www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Chitariºti...


Guest Din Oraºul Acesta

Recommended Posts

Guest Din Oraºul Acesta

Am să repet postul meu de pe blog. Am spus, acum ceva vreme, că mă lasă rece tehnica, şi că vreau să aud suflet. Sunt destul de sătul de virtuozişenii de apartament, sunt sătul şi de virtuozişenii de album. Mai jos, avem un chitarist. Desigur, va fi contestat, sunt foarte sceptic vizavi de faptul că ne vom da seama că sculele, chitările şi pretenţiile pe care le avem cedează în faţa sentimentelor. Mă lasă rece. Muzica nu ţine de mâini, ţine de suflet. Aşadar:

 

"Am descoperit trupa Funkadelic la finalul unui episod din House M.D.; am auzit câteva acorduri pline de angoasă, care însoţeau o durere sufletească intensă a personajului principal. A doua zi am aflat despre cine era vorba, documentând rapid gaura muzicală pe care o descoperisem.

Piesa de mai jos, Maggot Brain, soseşte de pe albumul omonim din 1971. Solo-ul de chitară pe care îl veţi auzi se clasează şi acum printre cele mai bune 100 de solo-uri ale timpurilor, iar titlul piesei este, în acelaşi timp, şi porecla pe care o purta, nu sunt sigur dacă mândru, chitaristul despre care discutăm. Dar să trecem la povestea ei.

Într-o seară, Funkadelic se aflau în studio, lucrând la album. Solistul George Clinton (de altfel şi leader, compozitor şi producător), aflat sub influenţa LSD-ului, îi propune chitaristului Eddie Hazel, aflat şi el sub influenţa LSD-ului, o nouă modalitate de a scrie un cântec. Pe scurt, îl roagă să se gândească la faptul că tocmai ar afla de la o persoană terţă că mama sa a murit. Să se afunde în durerea pricinuită, să ajungă la gradul de disperare generat de veste şi, la final, să se gândească la cum ar fi dacă persoana respectivă i-ar spune în acea clipă că totul a fost o glumă şi că maică-sa e bine, aşteptând s-o sune. Şi, pe tema dată, să exprime tot ce simte prin chitară.

Ce a ieşit este piesa de mai jos. Garantez că merită fiecare secundă."

 

PS - Aici adaug eu: s-o lăsăm mai moale cu laudele, când nu avem de ce le căpăta.

 

Edited by Din Oraºul Acesta
Link to comment
Share on other sites

Zi-mi cum vrei, dar sa mor daca inteleg ce se intimpla acolo. Noua minute de zdranganeala - noua minute de nimic. M-am plictisit ingrozitor ascultind za masterpiece. La un moment dat wahu' ala suna ca o basina! Ba nu, ca mai multe basini! Pe la 3:04 incepe.

 

Poate nu inteleg eu genul asta de suflet; sint obisnuit cu Gilmour.

Link to comment
Share on other sites

da...nu e genul meu, dar nu iti intzeleg nervozitatea din postul tau...poate ti-a atins tzie o coarda sensibila...

 

Asta o consider muzica de taiat venele,cand te-a parasit nevasta ca sa iti potzi plange de mila...faze de genu :D

 

Hai,trage aer in piept si nu mai fii suparat, viatza e frumoasa :lol:

Link to comment
Share on other sites

Am sã repet postul meu de pe blog. Am spus, acum ceva vreme, cã mã lasã rece tehnica, ºi cã vreau sã aud suflet. Sunt destul de sãtul de virtuoziºenii de apartament, sunt sãtul ºi de virtuoziºenii de album. Mai jos, avem un chitarist. Desigur, va fi contestat, sunt foarte sceptic vizavi de faptul cã ne vom da seama cã sculele, chitãrile ºi pretențiile pe care le avem cedeazã în fața sentimentelor. Mã lasã rece. Muzica nu ține de mâini, ține de suflet.

 

Altul care vine sa imi spuna cum sa cant. Ma baieti, voi nu pricepeti ca fiecare canta cum vrea el??? Poti sa ai tu sufletul lui sf. Petru, daca nu ai si putina tehnica, iese un caca.

Crezi ca Gary Moore aici:

''baga doar suflet'' sau are si ceva tehnica? Oare mainile nu il ajuta, sau nu a exersat in viata lui ca de, sa canti la chitara ai nevoie doar de suflet??

Cantati baieti cum vreti ca o faceti pentru voi, nu pentru altii care s-au saturat sa va asculte.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mie tonul imi place foarte mult. Pana la urma nu pot sa inteleg o exprimare "o groaza de benduri imprecise, un vibrato de diletant si teme neinspirate". Cine a spus ca trebuie sa fie totul precis? Hai sa cantam toti Nothing Else Matters toata viata si sa ne dam cu parerea care suna mai bine. Trebuie avute multe lucruri in vedere. Pe vremea aia, muzica nu se facea pentru a se vinde albumul. Era o forma de protest in multe situatii, era "vocea" unei generatii. Acum e o chestie comerciala, pe care o ascultam toti ca oile, iar daca vine unul si spune "mie nu-mi place trupa X", restul il fac idiot. Experienta artistilor cu instrumentul chiar nu era asa importanta ca acum... Rezultatul... ori iti place ori nu-ti place, nimeni nu trebuie sa spuna cuiva ce si cum sa asculte sau ce si cum sa cante.

 

Alta tot din aceeasi perioada, doar ca oleaca mai tehnica, dupa parerea mea.

http://www.youtube.com/watch?v=ZTVnCyDoQlQ

Edited by Gojira
Link to comment
Share on other sites

Cand faci un bend trebuie sa fie PRECIS altfel suna fals

 

Hendrix intinde bine 90 % din cazuri , si de multe ori o drege intinzand mai mult ( chiar 2 tonuri ) sau folosind vibratoru, dar nu prea e fals ( atunci cand baga imnu e o exceptie :))). Baiatu asta de la funkadelic e sub ton de prea multe ori .

 

SI in early 70 erau chitaristi cu tehnica foarte buna : Clapton , Blackmore , Alvin Lee , Al di Meola , John Mclaughlin .

 

Insa abordarea cu "CHITARISTI ... veniti de descoperiti apa calda ! " mi se pare aberanta cand se da un exemplu de genu asta !

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Cand faci un bend trebuie sa fie PRECIS altfel suna fals

 

Hendrix intinde bine 90 % din cazuri , si de multe ori o drege intinzand mai mult ( chiar 2 tonuri ) sau folosind vibratoru, dar nu prea e fals ( atunci cand baga imnu e o exceptie :))). Baiatu asta de la funkadelic e sub ton de prea multe ori .

 

SI in early 70 erau chitaristi cu tehnica foarte buna : Clapton , Blackmore , Alvin Lee , Al di Meola , John Mclaughlin .

 

Insa abordarea cu "CHITARISTI ... veniti de descoperiti apa calda ! " mi se pare aberanta cand se da un exemplu de genu asta !

 

Foarte corect !

Link to comment
Share on other sites

"Am sa citez de pe blogu' meu" sau cum a zis... A mai pomenit de blogu' lui minunat si-n alt post, unde ne-a spus ca lanseaza si volume. Cre' ca incearca sa ne convinga cit de tare e pentru ca are blog. :lol:

 

Eu is prieten cu Nicu Patoi pe feisbuc...asa'i ca's tare? :1st:

Link to comment
Share on other sites

Guest Din Oraºul Acesta

Scuze de absențã, am fost ținut ceva vreme departe de calculator.

Nu am cum sã rãspund fiecãruia dintre voi.

 

Am sã le mulțumesc doar puținilor, cãci au fost, care au înțeles mai tot ce am spus: Alex_Strat69, Metabog sau Gojira. Am vãzut cã au trecut de prima pãrere, ºi au mers mai departe. Merci mult, e bine sã ºtii cã mai sunt ºi alții care rezoneazã, poate nu la fel de puternic, la gusturile tale.

 

Am evitat sã adaug în seara asta un Malmsteen, ºtiu sigur cã este un neica nimeni, deci nu are rost sã mai discutãm de el.

 

Searã bunã.

Edited by Din Oraºul Acesta
Link to comment
Share on other sites

Am sã repet postul meu de pe blog. Am spus, acum ceva vreme, cã mã lasã rece tehnica,

 

 

...........Ce a ieºit este piesa de mai jos. Garantez cã meritã fiecare secundã.

 

Aruncata la gunoi !!!

 

De mult nu am auzit ceva mai groaznic!!!

 

Poate sa ia parte la X Factor , numa acolo se mai aud falsuri pe banda rulanta .

 

Atat de prost sa cante cineva este de premiat este ceva iesit din comun !!.

 

Dar cineva ia facut firma ,peste 3M de vizionari e ceva.

 

Am ascultat si alte piese ...este de toata jena ,,face de rusine faima negrilor ca ar fi muzicanti innascuti,

sau o fi asta exceptoa de la regula ?

 

Rau a ajuns muzica daca asa ceva se asulta.

 

Sau Funkadelic trebuie cantat fals ? o fi obligatoriu.

 

Cat despre ce auz muzical are @Din Oraºul Acesta m-am lamurit.O fi din aceiasi categorie cu ala din clip.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Nihilistul

Mie, de exemplu, mi se pare bine de tot. Este vorba de transmisie, nu de numarul de note pe secunda si nici de "a, acolo a sunat fals, e de rahat". Asta-i problema cand intelegi muzica precum intelegi contabilitatea. Poate sa intinda pe langa de un milion de ori, daca omu' transmite si daca rezultatul final este frumos, nu conteaza absolut deloc, ca doar nu e vreo regula "daca intinde pe langa de mai mult de 3 ori, inseamna ca e urat".

Si Hendrix era un vocalist slab, din punct de vedere tehnic, dar canta cu atitudine si transmitea si asta era destul. Nu zic ca tehnica nu este foarte utila, dar in cazul de fata, chitaristu' a avut destula tehnica pentru a face ceva foarte frumos, in maniera in care-a facut-o.

Iar treaba cu "rau a ajuns muzica daca asta se asculta", fara suparare, dar mi se pare de mare rahat.

Link to comment
Share on other sites

Mie, de exemplu, mi se pare bine de tot. Este vorba de transmisie, nu de numarul de note pe secunda si nici de "a, acolo a sunat fals, e de rahat". Asta-i problema cand intelegi muzica precum intelegi contabilitatea. Poate sa intinda pe langa de un milion de ori, daca omu' transmite si daca rezultatul final este frumos, nu conteaza absolut deloc, ca doar nu e vreo regula "daca intinde pe langa de mai mult de 3 ori, inseamna ca e urat".

Si Hendrix era un vocalist slab, din punct de vedere tehnic, dar canta cu atitudine si transmitea si asta era destul. Nu zic ca tehnica nu este foarte utila, dar in cazul de fata, chitaristu' a avut destula tehnica pentru a face ceva foarte frumos, in maniera in care-a facut-o.

Iar treaba cu "rau a ajuns muzica daca asta se asculta", fara suparare, dar mi se pare de mare rahat.

 

Cerinta ca sa nu fie falsa muzica tine de simtul estetic muzical al ascultatorului cat si al interpretului .Aici se intampla "transmisia" .

 

Sunt de acord cu tine ..la cat auzi tu atat canta si idolul tau ..deci sunteti pe aceiasi lungime de unda .Foarte bine ptr voi puteti sa experimentati trairi artistice nemaivazute !

 

Insa majoritatea simte transmisia cand are forma artistica , interpretare artistica ce implica si armonie si estetica .( nu este vorba de tehnica interpretativa sau muzicala )

 

Sunt chitaristi care nu prea au simt muzical si compenseaza lipsa prin tehnicii de interpretare si retzete muzicale dar au macar metrica au si nu canta fals .Acestia mai pacalesc publicul care ii confunda cu artistii .Publicul nu stie ca nu tot ce cara o chitara este chitarist .

 

 

Gagiul asta al tau este unic !.Am mai auzit chitarist care era bata la chitara ...dar nu canta fals cea ce canta ( eventual armonia mai era pe langa din cauza ca nu prea le are cu chitara ) insa vocal canta bestial .

 

Asta al tau este o eroare a naturii , port ilegal de instrument.Trebuie sa-l amendeze si sa-l aresteze sa nu-l lase mai aproape de 100 m de scena sau chitara .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Nihilistul

Eu cred, pur si simplu, ca e vorba de un concept de cantare pe care nu il intelegi.

Nu-i panica, nici eu nu inteleg unde gasesc oamenii frumusetea in trupe precum Sonata Arctica sau Def Leppard sau alt milion de alte trupe, dar eu zic ca, in situatia asta, frumos e sa nu comentezi deloc sau sa spui ca nu iti place, nu sa sari cu gura ca "rau a ajuns muzica daca asta se asculta" sau "ar fi trebuit sa nu-l lase la mai putin de 100 de metri de chitara".

Link to comment
Share on other sites

Arpi, coordonatele estetice ce le-ai descris erau suficiente în Renaștere. Între timp s-au mai descoperit multe despre natura frumuseții.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aesthetics#Modern_aesthetics

 

Ce zici, lucrãrile lui John Cage sunt "armonice" sau "sunã fals"? În special 4'33''. Dar Immolation? Meshuggah? Anal Cunt?

Link to comment
Share on other sites

Arpi, coordonatele estetice ce le-ai descris erau suficiente în Renaștere. Între timp s-au mai descoperit multe despre natura frumuseții.

http://en.wikipedia....dern_aesthetics

 

Ce zici, lucrãrile lui John Cage sunt "armonice" sau "sunã fals"? În special 4'33''. Dar Immolation? Meshuggah? Anal Cunt?

 

Este mare diferenta intre disonant si fals.

Link to comment
Share on other sites

E și asta adevãrat :)

Dar sunt situații în care:

  1. Pe lângã faptul cã nu avem acces la intențiile interpretului (chiar dacã le expune poate fi duplicitar) uneori nu avem un reper comparativ sau nu știm care e relația cu acesta. I.e. poate cântã intenționat "fals".
  2. Lucrarea e în primul rând ritmicã, deci noțiunile de relații tonale nu au sens. Vezi Breakcore etc.

De multe ori când lumea vorbește despre esteticã are în vedere doar "frumosul". Sã nu uitãm cã natura umanã include și reacții negative.

Link to comment
Share on other sites

Dorinta asta de "experiment" exista sub toate formele. Pe Picasso sunt sigur ca foarte multi il considera un geniu, insa sunt multi care il considera ticnit.

Asa si in muzica. Exista persoane care receptioneaza pozitiv mesajul artistului si exista persoane care receptioneaza pozitiv.

De aceea exista o gramada de experimente. Avem breakcore, noise, noisecore, avant-garde si multe altele.

 

Asta reuseste sa ma trezeasca in fiecare dimineata. Daca ar fi sunat "corect", cel mai probabil, nu m-ar fi atras asa mult:

 

Un experiment, foarte reusit din punctul meu de vedere, cu Mike Patton si Dave Lombardo:

 

Si in cele din urma, oleaca de noise, de la Merzbow, un artist japonez:

Edited by Gojira
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.