www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Fanclub Hora Reghin


Thrall
 Share

Recommended Posts

  • 6 months later...
  • 5 months later...
  • 1 month later...

o hora 3|4 clasica veche  , lemn bun in ea, fata molid grif artar, la care am schimbat aproape tot, bracingul interior in x ca la martin parlour, resetat grif, pt unghi optim am lipit o bucata de furnir de rosewwod intre tastiera si fata ,planat tastiera si facut radius de 16, taste noi medium jumbo, m.o.p. inlay ,bridge nou, chei noi nut os, acum suna incredibil pt o hora mult mai bine decat o gretsch americana pe care am probat-o...post-10272-0-67431900-1417801944_thumb.jpg post-10272-0-99241900-1417801999_thumb.jpg post-10272-0-20845100-1417802031_thumb.jpg post-10272-0-38972700-1417802053_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Toate Hora vechi sunt excelente pt slide, mai ales ca vin si cu actiunea reglata din fabrica direct pentru genul asta de muzica ...

 

 

Eu ma refeream la sunet si la scara scurta . Hora a avut si are si produse foarte bune ( mai ales cele pentru export ) , ce e drept in proportie mult mai mica . La chitara asta mica gatul este perfect drept , am curatat doar tastele , se poate canta la ea fara probleme , desi nu sunt recomandate corzile cu tensiune mare .

Edited by TheZKD
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Buna tuturor.

 

Tocmai am facut cont pe acest forum. 

Pt greseli in exprimare va cer scuze in avans. :P

 

Chiar am facut acest lucru sa va impartasesc experientele mele cu chitare (Reghin si nu numai). Baietii de la Reghin chiar fac si chitare foarte bune. Eu am un model nou de vreo 2 ani despre care NIMENI nu a vorbit aproape deloc prin forumurile romanesti. Este modelul Western Mahon cu cutaway care se gaseste la rapsodia si la alte magazine.

Cred ca cand am cumparat eu inca nu prea comercaliza la noi....sau nu stiam eu poate.

 

Povestea era ca dupa ce l-am dat prima mea chitara la fratele meu (un Takamine G320). Am ramas fara chitara aproape un an dupa care m-am decis din nou sa iau una si sa invat. 

Am citit multe review uri pe net si toate lumea spunea ca daca vreau sunet bun sa iau una cu solid top. 

In acest timp am fost la un prieten la Brasov care spunea ca a probat o chitara Reghin super la un Luthier batran.....zicea ca era facuta pt export. M-am dus. Cred ca avea doar o bucata. A fost dragoste la prima vedere. si probare. Cred ca era si adjustat action ul tot.....pana la urma nu era posibil sa achizitionez modedul respectiv dar domnul mergea la concediu etc.

 

In fine pana la urma prietenul meu a facut o comanda direct de la fabrica. Speram sa primim ceva asemanator. Pana la urma am si primit. Problema era ca nu era setata deloc. Action prea ridicat etc... Dar pana la urma asta e ceva normal la chtarele hora din pacate.

 

Pana la urma am gasit modelul respectiv la site ul rapsodia. Nu cred ca este un model pt export. 

Chiar acum 2 zile am vorbit cu cineva de la un magazin de muzica. SI el ma spus ca a fost la expozitii de chitara pe afara unde a vazut niste chitari acustice hora superbe care costau 500 de euro. Chiar nu stiu ce sa cred dar simt ca baietii fac instrumente superbe care nu ajung la noi. Ca doar fac pt export. Chiar nu stiu....

 

Revenind la chitara mea (un scurt review). Pana la urma l-am dus la un luthier in Budapesta pt setup. Am vrut un action cat mai redus si un upgrade la saddle si nut. Sa fie din os cu un string spacing mai mare etc....dupa 2 saptamani de asteptare am primit raspunsul ca din pacate chitara are un grif cu un defect rar. Era ceva de genul ca nu este drept pe plan orizontal (in cea ce priveste tastiera). Si ca e adjustabil numai daca schimba tastiera si bundurile care e mult timp si cam costa mult etc.... Reactia mea: "You got to be kidding me..."

 

Pana la urma domnul ma adjustat truss rod ul sa am un action cat de low posibil.

Un prieten ma adus un nut si saddle din os (compensat) din america. Am schimbat saddle ul. L-am slefuit etc.....la nut mie era teama sa schimb ca e foarte complicat. Daca nu ai scule si experienta nu merita....

 

L-am pus si un set Elixir Nanoweb de .11

 

Dupa upgrade?

 

Un sunet mult mai delicat cu un sustain si mai bun. Char am simtit cat de mult conteaza un saddle din os. Vibratiile sunt transferate mult mai bine prin bridge etc....

 

Corzile au aproape un an dar ca si sunet eu cred ca chitara mea suna excelent. 

 

Are un sunet foarte puternic. Corpul este un pic mai mare ca la un Dreadnought tipic. Spatele este curbat (se zice si "bombat" cred). Se zice ca asta ajuta la volum....

 

Sunet tipic de Cedru: un pic mai dark dar foarte delicat. Asta se aude si mai bine cand o iau la fingerpicking. (Nu falseaza nici la bundurile 12 in sus)

 

Bass puternic....

 

Ca si comparatie: Am acces la un Ibanez Artwood mai vechi. E un model top end (Aw800 ece nt). All solid wood. Pe net se zice ca suna ca un Taylor din seria 300. Nu cred ca trebuie sa va prezint eu brandul Taylor. :D Eu personal cred ca fac cele mai bune chitari. (Da stiu de Martin, Gibson, Larivee, etc). Dar personal dupa urechile mele Taylor are poate cel mai sofisticat cand vine vorba despre sunet....

 

Anyway. Acest ibanez de care vorbeam e foarte nice. Grif super comfortabil. Ce nu-mi place este saddle ul ciudat facut dintrun material care seamana mult cu plasticul (Ivorex se numeste). Chiar ieri am incercat din nou. Nu m-am ramas impresionat. Okay cred ca corzile elixir nu au fost schimbate de un un si ceva. Dar totusi....dupa ce am venit acasa chiar aveam impreasia ca hora reghinul meu de 500 de lei suna mai bine :D

 

Cea ce este inca frustrant ca inca nu este prea confortabil pt mine. :( Am si probleme la maini cauzata de o boala in ultimul timp.....nu prea am putere destula....deci o chitara incomfortabila devine foarte frustrant :( Sa nu mai zic ca sunt incepator si inca nu am ajuns la acorudrile cu bara.... Deci pana la urma m-am decis sa iau ceva mai comfortabil. Probabli renumitul Epiphone aj220s.

Dar fiindca aceasta chitara hora a devenit special pt mine....o sa ramana in familie :)

 

Daca aveti intrebari.....va raspund cu placere ;) 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Apropos de fiabilitatea chitarelor clasice in general si a celor Hora in mod particular...

1. Am intrebat un profesor de chitara daca-mi recomanda pentru fiul meu o chitara 2nd hand (Yamaha CS40 sau Hora Laura/Spaniol) versus una noua si mi-a spus ca nu-mi recomanda in acest segment de pret (150-300 lei) una second pentru ca aproape sigur are sau va avea gatul stramb sau curbat. Ok pare un pic cam prea generalizant, insa asta a fost parerea lui. A spus ca mai bine una noua, fie ea si o chinezarie, sau Hora, pentru ca in 2-3 ani in mod sigur va avea gatul stramb si o sa vreau sa scap de ea. Cat optimism ! :D

 

2. Am vazut ieri o Hora 3/4 (era Laura sau Spaniol, nu mai stiu sigur) de vanzare, veche de circa 2 ani conform proprietarului. Fusese achizitionata chiar de un profesor de chitara, dar cine stie cat a mai stat in stoc in acel magazin (mcmusic). Ciudat era faptul ca pe eticheta nu era stantata data. Era evident bine intretinuta dar in acelasi timp evident un design scos din productie pentru ca avea pe tie-block (pe partea din cordar pe care se infasoara corzile) acel ornament sau protectie formata din doua fasii albe de plasic (sau la altii, os) - care protejeaza lemnul tie-block-ului de erodare de catre corzi. In prezent Hora Laura si Spaniol nu mai au asa ceva - e lemn si atat.

Inclin sa cred din cate-mi amintesc ca pe eticheta scria ca e Laura, dar culoarea era mai spre natur, nu galbenul de la cele actuale.

Am fost socat de actiunea la tasta 12. Cred ca depasea 1 cm! Nu aveam cu ce sa masor, dar era vizibil prea mare. Cand am tastat simultan tasta 1 si 12 si m-am uitat la tasta 6 ce distanta ramanea, cred ca era cam 1 mm - stiu ca in mod normal ar trebui sa fie "cam cat o foaie de hartie" sau cam 1/4 mm - deci gatul era un pic concav. Pe de alta parte asta nu poate explica in totalitate actiunea prea mare la tasta 12. Cred ca si unghiul intre gat si corp era prost, dar nu am reusit sa-mi dau seaman privind in lungul gatului. Sau sa fi fost inaltatorul prea inalt? Dar ma indoiesc ca profesorul care a ales-o ar fi luat-o direct cu inaltatorul prea inalt (am inteles ca a ales-o dintre mai multe) si nu cred ca avea cum sa creasca inaltimea inaltatorului odata cu trecerea timpului. Vizual parea un pic cam sus inaltatorul dar nu am masurat. Nu am masurat nici inaltimea corzilor deasupra soundboardului.

 

Totusi ce pot concluziona pa prima vedere e ca o chitara Hora veche de 2-3-4 ani are gatul curbat (concav) si unghiul intre gat si soundbord mai mic de 180 grade... desi nu a avut decat corzi nylon pe ea.

 

Si am uitat sa spun - desi chitara era ok in tastele 1..5, atat ca intonatie cat si ca sunet,  intonatia la tastele superioare era clar incorecta, octava la tasta 12 era "sharp" pentru toate corzile. Cred ca dupa urechea mea avea aproape 1 semiton in plus la tasta 12 (bine, probabil se putea masura cu un pitch detector).

 

Merita aceasta chitara 150 lei?

Edited by reb
Link to comment
Share on other sites

noroc oameni buni, daca tot ati readus in discutie chitarele reghin,vreau sa intreb daca a mai vazut cineva in afara de mine noile produse hora  care pe mine m au impresionat

 

7 string sss  doze kent armstrong

bas cu 4-5-6 corzi

da bas teapan nene de zici ca e a lui les claypool

 

toate cu lucratura neckthrough(genul savoy din anii 80)

Edited by mad_max924
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am o parere buna despre Hora, mai ales modelele noi ce le-am vazut prin magazine, gatul drept, tastele la acelasi nivel, corzile echidistante... treaba-i buna. De ceva vreme m-am bagat si eu pe flamenco si vechea mea Laura nu mai satisface :). Am testat o Eco Gold Paltin si nu e rea, dar nu are cotele pentru flamenco. Am trimis email catre Hora si conversatia o regasiti pentru lecturare mai jos. Concluzia pare a fi: "imposibil". Ce parere aveti, tinand cont ca Bulgarii cu Kremonele lor o duc, se pare, foarte bine cu modelele lor pt flamenco (dupa cateva google-iri si lecturari de forumuri)? Daca ei pot, noi de ce n-am putea?

 

EU:

As vrea sa stiu daca vreuna din chitarile clasice produse de dvs. pot fi folosite pentru flamenco. Am testat modelul Eco Gold din Paltin dar nu are cotele necesare. Mai precis, as vrea sa stiu daca vreuna din chitarile clasice produse de dvs. se poate regla astfel incat inaltimea corzilor deasupra fetei (intre rozeta si cordar) sa fie de aprox 6 - 7mm.


Hora:

Buna ziua. Referitor la inaltimea corzilor, inaltimea se face astfel incat sa fie o distanta rezonabila intre corzi si gradatia 12. Nu se ia ca referinta distanta intre corzi si fata instrumentului.

Daca inaltimea actuala mai suporta o modificare ( o scadere cu maxim 1 mm) si va este suficienta este posibil sa va satisfaca la nivel de flamenco. Trebuie avut in vedere faptul ca inaltimea se face in raport cu griful, nu cu fata instrumentului.

 

EU:

Va multumesc pentru raspunsul prompt si pentru explicatia detaliata despre cota deasupra grifului, dar aceasta e pentru mana stanga si e satisfacatoare la modelele ce le-am testat. Cota despre care am intrebat eu e pentru mana dreapta. Sunt diverse tehnici flamenco pentru care e necesara aceasta inaltime mica a corzilor deasupra fetei. Nu stiu din punct de vedere constructiv ce caracteristici ar trebui sa aiba chitara pentru a atinge aceasta cota (poate cordar mai subtire sau tastiera mai subtire... nu stiu), din acest motiv va intreb pentru ca as fi incantat sa gasesc asa un exemplar printre chitarile Hora, tinand cont ca aveti multe modele in catalog.

 

Hora:

Buna ziua. O chitara clasica facuta pentru mana dreapta se poate modifica pentru mana stanga cu schimbarea inaltatorului si a pragusului si implicit refacerea inaltimii corzilor. Referitor la grosimea limbii si a cordarului acestea sunt facute pentru anumite inaltimi pe masini automate si semiautomate. Sunt masini de frezat si slefuit facute pentru anumite cote. Se executa dupa anumite cote stas si o eventuala incercare de coborare a cotelor este imposibila. O modificare dupa cum ati propus este posibil sa fie facuta manual de o persoana ce se ocupa de reparatii. Aceasta interventie se face pe riscul Dumneavoastra. Este posibil ca gatul chitarei sa aibe tendinta de curbare datorita slabirii puterii de rezistenta prin subtierea limbii. Aceasta implica munca multa si migaloasa si costurile nu sunt mici. Repet! Se face pe riscul Dumneavoastra. Daca se stramba gatul nu se poata remedia pe baza garantiei. Se va vedea ca s-a intervenit si asupra limbii si asupra cordarului. Acestea sunt interventii ce conduc la pierderea garantiei. In fabrica nu avem posibilitate de a face o astfel de interventie. Este dupa cum am spus o interventie ce presupune o persoana cunoscatoare in domeniu. Personalul productiv nu este abilitat sa faca o astel de intrventie deoarece nici capacitate de productie nu este in plus, nici nu sunt persoane care sa cunoasca toate fazele de fabricatie. Bineinteles ca este total interzis sa se abata de la normele interne de executie. Puteti cumpara instrumentul si sa gasiti pe cineva sa faca o astfel de interventie insa se face pe riscul Dumneavoastra si cu pierderea garantiei. Va multumesc pentru intelegere

 

Edited by bloodfont
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vă rog să folosiți un limbaj nejignitor. Știu că românii sunt cârcotași din fire.

 

Dar avem un singur producător de instrumente muzicale la noi în țară și eu zic că face treabă bună. În străinătate sunt foarte apreciați.

 

Pe o chitară reghin am învățat să cânt and I'm proud of it.

 

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

discutia poate tine la nesfarsit...

de ce nu e folosita hora de profesionisti?

pt ca si masinile germane ,,sunt cele mai bune''

in viata noastra conteaza o marca mai mult decat utilitatea, feel-ul.

cum ar fi ca o trupa cunoscuta sa aiba scule hora? toata lumea ar spune ca sunt saraci, vai de capul lor.

daca scrie ibanez, ori altceva, deja au valoare :)

exista cu siguranta chitari proaste si la firmele ,,cu renume''.

cum, exista si chitari de buget ok.

un exemplu este gibson. pe forumurile straine, multi se plang ca nu mai sunt ceea ce au fost...

si la PRETUL lor... 

Edited by tibimosby
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Tibi are dreptate, cum ți-ar sta să cânți cu o chitară pe care scrie Hora pe ea?! Majoritatea preferă o chitară de renume... asta e de când lumea. Cei de la Reghin produc chitare și le trimit în afară, fără sigla hora. Nimeni nu vrea să aibă Hora scris pe headstock. Dar cine are o chitara de-asta, o prețuiește toată viața.

13453966_594529060714587_1513297020_n.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Iata Gibsonul langa el. Il pretuiesti ca poate acela a fost prima ta chitara in rest sincer nu te-ai duce cu ea la un concert. Nu degeaba nu umbla oamenii cu dimavery si flameuri la concerte, suna prost fluiera e incomod, pur si simplu e jeg.Sunt convins ca si Hora face cate o chitara buna, mai bine zis nimereste cate una in rest ce am vazut e vai si amar, cu gaturi strambe , dezlipite, distanta intre corzi si griff de 1cm 

Is curios daca Tibi canta la concerte cu un reghin. Sunt multi oameni care au acasa cate un Reghin agatat pe perete , dar sunt sigur ca mai are inca o chitara

Link to comment
Share on other sites

hehehe, cine avea pe vremuri un,,gibson'' de reghin, cum este in poza lui AddRien, era tare :)

multe trupe de atunci, si, cel putin in tg-mures erau peste 30, foloseau reghin-uri.

e adevarat, nu aveam acces la alte marci, rar vedeai cate un fender.

cine avea pile la fabrica, avea bijuterii :)

mi-am dat reghin-ul electric cumparat tot de aici, pt ca aveam prea multe chitari.

acum imi pare rau... 

era chiar decenta, facea fata cu succes la 3-4 piese pe la adunarile cu bere multa :)

pana la urma, se poate tuna cu succes.

un ecranaj bun, doze dupa dorinta, action-ul se regleaza, trussrod exista... nu vad de ce nu ar fi ok.

sunt un pic grele, probabil nu se fac din pal, pfl, mdmf, etc.

ar fi chiar interesant un reghin tunat si folosit de cineva mai cunoscut, cu gig-uri destule :)

oricum, unii chitaristi folosesc si chitari fara nici un nume pe ele, probabil custom made.

ex, alapi istvan de la edda. am avut o chitara in mana de la un concert, si nu scria nimic pe ea, nici o marca.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Da batranii mai zic una alta ca ce bune au fost acele chitari, dar mai zic ca ce bine a fost pe timpul lui Ceausescu:))

Daca schimbi dozele, ecranezi, ii mai faci un setup, schimbi cheitele alea alea ajungi la o suna din care iti poti lua un Epiphone decent.

Alapi mai nou canta pe Musicmanuri, dar probabil are si el niste instrumente "custom" pe care din cand in cand din nostalgie il scoate din husa.

Hai sa fim seriosi Reghinul a fost si va ramane low end, degeaba au 60 de ani de experienta nu prea face nimic, in schimb Gibsonul si acu-s 40 de ani faceau instrumente de calitate

Si pe poza ce a postat AddRien se vede de la o posta diferenta de calitate

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.