www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Cred cã dupã nici 2 zile de dezbateri aprinse concluzia ar fi cã majoritatea (marea majoritate ) ne cumpãram chitarã ca sã imitãm alți artiºti ( ãsta fiind ºi subiectul topicului ), dar cã, pe traseu, o parte îºi gãsesc vocație ºi încep sã compunã , devenind originali (dar ºi rãmân cu influențe), altã parte rãmân în aria cover-iºtilor mai mult din plãcere , pentru cã se pare, nu poți trãi cu asta ( la noi ),ºi ei fiind entertaineri au sau nu succes la publicul lor, în timp ce marea majoritate rãmâne acasã , cântã pentru prieteni ºi vecini...

 

Restul discuțiilor aprinse sunt pentru "caºcaval",dar ãsta-i alt subiect ( manageri, relații, tupeu , etc ), ºi involuntar mi-am adus aminte de emisiunile televizate de prin 94-95, când se adunau cântãreții populari sã dezbatã cum sã scoata de pe piațã curentul manelist care tocmai se nãºtea. ªi ce s-a ales ?

 

Pânã atunci spor la cântat la toatã lumea!

 

Respect !

 

PS : pentru ciorap : sã înțeleg cã Iris a deschis AC/DC pentru cã a cerut cel mai puțin ? Nu-s mare fan Iris , dar n-aº crede... Pun pariu cã Marcel Avram a avut un cuvânt de zis ( apropo' : nu prea a zis nimeni "mersi" lui Marcel Avram. Când l-a adus pe Jacko, chiar l-au fãcut infractor toți jurnaliºtii )

Edited by ramurel
  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
sã înțeleg cã Iris a deschis AC/DC pentru cã a cerut cel mai puțin ?

Daca iti amintesti care a fost ultima piesa cantata de Iris, raspunsul e cat se poate de clar. Si se pupa si cu subiectul "imitatie", desi Minculescu n-ar recunoaste veac influentele "vestice" din compozitiile Iris.

Guest Baumwolle
Posted
Daca iti amintesti care a fost ultima piesa cantata de Iris, raspunsul e cat se poate de clar. Si se pupa si cu subiectul "imitatie", desi Minculescu n-ar recunoaste veac influentele "vestice" din compozitiile Iris.

 

 

Ba le-ar recunoaște, coperta de la Iris II este un exemplu formidabil.

Guest costi iorga
Posted (edited)
pãrerea mea e cã muzica româneascã aratã ca o prostituatã ieftinã pentru cã atât muzicienii cât ºi publicul (poftim!) sunt orientați cãtre trecut, adicã spre imitație, cu convingerea cã nu se mai poate scrie ceva nou.

 

spun asta pentru cã existã trupe valoroase în underground care nu depind de astfel de prejudecãți ºi limitãri.

... cum ar fi "Negru Latent" sau "Verma Leptor"? :) -- Numele sunt intr-adevar originale!

On topic acum: Consider ca e important sa te apuci de chitara din dorinta de a imita pe cineva, in definitiv fiecare dintre noi are anumite influente, poate chiar anumiti idoli, iar la varsta la care s-a apucat de chitara (majoritatea au facut-o in adolescenta sau putin mai devreme), nevoia de identificare cu cineva cool foarte mare.

Cred de asemenea ca e important sa fii original in masura in care doresti sa "lasi" ceva mostenire omenirii. Nu sunt insa de acord cu damnarea celor care nu pot, nu vor sau nu sunt interesati de a fi originali.

Unul din cei mai mari muzicieni contemporani romani, Dan Aldea este actualmente instrumentist de studio, canta ceea ce i se cere. Nu cred ca acest lucru îi minimalizeaza în vre-un fel meritele, ca sa nu mai vorbim de aptitudini. Sa bagi un solo "a la Mark Knopfler" fara sa fie 1/1 Mark Knopfler e MARE lucru.

Am tot respectul pentru cei care se incuie cu zilele in casa numai pentru a invata un lick, o partitura sau un solo al vreunui mare instrumentist.

Edited by costi iorga
Posted (edited)
... cum ar fi "Negru Latent" sau "Verma Leptor"? :) -- Numele sunt intr-adevar originale!

 

 

Da, pe mine m-a fascinat denumirea asta "Verma Leptor"... :

http://wordsmith.org/anagram/anagram.cgi?a...;t=1000&a=n

 

La subiect :

Însã, ar fi un exemplu de originalitate. Pânã la urmã ajungem în zona gusturilor, unde discuțiile se cam încheie. Influențe tre' sã fi avut ºi ei ,ca oricare alții.

Nu poți zice cã dacã ultima piesã de la reprezentația Iris avea riff-uri asemãnatoare AC/DC, gata !, sunt papagali, plagiatori, etc...

Edited by ramurel
Posted (edited)
Sincer , tu eºti unul din cei pe care-i invidiez pentru abilitãțile pe care le ai cu o chitara în mânã. Te-am urmãrit pe youtube. Eºti genul de "savant nebun" ( în sensul bun, sã nu te superi )...

sa traiesti ! Mie imi plac video-urile tale si sunt uimit ca dupa 1 an si la varsta care o ai te pasioneaza asta, atat! :)

 

 

 

+ 1. Felicitari.

 

dude mersi de apreciere, dar...tot timpu reusesc sa fac numa videos cu greseli si din lene nu le fac iar, si le bag asa cu bulituri pe utube, asta este,DAR!macar eu stiu EXACT , UNDE de CE, si CE am gresit in unele video-uri, la ce secunda si din ce motiv, spre deosebire de altii care se mira ca suna chitara lor nush cum pentru ca nu e intonata, etc, vorbesc la mod general, nu de cineva anume.

 

... cum ar fi "Negru Latent" sau "Verma Leptor"? :lol: -- Numele sunt intr-adevar originale!

On topic acum: Consider ca e important sa te apuci de chitara din dorinta de a imita pe cineva, in definitiv fiecare dintre noi are anumite influente, poate chiar anumiti idoli, iar la varsta la care s-a apucat de chitara (majoritatea au facut-o in adolescenta sau putin mai devreme), nevoia de identificare cu cineva cool foarte mare.

Cred de asemenea ca e important sa fii original in masura in care doresti sa "lasi" ceva mostenire omenirii. Nu sunt insa de acord cu damnarea celor care nu pot, nu vor sau nu sunt interesati de a fi originali.

Unul din cei mai mari muzicieni contemporani romani, Dan Aldea este actualmente instrumentist de studio, canta ceea ce i se cere. Nu cred ca acest lucru îi minimalizeaza în vre-un fel meritele, ca sa nu mai vorbim de aptitudini. Sa bagi un solo "a la Mark Knopfler" fara sa fie 1/1 Mark Knopfler e MARE lucru.

Am tot respectul pentru cei care se incuie cu zilele in casa numai pentru a invata un lick, o partitura sau un solo al vreunui mare instrumentist.

+1

Edited by Razvan S.
Guest JamesCicio
Posted

eu cred ca ar trebui inchis acest topic pentru ca in loc sa ne intelegem cat de uman se poate , ne jignim si etc, nici nu ne cunoastem nu stim nimic unii de altii etc. in fine, tot binele din lume tuturor.

Guest EvilCat
Posted (edited)

Mai bine sa se ia fiecare la bataie, ar fi mai buna lumea fara 80 % din cei ce o populeaza. O devenit acuma problema tuturor ca de ce exista trupe de covere si tot. Fiecare canta ce vrea atata timp cat nu deranjeaza pe nimeni, nu?. Oricum n-ai cum sa imiti pe cineva nici daca te straduiesti cu tabul original. Pentru ca artistul isi pune mereu amprenta pe melodie, nu poti copia ceva 100% si sa nu se vada. Dar of, frustrati mai sunteti.

 

Asa ii pe rgc tot timpul adica, nu stiu daca isi mai face cineva sperante. Asa is oamenii in general defapt, mor de grija altora acolo unde nu ii cazul. Extraordinar.

Edited by EvilCat
Guest EvilCat
Posted
tabul original? XD

 

 

 

xD Da ma, tabul original. Daca iti da cineva tabu original de la o melodie de-a lui n-o s-o poti scoate la fel 100% niciodata.

Posted

M-am hotarat sa postez si eu in aberatia asta de topic, "sa vorbesc ca sa nu tac", adica acelasi motiv ca si @barbarossa cand s-a luat de Nirvana. Mi se pare incredibil ce am citit. Ba, care e problema la oamenii care canta coveruri? Toate trupele pe lumea asta au pornit ca trupe de coveruri, nu e nicio rusine, chiar si supergrupurile alea formate din mega celebritati (The Dirty Mac). Sa nu mai vorbim de Heaven and Hell, e clar ca sunt trupe create doar din placerea de a canta, nu vad nimic rau in asta.

Vad ca @ciocanel a lasat si un videoclip cu Alice in chains, probabil pentru a sugera ca "exista originalitate si dupa Nirvana" (sau ce?) Toata povestea asta, ca grunge-ul a revolutionat industria muzicala, ca Cobain a scapat lumea de glam metal-ul siropos din anii 80, e BULLSHIT. Toti canta de placere, nu exista nicio lupta nimeni cu nimeni.

Following the demise of his band Sleeze in 1986, vocalist Layne Staley formed Alice N' Chains, a band which he said "dressed in drag and played speed metal".[2] The new band, featuring guitarist Nick Pollock, bassist Johnny Bacolas, and drummer James Bergstrom, performed around the Seattle area playing Slayer and Armored Saint covers.

Concluzia este ca "atunci cand omul e liber sa faca ce vrea, de obicei il imita pe altul" (asta e vorba unui bun prieten, hehe :) )

Posted (edited)
Mai bine sa se ia fiecare la bataie, ar fi mai buna lumea fara 80 % din cei ce o populeaza. Asa is oamenii in general defapt, mor de grija altora acolo unde nu ii cazul. Extraordinar.

 

Propui o rezolvare Ozymandias-ianã ?

 

Doar la noi ... Uite : tu, cirio ºi ciorap sunteți din aceiaºi trupã, ºi vã certați/contraziceți din 2 vorbe între voi în public... Huh ?

 

Pânã la urma este undeva o laturã constructivã a discuției, dar vorba ta, cred cã mai bine s-ar închide...

 

Chiar acu o ora am urmãrit un documentar despre o trupa favorita de-a mea , nu dau nume ( AC/DC) pentru cã nu doar ei au fãcut aºa , unde , un fost component povestea cã la începurile lor cântau în cluburi de tot felul, interpretând coveruri , ºi mai strecurau ºi câte o piesã de-a lor. Citez din memorie : "Daca intri necunoscut sã cânți într-un club plin de lume ºi nu cânți piese pe care le ºtie lumea , nu te ascultã nimeni"...ªi sunt de acord cu un coleg mai devreme care zicea ca poți , ca trupa de coveruri , sa pui un pic ºi din personalitatea ta acolo,( ca sã nu pari prea ridicol, cred, imitând ca un papagal )...

 

Respect !

Edited by ramurel
Posted
Uite : tu, cicio ºi ciorap sunteți din aceiaºi trupã, ºi vã certați/contraziceți din 2 vorbe între voi în public... Huh ?

nu ne certam si nici contrazicem, ne dam cu parerea, mai in gluma, mai nu, oricum nu o sa fie nimeni niciodata 100% de acord cu tine, e normal sa nu picam de acord tot timpu nu crezi?

Guest EvilCat
Posted (edited)
Doar la noi ... Uite : tu, cirio ºi ciorap sunteți din aceeaºi trupã, ºi vã certați/contraziceți din 2 vorbe între voi în public... Huh ?

 

 

I lol'd hard. :) Nu stiam ca asa se vede din afara, de la voi.

 

 

Treceti peste postul asta si continuati-va povestea.

Edited by EvilCat
Posted (edited)
Food for thought: instrumentist vs muzician.

 

Dificil de pus în tabere opuse. Costi Iorga dãdea mai sus exemplul lui Dan Aldea... Am sã risc un pic totuºi : Toți muzicieni sunt ºi instrumentiºti , invers nu !

 

 

PS Pt Evil ºi ciorap : scuze ! a sunat ca un reproº , dar nu era ! Doar am argumentat ideea voastrã legatã de parerile diferite.

Edited by ramurel
Posted (edited)

Fiecare tanar din diferite imbolduri vrea sa cante la chitara ( sau voce si sa se acompaniaze la chitara) melodii piese ce sunt la moda auzite la radio/TV/youtube....

 

Dupa ce invata cate ceva canta cu prieteni in excursii etc ....mai tarziu daca se tine de cantat la chitara va dori sa demonstreze noilor prieteni chitaristi ca si el poate canta la un nivel acceptabil / apropiat de vedeta recunoscuta de toti .....

 

Este evident ca nici compozitii nici tehnica si nici stil propriu inca nu poate sa aiba ..........................

 

Dupa ce mai invata si mai avanseaza cu cantatul va aborda piese tot mai complexe.....sau lick-uri riff-uri vestite pana la solouri vestite copiate cat mai exact ....perioada "scoala" autodidact sau cu un profesor .

 

Asa va gasi alti muzicanti incepatori care-l vor aprecia si vor face de o trupa.....

 

Vor imita sonoritatile trupelor vestite vor incerca cover-uri ....se vor gasi si spectatori din generatia lor care ii apreciaza ...

 

Dupa ce vor canta o lunga perioada si vor deveni experimentati incep sa intelega ( uni) ce este cu muzica si vor dori sa compuna si ei piese / muzica .Alti raman la copiat /cover cat mai exact .Fiecare ce simte considera important ptr el.

 

Chitarist /vocalist..(dar si la alte instrumente ) poate fi:

 

-Intrepret exceptional fara sa fie si muzician si compozitor .

 

- compozitor si muzicien exceptional fara sa fie interpret foarte bun .

 

-interpret si compozitor cu diferite niveluri intre cele doua talente ...

 

-mai sunt multi care sunt inventivi dar raman doar la improvizatii,la prelucrari uni interpreti vitruosi sau alti originali prin abordare si nu sunt neaparat si compozitori de succes ...

 

etc...

Edited by karpi
Posted

Sinteti toti destepti, muzicieni, instrumentisti, compozitori, originali, plini de personalitate, nu copiati (Doamne Fereste!) alti chitaristi, nu faceti cover, nu v-ati apucat de chitara ca sa-l imitati pe Hendrix (nici ca ati putea, ba!), sinteti satui de industria muzicala din Romania, detineti adevarul absolut, toti aveti dreptate (sa dea dracu' ala negru sa-l contrazici pe vreunu' ca vine avalansa de replici bengoase).

 

Pina terminati voi cearta eu ma duc sa cint la chitara mea Gibson LP Slash signature, conectata la pedala Slash signature cu cablu Slash signature, urmat de alt cablu Slash signature care intra intr-un amp Marshall Slash signature. Ieri mi-am luat doze Slash signature si pene Slash signature. Stativul Slash signature mi l-au dat gratis la chitara iar corzile Slash signature le-am primit cadou. Totusi, abia azi am reusit sa obtin tonu' lu' Slash cind m-am imbracat cu tricou' cu Slash, bratara cu Slash, cizme de cowboy Slash signature, izmene Slashburst si ciorapi Slashstink. Si-acum ma duc sa cint Sweet child o mine...

 

PS. Are cineva de vinzare un poster cu Slash?

Posted
Sinteti toti destepti, muzicieni, instrumentisti, compozitori, originali, plini de personalitate, nu copiati (Doamne Fereste!) alti chitaristi, nu faceti cover, nu v-ati apucat de chitara ca sa-l imitati pe Hendrix (nici ca ati putea, ba!), sinteti satui de industria muzicala din Romania, detineti adevarul absolut, toti aveti dreptate (sa dea dracu' ala negru sa-l contrazici pe vreunu' ca vine avalansa de replici bengoase)

 

Avem! nevoie de adevarul absolut.

 

Aceste discutii in contradictoriu au in spatele lor necesitati si interese mult mai obiective decat arata discutiile si cuvintele pe forum. Daca nu ar fi asa, nu ar scrie nimeni. (Logic.)

 

Sa recapitulam.

 

Eu ma pronunt printr-o chestiune de principiu. Ce este mai valoros pentru muzica romaneasca: imitatii (nu vorbec de cele facute de placere sau pentru a invata) sau originale (cu riscul de a lasa sa se intrevada impotenta creativa).

 

Si mai spuneam ca imitatia este drumul usor, drumul prostitutiei muzicale, atarnatorii, pe cand originalele sunt drumul anevoios, masculin, riscant dar cu adevarat glorios in sine.

Posted
Cainele moare de drum lung, cineva (nu spun cine) de grija altuia.

 

Singura concluzie posibila pt o asemenea discutie inepta.

 

Cam asa vad si eu treaba asta :) sau altfel: "cainii latra, ursu' trece..."

Nu cred ca sunt in masura sa dau sfaturi pe aici, dar cei mai tineri dintre colegi (si nu numai) cred ca ar fi bine sa citeasca atent ce a scris @Karpi prin postul #81 pare'mi'se.

Posted
Cam asa vad si eu treaba asta :) sau altfel: "cainii latra, ursu' trece..."

Nu cred ca sunt in masura sa dau sfaturi pe aici, dar cei mai tineri dintre colegi (si nu numai) cred ca ar fi bine sa citeasca atent ce a scris @Karpi prin postul #81 pare'mi'se.

 

daca ne apucam sa discutam de oameni, sigur o sa se sifoneze personalitatea.

 

asa ca hai sa discutam de principii.

Guest alexm
Posted
Pe mine ma scot din minti 2 tipuri de chitaristi:

1. cei care studiaza doar ca sa cante bine din vai si satriani, acasa, dar atat

2. chitaristii din trupele de cover-uri

 

Ce lasati in urma voastra: 0, nimic, nix, niente, nada, pl. Oameni fara personalitate. Daca e cei de la pct 1 ii pot intelege, de cei de la pct 2 mi-e mila. In iluzia lor ca se vor umple de bani prostind lumea ca le canta corect, nu realizeaza ca istoria nu ii va consemna. "tati, tati, ma intreaba colegii daca tu cand erai tanar si cantai ai scos ceva sa ascult in clasa.." , "pai, fiule....pl"

 

 

prefer un cover cantat corect decat un "chin" de melodie care se vrea a fi originala... si de ce numai chitaristii din trupele de cover? de ce nu toata trupa? Nimeni nu prosteste pe nimeni, toti putem alege ce sa ascultam ...si ce cantam.

Guest JamesCicio
Posted
Fiecare tanar din diferite imbolduri vrea sa cante la chitara ( sau voce si sa se acompaniaze la chitara) melodii piese ce sunt la moda auzite la radio/TV/youtube....

 

Dupa ce invata cate ceva canta cu prieteni in excursii etc ....mai tarziu daca se tine de cantat la chitara va dori sa demonstreze noilor prieteni chitaristi ca si el poate canta la un nivel acceptabil / apropiat de vedeta recunoscuta de toti .....

 

Este evident ca nici compozitii nici tehnica si nici stil propriu inca nu poate sa aiba ..........................

 

Dupa ce mai invata si mai avanseaza cu cantatul va aborda piese tot mai complexe.....sau lick-uri riff-uri vestite pana la solouri vestite copiate cat mai exact ....perioada "scoala" autodidact sau cu un profesor .

 

Asa va gasi alti muzicanti incepatori care-l vor aprecia si vor face de o trupa.....

 

Vor imita sonoritatile trupelor vestite vor incerca cover-uri ....se vor gasi si spectatori din generatia lor care ii apreciaza ...

 

Dupa ce vor canta o lunga perioada si vor deveni experimentati incep sa intelega ( uni) ce este cu muzica si vor dori sa compuna si ei piese / muzica .Alti raman la copiat /cover cat mai exact .Fiecare ce simte considera important ptr el.

 

Chitarist /vocalist..(dar si la alte instrumente ) poate fi:

 

-Intrepret exceptional fara sa fie si muzician si compozitor .

 

- compozitor si muzicien exceptional fara sa fie interpret foarte bun .

 

-interpret si compozitor cu diferite niveluri intre cele doua talente ...

 

-mai sunt multi care sunt inventivi dar raman doar la improvizatii,la prelucrari uni interpreti vitruosi sau alti originali prin abordare si nu sunt neaparat si compozitori de succes ...

 

etc...

Asa ok .

Posted

1. Ma dezamageste cand vad in repetate randuri, cum de la o discutie principiala care ar putea evolua elegant cu argumente si contraargumente, se ajunge la dispute presarate cu jigniri sau insulte.

 

2. Nu stiu in ce masura este o meteahnca romaneasca, dar aceasta grija excesiva, ca sa ii spun asa, fata de ceea ce face altul, mi se pare deplasata, si de cele mai multe ori nu vine decat sa traduca propriile frustrari sau neimpliniri.

 

3. Fiecare este liber sa cante, ce vrea, cum vrea, si poate avea propriul scop in activitatea muzicala pe care o desfasora.

 

4. Cine isi permite sa ii judece pe altii, dintr-o postura de superioritate, poate ca ar trebui sa isi reevalueze pozitia... nici unul din noi nu are acest drept in fond.

 

5. Alte referiri la subiectul topicului nu o sa fac, pentru a nu cadea sub incidenta vreunui punct enumerat mai sus.

Posted (edited)
1. Ma dezamageste cand vad in repetate randuri, cum de la o discutie principiala care ar putea evolua elegant cu argumente si contraargumente, se ajunge la dispute presarate cu jigniri sau insulte.

 

2. Nu stiu in ce masura este o meteahnca romaneasca, dar aceasta grija excesiva, ca sa ii spun asa, fata de ceea ce face altul, mi se pare deplasata, si de cele mai multe ori nu vine decat sa traduca propriile frustrari sau neimpliniri.

 

3. Fiecare este liber sa cante, ce vrea, cum vrea, si poate avea propriul scop in activitatea muzicala pe care o desfasora.

 

N-au fost aºa multe insulte ºi jigniri, dar ºtii cum e , la rãzboi e cu zãngãnit de arme....

 

Degeaba ( sau aproape degeaba ) însã discutãm între noi în contradictoriu, pentru cã, eu cred cã nu aici e problema, ºi nici rezolvarea nu-i aici.

 

 

Eu cred cã educarea ºi/sau educația publicului ascultãtor de muzicã e cea mai importantã. Cred cã pe latura cu "cainii latra, ursu' trece" ar trebui fãcut ceva. Poate cã e ºi multã indiferențã în jurul muzicii în special ºi a educației în general. Mã autodenunț ºi eu aici : A murit Dio ! ªi mi-am dat seama cã nu cunosc nici o piesã de-a lui de-a-ntregul...

 

Soluție ? Educația cu forța ?

Edited by ramurel
Posted (edited)
N-au fost aºa multe insulte ºi jigniri, dar ºtii cum e , la rãzboi e cu zãngãnit de arme....

 

Degeaba ( sau aproape degeaba ) însã discutãm între noi în contradictoriu, pentru cã, eu cred cã nu aici e problema, ºi nici rezolvarea nu-i aici.

 

 

Eu cred cã educarea ºi/sau educația publicului ascultãtor de muzicã e cea mai importantã. Cred cã pe latura cu "cainii latra, ursu' trece" ar trebui fãcut ceva. Poate cã e ºi multã indiferențã în jurul muzicii în special ºi a educației în general. Mã autodenunț ºi eu aici : A murit Dio ! ªi mi-am dat seama cã nu cunosc nici o piesã de-a lui de-a-ntregul...

 

Soluție ? Educația cu forța ?

 

Educatie in forta ptr artisti nu exista .Inteligenta nu se poate invata .Nu ai cum sa faci pe cineva mai inteligent cu forta.Eventual te poti referi la "dresaj".

Este exact ca si in arta cine nu are har nu are si atat .

 

Mi nou uni o dau cu inteligente multiple printre care ar fi si cea muzicala . Dar eu cred dupa cele observate ca este numai una singura inteligenta pe care daca nu o ai nu poti avea nici una din acele "sub ramuri de inteligente" printre care si cea artistica .

 

Educatia spectatorilor intra tot la dresaj /obisnuinta , i-se spune de mic copil de 1000000 de ori ...iata asta-i arta si iata asta nu-i arta ,atat va fi in stare sa "identifice" in rest nu va mai putea accepta nimic.In acest fel este gata pregatit pentr marele dresaj .

 

Se poate vedea cum se da pe "sticla" si se repeta ostentativ cum ca uni sunt artistii adevarati iar publicul spectator in acest fel afla "cine sunt artisti se ce vrea ei" .Altceva nu pot accepta singuri nu pot sa se hotareasca sau sa ia decizii .Nu pot iesi din canoane.

 

Din aceasta cauza degaba le vei prezenta /canta orice nou/original va fi respins din start . Daca vii cu ceva despre care i-sa spus undeva in dresaj ca ar fi de valoare atuncea esti OK ,,De aici poti recunoaste efectul dresajului " ptr mine un cover inseamna incredere ca este muzica buna

dacat sa ascult ceva aiureli originale ..." .

E o mare smecherie acest dresaj.Mai ales cand se sustine ca ar fi o educatie .

Edited by karpi
Posted (edited)
Educatie in forta ptr artisti nu exista .Inteligenta nu se poate invata .

 

Mi nou uni o dau cu inteligente multiple printre care ar fi si cea muzicala .

E o mare smecherie acest dresaj.Mai ales cand se sustine ca ar fi o educatie .

 

Habar n-am ce e inteligența muzicalã, îmi pare rãu…

 

ªi nici nu mã refeream la educarea artiºtilor. În nici un caz !

 

Mã gândesc eu cã inteligența n-are legãturã cu educația . ªi nici cu (virgulã) cultura. Cultura nu se face DECÂT cu forța !

 

Ia 10 oameni . Pune-i pe rând la o masa pe care laºi o bere( sau o revistã mondenã ) ºi o carte…

 

Asta-i singura întrebare : “ Cine sã facã educația ?” Biserica e moartã (mare lucru nu era de folos oricum ), televiziunile comerciale te vor consumator , deci li se rupe , statul e ocupat cu taxele ºi colectarea lor.

 

Un consiliu Jedi ?

 

N-am rãspunsurile…

 

Cu respect !

 

PS : Vorba lui Zola. ( 3 centimetri mai jos )

Edited by ramurel
Posted (edited)
Habar n-am ce e inteligența muzicalã, îmi pare rãu?

 

ªi nici nu mã refeream la educarea artiºtilor. În nici un caz !

 

Mã gândesc eu cã inteligența n-are legãturã cu educația . ªi nici cu (virgulã) cultura. Cultura nu se face DECÂT cu forța !

 

Ia 10 oameni . Pune-i pe rând la o masa pe care laºi o bere( sau o revistã mondenã ) ºi o carte?

 

Asta-i singura întrebare : ? Cine sã facã educația ?? Biserica e moartã (mare lucru nu era de folos oricum ), televiziunile comerciale te vor consumator , deci li se rupe , statul e ocupat cu taxele ºi colectarea lor.

 

Un consiliu Jedi ?

 

N-am rãspunsurile?

 

Cu respect !

 

PS : Vorba lui Zola. ( 3 centimetri mai jos )

 

La nivelul pe care-l sustii se cheama DRESAJ .

 

Invatarea obligatorie ale unor reguli /obiceiuri ce trebuie urmate de voie de nevoie nu inseamna educatie intr-un anumit domeniu.Doar cerinte pe care esti nevoit sa le respecti daca doresti sa te incadrezi in regulile societatii/ comunitatii respective .(sau faci cum ti-se impune sau te excomunicam ,inainte ii ardeau pe rug drept "educatie" nu aveau nevoie de indivizi inteligenti care de exemplu mai spuneau "E pur si muove" ...)

 

http://www.ookee.ro/p-id-29-Inteligenta-Multipla.html

http://dmax.ro/index.php/2009/12/cele-7-ti...ta-muzicala-17/

http://www.intime.uni.edu/model/Romanian_M...ac1summary.html

http://andreirosca.ro/2007/09/30/teoria-in...telor-multiple/

 

Cu toate astea eu nu sunt de acord cu existenta separata a unei inteligente "de nisa" .Sau ai inteligenta "global" sau nu ai de loc .

 

Aptitudini cred ar fi cuvantul corect si pe langa asta har artistic in domeniul muzical .

 

Una din probleme vazute /observate la ar fi ca uni dintr-un "domeniu de inteligenta" vor sa aplice conceptia altui domeniu pe care nu-l au si nu-l inteleg ( de fapt nu au cum sa-l simta ei fiind din alta "nisa").

De aici ies tot felul de experiente .Si tot felul de comceptii ciudate /dubioase.

Ideal ar fi ca un artist sa posede mai ales "sub domeniile de inteligente" artistice .

.....Asa ajungem la "combinatia optima al inteligentelor "?

 

Etc....

Edited by karpi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.