www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Alt Cabinet "de Casa".


Recommended Posts

Imi place mult ca ai racordat muchiile exterioare. ;)

 

Totusi, daca ar fi sa construiesc o boxa, as alege sa folosesc placaj in loc de PAL.

De ce? Fiindca are structura aceasta. Laminarea presupune rezistenta mecanica mult superioara PAL-ului, plus calitati tonale mai bune, deoarece placajul este mult mai omogen decat PAL-ul. La boxe, la fel ca si la chitare, pentru sunet este important si lemnul. Marii fabricanti folosesc placaj, unii dintre ei (MESA si Marshall, parca) folosesc chiar lemn masiv, iar altii mai obscuri, butique, lemn de diferite esente: artar, bubinga etc.

Ori in PAL este mai mult adeziv decat in placaj, iar adezivul nu are proprietati tonale, nu? :)

 

Spor la lucru!

 

img625.jpg

 

PS: Am fost intr-un gand cu Victor. :lol:

Edited by George M.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

M-am gandit si m-am tot gandit la ceea ce ati spus voi mai sus dar am ales sa fac din pal pt. urmatoarele motive;

-cele doua combo-uri ale mele sunt tot din pal, deci se poate

-costul mult mai mic de, ceea ce a spus si Victor.

 

A, un amanunt care am utat sa-l specific; intentionez sa capitonez tot interiorul cu burete fonoabsorbant. Cred ca treaba asta ar anula si neajunsul constructiei din pal.

Link to comment
Share on other sites

Legat de buretele sau vata fonoabsorbante, am citit undeva ca acestea NU se aplica pe tot interiorul cutiei - capitonare completa. Fonoabsorbantele se pun in locuri calculate in functie de rezonanta cutiei sau frecventa la care se doreste a se acorda cutia, din cate imi amintesc. M-am uitat adineaori prin gurile de bas-reflex la boxele mele Peavey Tour, si au vata fonoabsorbanta doar pe panoul din spate, cel opus difuzoarelor.

Link to comment
Share on other sites

Cabinetu' asta il fac pt. ai aduce un fel de un up-grade Mustangului meu caruia in cel mai fericit caz i-as fi putut pune un dif. de 10" dar cred ca i-ar sta mai bine cu unu de 12" si nu se stie niciodata cand imi cumpar un amplif mai bun. :D

 

Legat de buretele sau vata fonoabsorbante, am citit undeva ca acestea NU se aplica pe tot interiorul cutiei - capitonare completa. Fonoabsorbantele se pun in locuri calculate in functie de rezonanta cutiei sau frecventa la care se doreste a se acorda cutia, din cate imi amintesc. M-am uitat adineaori prin gurile de bas-reflex la boxele mele Peavey Tour, si au vata fonoabsorbanta doar pe panoul din spate, cel opus difuzoarelor.

Mai bine asa, pe sistemul "ce-i mult strica" si in felu' asta si o cheltuiala mai mica. Am sa ma documentez si sa fac si niste probe in prealabil.

Intre timp am calculat si greutatea "la gata" a agregatului; 20 de kg. Cu 5 kg mai mult decat modelul copiat. E varianta ruseasca a originalului :))

Edited by impaiatu
Link to comment
Share on other sites

Fumos lucrat .!!!

 

O sa pun si eu odata cand o sa am timp metoda cum am facut unele boxe ..Numai ca trebuie sa desfac ptr poze ...ilustratii .

Cand am construit boxa inca nu aveam peste tot aparate foto si de filmat +telefoane cu foto si filmare ...doar webcam ce facea poze de vai si amar ..si trebuia sa fii langa PC.

 

Ptr amatori mai incepatori .

 

Ptr un amplif de chitara se utilizeaza cele mai "proaste boxe posibile "!!!

 

Nu sunt boxe HiFi .

 

Lemnul /peretii la nici un fel de incinte NU trebuie sa aiba "proprietati tonale nedorite " adica sa nu aiba rezonanta proprie sa nu radieze "secundar". Ideal ar fi sa fie din cauciuc gros si spongios ca sa nu radieze si sa nu rezoneze .

 

Intr-o boxa numai membrana difului trebuie sa radieze sunet !!

 

O incinta "open back " cu dimensiuni acceptabile ptr transport ( marime de "valiza" ) are banda de trecere de la aprox 250Hz - 4500Hz .

 

Ptr sunet mai "tight" si extins in jos se utilizeaza incinte inchise .

 

Ptr incinta de banda larga ( cum ar fi si cele de PA ) utiilizate ptr monitorizare in cazul folosirii unor procesoare formatoare de ton la fel boxa nu are voie sa aiba rezonante in banda utilizata .ca sa nu denatureze soundul preseturilor realizate cu DSP /FX..

 

Materialele fonabsorbante montate in spatele difuzoarelor au rolul de a atenua reflexiile in interiorul cutiei ca sa nu se formeze unde stationare , rezonante , .ca sa se evite o banda de frecventa neuniforma . ce da o anumita "colorare " nedorita ,de obicei numai la boxe HiFi se utilizeaza .

 

In cazul boxelor "bafle " ... open back/acoustic frame /panou acustic utilizate in HiFi banda de trecere se uniformizeaza cu circuite electronice EQ speciale ...nu se utilizeaza ptr scena ..doar in instalatii de ascultat muzica .unde ai si spatiu ..

 

Incinta "combo open back" seamana cu "panoul acustic " dar are o rezonanta dominanta in plus datorita formarii unei cutii deschise in spate prin plierea unor portiuni din marginea panoului acustic

Doar ca in acest caz la chitara nu se utilizeaza circuite electronice EQ ptr linearizarea rapunsului in frecvente ...deci vom avea o banda tip "combfilter " .

Ptr a mai scade din diferentele enorme ale riplului dintre punctele de minime si maxime difuzorul nu trebuie sa fie montat simetric pe panoul acusti ..deci nici in incinta "open back " ale unui "combo" .

 

Alt aspect al "open back " ...este foarte sensibil soundul la pozitionarea boxei fata de pereti si podea ...de exemplu daca pui pe scena un asemenea combo intre doua boxe mari aproape lipite de laterale se schim ba total soundul , daca ai perete aproape in spetele boxei la fel se schimba foarte mult soundul ..deci trebuie sa fii atent si la aceste aspecte "acustice "..

 

Daca unele firme vestite aparent proiecteaza incinte ce par a nu respecta unele aspecte acustice poate fi pacalitor deoarece se iau in calcul suma efectelor tuturor elementelor asupra benzi de trecere ca sa se ajunga la un produs finit ce are un anumit "sound" .

 

Deci in consecinta este destul de greu sa faci un "open back " fara calcule si o proiectare atenta ca rezultatul sa sune bine ptr chitara .De la un tip de difuzor , constructie incinta, banda de trecere cu corectii ale amplifului ..toate la un loc, suma efectelor componentelor/subansamblelor constructive o sa sune intr-un anumit fel cu un anumit tip de chitara .

 

La boxele inchise peretii NU trebuie sa rezoneze ca sa nu "coloreze" soundul ..sa nu atenueze raspunsul in basii ..sa fie banda de trecere mai uniforma ..mai ales pe joase ..

La boxele sub se iau masuri suplimentare ca sa se reduca rezonantele nedorite ale peretilor prin rigidizare .iar la cele "stationare " se utilizeza si ncinta cu pereti dublii in care se toarna nisip ca sa nu aiba nici un fel de rezonanta ...dar asa ceva se utilizeaza numai in sali de ascultat muzica sau eventual in studiouri.

 

Asa ca la boxele combo de chitara anumit lemn primeaza proprietati de durabilitate/rezistenta la trambalare si eventual estetice . Chiar daca rezoneaza lemnul la modul in care se foloseste ampliful /diful cu chitara rezonantele peretilor au un efect nesemnificativ fata de efectul "open back",...etc

 

Sunt zeci si zeci de studii pe net doar trebuie studiate ...din pacate nu mai am link-ul la un forum pe care unii chitaristi se ocupau de proiectat boxe open back ptr chitara ..erau date de calcul de masurari , dimensiuni la mai multe poiecte realizate de ei ...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Imi place mult ca ai racordat muchiile exterioare. ;)

 

Totusi, daca ar fi sa construiesc o boxa, as alege sa folosesc placaj in loc de PAL.

De ce? Fiindca are structura aceasta. Laminarea presupune rezistenta mecanica mult superioara PAL-ului, plus calitati tonale mai bune, deoarece placajul este mult mai omogen decat PAL-ul. La boxe, la fel ca si la chitare, pentru sunet este important si lemnul. Marii fabricanti folosesc placaj, unii dintre ei (MESA si Marshall, parca) folosesc chiar lemn masiv, iar altii mai obscuri, butique, lemn de diferite esente: artar, bubinga etc.

Ori in PAL este mai mult adeziv decat in placaj, iar adezivul nu are proprietati tonale, nu? :)

 

 

singurul avantaj real al placajului(lemn laminat) e rezistenta...atat.

Din puct de vedere acustic/tonal ,materialul din care e facuta boxa trebuie sa fie NEUTRU,mort.Iar palul,pfl-ul ,mdf-ul respecta mai mult aceasta calitate decat laminatul si mult mai mult decat lemnul masiv.

Experimental s-a constatat ca materialul ideal din punct de vedere acustic e betonul...cel mai neutru.

Boxele din lemn coloreaza sunetul atenuand sau exacerband anumite frecvente.

Eu nu zic ca o boxa din artar,bubinga...n-ar suna mai bine pentru urechile tale sau ale mele,dar trebuie sa fim constienti ca daca suna mai "bine"/placut decat o boxa din pal cu acelasi design si dif-uri e datorita unei coloratii pe care trebuie sa fim siguri ca ne-o dorim.Asa cum unii au pretentia sa aiba fender bassman-ul sau champ-ul din lemn de brad cum erau originalele...pentru a obtine tonul cat mai autentic de bassman sau champ original.

Multa lume se gandeste ce frumos suna cab-ul din mesteacan laminat.Mesteacan-ul laminat e bun ca e destul de rezistent pentru densitatea sa...atat.Daca faci turenee si cari cabul ala peste tot ...sa zicem ca e mai bine sa fie din lemn laminat...altfel ,eu personal prefer pal-ul.

Mai importante pentru un cab mi se par felul cum e lucrat, "legat" si volumul(marimea).Pentru mine un cab bun e unul care are peretii imbinati ( in stil "finger joint") si care are un volum cat de cat generos.Ca daca e vorba de o boxa 1x12 si incinta aia e facuta doar cat sa poata incape difuzorul ...va suna prost indiferent de material si executie.

Edited by andjar
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, este posibil sa ma fi inselat cand am scris despre PAL vs. placaj, privind sunetul.

 

In schimb, privind neutralitatea tonala a materialului, am alta parere, doar o parere: asa cum sunetul de chitara este colorat de catre lemnul chitarei, doze, electronica, corzi, pana, cablu, preamp, efecte, amplificator, boxa si difuzorul din boxa, nu ma deranjeaza ca materialul boxei coloreaza sunetul. In fond, boxele le alegem dupa acelasi principiu de baza: daca ne place cum suna. :)

 

PS. La hi-fi si monitoare nu comentez. Parerea o am doar pentru boxele pentru chitara.

Edited by George M.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, este posibil sa ma fi inselat cand am scris despre PAL vs. placaj, privind sunetul.

 

In schimb, privind neutralitatea tonala a materialului, am alta parere, doar o parere: asa cum sunetul de chitara este colorat de catre lemnul chitarei, doze, electronica, corzi, pana, cablu, preamp, efecte, amplificator, boxa si difuzorul din boxa, nu ma deranjeaza ca materialul boxei coloreaza sunetul. In fond, boxele le alegem dupa acelasi principiu de baza: daca ne place cum suna. :)

 

PS. La hi-fi si monitoare nu comentez. Parerea o am doar pentru boxele pentru chitara.

 

Da , dar noi vorbim de construirea acasa de catre chitaristi amatori nici macar nu acusticieni amatori .

astfel rezultatul este total la intamplare .

Chiar cu o dimensionare si proiectare atenta luand in considerare tot ce se poate de la pana pana la umiditatea aerului ..este o mare intrebare cum va suna boxa construita de noi .

 

Deci ar trebui sa construim "proiecte" cu zecile si sa le incercam ca sa vedem care ne place .....pai ...e o problema ...timp ...bani ...multa munca ...

 

Am facut cateva experienta ...dar pe atunci lucram la o firma unde aveam acces la materiale aveam acces la tamplarie si la tamplar ...dar si asa doar limitat am putut sa incerc tot felu de idei ,proiecte ,,

Tot la noi facea tamplarul si ptr altii boxe unde eram prezent si deci aveam ocazia sa testez incerc in plus si si alte idei de proiect ...

 

Cu toate astea experienta este departe de cea a specialistilor unui laborator de proiectat si testat incinte ...dar o imagine am despre probleme.

 

Am mai scris ca am avut rabdare ( totusi limitata ) sa construiesc doze de chitara ..cu zecile ..diferite ,,nu am ajuns la nici o concluzie epocala ! C pot sa spun este ca in afara de volumul dozei multe nu se schimba intre diferite tipuri si constructii ...apoi m-am plictisit cand am vazut ca nu se intampla mare lucru cu schimbari majore in constructie ...doar timbrul variind intre humbucker si singlecoil .

Cu boxe este mult mai complicat ...in '84 deja aveam wobler de AF cu care masuram studiam relativ rapid cum se comporta diferite boxe , dar munca multa si materialele scumpe precum rentabilitatea ZERO ,,pentru satisfacerea curiozitatii are si ea limite .. ...

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Spune, te rog, ce dimensiuni o sa aiba cabinetele. Spor la treaba in continuare, astept mostre de sunet ! Daca totul iese OK, poate cumpar eu unul.

Asta e sursa de inspiratie;

http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Guitar%20Cabinets/COMPACTcabs/WidebodyOB-1x12-LG.htm

Voi face si o mostra de sunet dar cred ca va trebui sa ma ajute cineva cu experienta la inregistrari.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum vei prinde capacul din spate si panoul frontal?

Capacul din fata intra in cutie dinspre spate, se propteste de rama si il fixez cu suruburi dinspre interior. Dupa operatiunea asta am sa completez cadrul cutiei cu alte stinghii (20mm X25 mm) laterale care sa ridigizeze definitiv ansamblul.

Panoul din spate vine prins normal, aplicat pe rama de lemn retrasa catre interior cu 18 mm si apoi prins cu suruburi si seibi de inspiratie "Karpi" (merci pt.solutie).

Cabinetul original are in spate doua mufe "Jack", una de intrare dinspre amplif. si una "paralel out". Am comandat acelasi tip de placuta si cate doua mufe pt. fiecare cabinet.

Am intuit ca cea de-a doua mufa este pt. a lega un alt cabinet in paralel da stiu ca facand asta se modifica impedanta difuzoarelor, nu?!

In cazul in care se folosesc doua cabinete, ce impedanta ar trebui sa aiba ampliful.

Mentionez ca la capitolu' electronica sunt praf si stiu doar ce am retinut din discutiile celor cu experienta.

 

Stiu ca aici e vorba de gustul personal dar, din lista asta, ce difuzor mi-ati recomanda (in afara de cel din capu' listei care nu e de 12"):

http://www.mcmusic.ro/chitare/difuzoare/filtre/pret-2000/marca-celestion

Link to comment
Share on other sites

In schimb, privind neutralitatea tonala a materialului,

Despre neutralitate se poate discuta atunci cand avem cazuri de izolare fonica. In cazul de fata trebuie discutat despre rezonanta , unde exact de neutralitate nu ai nevoie .

Iar materialul cel mai la indemana cu cele mai bune rezultate este lemnul de brad .

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Stiu ca aici e vorba de gustul personal dar, din lista asta, ce difuzor mi-ati recomanda (in afara de cel din capu' listei care nu e de 12"):

http://www.mcmusic.r...marca-celestion

 

Daca e pentru tine, spune ce stil canti. Pentru cele pe care le vinzi, cel mai bine e sa aleaga cumparatorul ce vrea si tu eventual doar sa-l instalezi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Capacul din fata intra in cutie dinspre spate, se propteste de rama si il fixez cu suruburi dinspre interior. Dupa operatiunea asta am sa completez cadrul cutiei cu alte stinghii (20mm X25 mm) laterale care sa ridigizeze definitiv ansamblul.

Panoul din spate vine prins normal, aplicat pe rama de lemn retrasa catre interior cu 18 mm si apoi prins cu suruburi si seibi de inspiratie "Karpi" (merci pt.solutie).

Cabinetul original are in spate doua mufe "Jack", una de intrare dinspre amplif. si una "paralel out". Am comandat acelasi tip de placuta si cate doua mufe pt. fiecare cabinet.

Am intuit ca cea de-a doua mufa este pt. a lega un alt cabinet in paralel da stiu ca facand asta se modifica impedanta difuzoarelor, nu?!

In cazul in care se folosesc doua cabinete, ce impedanta ar trebui sa aiba ampliful.

Mentionez ca la capitolu' electronica sunt praf si stiu doar ce am retinut din discutiile celor cu experienta.

 

Stiu ca aici e vorba de gustul personal dar, din lista asta, ce difuzor mi-ati recomanda (in afara de cel din capu' listei care nu e de 12"):

http://www.mcmusic.r...marca-celestion

 

 

La un amplif ce are puterea maxima pe 4 Ohmi

 

Se pot lega in paralel pe iesire doua boxe cu impedant ade 8 Ohmi

 

Cand canti in sala mica duci o boxa de 8 Ohmi si ai jumatate de putere .

 

Cand ai nevoie de toata puterea duci dou aboxe 8 II 8 =4 Ohmi .

 

O boxa de 8 Ohmi in in acest caz trebuie sa reziste l a1,5*[P/2] din puterea maxima a statiei .

 

Iar ansamblul de difuri trebuie sa reziste la puterea maxima + 42% ..deci aprox P*1,5 ptr a rezista la overdrive .

 

In cazul amplifurilor cu traf de iesire trebuie sa fie adaptata iesirea la impedanta difului sau al ansamblului de difuri .

Atentie in cazul trafului de iesire si la 4 ohmi si la 8 ohmi ai puterea maxima deoareec traful adapteaza impedanta le etajul final ..deci nu se intampla ca si in cazul amplifurilor fara traf de iesire ( cele solid state de obicei )

La amplifurile solid state fara traf de iesire in functie de impedanta se schimba puterea maxima pe iesire . ( la marea majoritate ale circuitelor cu semiconductoare ..dar sunt si amllifuri la care puterea ramane aprox constanta si nu conteaza atat de mult impedanta ..

 

Difurile trebuie sa fie de acelasi tip aceiasi constructie cu date identice ( aprox) de aceiasi ohmaj si aceiasi putere nominala , ca puterea electrica si solicitarile mecanica sa fie distribuite uniform pe fiecare dif .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Asta e sursa de inspiratie;

http://www.mesaboogi...yOB-1x12-LG.htm

Voi face si o mostra de sunet dar cred ca va trebui sa ma ajute cineva cu experienta la inregistrari.

 

Vad ca si tu te-ai axat tot pe Mesa. Eu inca astept placile sa vina, si poate saptamana viitoare ma apuc de treaba. Orice topic pe tema asta este foarte bine venit.

De unde ai cumparat tolex si cam care ar fi pretul ? Eu am gasit doar niste piele sintetica la 38 lei ml (este lat de 148 cm).

 

Spor la treaba. :respect:

Edited by Airhead
Link to comment
Share on other sites

Respect pentru munca depusa, arata foarte binecabinetul!

Sunt de aceeasi parere cu Varu' Maftei, mai bine lasi mana libera cumparatorului sa puna ce difuzor vrea el :D

 

Totusi in caz ca vrei totusi sa montezi un difuzor, sugerez sa te uiti la esound, Au mai multe modele printre care si Celestion Vintage 30 care se gaseste in Mesa Cabs.

http://esound.ro/live-pa/difuzooare-drivere.html

Link to comment
Share on other sites

Daca e pentru tine, spune ce stil canti. Pentru cele pe care le vinzi, cel mai bine e sa aleaga cumparatorul ce vrea si tu eventual doar sa-l instalezi.

Respect pentru munca depusa, arata foarte binecabinetul!

Sunt de aceeasi parere cu Varu' Maftei, mai bine lasi mana libera cumparatorului sa puna ce difuzor vrea el :D

 

Totusi in caz ca vrei totusi sa montezi un difuzor, sugerez sa te uiti la esound, Au mai multe modele printre care si Celestion Vintage 30 care se gaseste in Mesa Cabs.

http://esound.ro/liv...re-drivere.html

N-am specificat dar asa intentionam sa fac pt. ca:

-m-ar costa foarte mult sa cumpar cinci difuzoare

-nu vreau sa fac o afacere vanzand cabinetele astea ci doar sa-mi compenseze cheltuielile

-exista oricum riscul sa nu vand nimic si as fi nefericitul posesor a cinci cabinete

 

@Airhead; nici eu n-am gasit tolex dar am gasit in schimb o imitatie de piele foarte misto si care costa 27 de lei. La Obor, in Bucuresti.

 

@Varu' Maftei; incerc sa cant Hendrix si Metallica. Mai incerc si altele pe langa. Stilul meu se numeste Rock Haotic.:))

 

Merci Karpi, merci /Lord.:)

Ma duc sa ma manjesc de prenadez.

Link to comment
Share on other sites

13032013159_zps5e480058.jpg

Interiorul, vazut catre rama pe care se va sprijini panoul cu difuzor.

13032013158_zpsb630e0c1.jpg

Detaliu colt. Inbinarile au iesit multumitor dar inca mai trebuie sa le ajustez putin dupa ce se usuca mai bine prenadezu (cu ajutorul caruia m-am mozolit pana sub barba). Colturile vor veni oricum mascate de coltare dar ma zgarie pe mine pe hipotalamus daca nu sunt bine taiate.

13032013157_zps078c7817.jpg

Imagine de ansamblu al cutiei. :) Culoarea este mult mai frumoasa, este un bej "cald" cu o textura foarte placuta. In combinatie cu accesoriile negre, inclusiv fata, cred ca va fi foarte elegant si vintage. Coltarele vor fi de metal, rotunde. :D

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma mi-am comandat asta;

Celestion G12K-100

Deci, cand nu stii ce stil canti, alege-l p-asta.:) Si mai ales daca nu stii sa canti, oricum va face o galagie ingrozitoare.

ar fi fost singurul pe stoc dar chiar in momentu asta :)) m-au sunat cei de la MC Musical sa-mi spuna ca nu-l au aici si ca mai dureaza.

Oricum nu ma grabesc dar e hilar cum toti se lauda cu produsele pe stoc (voiam sa-l ridic eu de la magazin)si pe urma trebuie sa astepti doua saptamani (accesoriile pt. caburi) si nu se stie cat pt. dif.

Sunt tot numai o asteptare.

Apropo; m-am pravalit si pe la esound dar am ramas cu buza umflata.:P

Revin imediat cu vreo doua poze dupa ce mai execut vreo cinci gauri.

Link to comment
Share on other sites

14032013163_zps918c4a36.jpg

Detaliu asupra placii din spate; este retrasa cu 3 mm spre interior, asa mi se pare mie ca arata mai bine.

14032013165_zps59050cdf.jpg

Am terminat si capitolu' asta, poa' sa vina difuzorul.

Placa este introdus prin spatele cutiei si prinsa dinspre interior catre exterior cu suruburi. Deci nu voi avea suruburi vizibile. Ulterior va fi completat si cadrul cutiei, sprijinind si rigidizand-o mult mai bine.

In momentu' asta placa este pusa doar de proba si astept sa-mi vina materialul textil pt a o imbraca.

Spatele vine acoperit cu autocolant ce imita pielea, o textura foarte placuta ce s-a folosit si la spatele Fenderului Mustang 1, cel putin. Pt. cei care au asa ceva.

Edited by impaiatu
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

'' ma zgarie pe mine pe hipotalamus daca nu sunt bine taiate.'' I laughed more than I should :w00t:

 

Frumos cabinet . :rock:

Merci.

D-abia astept sa-mi vina toate acaretele si sa-l vad in forma finala. Cum va suna e mai putin important. :))

 

http://www.mcmusic.ro/chitare/difuzoare/celestion-g12k-100-difuzor-t3585awd.html

Mai sus n-am pus decat denumirea.:/

Edited by impaiatu
Link to comment
Share on other sites

Chiar a ieșit bine. Sper si al meu sa arate la fel, eu încă aștept după placaj (firma serioasa Holver - data de livrare in comanda 12.03.2013).

Am lucrate si eu cu Holver destul de mult, si pe plan personal si profesional. N-am avut niciodata probleme. Oricum, luam mereu un placaj care era tot timpul pe stoc.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.