri care suna a cur si oamenii tot se simteau bine cand cantau. vezi primele tentative de OD anii 50-60. Asa in abstract, mai ajungeam pe luna o data.

Nu exista ton universal sau "ton care sa dea bine in mix". Orice ton poate fi scos in fata daca se vrea asta. Taman cand se impun restrictii de genul asta artistii sunt blocati intr-un sound care nu e al lor. dicteaza masele si producatorii.

Edited by lefmir
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Momentan incerc sa aflu care e diferenta intre Fender-ul American si celelalte chitari produse de Fender pt ca nici una nu se apropie de Standardul American. Cel putin pentru urechea mea. Ma amuza aia care compara Squier Classic Vibe cu Standardul American.

 

Am reusit sa ajung la un bas care face ce vreau eu la bani putini. As vrea sa fac ceva asemanator si la chitara. Nu vreau sa copiez tonul unui Fender American vreau in schimb sa ajung la ceva relativ asemanator sau la ceva cu anumite calitati pe care le are Standardul American.

 

Nu exclud nici o posibilitate. Daca voi ajunge la concluzia ca lemnul e smecheria atunci o sa accept asta.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

O sa iti dau pe privat saptamana viitoare o mostra de sunet cu Squier-ul meu pe steroizi. Momentan e vopseaua inca proaspata si pistolul inca umed :) . Eu zic ca e decent tonul avand in vedere investitia: ~700 de lei cu tot cu pretul initial al chitarei + cosmetice. Nu zic sa faci ca mine sau ceva de genul, dar parerea mea e ca tot un frankencaster va suna mai bine(pentru un buget restrans) daca iei componente dupa sufletul tau. Bine, cine are bani de standard american, sa-si ia! :))

Am un Tele Classic Vibe si nu sunt multumit de el, sunt mai incantat de chitara sus mentionata.

Edited by lefmir
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Referitor la lemn : http://guitarworks.thestrandbergs.com/2014/12/28/the-impact-of-wood-choice-in-an-electric-guitar/. Aici in materialul audio, se gaseste un grafic, care arata frecventele pe care le atinge aproape fiecare tip de lemn, folosit la chitare. Diferenta nu este foarte sesizabila, dar exista, mai ales pentru cei cu "urechi fine"

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Care?

 

In primul rand au o anumita claritate care se aude si pe clean si pe overdrive. Apoi la partea de ton e exact ce am nevoie pt mix-urile in care cant eu. Suspectez ca si lemnul ar putea avea o influentza avand in vedere ca toate straturile care mi-au placut inclusiv cele de la Music Man au corp de anin, grif de artar si tastiera de artar.

 

Prima incercare ar fi un Squier Affinity cu electronica de Fender Strat American. Asta pentru ca Affinity are aceeasi combinatie de lemn.

 

Oricum pe viitor voi avea un Strat Standard American si/sau un Music Man Silhouette. Pana atunci experimentez sa vedem ce mai iese.

capacitatea calorica.

Buna gluma :lol:

Edited by ADIDAS
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

se gaseste un grafic, care arata frecventele pe care le atinge aproape fiecare tip de lemn

Eh, nu chiar, dar e unul din cele mai bine controlate experimente din subiectul ăsta, dacă într-adevăr a încercat să păstreze consistența așa cum e descris. Mai multe data points n-ar fi stricat, totuși.

O mică problemă: care e scara verticală (și de ce nu-s deloc notate)? Care e diferența minimă/maximă/medie și în care parte a spectrului e mai pregnantă? Dar dacă normalizăm nivelul (general, la fundamentală)?

Presimt că va trebui să descarc clipul și să-mi răspund singur acestor întrebări. INB4 "e comprimat de YouTube deci oricum nu contează".

 

Diferenta nu este foarte sesizabila, dar exista, mai ales pentru cei cu "urechi fine"

Says who? Presimt că va trebui să fac și o mică aplicație care face testul blind și evaluează cât de sesizabile sunt diferențele.

 

au o anumita claritate

Un set de doze de pe Standard ar fi într-adevăr primul lucru pe care l-aș încerca.

Edited by FiveseveN
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pariez pe orice ca un astel de topic va exista cita vreme vor exista chitare.

 

A, si sa dau si reversul medaliei: sint pe cumparat un American Deluxe. Poate sa sune dumnezeieste (am auzit citeva, live pe amplificatorul meu si sunau de-njghebenesti - ardelenism, nu luati in seama, traduceti ca "sunau bine" si gata) dar daca nu e Sienna Sunburst sau cel mult Cherry Burst cu grif maple nici nu ma uit la el. Ca nu-l aud!

 

A, si mai vreau si pickguard pearloid alb si intarsii pearloid albe, la culoarea dozelor, neaparat, altfel nu-l aud. (Unii ar spune ca nu suna. Mda, si mai ce?) Vad chitare Clapton ieftine in zilele astea, mi-as fi taiat o mina acum 25 de ani pentru una, azi ma uit cu un oarecare dezinteres la o Blackie de $1000, asta in conditiile in care eu azi tin o chitara in mina datorita (sau din cauza?) lui E.C....

 

Rog insistent comunitatea chitaristica sa se hotarasca, vorbim acustica sau psihologie?

Edited by Posho
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

vorbim acustica sau psihologie?

Numărul celor capabili să sesizeze diferența e mic. Mai mult, unii ar insista că e iluzorie :D.

 

neaparat, altfel nu-l aud. Unii ar spune ca nu suna

E multă înțelepciune ascunsă aici. Dacă instrumentul nu se conformează criteriilor tale, oricât de logice sau bizare sau arbitrare, nu cânți la el. În consecință nu sună, stă mut într-un colț.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sa pun sare pe rana: vreau chitara asta, oricare alta "nu suna". Mda, si dupa ce o voi avea va fi o alta care-mi va placea mai mult pentru ca lemn si twang si Texas Specials si V neck si naiba mai stie ce. Cumplit mestesug de timpenie chitaristica asta, zau!

 

I-mi place reverbul natural , obtinut prin utilizarea lemnului din paduri de pe dealuri intre care se produc ecouri si reverberatii ...

Sa "demonstrezi soundul " cu o tona de reverb este cam o %#^$&*%

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.