www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Credeti Ca Are Vreo Influenta Asupra Tonului O Lampa In Orice Efect, Procesor Etc


Recommended Posts

Credeti ca are vreo influenta asupra tonului o lampa in orice efect, procesor?

 

Eu spre exemplu am un procesor cu o lampa 12ax7 in preamp. Exista si efecte la fel, gen Vox Bulldog.

 

Si eu am un amplificator si un procesor cu lampi in preamp. Teoretic, daca nu sunt si finalele pe lampi, tot degeaba. Totusi, am constatat pe propriile mele urechi, ca un procesor pe lampa suna mai putin steril, lampa respectiva nefiind pusa acolo doar de forma. Asta este doar parerea mea...tu ce ai constatat? :)

Link to comment
Share on other sites

Acelasi lucru, dar faza e cum ai zis si tu. Si finalii conteaza, eu am constatat ca se observa diferenta pe clean. Pe distors nu prea se simte, desi are dinamica, nu foarte sesizabila.

 

 

nush la tine ,dar la procu meu (digitech 2120) se simte diferenta cand schimb lampile.

 

Proc meu e un amarat de floor pedal

Link to comment
Share on other sites

raportez si eu o diferenta intre un vox valvetronix pe care am cantat vreo 3-4 luni... si un line 6 pe care am cantat ocazional...

 

pe tonuri de metal nu le-am folosit... dar la clean+bluesy/jazzy stuff se simte... totusi... nu-i cine stie ce... doar ca line 6... minte mai mult decat voxu :)...

Link to comment
Share on other sites

Avem nevoie de full lampi !!!

stiu procu si e bun.cu niste lampi bune si mici modificari la partea de output iti suna f bine.

 

raportez si eu o diferenta intre un vox valvetronix pe care am cantat vreo 3-4 luni... si un line 6 pe care am cantat ocazional...

 

pe tonuri de metal nu le-am folosit... dar la clean+bluesy/jazzy stuff se simte... totusi... nu-i cine stie ce... doar ca line 6... minte mai mult decat voxu :)...

aici ai dreptate.ce as putea sa laud de la line 6 ar fi pod xt(fasolea) in rest am ramas dezamagit.iar ca ampuri line6 au facut flextone 1 si 2 care au SUNAT bine.

Link to comment
Share on other sites

Iar intrebari la Radio Erevan?!

Ce inseamna "steril", ce inseamna pentru voi "dinamica"?

Are influenta? Evident ca are. E obiectiv "mai bine"? Nu. E subiectiv "mai bine"? Evident asta tine de aprecierea fiecaruia.

 

Bre faceam si eu o discutie, despre ce vrei sa vorbesc? Politica?

De asta am si scris "credeti ca are vreo influenta". Ca sunt n topicuri gen "To true-bypass or not to true-bypass" in care unu zice ceva altul altceva.

Edited by Blitz423
Link to comment
Share on other sites

Dinamica e ceea ce se masoara pe verticala cand ne uitam reprezentarea grafica a unui waveform. E ceea ce tine de amplitudinea semnalului. Compresoarele, limiter-ele, gate-urile, expander-ele (si efectele de distorsiune practic, fiind tot un fel de limitere/compresoare) sunt procesoare de dinamica.

In orice amplificator daca ii dai semnal in limitele headroom-ului va scoate sunet "clean", altfel va distorsiona. Dupa cum am spus, chitaristii au impresia ca odata cu ei s-a nascut amplificatorul electronic si nu pot gandi in afara cutiutei lor.

Link to comment
Share on other sites

Dinamica e ceea ce se masoara pe verticala cand ne uitam reprezentarea grafica a unui waveform. E ceea ce tine de amplitudinea semnalului. Compresoarele, limiter-ele, gate-urile, expander-ele (si efectele de distorsiune practic, fiind tot un fel de limitere/compresoare) sunt procesoare de dinamica.

In orice amplificator daca ii dai semnal in limitele headroom-ului va scoate sunet "clean", altfel va distorsiona. Dupa cum am spus, chitaristii au impresia ca odata cu ei s-a nascut amplificatorul electronic si nu pot gandi in afara cutiutei lor.

 

Defapt cand m-am nascut eu se inventase de mult amplificatorul

Da nu am ce iti reprosa, te-ai documentat mult mai bine decat mine

 

:)

 

Ai carti in format electronic despre asa ceva sau orice din aceeasi gama?

Edited by Blitz423
Link to comment
Share on other sites

Ca sa stam on-topic in umila mea parere are exact aceias importanta ca un ziar uitat pe banca in gara ... dar stiu ca o sa se gaseasca cel putin 100 de insi care sa infirme asta. Una este sa alimentezi o lampa la 12v(40v) anodica (si ma refer la 12AX7) si una este sa alimentezi la 190v anodica... cred ca diferenta este destul de clara.

Cu respecte al dumneavoastra,

Gabriel Tudoran

Link to comment
Share on other sites

Guest Rayvann

Lampa din efecte influenteaza tonul in masura in care admitem ca acel efect functioneaza la fel cum functioneaza sectiunea de preamplificare (in contrast cu sectiunea de amplificare de putere) din orice amplificator si ca aceasta sectiune, construita in jurul lampilor, ar suna mai bine decat una construita in jurul tranzistorilor. Atat timp cat ridica semnalul de la nivel neamplificat direct din chitara la nivel de linie, se comporta exact precum preamplificatorul iar lampile ar trebui teoretic sa functioneze in acelasi mod ca in preamplificator.

 

Ramane pentru fiecare de decis in ce masura influenteaza tonul lampile din preamp in comparatie cu cele din poweramp. Pentru ca amplificatoarele hibride de azi, care "simuleaza" powerampul pe lampa, nu au mare legatura cu acesta, o amarata de ECC83/12AX7 neavand nici pe departe caracteristicile unei lampi de putere obisnuite.

 

Ceea ce ridica problema: nu ar exista o piata viabila pentru produse gen (poweramp + cabinet)combo sau power-amp de putere decenta (5w-100w) vandute la un pret ieftin? Preampuri (tranzistori/lampi/digitale/modelling etc.) se gasesc pe toate strazile, ba poti sa ti-l faci acasa din piese. De ce trebuie constransi chitaristii sa foloseasca fie amplificatoare "de dormitor" prea mici pentru a fi utile in alte situatii, fie monstri de 100w, prea mari pentru a-i putea da suficient de tare sa sune bine? Nu ar insemna o imbunatatire substantiala a tonului posibilitatea de a combina unitatile de efecte cu o statie de amplificare ce insa sa nu sara obligatoriu de 200w per canal si de 1000 euro in pret?

 

Spre exemplu, cumpar banalul procesor Digitech (sau, de ce nu, preampul dedicat de la Mesa) ce imi ofera o gama de baza de sunete, suficiente sa invat sa lucrez cu o astfel de aparatura, cu 100 de euro imi iau o putere de 15w si cu inca 200 de euro un cabinet de 1 sau 2x12", ceea ce mi-ar da o flexibilitate excelenta, fiind posibila oricand inlocuirea elementelor in functie de sunetul cautat sau de incaperea in care se canta.

 

In loc sa cumpar un JCM900 de la Marshall, iau separat preampul si powerampul la (teoretic) acelasi pret si daca vreau sunet de club, conectez preampul la o putere mai mica, pastrand acelasi tonestack. Este clar ca sunetul se modifica si in mare parte datorita amplificatorului de putere si a tipului de lampi utilizate, iar multi artisti nu vor accepta compromisul, insa multi artisti isi permit sa cheltuiasca de 10 ori mai mult pe un amplificator decat mie mi s-ar parea normal si firesc. Din punctul meu de vedere ar inlocui cheltuitul in mod inutil al unor bani si ar opri ciclul etern al achizitionarii de noi produse in scopul gasirii "acelui ton". Am preamp pe lampa, de calitate, de la firma pe care o prefer (Fender, Marshall, Vox, Mesa etc etc), de ce sa fiu obligat sa car hardughia dupa mine, sau sa cant neaparat pe puterea/difuzoarele prea mari/mici/voluminoase/puternice/asa cum nu-mi convine, cand as putea foarte bine sa separ unitatea care defineste forma generala a sunetului de cea care il amplifica?

Link to comment
Share on other sites

Ceva apropiat de combo poweramp pe lampi + cab era seria Workhorse de la Visual Sound. Bine, aveau si preamp (clean) dar erau concepute nu pentru distorsiune de preamp ci pentru a fi folosite cu pedale sau preamp inainte, ele adaugand doar caracterul de poweramp pe lampa. Si pentru aplicatia asta erau foarte versatile si destepte (bias rapid, iesire de linie cu simulare, intrare de linie, difuzoare cu "hubcap").

In scopul asta se poate folosi orice amplificator facut in primul rand pt. "clean", ca Deluxe Reverb, infinitele lui copii, THD UniValve si restul seriei (care sunt si in varianta pt. rack) etc.

Pt. rack mai sunt si binecunoscutele produse de la Mesa si Marshall. DAR daca vrei lampa n-ai ce face, trebuie sa cari. Chiar si UniValve-ul, care cred ca-i cel mai mic posibil, are 13 kile.

Eu am mai zis: in ziua de azi, cand si la majoratul lui Gigi ai putere ieftina si suficienta si pe fata si in monitoare nu vad rostul amplificatoarelor, mai ales a celor de 50-100W. In studio bine, sa zicem ca ai ocazia sa te joci cu j' de microfoane si cab-uri si combinatii de lampi dar pentru asta nu-ti trebuie multa putere. La fel pentru studiu, daca nu-ti plac castile. Dar live pentru ce cari 100 de Kg de amp caruia oricum ii pui microfon doar ca mai tarziu sa te plangi ca "nu m-am auzit pe scena"?

Link to comment
Share on other sites

Lampa din efecte influenteaza tonul in masura in care admitem ca acel efect functioneaza la fel cum functioneaza sectiunea de preamplificare (in contrast cu sectiunea de amplificare de putere) din orice amplificator si ca aceasta sectiune, construita in jurul lampilor, ar suna mai bine decat una construita in jurul tranzistorilor. Atat timp cat ridica semnalul de la nivel neamplificat direct din chitara la nivel de linie, se comporta exact precum preamplificatorul iar lampile ar trebui teoretic sa functioneze in acelasi mod ca in preamplificator.

 

Ramane pentru fiecare de decis in ce masura influenteaza tonul lampile din preamp in comparatie cu cele din poweramp. Pentru ca amplificatoarele hibride de azi, care "simuleaza" powerampul pe lampa, nu au mare legatura cu acesta, o amarata de ECC83/12AX7 neavand nici pe departe caracteristicile unei lampi de putere obisnuite.

 

Ceea ce ridica problema: nu ar exista o piata viabila pentru produse gen (poweramp + cabinet)combo sau power-amp de putere decenta (5w-100w) vandute la un pret ieftin? Preampuri (tranzistori/lampi/digitale/modelling etc.) se gasesc pe toate strazile, ba poti sa ti-l faci acasa din piese. De ce trebuie constransi chitaristii sa foloseasca fie amplificatoare "de dormitor" prea mici pentru a fi utile in alte situatii, fie monstri de 100w, prea mari pentru a-i putea da suficient de tare sa sune bine? Nu ar insemna o imbunatatire substantiala a tonului posibilitatea de a combina unitatile de efecte cu o statie de amplificare ce insa sa nu sara obligatoriu de 200w per canal si de 1000 euro in pret?

 

Spre exemplu, cumpar banalul procesor Digitech (sau, de ce nu, preampul dedicat de la Mesa) ce imi ofera o gama de baza de sunete, suficiente sa invat sa lucrez cu o astfel de aparatura, cu 100 de euro imi iau o putere de 15w si cu inca 200 de euro un cabinet de 1 sau 2x12", ceea ce mi-ar da o flexibilitate excelenta, fiind posibila oricand inlocuirea elementelor in functie de sunetul cautat sau de incaperea in care se canta.

 

In loc sa cumpar un JCM900 de la Marshall, iau separat preampul si powerampul la (teoretic) acelasi pret si daca vreau sunet de club, conectez preampul la o putere mai mica, pastrand acelasi tonestack. Este clar ca sunetul se modifica si in mare parte datorita amplificatorului de putere si a tipului de lampi utilizate, iar multi artisti nu vor accepta compromisul, insa multi artisti isi permit sa cheltuiasca de 10 ori mai mult pe un amplificator decat mie mi s-ar parea normal si firesc. Din punctul meu de vedere ar inlocui cheltuitul in mod inutil al unor bani si ar opri ciclul etern al achizitionarii de noi produse in scopul gasirii "acelui ton". Am preamp pe lampa, de calitate, de la firma pe care o prefer (Fender, Marshall, Vox, Mesa etc etc), de ce sa fiu obligat sa car hardughia dupa mine, sau sa cant neaparat pe puterea/difuzoarele prea mari/mici/voluminoase/puternice/asa cum nu-mi convine, cand as putea foarte bine sa separ unitatea care defineste forma generala a sunetului de cea care il amplifica?

 

Tocmai am descoperit o solutie care chiar functioneaza si mi-a permis sa dau un marshall de 100w suficient de tare cat sa sune bine si inca un amp de 50w la 7 din 10 intrun club mic. Nu-i foarte ieftina solutia din cauza faptului ca e destul de scump plexiglass-ul, dar totusi mai ieftina decat un atenuator (respectiv 2 in cazul meu) care oricum nu mi-a suras ca si alternativa.

post-6773-1243403637_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dinamica e ceea ce se masoara pe verticala cand ne uitam reprezentarea grafica a unui waveform. E ceea ce tine de amplitudinea semnalului.

 

Dinamica nu se referã în principal la amplitudine, ci mai ales la rampa (porțiunea crescãtoare a) formei de undã: un circuit bun (mai ales unul cu lãmpi) nu va întârzia "creºterea" undei de la ieºire fațã de rampa semnalului audio de la intrare. (De aceea la amplificatoarele cu tuburi regiunea de atac a notelor muzicale este mai reuºitã decât la amplificatoarele cu tranzistoare/circuite-integrate.)

Link to comment
Share on other sites

Legat de intrebarea initiala: Am avut vox bulldog si se pot gasi intre pedalele fara lampa atat exemple care suna mult mai bine, cat si exemple de unele care suna mult mai prost...n-are nicio treaba lampa aia din el. Daca ai amp naspa oricum o sa sune prost (ex daca ai amp pe tranzistori si ai norocul sa fie compatibile sculele o sa sune maxim ca un amp hibrid), chiar daca pedala e cu lampa, iar daca ai un amp bun pe lampi nu vad la ce naiba ti-ar mai trebui pedala OD cu lampa...deci ii relativ inutila treaba asta cu lampile la pedale...doar dpdv al marketing-ului ajuta :)

Nu cunosc foarte bine partea electronica, dar am inteles de la cei care se pricep mai bine ca sunt alte valori ale curentului electric intrun preamp(ca parte a ampului) fata de o pedala alimentata de o baterie de 9V...deci e putred deja...dpdv constructiv nu mai are cum sa fie acelasi lucru. Si in plus fata de asta, la un amp mai ai distorsiuni din poweramp, traf de iesire si din difuzor. E o ecuatie destul de complexa care nu stiu in ce masura se poate reproduce cu o pedala.

Link to comment
Share on other sites

[...] exista azi amp.-uri solid-state de chit. ce stau oricind linga un "tube", nu sint ieftine, e greu sa scoti o idee infipta in mintea cuiva, oferta e diversa, cumparam ce dorim, multi ar dori sa scape de neajunsurile tuburilor dar ramin prizonieri propriilor idei...pina intr-o zi.

 

Sint foarte interesat. Poti sa-mi spui si mie niste nume de amp solid-state misto?

Link to comment
Share on other sites

Guest Legion
-Nu-ti zic, si de ce m-as teme eu ca cineva fura propr. intelect. cuiva? -raminem la lampi sau ...tranzistori/integrate pina una-alta si sint toti multumiti.

 

Pai cum asa, ne lasati in ignoranta ?

Ori aveti ceva de contribuit la discutie, ori ati venit doar ca sa "faceti o aroganta" (pardon de expresie) ?

Link to comment
Share on other sites

howe'bout asta ?! http://www.thomann.de/gb/roland_jc_120.htm

 

edit: si tech21 am auzit solid state care sa sune ff ok

UFF esti complect OFF topic

 

 

Crezi sau nu crezi acesta este intrebarea .

Nu ce stii sau ce ai auzit sau cum consideri . LOL

 

Eu cred ca maine va ploua si mai cred ca lampa incalzeste tonul cu filamentul incandescent deci tuburile ce au catod rece nu cred ca au ton cald . LOL

 

Si acum cu maxima seriozitate :

Nu cred ca un procesor prost poate sa fie adus la linia de plutire cu o lampa.

Cred ca nu se face primavara cu o lampa.

 

Cred ca are ceva efect ,

 

( off topic de fapt eu personal nu numai cred ci am si incercat doar ca nu este cea ce trebuie .Tonul "respectiv nu se face cu un singur element activ amplificator .Este vorba despre ceva in genul filtru cu parametri distribuiti pe mai multe etaje adaptoare in afara de amplificare din aceasta cauza se ridica numarul tuburilor necesare la 5-7 bucati pe un canal in functie de schema abordata )

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.