karpi Posted February 7, 2011 Posted February 7, 2011 (edited) Cu cat este mai sus este mai bine ( magnetofoanele mele aveau 100KHz curentul de stergere DAR forma semnalului sinusoidala !! si sa nu-ti spun ce se intampla cand ajungi cu oscilatorul de test peste 16 KHz ...uuurca pitch-ul si urca ...apoi odata auzi cum coboara ...hahahaha si este 100KHz curentul de stergere /prmagnetizare si un singur semnal sinusoidal de la generatorul audio ! I-ti dai seama ce se intampla cand forma unui "clock" este un semnal rectangular ...adica zeci de sinusoide cu amplitudine suficientde mare sa apar tot ce vrei si ce nu vrei in banda audio( cel putin 21 de armonice serioase ).Plus se amesteca si cu tot felu de radiofrecvente si alte surse de bruiaj..in afara de semnalul util care l arandul sau nu este o sinusoida ..ci o multiudine de "sinusioide" ..toate se amesteca si poti sa EQ sa filtrezi si sa faci ce vrei caci to murdar suna si nu stii de unde,,,cand nu ai semnal este liniste nu ai produse IMD ..cum apare semnalul util ..hopp apar si intermodulatiile ...si numai cu scule serioase de laborator poti sa masori sa sa vezi ce a aparut in "plus". Ptr statie de bass si chitara pana la un punct merge dar ...nu mai sti daca am scris ...o placa un convertor DC-DC este foarte atent proiectata in cazul sculelor audio ca sa nu introduca semnal parazitar in celelalte montaje. Avantaj ...scula usoara. Are prietenul meu statie in clasa "D" cu sursa de alimentare in comutatie si difuzor cu magnet neodinium ...super usoara si de putere mare ... In conditii de amator este foarte greu sa faci o placa . circuit de sursa in comutatie ce sa nu produca probleme .. Dar amatorul face orice si de toate ....daca am timp vreau sa fac o statie in clasa "D" ...bineinteles vu un integrat specializat ...hehe >Asa de proba cu IC-uri logice am incercat la cativa miliwati.. Ptr experiment ma gandesc sa folosesc convertorul AD Delta sigma de la ecourile construite acu 20 de ani ..toate inclusiv flanger si chorus constute de mine ( mai multe tipuri ..mai multe placi la fiecare _) am avut probleme cu radiatia semnalelor de comutaie...ajungea pe convertorul DA te miri pe unde semnal intarziat ..si am tot modificat etc pana la urma am cumparat ecou ..plus in procesr=or este ecou .. Este util sa construiesti ,inveti enorm de multe ,,apar probleme peste probleme la rezolvarea caror inveti de toate... Edited February 7, 2011 by karpi
AnalogSound Posted February 7, 2011 Author Posted February 7, 2011 Multumesc karpi pentru feedbackul dat, momentan sursa ruleaza undeva la 60kHz... sincer eu nu prea aud nimic acolo...oricum in orice produs audio este vorba de un comprimis, nu cred ca exista ceva perfect si care sa raspunda la toate doleantele celor care il folosesc. Revenind la partea de chitara , cred ca orice este peste 8kHz nu prea are ce cauta acolo, o sa fac o analiza spectala zilele acestea dar, avand in vedere ca semnalul de baza este undeva la 60kHz, clar armonica a 2-a este undeva la 120 ceea ce este mult prea sus chiar pentru o ureche foarte bine antrenata, acum fie vorba nu stiu daca exista un motiv pentru care sa se aduca standardele HiFi in discutie in ceea ce priveste pre/amplificarea de chitara inclusiv efectele folosite. Consider ca este mult mai daunator pentru sunet un tub alimentat la 12-50v decat un tub alimentat la o tensiune de 300v cu un riplu cuprins intre 70 si 100mV. Cand vine vorba de digital se schimba foaia intrucatva, iar statiile in clasa D iertat sa imi fie dar nu le vad aplicabilitatea decat poate prin RF/HF (este doar parerea mea).. ca si-au facut loc si in audio.. asta doar pentru ca au o eficienta sa zicem mare si ca au un gabarit relativ redus, dar problemele de proiectare implica foarte multe si mari semne de exclamare. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
AnalogSound Posted February 9, 2011 Author Posted February 9, 2011 O varianta de Overdrive cu 2 double triode 6n16b, controale de gain, ton si volum. Va intra direct intr-o cutie 1590BB impreuna cu sursa SMPS (pozele au fost facute langa o baterie de 9v pentru a face comparatie cu dimensiunea). Inregistrarea s-a realizat cu o chitara Squier SSS si cu un cabsim (fara cabsim de data aceasta nu avea nici un rost, avand in vedere ca este o pedala de OD). Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound MasterDrive.mp3
viobio Posted February 10, 2011 Posted February 10, 2011 O varianta de Overdrive cu 2 double triode 6n16b, controale de gain, ton si volum. Va intra direct intr-o cutie 1590BB impreuna cu sursa SMPS (pozele au fost facute langa o baterie de 9v pentru a face comparatie cu dimensiunea). Inregistrarea s-a realizat cu o chitara Squier SSS si cu un cabsim (fara cabsim de data aceasta nu avea nici un rost, avand in vedere ca este o pedala de OD). Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound suna ok imi place tonul,este foarte vintage ,ca in anii 60 cind ne vedem sa ti dau o pereche de 6H17B,au amplificarea mai mare am facut si eu experiente cu "creioane" pe mine ma uimeste cit de tare se incalzesc,pe dublele triode normale poti sa tii mina ,pe astea nu stii ca o parte din aparatura de bord a avionului MIG21 a fost facuta cu astfel de tuburi?
karpi Posted February 10, 2011 Posted February 10, 2011 (edited) Multumesc karpi pentru feedbackul dat, momentan sursa ruleaza undeva la 60kHz... sincer eu nu prea aud nimic acolo...oricum in orice produs audio este vorba de un comprimis, nu cred ca exista ceva perfect si care sa raspunda la toate doleantele celor care il folosesc. Revenind la partea de chitara , cred ca orice este peste 8kHz nu prea are ce cauta acolo, o sa fac o analiza spectala zilele acestea dar, avand in vedere ca semnalul de baza este undeva la 60kHz, clar armonica a 2-a este undeva la 120 ceea ce este mult prea sus chiar pentru o ureche foarte bine antrenata, acum fie vorba nu stiu daca exista un motiv pentru care sa se aduca standardele HiFi in discutie in ceea ce priveste pre/amplificarea de chitara inclusiv efectele folosite. Consider ca este mult mai daunator pentru sunet un tub alimentat la 12-50v decat un tub alimentat la o tensiune de 300v cu un riplu cuprins intre 70 si 100mV. Cand vine vorba de digital se schimba foaia intrucatva, iar statiile in clasa D iertat sa imi fie dar nu le vad aplicabilitatea decat poate prin RF/HF (este doar parerea mea).. ca si-au facut loc si in audio.. asta doar pentru ca au o eficienta sa zicem mare si ca au un gabarit relativ redus, dar problemele de proiectare implica foarte multe si mari semne de exclamare. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound Daca folosim ecou , flanger,chorus si altele PWM ce mai conteaza daca si etajul final este PWM ?? Este foarte comoda o asemenea statie cu tot cu sursa in comutatie +dif cu magnet neo..e usoara !! Suna tare 100-4000 Hz este super ptr chitara . Eu ma refer la sculele de studio ,,,formatoare de ton ..cu tub ,,cu ce o fi si problema sursei in comutatie....nu ptr teren..acolo este OK. Am unele scule portabile cu surse in comutatie sunt super ba chiar mai mult . Totusi cei profi in studiourile de inregistrari se feresc caci pot fi surse de probleme. Asta nu inseamna ca nu exista scule in comutatie super profi calitative si foarte bune .dar probabil si costa o gramada de bani . Ptr un formator de ton pentru studiou cu tuburi eu sunt petru traf de retea nu este problema gabaritul .. Ptr cantat in deplasare sunt ptr cele cu surse in comutatie . Suna bine ce ai postat...un singur lucru ar fi interesant sa aud un chitarist executand anumite lucruri sa aud dinamica .Asa ptr ritm suna foarte bine. Edited February 10, 2011 by karpi
AnalogSound Posted February 11, 2011 Author Posted February 11, 2011 @viobio: Da stiam ca au fost si sunt folosite in aparatura MIG21 si intradevar se incalzesc mult mai tare decat surorile lor mai mari (ca dimensiune) dar asta vine si de la faptul ca balonul de sticla este foarte mic, oricum sunt o minune a tehnologiei aceste tuburi, acum am achizitionat 20 de bucati de 6N21B care are un factor de amplificare cuprins intre 70 si 100 (cred ca merge un distors dragutzel cu el). @karpi: din pacate imi place sa cred ca sunt mai bun ginginer decat chitarist - lucru care se vede cu ochiu' liber, dar dupa ce o sa fie gata prototipul o sa fac niste inregistrari cu cineva care este mai dibaci la chitara Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
ggg Posted February 11, 2011 Posted February 11, 2011 O varianta de Overdrive cu 2 double triode 6n16b, controale de gain, ton si volum. Va intra direct intr-o cutie 1590BB impreuna cu sursa SMPS (pozele au fost facute langa o baterie de 9v pentru a face comparatie cu dimensiunea). Inregistrarea s-a realizat cu o chitara Squier SSS si cu un cabsim (fara cabsim de data aceasta nu avea nici un rost, avand in vedere ca este o pedala de OD). Bravos GT!!! Dintre toate distoarsele facute de tine si care le-am ascultat pana acum, cel prezentat aici suna cel mai bine.Un mare plus , din punctul meu de vedere (sau "parerea mea TM" ) , este acela ca nota se aude suficient de distinct.
AnalogSound Posted February 11, 2011 Author Posted February 11, 2011 (edited) Merci fain de aproeciere GG - nah acum este foarte multa chestie si de gust, acest gen de OD este mai low gain si de aceea sa zicem ca suna mai aerisit si sa nu uitam totusi aportul tubului alimentat la 300v Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound PS: cred ca am gresit putin niste chestii ups.... pe datele de catalog Ua max este data ca fiind 200v iar Ua typ. este 100v... eu o alimentez cam la ...270v ceea ce se pare ca este destul de mult pentru un tub de preamp, o sa duc totul mai jos astazi sa vedem cum se comporta. Va tin la curent...rectific la tensiune. Edited February 11, 2011 by AnalogSound
viobio Posted February 11, 2011 Posted February 11, 2011 (edited) Merci fain de aproeciere GG - nah acum este foarte multa chestie si de gust, acest gen de OD este mai low gain si de aceea sa zicem ca suna mai aerisit si sa nu uitam totusi aportul tubului alimentat la 300v Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound PS: cred ca am gresit putin niste chestii ups.... pe datele de catalog Ua max este data ca fiind 200v iar Ua typ. este 100v... eu o alimentez cam la ...270v ceea ce se pare ca este destul de mult pentru un tub de preamp, o sa duc totul mai jos astazi sa vedem cum se comporta. Va tin la curent...rectific la tensiune. 300v nu este mult,eu am facut probe pe un preu de Soldano,preul avea anodica 354v!!! depinde cit disipa anoda triodei masoara tensiunea intre anod si masa,masoara curentul prin tub ,daca nu depasesti puterea disipata nu este bai daca le omori cu tensiune mica nu o sa mai ai "coi" Edited February 11, 2011 by viobio
AnalogSound Posted February 11, 2011 Author Posted February 11, 2011 Sunt bine cu ele... nu stiu de ce draci am avut impresia ca depasisem putin puterea disipata (eram la serviciu si am inmutit aiurea )), dar nici vorba de asa ceva. Am 1.9mA prin tub deci este foarte ok cum este acum , oricum o sa ma mai joc putin cu biasul pe la tuburi sa vedem cam pe unde este o zona optima de functionare. O sa trebuiasca sa ma pun sa calculez putin rezistenta interna pentru ca ma intereseaza sa stiu cam ce impedanta de iesire are de ex pe partea de repetor pe catod (nu ca are o importanta neaparat vitala... dar daca tot o facem inginereste macar sa o facem bine ). Aaaa si tensiune mica nu o sa vada mai jos de 260v ca se duce dracu tot feng-shui-ul Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
AnalogSound Posted February 12, 2011 Author Posted February 12, 2011 Pentru un gain ceva mai mare (daca se doreste) am terminat un proiect de LPB cu SMD-uri are aprox dimensiunile unei monede de 10 bani. De asemenea poate fi montat in cavitatea oricarei chitare (de fapt pentru acest motiv a fost facut asa de mic)problema cea mare o sa fie locasul pentru baterie in acest moment Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
AnalogSound Posted February 13, 2011 Author Posted February 13, 2011 (edited) Un mic update: pentru ca am avut ceva timp liber am incercat sa fac SMPS-ul din a doua schema cel cu integratul MC - sa zicem ca nu a fost nici macar pe departe ceea ce trebuia sa fie - ma asteptam la un riplu mult mai mic si o functionare mult mai stabila, din pacate nu a fost cazul. Riplu de aproape 300mV (bun pentru alimentat orice numai montaje audio nu) tensiune la iesire instabila (poate dioda de redresare nu se recupera destul de repede la frecventa aceea). Si pe langa toate acestea am mai incercat sa fac si tot montajul SMD ca sa fie treaba treaba. Sa zicem ca nu merita efortul cea de-a doua schema, asa ca o sa raman la cea care functioneaza impecabil (cea cu 555) si care nu a dat rateu si a functionat din prima - o sa o trec pe aceea pe componente SMD si o sa vad cum se comporta. LE: Si ce este si mai neplacut este faptul ca am obtinut doar 180-190V cu aceasta topologie... lucru care ma satisfacea intr-o anumita masura daca riplul era mai mic de 100mV (semnificativ mai mic) Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound Edited February 13, 2011 by AnalogSound
AnalogSound Posted February 20, 2011 Author Posted February 20, 2011 Versiunea SMD a convertorului - 12v IN / 300V out / Riplul a mai scazut pe la aprox. 60mV la tensiunea maxima. SMD: 1206 (urmeaza versiunea cu 0805) / SOIC 8/ bobina este 100uH la 2.1A - cu blindaj de ferita / restul sunt THD Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
AnalogSound Posted March 3, 2011 Author Posted March 3, 2011 (edited) So cam asa arata bagat intr-o cutie de tavaleala ... ma rog versiunea finala nu o sa arate asa asta e clar. Ideea este ca acum bagata in cutie zgomot=0. Aici aveti un mic clip audio cu ea: ritm + solo (pe partea de solo adaugat putin reverb) totul a fost tras cu un squier strat si un cabsim direct in placa de sunet. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound PS: de Sambata incolo pedala este disponibila pentru toti cei care doresc sa o incerce personal, o sa pun detaliile si conditiile pe topicul de la Vanzari. LE: De fapt o sa o facem aici (ca sa nu incurcam mere cu pere c anu prea are legatura), so, regulile sunt urmatoarele: - pedala vine si se inmaneaza personal primului venit - pedala nu va fii tinuta mai mult de 3 zile de catre o persoana (daca urmatoarea persoana din lista nu este disponibila atunci pedala se va intoarce la mine o sa o inmanez urmatorului) - pedala nu se va deschide si nu se vor efectua modificari sub nici o forma, daca pedala incetreaza sa functioneze dintr-un motiv sau altul, atunci se va aduce la mine personal - nu am pretentie sa va purtati cu ea precum cu un copil mic, dar bunul simt este apreciat mereu - fiecare participant va scrie 2-3 impresii pe acest topic si daca timpul si cheful ii permite va inregistra un clip audio (nu este obligatoriu) - aceasta "oferta" este valabila numai pentru municipiul Bucuresti - doresc sa fiu informat atunci cand pedala a ajuns la un alt utilizator Cam asta e tot... so cine este primul?? PS: pedala va trebuii in cursul saptamanii viitoare sa poposeasca si la mine 2-3 zile pentru a fi incercata de Florin Giuglea (principalul tester al produselor Analog Sound) MasterDrive2.mp3 Edited March 3, 2011 by AnalogSound 2
AnalogSound Posted March 3, 2011 Author Posted March 3, 2011 Ca nu am mai putut sa modific, ca sa nu se inteleaga gresit: clipul a fost tras de mine nu de Florin Giuglea (userul Jack Daniel - PUBLIKA ) - de fapt va puteti da seama dupa cat de "bine" a fost interpretat ) Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
AnalogSound Posted March 3, 2011 Author Posted March 3, 2011 Adjudecat, primul pilot de incercare George , tre sa vedem cum ne vedem si e a ta (poate in wk asta)? Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
AnalogSound Posted March 11, 2011 Author Posted March 11, 2011 Aici va prezint o versiune high-gain, este realizat cu tuburi 6n21b pe un schelet de Soldano GTO Supercharger - maine o sa pun si niste clipuri audio. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound PS: Maine pedala se va intoarce la mine, a fost probata de George - asteptam sa puna 2-3 cuvinte despre ea; astept pe urmatorul care doreste sa o incerce. 1
viobio Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Aici va prezint o versiune high-gain, este realizat cu tuburi 6n21b pe un schelet de Soldano GTO Supercharger - maine o sa pun si niste clipuri audio. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound PS: Maine pedala se va intoarce la mine, a fost probata de George - asteptam sa puna 2-3 cuvinte despre ea; astept pe urmatorul care doreste sa o incerce. tare !! Gabi hai sa facem un concurs sa vedem cite montaje facem pe luna glumeam!! propunere hai sa facem impreuna un amplif cu preul si defazorul realizat cu " tigari " rusesti faci tu preul si eu etajul final 15w ] sa vedem cit de mic iese punem totul pe cablaj ,mai putin finalele ma ocup eu de trafuri/carcasa/ etc tu sa proiectezi cablajul amplificatorul ramine la tine pina la
AnalogSound Posted March 11, 2011 Author Posted March 11, 2011 (edited) Deal ! Si probabil cu un traf toroidal (oricum de consumul astora mici in materie de anodica poti sa nu tii cont ) ). Oricum vorbim la un telefon si sau la o cafea - saptamana asta ma mai eliberez si eu, astept cu interes sa vedem cum suna prototipul asta high-gain. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound PS: putem de asemenea sa folosin 6P30B (am vreo 15 bucati pe acasa) - pentode de putere pentru AF care merg pana la 5w disipatie anodica maxima ... asta intr-un PP scoatem un 3-4w pe bune cu 4-6k in primar (plate to plate) Edited March 11, 2011 by AnalogSound
AnalogSound Posted March 12, 2011 Author Posted March 12, 2011 3 Clipuri audio cu pedala in cauza. Lantul a fost: Chitara / Pedala Tuburi / Cabsim / Placa de sunet, nu s-au facut prelucrari ulterioare. Nivelul de zgomot este putin mai sus deoarece am tras in fata calculatorului, iar sursa de alimentare folosita este facuta cu traf si o celula de redresare facuta pe genunchi - sursa in comutatie si alimentatorul este la cealalta pedala (cu ocazia asta poate imi cumpar si eu mai multe surse de 12v ) ) Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound CunchAndBalls-Strat-Solo.mp3 CunchAndBalls-Ibanez.mp3 CunchAndBalls-Strat.mp3 2
Razvan S. Posted March 12, 2011 Posted March 12, 2011 (edited) hihi :D suna foarte misto, pe bune Edited March 12, 2011 by Razvan S.
AnalogSound Posted March 14, 2011 Author Posted March 14, 2011 Un clip nou tras in aceleasi conditii dar cu niste modificari. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound CunchAndBalls-Ibanez2.mp3 1
AnalogSound Posted March 15, 2011 Author Posted March 15, 2011 Pedala s-a intors de la George, o mai doreste cineva la o proba? Hai cu curaj ca nu e pe bani si nici nu musca. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
dass101 Posted March 16, 2011 Posted March 16, 2011 Pai o sa o vreau eu, dar probabil ajung miine-poimiine. Daca mai ai pe cineva care o vrea chiar azi, da-i-o.
vaxe Posted March 16, 2011 Posted March 16, 2011 As dori sa o incerc si eu dupa ce revine de la Dragos. Toate cele bune!
AnalogSound Posted March 16, 2011 Author Posted March 16, 2011 Oky doky - Dragos era pe lista oricum , urmatorul este Vaxe. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
dass101 Posted March 19, 2011 Posted March 19, 2011 Pedala e la mine, si iata primele mele impresii: Suna clar a preamp cu lampa, nu are nici o legatura cu pedalale OD standard (care isi au si ele in mod evident rolul lor) Pedala poate sa sune aproape clean, dar cu compresia si tonul de lampa, si ajunge pina la un drive destul de puternic in zona cranked plexi. Eu o vad ca ideala sa o ai in pedalboard, pentru cei care sint nevoiti sa cinte pe ampuri SS la cintari sau repetitii, pe scule care nu le apartin, sau ca un canal suplimentar cu drive de lampa la un amp ce are doar canal clean. Sint citeva aspecte tehnice ce mai trebuie imbunatatite, fiind un prototip e si normal sa apara asemenea lucruri. Comparativ cu un Blackstar HT Dual (compar strict cu canalul de crunch, nu cu cel de drive), pedala lui Gabi mi se pare mult mai transparenta si dinamica, o prefer fara discutie.
AnalogSound Posted March 19, 2011 Author Posted March 19, 2011 Multumesc Dragos pentru timpul alocat si pentru bunavointa. In principiu pe partea de iesire trebuie montat un pot logaritmic si sa mai atenuez putin nivelul de iesire (asa cum ai spus) si o sa mai montez un switch din care sa se poata alege tipul de tonestack (poate un hibrid intre un ts de bigmuff pentru un sunet mai scooped si un tonestack de TS pentru un sunet cu mai mult hump in zona de medii). Urmatorul care doreste sa o incerce? anybody? Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now